+ All Categories
Home > Documents > Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Date post: 09-Mar-2016
Category:
Upload: asociatia-culturala-fanzin
View: 229 times
Download: 4 times
Share this document with a friend
Description:
Cum a fost la Dracula Film Festival - Editia I ?
of 20 /20
Asociaţia Culturală FANZIN 1
Transcript
Page 1: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

1

Page 2: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

2

Page 3: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

www.zilesinopti.ro

3Dracula Film:

Horror And Fantasy FestivalEdiţia I

Prima ediţie a „Dracula Film: Horror and Fantasy Festival” s-a desfăşurat la Braşov şi Bran, în perioada Halloween-ului, de pe 30 octombrie și până pe 3 noiembrie 2013. Festivalul se adresează tuturor iubitorilor de film, mai mici sau mai mari, care vor să se distreze într-o oază a născocirilor și a imaginaţiei, fără graniţe.În cele 4 zile, oferta de filme clasice, legende ale genului şi filme nou-nouţe a fost

una foarte variată. Au fost prezentate publicului peste 40 de proiecţii: filme cu Dracula, zombi şi monştrii intergalactici, premierele din 2013, filme S.F. pentru copii şi surprize din cinematografia românească. Proiecţiile au avut loc la Centrul Cultural Reduta, Cinemateca Patria, Cityplex, Castelul Bran. Programul de filme a fost completat de întâlniri cu invitaţi speciali, lansări de carte, premiere, petreceri tematice.

ECHIPA DRACULA FILM FESTIVAL:

Director Festival: Marian Gîlea

Director Artistic Festival: Anca Grădinariu

Selecţioneri Festival: Cristi Mărculescu,

Alin Ludu Dumbravă

Manager Festival: Mara Oprişiu

Manager sponsori: Marius Vâlsănescu

Mihaela Anuţoiu: Manager invitaţi

Responsabil PR şi Media: Alina Alexa

Grafică şi DTP: Diana Bobeş,

Claudiu Oană

Concept logo: Firestarter

Page 4: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

4

secţiuni festival

Preambul: CreepyAnimation Night (ANIM’EST)

Premiere Exclusive

Promoţia lui 2013

Noaptea Dracula

Clasice Horror ale Anilor ’60

Zombie Night & Day

Deschiderea oficială: Vântul -acompaniat live de FOLEY’ALA

Copiii Fantastici

Page 5: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

www.zilesinopti.ro

5

secţiuni festival

Maraton Franciza

Alien

Maeştri Europeni ai Ororii: Lars von Trier

Shorts

Petreceri: Beciul Groazei – Festival ’39

Expoziţie de desen şi grafică : Toni Benages Gallard

Închiderea oficială : Domnişoara Christina

Castelul Bran

Page 6: Dracula Film Festival, Editia I, 2013
Page 7: Dracula Film Festival, Editia I, 2013
Page 8: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

8

O noapte intensă şi senzaţii tari la Creepy Animation Night. Cele mai stranii şi mai înfricoşatoare animaţii au provocat, amuzat şi îngrozit spectatorii în noaptea

zilei de 30 octombrie 2013, începând cu ora 21:00, la Centrul Cultural Reduta

Wild Bichons al lui Stefan Nadelman, premiat în 2011 cu trofeul Secţiunii Cel mai bun videoclip pentru Ramona Fall - I Say Fever, Abyssus Abyssum Invocat, cel mai recent film al lui Wes Simpkins şi cu siguranţă unul dintre cele mai

înspaimântătoare din selecţia festivalului, improvizaţia vizuală neobişnuită a lui Donato Sansone, Grotesque Photo Booth, Baby, I Love You, în regia lui Faiyaz Jafri (Hello Bamby), The present, un scurtmetraj a cărui atmosfera va aminti fanilor de The Isle a lui Kim Ki Duk sau Unicorn Blood (r. Alberto Vazquez), produs de Pedro Rivero, binecunoscutul regizor al filmelor La crisis Carnivora şi Bird Boy prezente în festival în 2010 sunt câteva dintre titlurile pe care cei mai curajoşi fani ai animaţiilor le-au putut savura.

preambul

PROGRAM ANIMAŢII HORROR & SF LIVE ACT: ENVIRONMENTS

CREEPY ANIMATION NIGHT (ANIM’EST)

CENTRUL CULTURAL REDUTAMIERCURI, 30 OCTOMBRIE, ORA 21.00PREŢ BILET: 20 LEI

FILMELE AU FOST ÎNSOŢITE DE UN LIVE-ACT ENVIRONMENTS.

Trupa bucureşteană compusă din Ştefan Panea, Alex ‘Para’, Marius Costache a acompaniat înfricoşătoarele animaţii cu muzica experimentală greu de încadrat într-un gen, într-o reverie acustica incomodă şi contemplativă. Mai multe detalii despre trupa: www.environments.bandcamp.com

deschiderea oficială

Considerat nu numai o indiscutabilă capodoperă mută, ci și unul dintre cele mai mari filme făcute vreodată (în Vârstele peliculei, volumul 2, criticul de film Tudor Caranfil îi dedica un întreg capitol, clasându-l printre cele mai bune 10 pelicule din istoria cinematografului), The Wind/Vântul, o adaptare a unui roman de Dorothy Scarborough, îmbină western-ul cu melodrama și poemul vizual cu fiorii horror. Imaginile sale hăituitoare, memorabile, sunt terifiante chiar și pentru audienţa de azi prin incredibila lor putere de sugestie. Expresivitatea imaginii, a peisajului și a actriţei Lillian Gish evocă un nivelul insuportabil de ostilitate, iar vântul creează un sentiment de oroare pe parcursul întregului film. Halucinaţiile eroinei la vederea cadavrului parţial îngropat în nisip al atacatorului său și apariţia unui cal alb, întrupat din praf ca un vestitor al Apocalipsei, sunt alte imagini extraodinare ale unui film extraordinar.

Filmul a fost acompaniat de muzică originală live, realizată într-o manieră diferită faţă de alte demersuri similare şi cu o formulă nouă, aflată la prima colaborare de acest gen.Proiectul The Wind propune publicului vizionarea comentată sonor a celei de-a opta pelicule realizate în Statele Unite ale Americii de regizorul suedez Victor Sjöström. Pentru a reinventa povestea vântului care o terorizează pe fragila şi vulnerabila Lillian Gish, a fost creat un ambient sonor de tipul teatrului radiofonic, în care, peste un layout prefabricat, intervin live elemente muzicale acustice şi electronice: auto-harpă, fluiere, chitară bas, sintetizator, procesoare de voce şi numeroase

percuţii de culoare, cu inserturi de texte originale. Live scoring-ul conceput pentru film se bazează atât pe tehnica sampling-ului, cât şi a instrumentelor cântate. Elementele de sound design specifice filmului (foley, sfx) se îmbină cu texturi menite să ofere o nouă atmosferă şi totodată să urmeze dinamica şi tensiunea acţiunii dramatice. Abordarea sonoră electronică caută noi zone de explorare a unui film conceput înainte de era sintetizatoarelor, iar inserţiile de cuvinte rostite dezvăluie înţelesuri inedite ale imaginii în mişcare.

Un experiment cvasi-improvizat de (re)construire a coloanei sonore a filmului Vântul (SUA, 1928)Regia: Victor Sjöström, cu Lillian Gish & Lars Hanson, Introducere de Lillian Gish

Foley’Ala (Bucureşti):Alin Zăbrăuţeanu – sound artist: compoziţie, multimedia (Jazzadezz, Fanfara Extraterestră);Marian „Rufi” Cîţu – sound artist: multimedia, indie-air (Fanfara Extraterestră);Alexandra Andrieş – visual artist, voce (Fanfara Extraterestră);Radu Rădescu – proiecţie, efecte, zgomote, percuţii de culoare, texte originale.

The Wind Vântul - acompaniat live de FOLEY’ALACentrul Cultural RedutaJoi, 31 octombrie, Ora 20.00Preţ bilet: 15 lei

PREMIERĂ EXCLUSIVĂ

Regia: Paul Hough

Cu: Paul McCarthy-Boyington, Eddie McGee, Trista

Robinson

Limba: engleză

Durata: 87 min

Alin Ludu Dumbravă, selecţioner, critic de film

Italia, 2012

Regia: Federico Zampaglione

Cu: Nuot Arquint, Claudia Gerini, Michele Placido

Limba: Italiană

Durata: 84 min

Alin Ludu Dumbravă, selecţioner, critic de film

SUA, 2013

Regia: Derek Hockenbrough

Cu: Diana Busuioc, Christian Gehring, Christina

Collard

Limba: engleză

Durata: 86 min

Cristi Mărculescu, selecţionerFestival

The Human RaceCursa

Tulpa –PREMIERĂ ABSOLUTĂ ÎN ROMÂNIA

The Impaler Ţepes

premiere exclusive

Page 9: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

9

copiii fantastici

De vreo 120 de ani Dracula este anteprenor: are propriul său hotel, bine ascuns de oameni în inima Transilvaniei. Folosit ca loc de relaxare familistă de către toate creaturile nopții hotel este pentru Mavis, fiica temutului conte, casă și domiciliu forțat. Lucrurile se vor schimba radical, când printre oaspeții frecvenți (Monstrul lui Frankenstein, Vârcolacul, Mumia, Omul Invizibil) se va infiltra, accidental, Johnny, un om tânăr și tembel. De care Mavis se înamorează instant.

SUA, 2012Regia: Genndy TartakovskyVoci: Adam Sandler, Kevin James, Andy SambergLimba: dublat în limba românăDurata: 91 min

Norman ar vrea să fie un băiat normal dar poate vedea fantome și poate vorbi cu ele. Prietenul său Neil este și singurul care îl crede, iar pentru ceilalți trece drept ciudat și antisocial. Până când excentricul său unchi moare iar Norman se vede nevoit să continue “obligațiile paranaturale ale familiei sale”: trebuie să apere micul său orășel de strămoșii reveniți în formă de zombie care au aruncat comnuitatea liniștită într-un haos de nedescris.SUA, 2012Regia: Chris Butler, Sam FellVoci: Kodi Smit-McPhee, Anna Kendrick, Christopher Mintz-PlasseLimba: dublat în limba românăDurata: 92 min

Hotel TransylvaniaHotel Transilvania

ParaNormanParaNorman

Centrul Cultural RedutaSâmbătă 2 noiembrie, Ora 10.00

Centrul Cultural RedutaDuminică 3 noiembrie, Ora 10.00

Intrarea gratuită

Intrarea gratuită

promoția lui 2013

Jeffrey își ucide soția și își duce cele două fiice într-o cabană din pădure. Intervenția supranaturală a unei creaturi le cruță pe copile de la soarta tragică a mamei lor. Cinci ani mai târziu Lucas, unchiul copiilor, primește o veste bună: fetițele au fost recuperate, complet sălbăticite, dar sănătoase. Împreună cu iubita sa, Annabel, unchiul încearcă să le re-adapteze cu blândețe pe nepoate la viața civilizată. Dar creatura din cabană veghează în continuare asupra lor.

SUA, 2013Regia: Andrés MuschiettiCu: Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau, Megan CharpentierDurata: 100 min

2077: Jack Harper, mecanic de drone, este ultimul locuitor al unei Terre devastate. Locuiește împreună cu partenera sa într-un adăpost luxos printre nori, deasupra pământurilor devastate de războiul cu invadatorii extratereștri. După ce Luna a fost distrusă, supraviețuitorii s-au mutat pe una din lunile lui Jupiter și Harper este acum un paznic obedient, deranjat ocazional de atacurile mutanților. Dar, într-o zi, o navă se prăbușește cu cineva foarte important la bord....

SUA, 2013Regia: Joseph KosinskiCu: Tom Cruise, Morgan Freeman, Andrea RiseboroughDurata: 124 min

La scurt timp după moartea tatălui său, India Stoker se trezește cu unchiul Charlie la ușă. Individul carismatic de a cărui existență nici India, nici instabila sa mamă nu aveau habar, le umple viețile. Dar India suspectează că bărbatul șarmant ascunde chestii foarte urâte. În mod bizar, adolescenta nu-l poate urî, în ciuda anumitor detalii cam prea bizare pe care Charlie încearcă să le ascundă. Ba chiar începe să-l iubească.

SUA, 2013Regia: Park Chan-wook Cu: Mia Wasikowska, Nicole Kidman, Matthew GoodeDurata: 99 min

Trei colegi de liceu descoperă accidental ceva care le conferă puteri supraomenești. Andrew, cel mai instabil dintre ei, este și cel care-și dezvoltă cel mai rapid atât puterile, cât, mai ales, controlul asupra lor. Vărul său Matt și colegul Steve se descurcă și ei de minune: devin peste noapte super-eroi. Dar Andrew are destule probleme acasă cu o mama bolnavă și un tată abuziv cât să ajungă gata să explodeze. Şi, de data acesta, nici măcar Matt nu-l va putea calma sau consola. SUA, 2013Regia: Josh TrankCu: Dane DeHaan, Alex Russell, Michael B. JordanDurata: 84 min

În viitorul apropiat, America a căzut pradă propriilor excese. Cu un sistem judiciar disfuncțional și cu închisorile pline ochi, guvernul oferă ca supapă pentru furia maselor sărăcite o perioadă foarte specială de 12 ore: fără poliție, fără salvare, fără pompieri. Sunt ore critice, mai ales pentru clasa de mijloc, pe care le petrece tremurând închisă în casă. Dar o familie decide să ofere adăpost unui străin care le cerșește ajutorul, și iadul se dezlănțuie.

SUA, 2013Regia: James DeMonaco Cu: Ethan Hawke, Lena Headey, Max BurkholderDurata: 85 min

Fost investigator al ONU Gerry Lane își vede viața tihnită dată peste cap de o nouă epidemie extrem de periculoasă care se extinde rapid pretutindeni. Astfel, domnul Lane își scapă cu greu soția și fiica din New York-ul infestat, le depune în siguranță pe un crucișător amerIcan și pornește cea mai importantă misiune din cariera sa: trebuie să descopere ce-a transformat mare parte din populația lumii în hoarde de zombi, și mai ales, cum poate fi oprită pandemia.

SUA, 2013Regia: Mark Forster Cu: Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella KerteszDurata: 116 min

Mama StokerLegături suspecte

ChronicleCronici

The Purge Noaptea Judecăţii

World War Z Ziua Z: Apocalipsa

OblivionPlaneta Uitată

Page 10: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

10maraton

franciză alienÎn 1979, odată cu premiera Alien, unul dintre cei mai

redutabili și memorabili extratereștri ai tuturor timpurilor își făcea prima apariție pe ecranele de cinema. Cu o formă

deranjantă, în egală măsură cumva umanoidă și totuși deloc umană, cu un set dublu de guri, coadă și acid în loc de sânge creatura cu anatomie de coșmar născocită de HR Giger, a intrat înstant în cultura populară. Nu singură ci însoțită de nemesisul ei, Ellen Ripley, locotenent pe o navă spațială, prosesoara unui cotoi portocaliu și singură supraviețuitoare (multiplă) a nefastelor întâlniri cu vietățile din spațiu. Abil jucată de Sigourney Weaver doamna locotenent Ripley are onoarea de a fi prima și cea mai redutabilă protagonistă dintr-un SF din mainstream. Personajul iconic menține standardul seriei alături de creaturile și arhitecturile coșmarești concepute de H.R. Giger, și tronează necontestat drept unul dintre cele mai bune

personaje feminine născocite de cinema. Din 1979 încoace seria de 5 filme cu alieni și cu Ripley a punctat masiv cu fiecare dintre “episoade”. De la Ridley Scott, care a dat startul unor altfel de aventuri și terori cosmice pentru multiplexuri și până... hm, tot la Ridley Scott, care s-a întors după trei decenii pentru a regiza prequel-ul mult-așteptat la regie s-au succedat nume cu mare greutate pentru cinema-ul mondial: James Cameron aflat în plină epocă de glorie optzceistă (Aliens, 1986), debutantul (pe atunci) David Fincher (Alien3, 1992) și europeanul admirat pe plan mondial Jean-Pierre Jeunet (Alien: Ressurection, 1997).

Dracula Film Festival a intenţionat o trecere în revistă, intensă și exhaustivă, a celor cinci pelicule din seria oficială Alien, organizate conform cronologiei lor interne: cu (prequel-ul) Prometheus la început și Alien: Ressurection la final.

maeştri europeni ai ororii:lars von trier

Cu o biografie aproape la fel de singulară ca şi filmele sale, danezul Lars von Trier este unul dintre cei mai excepţionali

regizori care au apărut pe scena cinematografică a anilor ’90. Încrezător şi arogant în ceea ce priveşte capacităţile sale artistice, von Trier este şi un neobosit provocator ce stârneşte valuri cu comportamentul său scandalos, cu virtuozitatea sa stilistică, dar şi cu poveştile sale extreme şi cu abilitatea sa de-a scoate ce-i mai bun de la actori. Toate aceste atuuri regizorale au împedicat filme ca Europa (1991), The Kingdom (1994), Breaking the Waves (1996) sau Dancer in the Dark (2000) să fie eclipsate de creatorul lor. Chiar dacă a căutat în mod deliberat un public mai larg atunci când şi-a realizat operele în limba engleză, succesul lui von Trier a contribuit la popularitatea internaţională a cinema-ului scandinav.

Dracula Film Festival îi aduce un omagiu acestui cineast iconoclast care ia regulile cinema-ului de gen – thriller, horror, film-apocaliptic – și le dă peste cap. Nu întâmplător a debutat în cinema cu un thriller foarte stilizat, în tonuri sepia, amplasat într-un viitor sumbru și intitulat The Element of Crime, primit favorabil la festivalul de film de la Cannes, unde a câștigat un premiu pentru performanţă tehnică. Epidemic, din 1987, este un alt un thriller reflexiv, unde danezul se distribuie chiar pe el înşuşi în rolul unui regizor care încearcă să strângă bani ca să facă un “film în film” despre un virus oribil ce declanşează o epidemie în Germania contemporană. Co-autor al manifestului Dogma 95 împreună cu regizorii Dane Thomas Vinterberg, von Trier a declarat că adepţii “dogmei” trebuie să respingă artificialul, să spună doar poveşti contemporane şi să filmeze în locaţii reale, cu lumină naturală, cu o cameră “din mână” şi fără muzică. În următorii 8 ani, regizorul a progresat de la un statut cult la celebritate. Cu o reputaţie de cinic, mizantrop şi manipulator Lars von Trier este acum una dintre instituţiile cinematografiei mondiale. Are tupeul de a sfida genurile şi convenţiile cinematografice cu care suntem cu toţii obişnuiţi. Antichrist este un horror cu Willem Dafoe şi Charlotte Gainsbourg care a avut premiera la

festivalul de la Cannes în competiţie, unde juriul festivalui i-a acordat premiul pentru cea mai bună actriţă lui Gainsbourg. Juriul ecumenic al aceluiaşi festival, cel care dă premii pentru filme ce promovează valorile spirituale, umaniste şi universale, l-a “onorat”, de asemenea, cu un anti-premiu special, iar un purtător de cuvânt l-a descris ca fiind “cel mai misogin film al celui care s-a autoproclamat <<cel mai mare regizor din lume>>”.

Câţiva ani mai târziu, Melancholia, o dramă-dezastru cu nuanţe psihologice, a stârnit din nou scandal la Cannes, nu din cauza poveştii, ci a conferinţei de presă, unde Von Trier s-a comparat cu Hitler… Antichrist, prezent în programul festivalului, e o psihodramă cu scene şocante: un cuplu îndoliat– un intens Willem Dafoe şi o Charlotte Gainsbourg devastatoare (premiul pentru cea mai bună actriţă la Cannes) - se retrage la o cabană în

adâncul pădurilor, după moartea accidentală a copilului, doar ca să aibă parte de teroare şi de violenţă mai întâi de la natură şi, mai apoi, unul de la celălalt. Dar acest film violent al unui dintre cei mai controversaţi regizori contemporani nu e doar o simplă provocare. E o călătorie sublimă vizual şi răvăşitoare emoţional care te duce în cele mai întunecate colţuri ale minţilor umane defecte; o bătălie cumplită dintre sexe care îmbină psihologia cu un sinistru filon horror. Melancholia a fost unul dintre cele mai discutate, premiate şi admirate producţii lui ale anului 2011. Amestec de melodramă amoroasă şi dezastru cosmic, de cinism și de accente poetice magnifice, filmul iese complet din reţetele şi canoanele hollywoodiene.

În 1994, regizorul Lars von Trier a regizat înspăimântătoarea miniserie The Kingdom (1994) pentru televiziunea daneză, transformând teroarea din spitale în entertainment captivant. Filmat în locaţie într-un spital din Copenhaga, cu un aparat pe 16 mm şi numai cu lumină naturală, The Kingdom este o îmbinare inspirată de bizarerie Twin Peaks cu dinamică procedurală a la ER şi cu povestea unui spital bântuit. Miniseria a devenit un hit TV şi un precursor al esteticii şi al obsesiilor viitoare ale cineastului. Cineastul s-a întors ceva mai târziu la spitalul său terifiant, în 1997, pentru un sequel-ul la The Kingdom. La fel de popular ca şi predecesorul său, The Kingdom II (1997) a fost şi mai scandalos şi mai oripilant, iar interpretarea lui Udo Keir, în rolul unui mutant enorm, atinge un vârf al grotescului. Deşi von Trier a intenţionat să facă şi The Kingdom III, moartea actorului principal Ernst-Hugo Jaregard în 1998 a anulat proiectul. Postul de televiziune ABC a anunţat, totuşi, că remake-ul american pentru telviziune va fi scris de Stephen King.

Dracula Film Festival a prezentat publicului cinefil o zi pe culoarele celui mai dement și mai înspăimântător spital din istoria cinema-ului, cu un maraton The Kingdom. Pentru cinefilii împătimiţi, viziunea regizorului danez a fost ca o terapie de resuscitare a celor mai excitante și mai adânc îngropate frici.

shortsChiar de la prima ediţie, DFF privilegiază scurtmetrajele de gen, aceste mici bijuterii

inventive, aceste mini doze de demenţă și de macabru, în care regizorii își dau frâu nelimitat imaginaţiei, cu rezultate frisonante și excitante. Mulţi dintre marii cineaști

de azi și-au încercat mâna în arta “miniaturii” cinematografice, exersându-și amprenta stilistică și, mulţi dintre ei se întorc la ea cu plăcere. Publicul brașovean a avut ocazia să vadă o extraordinară selecţie de animaţii și “live action”, grupată în 3 programe de neratat: Creepy Animation Night, Best of Cryptshow Festival Badalona și ROMSHOW, scurtmetraje românești din 2013.

Page 11: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

11

noaptea draculaperioada UNIVERSAL

Cum îi purtăm cu stimă și afecțiune numele, era logic ca festivalul să includă o porție serioasă de filme cu rafinatul și sinistrul domn Dracula, iar cele două decenii de glorie ale Monștrilor de la Universal mustesc de sequel-uri (da, de pe atunci se făceau sequel-uri pe bandă rulantă, dar doar pentru filmele de groază de succes).

Am ales cele mai istețe dar și cele mai entertaining produse ale seriei Dracula Universal, filme care au trecut grațios și cu forțele intacte prin cele opt decenii de la premieră. Son of Dracula, poveste plină de intrigi feminine lansează la rampă o duduie din înalta societate americană. Pasionată de ocultisme, madama se va dovedi un adversar machiavelic chiar și pentru Dracula, camuflat sub pseudonimul “Contele Alucard”. De menționat: legătura dintre fiul din titlu și subiectul filmului este cam inexistentă. Chestiune care nu caracterizează Dracula’s Daughter, în care

fiica lui Dracula chiar este personaj important. Revenită să recupereze rămășițele tatălui ucis de Van Helsing și să se elibereze de “blestem”, contesa ajunge pe divanul unui șarmant psiholog londonez. Cireașa de pe colivă este, indiscutabil, House of Dracula. Întrunire de zile mari între Dracula, monstrul lui Frankenstein și Omul-Lup, filmul este un delicios exemplu de gotic hollywoodian, plin de comploturi, doctori demenți, intrigi amoroase și personaje secundare memorabile: o senzuală infirmieră cocoșată și un vizitiu panicos.

Nici versiunea vorbită în spaniolă de la Dracula, filmată noaptea pentru America Latină, pe platoruile lui Dracula vorbitor de engleză, dar cu actori de prin Cuba și Mexic, nu este cu nimic mai prejos. Ba chiar, din anumite considerente practice (durează mai mult și beneficiază de o stilistică vizuală mult mai curajoasă) este un rival redutabil.

clasice horror ale anilor ‘60 Prinși între “epoca clasică” a ororilor pe celuloid

și revoluțiile (societale sexuale și de mentalități) care aveau să schimbe cursul istoriei și

al societății (droguri, sex, rock, proteste, noul holyywood), anii ’60 însemnă o perioadă confuză pentru filmele de groază și mister. Cu marii monștri din epoca de aur a studiourilor Universal și cu toate SF-urile despre cucerirea spațiului și monștri atomici rămase în urmă, filmul de gen explorează noi teritorii.

Singura casă de producție capabilă să mai ofere amatorilor un flux continuu de vampiri, oameni invizibili și vârcolaci în filme cu calități indiscutabile este Hammer, amplasată tocmai în Anglia. Departe de Anglia și de Hammer, (care deja lansase carierele unor iconuri absolute: Christopher Lee, Peter Cushing) continentul nord american este în plin proces de căutare a unor subiecte, stiluri și grozăvii noii. Omul momentului este Roger Corman, regizor talentat, și mai ales, producător redutabil al unei puzderii de filme de serieB. Filmate cu mini-bugeturi, în timp record și nu tot timpul cu prea mare atenție la detalii filmele lui Corman sunt entertainment pur, care distrau copios adolescenții și care, mai ales făceau profituri considerabile față de bugetele extrem de modeste. Proiectat în festival The Little Shop of Horrors este cât se poate de reprezentativ

pentru universul lui Corman: 3 zile de filmare, micro-buget, un subiect riscant (o plantă carnivoră dotată cu voce umană) și mai ales mult umor negru, încă eficient la 5 decenii de la premieră.

Cinefilii spectactotori l-au recunoscut fără îndoială pe Jack Nicholson, extrem de tânăr în rol secundar. Nu este o coincidență, cariera cinematografică a lui Nicholson a început și se datorează amiciției cu domnul Corman, care este responsabil și de producția primelor filme regizate de un anunit Francis Ford Coppola, unul dintre cei mai mari regizori ai tuturor timpurilor. În programul Dracula Film Festival avem și una dintre colaborările Coppola - Corman: Dementia 13, slasher morbid și poetic din 1963.

Din panteonul cinematografic al deceniului șase nu aveau cum lipsi nici Christopher Lee (prezent în rolul unui profesor de istorie pasionat de vrăjitoarie în Horror Hotel) nici Vincent Price, din filmografia căruia am selectat unul dintre cele mai apreciate roluri: Dr. Morgan, protagonistul din The Last Man on Earth. Filmul este prima și cea mai bine balansată ecranizare după I Am Legend, romanul SF cu vampiri semnat de Richard Matheson, pe care hollywood-ul s-a încăpățânat să îl tot re-ecranizeze (cu Charlton Heston, Will Smith sau Mark Dacascos în rolul titular).

zombie night & dayNu poate lipsi tăticul zombiului modern, nimeni altul

decât George A Romero, care a transformat victimele moarte la creier de prin Caraibe în bestia însetată de carne umană pe care de la Night of the Living Dead cinema-ul, fie el underground, serieB sau mainstream o tot învârte și filmează din toate părțile. Vă așteptăm deci la proiecția Night of the Living Dead, unul dintre filmele mici și aparent lipsite de vreo șansă de succes care însă a schimbat, radical și superb situația unui întreg gen cinematografic.

Warm Bodies, blockbuster și melodramă indică una dintre noile direcții ale filmelor cu zombi: recitirea în cheie Z a lui Romeo și Julieta destinată specialmente adolescentelor are tupeul de-a relativiza moartea și de-a oferi soluții mult prea fericite pentru un trai plin de amor în compania morților vii. Dar o face cu umor dulceag și inofensiv.

De la White Zombie până la World War Z au trecut opt decenii. Secțiunea dedicată specialmente zombilor a avut menirea de a stârni: hohote de râs, frisoane, nostalgii dulcege, sperieturi veritabile, şi de a aduce în faţa publicului personaje memorabrile, dialoguri când istețe când tembele dar și o bucățică din istoria cinema-ului horrror. D Filme uitate, complet desuete și deci sursă de amuzamente involuntare precum Revolt of the Zombies stau cot la cot cu piese esențiale ale cinema-ului recent, precum cele două filme 28 (Days respectiv Weeks Later) care au fost printre primele de pe noul val de zombifilie hollywoodiană.

Jesus Franco, un alt icon al genului horroreste este prezent la Darcula Film Festival cu Oasis of the Zombies. Recent plecat dintre noi domnul Franco a avut o viziune trashy, plină de haos vervă și momente mirobolante asupra filmelor cu morți vii. Ales tocmai pentru că reprezintă și fundamentele operei cinematografice a lui Jesus Franco dar și modul de operare al cinema-ului european cu zombie de prin deceniile șapte și opt Oasis of the Zombies servește fără pic de rușine un amestec fascinant de prim planuri cu fețe de zombie naziști, peisaje deșertice pline de poezie vizuală, momente sexy, arhitecturi orientale și rafale de mitraliere.

închiderea oficialăTânărul pictor Egor Pașchievici soseşte împreună cu Sanda, iubita lui,

la conacul ei de la moşie. Aici o cunoaşte pe doamna Moscu, mama ei, şi pe Simina, sora mai mică, precum şi pe Nazarie, un profesor de istorie care face cercetări arheologice în zonă. Cele trei o venerează pe domnişoara Christina, sora mai mare a doamnei Moscu, ucisă în urma cu 30 de ani în împrejurări neclare în timpul răscoalelor de la 1907.

Curând după ce Egor vede tabloul domnişoarei Christina, el se simte atras de ea într-un fel inexplicabil. Domnişoara Christina îi apare lui Egor în vis, dar nu numai. Ea este trezită misterios la viaţă prin ritualuri ciudate de doamna Moscu şi Simina. Domnisoara Christina se îndrăgosteşte de Egor, în schimb

Sanda devine din ce în ce mai bolnavă, iar boala ei pare sa fie în directă legatura cu întruparea Christinei. Nazarie are teoria lui despre domnişoara Christina. Cercetând spusele sătenilor el crede că ea este un strigoi care bântuie locul. Pentru a o salva pe Sanda a cărei stare devine critică, Egor se hotărăşte să o înfrunte pe Christina.

România, 2013Regia: Alexandru Maftei Cu: Maia Morgenstern, Ioana Anastasia Anton, Ioana Sandu, Tudor Aaron IstodorLimba: românăDurata: 100 min

„DOMNIŞOARA CHRISTINA“ ESTE UN THRILLER PSIHOLOGIC, ECRANIZARE A PROZEI FANTASTICE OMONIME DE MIRCEA ELIADE.

Page 12: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

12

Dracula Film @ Castelul Bran: Halloween PartySâmbătă 2 noiembrie

Vizitatori Castelul Bran: peste 1.000 persoaneParticipanţi cort/curtea Castelului Bran: peste 500 persoaneProiecţie specială: NosferatuDupă proiecţie: Halloween Party

Page 13: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

13

Page 14: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

14

Beciul Groazei – Petreceri tematiceHalloween PartyARIA URBANABeciul Groazei - Festival ’3931.10.2013, ora 22:00

Zombie PartyGOJIRA & PLANET HBeciul Groazei - Festival ’3901.11.2013, ora 22:00

Dracula PartyCOMA ACUSTIC SETBeciul Groazei - Festival ’3902.11.2013, ora 22:00

Page 15: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

15

Page 16: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

16

Festivalul de film „Dracula Film: Horror and Fantasy Festival” a fost promovat şi cu

ajutorul a 2 suplimente:

SUPLIMENT ZILE ŞI NOPŢIOferte Cazare Dracula Film: Horror and Fantasy Festival

Detalii tehniceTiraj: 30.000 exemplareFormat A564 pagini + 4 coperteDistribuţie naţională în marile oraşe: Bucureşti, Constanţa, Galaţi, Iaşi, Cluj, Sibiu, Oradea, Timişoara, Piteşti, PloieştiData apariţiei: vineri 18 octombrie 2013

Conţinut:Programul festivaluluiProgram extra festivalPetrecerile festivaluluiOferte publicitate cazare

SUPLIMENT ZILE ŞI NOPŢI PROGRAM Dracula Film: Horror and Fantasy Festival + Supliment DRINK & FOOD @ DRACULA FILM

Detalii tehnice

Tiraj: 20.000 exemplare

Format A5

64 pagini + 4 coperte

Distribuţie în Braşov şi Bran, locaţii

horeca şi nonhoreca

Data apariţiei: vineri 25 octombrie

Conţinut:

Programul festivalului

Program extra festival

Petrecerile festivalului

Oferte publicitate DRINK & FOOD

SILVA, sponsorul oficial al festivalului, a realizat 2 printuri speciale pentru aceste suplimente

Page 17: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

17

Expunere MediaA. City GuideZile și Nopți Naţional

B. CotidianAdevărul naţional: 4 machete a5Dilema Veche: 2 machete a5

C. Campanie TVDigi Film, Digi24 Naţional: transmitere informaţii zilnice despre eveniment în cadrul unor emisiuni de ştiri, material video pentru emisiunea „Ca-n Filme”, difuzare informaţii de actualitate în cadrul emisiunii „Vocile Brașovului”Mix TV& Mix2 TV

D. Campanie Radio:Kiss Fm Naţional: 10 spoturi/zi în perioada 10 octombrie – 3 noiembrie 2013

E. Programe supliment:SUPLIMENT ZILE ŞI NOPŢI Oferte Cazare Dracula Film: Horror and Fantasy Festival

Format A5, 64 pagini + 4 coperteTiraj: 30.000 exemplareDistribuţie naţională în marile oraşe

SUPLIMENT ZILE ŞI NOPŢI: PROGRAM Dracula Film: Horror and Fantasy Festival + Supliment DRINK & FOOD @ DRACULA FILMFormat A5, 64 pagini + 4 coperteTiraj: 20.000 exemplareDistributie în Braşov şi Bran, locaţii horeca şi nonhoreca

F. Onlineiubescbrasovul.rozilesinopti.roBiletebrasov.roadevarul.robrasovultau.romytex.roCinefan.roDordeduca.roblogdecinema.roCinemaRx.rowww.calendarevenimente.roedgeandback.ro

G. Outdoor10.000 flyere 1/3 A450 citylight-uri Brașov, afiș dimensiune 1,1 m x 1,6 m500 afișe A24 panouri outdoor tip billboardprismă Livada Poșteispot led screen – panoul publicitar Ceasu Rău, Modarom

Page 18: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

18

Director “Festival Cryptshow” Barcelona

TONI BENAGES GALLARD

Reprezentant Tiff

Mihai Chirilov

Reprezentanţi distribuitori de filme

Ro Image

Forum Film

Media Pro Distribution

Intercomfilm Distribution

Odeon Cineplex

Cinema City

Independenta film

Reprezentanţi presă

Cinefan

Film reporter

Decat o revista

Blog de cinema

Cinemagia

Filmsense

Cinematique Magazine

Fan Club

Regizori, actori scurtmetraje româneşti

Bogdan Drumea

Alexandru Ponoran

Cristian Pascariu

invitaţi

Page 19: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Asociaţia Culturală FANZIN

19

Page 20: Dracula Film Festival, Editia I, 2013

Recommended