Home >Documents >Atestat mecanica rulmenti

Atestat mecanica rulmenti

Date post:16-Dec-2015
Category:
View:233 times
Download:5 times
Share this document with a friend
Description:
lucrare
Transcript:

ContentsIntroducere2Capitolul I Sfnta Euharistie, noiuni generale5Capitolul II Relatri din Sfnta Scriptur. Chemarea noastr, la Sfnta Liturghie (Euharistie). Pilda celor poftii la cin, (Luca 14/15-24).8Concluzie16Bibliografie General19

Introducere Dac nu vei mnca trupul Meu,i nu vei bea sngele Meu nu vei avea via n voi(Ioan 6,53) Cea mai nalt i mai cuprinztoare Tain i slujb a Bisericii Cretine rmne pentru totdeauna Sfnta Euharistie (Sfnta Liturghie).Aceast lucrare mistic, care leag cerul cu pmntul o putem numi i Cina Domnului.Aceast cin face parte din serviciul divino-public al Bisericii Cretine.Mntuitorul Iisus Hristos ne face chemarea tuturor dar muli chemai puini alei (Luca 14,24).Aceast chemare a Mntuitorului Iisus Hristos nu se face dect de dou mii de ani, nc de la instituirea Sfintei Taine a Euharistiei. De ce este important aceast Tain? Pentru c efectiv Sfntul Duh se pogoar asupra materiei (pinea i vinul) i astfel transformndu-se n Trupul i Sngele Mntuitorului Iisus Hristos. Aceast materie sfinitoare se d tuturor acelora care au avut i au o pregtire duhovniceasc intens. n Vechiul Testament erau pinile punerii nainte, dar acelea pentru c aparineau Vechiului Testament, au luat sfrit. n Noul Testament avem pine cereasc i pahar al mntuirii, care sfinesc sufletul i trupul. Cci dup cum pinea este pentru trup, tot aa i Cuvntul este potrivit sufletului. Nu te uita deci la pine i la vin ca la pine i vin obinuit. Ele potrivit hotrrii Stpnului, sunt trup i snge al lui Hristos. Chiar dac simirea te ndeamn s gndeti aa, totui credina s-i dea certitudinea s nu judeci taina dup gustare, ci nendoielnic, ncredineaz-te prin credin c ai fost nvrednicit de trupul i sngele lui Hristos. i Sfntul Prooroc David tlcuiete puterea tainei prin cuvintele (Psalmul 22,6). Cuvintele lui David au aceast tlcuire: nainte de a veni Tu, Doamne, demonii au gtit oamenilor mas spurcat, pngrit i plin de putere drceasc, dar dup ce ai venit, Stpne, gtit-ai naintea mea mas. Cnd omul spune lui Dumnezeu: ce altceva nseamn dect masa cea tainic i spiritual pe care Dumnezeu ne-a gtit-o demonilor?[footnoteRef:1] [1: Sfntul Chiril al Ierusalimului, Cateheze, Editura Institutului Biblic i de Misiune Ortodox al Bisericii Ortodoxe Romne, Bucureti, 2003, pp. 356-357. ]

Astfel desvrirea noastr a cretinilor nu se face dect prin participarea direct la ,,cina Domnului (Sfnta Euharistie, Sfnta Liturghie). n Biseric toate Sfintele Taine au o importan deosebit, i fiecare n parte semnificaia ei, dar ntre aceste Sfinte Taine, Taina Euharistiei rmne Taina prin care omul se ndumnezeiete i ajunge la ,,dobndire Sfntului Duh (Sfntul Serafim de Sarov) deoarece ,,mnnc mncarea duhovniceasc i bea butur duhovniceasc (I Corinteni 10,3-4). Deci ntre cele apte Sfinte Taine, Euharistia este plasat ca centru al acestora ,,Euharistia trebuie s fie centrul ntregului nostru sistem de educaie religioas, pentru c ea este nsi inima vieii Bisericii. De obicei acest studiu limitat la o explicaie simbolic superficial: lumnarea simbolizeaz ceva, cdelnia simbolizeaz altceva etc. Astfel de explicaii sunt insuficiente. Sfnta Liturghie nu este simbol ci act al Bisericii, prin care Biserica realizeaz ntreaga ei natur. Ea cuprinde ntreaga tain a mntuirii, taina umanitii, iubirii, sfinirii, jertfirii, ndumnezeirii. Toate acestea ne fac s trim ca i cretini, i de aceea ntreaga noastr educaie religioas trebuie s fie bazat pe Sfnta Euharistie i trebuie s-i gseasc mplinirea n ea.[footnoteRef:2] [2: Preot Alexander Schemenann, Liturghie i via-desvrire cretin prin intermediul experienei liturgice-traducere de: Preot Profesor Universitar Doctor, Viorel Sava, Editura Basilica, Bucureti, 2014, pp 44-45.]

De aceast mare Tain a Bisericii trebuie s ne apropiem ,,cu fric de Dumnezeu cu credin i cu dragoste aa cum auzim de fiecare dat rostindu-se de preot sau diacon la svrirea Sfintei Liturghii. Pentru a te apropia de acest ,,odor sfnt al Bisericii lui Hristos Cel nviat, i trebuie o pregtire duhovniceasc pe msura puterii tale. Aceast pregtire const n: mplinirea canonului dat de duhovnic, n iubire de Dumnezeu i de aproapele i n faptele cele bune. Apropierea mai deas de Sfnta Euharistie nu este dect ceea ce se spune n Galateni 2,20: ,,Nu mai triesc eu ci Hristos triete prin mine adic persoana uman, este ,,plin de Duhul Sfnt care lucreaz prin ea. ,,Pinea si vinul sunt n chip real trupul unit cu Dumnezeirea; ele sunt trupul luat din Sfnta Fecioar. Aceasta nu nseamn c se pogoar din cer trupul care a fost nalat, ci c nsei pinea i vinul se prefac n Trupul i Sngele Domnului. Dar dac vrei s afli chipul n care se fac acestea, i este de ajuns s auzi c se fac prin Duhul Sfnt, dup cum Domnul i-a fcut prin Duhul Sfnt, Luii n El nsui... Pinea i vinul nu sunt tipul trupului i sngelui lui Hristos- s nu fie!-, ci nsui trupul ndumnezeit al Domnului. nsui Domnul cnd a spus> n-a spus > ci a spus i n-a spus: ci . i nainte de acestea a spus iudeilor: . i iari: >.[footnoteRef:3] [3: Sfntul Ioan Damaschin, Dogmatica, Editura Institutului Biblic i de Misiune Ortodox al Bisericii Ortodoxe Romne, Bucureti, 2005, pp 200-201]

Nu trebuie s nesocotim Trupul i Sngele Domnului, cci prin acestea trupul nostru se sfinete i se nal spre Dumnezeu,care dorete ca tot omul s se mntuiasc i s dobndeasc mpria Cerurilor cea venic. Sfntul Irineu de Lyon i Sfntul Macarie cel Mare spun c: ,,Aa cum petele nu poate tri fr ap... nici omul fr picioare... nici omul fr Duhul Sfnt i astfel Duhul Sfnt se dobndete prin mprtirea cu ,,nfricotoarele i nemuritoarele lui Hristos Taine. Este de datoria fiecruia de a se cerceta pe sine, i a vedea dac este vrednic ca Domnul s se slluiasc n trupul su. Euharistia aceasta o primim fiecare dintre noi nc din ziua cnd devenim ostai lupttori n Biserica Lupttoare a lui Hristos (adic la Sfntul Botez) iar mprtirea ,,mai cu adevrat o primim n ,,ziua cea nenserat a mpriei lui Dumnezeu adic atunci cnd noi ptrundem n Biserica Triumftoare (mpria Cerurilor).,,Un lucru s rmn ns de inut minte, mai ales pentru cei care voiesc adesea a se mprti, ca acelea pe care ei le doresc sunt Sfintele Sfinilor i s aud ce zice dumnezeiescul Hrisostom (Sfntul Ioan Gur de Aur): apoi adaug: (Cuvntul 27 la Epistola I ctre Corinteni). i dumnezeietile canoane acelai lucru hotrsc, zicnd: (vezi Sinodul IV Ecumenic, Canonul 29, i Cartagina 48)[footnoteRef:4] [4: Ne vorbete Printele Cleopa, Volumul 18, Editura Mnstirea Sihstria, 2012, pp 98-99.]

Astfel Sfnta Tain a Euharistiei i participarea la ,,Cina Domnului sunt elementele eseniale pentru ndumnezeirea omului, pentru slluirea Duhului Sfnt n om i pentru ctigarea mpriei Cerurilor unde ,,ne vom mprti mai cu adevrat n ziua cea nenserat a mpriei Sale (a se vedea Liturghierul ediia 2012, rugciunea cnd se pun miridele n Sfntul Potir).

Capitolul I Sfnta Euharistie, noiuni generale

,,Din punct de vedere istoric, liturghia s-a alctuit n jurul cinei Domnului. Apocalipsa ne ofer viziunea a ceea ce se petrece n acelai timp pe pmnt i n cer, n timpul liturghiei: (Apocalipsa 7,9-12)[footnoteRef:5] [5: Paul Evdokimov, Ortodoxia, Traducere din limba francez de Doctor Irineu Ioan Popa, Arhiereu Vicar, Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romne, Bucureti, 1996, pp 264-265]

Sfnta Euharistie este Taina n care sub chipul pinii i al vinului se distribuie (mprtete) credincioilor, nsui Trupul i Sngele Domnului spre iertare pcatelor i spre viaa de veci. nfindu-se totodat real i nesngeros jertfa de pe Cruce a Mntuitorului Iisus Hristos.Euharistie nseamn ,,mulumire pentru c Mntuitorul Iisus Hristos a mulumit lui Dumnezeu Tatl, nainte de a frnge pinea binecuvntat, pentru c Mntuitorul Iisus a binecuvntat pinea i vinul nainte de a da Sfinilor Apostoli. Se mai numete i cuminectur, cuminecare i unire, pentru c unete pe credincioi cu Hristos i ntre ei. Deasemenea se mai numete i mprtire pentru c, credincioii se mprtesc cu Mntuitorul Iisus Hristos. Sfnta Euharistie este cea mai important dintre Sfintele Taine pentru c:a) cu mult mai mult dect alte Sfinte Taine, Sfnta mprtanie depete puterea de nelegere natural;b) prin celelalte Sfinte Taine se mprtete harul divin iar prin Sfnta mprtanie se d nu numai harul ci nsui izvorul harului care este Mntuitorul Hristos;c) Sfnta mprtanie are dublu caracter: de Tain i de Jertf real dar nesngeroas. Promisiunea instituirii Sfintei Taine a Euharistiei este relatat de Sfntul Evanghelist Ioan,cnd Mntuitorul a zis: ,,De nu vei mnca trupul Fiului Omului i nu vei bea sngele Lui, nu vei avea via ntru voi (Ioan 6,53).,,Instituirea nsi pe care ne-o relateaz evanhelitii sinoptici i Sfntul Apostol Pavel n prima sa Epistol ctre Corinteni, a avut loc n ajunul morii Domnului pe cruce,adic joi seara, la Cina cea de Tain. Cum? Stnd atunci la mas mpreun cu ucenicii Si: (Matei 26,26-28; Marcu 14,22-24; Luca 22,19-20; I Corinteni 11,23-25). n locul jertfelor Legii Vechi, pecetluite cu snge de animale (Ieire 24,8) Mntuitorul ntemeiaz deci o Lege, un Testament sau un Legmnt (greac: ) nou ntre Dumnezeu i oameni, pecetluit cu nsui trupul i sngele Su, care aveau s fie jertfite peste o zi n chip real, pe Golgota i care, n seara Cinei, erau oferite Sfinilor Si Apostoli, prin anticipaie, sub forma sacramental, nesngeroas, a pinii i a vinului ntrebuinate la mese. Aceast jertf trebuia s o aduc de aici nainte ucenicii Si, cci la cuvintele de mai sus, Mntuitorul adaug i porunca (Luca 22,19 i I Corinteni 11,24). Prin aceste cuvinte El sfinete pe ucenicii Si ca arhierei sau preoi slujitori ai Jertfei celei Noi, nfinate atunci de El, iar acetia, la rndul lor, au lsat aceast porunc precum i dreptul i puterea de a o mplini urmailor lor legiuii arhierei i preoi.[footnoteRef:6] [6: Pr. Prof. Dr. Ene Branite, Liturgica Special, Editura Institutului Biblic i de Misiune Ortodox al Bisericii Ortodoxe Romne, Bucureti, 1985, p 182.]

Partea vzut a Sfintei Euharistii. La svrirea Sfintei Euharistii se ntrebuineaz pine

Click here to load reader

Reader Image
Embed Size (px)
Recommended