Date post: | 10-Nov-2015 |
Category: |
Documents |
Upload: | cdaniel290973 |
View: | 223 times |
Download: | 4 times |
D
ori
n
20
12
Da
cia
in
Bib
lie
do
ve
zi a
nti
ce m
an
usc
rise
bib
lice
o
rig
ina
le
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale expertiz tinific ,arheologie i concluzii
autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
.aback Studio Deva-Mintia [email protected]
0730693323
Editura HAGADAH AMONIM JERUSALEM ISBN: 0198146035
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
2 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
3 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
p066-Joh-cap12_vers16-21-II-III p066-Joh-cap12_vers21-26-II-III
CODEX APOSTOLOIKI MS BODLERIANS IOANON / PARS I SPERMATON PARAKLETON
135-Joh-[12.13-22]-[12.22]-[31-12.31-40]
CODEX VATICANUS
LISTA CU MANUSCRISE ANTICE I OBIECTE ARHEOLOGICE DOVEZI ALE DACILOR N BIBLIE
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
4 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
CODEX APOSTOLOIKI MS BODLERIANS IOANON / PARS I SPERMATON PARAKLETON
p074-Act Fapte Apsot-cap1.26-vers2 p074-Act Fapte Apsot -cap2
CODEX APOSTOLOIKI MS BODLERIANS IOANON / PARS I DIHAHOS APOSTOLIKON
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
5 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
6 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
ISBN: 0198146035
Grafic coputerizat 3D :Obedeya Dorin David Aurel Ben Aaharon Cohen
Conservare i editare text antic aramaic-ebraic: Obedeya Dorin David Aurel Ben Aaharon Cohen
Afiare surs arheologic: Obedeya Dorin David Aurel Ben Aaharon Cohen
Autor: Obedeya Dorin David Aurel Ben Aaharon Cohen
Tehoredactare , HTML-WEB i BOOK_PRINT. Obedeya Dorin David Aurel Ben Aaharon Cohen
Zamolxes reconstrituire 3D : autor Obedeya Dorin
David Aurel Ben Aharon Cohen
Zamolxes nseamn= PIELE DE URS i era fiul lui
CER-SENIN CERNAXES I sau GHEBCARNON.I
Rege dac care a domnit cu 80 de ani naintea
Regelui Sarmis.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
7 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
DACII N BIBLIE
INTRODUCERE
Afirmaiile mele orict de bizare ar prea multora le susin cu versete biblice din Biblia ebraic Tanach i Septuaginta LXX. n ebraic,aramaic i greac pe care le postez mai jos.i cu dovezi arheologice reale care le putei i voi regsi,fiecare,probnd cu ncredere deplin afirmaiile mele.
De la OBedeya Dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Sun ciudat, dei snt ferm convins c muli romni aspir i viseaz la aceast onoare de a
fi gsii i regsii n Biblie, dar nu precum :egiptenii,asirienii,filistenii ,perii sau elamiii sau
mezii,adic nu n sens negativ:- menionai doar la capitole dezastre naturale provocate de
Dumnezeu.i nu la capitolul profeii,plgi,urgii i blesteme mpotriva . Aa cum mpotriva
acestor naiuni Biblia abund i inund att de la Dumnezeu Creatorul,ct i de la oameni,ntre
care numeroase snt blestemele i anatemele evreilor antici (israeliii) i a profeilor Bibliei.
Dacii i sciii apar ca ALIAI ai evreilor,fiind fcui prtai PARTENERI AI LEGMINTELOR
mpreun cu HETIII. Multe popoare i caut cu diperare avid o rdcin de snge , o
rdcin apostolic nativ prin descenden scris clar fr interpretare n Biblie,ca pe o
ONOARE MAXIM,acordat de Dumnezeu unei naiuni ca i colectivitate etnic i cultural
uman.
Chiar mie , muli romni sceptici n sensul tmp i cinic cu probele n fa, au refuzat s
cread,considernd c este cu neputin ca cineva s poat dovedi prezena dacilor chiar n
textul BIBLIEI. Nu afirm c tooate triurile dacice au fost monoteiste.unele au fost sincretiste pe
fa,public erau monoteiti i n ascuns laici sau politeiti,alte triburi practicau amanismul
ecosimbiotic ( adorarea naturii ca fore i spirite care pot locui n orice trup, credin care
includea i transmigrarea sufletelor dintr-un trup n alt trup). Dar majoritatea dacilor erau
monoteiti i se nchinau lui Derzales. Marele KENT(Creator) sau ZDTARsau KUGA
( SFNT PRIN ESEN). O ENTITATE, O FIIN foarte asemntoare lui YAHWEH AL
ISRAELIILOR.
nafar de Hetii nici unui alt popor Dumnezeu nu a mai creat att de mult spaiu n versetele Bibliei 27-25 versete n Biblie, n calitate de naiune aliat.Dei celii i numeau pe daci ZERGON sau SARGON, Biblia i numete Kedar din Meec ,iar populaia, Kedarii-derzalim.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
8 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
n Biblie scrie c un popor pgn a fost chemat la Yahaweh poporul acesta cuta pe
Dumnezeu cu toat inima lui. Este minunat ca Dumnezeu s te descrie aa. Avraam a
devenit aliat militar cu acest popor denumit n Biblie Akenad-Goyim care locuia n
Kedar. Kedarul este Bizanul de azi, mai precis localitatea antic Adacaleh din Bosfor i
se ntindea pn dincolo de Tomis n pmnturile sciilor.
Undeva n vremea regilor Sarmis i Dapiyx, regii Daciei unificate i prinii admnistratori
ai Ahiei, Avraam a venit aici n Dacia n refugiu i alian militar. i a stat cam trei ani
conform Bibliei .Sciii au primit trei locuri venice n Israel la schimb Cetile
ichem ,unde a pus Avraam piciorul prima dat i sa numit Derzalim sau
(SCITOTRONOS) .Al doilea loc este Rama- Yenin numit i Scitopolis. i al treiea loc
este muntele i cetatea Meghido din nplimile Muntelui cretacic HARMA
(HARMEGHIDO). Aceste locuri au rmas locurile venice ale sciilor i astzi oraul
Yenin se numete DARSALIM ( DERZALIM< DERZALES + plural>) Oamenii Unicului
Derzales. i pot susine cu dovezi biblice bibliografice i arheologice. n rzboaie cu
Mitani Dacii au atacat Troia, Beritos(Beirutul susinui de trupele Israelite hagana i
mossad varianat a antic a lor ,care la rndul lor sau atacat ua Tir i Sidon pn la
Alepho.
Pe teritoriul Daciei antice primii evrei au ajuns aici n vremea regelui Solomon, la
Drobeta. n timpul campaniilor militare contra dacilor foarte muli iudei au veit n Dacia
ca aliai sau refugiai din calea regelui Darius. n timpul regelui Decebal evreii aveau
colonii la Dunre i triau amestecai cu grecii i arameii i se numeau HYPEBOREOS
( N EXCCES grac i BORE= CREATOR n ebraic) HYPERBOREENI se numeau
NESFRITELE OTIRI A LUI BORE ELOHIM i au fost primul trib dacic nu yazig sau
traco-dalmat ,dacic prin adopie care a intrat n lupt cu trupele lui Traian Nerva. din
anul 100,101 era noastr pn n 105 trupele hiperboreenilor evrei-greci naturalizai la
dunre au aprat Dacia singuri fr implicarea direct a trupelor dacice. Cetile greco-
ebraice de pe Dunre se numeau Svarim (Severin) Torah (Tereea) Agropara (Fertilia
Naturalia) Dibreta (Drobeta) Yahwiaa ( Yahovia) i n chiar Sarmisegetuza. Vreau s
spun c legturile ntre Daci i SIONIT i DUMNEZEUL SIONULUI au cel puin 3000
de ani vechime pn la Iisus adic cam 5012 ani. n Bibblie se spune despre Kedarii c
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
9 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
snt un neam strvechi de la temeliile lumii.Nu singurul neam , dar unul dintre ele.
Ultima atestare clar se spune c Derzalimii kedarului mrluiau n Slava lui Yahave
ca Heruvimii n mijlocul tunetelor. n vremea lui Solomon.
n timpul lui Darius israeliii din regatul nordic numit Izreel sau Sparta cu capitala la
Nazaret ( Europa) i Caperpenaum ( Fanatos) i reedina la Balbeck (Zelos) au ajuns
cucerii captivi. Iar n Dacia au venit ca refugiai sau sclavi adui chiar de ctre regele
Darius ca s-i vnture ct mai departe de hotarele Persiei. Iudeii din regatul sudic au
venit ca aliai militari ai dacilor.
Mai jos avei dovezile BIBLICE formate din versete Biblice ,unde se face referire la
scito-daci cu denumirea semitic KEDARIM-DERZALIM
Din cauza defimrii naiunii Israel i a Sionului Locaul lui Dumnzeu, muli se
ruineaz i de evrei i de Dumnezeu i nu or s fie fcut nici o asociere ntre ei
i poporul sionist al israelului.uitt de Harul poporului Ales i de superba
mntuire oferit prin evreul-Mesia.
Scito-dacii apar n Biblie cu numele de kedarim-derzalim sau Chedar.
2300-1900 .e.n
Avraam n Chedar 2300-1900 .e.n Zergas Kuga
Aliana sa ncheiat ntre regele Meecului i Kedarului Zergax Kuga din ceteatea Kuga-On. Pentru cei care nu tiu Meecul este FRIGIA, iar Dacii snt o naiune de origine frigian mai mult dect tracic.
, , , ; ,
, , - .
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
10 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Gen 14:13A venit unul, care scpase, i a dat de tire lui Avram, Evreul; acesta
locuia lng tejarii lui Mamre, Amoritul, fratele lui Ecol, i fratele lui Aner,i
prinii Chedarului din muntele Koga-on care fcuser legtur de pace cu Avram.
, , , : , .
Bereith (Thorah)Gen 25:13 Iat numele fiilor lui Ismael, dup numele lor, dup neamurile lor: Nebaiot, ntiul nscut al lui Ismael; Chedar, dup numele celor strvechi aliaii tatlui su Avraam Adbeel, Mibsam,
Se pare c arabii au admirat uimitor de mult dacii , altfe nu se explic de ce anume i din ce motic PATRIARHUL ARABILOR ,ISMAEL i-a numit copii NEBAIOT i KEDAR.Nici o lat explicaie nu ar putea explica ,de ce un om i-ar pecetlui copii cu numele unei naiuni suficient de departe,geografic. Un lucru ar explica : admiraia i aliana sanguin.(de neam). Lng Histria a i Dinogeia exista o cetatea Nebiat sau Nebidava.
David n Chedar
- , ; -, -.
Thililim Ps 120:5Vai de mine c locuiesc la Meec, c locuiesc n corturile Chedarului!Departe
de faa ta
Solomon n Chedar
, ; , .
ir Hairim Cnt 1:5 Snt neagr, dar snt frumoas, fiice ale Ierusalimului,
cum snt corturile Chedarului,cum snt hainele lor
i cum snt covoarele lui Solomon.
Profeii Isaia ,Ieremia i Ezekiel au fost n Chedar
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
11 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
739
Derzalimii auduceau anual o jertf lui Yahweh n 100.000 de api, 7000 de berbeci rin de iabru (ienupr) i butur de mied
739-685 .e.n Asakon Zyraxex II-lea fiul lui Sarmis Zelmax(Zelmagon)
Isaia n Chedar Nebaiot (Nebeleisos) Ora lng Histria i Dinogeia
, - ; , -
. Isa 60:7 Toate turmele Chedarului se vor aduna la tine, berbecii din Nebaiot vor fi n slujba ta;
se vor sui pe altarul Meu ca jertf plcut Mie, i casa slavei Mele o voi face i mai slvit.
- , - , : .
Isa 21:16 Cci aa mi-a vorbit Domnul: "nc un an, ca anii unui simbria, i sa isprvit cu toat
slava Chedarului.Fiindc sau nhitat cu tine.
- - , - : , { . }
Isa 21:17 Nu va mai rmnea dect un mic numr din vitejii strvechii arcai, fii ai Chedarului i
dincei care poart lup i macet (salex) o oaste mic, cci Domnul, Dumnezeul lui Israel, a spus-o.
, ; , .
Isa 42:11Pustia i cetile ei s nale glasul! Satele locuite de Chedar, s-i nale glasul! Locuitorii stncilor s sar de veselie: s strige de bucurie din vrful munilor!
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
12 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Profeia Chedarului Mesia
Isa 42:12
. , , .
S dea slav Domnului, i s vesteasc laudele Lui n ostroave i Pont! "
Isa 42:13
, ; ,- --- , . {}
Domnul nainteaz ca un viteaz, i strnete rvna ca un om de rzboi; nal glasul, strig, i arat puterea mpotriva vrjmailor Si. -
Isa 42:14
, -- , ; , .
"Am tcut mult vreme -, zice Domnul, - am tcut, i Mam inut. Dar acum voi striga ca o femeie n durerile naterii, voi gfica un neam slbatec i voi rsufla.
Isa 42:15
, - ; , .
Voi pustii muni i dealuri, le voi usca toat verdeaa; voi preface rurile n ostroave, i iazurile le voi usca.
Isa 42:17
, ; , .{ }
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
13 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Vor da napoi Markamim, vor fi acoperii de ruine cei ce se ncred n idoli cioplii i zic idolilor
turnai: Voi sntei dumnezeii notri! (Marcomani)
Isa 42:18
, ; , .
Ascultai, surzilor, privii i vedei, orbilor!
Isa 42:19
- , ; ,
.
Cine este orb, dac nu robul Meu i surd ca solul Meu, pe care l trimet? Cine este orb ca
prietenul lui Dumnezeu, i orb ca robul Domnului?
Isa 42:20
( ) , ; , .
Ai vzut multe, dar nai luat seama la ele; ai deschis urechile, dar nai auzit:
Isa 42:21
, ; , .
Domnul a voit, pentru dreptatea Lui, s vesteasc o lege mare i minunat.
Isa 42:22
, - , , ; , - .
i totu poporul acesta este un popor prdat i jfuit! Toi zac nlnuii n peteri, i nfundai n temnie. Snt lsai de prad, i nimeni nu-i scap! Jfuii, i nimeni nu zice: D napoi!
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
14 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
627-580 perioada robiei babibloniene
619-550 Prima deportare a dacilor n Bactria robia
babilonian
Ieremia n Chedar la Vezinas Comosicus
, ,, ;, .
Ier 2:10 Trecei n ostroavele Chitim, i privii! Trimetei la Chedar, uitai-v bine, i vedei
dac sa ntmplat acolo aa ceva:
, () -- -
, : - , -- . Ier 49:28 Asupra Chedarului i mpriilor Haorului, pe cari le-a btut Nebucadnear,
mpratul Babilonului.
Aa vorbete Domnul: "Sculai-v, suii-v mpotriva Chedarului, i nimicii pe fiii Rsritului!
593-570 .e.n 596 Regele Derzales Viperex I rege a unui regat
unificat dacic naintea lui Burebista
Ezechiel n Chedar
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
15 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
, - ; , . Ezec 27:21 Arabia i toi prinii Chedarului erau negustorii ti, i-i aduceau miei, berbeci i api.
Comerul Israelian era masiv axat pe relaiile cu Derzalim (dacii) din Chedar i eicii Arabiei.
Ceea ce corespunde cu scrierile lui Herodot care spune
Herodot spune c dacii exporatu n Egipt ntr-un an att gru ct toat Alexandria ntr-un ketun i Libia la un loc.
Referin
Relaiile Daciei cu orientul snt mai adnci dect accept muli dacologi.Att de strns nct
derzalimii din Chedar i Hetiii au fost acuzai de chiar Dumnezeu c au luat-o razna n caden
simetric cu naiunea Israel prin expresia Fiindc sau nhitat cu tine!
Descrierea geografic i entic a Chedarului Spaiul dacic
Isa 42:11 , ; , .
Isa 42:11 Pustia i cetile ei s nale glasul! Satele locuite de Chedar, s-i nale glasul,toi ceii ce locuiesc n pdurile adnci ! Locuitorii stncilor s sar de veselie: s strige de bucurie din vrful munilor!
Isa 42:22 , - , , ; , - .
Isa 42:22 i totu poporul acesta al Chedarului este un popor prdat i jfuit zilnic! Toi zac nlnuii n peteri, i nfundai n temnie. Snt lsai de prad, i nimeni nu-i scap! Jfuii, i nimeni nu zice: D napoi!
Eliberarea dacilor din robia Marcomanilor i a Perilor 514 .e.n.) Eliberarea din robia persan ntemeierea statului dac unificat antic(nainte de Burebista)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
16 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Din nefericire rudele apropiate ale dacilor, tracii i marcomanii sau aliat cu Regele
Darius fapt pomenit, atacnd pe Regele dac TereI i Zepex gei odrii .Robia a
durat pn la Dromochete care la nfrnt pe Lisimach Generalul i Regele Macedo-trac.
n timpul lui dacii i sciii au ajuns n robia persan i marcoman robi la fraii lor.ntr-
o robie crunt i fr mil timp de 40 de ani. n a doua campanile Dromichete la nvins
pe Lisimah i apoi pe ultimele rezistene persane din Pontul Euxin. Mai trziu n zon
sa ntemeiat Regatul Odris ca regat daco-scit clar identificat . Mai trziua unele
triburi dacice i scitice sau rfuit ntre ele i i-au pltit polie fa de cei care nu sau
rsculat sau n-au susinut rezistena daco-scit anti-persan sau cei care se
purtaser pre bine i pre prietenos cu tracii i marcomanii care i inuser captive 40
de ani n robie. Dar acest aspect de rfuielei interioare n uniunea tribal a statului dac
unificat de Sarmis nu-l vom discuta n aceast carte. Subiectul fiind menionarea clar
a daco-sciilor n Biblie.iar aacest not istoric vine s lmureasc scepticii sau pe cei
nencreztori. Aducnd citate i din Herodot Histoia i Polyainos, Stratagemata, VII, 38. Aici apare confuzia. Pentru muli este de neneles de ce dup eliberare daco-sciii
sau rfuit ntre ei. Explicabil ,anumite triburi i clanuri precum odriii sau remarcat n
luptele anti-persane i anti-tracice.Dar anumite trupe mai fricoase sau purtat
prietenos chiar rubenic cu rudeniile lor tracii care erau i stpnii lor.Acetia trgeau
ndejdea c acea origine sanguin comun de neam i ethos s-I mbubeze pe traci
i pe marcaomani. Aceste triburi daco-scitice au fost observate n comportament i
luate la ochi de fraii lor daco-scii din triburile rebele care formau REZISTENA
ACTIV. n aceast perioad foarte muli daci i scii au ajuns n Persia (Iran) colegi de
gtteo cu aliaii lor,evreii.
CONFLICTUL DINTRE GETI I DARIUS (514 .e.n.)
Pentru rzboiul mpotriva sciilor au fost concentrate fore uriae - Herodot le evalueaz
la 700.000 de lupttori i 600 de corbii. Dup trecerea pedestrimii i cavaleriei pe
rmul european al Hellespontului, flota a primit ordin s se ndrepte spre gurile Dunrii
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
17 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
i s ptrund n amonte pe fluviu pn la un loc potrivit unde trebuia s construiasc
un pod destinat forelor terestre care, ntre timp, urmau s nainteze prin zona trac
spre nord. Podul fusese ntins "cale de dou zile" n susul fluviului, de la mare, acolo
"unde se rsfir gurile Istrului" (Herodot, IV, 89) - undeva ntre oraele de azi Tulcea
i Isaccea (jud. Tulcea). Marul forelor terestre persane s-a desfurat pe un itinerar
care, n linii generale, a urmat linia rmului vestic al Mrii Negre, neabtndu-se mult
spre interiorul peninsulei. Nici coloniile greceti, nici triburile trace nu s-au ridicat
mpotriva forei de invazie persane.
Singura rezisten de care s-a izbit Darius n naintarea lui a venit din partea
geilor. atitudinea neamurilor tracilor de sud - care "i s-au nchinat lui Darius fr nici un fel de mpotrivire" (Herodot, IV, 93)Tracii i Marcomanii i-au ctigat n schimbul
suveranitii cedate panic, vasalitatea rangurile i dreptul de a ine 40 de ani captive
pe fraii lor geii i sciii istrioi din Misia Danubian i Sciia Minor.
scria Herodot - "este cu neputin s le scape cineva cnd vine cu oaste mpotriva lor, i
nimnui nu-i st n putere s dea de ei dac ei nii nu vor s se arate. Cci sciii n-au
nici ceti, nici ziduri ntrite ci toi i poart casa cu ei i sunt arcai clri, trind nu
din arat, ci din creterea vitelor i locuiesc n crue; cum s nu fie ei de nebiruit i cu
neputin s te apropii de ei? Precum evreii din Sinai" (Herodot, IV, 46).
Lipsa de provizii i privaiunile de tot felul l-au determinat pe Darius s ordone
retragerea. Aceasta s-a efectuat pe un itinerar nu mult diferit de cel urmat n prima
parte a rzboiului, armata persan fiind adeseori hruit de scii.
Consecinele rzboiului din anul 514 .e.n. au fost complexe. Pe de o parte,
puterea scitic a rmas intact i, dei nu s-a mai revrsat spre vest, s-a dovedit n
continuare capabil de periculoase incursiuni n zona litoralului vest-pontic, pn n
Peninsula Balcanic. Datorit rezistenei geto-dacilor, aciunilor de mpotrivire ale sciilor
i nfrngerilor nregistrate de peri n alte zone, trupele expediionare nu au reuit s-i
stabileasc autoritatea la nord de Dunre. Mai mult, probabil i ca o consecin a
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
18 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
zdruncinrii prestigiului Imperiului persan, Darius a avut ulterior de nfruntat puternicele
frmntri, transformate ntr-o rscoal, ale cetilor greceti din Asia Mic. Sclavi
evrei trimii de Ada prinesa evreic soia lui Darius i mai trziu de legendara regin
Estera ,trupe de commando ,mercenary trii doar n lupte cncene i campanii
militare.Iau ajutat pe scito-daci s se elebereze n al 40-le an. i grecii odat cu ei. n
scimb tracii i marcomanii aliaii i Vasalii Persiei au devenit sclavi i NATONEM
INFERIORI NONGRATA Naie inferior i nedorit . Aciunele unificate ale unor
commando-uri din armata persan alctuit din popoare ocupate precum evreii,
arabii,frigienii ,ciliciaenii i troienii;i rezistena geto-dacilor i a sciilor au dat natere
unui val de rscoale n toat Asia Mic i Mediterana(Marea Egee).
Imperiul ahemenid i Elada - cunoscute sub denumirea de rzboaiele medice - a fost
inaugurat de puternica expediie terestr i naval pus sub comanda generalului
Mardonios, ginerele regelui Darius I, care n anul 494 .e.n. a fost dirijat de-a lungul
litoralului tracic al Mrii Egee mpotriva polisurilor continentale. Desfurate cu
intermiten pe uscat i pe mare, pn la 449 .e.n., rzboaiele medice au fost jalonate
de btlii cu rezonan n istoria lumii antice: Marathon (490 .e.n.), Thermopyle i
Salamina (480 .e.n.), Plateea i Mycale (479 .e.n.), gurile rului Eurymedon (467
.e.n.), Salamina (449 .e.n.). Nu se consumaser nc ultimele btlii cu perii cnd
vechile rivaliti dintre polisurile continentale - trecute pe un plan secundar, dar nu
disprute n timpul rzboaielor medice - au degenerat ntr-un lan nesfrit de conflicte
armate denumite ndeobte rzboiul peloponesiac.
Isa 42:22 , - , , ; , - .
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
19 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Isa 42:22 i totu poporul acesta al Chedarului este un popor prdat i jfuit zilnic! Toi zac nlnuii n peteri, i nfundai n temnie. Snt lsai de prad, i nimeni nu-i scap! Jfuii, i nimeni nu zice: D napoi!
Isa 42:13
, ; ,- --- , . {}
Domnul nainteaz ca un viteaz, i strnete rvna ca un om de rzboi; nal glasul, strig, i arat puterea mpotriva vrjmailor Si. -
Isa 42:14
, -- , ; , .
"Am tcut mult vreme -, zice Domnul, - am tcut, i Mam inut. Dar acum voi striga ca o femeie n durerile naterii, voi gfi ca un neam slbatec i voi rsufla.
, - ; , .
Isa 42:15
Voi pustii muni i dealuri, le voi usca toat verdeaa; voi preface rurile n ostroave, i iazurile le voi usca.
Isa 42:17
, ; , .{ }
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
20 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Vor da napoi, vor fi acoperii de ruine cei ce se ncred n idoli cioplii i zic idolilor turnai: Voi sntei dumnezeii notri! toi cei ce i-au pus lanuri grele i obezi pe gt i la ncheieturi!
Dacii i israeliii au fost colegi de gettou i au fost n aceai robie ca aliai militari i economici
Prevestirea legislatorului Zamolxex n Biblie
Isa 42:11 , ; , . Isa 42:11 Pustia i cetile ei s nale glasul! Satele locuite de Chedar, s-i nale glasul,toi
aceii ce locuiesc n pdurile adnci ! Locuitorii stncilor s sar de veselie: s strige de bucurie
din vrful munilor!
Isa 42:21
, ; , .
Domnul a voit Chedarului , pentru dreptatea Lui, s vesteasc o lege mare i minunat.
(profeia vestete dou lucrururi apariia profetului legislator,Zamolxes i cretinarea Daciei prin Andrei Apostolul i ucenicii si.)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
21 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Scito-dacii n Noul Testament
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
22 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
23 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
11
11
11
Col 3:11 Aici nu mai este nici Grec, nici Iudeu, nici tiere mprejur, nici netiere mprejur, nici Barbar, nici schit, nici rob, nici slobod, ci Hristos este totul i n toi.
16
16
16
Rom 1:16Cci mie nu mi-e ruine de Evanghelia lui Hristos; fiindc ea este puterea lui Dumnezeu pentru mntuirea fiecruia care crede: nti a Iudeului, apoi a Grecului;
9
9 9
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
24 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Rom 2:9 Necaz i strmtorare va veni peste orice suflet omenesc care face rul: nti peste Iudeu, apoi peste Grec apoi peste Scit.
10
10 10
Rom 2:10 Slav, cinste i pace va veni ns peste oricine face binele: nti peste Iudeu, apoi peste Grec Grec apoi peste Scit.
CAPITOLUL 1
APOSTOLUL ANDREI FRATELE LUI PETRU FIUL
LUI IONA ,NTIUL CHEMAT LA SPOSTOLIE
Sfantul Andrei - ucenic al Sfantului Ioan Botezatorul
Sfantul Andrei, inainte de a deveni ucenic al lui Hristos, a fost ucenic al Sfantului Ioan Botezatorul. Dorinta de a-L urma pe Hristos se naste in el, in momentul in care Sfantul Ioan rosteste cuvintele: "Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii" (Ioan 1, 29). Insa, chemarea sa la apostolie se face mai tarziu si este relatata de Sfantul Evanghelist Matei : "Pe cand Iisus umbla pe langa Marea Galileii, a vazut doi frati, pe Simon ce se numeste Petru si pe Andrei, fratele lui, care aruncau mreaja in mare, caci erau pescari. Si le-a zis: "Veniti dupa Mine si va voi face pescari de oameni. Iar ei, indata lasand mrejele, au mers dupa El" (Matei 4, 18-20). Cand mai este Andrei mentionat in Scriptura? Scriptura l descoper pe Andrei la nmultirea pinilor si a petilor (Ioan 6, 8-9) i dup nvierea lui Lazr cnd, impreun cu Filip, i spune lui Hristos ca nite elini i scii misieni, veniti in Ierusalim cu prilejul sarbatoririi Pastelui iudaic, doresc sa-L vad (Ioan 12, 20 - 22).
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
25 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Potrivit traditiei, teologilor si istoricilor, Sfantul Apostol Andrei a fost primul propovaduitor al Evangheliei la geto-daci. In Istoria bisericeasca, Eusebiu de Cezareea (+ 339/340) afirma: Sfintii Apostoli ai Mantuitorului, precum si ucenicii lor, s-au imprastiat in toata lumea locuita pe atunci. Dupa traditie, lui Toma i-au cazut sortii sa mearga in Partia, lui Andrei in Scitia, lui Ioan in Asia. Calendarul gotic (sec. al IV-lea) si Martirologiile istorice occidentale (sec. VIII-IX) sustin si ele ipoteza misiunii Sf. Andrei in Scitia. Traditia ca Sfantul Apostol Andrei a predicat la sciti a fost reluata si de scriitori bisericesti. De exemplu, calugarul Epifanie (sec. VIII), in Viata Sfantului Apostol Andrei, afirma ca intre popoarele evanghelizate de el se numarau si scitii. Sinaxarul Bisericii constantinopolitane mentioneaza ca Andrei a predicat in Pont, Tracia si Scitia. Dupa un alt izvor, pastrat in acelasi Sinaxar, Sfantul Apostol Andrei ar fi hirotonit ca episcop la Odyssos sau Odessos (Varna de azi), pe ucenicul sau Amplias, pe care Biserica Ortodoxa il praznuieste in fiecare an la 30 octombrie. Probabil este Amplias cel amintit de Sfantul Apostol Pavel in epistola catre Romani (16, 8). Prezenta colindelor, legendelor, obiceiurilor din Dobrogea, inchinate Sfantului Andrei, intaresc credinta ca acesta a vestit Evanghelia lui Hristos in tara noastra.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
26 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
IOAN CAP 12
20
12:20
Nite Greci i scii din Misia dintre ceice se suiser s se nchine la praznic,
21
12:21
sau apropiat de Filip i Andrei, care era din Betsaida Galileii, l-au rugat, i au zis: "Domnule, am vrea s vedem pe Isus."
22
12:22
Filip sa dus i a spus lui Andrei; apoi Andrei i Filip au spus lui Isus.
23
12:23
Drept rspuns, Isus le-a zis: " Kedarul: -A sosit ceasul s fie proslvit Fiul omului.
MANUSCRISUL BOLERIAN din secolul 1 era noastr anii 54-87
INFORMAII DESRE MANUSCRIS
p066-Joh-Cap12_vers16-21-II-III Locaia de domiciu permanent(fix): Cologny/Geneva; Dublin; Cologne, Bibl. Bodmeriana; Chester Beatty Libr.; Univ., Institut fr Altertumskunde, P. Bodmer II; P. Chester Beatty, s.n.; Inv. Nr. 4274/4298 Numrul de inventar Secolul 1 AD 54- 87 era noastr Data: ca. 54-87 partea I -200 partea II (II: Hunger) Conine: e Jn 1:1-6:11; 6:35-14:26,29-30; 15:2-26; 16:2-4,6-7; 16:10-20:20,22-23; 20:25-21:9 Descriere i starea fizic: Folie pagin papirus: 75 (78) Dimensiiuni: (16,2 x 14,2 cm)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
27 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Linii(rnduri): 14-25 Columns: 1
Mai jos avei MANUSCRISUL ANTIC n GREAC EFESIEAN scris de Apostolul i Evanghelistul Ioan
S analizm manuscrsul antic. Mai precis doar cele dou pagini din Ioan unde snt menionai scii
misieni ( din Misia histriot) Mosesia Maior. De la legend la prove veritabile este un pas uria pe care
propun s vi-l ofer, s-l mprtesc cu voi
p066-Joh-12_16-21-II-III
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
28 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
20
12:20
Nite Greci i scii din Misia dintre ceice se suiser s se nchine la praznic,
21
12:21
sau apropiat de Filip i Andrei, care era din Betsaida Galileii, l-au rugat, i au zis: "Domnule, am vrea s vedem pe Isus."
Locul marcat cu caset(chenar) este locul n paginia antic unde apar menionai SCIII MISIENI
HISTRIOI.Este o onoar maxim s ai acces la originalul antic inclusive n form electronic.valoarea i
credibilitatea lui nu scade. Aa nct de la legendele despre ANDREI i LUPII lui din Dobrogea(Sciia
Minor) la dovezi concrete palpabile este un salt zdrobitor. Poi vedea ,poi atinge. i nu te mai poi
ndoii de TRADUCERE , dac este BIBLIE ORTODOX sau CATOLIC au SECTANT [ DEI BIBLIA ESTE
DOAR UNA] Originalul antic i ofer ncrederea maxim. Mai mult nu exist, nu se poate.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
29 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Locaia de domiciliu permanent(fix): Cologny/Geneva; Dublin; Cologne, Bibl. Bodmeriana; Chester Beatty Libr.; Univ., Institut fr Altertumskunde, P. Bodmer II; P. Chester Beatty, s.n.; Inv. Nr. 4274/4298 Numrul de inventar Secolul 1 AD 54- 87 era noastr Data: ca. 54-87 partea I -200 partea II (II: Hunger) Conine: e Jn 1:1-6:11; 6:35-14:26,29-30; 15:2-26; 16:2-4,6-7; 16:10-20:20,22-23; 20:25-21:9 Descriere i starea fizic: Folie pagin papirus: 75 (78) Dimensiiuni: (16,2 x 14,2 cm) Linii(rnduri): 14-25 Columns: 1
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
30 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Locaia de domiciliu permanent(fix): Cologny/Geneva; Dublin; Cologne, Bibl. Bodmeriana; Chester Beatty Libr.; Univ., Institut fr Altertumskunde, P. Bodmer II; P. Chester Beatty, s.n.; Inv. Nr. 4274/4298 Numrul de inventar Secolul 1 AD 54- 87 era noastr Data: ca. 54-87 partea I -200 partea II (II: Hunger) Conine: e Jn 1:1-6:11; 6:35-14:26,29-30; 15:2-26; 16:2-4,6-7; 16:10-20:20,22-23; 20:25-21:9 Descriere i starea fizic: Folie pagin papirus: 75 (78) Dimensiiuni: (16,2 x 14,2 cm) Linii(rnduri): 14-25 Columns: 1
p066-Joh-cap12_vers21-26-II-III
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
31 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
22
12:22
Filip sa dus i a spus lui Andrei; apoi Andrei i Filip au spus lui Isus.
23
12:23
Drept rspuns, Isus le-a zis: " Kedarul: -A sosit ceasul s fie proslvit Fiul omului.
O alt dovad o gseti n i n CODEX VATICANUS, un manuscriu de la o dat mai trzie
secolul II- secolul III era noastr.Primele manuscrise ca importan,credibilitate i valoare
dup care este fcut NOUL TESTAMENT modern de din zilele noastre . Aceste manuscrise i
dovedesc clar, c nu este vorba de o eroare, nici fals I mai ales nu poate fi loc pentru
manipulare.
La fel nu ai tradus toate pagina cu cele trei columne ci doare versetele 20,21,22,23, din
capitolul 12 Evanghelia lui Ioan. Acest lucru l svresc ca un ajutor vou cititori dragi,
urmai ai dacilor i a sciilor ALIAII trmoilor mei israeliii antici nu ca s devenii
EXTREMITI NAIONALITI( NAZITI) nici ca s cdei n amgirea i rtcirea lui zelea
codreanu,Antonescu i Horia Sima. Ci ca s avei dovezi pentru bucuruia voastr de a fi
cretinai nu ce ctre misionarii i nici de ctre episcope ci direct din mna Apostolilor
luiIisus.i pentru ca bucuria voastr s fie deplin. Ca s avei deplina temelie
duhovniceasc i dovezi pe care s punei mna le privii, s le vad alte popoare,dar mai
ales urmaii votrii. Anume: c ai fost aliaii POPORULUI ALES ca hetiii lui Het, Aner ,Eckol
i Mamvre. Chiar din vremea patriarhului Avraam.Chemare sfnt la care ai fost chemai din
nou i nu ai fost prsii n uitare .Ci n zilele Noului Testament, a lui Iisus Hristos (Ieua
HaMaiah) strmoii votri adui de Sfntul Duh au fost prezeni n Ierusalim i n Iudeea
antic. Unul dintre regii votrii regale scit ZINEX VIPERIN din clanul Azuga-Kuga tribul Corbis
a fost UCENICUL LUI IISUS, chiar n timpul vieii lui Iisus,mai nainte de moartea Lui i mai
nainte de nvierea Lui. tiu c sntei mndri i considerai pe Apostolul Andrei protectorul
i Patriarhul Romniei. i bucuria voastr este deplin fiind cretinai nentinai de Apostoli.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
32 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
33 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
20
21
22
23
12:20
12:21
12:22 12:23 .
Nite Greci i scii din
Misia dintre ceice se
suiser s se nchine la praznic,
sau apropiat de Filip i Andrei, care era din Betsaida Galileii, l-au rugat, i au zis: "Domnule, am vrea s vedem pe Isus."
Filip sa dus i a spus lui Andrei; apoi Andrei i Filip au spus lui Isus. Drept rspuns, Isus le-a zis: " Kedarul: -A sosit ceasul
s fie proslvit Fiul omului.
Originalul antic i ofer ncrederea maxim. Mai mult nu exist, nu se poate. De aceea i-am
aezat aceleai versete transliterate n dou feluri diferite. Unele sub altele partajate pe
fiecare pagin. Dou snt pe o pagin ,iar celelalte snt pe cealat pagin de papyrus,dar i
sub form de columne cu textul parallel . Textul este transliterate (adic cu font(caligrafie)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
34 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
tipar , pentru cazul n care pe manuscris apare situatia de a nu se vedea clar literele
cuvintelor sau de a fi inghesuite dou sau mai multe litere.
Pentru situaii de genul acesta am ales opiunea de a repete versetele n form translitarat
cu FONT (CALIGRAFIE) TIPAR ELECRONIC.Literele fiind ntotdeauna la fel i clare nu poi grei.
Nu poi nu ai deloc motivul de a spune c eu m nel,.nu mai poi spune c este o supoziie
o rtcirea a mea.ci ai n fa dovada clar att n MANUSCRISUL ANTIC FACSIMIL
ELECTRONIC, ct i sub form de text transliterat ,tipar electronic .Tocmai ca tu s ai cele
mai bune condiii de a nu pierde nelesul i nici o nuan a nelesului din textul biblic al
Noului testmant din Evanvghelia dup ioan capitolul 12: cu versetele 20,21,22,
CAPITOLUL 2 SCIII i GEII N ZIUA POGORRII SFNTULUI DUH
Un alt loc din noul testmanet unde se vorbete de scii n Noul Testament este n faptele Apostolilor
Capitolul 2
1
2:1
1. i cnd a sosit ziua Cincizecimii, erau toi mpreun n acelai loc.
2
2:2
2. i din cer, fr de veste, s-a fcut un vuiet, ca de suflare de vnt ce vine repede, i a umplut
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
35 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
toat casa unde edeau ei.
3
2:3
3. i li s-au artat, mprite, limbi ca de foc i au ezut pe fiecare dintre ei.
4
2:4
4. i s-au umplut toi de Duhul Sfnt i au nceput s vorbeasc n alte limbi, precum le ddea lor
Duhul a gri.
5
9
2:5
2:6
2:9
5.i e rau n Ierusalim locuitori iudei, brbai cucernici, din toate neamurile care sunt sub cer. .
6. i iscndu-se vuietul acela, s-a adunat mulimea i s-a tulburat, cci fiecare i auzea pe ei
vorbind n limba sa
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
36 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
9.Pari i mezi i elamii i cei ce locuiesc Capadocia n Mesopotamia, n Iudeea i n Misia, n n
Pont i n Asia,
p074-Act Fapte Apsot-cap1.26-vers2.5-VII p074-Act Fapte Apsot -cap2.vers6-11-VII
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
37 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Locaia de domiciliu permanent(fix):: Cologny/Geneva, Bibl. Bodmeriana, P. Bodmer XVII Data: ca. 54-87 partea I -200 partea II Date: VII (VI or VII: Kasser, Turner) Numrul de inventar Secolul 1 AD 54- 87 era noastr
Conine: a Ac 1:2-5,7-11,13-15,18-19,22-25; 2:2-4; 2:6-3:26; 4:2-6,8-27; 4:29-27:25; 27:27-28:31+ (fol.
1-94); c Jas 1:1-6,8-19,21-23,25; 1:27-2:3,5-15,18-22; 2:25-3:1,5-6,10-12,14; 3:17-4:8,11-14; 5:1-3,7-
9,12-14,19-20; 1 Pe 1:1-2,7-8,13,19-20,25; 2:6-7,11-12,18,24; 3:4-5; 2 Pe 2:21; 3:4,11,16; 1 Jn 1:1,6; 2:1-
2,7,13-14,18-19,25-26; 3:1-2,8,14,19-20; 4:1,6-7,12,16-17; 5:3-4,9-10,17; 2 Jn 1,6-7,13; 3 Jn 6,12; Jd
3,7,12,18,24 (fol. 95-108; 117-132)
Descriere i starea fizic: Folie pagin papirus: 124
Dimensiiuni: (32 x 20 cm)
Linii(rnduri): (30-35; 14-18 letters/l.)
Column: 1
CAPITOLUL 3 NC O MENIUNE A DACO_SCIILOR N BIBLIE
11
11
11
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
38 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Col 3:11 Aici nu mai este nici Grec, nici Iudeu, nici tiere mprejur, nici netiere mprejur, nici
Barbar, nici schit, nici rob, nici slobod, ci Hristos este totul i n toi.
Locaia de domiciliu permanent(fix): Dublin; Ann
Arbor, MI, Chester Beatty Libr.; Univ. of Michigan, P. Chester
Beatty II; Inv. 6238 Numrul de inventar
Data: ca. 54-87 partea I -200 partea II Date: about 200 (I: Kim)
Secolul 1 AD 54- 87 era noastr
Conine: p Ro 5:17-6:3; 6:5-14; 8:15-25,27-35; 8:37-9:32;
10:1-11:22,24-33; 11:35-15:9; 15:11-33; 16:25-27; 16:1-
23; He 1:1-9:16; 9:18-10:20,22-30; 10:32-13:25; 1 Cor
1:1-9:2; 9:4-14:14; 14:16-15:15; 15:17-16:22; 2 Cor 1:1-
11:10,12-21; 11:23-13:13; Eph 1:1-2:7; 2:10-5:6; 5:8-
6:6,8-18,20-24; Ga 1:1-8; 1:10-2:9,12-21; 3:2-29; 4:2-18;
4:20-5:17; 5:20-6:8,10-18; Php 1:1,5-15,17-28; 1:30-
2:12,14-27; 2:29-3:8,10-21; 4:2-12,14-23; Col 1:1-2,5-
13,16-24; 1:27-2:19; 2:23-3:11,13-24; 4:3-12,16-18; 1 Th
1:1; 1:9-2:3; 5:5-9,23-28
Descriere i starea fizic: Folie pagin papirus: 86
Dimensiiuni: (27 x 16 cm)
Linii(rnduri): 26-32
Column: 1
p046-Col-cap2.vers23-cap3.vers1-11-Kenyon-II
CODEX APOSTOLOIKI MS BODLERIANS IOANON / PARS I DIHAHOS APOSTOLIKON
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
39 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
p046-Col-cap2.vers23-cap3.vers1-11-Kenyon-II
CODEX APOSTOLOIKI MS BODLERIANS IOANON / PARS I DIHAHOS APOSTOLIKON
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
40 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Aramaic
Col 3:11
Ebraic
Col 3:11
Greac
Col 3:11
Romn
Col 3:11
11
11
11
Col 3:11 Aici nu
mai este nici Grec,
nici Iudeu, nici
tiere mprejur, nici netiere mprejur, nici Barbar, nici
schit, nici rob, nici
slobod, ci Hristos
este totul i n toi.
n aramaic i n ebraic versetul nu are indicativul negaiei ci a expunerii unitii indicativul pozitiv
locativ. (Cei de acolo au unitate sfnt). i snt enumerate mai multe denumiri de neamuri.
11 Aici este Yahudia (Unitatea sfnt)i nu mai este i Armia (daci)nu Gzorta i Orlota
i Sckitim i nici Iavan i Ionia i Brbrie i Abda i Brhara, dar orice Ah(frate),
mesianic este unul n toi Bclns
Orlota Skitim snt sciii din Kedar-derzalim armia
snt numii dacii ,sarmaii i frigienii(denumire comun
n ebraic i n toate limbile semitice antice.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
41 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
CAPITOLUL 4.Prevestirea legislatorului Zamolxex n Biblie
Isa 42:11 , ; , . Isa 42:11 Pustia i cetile ei s nale glasul! Satele locuite de Chedar, s-i nale glasul,toi
aceii ce locuiesc n pdurile adnci ! Locuitorii stncilor s sar de veselie: s strige de bucurie
din vrful munilor!
Isa 42:21
, ; , .
Domnul a voit Chedarului , pentru dreptatea Lui, s vesteasc o lege mare i minunat.
(profeia vestete dou lucrururi apariia profetului legislator,Zamolxes i cretinarea Daciei prin Andrei Apostolul i ucenicii si.)
PK7962 Scrisoarea Unui Sclav Samalles [ Zamolxes]-Pitagora
Iat n ce chip se socot ei nemuritori: credina lor este c ei nu mor, ci c cel care
piere se duce la Zamolxis -divinitatea lor- pe care unii l cred acelai cu Gebeleizis.
Tot n al cincelea an arunc sorii i ntotdeauna pe acel dintre ei pe care cade
sorul l trimit n solie la Zamolxis, ncredindu-i de fiecare dat toate nevoile lor.
Trimiterea solului se face astfel: civa dintre ei, aezndu-se la rnd, in cu
vrful n sus trei sulie, iar alii apucndu-l de mini i de picioare pe cel trimis la
Zamolxis, l leagn de cteva ori i apoi, fcndu-i vnt, l arunc n sus peste
vrfurile sulielor. Dac, n cdere, omul moare strpuns, rmn ncredinai ca
zeul le este binevoitor; dac nu moare, atunci l nvinuiesc pe sol, hulindu-l c
este un om ru; dup ce arunc vina pe el, trimit pe un altul. Tot ce au de cerut i
spun solului ct mai e n via. Cnd tun i fulger, tracii despre care este vorba
trag cu sgeile n sus, spre cer, i i amenin zeul, cci ei nu recunosc vreun
altul afar de al lor.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
42 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Zamolxe, Zaratustra i Moise), ns numai despre Zamolxe exist izvoare "tiintifice". De ce a
devenit aa celebru acest "rege al nostru [...] ca zeu ce este" (Platon,Harmides,156)?
Dup cte am aflat de la elenii care locuiesc n Hellespont i n Pont, acest
Zamolxis, fiind om [ca toi oamnenii], ar fi trit n robie la Samos ca sclav al lui
Pytagoras, fiul lui Mnesarhos. Apoi ctigndu-i libertatea, ar fi dobndit avuie
mult i dobndind avere, s-a ntors bogat printre ai lui. Cum tracii duceau o via
de srcie crunt i erau lipsii de nvtur Zamolxis acesta care cunoscuse
felul de via ionian i moravuri mai alese dect cele din Tracia, ca unul ce trise
printre eleni i mai ales alturi de omul cel mai nelept a Elladei, lng
Pythagoras, a pus s i se cldeasc o sal de primire unde-i gzduia i-i ospta
pe cetenii de frunte; n timpul ospeelor, i nv c nici el, nici oaspeii lui i
nici urmaii acestora n veac nu vor muri, ci se vor muta numai ntr-un loc unde,
trind de-a pururea, vor avea parte de toate buntile. n tot timpul ct i ospta
oaspeii i le cuvnta astfel, pusese s i se fac o locuin sub pmnt. Cnd
locuina i fu gata, se fcu nevzut din mijlocul tracilor, cobornd n adncul
ncperilor subpmntene, unde sttu ascuns vreme de trei ani. Tracii fur
cuprini de prere de ru dup el i-l jelir ca pe un mort. n al patrulea an se ivi
ns iari n faa tracilor i aa i fcu Zamolxis s cread n toate spusele lui.
Iat ce povestesc [elenii] c-ar fi fcut el.
Ct despre mine, nici nu pun la ndoial, nici nu cred pe deplin cte se spun
despre el i locuina lui de sub pmnt; de altfel, socot c acest Zamolxis a trit
cu mult vreme mai naintea lui Pythagoras. Fie c Zamolxis n-a fost dect un om,
HERODOT - ISTORII IV
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
43 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
fie c-o fi fost vreun zeu de prin prile Geiei, l las cu bine. Aadar, geii care duc
astfel de via, fiind supui de peri, urmar i ei grosul otirii."
(Iordanes, Getica, XI, 69-70)
(Deceneu) i-a instruit n aproape toate ramurile filosofiei, cci el era n aceasta un
maestru priceput. El i-a nvat morala (...), i-a instruit n tiinele fizicii (...), i-a
nvat logica, fcndu-i cu mintea superiori celorlalte popoare (...),
demonstrndu-le teoria celor 12 semne ale zodiacului, le-a artat orbita lunii, i
cum globul de foc al Soarelui ntrece msura globului pmntesc i le-a expus
sub ce nume i sub ce semne cele 346 de stele trec n drumul lor cel repede de la
rsrit i pn la apus, spre a se apropia sau ndeprta de polul ceresc.
(Iordanes, Getica, XI, 69-70)
"[...]
.
,
,
[...]"
"[...] Apoi, Evreul spune compatrioilor si care cred n Isus: Ei bine, suntem de
acord, spune acela. Dar ci alii se folosesc de aceste minunate povestiri pentru
a atrage auditorii naivi i a trage profit din impostur? Acesta a fost cazul, se
spune, a scitului Zamolxe, a lui Pytagora nsui n Italia, a lui Rhampsinite n Egipt.
[...]".
articolul "Extraits de livres I et II du Contre Celse d'Origene, d'apres le Papyrus no.
88747 du Musee de
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
44 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
"[...]
. ,
,
[...]"
Este deocamdat, singura mrturie scris chiar de mna marelui legiuitor i
profet al dacilor Zamolxes.
Face parte din PAPIRUSUL DIN TURA, n care este IOV, PLATON ,PITAGORA,
ZAHARIA;ELECLESIAST I PROVERBE din BIBLIE , n greac Cretan i Greac
Alexandrin. Dialecte elevate,foarte rafinate ale limbii elene ramur a limbii
greceti-egeene.
Pn acum romnii i iubitorilor dacilor , a daco-celilor a lumii tracilor, nu
aveau dect cteva referiri fcute de alii despre ZAMOLXES. Acum pentru
prima oar n Romnia.i sper s conteze, s nu fie n zadar, dat fiind
starea de apatieletargie,incultur amestecat cu indiferen cras a unui mare
numr din populaia
Romneasc n via. Anii de zile i-au dorit astfel de dovezisper s conteze,
sper s le mai pese. Pentru cei care nu tiu , Zamolxes a fost pentru daci un fel de
MOISE i ILIE, asemntor cu Iisus. Cum a fost Moise pentru evrei, aa a fost
Zamolxes pentru daci . i a fost contemporan cu profeii Ezekiel,Daniel.
Zamolxes conform mrturiei sale, ctre fratele su de rugciune i suferin
Hepiklet Ebionitul, a fost sclav la cartaginezi,vndut la etrusci i umbrii, vndut
de trei ori n Cartagina i napoi n Latia-Etruscia. Apoi a fost vndut n Rodos i
n Kalimeke lng Halkidiki lui Pitagoras. La urm a ajuns la Alexandria i la
Ierusalim ,unde a slujit apte ani apoi a umblat cu preoii levii n Etipoia , n
Imperiu Meroe-Ku la Lacul Tana. Acolo unde Zamolxes tia i credea c i are
rdcina neamul su n vremuri strvechi, cnd oamenii sau mprtiat pe tot
pmntul i lau locuit. Scrisoare nu spune dac sa ntors n Dacia,ci toat
mrturisirea lui este fcut la Lacul Tana.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
45 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Scrisoarea ncepe cu o mrturisire, un omor amar haz-de-necaz> tipic naiei
de unde venea.i n care Zamolxes spune c tocmai din cauza numelui
su :PIELE = ZAMALA _DE_URS=-LOXES fiul lui OCHI CURAT SPRE
SUFLET i a vemintelor sale a ajuns sclav, fiind confundat cu regale Azilian
Samokle_on fiul lui ORU ON fiul lui HERCULES . care avea i el un vemnt din
piele de urs i piele de leu. i era cutat de Imperiu cartaginez,dup ce Azilia a
fost ocupat i i-a pierdut independena dup btlia de Melat i
Alegker(Malta) .
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
46 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
PK7962 Scrisoarea Unui Sclav Samalles [ Zamolxes]-Pitagora
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
47 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
KILT & UBA (TELG) MANTA i (HANORAC) BLAN DE URS din anii 562-500 BC
naintea erei noastreadic nainte de Cristos. INSULA SAMOS-GRECIA .Vemnt
aparinnd unui sclav a lui Pitagoras Siros , sa crui nume a fost ZSemolles (Zamolxes) .
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
48 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
SANDA DIN SFOAR i PACHET CU HAINE , aparinnd sclavului Zamolxes ,.din anii
562-500 BC naintea erei noastreadic nainte de Cristos. INSULA SAMOS-
GRECIA .Vemnt aparinnd unui sclav a lui Pitagoras Siros , sa crui nume a fost
ZSemolles (Zamolxes) .
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
49 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
n Insula Samos , locul de natere i de via a filosofului i matematicianului
Pitagoras, arheologii greci, danezi i britanici ,israelieni i germani au
descoperit o camer plin ochi cu obiectele legendarului Pitagoras , i cu
obiectele sclavilor si, printre care o scrisoare, o sanda ,un cuit (o macet-dalt)
i un pachet cu paie i bitum-rin , n care care se aflaul un kelt dacic de
preot- kaptobai-ktistai de culoare ocru-kaki i o blan de urs. Aceste obiecte ca
i coninutul scrisorii dovedesc c au aparinut lui ZSamolles TDitokete numele
real a lui Zamolxes i se traduce PIELE_DE_URS fiul lui
OCHI_SUFLET_CURAT. VAZOREX I (Vzarux) CER-SENIN CERNAXES I sau
KERNAKETES
ZSamolles a fost i sclavul notarului Petatos din Alexandria,dup plecarea sa din
Samos de la Pitagora.
Aceste descoperiri arheologice, au scopul de a ntrii convongerea, c aest
Zamolxes a fost real , nu o SIMPL i IRONIC SUPERSTIIE, FABULAIE
devenit CUTUM BANAL ,o LEGEND UITAT.
Este prima oar n ara dacilor,cnd cineva demonstreaz c acest
Zamolxes ,chiar a existat.i acest lucru poate schimba istoria unui popor ,n bine
Acest vemnt conservat uimitor de bine n insula SAMOS, are peste 2400 de ani
vechime. i este un kilt cu ub daco-celtic tipic KTISTAILOR preoii
Dumnezeului Unic Derzales Aldea , Cel care Singur este Zemilsa=Creatorul i
Tautas(Tatas) =Tatl tuturor naiunilor i triburilor
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
50 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Unii care cred c dovedirea umanitii sale i tirbete dumnezeirea, mreia lui
spiritual,acetia se nal. Dacii nu credeau n halucinainaii i nu se nchianu
unui DELIR N FORM CONTINUAT, ci unui OM-
NDUMNEZEIT, CLUZIT DIN CERURI,. Aces tom a oprit religia lui Baal(Belial)
i a lui Zoroastru adus n Europa de campanile Perilor. Au pstrat o form
mai ciudat de Mitraism i MONOTEISM-AMANIC preluat de la oamenii
paleoliticului CRO-MAGNON R1_I. n felul lui Zamolxes a fost i
Profetul i Legislatorul dacilor,geilor i sciilor.
Zamolxes reconstrituire 3D : autor Obedeya Dorin
David Aurel Ben Aharon Cohen
Zamolxes nseamn= PIELE DE URS i era fiul lui
CER-SENIN CERNAXES I sau GHEBCARNON.I
Rege dac care a domnit cu 80 de ani naintea
Regelui Sarmis.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
51 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
52 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
CAPITOLUL 5 RELIGIA DACILOR
n ncheiere v voi oferi religia dacilor
INTRODUCERE
Religia Dac la origini a fost monotheist-amanic (naturist) datorit adevrailor
locuitori ai Europei btinaii Cro-Magnon R1I oamenii neoliticului din nefericire
exterminai n mas . Religia de origine a dacilor a fost pierdut paria pe drumul de
origine din Frigia, anume Cultul lui ZL-MITRU ( Mitra )i Kibelle-Dokia(Cibele Ducu). Cei
exterminai n mas au superiori ca trire cu Dumnezeu , ca civilizaie i contiin
personal, cei mai muli sau druit i-au jertfit panic viaa n exesul inuman de violen
al noilor venii. i ca de obicei cuceritorii au fost cucerii. Se pare c este o lege a naturii
pe Terra. Aa au pit celii i burii, sacomanii(zergomanii) , motanii (ramur a mitanilor)
marcomanii, britanii ,germanii , magarmanii, dardanii,iliri, dalmaii, tracii sarmaii i nici
dacii venii din Frigia nu au scpat. Noi venii erau superiori doar ca arme i tehnologie
de lupt, cunotine despre zootehnie(creterea animalelor domestice ) i a tehnnologiei
agriculturii tehnici i cunotine total necunosute btinailor Europei Neolitic-
Paleolitice blndul i simpaticul Cro-Magnon R1-I. Dacii au adus cu ei i cultul
aezrilor fortificate SADUCKWU saducu (stuc derivate din satta (sat)aezare rural
arhaic.Satttwu fiind cuvnt frigian-sumerian= aezare necesar iar DUKW era zeia
CIBELE dar mai nsena i APRAE ,OCROTIRE sinonim cu cuvntul frigian,.sumerian
DEWUA Cetate . Mai trziu a rmas doar DAV. Cetate fr CIBELE Vechii locuituitori ai
Europei, adevraii btinai numii de greci PELASGOI iau cucerit cu TEOU- THA- IO
= EU SNT-ACESTAS EU! n celt i IODA-IO n dac , Acest DUMNEZEU UNIC, SFNT
i NEVZUT, cu acest Dumnezeu iau btut evreii pe egipteni i CRO-MAGNON pe NOI-
EUROPENI , pe invadatorii-exploratori. Spun invadatori, fiindc migratori nu este definia
potrivit. Neamurile venite erau sedentare i erau organizate statal aveau o societate
ierahic-statal.Alungai de alte popoare sau de Hazardul Naturii i cutau o nou
ar,un cmin nou i ct mai multe resurse naturale,ap,iarb, hran i minereuri. nc
un lucru de spus RASA EUROPEAN i are originea ntre ETIOPIA i PUSTIA SINAI
AQABA. n anticul Imperiu MERRU-MU(MEROE_KU).Codul genetic, AMPRENTA
GENETIC a tuturor popoarelor Europene a fost gsit la civa indivizi din Sinai i
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
53 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Etiopia-Lacul Tanna..De aici originiea cuvntului germanic Yuntanir, tanner n celt i
tnr n dac i sarmat nsemnnd tineree-veche, tineree originar . Cuvnt care
i are originea i rdcina n numele TANNA al lacului din Etiopia. Acolo oamenii au
cunoscut pe IEHODA-IO , de a colo au adus POMUL care se numete MR , pstrnd i
dup 10.000 de ani originea originii lor NAIUNEA MERRU din AFRICA-ORIENTAL.
Legenda acestei religii este confirmat tiinific de codul genetic de MARKERUL
CROMOZONIAL i MITOCONDRIAL al Europenilor ,n procent de 87-90%, chiar i astzi
n secolul xxi(21).De acolo sau rspndit n Asia Mic-Caucaz i tot Bazinul Mediteranei.
Apoi au invadat EUROPA i au populat-o ciclic i sedentar ( continu din generaie n
generaie) ,prin lupte sngeroase i de o cruzime inuman (ruinoas rasei umane).
Dacii din aceai ras au venit din Frigia-sumer, la granip cu Partia, i Bactria(Persia).
Un aspect important i de reinut, c dacii la origine au forst MONOTEITI ca evreii , ca arabii,
hetiii sau alte naiuni care credeadeau ntr-o singur ENTITATE SUPREM CREATOARE care era
IMANAET(luntric i radiant din interior i EMANANENT ( omniprezent n exterior i de jur-
mprejur).ns unele triburi dacice erau din geneza lor POLITEISTE ,nchintoare la mai muli zei
egali n adoraie, nchinare i putere creatoare din care unul era ales de ei s-I conduc pe zei.
De la regale Sarmis la Burebista, dacii au practicat SINCRETISMUL
Dou credine practicate simultan sau n paralel sau n acela tim (una legal,alta ilegal),una
public i alta n ascuns. Fiecare trib dacic avea spirite, genii numite ZNE i ZNERI ; TITME i
MORGANI( spirite rele, halucinaii malefice) un fel de serafimi, sau heruvimi sun un fel ,prin
comparaie cu DERZALES SERZAL sau SERG cu l menioneaz celii, ca fiind UNICUL i
Dumnezeu strvechi al dacilor. n timpul unificrii triburilor dace cu triburile tracice sau getice,
sau fcut compromisuri. Iat[ ]n ce fel:- O dat cu consolidarea contiinei naionale c toate
triburile unificate au aceai zei, iar unii dintre ei snt identici dar au nume diferite, prea ocupai
i preocupai s nu jicneasc credina, convigerile i cutumele celuilalt trib, dacii sau obinuit
mai mult cu zeii de rangul doi, cu spiritele protectorate i spiritele cluzitoare, mai mult dect cu
CREATORUL lor UNIC i NEVZUT , DERZALES-SERGALEX( SERGATEON). Oamenii au
simpatizat ,au empatizat mai mult cu PUTERILE CERETI inferioare CREATORULUI, poate c
aveau i ele viiciile lor perfecte, erau mai umani. Au ajuns mai ndrgii. Nu spun c dacii
voiau s abandoneze pe Derzales UNICUL pe SERG PERFECTUL GENERATOR pe KUGALLA-
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
54 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
SFNTUL NCEPTOR, dar pn celebrau toi aceti zei,zeie, zne ,zneri, yele i lele i lellei
(duhurile apelor) ale tuturor triburilelor se cam termina ziua i mai trenuiau s i lucreze.
Cei care au pzit aceast flacr au fost SERGII-LUGOJI HELMAGOS, VELMAGOS ;KAPTOBAII i
KTISTAII , i OBARSOS-POLISTAII ntemietroii de neamuri i aezri.Clase preoeti sacre sau
profane unii erau de HAR dinastic i chemare haric , aii erau de mir , colii din cpeteniile
care nu fceau fa pe cmpul de lupt sau nu mai ddeau randamentul necesar. Deveneau
ALDERII OBARSOS ,fiecarea era un ALDEA cuvnt dacic care nsemna CEL VECHI
nrudit cu cuvntul celtic aolden sau cel germanic olthen Cuvntul OLTEAN deriv din
cuvntul dacic sau germanic OLTHEN- din cei vechi chiar din strbuni Limba sarmat era
nrudit cu cea dacic n proporie de 65% , dar nu cu cea tracic fiindc nu avea cuvinte greceti
sau terminaii elenistice la coad. Limbile sau graiurile celtice erau nrudite n proporie de 80%
cu limba dac, doar pronunia era diferit. Un dac , chiar obosit de la munc dac era foarte
atent ,putea nelege un celt , vorbind pe limba sau n graiul su local.celii i sarmaii i-au
mprumutat zeii la daci i dacii au mprumutat zeii la celi, exemplu zeia LELE Matroana
Ielelelor ,sau pe LUGOJ, sau pe DACI, zeul AJUTORULUI NESPERAT( AJUTOR FATAL) . Zeitate
celtic sau pe SARMODIN zeul din a dou vatr a naiunii celtice sau Zeul cetiii Sarmis .
Zeu Sacru care amintea celilor de sfritul paleolitucului nceputul perioadei arhaice a
migraiilor ( paleo-antichitate) Epoca bronz-fier perioada La Tenne-Haldschtat., cnd celii venii
din Cilicia i Galatia au invadat Europa n dou valuri uriae . Primul Val a fost Sarmis , al
doilea Haldsctat.Acetia fiind doi muni i dou locuri sfinte pentru toi celii din absolut toat
Europa. Acolo au fost salvai de un Zeu ntrupat un SLAVATOR numit LUGOJ, n mod real un
om al paleolitucului trziu un Cro-magnon R1-I acesta a devenit identic cu MESIA din BIBLIE
adic avea acelai neles de SALVATORUL ARN sau TARANIS el a salvat de la moarte grupul
migrator de celi la SARMIS cetate celtic cumprat de daci i devenit capitala unionist a
CELTO_DACILOR_SARMAI , din SARMISEGETUZA- BAZIL(REGIA) nchinat Zeului Creator
TARANIS i spiritului Su CHANOS-CHONANE(Conan).
Zeul ARN n celto-dac este identic cu KRONOS la greci( CHANE la celi ) CRANE sau KRONIE
la Sarmai sau DUMNEZE_TATL ,numit ARN sau TARANIS este identic cu DERZALES.
DERZALES_ ZERGALEX
KUGAARN(Kugataron)
DERZALES_ ZERGALEX KUGAARN sau SFNTUL STRVECHI era numit i ALDEA . Zeu
aparinnd mitologiei daco-getice, avnd un cult de origine autohton. Este considerat fie zeu al
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
55 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
sntii, al energiei vitale al energiei positive, al inspiraie DUMNEZEULUI HARULUI, Stpn al
lourilor extra-cereti i a adncurilor (I.I.Russu) fie o divinitate subpmntean (I.H.Crian). Un
templu al lui Derzelas s-a zidit la Histria n sec al III-lea en. Era numit ALDEA sau n celt
AOLDEN sau n germana veche OLTHEN , gluma c DUMNEZEU era OLTEAN are un smbure de
adevr. n sensul celto-germanic,dau dacic-cosmopolit(dialect urban), n care nseamn
STRVECHI.sau: AICI MAI NAINTE DE OM el era numit i TATES ( NCEPTUL NEAMULUI)
cunnt dacic, celtic i Germanic care nu are nimic comun cu latinescu PATER. TATES era
TAT_NEAMULUI rdcina cuvntului celtic TEWOTA (TEUTA)-TOATE NEAMURILE.
Exista un zeu, un spirit nalt care un fel de arhanghel, care le reamintea oamenilor c
DERZALES ALDEAARN(TARANIS) este n veci TATES-TEUTA ( NCEPUTUL NEAMURILOR)
TATL TUROR NEAMURILOR. Nu este un zeu diferit ci un ATRIBUT o CALITATE DENUMIT
POTRIVIT CU ACIUNEA I ACEL HAR DIVIN
A fost DIVINATATE a CULTURILOR PALEOLITICICE , adoptat de noii invadatori, :
Etrusci,latii, latinii,sabini, celi (gali), zergomani,marcomani,sarai,traci, agatri,daci,gei,
sasci(sxaonii) britani, hispanici catalani i iberici frigieni i toi ceilali care au venit din Asia
Mic, Nordul Africii i Mediterna. i au cucerit Europa pentru totdeauna , de 4500 de anii , cel
puin pn azi. TATES TEUTA a fost DIVINITATEA principal a unui grup MULTI-ETNIC, MULTI-
NAIONAL numit TEUTANIS strmoii antici ai teutonilor. Nu erau o naie anume i aveau n
componen suficieni daci care se simeau alungai sau marginalizai n DACIA. Mai nseamn
n celt
TEOU- THA- IO rdcina clar i fr eroare sau ndoila care nseamn EU-SNT- ACESTA-
S EU sinonimul barbar-EUROPEAN a lui IAHWEH de la evrei. i aprea scris pe absolut toate
scuturile popoarelor din Europa. Probabil i n limba dac era ceva asemntor IODA_IO
menionat de Strabon , Pliniu ca fiind strigtul de lupt al Dacilor ,urmat de TUNR-
RADERAZALLA. IODA-IO ar putea fi forma dacic a lui TEOU- THA- IO . NUMELE STRVECHI
a lui ALDEA_ARN(TARANIS). Dac Calus, Lucanus sciitori celi(gali-romanizai) nu au greit,
dac strabon sau Aelius, sau Pamfius sau Ovidiu nu au greit, atunci am convingere deplin
sprijinit pe acetia, c DACII se nchinau la IODA_IO numit i ALDEA i DERZALES i ARN
i KUGA-SZERGALLA . Dacii nainte de lupt mbrcau cmaa moii o piele de animal sau
sclav carne crud sngernd, asemeni celilor i germanilor i chiar sarmaii fcea acest lucru ,
vopsind-ui trupul gol cu galben-ocru culoarea morii trgeau cu arcurile la ceruri i strigau
IODA_ION apoi TUNAR-RADEREZALES
(S TUNE, S FIE INDIGNAT, S FIE NDURERAT DERZALES) cam acesta este traducerea, dar
IODA_IO nseamn: EU-SNT-ACESTA_EU! era nu doar colona vertebral a demnitii umane ,
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
56 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
chiar postum i dup moarte a dacilor , dar era strigtul lor cu care strigau NUMELE
DUMNEZEULUI UNIC, descoperit i lui MOISE n SINAI. i vei spune fiilor lui ISRAEL, EU SNT
ACESTA SNT! ma trimis la vois:-acesta este NUMELE MEU n vecie ,din generaie n generaie!
Exos-moth cap .3
ZEII I ZEIELE , ZNELE,ZNRII,MORGANII I KUGA, IELELELE(YALLE), fiecrui trib n parte
trebuiau adorate de toi, n chip personal ,n plan familial i unionist tribal de toate triburile cu
ocazia unor srbtori commune. Se poate a aceste SPIRITE care slujeau CREATORUL s fi fost
identice la aproape toate triburile dacice,sau nu dar fiindc aveau nume i atribuii diferite de la
un trib la altul , erau venerate de toi ca fiind un neam. Astfel se ntrea CONTIINA DE NEAM,
dar aprea compromisul, Venerearea mai multor SPIRITE i ZEI sau SEMI_ZEI(OAMENI SFINI) i
EROI, a umplut prea-plinul timpului i a patosului la daci,fa de o religie devenit ncrcat. i
n mod real nu mai aveau timpul fizic necesar nchinrii la DERZALES, cu timpul obinuina , a
doua natur a omului ,dacul a pus pe prin plan ZEII,ZEIELE,SPIRITELE i SFINII(SEMI-ZEII) .
Acesta a fost primul pas spre POLITEISM, convingerea personal ,dar i colectiv c exist mai
muli zei.Fiecare om avea un zeu,protector sau un spirit protector i altul cluzitor.i un model
n via , un sfnt sau un erou zeificat( santificat) adorat de zei.
BENDIS ATTANA(ATENA)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
57 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
BENDIS - Personaj din mitologia dacic adorat ca zei a Lunii, a pdurilor, a farmecelor, a nopii
i poate ca zei magician. Unele reprezentri plastice ca bustul de bronz de la Piatra Roie o
arat cu sni proemineni de unde i presupunerea c era o divinitate adorat mai ales de femei,
din aceast cauz se poate presupune c era socotit poate n primul rnd zeia dragostei i a
maternitii. Herodot menioneaz n Istorii(IV,94;V,7) faptul c tracii au mprumutat-o de la
daci.Tracii au adorat ca ZEI FIIN_SUPREM CREATOARE EGAL NTRE ZEI.
La nceput Bendis era aspectul feminin al DUMNEZEIRII, destul de asemntor cu SLAVA LUI
DUMNEZEU ca MANIFESTARE i FIIN simbiot cu DUMNEZEU care era DUHUL LUI
DUMNEZEU dar se manifesta i separate ca MAM A NATURII i A FIINELOR VII.Capacitate a
FIINEI lui DUMNEZEU de a scoate din EL NSUI FIINA i SLAVA care l nconjoar. n credina
dacilor, a celilor,wigingilor,sarmailor sau a tracilor lua aspetul unei cee luminoase,lptoase, se
furia pe lng casele oamenilor i le lsa blnuri,carne, fructe, unelte i schia lor pe o pile sau
scoar.Se spune c se furia i lsa instrumente musicale, nectar de fructe,lapte i jucrii din lut
i lemn.i disprea lsnd n urm un parfum de mirt
i rin (tmie) .Se spune c din era glaciar ,cnd oamenii triau n peteri i bordeie sub
pmnt ia ia nvat pe oameni nelepciunea, artele i meteugurile.Ia ia nvat pe oameni ,
zodiile,stelele cerului i legile naturii(Legile lui Dumnezeu creatorul=Zemilsa). Alteori aprea n
preajma bolnavilor sau a celor cu dureri incurabile i lsa ierburi i minereuri mcinate
in(pulbere) pentru tratament. Cnd se apropiau de ea rmnea doar ceaa luminoas i enigmatic
i obiectele lsate.
Unii arheologi au comparat-o cu Diana zeia vntorii, fiindc dacii au representat.o deseori cu
arcul n mn. Deii este identic cu Atnea a grecilor i cu HOKHMA-ekina(SLAVA LUI
DUMNEZEU DIN BIBLIE) n ea era nelepciunea,priceperea,meteugurile i arte i ndemnare
de a aface acele unelte,arme,mecanisme sau instrumente sau cldiri i vase i veminte.)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
58 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
LUGOJ_LUGAJ_LUGAS
LUGOJ zeitate daco-celtic-sarmat Lugoj la celi,Lugoj la daci, Lugas la Traci ,Lugas la
Hispanicii iberici i Lugajav la Sarmai.
Are stric legtur cu ritul cu credina POLISTAILOR-OBASOS NTEMEIETORII DE NEAMURI i
AEZRI VATROS sau VATROREX(Vtrari-) cu ritul CAVALERULUI TRAC.,cruia I sau dat de
ctre istorici diferite interpretri dei are doar una singur aceaia de migrator-explorator
(colonist clare-explorator) n cutarea unui cmin,a lumii noi i a resurselor naturale.
CUTTORI DE PATRIE,ar fi i mai clar. Cele dou mituri nu se pot desprii. Fiindc au ceva
comun toate popoarele antice venite ca invadatori, coloniti exploratori au ajuns n sitatuaii
limit,situaii extreme pentru om,n care viaa lor era n pericol. Atunci din pdurile seculare ale
Europei n diverse locuri apreau nite oameni , de obicei doar un om al paleolitucului inferior
lor ,dar care i salva. , n mod real un om al paleolitucului trziu un Cro-magnon R1-I acesta a
devenit n mentalitatea noilor stpni ai Europei identic cu MESIA din BIBLIE. Oamenii
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
59 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
neoliticului a culturilor Cucuteni, Cultura Varna, Cultura Tarnia,Cultura Cucuteni,Cultura
Agighiol,Cultura Hamangia, erau semi-nomazi erau superiori ca spiritualitate i au excelat n
cteva domenii, ca art, construcii, brichetarea lemnului i, olrit, veminte i construcii
megalitice uriae cu tehnici neconuoscute nou. Mai mult ca sigur LUGOJ era un asemenea
hominid CRO-MAGNON R1-I adevratul btina al Europei.
Aceti umanoizi aveau noiunea de specie, dar nu aveau noiunea ,conceptul de naie sau neam.
Nu aveau simul prorietii. Ci aveau foarte ascuit simul umanitar-comunitar fiindc triau ntr-o
societate colictivist de tipSTUP ca la albine. Totul era al tu i totul era al tuturor, cu o singur
condiie ca altul s nu aibe naintea ta o nevoie,o urgen mai mare de obiect sau unealta
respectiv,chiar dac era fcut de tine.Puteai intra n casa sau n magazia oricrui trib Cro-
magnon R1-I , oriunde n Europa i s iei orice obiect i plcea sau aveai nevoie. Cu condiia s
lai ceva n schimb comuniti ceva la fel de util,necesar sau valoros, o alt arm, o alt unealt,
blnuri sau hran.Din aceast cauz ei nu aveau noiunea de furt. Nu aveau armat fiindc
considerau c lumea este a lui Dumnezeu, nu este a cuiva anume.Nu se simeau atacai i nu
aveau ideea de a ataca pe nimeni nafara vnatului strict necesar vieii aveau doar MILIIE, nu
aveau armat, nu aveau noiunea de soldat, om care s ucid om i s apere n permanen sau s
ocupe ceva anume.Aveau o societate tribal-comunitar. Toi erau tovari frai pe drumul
vieii
Ei bine un asemenea om unul singur aprea subit(neateptat) n calea noilor invadatori, sau
poate mai muli, dar aprea doar cte unul;i i salvau salvau din situaii limit, situaii extreme
Pentru oameni, grupuri de exploratori-invadatori . Acetia erau COLONISTUL-
EXPLORATORUL CLARE (MIGRATORUL-CLAREA) celebreu CAVALER TRAC.i SALVATTOR
era LUGOJ.
Etimologia ar fi urmtoare:
n limba celtic Leug =negru, n dac Zlug= nalt i pmntiu
n Sarmat Zeleg= Pros-tuciuriu i descrierea este destul de exact a lui CRO-MAGNON R1I
i a doua silab ar putea fi n paleo-celtic Gaj i Sarmamat nseamn oprit n schimb
n trac Gajie nseamn oprit n schimb. n dac Goj = oprit n schimb n schimbul vieii-
n loc oamenilor
Log= Jurmnt sacru,fgduin Paralog n trac= Cuvnt de neclcat, jurmnt ceresc-uman .
Iar n dac Zlog= garanie pentru viaa ta (n oprit n schimbul vieii) sau jurmnt sacru.
n greac LOG i LOGOS nseamn CUVNT DE OM-JURMNT CONINUTUL COMUNICRII
UMANE . din aceste dou cuvinte sau cu aceste dou cuvinte a fost denumit SALVATORUL
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
60 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
acestor grupuri de exloratori-invadatori. A fost denumit LUGOJ . Conform legendelor antice a
aprut n trei locuri , lng Lion n Frana , , n Catalania la Lugaj Los-Lucasj i la Lugoj n
Romnia Banat. Unde erau TEMPLE SFINTE, locuri sfinte ale lui MESIA-SALVATORUL . Dar
acesta se druia n schimbul lor, iar cei salvai trebuia s dea naturii ceva n schimbul vieii lor,
a salvrii lor Numele acestui salvator era format din culoarea lui PROS-NTUNECAT i
JURMNT(OPRIT N SCHIMB) pe data de 1 Agust i 1 ianuarie erau srbtorite conform
mrturiiei textelor latine a lui marcianus gratzianii i a lui Cezar, c n aceste zile se celebra
acest festival al ZEULUI MERURIS_JUPITERI : numti de gali i de iberci i chiar pn la
darnadani LUGAS De multe ori preul la schimb nsemna s faci ceva cu preul sacrifiului
uman . De obicei erau salvate din viituri, alunecri de teren animale ,psri i ali oameni. i
trebuia s regeneerezi natura chia cu preul vieii tale. La fel fcuse i acel LUGOJ SALVATOR
NTINAT-PROS, N SCIMBUL VIEII TALE probabil, Salvatorii lor au murit n locul lor......este
posibil,este o variant istoric logic i demonstrabil. Seamnn cu ce a spus Iisus:nu este
dragoste mai mare n om dect de bun voie s-i dai viaa pentru prietenii ti.-Evanghelia dup
Ioan. Celii, Bastarnii, Marcomanii, ibericii gali, germanicii,dardanii ,garii (garmanii) agatrii,
dacii,tracii i sarmaii credeau i iubeau pe acest LUGOJ, pe care romanii lau confundat cu
JUPITERI-DESTINUS_MERCURIS Jupiter ascuns n Mercur.
Se spune c din Bendis a ieit o fic Lele i Besna Baszna la celi probabil BEZNA n limba
dac : NTUCIMEA ADNCsau NTUNECIMEA NEOAT a devenit atributul negativ a
diavolului a RULUI PEZMA la celi sau PIZMA la daci POZMA la Sarmai este
echivalentul lui Satan Diavolul (tata dracilor).Lele a avut multe fiice nume Yele Yele ZAGER( Yele
Zagr) Yele Valter(Vtar) Vltoare.Spirite a le apelor, lacurilor,rurilor,ale rpelor a mlatinilor
erau legi sensibile ale ECOSITEMULUI VIU FLOR-FAUN, ceea ce noi numit ECOSITEMUL VIU.
BISNA-BEZNA-BASNA
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
61 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
Bezna este un amalgan un complex de fnomene natural care preced hazardul
natural(dezastrul).Bezna este un SPIRIT nu zei, este o fic a lui ATHANA BENDIS=SLAVA LUI
DUMNEZEU (DERZALES ALDEA ARN(TARANIS).
Ea apare la Vikingi Beznorge , la cei Besna i varianta irlandez Bisna, n Trac Basna, iar n
Sarmat Buzna sau Nevala=Neatept. n limba dac Benzna-Nvala.
Ea iniial avea aceai poziie ca BENDIS i acoperea mreia lui DUMNEZEU CEL UNIC, n chip
pmntesc, n sraturile atmosferice. Dar conform religiei celtice i tracice , de aici presupunem
c asemntor era i la daci:- Bezna sa apucat s judece singur pe oameni i s se rzbune,
fiindc ea a fost aleas s de DUMNEZEU la POTOPUL CU AP, a fost favorita lui DUMNEZEU
DERZALES,atunci cnd BENDIS urma s fie RAR_VZUT i nevzut. Dup POTOP, cnd a
avut mn liber a prins gustul de a fi asemeni CREATORULUI =ZEMISLA n dac SEMASLA n
celt ZAMASLA= n trac. Ea aprovocat DEZASTRE i a adus JUDECATA i NIMICIREA
multor neamuri de oameni i soiuri de animale dup cheful i capriciile ei. Atunci a fost desprit
de Bendis i aruncat din cerurile spirituale doar n cerul-pmntului(peste faa pmntului).De
furie nu a urmat cina ci sa alturat lui Pizmor (Pizma)=Diavolul la popoarele Europene,
daci,traci,sarmai ,celi era acelai cu Zeul MALUS de la etrusci i latini. Se spune c n locul ei
DUMNEZEU i-a creat o alt interfa, un alt SPIRIT asemntor numit Cheasza-Zmega(la celi)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
62 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
sau SMOG, la Traci Jgheaa, la Daci Ceaa. Bezna provoac dezastre naturale ntunecnd cerul
deaspura oamenilor fcnd-ui s cread c DUMNEZEU este AUTORUL acelor dezastre, ca
oamenii s dea vina pe EL,s-l condamne n inma lor ca VINOVAT. Fcnd-ui s cread c a venit
apocalipsa, JUDECATA DE_APOI. De fiecare dat CREATORUL=ZEMISLA a salvat viaa i
formele de via ale lumii, dovedind-ui dragostea i dovedind c El nu a creat lumea srpe a o
distruge spre a risipi ff cuget tot ce a creat, tot ce a sperat i a rnduit s existe. Repet faptul c
nu era zei, ci un SPIRIT CERESC al NATURII care nu avea FIIN PROPRIE PERMANENT, ci se
ntrupa se personifica(devenea vie,era trezit la via) doar la anumite date,cicluri de ani, sute
sau mii de ani i doar la anumite date .Avnd n ea un complex de fenomene naturale. Besna este
un NGER CZUT.
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
63 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
YELA
Iela era o fic a Spiritului Feminin Bezna(Basna n trac_Besna n celt) acesta ar corespunde
unui ARHANGHEL-DE RANG SUPERIOR dup nelegerea de azi a BIBLIEI,dar un nger czut
desprit de Athana-Bendis=Slava lui Dumnezeu . Iela era alctuit din energie halucinogen i
feromoni( duh de femeie) ea a avut fiice i adepte dintre oameni, dintre femeile oamenilor care
au devenit spirite neodihnite IELE.. Aveau i o calitate pozitiv dei erau prim menirea lor spirite
malefice letale. Ele triau credincioii daci de cei fr nici un fel de credin sau discernmnt. Ele
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
64 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
ndemnau pe cltori s mnnce muchi de pin ( narcotic halucinogen mai puternic dect
heroina) , s consume rapi , cnep (leacul cinelui).Cei prini n mirajul lor erau pierdui
definitiv inclusiv mintal. Unii arheologi cred c erau zeie. Nu formau n mintea dacilor conceptul
de zeu.FIIN CREATOARE DE SINE STTTOARE ( CU FINN PROPRIE PERMENENT) , ele
fiind fore ale naturii care se personificau doar la anumite date pe an i doar la anumite ore. De
exmplu n timpul unei aure boreale sau au unui fenomen asemntor, doar n prezena sulfului i
fosforului n atmosfer sub form de cea ( gaze toxice letale ,halucinogene).De multe ori
colaborau cu Merghane i Zebe la celi (Morgane) fice ale lui Morgan Spiritul Morii.De aici a
derivat mitul Delirului Creat de anomaliile naturii-a aprut mitul i ritul FATA MORGANA.Dar
nu aveau ntotdeauna legtur. Un dac credincios nu se lsa ispitit ,consuma ntodeauna lapte n
vaporii de sulf i fosfor sau monoxid de carbon din ceaa i turbria din mlatini i aruncau n
aer 1 l de uic de ienupr sau mied. Temporar vapori de alcool dizvolvau componena i
efectele sulfului sau a monoxidului de carbon. Suficient ct s pleci de acolo.Yele erau feneomen
naturale rar ntlnite de tipul curbrii luminii i reflexie captat invers. Sau lumina unui
curcubeu prelungit unde aerul era rarefiat. Dacii le alungau pe data de 1 Ianuarie sau de
Snziene n Aprilie-Mai (acum corespunde cu ultima zi a Rusaliilor)
MERLANUS_MRLAN- TAPEUPROSTE
Zeitate ceto-dac i germano sarmatic denumit i Tapeo Proste zeitate a Prostiei , opusul
nelepciunii spirit care te inea departe de ATENA-BENDIS SPIRTUL NELEPCIUNII, SLAVA lui
DERZALES ALDEA_ARN(TARANIS) era gonit de ROSALION sau SNZIENE la
celi,dardani,marcomani,germanici i la geto-daci cu focuri pe dealuri i cu strigte pe uliele
satelor i ctunelor. Pentru a alunga Prostia cea pguboas dintre oameni. Fapt pomenit i de
Solomon :nelepciunea aprinde lumina pe nlimile pline cu neguri. nelepciunea strig pe
ulie i strzi :Nebunilor pn cnd iubii prostia ? Eclesiast i Proverbe. Erau strigate pe ulele
satelor din Europa. Pilde i erau pomenii zeii-zeiele,spiritele naturii cereti i tereste,
znerii,znele , lele i toate yelelele , sfinii kugai-polistai i kugaii ktistai i toi eroi i mai
presus era strigat Derzales
ALDEA-ARN(TARANIS)
CAVALERUL TRAC - Tnr zeu al tracilor balcanici i danubieni, reprezentat clare, adesea n
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
65 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
scene de vntoare. Atributele i originea zeului sunt deocamdat obscure. Numit "Theos Heros"
- stpn cpetenie, mai apoi semizeu de origine muritoare iar n varianta roman, "Deus sanctus
Heron", unele imagini ale clretului trac sunt nsoite de inscripii unde numelui "Heron", "Heros"
i urmeaz adesea diverse epitete: "Invictus" - Nebiruitul, "Aeternus" - Venicul, "Katahtonios" -
Stpnul morilor, "Ktistes" - ntemeietorul de neamuri, mai des "Vetespios". Iconografia
romneasc l-a pstrat n chipul Sf.Gheorghe.
GEBELEIZIS sau ZEPAD- GERUDA(GERALLA)
Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale
66 Dacia in Biblie dovezi antice manuscrise biblice originale | autor: OBedeya dorin David Aurel Ben Aharon Cohen
GEBELEIZIS - Zeu geto-dacic al cerului nnourat i pluvial, diriguitor al furtunii i al fulgerelor, n
onoarea sau mpotriva cruia dacii trgeau cu arcurile (dup unii istorici spre a purifica faa zeului
ceresc risipindu-i norii, dup alii spre a-i reproa norii excesivi, aductori de grindin i de
trsnete primejdioase pentru pduri, gospodrii, grn