+ All Categories
Home > Documents > Diego Velázquez

Diego Velázquez

Date post: 05-Oct-2015
Category:
Upload: marinaermurachi
View: 56 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
istoria artelor plastice
13
Diego Velázquez De la Wikipedia, enciclopedia liberă "Velázquez" redirec ț ionează aici. Pentru alte utilizări, a se vedea Velazquez Acest nume foloseste vamale denumire spaniolă , primul sau paternă numele de familie este Rodriguez de Silva, iar a doua sau a mamei nume de familie este Velázquez . Diego Velázquez Auto-portret, 45 × 38 cm Numele naștere Diego Rodriguez de Silva y Velázquez Născut ! iu"ie #5$$ Sevilla , Spa"ia Decedat ! augu%t #!! &!# de a"i' ,(adrid , Spa"ia Na ț ionalitate Spa"iol Domeniu )ictura Mi șcare *aroc Fabrică Las Meninas , #!5! Rokeby Venus , #!44-#!48 predarea Breda, #!34-#!35 +i%ta de lucr ri Diego Rodriguez de Silva y Velázquez ( pronun ț ia spaniolă: [djeɣo roðriɣeθ de Silba i βelaθkeθ] ; botezat ș ase!"#$$%&'!"!!' a )ost un pictor spaniol, care a )ost artist de lider *n cur un artist individualist al conte.poran baroc perioadă, este i.portant ca un artist ț ă de nu.eroase predări de scene de i.portan ț ă istorică ș i culturală, a pictat zeci de portrete ale )a.i spaniole, alte personalită ț i europene notabile, ș i oa.enii obi ș nui ț i, cul.in0nd cu producerea de capodope lui Las Meninas ("!#! De la pri.ul s)ert al secolului al 1 1%lea, opera de arta Velázquez a )ost un .ode pentru realist ș i i.presioniste pictori, *n special 2douard 3anet Din acel .o.ent, art ș tii .oderni celebri, inclusiv 4ablo 4icasso , Salvador Dal5 ș i +rancis 6acon , au adus un o.agiu Velázquez prin recre .ulte dintre lucrarile sale cele .ai )ai.oase
Transcript

Diego VelzquezDe la Wikipedia, enciclopedia liber"Velzquez" redirecioneaz aici.Pentru alte utilizri, a se vedeaVelazquezAcest nume folosestevamale denumire spaniol, primul sau paternnumele de familieesteRodriguez de Silva, iar a doua sau a mamei nume de familie esteVelzquez.Diego Velzquez

Auto-portret, 45 38 cm

Numele natereDiego Rodriguez de Silva y Velzquez

Nscut06 iunie 1599Sevilla, Spania

Decedat06 august 1660(61 de ani),Madrid, Spania

NaionalitateSpaniol

DomeniuPictura

MicareBaroc

FabricLas Meninas, 1656Rokeby Venus, 1644-1648predarea Breda, 1634-1635Lista de lucrri

Diego Rodriguez de Silva y Velzquez(pronunia spaniol:[djeo rorie de Silba i elake]; botezat ase.6.1599-8.06.1660) a fost un pictor spaniol, care a fost artist de lider ncurtearegeluiFilip al IV.El a fost un artist individualist al contemporanbarocperioad, este important ca unartist portret.n plus fa de numeroase predri de scene de importan istoric i cultural, a pictat zeci de portrete ale familiei regale spaniole, alte personaliti europene notabile, i oamenii obinuii, culminnd cu producerea de capodopera luiLas Meninas(1656).De la primul sfert al secolului al XIX-lea, opera de arta Velzquez a fost un model pentrurealistiimpresionistepictori, n specialdouard Manet.Din acel moment, artitii moderni celebri, inclusivPablo Picasso,Salvador DaliFrancis Bacon, au adus un omagiu Velzquez prin recrearea mai multe dintre lucrarile sale cele mai faimoase.Coninut[ascunde] 1Tinereea 2la Madrid (perioada timpurie) 2.1Madrid i Filip al IV- 3Perioada italian 3.1napoi la Madrid (perioada de mijloc) 3.1.1Portret 3.2A doua vizit n Italia 4napoi la Spania i mai trziu cariera 4.1Las Meninas 4.2ani finale 5n modernitate 5.1reconstituiri moderne ale clasicilor 5.2redescoperiri recente ale originalelor Velzquez 5.3Descendants 5.4ani 400 de natere 6Selected Works 7Note 8Bibliografie 9Legturi externe

Early de via[edit]

Locul de nastere al Velzquez nSevillaNscut nSevilia, Andaluzia, Spania, Diego, primul copil al Joo Rodrigues da Silva i Jernima Velzquez, a fost botezat la biserica Sf. Petru de la Sevilla la duminic ase/6/1599.Acest botez trebuie s fi urmat naterea copilului cu nu mai mult de cteva sptmni, sau poate doar cteva zile.Bunicii paterni Velazquez lui, Diego da Silva i Maria Rodrigues, sa mutat la Sevilla din natalPorto, Portugalia zeci de ani mai devreme.n ceea ce privete Joo Rodrigues da Silva i soia sa, ambii s-au nscut n Sevilla, i s-au cstorit, de asemenea, la Biserica Sf. Petru, la 28 decembrie 1597.Ei au venit din mica nobilime i au fost acordate privilegiile de care se bucur de mica nobilime.Velzquez a fost educat de prinii si s se team de Dumnezeu i, destinat pentru o profesie invatat, primit bine de instruire nlimbii filozofie.Influenat de mai muli artiti el a artat un cadou timpuriu de art, prin urmare, el a nceput s studieze nFrancisco de Herrera, un pictor viguros, care a inut seama de influena italian a timpurie a colii Sevilla.Velzquez a rmas cu el timp de un an.Acesta a fost, probabil, de la Herrera, care a nvat s foloseasc pensule cu peri lungi.Dup ce a prsit studioul Herrera, atunci cnd el a fost de 12 de ani, Velzquez nceput pentru a servi ca un ucenic nFrancisco Pacheco, un artist i profesor n Sevilla.Dei considerat o, pictor mediocr n general plictisitoare, Pacheco a exprimat uneori un realism simpl, direct n contradicie cu stilul deRafael, care a fost predat.Velzquez a rmas n coal Pacheco lui timp de cinci ani, studiind proporie i de perspectiv i martorii tendinele n cercurile literare i artistice din Sevilla.La Madrid (perioada timpurie)[edit]

Vieja friendo huevos(1618, limba englez:Old pregtirea oulor Woman).Galeria Naional a Scoiei, Edinburgh.Prin anii 1620 timpurie, poziia i reputaia sa au fost asigurate n Sevilla.Pe 23 aprilie 1618, Velzquez cstorit Juana Pacheco (o iunie 1602 - 10 august 1660), fiica profesorului su.Ea ia nascut doua fiice, familie doar cunoscut.Mare, Francisca de Silva y Velzquez Pacheco (1619-1658), sa cstorit cu pictorulJuan Bautista Martnez del Mazode la Biserica Santiago la Madrid, la douzeci i unu august 1633, mai tineri, Ignacia de Silva y Velzquez Pacheco, nscut n 1621, a murit n copilrie.[1]Velzquez produs lucrri notabile n acest timp.Cunoscut pentru compoziiile sale de scene de gen amuzante (numite, de asemenea,bodegones), cum ar fiOld Ou de fritura Femeie, subiectele sale sacre includAdoracin de los Reyes(1619,Adoratia Magilor), iJess y los Peregrinos de Emaus(1626,Hristos i Pelerinii din Emmaus), ambele din care ncep s exprime realismul su mai subliniat i atent.Madrid si Filip al IV-[edit]Velzquez a mers laMadrid,n prima jumtate a anului aprilie 1622, cu scrisori de recomandare laDon Juan de Fonseca, el nsui de la Sevilla, care a fost capelan la rege.La cererea Pacheco, Velzquez pictat portretul celebrului poetLuis de Gngora.Velzquez pictat Gngora ncoronat cu o cunun de lauri, dar pictat peste ea la o dat ulterioar necunoscut.Este posibil ca Velzquez oprit nToledope drumul su de la Sevilla, la sfatul lui Pacheco, sau napoi de la Madrid, pe care a Gngora, un mare admirator al luiEl Greco, au compus un poem cu ocazia morii sale.n decembrie 1622,Rodrigo de Villandrando, pictor de curte preferat regelui, a murit.Don Juan de Fonseca a transmis Velzquez comanda de a veni la Curtea deContelui de Olivares, puternicul ministru deFilip al IV.El a fost oferit 50 degalbeni(175 g de aur, n valoare de aproximativ2000 n 2005) pentru a acoperi cheltuielile sale, iar el a fost nsoit de tatl su-n-lege.Fonseca a depus tnr pictor n propria cas i se aez pentru un portret el nsui, care, atunci cnd completat, a fost transmis la palatul regal.Un portret al regelui a fost comandat.La data de 16 august 1623, Philip IV stat pentru Velzquez.Finalizat ntr-o zi, portretul a fost posibil sa fi fost nu mai mult de o schi cap, dar att regele i Olivares au fost mulumii.Olivares poruncit Velzquez s se mute la Madrid, promind c nici un alt pictor va picta vreodat portretul lui Filip i toate celelalte portrete ale regelui vor fi retrase din circulaie.n anul urmtor, 1624, a primit 300 de galbeni de la rege la plata cheltuielilor de mutarea familiei sale la Madrid, care a devenit casa lui pentru tot restul vieii sale.

Los Borrachos1629 (limba englez:consumatorii de alcool/beivii)

Filip al IV n Brown i argint, 1632

Portret de Infanta Maria Tereza a Spaniei, fiica lui Filip al IV-Prin portretul bust al regelui, pictat n 1623, admiterea securizat Velzquez la serviciul regal, cu un salariu de 20 de ducai pe lun, n afar de asisten medical, cazare i plata pentru pozele pe care le-ar putea picta.Portretul a fost expus pe treptele de San Felipe i a fost primit cu entuziasm.Acum este pierdut.Museo del Prado, cu toate acestea, are doi de portrete Velzquez a regelui (nr. 1070 i 1071), n care gradul de severitate al perioadei Sevilla a disprut i tonurile sunt mai delicate.Modelarea este ferm, amintind c deAntonio Mor, portretist olandez deFilip al II-lea, care a exercitat o influen considerabil asupra colii spaniol.n acelai an, Prinul de Wales (mai trziuCarol I), ajuns la curtea Spaniei.Documentele indic faptul c a stat de Velzquez, dar imaginea este acum pierdut.n septembrie 1628,Peter Paul Rubensa venit la Madrid ca un emisar de la Infanta Isabella, i Velzquez l-au nsoit pentru a vedeaTitianslaEscorial.Rubens a fost atunci la apogeul puterii sale.Cele apte luni ale misiunii diplomatice a artat strlucirea Rubens ca pictor i curtean.Rubens a avut o parere foarte buna de Velzquez, dar el nu a avut nici o influen semnificativ asupra picturii sale.El a ntrit dorina Velzquez a vedea Italia i operele marilor maetri italieni.n 1627, Philip stabilit un concurs pentru cei mai buni pictori din Spania, cu subiectul de a fi expulzareamaurilor.Velzquez ctigat.Imaginea lui a fost distrusa intr-un incendiu la palat n 1734.Descrieri nregistrate de acesta spune c acesta descrisFilip al IIIartnd cu bastonul la o mulime de brbai i femei s fie dus departe de soldai, n timp cepersonificarea feminin a Spanieise afl n repaus calm.Velzquez a fost numit introduce domn ca recompensa.Mai trziu, el a primit, de asemenea, o indemnizaie zilnic de 12Reis, aceeasi suma alocat pentru frizeri judectoreti, i 90 de ducai pe an pentru rochie.La cinci ani dup ce el a pictat n 1629, ca o plat n plus, el a primit 100 de galbeni, pentru o imagine deBacchus(Srbtoarea Bacchus).Spiritul i scopul acestei lucrri sunt bine nelese de la numele su spaniol,Los Borrachos(beivii) sauLos Bebedores(consumatorii de alcool), care aduce un omagiu bate joc de o jumtate de gol Ivy-ncoronat tnr aezat pe un butoi de vin.Pictura este ferm i solid, i lumina i umbra sunt mai abil manipulate dect n fostele lucrri.n total, aceast producie poate fi luat drept cel mai avansat exemplu al primului stil de Velzquez.Perioada italian[edit]n 1629, el a mers s triasc n Italia pentru un an i jumtate.Dei prima sa vizit italian este recunoscut ca un capitol esenial n dezvoltarea de stil Velzquez lui - i n istoria Regale Spaniole Patronatului, ncepnd cu Filip al IV-sponsorizat cltoria sa - stim destul de putin despre detalii i specificul: ceea ce a vzut pictor, care El sa ntlnit, cum a fost perceput i ce inovaii spera s introduc n pictura lui.Este canonic a mpri cariera artistic de Velzquez vehement, dou vizite n Italia, cu doua gruparea lui de lucrri de la prima vizita i a treia grupare dup a doua vizit.Aceast diviziune oarecum arbitrar poate fi acceptat dac nu se va aplica ntotdeauna, pentru c, aa cum este de obicei n cazul multor pictori, stilurile lui de la ori se suprapun.Velzquez rar semnat imaginile sale, iar arhivele regale da datele numai operele sale cele mai importante.Dovezi interne i istorie referitoare la portretele sale furnizeze restul ntr-o anumit msur.ntoarcei-v la Madrid (perioada de mijloc)[edit]Velzquez apoi a pictat prima de multe portrete ale tnrului prin i motenitor al tronului spaniol, DonBaltasar Carlos, caut demn i domnesc chiar n copilrie, n rochie de un inspector teren pe armsarul su prancing.Scena este nscoala de echitatiea palatului, regele i regina priveau de un balcon, n timp ce Olivares particip n calitate de maestru de cal de prin.Don Baltasar a murit n 1646, la vrsta de aptesprezece ani, deci, judecnd dup vrsta lui n portretul, ea trebuie s fi fost pictat n aproximativ 1641.

La rendicin de Breda(1634-1635, limba englez:renunarea la Breda), a fost inspirat de prima vizit Velzquez n Italia, n care a nsoitAmbrogio Spinola, care a cucerit oraul olandez Breda civa ani nainte.Aceasta capodopera descrie un transfer de cheia oraului de la olandez n armata spaniol n timpulasediului de Breda.Acesta este considerat unul dintre cele mai bune dintre tablourile lui Velzquez.Puternice Olivares ministru a fost patronul timpurie i constant a pictorului.Impasibil faa lui, taciturn este familiar pentru noi de multe portrete pictate de Velzquez.Dou sunt notabile, unul este un full-length, impuntoare i demn, n care poart crucea verde deordine de Alcantarai deine o baghet, insigna de biroul su n calitate de maestru de cal, de alt parte, un mare portret ecvestru n care el este reprezentat mod avantajos ca un inspector teren n timpul aciunii.n aceste portrete, Velazquez a i rambursat datoria de recunotin pe care le datora pentru primul su patron, care Velzquez stat de timpul cderii Olivares de la putere, astfel expunndu-se la riscul mare de furie a gelos Philip.Regele, cu toate acestea, a aratat nici un semn de rutate fa de pictorul su favorit.SculptorulJuan Martnez Montanesmodelat o statuie de unul dintre portrete ecvestre Velzquez de rege, pictat n 1636, care a fost turnat n bronz de ctreflorentinsculptorulPietro Taccai care se afl acum nPlaza de Oriente, la Madrid.[2]original din acest portret nu mai exist, dar multe altele nu.Velzquez, n acest i n toate portretele sale de rege, descrie Philip poartgolilla, un guler lenjerie rigid proiectarea n unghiuri drepte la gat.Acesta a fost inventat de ctre rege, care a fost att de mndru de ea c el a celebrat printr-un festival, urmat de o procesiune la biserica s-i mulumesc lui Dumnezeu pentru binecuvntarea.Astfel,golillaa fost la nlimea de moda, i a aprut n cele mai multe dintre portrete masculine ale perioadei.Velzquez a fost n prezen constant i strns pe Filip, care l nsoesc n cltoriile sale deAragon, n 1642 i 1644, i a fost prezenta, fr ndoial, cu el cnd a intratLeridaca un cuceritor.A fost apoi c a pictat un portret ecvestru mare, n care regele este reprezentat ca un mare comandant de conducere sale trupe, un rol care nu Filip jucat cu excepia cazului n spectacol public grandios.Totul este plin de animaie cu excepia feei greoi al regelui.Ea atrn ca un pandantiv de Olivares mari portret fit rivalii ale vecine Carol V deTitian, care a inspirat Velzquez s exceleze el, i att de remarcabil pentru tonul lor argintiu i sentimentul de aer liber.

Doamna de la curte, c.1635

Portret de Juan de Pareja(c. 1650).Portretistica[edit]n afar de patruzeci de portretele lui Filip de Velzquez, el a pictat portrete ale altor membri ai familiei regale: Prima soie a lui Filip,Elisabeth de Bourbon, i copiii ei, mai ales fiul ei cel mare, Don Baltasar Carlos, de care exist o frumoas full-length ntr-o camer privat de laPalatul Buckingham.Cavaliers, soldai, clerici, i poetulFrancisco de Quevedo(acum laApsley Casa), aezat pentru Velzquez.

Portret de Pablo de Valladolid, 1635, un prost Curtea deFilip al IV.Velzquez pictat, de asemenea, mai multe bufoni si pitici n curtea lui Filip, de multe ori cu respect i simpatie, la fel ca npreferate(1644), a crui fa i folio mare cu cerneal, sticl i stiloul de partea lui inteligent i arate a fi un mai nelept i mai bine educai om dect multe dintre cavaleri de la curte.Pablo de Valladolid(1635), un bufon acionnd n mod evident o parte, ibufonul de Coria(1639) fac parte din aceast perioad de mijloc.Cea mai mare dintre picturile religioase de Velzquez, de asemenea, face parte din aceast perioad de mijloc,Hristos rstignit(1632).Este o lucrare de originalitate imens, reprezentnd pe Hristos imediat dup moarte.Capul Mntuitorului atrn pe piept i o mas de ntuneric nclcit par ascunde o parte a feei.Figura st singur.Imaginea a fost prelungit pentru a se potrivi locul su ntr-un oratoriu, dar acest plus, a fost eliminat din.Unii cred c omul, n acest tablou este unchiul lui.Velzquez, fiul lui-in-legeJuan Bautista Martinez del Mazol-au urmat ca inaugura n 1634, i Mazo nsui a primit o promovare constant n casa regal.Mazo a primit o pensie de 500 degalbenin 1640, a crescut la 700 n 1648, pentru portrete pictate i s fie vopsite, i a fost numit inspector de lucrari in palat in 1647.

Portret de Papa Inoceniu al X, 1650Philip acum Velzquez nsrcinat cu realizarea unui desen pe care le-a stabilit de mult inima lui: nfiinarea unei academii de art n Spania.Bogat n imagini, Spania a fost slab n statuar, iar Velzquez a fost comandat nc o dat pentru a trece n Italia pentru a face achiziii.A doua vizit n Italia[edit]Cnd a stabilit n 1649, el a fost nsoit de asistentul luiJuan de Parejacare la acest moment a fost un sclav i care au fost instruii n pictura de Velzquez.Velzquez plecat de laMlaga, a aterizat laGenova, i a nceput de la Milano la Veneia, cumprarea picturi deTizian,TintorettoiVeroneseca a plecat.LaModenaa fost primit cu mult bunvoin de ctre ducele, i aici a pictat portretul ducelui de la galeria de Modena i dou portrete care mpodobesc acumDresdagalerie, pentru aceste picturi au venit din vnzarea Modena din 1746.Cei care lucreaz prevesti apariia mod pictor al treilea i ultimul, un exemplu nobil de care este mare portret dePapa Inoceniu al XnGaleria Doria Pamphiljn Roma, unde Velzquez acum procedat.Acolo a fost primit cu favoare marcat de Papa, care l-au prezentat cu o medalie i lan de aur.Velzquez a luat o copie a portretului, care SirJoshua Reynoldscrezut c a fost cel mai bun imagine n Roma cu el n Spania.Mai multe copii ale ei exist n diferite galerii, unele dintre ele, eventual, studii de original sau reproduceri pictate pentru Philip.Velzquez, n aceast lucrare, au ajuns acum laManera abreviada, un termen inventat de spanioli contemporani pentru acest stil ndrzne, mai clare.Portretul arat cum cruzime n expresie nevinovat c unii dinVaticanse temeau c Velzquez s-ar ntlni cu nemulumirea Papei, dar Innocent a fost mulumit cu munca, agat-o n sala de ateptare vizitatorul su oficial lui.n 1650 n Roma, Velzquez pictat, de asemenea, unportret al lui Juan de Pareja, acum nMuzeul Metropolitan de Artadin New York City, Statele Unite ale Americii.Acest portret procurate alegerea sa nAcademia de Sf. Luca.Pretins Velzquez a creat acest portret ca un warm-up de abilitile sale nainte de portretul lui Papa.Surprinde n faa detaliu Pareja i hainele oarecum purtat i patch-uri, cu o utilizare economic a pensula.n noiembrie 1650, Juan de Pareja a fost eliberat de Velzquez.Exist documentul legal.[3]Reveni n Spania i mai trziu cariera[edit]Regele Filip a dorit ca Velzquez ntoarcerea n Spania, n consecin, dup o vizit laNapoli, unde a vzut prietenul su vechi Jose Ribera, sa ntors n Spania prin intermediulBarcelona, n 1651, lund cu el multe fotografii i 300 de buci de statui, care ulterior au fost amenajate i catalogate pentru rege.Sculptura Undraped a fost, cu toate acestea, dezgusttor la Biserica spaniol, iar dup moartea lui Filip, aceste lucrari au disprut treptat.Elisabeth din Frana,a murit n 1644, iar regele a cstorit cuMariana de Austria, care Velazquez acum vopsite n mai multe atitudini.El a fost special ales de ctre regele pentru a umple biroul ridicat deaposentador primar, care ia fost impus obligaia de a privi dup trimestre ocupate de-un tribunal funcie de responsabil, care a fost nici osinecuri unul care a interferat cu exercitarea artei sale.Cu toate acestea, departe de a indica orice declin, operele sale din aceast perioad sunt printre cele mai mari exemple ale stilului su.Las Meninas[edit]

Las Meninas(1656).Articol principal:Las MeninasUna dintre celeInfantas,Margaret Theresa, fiica cea mare a noua regin, pare s fie supuse deLas Meninas(1656, limba englez:Cameristele de onoare), Velzquez amagnum opus.Cu toate acestea, n cutarea la diferitele puncte de vedere ale picturii nu este clar cu privire la cine sau ce este adevratul subiect.Este fiica regal, sau, poate, pictorul nsui?Raspunsul se afla in imaginea de pe peretele din spate, ilustrnd Regele i Regina.Este aceasta imagine o oglind, n cazul n care regele i regina stau unde se afl spectator?Sunt subiectul de munca Velazquez lui?Sau este de lucru pur i simplu o pictur tribunal?De mult este nc n speculaii despre adevratul subiect al acestei capodopere, i multe dintre ntrebri care sunt adresate nu poate fi cu adevrat rspuns.Creat patru ani nainte de moartea sa, aceasta servete ca un exemplu remarcabil al Europeanbarocperioad de art.O apoteoz a muncii a fost efectuat de la crearea sa,Luca Giordano, un pictor italian contemporan, menionat ca "teologia de pictur", iar n secolul al XVIII-lea englezThomas Lawrencea citat ca "filosofia de art", aa hotrt capabil de a produce efectul dorit.Acest efect a fost interpretat n mod diferit;Dale Brownsubliniaz o interpretare care, n inserarea n munc un portret stins de regele i regina agat pe peretele din spate, Velazquez a ingenios prognozeaz cdereaimperiului spaniolcare a fost de a obine un impuls n urma moartea sa.O alt interpretare este c portretul este de fapt o oglind, i c pnza respectiv este n perspectiv de rege si regina, deci reflectare a acestora poate fi vzut n oglinda de pe peretele din spate.Se spune regele pictat de onoareCrucea Sfntului IacovaOrdinului de Santiagode pe piept a pictorului aa cum apare astzi, pe panza.Cu toate acestea, Velzquez nu a primit aceast onoare decavalertimp de trei ani dup executarea acestui tablou.Chiar i Regele Spaniei nu ar putea face lui preferat un cavaler curea fr acordul Comisiei stabilit pentru a ntreba npuritatea liniei sale.Scopul acestor anchete ar fi pentru a preveni numirea n funcii de gsit cineva s aib chiar i o pat de erezie n lor de filiaie, care este, o urm de snge evreiesc sau maur sau contaminare prin comer sau comer n fiecare parte a familiei de multe generaii.nregistrrile acestei comisii au fost gsite printre arhiveleOrdinului de Santiago.Velzquez a fost distins cu onoare n 1659.Ocupaia sa plebeu i comerciant a fost justificat, deoarece, ca pictor la rege, el a fost evident nu sunt implicate n practica de a "vinde" imagini.n 1966 carteaLes Mots et les choses(ordine a lucrurilor), filosofulMichel Foucaultdedic primul capitol la o analiz detaliat aLas Meninas.El descrie modul n care pictura problematizeaz aspectele de reprezentare, prin utilizarea de oglinzi, ecrane, iar oscilaiile ulterioare care au loc ntre imaginea de interior, de suprafa, i exterioare.n cartea sa,The Animal pe moarte,Philip RothfolosesteLas Meninasca o metafor pentru atragerea distras de curte.Ultimii ani[edit]Dac nu ar fi fost aceast numire regal, ceea ce a permis Velzquez a scpa de cenzura aInchiziiei, el nu ar fi putut s-i elibereze luiLa Venus del Espejo(c. 1644-1648, limba englez:Venus la oglind), de asemenea, cunoscut sub numele deRokeby Venus.Este singura femeie supravieuitornudde Velzquez.

Detaliu dinLas Meninas(auto-portretul lui Velzquez).Au fost n esen, doar dou patronii de arta din Spania-biserica i regele iubitor de art i de instana de judecat.Bartolom Esteban Murilloa fost artist favorizat de ctre biseric, n timp ce Velzquez a fost patronat de coroana.O diferen, cu toate acestea, merit s fie notat.Murillo, care a muncit din greu pentru o biseric bogat i puternic, lsat puine mijloace pentru a plti nmormntarea sa, n timp ce Velzquez a trit i a murit n a se bucura de salarii bune i a pensiilor.Una dintre lucrrile sale finale a fost deLas hilanderas(The Spinners), pictat circa 1657, reprezentnd fie interiorul lucrrilor regale tapiserie sau o descriere a Fable lui Ovidiu deArachne, n funcie de interpretare.Tapiserie n fundal se bazeaz peTitian'sThe Rape of Europa, sau, mai probabil, copia pe careRubenspictat nMadrid.[4]Este plin de lumin, aer i micarea, oferind culori vibrante i manipularea atent.Anton Raphael Mengsa spus acest lucru prea s fi fost nu pictate de mn, ci de fora pur a voinei.Se afieaz o concentraie de toate arta-cunoatere Velzquez s-au adunat n timpul carierei sale lungi artistica de mai mult de patruzeci de ani.Schema este simpl-o confluenta de variat i amestecate rou, albastru, verde, gri i negru.Velzquez "portrete finale ale copiilor regale sunt printre cele mai frumoase operele sale.Acestea includ Margarita Infanta n rochie albastr i portretul lui doar supravieuitor al bolnvicios Prinul Felipe Prospero.Acesta din urm este remarcabil pentru combinaia sa de caracteristici dulci ale prinului copilul i cinele su, cu un sentiment subtil de tristee.Ca n toate sfritul picturile artistului, manipularea culorilor este extrem de fluid i vibrante.n 1660 un tratat de pace ntre Frana i Spania, a fost consumat de cstorie deMaria TerezacuLudovic al XIV-lea, iar ceremonia a avut loc pe insula de fazani, o mic insul mltinoas nBidassoa.Velzquez a fost acuzat de decorare a pavilion spaniol i cu tot ecranul pitoresc.El a atras mult atenie din partea nobilimii de poart sale i splendoarea costumului su.La data de 26 iunie sa ntors la Madrid, iar la 31 iulie a fost lovit cu febr.Senzaie de sfritul lui se apropie, el a semnat voina sa, numire n calitate de executori sa exclusiv soia lui i prietenul su ferm numit Fuensalida, portarul Records regale.A murit pe 06 august 1660.El a fost ngropat n Fuensalida bolta bisericii dinSan Juan Bautista, i termen de opt zile soia lui Juana, a fost ngropat lng el.Din pcate, aceast biseric a fost distrus de ctre francezi n 1811, astfel nct locul su de veci, este acum necunoscut.Nu a fost mare dificultate n ajustarea conturile incurcate remarcabile ntre Velzquez i trezorerie, i nu a fost pn n 1666, dup moartea regelui Filip, care au fost n cele din urm stabilit.


Recommended