+ All Categories
Home > Documents > EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din...

Date post: 13-Sep-2019
Category:
Upload: others
View: 5 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
NOUTATI DIN MOLDOVIŢA Nr. 20 - SEPTEMBRIE 2011 EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT I n cele din urma, datorita muncii voluntate al unui fost locuitor al Moldovitei, Liviu Sandu, traducerea in limba romana a “Scrisorii informative” a devenit un fapt. “Un sat pentru un sat” Kruibeke, a luat ini- tiativa sa aduca informatia despre colaborarea dintre Kruibeke, Moldovita si Vatra Moldovitei la in- demana cititorilo romani. Va dorim lectura placuta! YOUTH IN ACTION: Tineri in actiune: Dupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din membrii ADAM. Dupa o primire scurta la primarie a urmat fotografia de grup. Asa cum ne-am obisnuit, lunile de vara aduc cu ele mai multa agitatie la centrul ADAM. Un grup de cer- cetasi din Valonia v-au ales pe voi si Moldovita pentru cateva zile insorite de vacanta. In august zece ti- neri din Kruibeke si Kortrijk s-au infratit, la invitatia ADAM MOLDOVITA, cu zece tineri de aceeasi varsta din miscarea de tineret locala GLT. Proiectul “YOUTH IN ACTION” a putut fi realizat cu sprijinul Europei. Mi- haela a innaintat cererea si a numit enenimentul “Pod peste timp in Europa”, un titlu ce simbolizeaza: in- talnire, implicare, nesfarsire. Septembrie: sfarsitul vacantei. Nici tineretul din Moldovita nu i-a scapat. Dar trei luni au fost deajuns si luni pe 12 fiecare elev si student, a trecut cuminte pragul scolii sa-si intalneasca profesorii. Sau poate ca a fost invers? In acest numar, un raport despre Proiectul European “Youth in action” si un fotoreportaj al studentilor “In- vestitie in Studii”.
Transcript
Page 1: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

NOUTATI DIN MOLDOVIŢA

Nr. 20 - SEPTEMBRIE 2011

EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT

In cele din urma, datorita muncii voluntate al unui fost locuitor al Moldovitei, Liviu Sandu, traducereain limba romana a “Scrisorii informative” a devenit un fapt. “Un sat pentru un sat” Kruibeke, a luat ini-tiativa sa aduca informatia despre colaborarea dintre Kruibeke, Moldovita si Vatra Moldovitei la in-

demana cititorilo romani. Va dorim lectura placuta!

YOUTH IN ACTION: Tineri in actiune: Dupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din membrii ADAM.Dupa o primire scurta la primarie a urmat fotografia de grup.

Asa cum ne-am obisnuit, lunile de vara aduc cu ele mai multa agitatie la centrul ADAM. Un grup de cer-cetasi din Valonia v-au ales pe voi si Moldovita pentru cateva zile insorite de vacanta. In august zece ti-neri din Kruibeke si Kortrijk s-au infratit, la invitatia ADAM MOLDOVITA, cu zece tineri de aceeasi varstadin miscarea de tineret locala GLT. Proiectul “YOUTH IN ACTION” a putut fi realizat cu sprijinul Europei. Mi-haela a innaintat cererea si a numit enenimentul “Pod peste timp in Europa”, un titlu ce simbolizeaza: in-talnire, implicare, nesfarsire.Septembrie: sfarsitul vacantei. Nici tineretul din Moldovita nu i-a scapat. Dar trei luni au fost deajuns si lunipe 12 fiecare elev si student, a trecut cuminte pragul scolii sa-si intalneasca profesorii. Sau poate ca afost invers?In acest numar, un raport despre Proiectul European “Youth in action” si un fotoreportaj al studentilor “In-vestitie in Studii”.

Page 2: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

Participantii: din Kruibeke: Elise De Pagie Hélène De Pagie Celine Van de Graaf din Kortrijk: Judith Demets Robin Schuermans Magali Goeminne Siel Claerhout Siebrand Craynest Lisa Van Steenkiste Ludovine Vandekerkhove Soferii nostri: Jos Wijnen Leo Nys Gilbert Thiery Niels de Potter Mieke Van Steenkiste Jos Cop Michel Flies Victor Veldkamp Walter Van Wauwe din Moldovita: Emy Ceredeev Albert Morosan Catalin Petru Tiberiu Hauca Rareş Emanuel Guzganu Mariam Ioana Cocerhan Lusha Cocerhan Stefana Bursuc Violeta Semeniuc Anca Scutelnicu Viviana Bibolariu Gazde: Dumitru en Felicia Bosutar Ionel Alexandru Bosutar Marcela Chirescu Viorica Semeniuc Ilie en Marcela Valah Nicu en Rodica Bursuc Sandu en Maria Droniec Indrumatorii din ADAM: Alina Bibolariu Mihaela Hiche Silvia Darie Casian Balabasciuc (ghizi) Dan en Daniela Ceredeev (parintii lui Emy)

O PIVIRE ASUPRA ZILELOR NOASTRE DE NEUITAT:

Romȃnia – Belgia

‘Bridges over time in Europe’

12 aug – 23 aug

‘Pe drum’ Vineri dimineta pe 12 August in Bazel, un grup de 10 tineri si 9 ”mai putin tineri“, sunt gata de plecare. In trei autocare colorate, parasim dupa cateva ore frumoasa dar mai ales ”insorita” Belgie. Timpul trece la fel ca si peisajele: de la un frumos apus in Austria la noaptea din Budapesta. Sambata dimineata 13 august: granita cu Romania Este inca devreme si este deja foarte cald cand coboram din autocare pentru micul dejun. Intre timp fiecare dintre noi a trecut dintr-un autocar in altul: chestie de mai buna cunoastere. Discutiile se tin lant si atmosfera este buna chiar daca, de trei ore, strabatem nesfarsitul tinut muntos. Imediat facem cunostinta pentru prima data cu maniera de a munci in Romania.

Dupa nesfarsite curbe, trecem in cele din urma “portile de lemn ale Moldovitei”. Suntem in Moldovita! URAA! Intre timp este ora 19. Inca nu realizam bine ca am ajuns la destinatie, si deja suntem asteptati la primarie. Acolo suntem primiti cu caldura de catre familiile la care vom locui si de primar si facem de indata cunostinta cu bautura locala. Dupa aceasta scurta intalnire ne indreptam fiecare spre casele gazdelor noastre sa ne cunoastem mai bine, sa despachetam, sa mancam, sa facem dus etc. Obositi dar impliniti, ne bagam devreme in pat, ca a doua zi sa ne incepem odihniti prima zi de aventura. Vremea: furtuna si ploaie! 30°C

- 2 -

Multumim tuturor pentru frumoasa excursie Belgia-Romania!

Page 3: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

Belgia-Romania

Mocanița, trenul padurii

Echipa castigatoare

La biserica ortodoxa

Duminica 14 august ora 9: Dupa un mic dejun copios ne indreptam plini de curiozitate si entuziasm catre centrul ADAM sa facem cunostinta cu tinerii romani. Odata ajunsi remarcam ca si tinerii romani sunt nerabdatori sa ne cunoasca. Imprietenirea se face repede si datorita jocurilor. Dupa amiaza ora 14: Impreuna ne indreptam spre mocanita, supranumita si “Foresty train”. Trenuletul ne face o plimbare intre sat si versantii muntosi si ne dezvaluie o natura minunata. In jur de ora 16 ploaia atarna in aer asa ca ne adapostim cu totii sub copertina unei terase unde savuram o bere si schimbam intre noi

Intalnirea cu tineretul Romanesc cuvinte. Intre timp afara toarna cu galeata si vedem strada umplandu-se de apa, dar proverbul spune ca: ”dupa ploaie, rasare soarele” ceea ce se si intampla de indata.

Ora 20: facem o plimbare prin sat care se sfarseste la Z-Bar

Vremea: soare – ploaie – soare - 30°C

Luni 15 august ora 9: Ca in fiecare dimineata, ne intalnim la Centrul ADAM pentru a ne face planurile. In capul listei sta o vizita la biserica ortodoxa din Moldovita si participarea la slujba. Ne indreptam spre biserica, dar participarea la slujba nu ne mai reuseste din pacate. Biserica este mult prea plina. Amiaza ora 14: Dupa ce luam pranzul, ne indreptam spre stadion unde are loc “FESTIVALUL MOLDOVITA”: atractii, dansuri etc. De dimineata ne-am impartit in patru grupuri si am primit sarcini pe care v-a trebui sa le prezentam mai tarziu “unui juriu profesionist”

Moldovi ța in haine de sarbatoare

Dupa amiaza ora 17: Dupa implinirea sarcinilor, organizam o partida de fotbal cu o echipa de romani. Dupa meci povestim linistiti depre prima noastra zi. Seara ora 20: Dupa cina suntem asteptati la Centrul ADAM sa ne expunem sarcinile in fata juriului: soferii nostri. Este si un premiu de luat. Anca, Gilbert si Hélène, primesc cupa, iar ceilalti medalia. Dupa concurs ne indreptam spre festival. Acolo ne asteapta o seara minunata: dansam pe muzica rap romaneasca si ne asezam in jurul focului de tabara. Vremea: soare si foarte cald 35°C

La gratar

Atractii Prezentare de cantec si dans

- 3 -

Page 4: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

Caruta cu cai

Casian, ghidul nostru

Chişiţe

Concert de trompeta la biserica adventista

Nici greul urcus al muntelui nu ne taie entuziasmul

Marti 16 august ora 9: Plini de entuziasm stam pregatiti de plecare in fata primariei impreuna cu ghidul nostru Casian Balabasciuc. Voiosi parcurgem primii kilometrii fara sa stim ca pentru acesata plimbare avem nevoie de o foarte buna conditie fizica si de mult curaj. Dupa cateva ore pranzim pe varful muntelui inconjurati de o priveliste magnifica. Dupa amiaza ora 16: Dupa plimbare urmeaza o vizita la Marieta Chiras. Ea ne dezvaluie metoda de scriere a oualor dupa care ne intoarcem in Moldovita cu o caruta cu cai. Desupra noastra se aduna norii si de data asta nu mai scapam de ploaie.

Seara ora 20: Povestim la ADAM despre plimbare si primim ca tema sa scriem o poveste despre padure. Ceva mai tarziu ne indreptam din nous pre Z-Bar. Vremea: soare – ploaie –soare - 32°C

Arta de a scrie oua o ai sau nu o ai!

Miercuri 17 august ora 9: Inca in forma de ieri,mergem spre casa unui artist din Demacusa care ne invata sa facem chisite (pensoane speciale pentru scrisul oualor) In jur de ora 11:30: Ne intoarcem la ADAM sa facem cateva lucruri cum ar fi spalatul oualor si pregatirea cerii. Amiaza ora 14: Suntem asteptati la Z-Bar la petrecerea zilei de nastere a Vivianei, fiica Alinei. Dupa masa de amiaza ne intoarcem la ADAM si ne apucam de scrisul oualor conform metodei si in culorile Moldovitei: alb, negru, rosu si galben.

Seara ora 20: Ne indreptam spre biserica adventista unde Albert si Tiberiu au pregatit pentru noi un concert de trompeta si drept surpriza canta si “Happy Birthday” pentru sarbatoritii Viviana si Walter. Dupa concert ne intoarcem la ADAM pentru o expunere de traditii si obiceiuri prezentate de tinerii romani printre care si maniera lor de a munci, viata de zi cu zi… Tinerii belgieni improvizeza si ei obiceiul nuntii si al festivalurilor din tara lor. Seara tarziu ne indreptam din nous pre deja binecunoscutul Z-Bar. Vremea: mult soare si foarte cald: 38°C

Scrisul oualor la ADAM Dansul popular ‘Hora’ la ADAM Fotografii din timpul plimbarii

- 4 -

Page 5: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

Gatit in aer liber

La Z-Bar

Silvia si Gilbert la preotul Dan

Dans popular

Haine monahale

Joi 18 august ora 9:30 Ne adunam la ADAM pentru o noua zi plina de surprize. Astazi vom pregati un pranz romanesc ce consta in trei feluri de mancare. Cu toate ca avem burtile pline, ne lasa gura apa la auzul meniului: - Felul 1: supa de pui cu smantana si usturoi - Felul 2: sarmale cu mamaliguta - Desert: chec cu prune Suntem impartiti in trei grupe si fiecare dintre noi gatim bucatele, care ne reusesc una mai bine decat cealalta. Dupa ce luam masa, decidem ca unul din feluri a fost foarte reusit dupa care ne indreptam spre gazdele noastre pentru o pauza de amiaza.

Dupa amiaza ora 16: Inapoi la centrul ADAM ne pregatim expozitia de duminica. Unii dintre noi fac si cumparaturile pentru masa cu specialitati belgiene: chiftelute in sos de rosii cu piure si ca desert: paine prajita cu ou si zahar. Succes garantat, ceea ce a si fost! Dupa masa de seara mai stam la povesti. Seara ora 22: Dupa bunul obicei, ne sfarsim ziua la Z-Bar Vremea: forte cald 35°C

De-ale bucatariei!

Vineri dimineta ora 9:30: Facem o plimbare pana la Ciumarna, un sat din vecinatate. Pe dealurile inalte si in frumoasele paduri, ghidul nostru, domnul Casian ne spune cate ceva din istoria Moldovitei. Mai bine pregatiti decat data trecuta, ne plimbam ore in sir. Amiaza ora 13:30: Pranzim la preotul Dan Ceredeev (cunoscut si ca tatal lui Emy). Ne bucuram de o binemaritata tuica, mancare gustoasa si de petrecere. Este ziua de nastere a Danielei (mama lui Emy). Suntem invitati sa luam parte la un dans popular, ceea ce si facem plini de entuziasm.

Plimbare-petrecere-dans Dupa amiaza 15:30: Vizitam Manastirea Moldovita cunoscuta prin frumoasele ei picturi de interior si exterior. Seara ora 20: La centrul ADAM ne invatam unii pe altii dansuri traditionale. Dupa cum stiam, invatam sa dansam Hora. Pentru ca noi belgienii nu avem cu adevarat un dans popular, ii invatam “smidje”. Ne amuzam copios. Dupa dans spunem povesti, una mai originala decat cealalta. Dupa atata dans, meritam o bere rece, asa ca ne indreptam spre Z-Bar pentru inca o seara placuta. Vremea: innourat dar cald - 34°C

Un public atent Cavalerul Rares

- 5 -

Page 6: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

Playday game: Dikke Bertha

Creem afisele

Ultima seara: gratar

Pregatirea expozitiei

Discoteca

Zi de jocuri

Sambata 20 august ora 9:30: La centrul ADAM mai facem cateva pregatiri pentru expozitie. Mergem sa impartim pliante si sa agatam afise dupa care jucam prinsa cu tinerii de la GLT. Dupa amiaza ora 16:00: Vizitam muzeul local. Este un muzeu mic, cu doar doua camere dupa care urmeaza muzel de oua scrise unde vedem cele mai frumoase exemplare. Ginerele proprieterului muzeului, ne canta cateva cantece la acordeon. Dupa acest miniconcert mergem acasa la Violeta unde fiecare lucreaza cu spor la pliante si postere pentru expozitie. Toate ies bine! Dupa o ora buna ne ducem la gazdele noastre pentru cina.

Seara ora 20: La ADAM, mai repetam odata dansurile populare inainte de a merge la discoteca. Dupa o buna jumatate de ora toata lumea danseaza bine. La discoteca cunoastem oameni noi si ne distram de minune. La ora 1:30 se termina distractia si mergem acasa. Cateva ore de somn ne vor prinde bine. Vremea: forte cald 35°C

Zi de joaca si petrecere

Si in cele din urma

Duminica 21 august ora 10:00: Ne adunam la centrul ADAM unde mai sunt multe pregatiri de facut. Cativa impart invitatii in piata, altii fac afise si lipesc fotografii pe panouri. La ora 17 vin gazdele noaste impreuna cu vecinii sa ne admire fotografiile si dansurile. Fetele din Kruibeke mai au o surpriza pentru ADAM: un cec de 250 € primit ca subsidii de la primaria din Kruibeke (mai tarziu suma a fost dublata)

Dupa amiaza ora 17:00: Sosesc primii invitati la petrecerea noastra de ramas bun. Incet, incet realizam ca este ultima seara. Dupa dansuri si vizionatul fotografiilor ne dezvaluim surpriza. E timpul sa ne bucuram de ultimul gratar. Se insereaza iar noi ne retragem intai la Z-Bar iar mai apoi acasa la Ionel pentru un ultim pahar de tuica. Recapitulam toata excursia si ne aducem aminte de cele mai frumoase momente. Din pacate a venit si ultima seara si a fost una reusita. Vremea: soare si forte cald 36°C

Lipitul afiselor in Moldoviţa Disco Night

- 6 -

Page 7: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

Despartirea

In drum spre Belgia

Despartirea de romani

In numele tuturor as vrea sa multumesc celor care au facut posibila aceasta excursie pe care speram sa o repetam.

Mulţumesc!

Luni 22 august ora 10: Vrem, nu vrem, a venit si timpul sa ne luam la revedere. Toata lumea este tacuta si cu durere in suflet ne despartim de aceasta aventura, de acesti oameni joviali dar mai ales de aceasta frumoasa poveste. Am trait aici multe momente frumoase care vor ramane in inimile noastre. Dupa multe imbratisari ne urcam in autocare. Parca impotriva vointei, parasim Moldovita si ne indreptam spre Belgia. In primele cinci ore subiectul discutiei este Romania. Nu ne gandim decat la intoarcere si speram ca aceasta sa fie posibila. Orele trec si ne apropiem de cunoscutul cimitir de la Sapanta unde viata si moartea sunt zugravite pe pietrele funerare. Orele si peisajele se succed cu repeziciune. Cu Romania in minte, ne gandim la intoarcerea acasa si la luxul care ne asteapta. Dar sincera sa fiu nu cred ca cineva i-a simtit lipsa. Ospitalitatea oamenilor din Moldovita le-a inlocuit pe toate. Vremea: cald 32°C

Marti 23 august ora 19:00: Suntem din nou in Belgia. La Institutul “Sint-Joris” ne asteapa parintii, fartii si prietenii. Primirea este calda, lacrimile curg si la fel ca si luni, trebuie sa ne luam la revedere intre noi. Ne promitem sa tinem legatura unii cu altii, lucru care se si intampla. Ne intalnim regulat. Vremea (in Belgia): 26°C

CONCLUZIE: A fost o experienta ce o vom purta in sufletele noastre si nu o vom uita nicodata si cred ca toata lumea este de acord ca a fost cea mai frumoasa calatorie de pana acum.

Familia Valach

In drum spre Belgia

Reportaj realizat de Elise De Pagie

Despartirea

Cimitirul de la Săpânţă

- 7 -

Page 8: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

- 8 -

Doriti sa deveniti sponsor al unuia din-

tre acesti elevi, luati legatura cu:

Jo Van De Vijver, tel: 037742777 sau

e-mail: [email protected]

In fiecare an in luna iunie tensiuneacreste la liceul din Moldovita: auinceput examinarile de sfarsit de

an si fiecare clasa din anul terminalisi sustine ultimele examene orale. Seevalueaza fiecare clasa. Regulilesunt foarte stricte: in timpul evaluariifinale scoala se incuie asa icat ni-meni de dinafara nu poate pa-trunde!Dupa cateva zile apar listele cu re-zultatele. Parinti si elevi se inghesuiein fata panourilor si ca peste tot,reactiile sunt diverse. Bucurie pentruunii si lacrimi pentru altii.In decursul urmatoarelor zile vizitamunele familii si in timpul discutiilor neconcentram pe planurile de viitor aleparintilor si elevilor. Este clar ca oa-menii de aici nu stau prea bine fi-nanciar. Aproape nimeni nu are unvenit stabil, cea mai mare parte apopulatiei nu este angajata iar so-majul (50 €) il primesc doar pe durataunui an. O gradina de zarzavaturi,cativa pui,lemne de foc si mici mes-tesuguri… Din asta traiesc oamenii.Ajutorul pentru studii pe care il pri-mesc acesti oameni este mai multdecat binevenit!In fotografiile alaturate va prezen-tam elevii sponsorizati de IIS in acestan scolar.

Mariana Borodi

Violeta Semeniuc

Investitie in Studii

2011-2012

Page 9: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

- 9 -

Stiati ca

n Strada principala, ani la rand o artera gri in co-muna, primeste borduri noi si flori colorate.

n Europa a alocat 25.000.000 € pentru lucrari deasfaltare in Moldovita si imprejurimi. Lucrarile erauterminate la strada principala pana dupa Rascasi in strada de langa biserica ortodoxa (a se re-marca panourile rutiere din fotografie). Se are inplan asfaltarea pana la Argel, Brodina si cele mainordice catune. Drumul sprea Demacusa a fost si

el reabilitat. Drumul din spatele fostei fabrici decherestea, va fi si el asfaltat si va servi drept soseade centura, via biserica catolica, pentru traficul

greu in cazul unor evenimente in centrul comunei.Chiar daca pitorescul comunei se va schimba,este totusi o realizare. Pacat ca nu sunt prevazutesi lucrari de canalizare.

n Tot cu bani de la Europa se construieste si ocresa langa sala de sport.

n La raul si afluentii din Argel se fac lucrari de indi-guire. In urma inundatiilor din 2008 se construiescpoduri de beton si se intaresc malurile si digurile dinapropierea drumurilor cu plase de otel umplute cupietre. In Moldovita se folosesc trunchiuri de co-paci.

n Mocanita mai primeste cativa kilometrii de caleferata in Rasca. Aceasta atractie turistica este pro-prietatea unei firme austriece care, cu bani euro-peni, vrea sa prelungeasca linia ingusta pana inArgel.

Page 10: EEN DORP VOOR EEN DORP UN SAT PENTRU UN SAT - fdaam.ro fileDupa sosirea in Moldovita, tinerii din Kruibeke si Kortrijk inpreuna cu soferii sunt asteptati de gazdele lor si cativa din

- 10 -

Calea ferata ce face legatura intre Moldovita siVama, foarte avariata la inundatiile din 2010 nu vamai fi reparata. Transporul se face cu autobuzul.

Pe locul caii ferate, firma austriaca vrea sa con-struiasca o cale ferata ingusta care sa duca mo-

canita pana la manastirea din Vatra.Astfel va ramane functionala si garadin Moldovita care exista de maibine de 100 de ani.

n Pavarea pietei de pe terenul fosteifabrici de cherestea este aproapegata. Cladirea fabricii va fi renovatasi data in folosinta ca sptiu de depo-zitare sau pentru mici firme.

n Cursul national de pregatire alFDAAM pentru liderii organizatiilorADAM si CLS va avea loc pe 7, 8 si 9octombrie la centrul ADAM din Mol-dovita. Va fi ceva munca pentru or-ganizatori si proprietarii de pensiunidin zona. n

Editor: Jos Wijnen, Pastoor Pungsstraat 2, Kruibeke - Traducerea si adaptarea: Liviu SanduRedactie: Jos Wijnen, Leo Nys, Elise De Pagie - Fotografii: Jos Wijnen, Leo Nys, Jo Van de Vijver - Elise si Hélène De Pagie - Layout: Elise De Pagie, Freddy Van Lommel

Actiunea haine vechi

Pentru ca lucrarile la centrul social-medical ADAM costa timp si bani, am dat startul unei noi actiuni pen-tru care, de data aceasata, nu va mai trebui sa scoateti bani din buzunar.De cateva luni adunamhaine folosite, incaltaminte, perdele, posete, fete de masa, lenjerii, pe scurt, textile pe care le depozi-

tam in fosta cladire a primariei din Rupelmonde. Cu veniturile rezultate in urama vanzarilor la o firma de sor-tare, vom putea finanta si grabi renovarea cladirii ADAM. Hainele in stare buna trebuie pastrate deoparte.Este mare cerere de ele in Moldovita si Vatra, in special haine pentru bebelusi si copii. Un simplu telefon la unul din voluntarii nostri este deajuns si cineva va veni sa ridice hainele sau le putetiaduce dumneavoastra (in saci de plastic) la:

Jo Van de Vijver, Langestraat 15 Kruibeke, tel. 03 774 27 77Magda Van Landeghem, Doorn 41 Kruibeke, tel. 03 774 18 12Leo Nys, Reigerslaan 27 Bazel, tel. 03 774 46 39

Jos Wijnen, Pastoor Pungsstraat 2 Bazel, tel. 0474 86 84 43 - [email protected] De Kerf, Kalverstraat 45B Rupelmonde, tel. 03 744 01 75

Actiunea se desfasoara pe termen nelimitat. Va multumim din suflet. n