Home >Documents >Cristian ganescu tainele initiatilor vechiului egipt

Cristian ganescu tainele initiatilor vechiului egipt

Date post:18-Jul-2015
Category:
View:482 times
Download:37 times
Share this document with a friend
Transcript:
  • Prolog

    CONCEPIA EZOTERICConcepia ezoteric (sau transcedental-ezoteric) i are originea n

    cunoaterea unor persoane desemnate adesea prin formula specialiti ai sacrului.

    Specialitii sacrului sunt acele persoane care, de-a lungul timpului, au reuit s se conecteze la aspectele "ascunse" sau "nevzute" ale cosmosului - la ceea ce noile paradigme ale tiinei au desemnat prin termenul de "Ordine nfurat".

    ntr-o form sau alta, explicit ori implicit, uneori fragmentar, concepia ezoteric a reuit, asemenea unei avalane, s se propage din cele mai vechi timpuri i pn n ziua de astzi, fiind continuu mbogit i mprosptat. Mai mult dect att, ea a fost permanent adaptat concepiilor specifice unui moment istoric sau altuia, astfel nct, de-a lungul timpului, a mbrcat diferite forme de expresie. n noul Ev care a nceput o dat cu naterea Mntuitorului Iisus Hristos, concepia ezoteric a mbrcat o nou form de expresie, fiind altoit pe fundamentul teologiei cretine. n acest sens se poate vorbi despre un aspect ezoteric al cretinismului.

  • La baza concepiei ezoterice se afl paradigma principal: Dumnezeu care este Unul, este creatorul cerului i al pmntului, att a celor vzute, ct i a celor nevzute.

    Prima paradigm este coninut n Crezul cretin. Dumnezeu Unicul, dei este Absolut i Fr Form, se manifest (i) ca Persoan, aa cum a fost descris de marele specialist al sacrului Moise n primul capitol al Vechiului Testament. La rndul su, Noul Testament face o alt specificaie important, afirmnd c Dumnezeu Unicul se manifest ca Trinitate (Sfnta Treime), prin trei Persoane distincte: Dumnezeu-Tatl, Dumnezeu-Fiul, care este Iisus Hristos i Sfntul Duh.

    Iisus Hristos nu este un simplu profet sau un om ndumnezeit (iluminat"), aa cum ncearc s sugereze, nu tocmai dezinteresat, unii comentatori din epoca actual, ci este Fiul lui Dumnezeu, Dumnezeu adevrat din Dumnezeu adevrat, Lumin din Lumin" - aa cum specific Crezul cretin. Iisus Hristos s-a ncarnat n trup material acum aproape 2000 de ani n Palestina, a murit pe cruce i a nviat a treia zi, devenind Mntuitorul tuturor oamenilor. Dup moartea pe cruce i dup nviere, Iisus Hristos a continuat s se manifeste n Trupul de slav (n care a aprut n faa Apostolilor), pentru a mplini cele ce a spus: "Toat Puterea Mi-a fost dat n cer i pe pmnt... i iat, Eu sunt cu voi n toate zilele, pn la sfritul veacurilor".

    Naterea, crucificarea, moartea, nvierea a treia zi i nlarea, patruzeci de zile mai trziu, a lui Iisus Hristos reprezint punctul central al istoriei lumii, astfel nct se poate vorbi despre dou epoci distincte: epoca de dinainte de ntruparea Sa i epoca de dup. Acest aspect este definitoriu n ceea ce privete descifrarea tainelor vechilor iniiai ai Egiptului.

    A doua paradigm a concepiei ezoterice, care deriv, firesc, din prima, este aceea c universul, creaia Unicului Dumnezeu, nu se reduce doar la aspectul material. Universul are dou aspecte distincte: un aspect vzut, material, perceptibil prin simuri, i un aspect nevzut, spiritual, ortoexistenial (i aceast paradigm este coninut n primul verset din Crez). Primul aspect, cel vzut, material, poate fi definit drept existenial - acest aspect este desemnat de promotorii noilor orientri din fizica cuantic prin expresia Ordinea desfurat". Al doilea aspect, nevzut, poate fi definit drept ortoexistenial - acest aspect este desemnat de promotorii noilor orientri din fizica cuantic prin expresia Ordinea nfurat". Aspectul ortoexistenial sau nevzut al cosmosului este mprit n mai multe paliere sau planuri. Principalele paliere ortoexisteniale ale cosmosului sunt urmtoarele: Palierul Divin sau al Luminii Divine, palierul spiritual, palierul mental, palierul astral, palierul eteric, palierul infraeteric. Aceste paliere au fost desemnate, n vechile scrieri, prin intermediul unor denumiri care, n ziua de astzi, par fanteziste: cer, infern, purgatoriu etc.

    A treia paradigm a concepiei ezoterice are la baz constatarea majoritii specialitilor sacrului c, pe palierele ortoexisteniale ale cosmosului, se manifest i deci pot fi contactate prin mijloace pshotronice trei mari categorii de fiine. Prima categorie este format din fiinele ngereti; a doua categorie este format din spiritele naturii, iar a treia categorie este

  • format din fiinele omeneti decorporate, adic din oameni care au trecut prin poarta morii ("spiritele morilor"). Specialitii sacrului afirm c att ngerii, ct i spiritele naturii sunt structurai pe grade i pe funcii ntr-o vast organigram, menionat n antichitate sub denumirea de "panteon", iar n epoca modern sub titulatura de "ierarhie". Cele trei categorii de fiine - ngereti, spirite ale naturii i omeneti -, care se mnaifest pe nivelurile ortoexisteniale ale cosmosului (pe palierul astral, eteric, infraeteric) pot fi mprite n dou categorii: bune (luminoase) i rele (ntunecate). Aceast clasificare ine cont de modul n care este respectat Ordinea divin, instituit de ctre Dumnezeu. Prima categorie de fiine, desemnat prin formula Fiii Luminii, respect Ordinea cosmosului, stabilit de ctre Dumnezeu, Creatorul universului. A doua categorie, desemnat prin sintagma Fiii ntunericului, nu respect Ordinea cosmosului.

    Concepia cretin, promovat de-a lungul secolelor de diferii specialiti ai sacrului cretini, este foarte clar n aceast privin. La nceputuri, nainte de crearea lumii materiale i a oamenilor, Dumnezeu a creat fpturile ngereti (nger: sol sau trimis). buntatea Dumnezeiasc - afirm Sfntul Grigorie Teologul -, nu s-a mulumit s se contemple pe Sine nsui. Trebuia ca ea s se reverse i s rspndesc binele, ca mai muli s aib parte de el i asta este propriu celei mai mari bunti. El, mai nti, i-a zmislit pe ngeri i duhurile ngereti. Gndul era o fapt svrit de Cuvnt, desvrit de Duh. In felul acesta au fost create luminile secunde, care slujeau pe Cea Dinti Lumin" (86).

    La rndul su, (Pseudo)Dionisie Areopagitul afirma n lucrarea sa fundamental, Despre Ierarhiile cereti, c ngerii se mpart n trei ordine sau grupri. Primul ordin este format din Serafimi, Heruvimi i Tronuri; al doilea ordin este format din Domnii, Stpniri i Puteri, iar al treilea ordin este format din nceptori, Arhangheli i ngeri. Toate aceste fpturi ngereti sunt desemnate n limbajul obinuit prin termenul generic de ngeri".

    ngerii, potrivit, scrierilor cretine, sunt fpturi trupeti", au chip i nfiare specifice, ns trupurile lor sunt necorporale, imateriale. Sfntul Macarie cel Mare afirma c ngerii au chip i nfiare la fel cum sufletul omului (duhul) are chip i nfiare. La rndul su, Sfntul Ignatie Brianceaninov aduga c ngerii au corpuri subtile, eterice, spre deosebire de trupurile oamenilor, care sunt foarte materiale i grosiere". Evident, Sfntul Ignatie Brianceaninov se refer la aspectele ortoexisteniale ale oamenilor, la suflete sau la duhuri, care au aceeai natur cu trupurile nemateriale" ale ngerilor. La fel ca sufletele sau duhurile oamenilor, trupurile nemateriale ale ngerilor au mini, picioare, pr. La fel ca sufletele oamenilor, ngerii au simuri: vz, auz, simul tactil, simul olfactiv, dar atrage atenia Sfntul Ignatie Brianceaninov, materialitatea din care sunt plsmuite att duhurile oamenilor, ct i trupurile ngerilor este mai subire dect materialitatea trupului omenesc", motiv pentru care, duhurile sunt mult mai dezvoltate n capacitile lor", fiind capabile de aciuni directe asupra materiei, de teleportri etc. (86)

    Potrivit scrierilor cretine, ntr-un anumit moment al istoriei cosmosului, o parte dintre ngeri, luminile cereti secundare", a ales ns s se despart de

  • Dumnezeu, Cea Dinti Lumin". Desprirea de Dumnezeu, n sensul concepiei cretine, este o rzvrtire i o cdere. Cauza despririi de Dumnezeu a fost trufia unuia dintre nalii Heruvimi cereti (Heruvim ocrotitor"), desemnat prin numele Lux sau Lucifer, care, orbit de nalta demnitate la care a fost ridicat, s-a crezut mai presus de Dumnezeu.

    Acest aspect a fost punctat prin gura unuia dintre marii profei veterotestamentari, Iezechiel, n felul urmtor: Tu erai pecetea desvririi, deplintatea nelepciunii i cununa frumuseii"... Tu te aflai n Eden, grdina lui Dumnezeu. Fosta-ifr prihan n cile tale din ziua facerii tale i pn s-a ncuibat n tine nelegiuirea. Din pricina frumuseii tale s-a ngmfat inima ta i pentru trufia ta i-ai pierdut nelepciunea. De aceea te-am aruncat la pmnt" (cf Vechiul Testament, Iezechiel, cap 28).

    Pe Lucifer l-au urmat n trufia sa (care este rzvrtire n faa lui Dumnezeu) mai multe grupri (cete) ngereti, care, chiar prin actul rzvrtirii, din luminoase, au devenit ntunecate. De asemenea, Lux a fost urmat n rzvrtirea sa de unele duhuri de oameni. Se pare c, n cazul oamenilor, a fost vorba despre o aliere ulterioar, adesea temporar, ce a avut la baz diferite motive. Dup rzvrtire, toi ngerii czui (pe care concepia cretin i denumete fie draci, fie diavoli, fie demoni, fie satana n sens de vrjmai sau de adversari) i-au pstrat o parte din calitile ngereti, dar s-au ntunecat. In urma ntunecrii, chipurile celor rzvrtii s-au urit datorit faptului c au pierdut contactul cu energiile necreate ale lui Dumnezeu (aportul de lumin i de via conferit de cea de-a treia Persoan a lui Dumnezeu, Duhul Sfnt). Chiar n momentul rzvrtirii, cei ntunecai au czut din ceruri" i, implicit, au pierdut contactul cu palierele ortoexisteniale superioare ale cosmosului.

    Locul de slure al tuturor celor czui este, afirm Sfntul Ignatie Brianceaninov, n principal vzduhul", adic ntinderea dintre cer i pmnt, suprafaa pmntu

of 203

Embed Size (px)
Recommended