+ All Categories
Home > Documents > Citate TRAN

Citate TRAN

Date post: 20-Jul-2015
Category:
Upload: macovei-laura
View: 161 times
Download: 1 times
Share this document with a friend

of 38

Transcript

coala Naional de tiine Politice i Administrative Facultatea de Comunicare i Relaii Publice

Litera scripta manet-Citate comentate-

Disciplina: Teoria comunicarii Student: Macovei Georgiana-Laura Anul I, grupa a II-a, Publicitate

BUCURETI 2011

I1. Comunicarea O introducere 1. Comunicarea pune ntr-o relaie fluctuant cmpuri i dimensiuni multiple ale modului nostru de funcionare, att la nivel mental i fiziologic, ct i la nivel social. Citatul se refer la faptul c ntreaga noastr existen comunic mereu i cu tot ceea ce l nconjoar, c este vorba de modul n care vorbim, modul n care ne mbrcm sau gesturile pe care le facem, comunicarea e mereu prezent i inevitabil. 2. Prul, rul, cascada au un limbaj pe care oamenii l neleg n mod natural. Consider c n acest citat este vorba despre comunicarea oamenilor cu mediul nconjurtor i vice versa. Acest tip de comunicare este unul nativ, natural i vital n supravieuirea omenirii. De la primii oameni aprui i pn astzi a existat aceast comunicare, comunicarea ntre individ i natur. i datorit ateniei date lucrurilor pe care natura le comunic omul a reuit s evolueze la ceea ce este astzi. 3. Schimburile nu se produc ntotdeauna sub semnul unei reciprociti perfecte. Uneori, e necesar s se argumenteze i s se dezbat dac trebuie s se ajung sau nu la o decizie colectiv. S presupunem c o persoan i susine o idee anume, putem spune c va exista mcar o persoan care s fie de acord cu el (...reciprocitate...) dar i mcar o persoan care s l contrazic, venind cu o idee opus ideii iniiale. n cazul n care exist o situaie de contradicie, modul de a o soluiona ar fi o dezbatere, aceasta va ajuta indivizii s ajung la nite puncte comune, n urma acestei dezbateri ar putea fi mai bun sau corect prima idee, a doua idee, niciuna deoarece

a fost descoperit una care este i mai potrivit situaiei respective. 4. Societatea contemporan este caracterizat de o nmulire considerabil a dispozitivelor comunicaionale. Este vorba despre noile dispozitive de comunicare ce apar din ce n ce mai des, dispozitive cum ar fi Web 2.0, Iphone, etc. i rolul pe care l au acestea n caracterizarea societii contemporane care se dezvolt pe zi ce trece cu o vitez impresionant din punct de vedere al tehnologiei i comunicaiei. 5. Dezvoltarea comunicrii atrage dup sine practici i politici noi a cror funcionare trebuie discutat n cadrul unor noi scheme conceptuale. Autorul dorete s spun c n urma dezvoltrii comunicrii este nevoie de noi legi i practici pentru a proteja indivizii de anumite pericole ce pot aprea (exemple de proleme ce pot aprea: fraudarea lucrrilor grafice postate pe internet pentru a combate asta a aprut semntura digital i diferite watermarks; pentru a instala un program fr a nclca legile este nevoie s se citeasc Terms and Policy, etc.) 6. Dac acceptm c este un puternic catalizator al schimbrii sociale, comunicarea ntlnete n cale nite elemente inerte, ea trebuie s in seam de reacia celor cror se adreseaz (indivizi sau grupuri sociale); mai mult, ea implic o oarecare interactivitate. Ce se dorete a fi spus este c fr de comunicare nu ar exista o schimbare social, acest puternic catalizator poate fi ns blocat de anumite elemente inerte (diferena de vrst dintre emitor i receptor, diferena de sex, educaia, etc.), de cele mai multe ori se caut o soluie adecvat pentru rezolvarea unei astfel de situaie, de preferat una interactiv.

7. Televiziunea cumuleaz omnipolena limbajului i eficacitatea imaginii. Televiziunea este cel mai complex tip de comunicare de mas, ea mbin comunicarea non-verbal cu cea verbal ntr-un mod captivant, bazndu-se pe puterea imaginii de a influena individul (se folosesc sunete, culori, imagini, replici, etc.). 8. Cine spune om, spune limbaj, iar cine spune limbaj, spune societate. Nu exist societate fr de oameni i fr de limbaj i nu putem spune c exist oameni ce nu comunic, n schimb putem spune c nu tot ce comunic e om. 9. Cei ce comunic nu sunt niciodat egali, ci diferii, distinci, distani, ei nu sunt numai i n mod principal loctori i auditori, nlocuibili unul prin altul, folosind un cod identic. Fiecare individ are n mediul su mai muli factori ce l influeneaz direct sau indirect, aceti factori pot fi: educaie, venitul, vrsta, sexul, cultura, religia, etc. Prin urmare nu putem s spunem c atunci cnd are loc o conversaie ntre doi indivizi acetia vor reaciona la fel i vor spune aceleai lucruri. Un alt lucru important este i faptul c nu toi indivizii sunt emitori buni i nici c toi sunt receptori buni. 2. Vocabularul tiinelor comunicrii 10. Noi suntem contieni c fumul nu e foc, iar norii negrii nu sunt furtun. Fumul este una din expresiile focului, la fel i cu norii sunt doar una din expresiile furtunii, astfel este i cu limbajul, cuvintele nu sunt neaprat un mesaj, ci devin prin alcatuirea unei propoziii/fraze un mesaj.

11. Structuralismul plaseaz astfel comunicarea n centrul oricrei societi. Am putea compara societatea cu un atom, astfel nucleul este comunicare, este ceea ce coordoneaz i conduce totul. Fr de comunicare nu ar mai exista societate. 12. Analiza mitului reprezint echivalentul cultural al analizei visului individual. Putem spune c mitul este un vis colectiv ce s-a nscut n urma unor obiceiuri i tradiii ntr-o cultur. La fel cum exist oameni cu vise mree, la fel exist i civilizaii cu mituri mree, un exemplu bun ar fi mitul conform cruia oamenii se cstoresc deoarece sunt ndrgostii, ceea ce nu este neaprat adevrat, deoarece exist i ali factori n afar de atracia sentimental (spre exemplu: sigurana financiar, singurtatea, presiunea prinilor, etc.). Modul n care se analizeaz mitul unei culturi este acelai ca modul n care se analizeaz visul unui individ. 13. Pentru a reui, comunicarea ntre indivizi are motive de nelegere a codului. Ca o conversaie s decurg natural este nevoie de nelegerea codului i folosirea lui adecvat, spre exemplu cnd vine vorba de o discuie ntre doi oameni de tiin n legtur cu o anumit problem, codul trebuie s fie unul academic i tiinific astfel nct mesajul s fie clar i neles, la polul opus se afl o discuie ntre doi scriitori cu referire la o idee, acetia vor folosi un cod bazat pe figuri de stil. 14. Sursul si rsul sunt universale si nnscute, iar rsul pare sa constituie, n primul rnd, expresia simplei bucurii sau fericirii. n lume exist anumite expresii ale feei general valabile, zmbetul este una din ele, la nivel fizic se caracterizeaz prin pomei

ridicai, cute la exteriorul ochilor i micarea muchilor ce nconjoar ochiul, din punct de vedere al mesajului transmis, zmbetul i rsul ne arat fericire, bucurie. 15. Nu exist o for a cuvntului, sau un impact al cuvntului asupra mecanismelor interne ale conduitei umane. Influena se produce prin construirea unei lumi de obiective cognitive, pentru actorul care va fi influenat. Niciodat un cuvnt nu va avea impact fr a fi nsoit de o anumit situaie, un exemplu ar fi mesajul pe care ni-l trimite un clip cu imagini de la revoluia din Egipt, mesajul e urmtorul: Nu vom fi redui la tcere, fie c eti cretin, musulman sau ateu, i vei revendica drepturile tale, i vom avea drepturile noastre, pe o cale sau alta! Nu vom fi niciodat redui la tcere!. Mesajul a fcut furori pe internet, n special pe Youtube, existnd aproximativ 11.000 de comentarii ale clipului i n jur de 2 milioane de vizualizri. 16. Nu ar fi cu nimic folositoare nmulirea librriilor, a punctelor de vnzare, a cluburilor de carte sau bibliotecilor, dac nu am stabili de la nceput condiiile dialogului. Ceea ce se vrea spus aici este c lecturarea crilor superficial nu este o activitate contient deoarece cartea este vzut de cele mai multe ori ca o multime de pagini mbibate n tu, cnd defapt ea este un dialog ntre scritor cu sinele i cu cititorii. O vorb spunea c exist o lege nescris ntre scriitor i cititor, aceea de a acorda 2 ore de citit crii, dac dialogul propus nu va fi pe placul cititorului, acesta poate s pun cartea napoi n raft sau s o dea n dar. Cartea rmne n esen suportul de comunicare dintre scriitor i cititor. 17. Notorietatea unui scriitor este determinat de grupul n care se recruteaz eventualii si cititori, grup care-l nsoete pe parcursul

ntregii sale cariere, fiind martor la supravieuirea sau moartea operei sale. Scriitorul are i el, contient sau incontient, un grup int, am putea spune c o carte este un produs pentru minte/suflet, astfel scriitorul este cunoscut prin intermediul cititorilor si. Spre exemplu cartea Umbra Vntului, scris de Carlos Ruiz Zafon, este o carte n stil gotic, cu mult simbolism i mult mister, cititorii acestui scriitor sunt persoane ataate de carte (Umbra Vntului fiind o carte despre cri i sacrificiile fcute de creatorul acestora), persoane crora le plac simbolurile i misterul, suspansul. Cnd nu vor mai exista pentru un scriitor, cititori, atunci putem spune c opera sa a murit. 18. Unul din obstacolele psihologiei cel mai greu de nvins va fi, fr ndoial, cel referitor la rezolvarea contradiciei care opune culturabaraj, comunicrii generalizate, colectivizate pe care o permit i o reclam mijloacele moderne de difuzare a informaiei. Este vorba de o globalizare a comunicrii ce se ntinde precum o plas de pescuit peste obiceiurile, tradiiile i religia unui popor, peste tot ceea ce nseamn cultur, capturndu-le i dndu-le prad uitrii. 3. Teorii i modele ale comunicrii 19. n prezent este mai mult dect evident c toate activittile organizate de oameni i au izvorul n comunicare. Astzi, din ce n ce mai multe firme pun accentul pe comunicare deoarece aceasta contribuie la o bun funcionare a relaiilor dintre angajai. Firma n sine se menine i evolueaz cu ajutorul comunicrii ntre angajai i cu ceea ce este exterior ei. 20. Toate formele de expresie (de la limbaj pn la mbrcminte) sunt media iar coninutul unei media este n primul rnd utilizatorul su. Ce se dorete a fi spus aici este c o persoan se promoveaz pe

sine prin modul n care se exprim (limbaj, mbrcminte, gesturi, etc.), iar ceea ce exprim poate fi nsi ceea ce este individul n esen. 21. n societile contemporane (de mas, industrializate, urbanizate) publicul a intrat ntr-o mare dependen de mass-media (mai ales de tv) ca surs de informare i de orientare. Astzi individul se bazeaz pe mass-media pentru informarea sa cu referire la o anumit chestiune, pn i studenii prefer s caute rspunsuri pe internet cu referire la o anumit tem deoarece li se pare mai simpl aceast cale. Dependena de mass-media a indivizilor nu este una neaprat pozitiv, uneori aceasta poate duce n eroare anumii indivizi prin simplul fapt c mesajul nu a fost destul de clar. 22. Mass-media nu opereaz ntr-un vid social, ci ntr-o reea forte complex de relaii sociale i se afl n competiie cu alte surse de idei, de putere, de informaii. Putem s spunem n legtur cu acest citat c persoanele nnu sunt iyolate una fa de cealalt ci comunic ntr-un fel sau altul, c ele aparin unor grupuri sociale, c ele nu dau imediat un rspuns direct mass-mediei, ci c mai degrab rspunsul este unul influenat i mediat. 23. Difuzarea tirilor trebuie privit att ca un proces de selecie, receptare i procesare din partea receptorului, ct i ca un proces de transmitere din partea emitorului. Ca proces de transmitere a emitorului, tirile ne dau informaii despre anumite situaii actuale, datoria receptorului este aceea de a seleciona ceea ce l intereseaz din subiectele ce apar la tiri, de receptare a mesajului respectiv i de procesare a ideii respective. Dac toate acestea sunt ndeplinite atunci putem spune c aceast situaie de comunicare a decurs cum trebuie.

24. Scopul principal al demersurilor de relaii publice este persuasiunea, adesea urmndu-se principiile de comunicare deprinse din teoriile comunicrii. Un exemplu bun ar fi un spot TV care face referire doar la calitile produsului i folosete argumente foarte puternice, astfel, spotul, reuete s manipuleze individul s cumpere produsul, dei acesta nu ndeplinete, n realitate, toate cele promise. 25. Limba este un sistem de semne n care elementul esenial l constituie unirea sensului cu imaginea acustic. Limba este un domeniu vast, fiecare popor avnd una, ea este ceea ce unete ideea (sensul) cu imaginea acustic. nc de la o vrst fraged oamenii descoper cum s o foloseasc mai eficient pentru a transmite un mesaj, formarea unei imagini acustice a unui sens este vital pentru c doar prin acestea se poate comunica cel mai clar. 26. Comunicare se nscrie azi nu doar alturi de alte experiene fondatoare ale filosofiei: cunoaterea tiinific, experiena lumii trite, arta etc.; ea are o poziie aparte, le subntinde pe toate acestea. Autorul spune c baza fiecrei expresii i interaciuni cu lumea ale omului este comunicarea. Ea se comport precum un pod ce unete sentimentele i gndurile unui om cu lumea din afar. 27. Comunicarea trebuie distins i de actele pe care le fac pentru a avea un efect asupra celuilalt i care sunt mediate prin actele de comunicare. Pentru a se realiza, comunicare are nevoie de un control al receptrii situaiei reciproce i al nelegerii celor transmise. Prin urmare, pe lng o prim expresie a comunicrii este necesar i o a doua expresie, de ntrire sau confirmare a actelor comunicaionale de baz.

4. Comunicare i limbaj; Comunicarea oral 28. Din fericire, ntre conferinele tiinifice i cele politice nu exist nimic n comun. Autorul se refer la faptul c la o conferin politic succesul depinde de acordul majoritii spre deosebire de cea tiinific unde dezacordul celor puini s-a dovedit mai rodnic. 29. Limbajul trebuie cercetat n toat varietatea funciunilor lui. Pentru a fi capabili s comunicm ct mai eficient i mai corect posibil este nevoia ca funciile limbajului s fie cunoscute, nu este de ajuns s deschidem gura i s vorbim, fr s dm atenie contextului, receptorului, mesajului, etc., asta ar nsemna c noi, ca fiine umane, ne negm statutul de cuvnttor. 30. ...n poezie, orice element verbal, se transform ntr-o figur a vorbirii poetice. nc din trecut s-a pus accentul pe melodicitatea i armonia unui mesaj, cel mai bun exemplu ar fi Cntecul Nibelungilor, veche i important epopee german n care toate elementele sunt mbinate armonios n metafore i simboluri ale acestei culturi i civilizaii, deci putem spune c aceast epopee este o vorbire poetic a strmoilor cu urmaii lor. 31. Adevrata cheie a succesului n relaiile interumane const n descoperirea ct mai multor lucruri despre natura uman aa cum este ea i nu aa cum credem noi c ar trebui s fie. Citatul se refer la capacitatea de a fi empatic, de a simi i a vedea dincolo de aparene, prejudeci i stereotipuri, de a vedea fiecare individ ca fiind unic. Toate acestea ne ajut s comunicm i s avem anumite relaii cu persoanele din jur ntr-o manier ct mai pozitiv.

32. Cu toii suntem egocentriti. i doar cnd acest nesa este satisfcut, reuim s uitm de noi, adic s nu ne mai concentrm doar asupra noastr, ci i n alt direcie. Numai cel care a nvat s se plac singur poate fi generos i prietenos cu alii. Putem observa cele spuse mai spus uitndu-ne la acele persoane sigure pe sine, care se respect, acest tip de persoan are mai multe anse s fie generoas cu restul indivizilor dect una care nu are ncredere n sine. Acest lucru este posibil deoarece ncrederea pe care o are, este revrsat i asupra celor din jur. 33. Oamenii v judec nu numai dup valoarea dumneavostr... ci v judec i dup valoarea pe care o dai altor lucruri: slujbei, profesiei i chiar i concurenei. Tot ceea ce nconjoar individul i tot ceea ce l influeneaz sunt indicatori importani n ceea ce privete definirea sa de ctre ceilali membri ai societii. Slujba, profesia, concurena, modul n care i petrece timpul liber, etc. sunt lucruri care pot diferenia indivizii ntre ei. 34. Limbile influeneaz ntr-o larg msur concepia despre lume a fiecrei comuniti. Este vorba despre faptul c modul de exprimare al unui anumit popor, difer de modul de exprimare al unui alt popor. Spre deosebire de germani, care au un limbaj rece, concis, eficient, cu multe consoane (r, v, t, c), de limbajul spaniolilor, care este cald, melodic, folosind consoane mai moi (n special h), nu exist doar o diferen de limbaj ci i de comportament, germanii sunt considerai oameni coreci, precii, reci pe cnd spaniolii sunt pasionali, poetici, calzi. 35. (Dialogul)...este mereu ameninat de pericolul de a se ncheia prematur, de a degenera ntr-o dialectic lene ori n incoeren

dizolvant; de a luneca n impersonal ori de a se concentra monologic. Toate cele menionate mai sus se pot ntmpla atunci cnd codul nu este adecvat situaiei de comunicare, cnd mesajul nu este transmis n cadrul unui context potrivit, atunci cnd indivizii care particip la conversaie urmresc doar s transmit mesajul i s nu asculte, etc. Toi aceti factori pericliteaz dialogul. 36. Limba ne apare astfel a fi literalmente creatoare: fiecare act de limbaj dispune de un potenial de invenie, o capacitate de a iniia, schia sau construi contra-lumi. Acest fenomen este i mai accentuat n rile n care limba este foarte expresiv, ri precum Spania, Portugalia, Romnia. O idee poate cpta mai multe forme, unele mai puin atrgtoare, altele mai mult. Limba creeaz astfel, prin folosirea cuvintelor, idei ce seamn cu cea iniial sau sunt contrar opuse. 5. Comunicarea nonverbal 37. Unul dintre marile avantaje ale semnalrii cu ajutorul minilor l constituie vizibilitatea de la distan. Este poate cea mai folosit form de semnalare, putem observa asta i la aeroporturi unde se semnaleaz aterizarea, oprirea sau decolarea avioanelor cu ajutorul faioanelor. n viaa de zi cu zi situaia apare atunci cnd un individ ajut alt individ la parcarea mainii ntr-un loc ngust. 38. Dac am avea de ales oraul n care se gesticuleaz mai mult ca oriunde, acesta ar fi cu siguran Napoli. Napoli, este oraul n care gesticularea a fost ridicat la rang de art, sau cel puin asta este ceea ce spune Andrei di Jorio n anul 1832. Napolitanii au gesturile ample, teatrale, mai des folosite dect cuvintele.

39. Unul dintre lucrurile pe care oamenii le observ cnd cltoresc n strintate este ct de mult sau de puin timp acord localnicii conversaiei. Pentru a explica acest citat m voi raporta la englezi i francezi. Englezii comunic cu mai puine cuvinte, mai concis, n schimb ce francezii dau o mai mare importan comunicrii, ornnd-o cu metafore i simboluri. 40. Cel ce nelege limbajul trupului, are o ans n plus de a afla ce simte cu adevrat o alt persoan, chiar dac aceasta nu vrea s-i mrtursesc sentimentele. Persoanele care dau importan gesticulrii, expresiei feei, poziiei trupului, au capacitatea de a vedea dincolo de minciuni. Ele sunt n stare s gseasc sentimentele adevrate ale persoanei din faa lor, nefiind induse n eroare de cuvintele neltoare. 41. Avem tendina s considerm c o fa simetric este frumoas, iar un zmbet simetric este sincer. Ceea ce se dorete a fi spus aici este c doar un zmbet real arat fericirea, sunt cazuri n care zmbetul este folosit pentru a puncta o remarc sarcastic, ns nu este un zmbet real deoarece este ridicat doar colul drept al buzelor. 42. Modul cel mai dur de a respinge o persoan este s-i ntorci spatele. Gestul menionat n acest citat este neles ca respingere deoarece corpul individului nu este ndreptat cu faa spre persoana cu care vorbete, nefiind deschis la ceea ce are de spus. Un mod de respingere care nu este att de dur este plasarea minilor n faa sternului i micarea lor n fa i n spate de de 2-3 ori, artnd astfel celeilalte persoane c nu are nevoie de ajutorul ei. Opusul acestor gesturi este plasarea minilor pe lng corp sau larg deschise, ca i cum

ar mbria ideea. 43. Ar fi greu de gsit un tip de mesaj mai popular i mai frecvent dect zmbetul. Zmbetul are mai multe funcii dect cea de a arta dac un om este fericit, printr-un zmbet putem ncuviina, aproba, arta compasiune sau a arta c ceva este plcut. Din motivele anumerate mai sus, nu poate fi gsit cu uurin un tip de expresie a feei mai popular dect zmbetul. 44. Spre deosebire de rs, trecerea de la zmbet la absena zmbetului este gradual. Zmbetul face parte din expresiile feei ce se schimb gradual, la fel cum este i privirea trist. Exprim unul din cele mai importante sentimente, fericirea (sentiment complex ce nu poate fi suprimat dect printr-un oc). 45. Este uor de neles [...] cte greeli, drame, prejudicii, gafe, complicaii inutile pot s apar dintr-o inexact evaluare de ctre un partener a capacitii de analiz a celuilalt. Evaluarea proast a receptorului de ctre emitor sau a emitorului de ctre receptor, pune n pericol situaia de comunicare, ea se poate sfri cu frustrarea unuia dintre participanii la conversaie. De aceea este foarte bine ca atunci cnd un individ dorete s poarte o discuie s cunoasc bine persoana din faa lui, astfel nu vor aprea probleme de nelegere a mesajului sau de nelegere a codului.

II6. Comunicarea proces de influen social 46. Societatatea exist ca un corp de cunostine, mprtite n diferite grade de membrii societii.

La fel cum exist diferite societi n lume, la fel exist i diferii oameni n societate, fiecare percepe n felul su cunotinele prezente n societate, dei de cele mai multe ori aceste cunotine sunt percepute la fel. 47. Un grup social odat format, conexiunile din cadrul lui funcioneaz i drept canale de comunicare, prin care circul informaia i opiniile. Am putea spune c la fel cum circul sngele prin venele noastre spre tot corpul pentru a-l hrni i a-l ajuta s evolueze, la fel sunt i informaiile i opiniile care circul spre indivizi prin canalele de comunicare, fapt ce duce la evoluia indivizilor i ca urmare a societii. 48. Oamenii care nu sunt apreciai trebuie s caute ei pe alii i sunt rar cutai de ceilali. Oamenii care nu sunt apreciai pot fi de mai multe tipuri, cei care nu au nimic de spus lumii, cei care au aspiraii mari ns din motive obiective nu i le pot atinge, cei care nu doresc s spun nimic lumii, i multe altele. Mereu cei care sunt n situaia asta caut indivizi ntr-o ipostaz asemntoare, deoarece doresc s aparin unui grup, uneori s se afirme n faa unei persoane apreciate. Oamenii apreciai sunt cei cutai deoarece marea majoritate le d dreptate, au ncredere n ei sau pur i simplu sunt inspirai de acetia. 49. Unii analiti sacrific informaiile importante n favoarea celor care sunt ziaristic interesante, prefernd senzaionalul(fapt divers spre exemplu),n defavoarea informaiilor serioase (nouti tiinifice, economice, politice). n trecut cnd existau mai puine surse de informaie, oamenii erau ateni la fiecare surs n parte, n schimb, n zilele noastre, oamenii de rnd prefer s aleag ceva senzaional, nu neaprat pentru informaie ci pentru opinia pe care o vor avea n urma devorrii ei.

Astzi nu este la mod ca individul s aib ct mai mult cultur general despre lucruri serioase ci s ai ct mai multe informaii senzaionale, care nu ajut neaprat la autorealizarea individului. 50. Bogia complexitii culturale depinde de abilitiile umane n a crea, asimila i folosi simboluri abstracte n exprimarea ideilor. Fiecare popor are bogia sa cultural, rezultat n urma felului n care au trit (condiii climatice, geografice, perioad, etc.), n urma interaciunii cu alte popoare, n urma modului n care interpretau un fenomen sau o situaie important, etc. Nu putem spune c Japonia are aceeai cultur ca i Norvegia, toate cele enumerate mai sus au fost diferite la ambele popoare, de aceea i astzi, dei ntr-o lume globalizat, modul de exprimare a oamenilor difer de la popor la popor, de la generaie la generaie. 51. Consumul de mesaje nu reprezint o simpl nregistrare pasiv, ci un ansamblu ntreg de operaii de decorare i selecie. Citatul dorete s spun c individul este cel care selecteaz mesajele pe care le dorete a le reine folosind personalitatea i nevoile sale ca filtru. Individul mai este i cel ce d o semnificaie anume unui mesaj anume, orice mesaj poate fi interpretat diferit. 52. Comunicarea public are aadar, multiple fee, chiar dac efectele pe care le intete sunt mai degrab complementare dect opuse sau concurente. Acest tip de comunicare are diferite faete, comunicarea electoral, tirile, etc. ce nu se contrazic ci mai degrab se completeaz sau se mbin n anumite cazuri. 53. Publicul larg este concept, reprezentare, alegere, orientare, valoare, voin.

Citatul dorete s spun c un public larg cuprinde o multitudine de caracteristici vitale pentru comunicarea de mas, el d conceptul, reprezentarea, alegerea i orientarea este fcut ctre el, reprezint valori i voin. De asemenea indivizii ce aparin publicului larg sunt diferii unul fa de cellalt. 54. Crizele de creativitate sunt permanente n cadrul industriilor culturale, iar productorii trebuie s fac mereu apel la -formate- noi sau la tinere talente: renoirea produciei este o necesitate permanent. Atunci cnd apare o criz de creativitate este nevoie de a apela la tipuri noi de exprimare, la tinere talente care vin cu idei proaspete nemaifolosite pn acum. Pentru ca masa s fie mulumit de mesajul pe care media l transmite este nevoie de obicei de idei noi, captivante, n zilele noastre indivizii au devenit mult mai pretenioi n ceea ce pivete ascultarea unui mesaj, dac mesajul nu este bun de la nceput, acetia s-ar putea s l refuze, considerndu-l bazat pe o idee proast. 7. Comunicarea de mas 55. (Mediile de comunicare) Relaia lor public este mult mai complicat dect pare la prima vedere: dac este adevrat c mediile ncearc s plac publicului, rspunznd preferinelor acestuia, ar putea ns s se nele n privina celor pe care publicul dorete s le citeasc sau s le asculte. Dei mediile sunt create pentru a plcea publicului, ele pot fi prea bine neagreate de acesta. De aceea este nevoie de oameni care tiu cum s creeze un mesaj adecvat fiecrui public int, pentru c dac apare situaia n care un mesaj este construit i transmis neclar, vag, este posibil ca acesta s fie prost neles de ctre indivizi, nerspunznd astfel dorinelor publicului. 56. Independena ziaritilor nu se definete doar printr-o banal

venalitate, pot exista i alte tipuri de gratificaii, nc mai subtile. Jurnalitii doresc s arat lumii c ei nu sunt subjugai n niciun fel statului sau altor puteri, singura lor datorie fiind aceea de a exprima adevrul. De aceea uneori acetia nu accept anumite decoraii, considerndu-le compromitoare imaginii lor. 57. Pe termen scurt, mediile de comunicare ncearc s nving oprelitele, s ptrund fr ntrziere secretele cele mai legitime. Mediile de comunicare doresc ca tot ceea ce este ascuns s ias la suprafa, o posibil deviz pentru acest citat ar putea fi versurile lui Johnny Cash Exact cum Dumnezeu a creat negru si alb,/La fel tot ce este ascuns se va da in vileag.. Dei nu este legal, cteodat este practicat spionajul telefonic asupra unor persoane publice pentru a afla anumite lucruri despre o situaie din societate. 58. Relaia de dependen scop-resurse determin gradul relativ de putere al mass-media n orice situaie particular i este variabila-cheie pentru a stabili dac ntrebarea care se pune se refer la uniti sociale (macro sau micro). Spre exemplu fiecare campanie publicitar are bugetul ei prestabilit, dac acest buget este unul mic, iar produsul nu satisface o nevoie de baz, firmei i va fi dificil s se promoveze la nivel macro al societii, promovndu-se astfel la nivel micro, riscnd s nu i ating obiectivele. O at problem ar putea fi i lipsa unor idei bune n ceea ce privete promovarea unui produs. 59. Una din caracteristicile principale ale actualei tranziii ctre Epoca mass-media este c venim din ce n ce mai mult n contact cu reprezentri mediatizate ale unei lumi fizice i sociale complexe, mai degrab dect cu aspecte obiective ale mediului nostru nconjurtor. n ziua de astzi comunicarea aduce idei noi i complexe

indivizilor, nu neaprat utile n viaa de zi cu zi sau pe termen lung. De asemenea este posibil ca un anumit mesaj s nu fie obiectiv i s creeze probleme. 60. Selectivitatea i distorsionarea tirilor sunt produsele unor factori care scap controlului reporterilor, editorilor, productorilor i propreitarilor de ziare. Odat ndeplinit datoria mediilor de a transmite un mesaj, acestea nu mai pot controla modul n care va selecta informaia, distorsiona sau va reaciona masa de oameni, cel mult se va bnui. 61. Mass-media adun informaii din toate sursele posibile i o ndreapt spre opinia public. Am putea exemplifica acest citat prin munca de la ferm, unde muncitorii (mass-media) adun strugurii (informaiile) i le mprtesc celor care prelucreaz fructele (opinia public), acum depinde de fiecare cum se folosete de struguri, unii pot face dulciuri, alii oet i unii vin. 62. Superficialitatea sau absena documentrii, incompetena sau lipsa de personalitate a realizatorului n conceperea (construirea) emisiunii pot fi suplinite de calitatea unora din vorbitorii participani la anchet. Dac o emisiune este construit prost, este foarte posibil ca un bun orator i om persuasiv s salveze situaia. Uneori spectatorii nu i vor da seama de calitatea proast a emisiunii, deoarece vor fi mult prea ateni la prezentator. 63. Valoarea culturii i n general mesajele culturale se mplinesc prin receptori, deci prin public. Exemplu: Niciodat nu va fi mplinit mesajul unui film, dac nu sunt oameni care s l recepteze, interpreteze i s l aprecieze. 8. Comunicarea Public

64. Opiniile care nu pot fi reduse la sentimente...au toate caracteristicile gndirii raionale, deci ale judecilor. Cnd o persoan i exprim opinia cu referire la un eveniment major prezent n societate, nu sunt implicate doar sentimentele lui ci i raionamentele. Acest tip de opinie dac este mprtit cu ajutorul unor argumente puternice poate duce la formarea unui grup social, mai ales dac persoana respectiv este una apreciat i este lider de discuie. 65. Stereotipurile nrudite cu prejudecile influeneaz asupra strii opiniei, pot ntri anumite opinii, le pot da o mare rspndire, dar ele nu epuizeaz nici pe departe opinia public. Un stereotip este i faptul c femeile nu conduc bine autovehiculele, de cele mai multe ori acest lucru este adevrat din cauza unor factori psihologici (astfel opinia este ntrit), dar exist i excepii cum ar fi Sabine Schmitz, care a reuit s parcurg un traseu cu serpentine, cu un Ford Transit, n mai puin de 10 minute i 8 secunde, fa de Clarckson care a condus un Jaguar S-type Diesel pe acelai traseu n acelai timp. Astfel opinia public nu poate fi epuizat. 66. Opiniile i atitudinile oamenilor sunt o oglind vie a contiinei lor politice, a educaiei lor morale, a culturii i a sistemului de valori pe care i ntemeiaz existena, a spiritului de responsabilitate i participare social. Autorul spune c tot ceea ce nseamn opinie i atitudine este rezultatul acumulrii tuturor informaiilor n preajma crora am trit i modul n care le-am perceput. 67. Prin contractul social, omul i afl o a doua natur, devenind cetean, membru al corpului politic. Ceea ce face contractul social este s aduc omul la a doua faz a

evoluiei sale individuale. 68. Comunicarea politic este fr ndoial o comunicare public. Deoarece ceea ce se ntmpl cu statul este important i pentru ceteni i deoarece acetia sunt informai despre politic, rezult c acest tip de comunicare, politic, este o comunicare public. 69. Luarea n consideraie a preocuprilor ceteniilor i servirea interesului general snt atinse prin practici personale i politicianiste ale jocurilor puterii. Prin mass-media, oamenii sunt influenai s voteze pro sau contra unui partid. Modul n care politicienii iau n considerare nevoile cetenilor este cel al jocurilor puterii. 70. Lipsa feed-back-ului, neluarea n considerare a contextului, a semnificaiilor neag orice deschidere, orice interaciune n procesul comunicrii. Fr ca un feed-back s existe, sau un context s fie folosit adecva folosit. Nu se poate spune c are loc o situaie de comunicare. Comunicarea presupune i un mesaj primit de ctre emitor de la receptor, pentru a vedea n ce mod sau nu a neles mesajul receptorul. 71. Comunicarea este procesul prin care o persoan afecteaz comportamentul sau starea de spirit a unei alte persoane. Prin comunicare se creeaz un pod de pe care circul mesaje ntre indivizi, acetia comunic unul cu altul i i mprtesc anumite idei, sentimente, triri, fiind capabili de aschimba percepia unuia celuilalt prin argumente puternice. 72. ... informaia este o valoare matematic, o msur a ceea ce este transmis, transportat de la emitor la receptor, mai precis msur a

incertitudinii dintr-un sistem. Informaia circul de la un individ la altul, ns este pus sub semnul incertitudinii din cauza anumitor factori. 9. Comunicarea publicitar 73. Publicitatea ncearc s redea, ct mai intim posibil, legturi care exist ntre elementele semnificante ale stereotipului i dorina de expresie a indivizilor n raport cu nevoile, dorinele, sentimentele lor. Pentru a comenta acest citat voi lua ca ajutor un afi: Afiul anun un concert al trupei ARCANA, trup cu un stil muzical neoclasic ce mbin darkwave-ul, dark ambient-ul i etherealul, concert ce va avea loc Smbt, 19 aprilie, orele 19:30 n Centrul Cultural Reduta, Braov. Stereotipul prezent aici este: persoan care nu ascult muzic mainstream ci ceva diferit, medieval (seciunea trup, dat i locaie). Nevoile i dorinele individuale ar putea fi urmtoarele: dorina de a se simi ca n evul mediu cu ajutorul acestei trupe, dorina de a se mbrca tematic, nevoia de a asculta muzic bun, dorina de a ntlni oameni asemntori, etc. (seciunea ...v ateapt la o sear medieval, un concert unic ct i imaginea de background al afiului). 74. Publicitatea nu este chiar att de totalitar, ea deschide un larg spaiu de indeterminare lsnd indivizilor posibilitatea sustragerii de sub aciunea sa persuasiv, pe cnd logica totalitar bareaz iniiativele subiectului prin detaliile regulamentelor. n totalitarism, publicitatea precum o cunoatem astzi nu a existat cu adevrat, n trecut aceasta punea ntr-o lumin favorabil partidul aflat la putere, valorile impuse de stat, liderul, etc., nicidecum nu permitea indivizilor s aib punctul lor de vedere asupra celor prezente ntr-un spot, afi, etc. (cel puin nu un punct de vedere ce putea fi spus). Astzi publicitatea d fru liber interpretrilor noastre,

spre exemplu spoturile de la Red Bull, ce nfieaz diferite ipostaze ale unor personaliti (Leonardo da Vinci, Sherlock Holmes, etc.) pot fi interpretate de indivizi diferit, dnd astfel impresia c este la alegerea lor dac vor cumpra sau nu produsul n urma vizionrii lor. 75. n societatea de consum, consumatorul este inima ntregului sistem transmis n sfera consumului. Ce se dorete a fi spus aici este c modul n care firma se promoveaz depinde foarte mult de tipul de consumator pe care l are, el fiind cel care ajut firma s evolueze cumprndu-i produsele, de aceea este nevoie ca persoana care creeaz publicitatea s fie capabil s dea o form anume nclinaiilor consumatorilor. 76. Publicitatea este precum citatele: sunt foarte frumoase, dar trebuie s tii pe cine citezi... Autorul dorete s spun prin aceast propoziie c este necesar de tiut la ce anume s se fac sau nu publicitate innd seama de perioad, context i locul n care se dorete a fi fcut. Spre exemplu ntr-o ar nedezvoltat tehnologic nu ar trebui difuzat un spot despre un robot humanoid japonez (spre exemplu HRP-4, robot capabil s cnte), n primul rnd masa de oameni nu ar ti despre ce exact este vorba i de ce ar avea nevoie de un astfel de produs iar n al doilea rnd nu ar exista un target destul de mare pentru a acoperi mcar costurile de promovare. n schimb dac aceast reclam ar fi fost difuzat n Japonia, ar fi avut succes produsul. 77. Cu preuri mici se ctig cumprtori, niciodat clieni. Acest citat se refer la faptul c un client este i cumprtor ns un cumprtor nu este neaprat i client. Zilnic aceast situaie este prezent mai ales n hypermarketuri, cnd preurile scad sau n buticuri cnd sunt reduceri. Oamenii dei nu au nevoie de produsul respectiv

(sau au dar n foarte mic msur) l cumpr deoarece au impresia c economisesc astfel bani, ca urmare firma crede c produsele sale sunt cumprate i de nonconsumatorii relativi, ns adevrul este cu totul altul, dup ce preul produsului va fi din nou ridicat, nu vor mai exista att de muli cumprtori. 78. Lumea publicitii este prin excelen lumea artifciului, ea realizeaz ndeprtarea noastr definitiv de orice mitologie natural. Dei un fenomen plcut minii, nou, captivant, publicitatea nu face altceva dect s ne uimeasc i s ne ndeprteze de gndurile noastre native. Este posibil, ca atunci cnd o persoan se uit la un spot TV, s i schimbe prerea cu referire la ceva trit n trecut (manipularea spotului i pune amprenta puternic pe subcontientul individului). De asemenea este posibil ca spotul s reflecte alt realitate dect cea cunoscut de individ, schimbndu-i astfel n mic sau n mai mare msur viziunea asupra lumii. 79. Cu ct realitatea publicitar este mai conservatoare cu att discursul ei se vrea mai revoluionar. Consumatorul astzi, nu numai c are o putere de negociere mare ci este i mult mai pretenios n ceea ce privete un produs anume, el caut s gseasc i altceva (n afar de caracteristicile fizice ale produsului), acel altceva ar putea fi modul n care produsul este promovat. Spre exemplu: o reclam n care un tnr bea nite suc i se simte rcorit nu are acelai impact ca una n care tnrul se trezete undeva n polul nord i simte frigul. Astzi consumatorii prefer s cumpere produsul i dup modul n care este promovat. Cum spunea Francois Brune, atunci cnd se dorete s se dea impresia de schimbare (n domeniul publicitii), aceasta trebuie s fie neaprat simit. Am putea spune c publicitatea din zilele noastre se cere a fi uimitoare, captivant, interesant i foarte bine realizat pe baza unei idei unice.

80. Cenzurile moralei tradiionale reprezint un obstacol pentru imperiul publicitii. n ziua de astzi dac dm o cutare pe youtube cu textul banned commercial vom gsi foarte multe spoturi banate din anumite motive. Un exemplu de spot este i cea n care un brbat i descrie alegerile fcute i la sfrit spune c el nu a ales s aib cancer, c el dorete s fie eutanasiat. Reclama a fost banat n Canada, unde eutanasia este interzis prin lege, ct i n Australia unde este vzut ca o ncurajare ctre suicid. Din cauza cenzurei moralei tradiionale, creatorii de publicitate sunt obligai s se limiteze doar la acele idei care nu ncalc vreo moral, prin urmare publicitatea nu prezint ntru totul produsul/serviciul/ideea. 81. Spectatorul cruia i se ofer posesiunea lumii, vis copilresc de a fi, uit n ce msur i e prizonier acesteia. Citatul se refer la consumator (spectatorul...) care vede un spot TV, ascult o reclam la radio sau vede un afi i mediteaz la mesajul transmis de acestea, de cele mai multe ori mesajele care targeateaz un anumit public sunt fcute n aa fel nct capteaz atenia, indivizii se regsesc n mesaj, ns ei uit c este o form de manipulare pentru a cumpra produsul respectiv (...uit n ce msur i e prizonier acesteia.). 10. Comunicarea politic 82. Uneori, politica nu nseamn mit sau conotaie emoional, ci efortul raional i ncununat de success de a lua bani de la alii sau de a dobndi putere asupra lor. Un exemplu foarte bun este situaia Romniei, unde banii au fost luai de stat fr vreun motiv anume.

83. Politica este un spectacol relatat de mass-media i urmrit n direct de pri din public. Politica atrage atenia deoarece, ca orice text ambiguu, are o bogie de semnificaii care ne linitesc sau ne ngrijoreaz. Iar diferitele semnificaii ale evenimentelor politice descrise creaz sprijinul pentru cauze i legitimeaz alocrile de valoare. 84. Un act politic este ntotdeaua un simbol incomplet, deoarece publicul nu triete experiena fizic a aciunii, ci a limbajului despre acesta. Este exact ca o pies de teatru, toat lumea vede piesa, n schimb nimeni nu tie cum a fost scris, de ce?, n ce condiii?, nimeni nu a vzut cum i ct de mult au muncit actorii, scenaristul i regizorul. 85. Suntem obinuii s umblm drumurile btute de alii i s acionm prin imitaie. Aceast obinuin apare deoarece oamenii tind s ocoleasc riscurile, urmnd astfel exemplele altora, dei nu tot timpul acestea sunt cele mai bune. 86. Acela care ar voi s-i proclame oricnd i oriunde ncrederea lui n bine ar fi cu necesitate dobort de ceilali care sunt n jurul lui i care nu sunt oameni de bine. De obicei cei care au puncte de vedere diferite de ale celorlali sunt eliminai precum un microb de ctre un organism. 87. Cci oamenii se las mai uor ncntai de lucrurile prezente dect de cele trecute, iar atunci cnd gsesc n cele prezente ceva bun, se bucur de aceasta i nu mai caut altceva. Dac n trecut statul a greit mult fa de popor ntr-un anumit fel, acest fapt poate fi ters printr-un mic bine din prezent. Ceea ce i ajut

pe ceteni s uite trecutul este sperana lor c totul va merge spre bine. 88. Omul politic ar avea o ans s fie el nsi, autentic. Dar prefer s se deghizeze, adic s simuleze sau s disimuleze, fabricnd un personaj care capteaz atenia i frapeaz imaginaia, interpretnd un rol ce este cteodat unul de compoziie. Ceea ce este spus mai sus este reprezentarea celei mai eficiente arme de persuasiune pe care un conductor poate s o dein. Un exemplu ar fi Adolf Hitler i viaa sa. 89. Comunicarea cu coninut intelectual raional i pragmatic d napoi n fa unei comunicri cu un coninut mai afectiv i mai personal. Spre exemplu o carte despre un subiect tiinific scris ntr-un limbaj academic, pierde teren n faa unei cri care are un mod mai ludic de a reda acelai lucru. 90. Liderul politic modeleaz i modulul de via al contemporaniilor si. Liderul exercit o profund influen cultural asupra naiunii sale, ca spectatoare, aceasta i imit felul de a fi i de a vorbi. El este arhetipul ideal, de aceea naiunea copiaz, l plagiaz. 11. Manipularea informaional i structurile mediatice 91. Socialismul real cei care mint n interesul acestuia o fac n stratul cel mai profund al minciunilor lor ntotdeauna i pretutindeni n acelai fel. ntr-un stat totalitar, puterea trebuie s aib capacitatea de a-i nva pe cei prin intermediul crora comunic s mint n aa fel, nct minciuna s devin adevr. 92. Alt metod de informare mai puin perfect, folosit atunci cnd

metoda perfect aceea de a nu informa deloc pare imposibil de folosit, este cutarea apilor ispitori. Prin aceast metod puterea se scutete de orice acuzaie, binenteles, fr ca cei minii s afle. Singurul care este contient de aceast minciun, este nsui apul ispitor i aa sacrificat pentru un el mai mare dect el. 93. Valul minciunii este dirijat de o neobosit mn de fier, care-i atrage spre el pe toi ce care nu au intrat de bunvoie, minciuna avnd drept sprijin o puternic main ce-i oblig pe locuitori s o accepte ca pe o minciun proprie, s mint mai departe ei nsi. ntr-un stat totalitar cea mai mare for este minciuna i modul n care ea circul fr s fie oprit. Nu este o minciun simpl, intelectual indivizii. 94. Te-ai putea atepta ca presa s fie intrasigent cel puin asupra unui lucru: propria ei libertate, adic libertatea ziarelor de a putea publica, pretutindeni n lume, ceea ce ele decid. ns nu este aa dect pentru anumite ziare, care au putere, spre exemplu cnd s-a ncercat eliminarea cenzurii ziarelor, mai ales cele din Salvador, rspunsul dat de ziarele nord-americane a fost c ele nu sunt interesate de soarta altora. 95. Imaginea filmat, microfonul, reporterul, toi deformeaz realitatea. La fel trecutul, experiena, personalitatea ziaristului. Ca i mijlocul de difuzare. Dar toate astea ar putea fi considerate ca involuntare. Acest citat este cel mai bun rspuns la ntrebarea Poate un ziarist s fie angajat din punct de vedere politic? 96. Informaia publicat sau difuzat prin mass media este o constant ci una complex, construit bine i cu un scop anume, acela de a subjuga

manipulare. Fie c se promoveaz un produs/ serviciu/ idee/ persoan, modul n care se convinge mulimea este prin manipulare, instrumentul, poate cel mai des folosit n construirea mesajelor difuzate prin mass-media. 97. Dezinformarea nu este o magie; dezinformatorul nu e niciodat singurul responsabil. De ce nu este dezinformatorul singurul responsabil pentru dezinformare? Simplu. Cei ce l ascult, l cred i continu s distribuie informaia greit sunt i ei responsabili. Pornind astfel lanul dezinformrii, lan ce se sfrete adesea ntr-o stare de confuzie, nimeni nematiind ce s cread. 98. Opinia public e ca un copil mare i procedeaz cam la fel, cu ajutorul unui suffleur: dezinformarea. La fel ca i tinerii ce se ncred n anturajul lor (s presupunem unul cu influene negative) i greesc, aa este i opinia public care se ncred n dezinformator, devenind astfel, dezinformat. 99. Trebuie s se rein clar c dezinformarea nu se adreseaz dect la suprafaa intelingenei publicului pe care pretinde c l induce n eroare; n profunzime, ea se adreseaz sensibilitii sale la toate nivelurile. Dezinformarea se adreseaz i inimii, viscerelor, sexului, pasiunilor fiind ntotdeauna mai puternice n om dect convingerile. sta este i motivul pentru care dezinformarea este uor de produs i are succes.

III12. Comunicarea n cadrul grupurilor de munc i 14. Comunicare i conducere 100. Se poate trage o paralel ntre personalitatea individului i cultura

organizaiei; nu trebuie czut ns n cealalt extrem, a acceptrii imposibilitii gsirii de trsturi comune ale culturilor organizaionale. Indivizii ce lucreaz ntr-o firm sunt prezeni acolo de cele mai multe ori pentru c au anumite afiniti cu acel tip de slujb, aceti indivizi ajut la creearea un culturi organizaionale, ntre ei i aceasta exist uneori o paralel. 101. De regul n firmele mici cultura este mai omogen, n timp ce n firmele mari sunt mai clar conturate subculturile. n firmele mici numrul anagajailor este mic, iar acetia interacioneaz ntre ei des, din aceste motive cultura organizaional este mai omogen n acest caz. La cellalt pol stau firmele mari cu numrul de angajai mare i acetia sunt grupai pe tipurile de activiti pe care trebuie s le ndeplineasc, de aceea n acest tip de organizaie subculturile sunt mai conturate. 102. (Cultura organizaional) Cultura este format continuu... Datorit schimbrilor din macromediu i micromediu, cultura organizaional evolueaz ntr-una. 103. Principiul de baz al eticii n comunicare este de a trata subordonaii ca oameni, deci ca fiine raionale, libere, contiente, stpne pe viaa lor, responsabile de sarcinile pe care i le-au asumat. Un astfel de comportament este prezent n firmele cu un tip de conducere democratic, prin care drepturile i libertile fiecrui angajat sunt respectate. 104. Un negociator bun este cel care stpnete puterea de a influena oamenii i de a fi stpn pe puterea cuvintelor. ns, puterea cuvntului se destram dac nu este susinut de vocea i trupul negociatorului. Citatul dorete s spun c pentru a fi ascultat un manager,

acesta trebuie s arata impecabil fizic, s vorbeasc clar i s fie un lider de discuie. 105. Comunicarea este esenial n stabilirea unor relaii corespunztoare ntre manager i angajat. Fr de comunicarea ntre conducere i angajai, firma nu ar mai evolua i toate activitile ar degenera n haos. 106. Managerul se poate ocupa de multe probleme, ns puine pot fi rezolvate n acelai interval de timp. De aceea este indicat ca managerul s fie capabil s i organizeze rezolvarea problemelor dup prioriti. Altfel apare problema managaerului care rezolv totul pe jumtate. 107. Un manager este un om cu un pas naintea timpului su. Ca firma s evolueze i s i ating obiectivele, managerul ei trebuie s fie o persoan ce este n stare s fac anumite previziuni cu referire la marketing n viitor. 108. Dac este adevrat c subordonaii i colaboratorii pot constitui pentru manageri o surs care consum timp inutil, este adevrat c i managerii pot irosi timpul de lucru al celorlali. Dac managerul nu i ndeplinete funciile, obiectivele firmei ar fi puse n pericol, iar angajaii i vor irosi timpull deoarece nu au o coordonare pentru aciunile pe care trebuie s le fac. 109. Un manager poate fi un bun administrator fr s fie i un bun lider i invers. Nu este neaprat, dei este recomandat, ca un manager s fie att lider ct i bun administrator, ns este nevoie ca acesta s dein mcar una din aceste caliti.

110. Dac pentru manageri administratori comunicarea este un INSTRUMENT, pentru lideri ea este o FOR. Prin comunicare, primul tip de manager, i face cunoscute planurile cu referire la anumite aciuni iar al doilea manipuleaz cu ajutorul ei angajaii. 111. Liderul va fi crezut numai dac, prin comportamentul su, demonstreaz i sprijin ceea ce spune. Liderul este o persoan care are o mare ifluen asupra celorlalte, uneori angajaii tind s imite comportamentul managerilor deoarece ei consider c acesta este un model demn de urmat. 112. Ordinea poate nate haos. Acest citat se refer la meninere unui mediu optim la locul de munc, crearea unui echilibru ntre motivaie i rigiditate astfl nct aciunile angajailor s nu degenereze n haos. 113. Administraia public este influenat, dar mai ales ngrdit de ctre influene externe. Mediul extern are muli factori (legi, taxe, impozite, etc.) ce pot influena administraia public, fiind n stare s o modifice puternic. 114. Procesul de formare a culturii organizaionale se poate considera o problem de opiune sau de dezvoltare de-a lungul timpului. De cele mai multe ori procesul de formare a unei culturi organizaionale este o problem de dezvoltare de-a lungul timpului a mediului exterior sau interior firmei. De asemenea acest proces poate fi i o opiune n cazul n care firma este abea la nceput de drum. 115. Maturizarea identitar nu este cu putin dect prin strategii de comunicare ( informare) public.

Un individ nu poate fi educat dect prin anumite exprimarea sa ca fiin uman. 116. Comunic ofensiv, deci exist.

strategii de

communicare public, ce l ajuta la deschiderea de noi orizonturi i la

Acest citat este deviza unui negociator ce comunic agresiv atunci cnd dorete s obin ceva. n general este recomandat ca o negociere s parcurg ntr-un mod echilibrat, nici prea ofensiv, nici prea n defensiv. 117. Se ntrevede necesitatea i posibilitatea constituirii i dezvoltrii managementului comunicrii publice, ca tiin global a expresiei publice a interaciunii sociale. Astzi se observ din ce n ce mai mult nevoia de un management al comunicrii publice dezvoltat, deoarece interaciunile n cadrul societii sau a indivizilor din grupurile de munc devin din ce n ce mai frecvente i mai bogate n neles. 13. Comunicare i motivare 118. Angajaii evolueaz din punct de vedere

profesional i, odat ce au atins un obiectiv, resimt nevoia de a fi sprijinii s ating un nou obiectiv, care va nsemna un pas mai departe n evoluia lor profesional.Aceast evoluie profesional, le este att benefic indivizilor ct i firmei, deoarece aceasta va avea angajaii formai dup modul n care firma acioneaz i datorit profesionalismului prezent la angajai este posibil i o dezvoltare a firmei. 119. Situaia ideal, n care se atinge optimul motivaional, este aceea

n care dificultatea real a sarcinii corespunde cu dificultatea perceput de individ n mod subiectiv. Dac am avea o situaie n care sarcina este dificil, ns angajatul o percepe ca fiind uoar, atunci aceasta nu va fi ndeplinit bine deoarece i este acordat mult prea mult atenie. Iar dac sarcina este perceput ca fiind uoar, ns ea este dificil, atunci I se ofer prea puin atenie. Prin urmare angajatul nu este motivat s mai avanseze, considerndu-se nepriceput sau nefolositor. 120. Diminuarea motivaiei extrinseci i intensificarea

motivaiei intrinseci va aduce o relaxare problemelor financiare n interior.Prin diminuarea motivrii ce vine din afar i intensificarea celei ce vine din interior, probleme financiare ale firmei vor fi diminuate. Un exemplu bun ar fi downshiftigul la japonezi. 121. Din perspectiva unei organizaii, atunci cnd spunem despre o persoan c este motivat nelegem de obicei c acea persoan lucreaz din greu,persevereaz n munc i i dirijeaz comportamentul ctre nite rezultate potrivite. Este destul de dificil s fie motivai toi angajaii, n schimb cei care sunt motivai, persevereaz i duc la evoluia lor profesional i la dezvoltarea firmei. 122. Categoria de nevoi nesatisfcut aflat la cel mai sczut nivel are potenialul motivaional cel mai nalt. Deoarece se afl la baza nevoilor, nevoia nesatisfcut, ea este una vital i poate fi satisfcut doar prin motivarea angajatului de ctre firm (spre exemplu nevoia de siguran poate fi satisfcut prin

amplasare unor camere de supraveghere i angajarea unor gardieni). 123. Indivizii care au o mare nevoie de realizare au o puternic dorin de a executa bine sarcini provocatoare. Nu numai c acest tip de angajat i face bine lui ci i firmei pentru care lucreaz. 124. Un optim motivaional, att la la nivel individual ct i la cel al grupului de munc, duce la creterea performanei. Aceast cretere a performanei nu se reflect doar asupra grupului ci i asupra firmei. 125. Procesul de motivaie se identific cu cel al valorizrii individuale i sociale. n cazul n care motivele subiective sunt, n bun msur, modelate sociocultural i dependente de necesitile obiective ale sistemului social, ceea ce e spus mai sus este posibil. 126. Managerul trebuie s fie capabil de a se motiva singur pentru c toate activitile sunt coordonate de el i poate stabili n ce context atingerea obiectivelor sale nseamn satisfacerea nevoilor personale. Dac managerul este incapabil s se motiveze singur, el pune n pericol evoluia sa, a angajailor i a firmei.

Bibliografie

Andre de Peretti, Jean-Andre Legrand, Jean Boniface, Tehnici de comunicare, Editura Polirom, Iai, 2001 Andrei Toma, Gh. Gh. Ionescu, Cultura organizaional i managementul tranziiei, Editura Economic, Bucureti, 2001 Bernard Miege, Societatea cucerit de comunicare, Editura Polirom, Iai, 2000 Cecilia Rbonu, George Niculescu, Mugurel Surupceanu, Conducearea i organizarea mediului de afaceri, Academica Brncui,Trgu-Jiu, 2005 Chantal Thomas, Claude Bonnange, Juan sau Pavlov? Eseu despre comunicarea publicitar., Editura TREI, Bucureti, 1999 Christian Baylon, Xavier Mignot, Comunicarea, traducere de Ioana Ocneanu i Ana Zastroiu, Editura Universitaii Al. I. Cuza, Iai, 2000 Costache Rusu i Monica Voicu, ABC-ul managerului, Editura ASACHI, Iai, 1993 Dan Cndea, Rodica M. Cndea, Comunicarea Managerial Aplicat, Editura Expert, Bucureti, 1998 David Cohen, Limbajul trupului n relaiile de cuplu, Editura POLIMARK, Bucureti, 1997 Denis McQuail, Comunicarea, Editura Institutul European, Iai, 1999 Denis McQuail, Sven Windahl, Modele ale n comunicrii, organizaii, Editura Editura comunicare.ro, Bucureti, 2004 Diana-Maria Cismariu, Comunicare intern TRITONIC, Bucureti, 2008 Francois Brune, Fericirea ca Obligaie Psihologia i sociologia publicitii., Editura TREI, Bucureti, 2003 Gary Johns, Comportament Organizaional nelegerea i conducerea oamenilor n procesul muncii, Editura Economic, Bucureti, 1998 George Moldoveanu, Analiza organizaional, Editura Economic, Bucureti, 2000 Gerard de Selys, Minciuni mass-media, Editura Scripta, Bucureti, 1992 Ilie Prvu, Filosofia comunicrii, Editura Facultii de Comunicare i

Relaii Publice David Ogilvy, Bucureti, 2000 Ioan Drgan, Opinia public, comunicarea de mas i propaganda (n societatea contemporan), Editura tiinific i Enciclopedic, Bucureti, 1980 Ioan Drgan, Paradigme ale comunicrii de mas, editura ansa, Bucureti, 1996 Ion Bucheru, Fenomenul televiziunii, Editura Fundaia Romn de Mine, Bucureti, 1997 Irina Stnciugelu, Mtile comunicrii. De la etic la manipulare i napoi, Editura Tritonic, Bucureti, 2009 Jean Noel Jeannenez, O istorie a mijloacelor de comunicare de la origini i pn astzi, Editura Institutul European, 1997 John Fiske, Introducere n tiinele comunicrii, Editura Polirom, Iai, 2003 Les Giblin, Arta dezvoltrii relaiilor interumane, Editura Curtea Veche, Bucureti, 2000 Melvin DeFleur, Sandra Ball-Rokeach, Teorii ale comunicrii de mas, Editura Polirom, Iai, 1999 Murray Edelman, Politica i utilizarea simbolurilor, Ed. Polirom, Iai, 1999 Niccolo Machiavelli, Principele, Ed. tiinific, Bucureti, 1960 Peter Collett, Cartea gesturilor europene, Editura TREI, Bucureti, 2006 Pierre Zemor, Comunicarea public, Editura Institutul European, Iai, 2003 Piotr Wierzbicki, Structura miciunii, Editura Nemira, Bucureti, 1996 Robert Escarpit, De la sociologia literaturii la teoria comunicrii, Editura tiinific i Enciclopedic, Bucureti, 1980 Roger Gerald Schwartzenberg, Statul spectacol, Ed. Scripta, Bucureti, 1995 Roman Jakobson, Lingvistic i poetic, n Probleme de stilistic, Editura tiinific, Bucureti, 1964 Simona tefnescu, Sociologia comunicrii, Editura Cetatea de Scaun,

Trgovite, 2009 Solomon Marcus, Pornind de la un zmbet, Editura Paralela 45, 2006 tefan Buzrnescu, Pedagogica, Bucureti Vasile Sebastian Dncu, Comunicarea simbolic Arhitectura discursului publicitar, Editura Dacia, Cluj-Napoca, 1999 Vasile Tonoiu, Omul Dialogal Un concept de rspntie, Editura Fundaiei Culturale Romne, Bucureti, 1995 Viorica Aura Pu, Comunicare i resurse umane, Editura POLIROM, Iai, 2006 Vladimir Volkoff, Tratat de dezinformare, Editura Antet, Bucureti, 1999 Alte surse: Johnny Cash, Gods gonna cut you down, album American V: A Hundred Highways, 2003 Site-uri: www.cbc.ca www. comunicatemedia.ro www.youtube.com Sociologia opiniei publice, Editura Didactica i


Recommended