+ All Categories
Home > Documents > COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie...

COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie...

Date post: 20-Jan-2021
Category:
Upload: others
View: 51 times
Download: 2 times
Share this document with a friend
18
COJAN Marius_Portofoliu SJ_S1_G1 COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa de lucru rezolvata
Transcript
Page 1: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

COJAN MARIUS-ADRIAN

Unitate de invatare

Proiect de lectie

Fisa de lucru propusa

Fisa de lucru rezolvata

Page 2: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

Unitate școlară: ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 HERECLEA Avizat

Disciplina: Informatică și TIC

Număr de ore/săptămână: 1

Profesor: COJAN MARIUS

Clasa: a V-a

An școlar: 2017-2018

Proiectul unității de învățare Semestrul I Unitatea de învățare: Structura unui sistem de calcul

Număr ore alocate: 8

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

Normele de securitate și protecție a muncii în laboratorul de informatică. Elemente de ergonomie

1.1, 1.2 exersarea utilizării corecte a unui calculator sau a unor dispozitive mobile (tabletă, telefon, consolă, laptop), cu evidențierea efectelor asupra stării de sănătate și a pericolelor ce pot apărea în cazul unei utilizări incorecte, inclusiv identificarea riscurilor asociate cu implicarea excesivă a divertismentului digital sau utilizarea excesivă a platformelor și resurselor de divertisment digital

Manual, auxiliare, filme didactice, tutoriale

Aplicații practice Observare sistematică și notare

Structura generală a unui sistem de calcul. Istoric. Hardware, software. Placa bază, CPU, RAM, ROM.

descrierea momentelor principale în evoluția sistemelor de calcul și de comunicații (prin imagini/desene/grafice/filme didactice etc.) cu identificarea caracteristicilor dispozitivelor actuale

Manual, auxiliare, filme didactice, tutoriale

Memorie externă: HDD, SSD, DVD, BR, stick, Identificarea componentelor hardware, cu Manual, auxiliare,

Page 3: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

capacitate, viteză Dispozitive de intrare: exemple, rol, utilizare

evidențierea rolului componentelor hardware și a interacțiunilor dintre acestea.

filme didactice, componente ale unor calculatoare dezasamblate, planșe etc.

Dispozitive de ieșire: exemple, rol, utilizare

Dispozitive de intrare-ieșire: exemple, rol, utilizare

Software: aplicații de bază Sistem de operare: rol, exemple Elemente de interfață

Exersarea utilizării elementelor de interfață, într-o aplicație specifică sistemului de operare folosit (de exemplu, un editor de texte simplu sau un editor grafic), cu evidențierea rolului unui sistem de operare.

Manual, auxiliare, tutoriale, filme didactice, computer

Organizarea informației, noțiunea de folder, fișier, operații cu fișiere și directoare

Descrierea modului de organizare a informațiilor pe suport extern și exersarea modalităților de lucru cu fișiere și directoare. Realizarea într-o aplicație specifică sistemului de operare sau într-un utilitar specializat a principalelor operații cu fișiere și directoare (creare, ștergere, redenumire, copiere, mutare, căutare) în vederea organizării resurselor digitale personale.

Manual, computer, aplicații pentru gestionarea fișierelor

Unitatea de învățare: Internet

Număr ore alocate: 4

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

Ce este Internetul, Structură, Servicii 1.2, 1.3 Identificarea unor servicii ale rețelei Internet și descrierea rolului acestora în satisfacerea unor nevoi din viața de zi cu zi.

Manual, auxiliare, filme didactice.

Aplicații practice Observare sistematică și notare

Elemente de securitate pe internet, drepturi de autor

Căutarea unor informații pe Internet, salvarea informațiilor căutate (text/imagini) cu evidențierea normelor referitoare la

Manual, auxiliare, filme didactice, computer, Navigarea pe internet, Căutare de informații,

salvarea acestora

Page 4: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

drepturile de autor, licențe software și drepturi de utilizare aferente conținuturilor digitale. Analizarea unor situații în care Internetul poate genera pericole și identificarea unor soluții posibile, a unor metode de a evita astfel de situații. Stabilirea unor reguli pentru o navigare sigură și eficientă pe Internet și discutarea credibilității resurselor Web în scopul identificării unor resurse relevante pentru teme disciplinare/interdisciplinare.

browsere.

Unitatea de învățare: Editoare grafice

Număr ore alocate: 6

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

Rolul unui editor, exemple de editoare, elemente de interfață

1.2, 1.3, 3.1 Analiza unor editoare grafice accesibile gratuit (Paint, LibreOffice Draw, Tinkercad, Toontastic 3D), determinarea avantajelor și dezavantajelor, a capabilităților, analiza interfeței grafice.

Manual, auxiliare, tutoriale, filme didactice, computer, programe de editare grafică/ creare materiale grafice (Paint, Draw, Toontastic 3D, Tinkercad)

Aplicații practice Observare sistematică și notare. Portofoliu, proiecte.

Creare, deschidere, salvare fișiere Comenzi pentru selectare, copiere, ștergere, mutare

Realizarea unor imagini ce să ilustreze noțiuni învățate la alte materii, a unor postere, afișe publicitare, logo etc.

Redimensionare imagini, trunchiere, rotație, panoramare

Instrumente de desenare, culori, hașuri Inserare și formatare text

Page 5: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

Semestrul II

Unitatea de învățare: Algoritmi

Număr ore alocate: 7

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

Noțiunea de algoritm. Proprietăți. 1.3, 2.1, 2.2, 2.3

Prezentarea unor algoritmi întâlniți în viața cotidiană bazați pe o secvență de operații. Analizarea unor formulări în scopul identificării proprietăților algoritmilor și respectării acestora.

Manual, auxiliare, tutoriale, filme didactice.

Aplicații practice Observare sistematică și notare

Clasificarea datelor cu care lucrează algoritmii. Constante. Variabile.

Analizarea unor situații cunoscute în scopul identificării datelor de intrare și a datelor de ieșire, cu diferențierea variabilelor de constante.

Descompunerea unui algoritm in pași. Expresii.

Analizarea unei probleme simple în scopul identificării unei secvențe de pași și a deciziilor necesare pentru rezolvarea acesteia (planificarea unei excursii, realizarea temelor, deplasarea unui personaj grafic într-un labirint, traversarea străzii etc.) Urmărirea pas cu pas a algoritmilor descriși pentru diferite seturi de date de intrare, selectate astfel încât fiecare caz posibil să fie executat (secvențe de operații).

Page 6: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

Unitatea de învățare: Structura secvențială și alternativă

Număr ore alocate: 8

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

Prezentarea mediului grafic interactiv. 1.3, 2.1, 2.2, 2.3, 3.2, 3.3

utilizarea unui mediu interactiv care permite implementarea structurii secvențiale și alternative, folosind elemente grafice (de exemplu, Scratch, Blockly, aplicații existente pe platforma educațională de tip code.org etc.)

Manual, auxiliare, tutoriale, filme didactice, computer, browser

Aplicații practice Observare sistematică și notare. Portofoliu, proiecte.

Structura liniară. Reprezentarea structurii liniare într-un mediu grafic interactiv.

Realizarea de aplicații, individual sau în echipă, utilizând un mediu grafic, analizarea exemplelor existente pe Internet specifice mediului grafic selectat și modificarea acestora pentru a îndeplini alte funcțiuni.

Noțiunea de structură alternativă. Identificarea necesității utilizării unei structuri de decizie (alternative) și introducerea în aplicația creată a unor astfel de structuri.

Reprezentarea structurii alternative într-un mediu grafic.

Realizarea de aplicații, individual sau în echipă, utilizând un mediu grafic, analizarea exemplelor existente pe Internet specifice mediului grafic selectat și modificarea acestora pentru a îndeplini alte funcțiuni.

Recapitulare.

Evaluare. Realizarea unor aplicații în mediul grafic interactiv.

Page 7: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

Unitatea de învățare: Recapitulare finală și evaluare finală

Număr ore alocate: 2

Conținuturi Competențe specifice

Activități Resurse Evaluare

Recapitulare. Evaluare Realizarea de aplicații, individual sau în echipă, utilizând un mediu grafic. Aplicațiile pot verifica cunoștințele anterior dobândite, grafica pentru acestea putând fi realizată cu ajutorul editorului grafic preferat.

Manual, auxiliare, tutoriale, computer, aplicații specifice.

Aplicații practice Observare sistematică și notare. Proiect sau portofoliu.

Page 8: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

PROIECT DE LECŢIE

Unitate școlară: ŞCOALA GIMNAZIALĂ NR.1 HERECLEAN

Disciplina: Informatică și TIC

Clasa: aV-a

Conţinutul activităţii: Lecţie de fixare şi consolidare a cunoştinţelor

Unitatea de învăţare: Structura unui sistem de calcul

Conţinut: Interfaţa sistemului de operare

Competenţa generală:

Utilizarea calculatorului şi prelucrarea informaţiei

Competenţe specifice:

❖ Cognitive:

- să precizeze tipul de interfata a Windows-ului

- sa identifice si sa precizeze rolul elementelor de pe Desktop

- sa identifice principalele pictograme de pe Desktop

- sa cunoasca rolul butonului de Start si al Taskbar-ului

- sa modifice data, ora, nivel volum, culoare fundal Desktop

-

-

Page 9: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

❖ Afectiv – atitudinale:

- Să aprecieze corect răspunsurile oferite de ceilalţi elevi ai clasei;

- Să se autoevaluezeîn raport cu obiectivele şi cu clasa;

- Să fie atenţi şi să participe activ la lecţie;

- Să aprecieze rezultatele activităţii desfăşurate;

- Să-şi dezvolte interesul pentru studiul informaticii prin aplicarea cunoştinţelor în probleme variate.

❖ Psihomotorii:

- Să-şi dezvolte gândirea logică, capacitatea de generalizare şi problematizare;

- Să dovedească trăinicia noţiunilor dobândite la informatică;

- Să dovedeasca abilitate în rezolvarea problemelor cu ajutorul calculatorului.

Strategia didactică:

❖ Resurse procedurale: conversaţia, explicaţia, demonstraţia, problematizarea, exerciţiul, învăţarea prin descoperire.

❖ Resurse materiale: calculatoare, table, fisa de lucru.

❖ Forme de organizare: activitate frontala şi activitate individuală.

Forme de evaluare:

- Evaluare iniţială: verificarea cantitativă şi calitativă a lectiei anterioare;

- Evaluare formativă: întrebări, analiza răspunsurilor, observarea sistematică a atenţiei.

Page 10: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

NR.

CRT

ETAPELE

LECTIEI CONŢINUT/ SISTEME DE ACŢIONARE DOZARE

FORMAŢII DE

LUCRU ŞI

INDICAŢII

METODOLOGIC

E

OBSERVAŢII

1

Organizarea

clasei pentru

lecţie

Notarea absenţelor.

Pregătirea elevilor cu cele necesare lecţiei.

1min Toată clasa

2

Verificarea

cunostintelor/

temelor

anterioare

Se efectueaza o evaluare sumativa prinintrebari directe:

1.Ce este un sistem de operare?

Raspuns asteptat. Sistemul de operare este un program special cu rol de dirijare şi control

asupra resurselor hardware şi software ale calculatorului şi care asigură interfaţa între

utilizator şi calculator.

2. Dati exemple de sisteme de operare

Raspuns asteptat . MS DOS (Microsoft Disk Operating System), Linux, Unix, Windows

3. Care sunt componentele unui sistem de operare?

Raspuns asteptat.Componenteleunui sistem de operare sunt:

5min Individual

Page 11: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

NR.

CRT

ETAPELE

LECTIEI CONŢINUT/ SISTEME DE ACŢIONARE DOZARE

FORMAŢII DE

LUCRU ŞI

INDICAŢII

METODOLOGIC

E

OBSERVAŢII

- Nucleul (Kernel) – conţine programele necesare pentru gestionarea resurselor calculatorului

şi pentru controlarea activităţii echipamentelor şi programelor;

- Interfaţa (Shell) – defineşte modul în care utilizatorul interacţionează cu S.O.

3 Enunţul lecţiei Se scrie pe tablă titlul lecţiei şi obiectivele operaţionale vizate. 1 min

Captarea atenţiei

şi trezirea

interesului

fiecărui elev.

Elevii scriu în

caiet titlul

4

Fixarea şi

consolidarea

cunoştinţelor

I. Noţiuni teoretice.

Sistemul de operare Windows, în toate variantele sale oferă o interfaţă grafică GUI (Grafical

User Interface).

Windows se deschide cu un ecran specific numit desktop. Desktopul este o masă de lucru

35 minute

Page 12: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

NR.

CRT

ETAPELE

LECTIEI CONŢINUT/ SISTEME DE ACŢIONARE DOZARE

FORMAŢII DE

LUCRU ŞI

INDICAŢII

METODOLOGIC

E

OBSERVAŢII

virtuală care prezintă organizat activităţile efectuate de calculator.

Pe desktop se pot observa următoarele:

- cursorul (pointer-ul) care indică poziţia curentă a mouse-ului – este o săgeată albă cu

contur negru;

- icon-urile sau pictogramele – sunt simboluri grafice care pot fi asociate unor aplicaţii sau

grupuri de aplicaţii şi care permit lansarea în execuţie sau deschiderea acestora direct de pe

desktop (My Computer, My Documents, Recycle Bin, My Network Places etc.);

- butonul Start – prin acţionarea căruia se deschide un meniu ce conţine comenzi şi scurtături

pentru lansarea de programe sau deschiderea de directoare prin care se poate realiza

aproape orice acţiune pe calculator;

- Taskbar-ul (Bara de sarcini sau aplicaţii) – zona în care sunt vizualizate aplicaţiile pornite

automat odată cu pornirea calculatorului (Volume, Clock etc.) şi cele lansate de utilizator.

Page 13: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

NR.

CRT

ETAPELE

LECTIEI CONŢINUT/ SISTEME DE ACŢIONARE DOZARE

FORMAŢII DE

LUCRU ŞI

INDICAŢII

METODOLOGIC

E

OBSERVAŢII

II. Aplicaţie.

Realizarea aplicatiilor practice de mai jos:

Setarea datei si orei sistemului de operare

1. Identificatipebara de activitati (Taskbar) zonapentrusetareadateisi a orei.

2. Setati data sistemuluicafiind 1.11.2015 sioracafiind 17.00.

3. Salvatisetarilefacute.

4. REveniti la setarileinitiale.

Reglare volum

1. Identificatipebara de activitati (Taskbar) zonapentrusetareavolumului.

2. Setativolumulcalculatorului la 65%.

Fundal Desktop

1. Stabiliti o nouaculoare de fundal pentruDesktopuldvs.

5 Concluzii şi

realizarea feed-

Întrebări recapitulative pentru fixare şi realizarea feed-back-ului: 5 minute Evaluarea

cunoştinţelor se

Page 14: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

NR.

CRT

ETAPELE

LECTIEI CONŢINUT/ SISTEME DE ACŢIONARE DOZARE

FORMAŢII DE

LUCRU ŞI

INDICAŢII

METODOLOGIC

E

OBSERVAŢII

back-ului 1.Ce se gaseste pe Desktop?

2.Ce rol au pictogramele?

3.Ce se vizualizeaza pe Taskbar?

face pentru

fiecare elev

chestionat,

motivându-se

nota obţinută.

6 Notarea Pe baza activităţii elevilor se dau note 2 minute Notele se trec în

catalog

7 Tema pentru

acasă Personalizati calculatorul propriu (data si ora, fundal, etc). 1 minut

Page 15: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

Fişă de lucru - propusa

Scrieţi în careul de mai jos cuvintele corespunzătoare astfel încât să

obţineţi denumirile corecte ale ale elementelor din imagini. Pe coloana A-B veţi

descoperi o noţiune important învăţată astăzi.

A

B

1

2

3

4

5

7

8

9

Page 16: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

1. Butonul ……………….

2. Bara de …………………..

3. Caseta cu ……………..

4. Butonul de ……………

5. Butonul de ……………

6. Bara de ………………

7. Bara de ……………….

8. Spaţiul de ………….

9. Fereastră de ………

Page 17: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

Fişă de lucru - rezolvata

Scrieţi în careul de mai jos cuvintele corespunzătoare astfel încât să

obţineţi denumirile corecte ale ale elementelor din imagini. Pe coloana A-B veţi

descoperi o noţiune important învăţată astăzi.

A

o f f i c e

d e r u l a r e

i n s t r u m e n t e

i n c h i d e r e

m i n i m i z a r e

6 s t a r e

t i t l u

l u c r u

d i a l o g

B

1

2

3

4

5

7

8

9

Page 18: COJAN MARIUS-ADRIAN Unitate de invatare Proiect de lectie ...informaticainscoli.ro/lib/exe/fetch.php?media=wiki:...Unitate de invatare Proiect de lectie Fisa de lucru propusa Fisa

COJAN Marius_Portofoliu

SJ_S1_G1

1. Butonul ……………….

2. Bara de …………………..

3. Caseta cu ……………..

4. Butonul de ……………

5. Butonul de ……………

6. Bara de ………………

7. Bara de ……………….

8. Spaţiul de ………….

9. Fereastră de ………


Recommended