+ All Categories
Home > Documents > Catalog companie 2011

Catalog companie 2011

Date post: 28-Mar-2016
Category:
Upload: cazacu-vadim
View: 252 times
Download: 1 times
Share this document with a friend
Description:
Catalog companie te asteptam in librarie 2011
36
Transcript
Page 1: Catalog companie 2011
Page 2: Catalog companie 2011

www.edituraherald.rowww.teasteptaminlibrarie.ro

www.libraruliscusit.roTel: 021.319.40.61, 0771.664.320

Page 3: Catalog companie 2011

Se împlinesc trei ani de când am iniţiat campania “Te aşteptăm în librărie!”, timp în care ţi-am oferit cele mai noi titluri de la Editura Herald, ţi-am împărtăşit lec-turile noastre şi chiar te-am pus să scrii tu însuţi o carte, pe care am şi publicat-o!

Ne-ai vizitat din librărie în librărie, din raft în raft şi din carte în carte. Anul acesta, pe lângă reducerea de 20% cu care te-am obişnuit, dorim să-ţi înlesnim maratonul de lectură, oferindu-ţi o bicicletă!

Pedalează printre rânduri! Alege orice carte de la Editura Herald, completează cu datele tale talonul de la sfârşitul catalogului şi intră în cursa pentru cele mai ele-gante şi performante biciclete de la Electra! Păstrează catalogul până în ziua extragerii câştigătorilor şi vino cu el ca să-ţi ridici bicicleta!

Un talon, o carte! Alese de tine, oferite de noi!Poţi primi în dar de la Editura Herald tot atâtea cărţi

câte ai cumpărat! La sfârşitul campaniei, cel care va avea cele mai multe taloane înscrise în concurs, va primi tot atâtea cărţi cadou de la Editura Herald.

Citeşte ultima pagină a catalogului pentru a afl a cum poţi intra în cursa pentru biciclete, pedalând printre rânduri.

Page 4: Catalog companie 2011

Maturizarea spirituală coincide cu

înţelepciuneaOare de câte ori nu am auzit această formulă: „Adevărata maturitate

ţi-o oferă doar viaţa!”? Pe undeva e şi normală o asemenea înţele-gere, căci experienţa concretă, adversităţile cotidiene, rezistenţa la oprimare, adaptarea la condiţiile dure – toate fac parte din scenariul unei vieţi depline. Numai cine se confruntă cu asperităţile biografi ei personale poate atinge treapta unei înţelepciuni pline de substanţă. Prin urmare, dacă este adevărat că faptele destinale îl maturizează pe ins, atunci în ce măsură experienţa livrescă îl poate spori lăuntric pe aspirantul la maturizare? Nu cumva este o glumă proastă, un gest de aroganţă narcisică pretenţia de a te maturiza prin actul lecturii, care este în fond un demers abstract, de „cabinet”?

Ei bine, echipa redacţională a casei editoriale Herald din Bucureşti vă provoacă la a gândi diferit! Respectând acea acumulare empirică, aptă să-l maturizeze pe individ, cei de la Herald nu contrazic, ci nu-anţează un astfel de efort întru maturizare prin introducerea unei alternative complementare. Lectura bine aleasă, judicios realizată, dezbătută critic şi apoi transformată în mediu intern de idei poate contribui fără rest la procesul individual de maturizare. Prin colecţi-ile sale, de la „Cărţi fundamentale” la „Spiritualitate creştină”, de la „Philosophia perennis” la „Scrieri iniţiatice”, de la „Cogito” la „Te-rapia” etc., Editura Herald năzuieşte să vă deschidă, dragi prieteni ai cărţilor, orizonturi noi sau să vă amplifi ce cunoaşterea deja asimilată prin introducerea unor insolite registre de refl ecţie. Fără să dispreţu-iască datul empiric, redactorii editurii Herald nu ezită să sublinieze caracterul deosebit al experienţei livreşti, aceasta fi ind poate un prag mai autentic al experienţei, căci ţine de orizontul pur şi inalterabil al dimensiunii spirituale. Iar o viaţă dedicată cărţilor şi sporirii lăuntrice aduce cu sine nu simpla maturizare prin acumulare de experienţe, ci promite şi permite accesul la înţelepciune, dintotdeauna visul cel mai râvnit al oamenilor! Iar înţelepciunea nu e altceva decât asumarea propriei precarităţi...

Valentin Protopopescu

Page 5: Catalog companie 2011

Misterele supreme ale Naturii

de P���������Trad: Monica Medeleanu

cod: 0U21, 224�26 ��� 20.8 ���

De numele lui Paracelsus (1493-1541) se leagă numeroase legende. Fas-cinat ca orice alchimist de găsirea pietrei fi losofale, dar şi de transmu-taţia diferitelor metale în aur, Para-celsus rămâne în istoria ştiinţelor chimice drept cel dintâi care a folosit în laborator un aparat de distilare prin utilizarea vaporilor de apă. De asemenea, el a obţinut hidrogenul din oţet şi pilitură de fi er, iar eterul etilic din etanol şi vitriol. Filosofi a

sa, de fi liaţie neoplatoniciană, este una de factură panteistă, cosmologică şi holistică, căci Universul sau Întregul se manifestă prin parte, iar individualul participă la coerenţa generalului. Volu-mul Misterele supreme ale naturii adună trei texte într-un unic corpus dedicat explicării enigmelor naturale: Despre tainele al-chimiei, Despre fi losofi a ocultă şi Arhidoxele magiei. Dincolo de stilul abscons şi intens metaforic, specific epocii şi autorului, cartea ne înfăţişează un amestec de reţete ale transmutaţiei şi reacţiilor chimice, o distincţie categorială între arta sacră a magi-ei şi varianta degradată a acesteia, necromanţia, o relaţionare sistematică a zodiilor, planetelor şi maladiilor, urmată de dezvă-luirea unei sume de taine ale naturii.

De numele lui Paracelsus (1493-1541) se leagă numeroase legende. Fas-cinat ca orice alchimist de găsirea pietrei fi losofale, dar şi de transmu-taţia diferitelor metale în aur, Para-celsus rămâne în istoria ştiinţelor chimice drept cel dintâi care a folosit în laborator un aparat de distilare prin utilizarea vaporilor de apă. De asemenea, el a obţinut hidrogenul din oţet şi pilitură de fi er, iar eterul etilic din etanol şi vitriol. Filosofi a

Page 6: Catalog companie 2011

Norman Cousins (1915-1990) a fost unul dintre pionierii cercetării asupra biochimiei emoţiilor omeneşti, el punând în strânsă relaţie longevita-tea fi inţei cu voinţa acesteia întru sănătate. Jurnalist, militant pentru pace, profesor la Facultatea de Medicină a Universităţii din Califor-nia, Cousins a cunoscut pe propria-i piele ce înseamnă un diagnostic fals: la vârsta de 11 ani i s-a spus că suferă de tuberculoză şi a fost internat într-un sanatoriu. După o tinereţe de atlet, la senectute ajunge să sufere de artroză reactivă, de care se tratează singur cu supradoze de vitamina C, adoptând un program de viaţă întemeiat pe atitudine pozitivă, dragoste, râs, credinţă şi speranţă. În cartea Anatomia unei boli aşa cum a fost percepută de pacient (1979), prefaţată de René Dubos, autorul aduce în discuţie chestiunea relaţiei dintre pacient şi medic, subliniind importanţa participării active a bolnavului la alegerea tratamentului şi, mai ales, responsabilizarea acestuia în procesul de reabilitare. Forţa de a râde şi voinţa de a trăi sunt condiţii indispensabile ale unei vieţi sănătoase şi unei longevi-tăţi biologic legitime.

unul dintre pionierii cercetării asupra

Anatomia unei boli

așa cum a fost percepută de pacient de N����� C������Trad: Gabriela Căltuţcod: 0W17, 224p

23 ��� 18.4 ���

Page 7: Catalog companie 2011

Psihoterapia centrată pe persoană a fost întemeiată în anii 1950 de psihologul american Carl Rogers (1902-1987). Ea este o terapie de tip verbal şi se concentrează mai mult asupra pacientului şi procesului relaţional decât asupra simptomului ca atare. Tensiunea şi confl ictul dintre felul de a fi al omului şi maniera în care sunt structurate valorile, principiile şi institu-ţiile din societate îl pot arunca însă pe ins în tot felul de fundă-turi existenţiale. Singurul obiectiv al psihoterapiei şi consilierii centrate pe persoană constă în a-l ajuta pe subiect să-şi valorifi ce resursele cu care este înzestrat. În volumul Psihote-rapie şi consiliere centrată pe persoană, psihoterapeuţii britanici Janet Tolan, Rose Cameron şi Alan Brice descriu şi analizează conceptele-cheie, paşii şi mecanismele terapiei, fără a face vreo distincţie între aceasta şi consiliere. Abordarea autorilor porneşte de la o concludentă bază cazuistică, teoria este prezentată succint, fără excese de ordin tehnic şi, ceea ce este şi mai important, le sunt oferite practicienilor, dar şi celor care se iniţiază, seturi de exerciţii şi teste.

Psihoterapie și consiliere

centrată pe persoană de J���� T����, Trad: Simona Tudor cod: 0w15, 272p

29 ��� 23.2 ���

Page 8: Catalog companie 2011

Dhammapada Intrarea pe calea iluminării Advaita Bodha DipikaTripura Rahasya Cântul eliberatului Vaisesika SutraLankavatara SutraCartea tibetană a morţilorUpadesha Sahasri Samkhya-Karika /Tarka-Samgraha Advaita Vedanta

Comentariu alegoric Elemente de teologie Sentenţe Tăbliţele de argilă Gândirea egipteană antică Scripta aramaica Cânturile divine ale lui ZarathustraCartea egipteană a morţilor

BUDDHASANTIDEVA******DATTATREYAKANADA******SHANKARA******

PHILON DIN ALEXANDRIAPROCLOSPORFIR***************

21.0021.0018.0023.0025.0022.0020.0030.0012.00 9.0014.80

26.0024.5015.0030.0030.0032.0021.0039.00

0B1020B1040B1070B1090B1100B1140B1160B1180B130B140B17

0B2020B2050B2090B2100B2110B2120B2130B216

Titlu Autor Preţ (RON) COD

13.0023.0016.0028.0018.00

32.5024.0032.0032.0029.0018.00

Osteopatia pentru copii Principiile Homeopatiei Naştere fără violenţă Tu şi medicul din tineTerapia prin fl ori

Psihoterapie & Consiliere GestaltTerapia prin râsPsihoterapie & consiliere psihodinamică Analiza tranzacţională Psihoterapie & consiliere existenţialăDespre psihanalizăPsihologie comportamentală

PIERRE TRICOTW.M. BOERICKEFREDERICK LEBOYERJOHN UPLEDGEREDWARD BACH

P. JOYCE & C. SILLSLENNY RAVICHSUSAN HOWARDCHRISTINE LISTER-FORDE. DEURZEN & M. ADAMSSIGMUND FREUDFRANK WILLS

0W010W050W070W160W18

0W090W100W120W130W140W19

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Cărţi fundamentale

Colecţia Terapia

Page 9: Catalog companie 2011

Bhagavad-Gita constituie partea centrală a marelui poem epic sanskrit Mahabharata, redactat între secolele V şi II î. Hr.. Text de căpătâi al hinduismului, Mahabharata este considerat drept un compendiu genial al întregii doctrine vedice, fi ind structurat în 18 secţiuni. Bhagavad-Gita narează faptele de glorie ale războ-iului dintre fi ii regelui Pandu şi războinicii Kauravas. Pe câmpul de bătaie de la Kurukshetra, prinţii Arjuna şi Bhagavat sunt pregătiţi să-şi conducă oştile în bătălie. Arjuna (încarnare a lui

Krishna) îi zăreşte însă încolonaţi în armata adversă pe mulţi din familia sa, de unde şi o apăsată dilemă mora-lă. Krishna, al optulea avatar al zeului Vishnu (manifestare a principului Brahman), trebuie să-l înfrunte pe prinţul Arjuna, cel care se îndoieşte însă de morala care-i dictează să-şi atace rudele încolonate sub stindar-dul lui Kaurava. Dincolo de poveste, poemul ca atare, structurat în 700 de distihuri, conferă temeiul fi losofi ei şi practicii Hatha Yoga, cea mai răs-pândită formă a disciplinei yoga în Occident. Şcolile gimnasticii spiritu-ale yoghine datorează imens acestui poem mistic.

Bhagavad-GitaTraducere din limba sanskrită, studiu introductiv,

comentarii și note de S����� A�-G�����cod: 0B117, 240 p

30 ��� 24 ���

pregătiţi să-şi conducă oştile în bătălie. Arjuna (încarnare a lui

lă. Krishna, al optulea avatar al zeului Vishnu (manifestare a principului

însă de morala care-i dictează să-şi

poemul ca atare, structurat în 700 de distihuri, conferă temeiul fi losofi ei şi practicii Hatha Yoga, cea mai răs-

poem mistic.

Page 10: Catalog companie 2011

Isihasmul sau meșteșugul liniștiriide V����� A����0P24, 240�24 ��� 19.1 ���Provenită din practica monasti-că a Sfântului Munte Athos, rugă-ciunea inimii (sau a minţii) tra-duce nevoia credinciosului creştin-ortodox de a vieţui în pace şi linişte, prin deplina împăcare a trupului cu sufl etul. Această „gim-nastică” spirituală vizează o stare de permanentă contemplativitate, ritmată de repetarea mantrică a formulei „Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul”. Istoric, în sensul de învăţătură sistematică, isihasmul provine din opera teologului bizantin Grigorie Palama, arhiepiscop al Tesalonicu-lui între 1347 şi 1359. Există însă şi tradiţii mult mai vechi decât fi liera palamită. Şi Evagrie Ponticul (345-399), scriitor creştin din deşert, foloseşte sintagma, alături de cea de „anahoret” pentru cei retraşi în pustie spre dreapta cinstire a lui Dumne-zeu. Vasile Andru, în volumul Isihasmul sau meşteşugul linişti-rii. Modele, istorie, taină, retrasează calea istorică a isihasmu-lui, atât în sistemul ortodoxiei de aiurea, cât şi la noi, iar contribuţia sa majoră constă în sublinierea actualităţii acestei practici pentru optimizarea omului de astăzi.

Page 11: Catalog companie 2011

Procesul lui Iisusde M����� D���

cod: 0F31, 192 p20 ��� 16 ���

Revoluţia creştină nu a însem-nat doar naşterea unui al doi-lea monoteism, ci şi universa-lizarea acestui tip de credinţă prin propovăduirea altui prin-cipiu de legare a credincioşilor: iubirea. Condamnat şi apoi executat prin crucifi care, Iisus a devenit modelul inocentului pedepsit, dar şi paradigma eroismului altruist, dedicat total pe altarul cauzei Celuilalt. Din perspectiva profesorului Mircea Duţu, cazul Iisus Hristos este o speţă juridică ireductibilă la natura logicii specifi ce ju-risprudenţei, depăşind formalismul principiului aristotelic ba-zat pe formula tertium non datur. În volumul Procesul lui Iisus, abordarea ce ni se propune este una istoric-juridică, dar şi meta-fi zic-teologică deoarece cauza ca atare nu este a unui ins, ci a unui întreg sistem de credinţă care trebuie abilitat în condiţii de o extremă adversitate ideologică. Solidă analiză a jurispru-denţei din epoca romană a veacului I, cartea are meritul de a fi trasat limitele logice şi istorice ale sistemului de drept occi-dental faţă cu revoluţia impusă de un nou monoteism religios: creştinismul.

Page 12: Catalog companie 2011

Colecţia Daoism

Istoria daoismului Dao, Marele Luminător Secretele meditaţiei chineze Lao Zi şi Biblia

ISABELLE ROBINETHUAI NAN ZILUKUAN YUYUAN ZHIMING

25.0020.0023.5030.00

0S010S050S060S07

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Esoterica

Francmasoneria - rituri şi iniţieri Ştiinţa numerelor Cartea spiritelor Legendele, miturile şi simbolurile Francmasoneriei

C.W. LEADBEATERPAPUSALLAN KARDECALBERT G. MACKEY

27.0029.0036.0029.00

0M210M300M250M28

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Cultură și civilizaţie

Demiurgul Meditaţie daoistă Misteriile lui Mithra Filosofi a upanişadelor Neoplatonismul Istoria fi losofi ei islamice Religii orientale în păgânismul roman Religie şi stat în islam Doctrina vieţii de apoiMagia spirituală şi angelică TantrismulTamoanchan şi Tlalocan

RENE GUENONISABELLE ROBINETFRANZ CUMONTPAUL DEUSSENTHOMAS WHITTAKERHENRY CORBINFRANZ CUMONTPAUL BRUSANOWSKIROBERT H. CHARLESD.P. WALKERRENE PADOUXALFREDO LOPEZ AUSTIN

22.0029.0021.0035.0025.0039.5029.0034.0036.0032.50

0R060R150R160R170R230R240R250R280R300R32

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Francmasoneriei

Colecţia Mistică Islamică

17.0017.0020.0047.00

Ochiul lăuntric Grădina tainică a Adevărului Divan (poeme mistice) Coranul

***SANA IAL-HALLAG***

0O070O080O120O14

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Page 13: Catalog companie 2011

Orientalistul Constantin Daniel intenţiona încă din 1985 să publice o lucrare dedicată cultului unei zeităţi traco-getice, Zalmoxis. Abia astăzi textul este gata de întâlnirea cu publicul, căci pentru prima oară lucrarea Misteriile lui Zalmoxis vede integral lumina tiparului, altfel fragmente din ea fi ind inserate în revistele vre-mii. Pornind de la puţinele mărturii existente, Constantin Daniel ne propune o imagine convingătoare despre un cult dedicat

unui zeu al misteriilor, aşa cum găsim în Orientul Apropi-at şi în Grecia. Zalmoxis apare ca o zeitate solară îndeplinind un important rol mântuitor, el având puterea de a-şi recupera dis-cipolii în vederea unei existenţe de dincolo de moarte. Credinţa în nemurire prezentă în ritul lui Zalmoxis este completată şi de o practică vizând obţinerea unei austerităţi stoice în viaţa cotidia-nă, bazată pe o moralitate exemplară. Constantin Daniel subli-niază descendenţa uraniană a zeului, asimilându-l lui Apollo, ca şi faptul că el ilustrează o ideologie religioasă ce se opune tradiţiilor hedoniste şi dionisiace de tip helenic.şi faptul că el ilustrează o ideologie religioasă ce se opune tradiţiilor hedoniste şi dionisiace de tip helenic.

Misteriile lui

Zalmoxisde C��������� D�����cod: LD001, 400p38 ��� 30.4 ���

Page 14: Catalog companie 2011

Un guru al modernităţii târzii a fost, fără doar şi poate, Karl Frie-drich Alfred Heinrich Ferdinand Maria Graf Eckbrecht von Dürck-heim-Montmartin (1896-1988). După o tinereţe zbuciumată, marcat de experienţa celor două confl agraţii mondiale, Graf Dürckheim trăieşte o iluminare radicală şi, ca urmare a acestei modifi cări lăuntrice, pune bazele terapiei iniţiatice, alături de Maria Hippius, împreună cu care înfi inţează în Pădurea-Neagră, la Rütte, lângă Todtmoos, un „Centru de formare şi de întâlniri în domeniul psihologiei existenţiale”. Învăţătura aces-tuia privilegiază acomodarea insului cu propriul său fel de a fi , fără a viza în nici un fel ideea de performanţă socială, dar şi fără a ignora posibilitatea unui orizont sacru, protector. De fapt, magistrul din Pădurea-Neagră pleda pentru redescoperirea fascinaţiei în faţa Povestirii, pentru integrarea noastră într-un registru al inocenţei şi plenitudinii non- şi anti-narcisice. Volu-mul Centrul fi inţei este constituit din transcrierea dialogurilor pe care belgianul Jacques Castermane, discipolul înţeleptului vreme de două decenii, le-a purtat cu acest inimitabil guru al Europei apusene.

Centrul Fiinţeide K�������� G��� D��������Trad: Viorica Juncancod: MT002, 208p20 ��� 16 ���

Page 15: Catalog companie 2011

Nisargadatta Maharaj este un erou al unei aventuri de radicală preschimba-re spirituală şi un discipol al unui guru celebru, Sri Siddharameshwar Maha-raj, maestrul spiritual al sectei hindu-se Navnath Sampradaya. Până în clipa întâlnirii cu acel înţelept, Nisargadatta Maharaj era un ins absolut obişnuit, pentru care ideile de curăţenie lăun-trică şi de transcendent nu aveau nici o noimă. Urmând mantra recoman-dată de guru şi executând exerciţiile spirituale indicate de acesta, el a în-ceput să aibă viziuni, să intre în transă, să experimenteze trăiri ale unei vieţi

din lumea de dincolo. Aşa a trăit Nisargadat-ta Maharaj revelaţia unei existenţe ce depăşeşte cor-

poralitatea şi materialul. Între 1938 şi 1981, anul când s-a stins, Nisargadatta Maharaj şi-a împărtăşit experienţa iluminării tuturor celor care au venit în pelerinaj să-l chestioneze asupra acestei teme. Cartea Eu sunt Acela este construită pe baza transcrierii acelor conversaţii purtate cu discipoli de aiurea, veniţi să se minuneze de teribila sapienţă a unui personaj lipsit de instrucţie, dar a cărui gândire avea darul să scoată tot ce este mai bun din mintea şi sufl etul auditoriului.

Eu sunt Acela Dialoguri despre absolutde N����������� M������Trad: Gabriel Mateicod: MT004, 512p 40 ��� 32 ���

Page 16: Catalog companie 2011

Colecţia Quinta Essentia

Colecţia Frontiere

35.0013.0018.0023.0030.0018.0021.0035.00

Magia Naturală Oracolele caldeene Rosarium Philosophorum Monada hieroglifi că Magia Cerească Kabbala creştină Opus Paramirum Magia Ceremonială Ritualuri magice

CORNELIUS AGRIPPA******JOHN DEECORNELIUS AGRIPPAFRANCISCUS M. HELMONTPARACELSUSCORNELIUS AGRIPPACORNELIUS AGRIPPA

0U13 0U050U080U120U160U170U180U20

Titlu Autor Preţ (RON) COD

12.0023.5040.0034.0036.00

Realitatea ultimă Casele astrologice Astrologia personalităţii Universul viu O Mandala Astrologică

NISARGADATTA MAHARAJDANE RUDHYARDANE RUDHYARNATALIA STAICOVDANE RUDHYAR

0N080N110N120N130N14

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Philosophia Perennis

22.0024.0019.00

26.50

Doctrinele esoterice ale islamului Ochiul inimii Autoritate spirituală şi putere temporalăOmul universal

TITUS BURCKARDTFRITHJOF SCHUONRENE GUENON

MICHEL VALSAN

PH003PH004PH006

PH008

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Manuscris

18.5019.0018.0024.0024.0028.0018.0019.5020.0038.00

Păstorul lui Herma Diatessaron Martire pentru Hristos Pătimirile sfi nţilor martiri Faptele Apostolului Toma Cartea lui Enoh Imnuri Gnostice Martiriul sfi nţilor apostoli Petru şi PavelCartea lui Ioan Botezătorul Manuscrisele de la Marea Moartă

********* *********************

0T060T100T110T120T150T230T190T200T210T22

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Page 17: Catalog companie 2011

Aparent, nimic nu anunţa alegerea radicală făcută de Vivian Erwood Robson (1890-1942), un englez cu studii pozitive, custode de bibliotecă şi membru al Societăţii de Geologie.

Însă brusc, la începutul lui 1921, Robson demisionează din toate funcţiile deţinute şi devine un frenetic publicist în domeniul as-trologiei, editând, împreună cu Alan Leo, revista hebdomadară londoneză Astrologia modernă. Erudiţia sa a surprins pe mulţi, căci acesta a studiat în profunzime autori clasici, ca anticul Ptolemeu şi renascentistul William Lilly. Lucrarea din 1941, Astrologia şi sexul, este o exem-plificare erudită a sinastriei (ramură astrologică al cărei scop este să reglementeze maniera în care stabilim raporturi cu se-menii). De factură enciclopedică, cartea lui Vivian Robson înde-plineşte funcţia unui adevărat ghid astrologic al tipologiilor re-laţiilor omeneşti, suprapunând hărţile astrologice ale sexelor, analizând fertilitatea planetelor pe care ele le conţin şi studiind condiţia casei a şaptea. La acest studiu Robson mai adaugă o anexă în care enunţă 266 de reguli şi aforisme ce tutelează relaţiile între sexe.

Astrologia și sexulde V����� R�����Trad: Dan Buhneacod: 0N16, 240p24 ��� 19.1 ���

Colecţia Philosophia Perennis

Colecţia Manuscris

Page 18: Catalog companie 2011

Civilizaţia japoneză tradiţionalăde O������� S���

Vorbind despre civilizaţia tradiţiona-lă niponă, Octavian Simu se referă de fapt la ambele aspecte, atât la cele care ţin de creaţia spirituală (cultura), cât şi la cele de ordin material (civilizaţia). Iar discursul său este unul perfect argumentat, făcând inteligibil un model cultural-civilizaţional extrem de îndepărtat de mentalitatea occidentală. Din punctul său de vedere, japonezii au marele merit de a fi asimilat decisiva infl uenţă a culturii chineze, izbutind performanţa să procedeze original şi creator pornind de la paradigma taoistă şi budistă. Indiferent că este vorba de arhitectură, poezie, artă plastică şi sapienţă, niponii s-au priceput să reinvestească, potrivit

unor măsuri proprii ale sensibilităţii, fi lonul matriceal chinez, dezvoltând o viziune autentică despre viaţă şi cosmos. Despre aceste contrarii şi polarităţi discută, într-o manieră comparativă, enciclopedică şi exhaustivă, Octavian Simu, reuşind să ne facă a înţelege şi iubi Ţara soarelui răsare. Lucrarea sa, Civilizaţia japoneză tradiţională, este una dintre cele mai reuşite şi con-vingătoare introduceri în sistemul mentalităţilor nipone, dar şi în istoria anticului Cipangu.

cod: 0R33 432p

34.4 ���43 ���

Page 19: Catalog companie 2011

Înalta civilizaţie, atinsă de popoarele din Mexic, America Centrală şi Peru trebuie privită ca unul dintre fenomenele cele mai uimitoare din istoria omenirii, spune Lewis Spence. Operele artistice, realizările tehnice, codurile legislative şi religiile lor dovedesc că ele au fost egale ca nivel de dezvoltare cu marile culturi ale antichităţii. Au dezvoltat o formă de scriere care în perioada descoperirii

era apropiată de cea alfabetică, un sistem matematic unic şi o ştiinţă a arhitecturii superioară în unele privinţe celei de care Lumea Veche era atât de mândră... Compa-rând miturile precolumbiene cu legendele Olimpului sau cu mai puţin clasicele istori-siri ale Indiei, asemănările şi analogiile sunt frecvente. Dar în studiul Mituri precolumbie-ne (Mexic – America Centrală - Peru) suntem şocaţi atât de stranietatea conţinutului cât şi de tipul de gândire înfăţişat. Rezultatul secolelor de izolare se evidenţiază printr-un profund contrast de “atmosferă”. E aproape ca şi când am sta o vreme pe ţăr-murile înceţoşate ale unei alte planete, contemplând faptele unui popor ale cărui moduri de gândire şi simţire rămân pen-tru noi complet necunoscute.

Mituri precolumbienede L���� S�����

Trad: Mariana Buruianăcod: 0R34, 336p

33.5 ��� 26.8 ���

era apropiată de cea alfabetică, un sistem matematic unic şi o ştiinţă a arhitecturii superioară în unele privinţe celei de care Lumea Veche era atât de mândră... Compa-rând miturile precolumbiene cu legendele Olimpului sau cu mai puţin clasicele istori-siri ale Indiei, asemănările şi analogiile sunt frecvente. Dar în studiul ne (Mexic – America Centrală - Peru)şocaţi atât de stranietatea conţinutului cât şi de tipul de gândire înfăţişat. Rezultatul secolelor de izolare se evidenţiază printr-un profund contrast de “atmosferă”. E aproape ca şi când am sta o vreme pe ţăr-murile înceţoşate ale unei alte planete, contemplând faptele unui popor ale cărui moduri de gândire şi simţire rămân pen-tru noi complet necunoscute.

Page 20: Catalog companie 2011

Bazată pe o viziune holistă şi pan-teistă despre realitate, magia se bucură de o bogată şi stufoasă tradiţie peste tot în istorie. Europa nu face excepţie, indiferent că ne referim la credinţele politeiste premergătoare creştinismului sau chiar la creştinismul însuşi. Lynn Thorndike (1882-1965) a fost un eminent specialist în problemele ştiinţelor medievale şi profesor la Columbia University, iar lucrarea ce l-a consacrat este monumentala Istorie a magiei şi a ştiinţei experimentale în opt volume (1923-1958). În studiul de faţă, Magia în istoria intelectuală a Europei, autorul nu se preocupă decât de maniera în care reprezentanţii elitei învăţaţilor de pe bătrânul continent, din epoca antică, medievală şi renascentis-tă, au practicat acest tip de cunoaştere paraştiinţifică. Miza cercetării sale este de a repoziţiona magia în raport cu sistemul ştiinţelor şi artelor din Evul Mediu. De altfel, savanţi erudiţi şi mari spirite au considerat magia drept un ţel suprem al căutării experimentale.

Magia în istoria

intelectuală a Europeide L��� T��������

Trad: Alexandru Anghelcod: 0F30, 208p

19 ��� 15.1 ���

eminent specialist în problemele

Page 21: Catalog companie 2011

Instituţia şamanismului transcende religiile tradiţionale, coborând adânc în negura vremurilor. Îndeplinind o funcţie de mediere între lumea spiritelor şi cea imanentă, şamanul este un vehicul de sensuri şi un mesager între planul sacrului şi cel al profanului. Rolul său constă în capacitatea de a gestiona şi eventual îmblânzi aleatorul terifi ant al necunoscutului. Modelul canonic al şamanis-mului este cel de tip tungus şi se regăseşte în spaţiul

nord-asiatic cuprins între zona arctică şi stepele Asiei Centrale. Termenul ca atare este pus în circulaţie de pro-topopul rus Avacum Kon-datiev (1620-1682), care a studiat obiceiurile populaţii-

lor siberiene. Acesta este universul de discurs despre care tratează, pe o bază en-ciclopedică solidă, cartea lui Octavian Simu, Şamanismul. Călătorie între două lumi. Spirit erudit, autorul trece în revistă perspective comple-mentare asupra şamanis-mului, precum cea a antropo-logiei, etnologiei, psihologiei, istoriei religiilor etc., formu-lând o morfologie sofi sticată a acestui fenomen complex şi ireductibil.

Șamanismul Călătorie între două lumide O������� S���cod: 0F32, 288p26 ��� 20.8 ���

Page 22: Catalog companie 2011

Colecţia Logos

16.0023.0030.0022.0024.0021.0026.0022.0023.00

Doctrina Trezirii Shinto - Calea zeilor Sfântul şi cultul sfi nţilor Contele de Saint-Germain Maniheismul Divinul FemininAntihristul, Mărturii ale Bibliei Istoria rozacrucienilor Procesul lui PavelSistemul lumii după Kabbala

WALPOLA RAHULAOCTAVIAN SIMUANTON CARAGEAISABEL COOPER OAKLEYISAAC de BEAUSOBREJOHN NOYCEWILHELM BOUSETTPAUL SEDIRMIRCEA DUŢUPIERRE DUHEM

0F120F190F230F240F250F260F270F290F33

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Himalaya

Esenţa doctrinei buddhisteMilarepa, marele yoghin tibetanCartea tibetană a vieţii şi a morţii Vieţile MaeştrilorMeditaţia şi viaţa cotidiană

GONSAR RINPOCHERECHUNG DORJE TAGPASOGYAL RINPOCHEBAIRD T. SPALDINGGESHE RABTEN

28.0030.0040.0038.00

0J150J170J180J19

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Fiat Lux

Cutremurarea temeliilor Dinamica credinţei Ereziile gnostice din primele două secole Mediul divin Creştinii platonicieni din Alexandria Biserica şi gnoza Dogmatica bisericii Temeiurile credinţei creştine

PAUL TILLICHPAUL TILLICHHENRY L. MANSELTEILHARD DE CHARDINCHARLES BIGGFRANCIS C. BURKITTKARL BARTHEMIL BRUNNER

18.0015.0025.0016.5028.0018.0029.5022.00

0X0030X0040X0070X0080X0090X0100X0110X12

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Metanoia

Trezirea inteligenţeiTerapia destinuluiViziuni din lumea realăCăutarea sacră (cine sunt eu?)Zen şi viaţa cotidianăLumea modernă şi vechea înţelepciune

JIDDU KRISHNAMURTIVASILE ANDRUG. I. GURDJIEFFJEAN KLEINT. DESHIMARUARNAUD DESJARDINS

29.0032.00

MT001MT007

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Page 23: Catalog companie 2011

Teologul protestant elveţian Karl Barth (1886-1968) a fost considerat, alături de Rudolf Bultmann şi Paul Tilich, drept unul dintre cei mai importanţi gânditori creştini ai veacului trecut. Format la Berlin sub auspiciile şcolii istorico-critice de teologie liberală condusă de Adolf von Harnack, acesta se înscrie în Partidul Social-Democrat German şi militează pentru reforme sociale radi-cale. Simpatiile sale stângiste nu dispar, Barth inspirând mai târziu ceea ce s-a numit „teologia eliberării” din America Latină, al cărei lider, brazilianul Ru-bem Alvez, a fost un discipol al său. Viziunea barthiană este una anti-

antropologică, deoarece pentru gânditorul din Basel Biblia este interpelarea pe care Dumnezeu o adresează oamenilor, ceea ce nu abilitează o cunoaştere divină pornind de la paradigma omenească. Dar adevărata cunoaştere a lui Dumnezeu, după cum argumentează elveţianul şi în lucrarea Cunoaşterea lui Dumnezeu, este cea prilejuită de revelaţia produsă în urma irumperii hristice. De la o viziune dialectică, inspirată de Anselm de Canterburry, Barth trece la o formă analogică de reflecţie, bazată pe inspiraţia divină şi pe iubirea necondiţionată faţă de Dumnezeu.

Cunoașterea lui Dumnezeude K��� B����Trad: Laurenţiu Kertesz și Emanuel Fișteagcod:0X015, 256p22 ��� 17.6 ���

Page 24: Catalog companie 2011

Americanul William James (1842-1910), frate al celebrului romancier Henry James, este cunoscut ca unul dintre promotorii singurei fi losofi i originale elaborate în Lumea Nouă: pragmatis-mul. Viziune holistică, care integrea-ză elemente de normare a acţiunii, de etică, de metafi zică, de gnoseolo-gie şi psihologie, pragmatismul adu-ce în prim-plan ideea de rezultat po-

zitiv al oricărei întreprinderi umane. „Fapte, nu vorbe”, ar fi sloganul acestei refl ecţii exemplar de sistematice. Cumva în răspăr cu optica enunţată mai sus, volumul de eseuri scris de William James şi intitulat Voinţa de a crede (1897) abor-dează din perspective complementare fenomenul credinţei re-ligioase. Mai pe şleau, faptul de a crede presupune absenţa oricărei certitudini cu privire la avantajele prezumate ale unui asemenea act. Originalitatea acestui particular punct de vedere provine şi din interpretarea etică a „eroismului” de a crede: în fond, de ce am investi în credinţă dacă nimic nu ne garantea-ză vreun benefi ciu? Simplu: pentru că un credincios este un om curajos şi dedicat. De aceea, morala credinţei religioase este una eroică şi gratuită.

Voinţa de a credede W������ J����Trad: Alexandru Anghelcod:0Z08, 240p24 ��� 19.1 ���

Americanul William James (1842-1910), frate al celebrului romancier Henry James, este cunoscut ca unul dintre

de etică, de metafi zică, de gnoseolo-gie şi psihologie,

VoinţadeTrad: Alexandru AnghelTrad: Alexandru Anghelcod:0Z08, 240pcod:0Z08, 240p24 ��� 24 ���

Page 25: Catalog companie 2011

Misticism și logicăde B������ R������Trad: Monica Medeleanu

În răspăr cu apartenenţa sa la casta aristocraţiei britanice, Bertrand Russell a îmbrăţişat idei socialiste, a participat la

mitinguri de protest şi a iniţiat Tribunalul Moral Sartre-Russell pentru a condamna atrocităţile comise de armata americană în timpul războiului din Vietnam. Filosof, logician, matematician, epistemolog şi moralist, Russell a fost recompensat cu Premiul Nobel pentru literatură în 1950. Gânditorul britanic vedea în sistemele religioase metode de practicare a cruzimii şi de men-ţinere a fricii şi ignoranţei în rândul oamenilor simpli. Lucrarea din 1918, Misticism şi logică, porneşte de încercarea de a oferi

răspuns unor interogaţii fundamentale: 1. Care dintre cele două modalităţi de cu-noaştere, raţiunea şi intuiţia, este superi-oară – dacă există superioritate în acest caz? 2. Se poate vorbi despre o irealitate a timpului? 3. Cărui tip de realitate apar-ţin binele şi răul? Răspunzând, Bertrand Russell desfi de misticismul integral, dogmatic şi pretins transcendent, dar reţine ca pozitivă particulara experien-ţă a iluminării mistice, care se bizuie pe o înţelepciune a simţirii demnă să devină atitudine existenţială, fără însă a fi transformată în crez de viaţă.

cod:0Z09256p

26 ���

20.8 ���

Page 26: Catalog companie 2011

Colecţia Scrieri Iniţiatice Titlu Autor Preţ (RON) COD

Ultimul tablou al lui Wang Wei Herghelia verde Modelul divinŞalul Văduva din Ierihon Bushido - Codul Samurailor Baal Shem Tov Darul iubriiCunoaşterea de sine

ARIANE BUISSETOCTAVIAN SIMUBAIRD SPALDINGSTELA GHEŢIESMARANDA COSMININAZO NITOBEMEYER LEVINKAHLIL GIBRANLOBSANG RAMPA

21.0025.0018.0019.0019.0020.0021.0028.0028.00

0H090H180H150H220H230H250H280H320H31

Colecţia Spiritualitate Creștină

25.0017.0018.00

Capete Gnostice Vieţile episcopilor Romei Apologia lui Origen

SF. MAXIM MĂRTURISITORUL***SF. PAMFIL DIN CEZAREEA

0C200C230C24

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Cogito

Elementele metafi zicii De la religie la fi losofi e Socrate şi Christos Platon * Socrate Religia în formare Prietenul lui Nietzsche Istoria gândirii budiste

PAUL DEUSSENFRANCIS CORNFORDROBERT M. WENLEYALFRED E. TAYLORALFRED N. WHITEHEADHEINER FELDHOFFEDWARD THOMAS

27.0028.0029.0026.0024.0029.00

0Z010Z020Z030Z040Z060Z07

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Maeștri Spirituali

19.5022.00 9.00

Între Dumnezeu şi cosmos Mintea e un mitYoga divinei iubiri

RAIMON PANIKKARU.G. KRISHNAMURTISRI AUROBINDO

0A0220A0260A16

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Colecţia Zen

20.0025.0015.0017.00

Cartea celor cinci cercuri Dincolo de vid şi plinLaudă zazenului Nestematele Legii Minte Zen

MIYAMOTO MUSASHI***HAKUIN EKAKUHUI-NENGSHUNRYU SUZUKI

0E160E170E110E13

Titlu Autor Preţ (RON) COD

Page 27: Catalog companie 2011

Despre Tibet ştim deo-potrivă prea multe şi prea puţine. Însă ce în-seamnă, de fapt, Tibe-

tul pentru spiritul extrem-oriental? Care este locul său într-un univers şi aşa suprasaturat de idei, credinţe şi tradiţii sacre? Însemnările lui Lobsang Rampa ţin de specia jurnalului care formează şi instituie personalitatea. Paginile sale sunt doldora de consideraţii punctuale, amintiri, fl ash-uri mnezice, „madle-ne” biografi ce şi secvenţe colective de coloratură istorică şi po-litică. Dincolo însă de aparenţa însemnării diaristice, Al treilea ochi este un document al unei trăiri de un calm paroxistic, infuzat

de spectrul unei sensibilităţi cu totul străine gesticulaţiei occiden-tale. Cu discreţie şi naturaleţe, cu simplitate şi îndârjire, înţeleptul culmilor veşnic înzăpezite reface traseul spiritual al formării perso-nale, dar şi al unei istorii colective cu „pedigree” transcendent, izbu-tind să amalgameze frânturi ale unui scenariu tragic cu ţesătura unui optimism radical incongruent Occidentului. Fără să-şi propună să demonstreze ceva, înţeleptul ti-betan ne convinge şi ne edifi că, lă-sând întredeschisă uşa spre un ori-zont al unui spirit incomensurabil de pur.

Al treilea ochi de L������ R����

Trad: Mariana Buruianăcod:0H30, 288p

26 ��� 20.8 ���

Colecţia Zen

Page 28: Catalog companie 2011

Doctorul în medicină Gérard Encaus-se (1865-1916) născut în La Coruña, dar care s-a afi rmat ca un mare ocultist francez, trece drept un ve-ritabil maestru modern al miste-relor naturii şi sufl etului. Îşi alege drept pseudonim numele de Papus, luat din tratatul lui Apollonius din Tyana. Grafoman şi vulgarizator, dar fascinant ca inteligenţă spe-

culativă, a izbutit să treacă drept un mare cunoscător al Kabbalei. De altfel, Kabbala. Tradiţia secretă a Occidentului (1903) este şi cea mai des invocată lucrare a sa. Potrivit viziunii hermeneutice dezvoltate de Papus, Kabbala se înfăţişează ca un sistem metafi zic prin a cărui cunoaş-tere iniţiatul devine familiar cu esen-ţa Universului, Dumnezeu. Punctul de pornire îl reprezintă textele Sfi n-tei Scripturi, dar acestea trebuie interpretate ocolind perversul sens literal, prin decriptare simbolică şi analogică, pe baza unor raporturi sui generis între literele din parabolele biblice şi un sistem de cifre cores-punzător şi tainic. Teza lui Papus este că înţelepciune esoterică a iniţiaţilor antici a trecut în artele oculte precum aritmetica, geometria, alchimia, as-trologia şi numerologia sacră, ajun-gând până în prezent.

Kabbala Tradiţia secretă

a Occidentuluide P���� (dr. Gérard Encausse)Trad: Radu Dumacod:0M27, 352p38 ��� 30.4 ���

altfel, Occidentuluides invocată lucrare a sa. Potrivit viziunii hermeneutice dezvoltate de Papus, Kabbala se înfăţişează ca un sistem metafi zic prin a cărui cunoaş-tere iniţiatul devine familiar cu esen-ţa Universului, Dumnezeu. Punctul de pornire îl reprezintă textele Sfi n-tei Scripturi, dar acestea trebuie interpretate ocolind perversul sens literal, prin decriptare simbolică şi analogică, pe baza unor raporturi generis biblice şi un sistem de cifre cores-punzător şi tainic. Teza lui Papus este că înţelepciune esoterică a iniţiaţilor antici a trecut în artele oculte precum aritmetica, geometria, alchimia, as-trologia şi numerologia sacră, ajun-gând până în prezent.

Page 29: Catalog companie 2011

Masonerie ocultă și iniţiere hermeticăde J���-M���� R����Trad: Gabriel Avram

Pentru a pătrunde la un anumit nivel de cunoaştere înlăuntrul fenomenului masonic, este nevoie de un ghid „din interior”, de un Hermes competent şi de bună-credinţă. Un asemenea „pilot” este fără doar şi poate Jean-Marie Ragon de Bettignies (1781-1862). Iniţiat în francmasonerie în 1804, acesta a devenit membru al Mare-lui Orient al Franţei, al Ritului Misraim şi al Ordinului Templului. Între altele, a constituit loja pari-ziană Les Vrais Amis, transformată ulterior în Loja Trinosofi lor, şi a fost editorul celei dintâi reviste masonice, intitulată Hermes. Însă calitatea maîtresse a lui Ragon a fost cea de istoric şi enciclo-pedist al Marii Tradiţii. Anul 1853 îi prilejuieşte acestuia publi-carea a două lucrări fundamentale. Cea dintâi, masivă, de aproape 700 de pagini, Orthodoxie Maçonnique: suivie de la Maçonnerie occulte et de l’Initiation hermétique; a doua, de dimensiuni mai restrânse, Maçonnerie occulte et Initiation hermétique. În al doilea studiu, Ragon oferea o interpretare mai strânsă unor entităţi precum planetele, geniile, spiritele şi îngerii păzitori, intrând mai profund în noima secretă, de ordin ocult, a fi losofi ei Templului.

cod:0M29208p

20 ���

16 ���

Page 30: Catalog companie 2011
Page 31: Catalog companie 2011
Page 32: Catalog companie 2011

GHIDUL COMPLET

moderne!al femeii

Nu rata!

Page 33: Catalog companie 2011
Page 34: Catalog companie 2011

Nume:Prenume:Telefon:E-mail:Librăria:Data:Cărţi cumpărate:

Nume:Prenume:Librăria:Data:

Talon de participare

Data:Data:

Talon de înregistrare

Cod:

Cod:

Ștampila librăriei:

Page 35: Catalog companie 2011

Afl ă cum poţi câștiga una din cele 4 biciclete, participând la tombola Editurii Herald!

cumpără între 1 august – 1 noiembrie o carte de la Editura Herald şi solicită librarului catalogul campaniei;

completează talonul de participare cu datele tale, precum şi numele librăriei de unde ai cumpărat cartea;

desprinde talonul de participare şi înapoiază-l librarului;roagă-l pe librar să ştampileze talonul tău de înregistrare din catalog;păstrează catalogul din care ai desprins talonul de participare şi

urmăreşte înregistrarea ta pe site-ul campaniei www.teasteptaminlibrarie.rodata şi locul extragerii vor fi anunţate pe site pe data de 15.11.2011;în plus poţi primi în dar de la Editura Herald tot atâtea cărţi câte

ai cumpărat! La sfârşitul campaniei, cel care va avea cele mai multe taloane înscrise în concurs, va primi tot atâtea cărţi cadou de la Editura Herald.;

lista câştigătorilor va fi publicată pe site-ul campaniei data de 01.12.2011;

Îţi dorim succes!!!

Page 36: Catalog companie 2011

„De fi ecare dată

când văd un adult pe bicicletă,

nu mai deznădăjduiescpentru rasa umană”

H.G. Wells

www.biciclete.com.ro


Recommended