+ All Categories
Home > Documents > Atelierul nr.1

Atelierul nr.1

Date post: 03-Jun-2018
Category:
Upload: georgeta-musoiu
View: 242 times
Download: 0 times
Share this document with a friend

of 88

Transcript
  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    1/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    2/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    3/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    4/88

    Cuprin

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    5/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    6/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    7/88

    Sunt ntrebat des cum a nceputpasiuneamea pentru handmade, iar rs-punsurile variaz de multe ori, n funcie de starea mea de spirit.

    Uneori povestesc de cum am decorat tapetul montan din sufragerie cu ra-ele coco inventate de mine. Alteori mi amintesc de cum era fratele meu srmn fr un deget ncercnd s ma ajute s transform un cub de jucrientr-o puculi era doar unul din multele noastre proiecte improvizate.

    Cel mai des vorbesc de o var de cnd aveam vreo 16 ani i mi trebuiaogeant punk aa c am masacrat o pereche de pantaloni cadrilai i-am pur-

    tat mndr rezultatul munciii mele pn cnd s-a descompus custura fcutde mn.

    Totui dac stau s m gndesc lapasiuneamea pentru handmade ar trebus recunosc c totul a nceput cu Breslo i cu oamenii pe care i-am cunoscutacolo.

    tiam de Etsy i devenise o placere vinovat s m minunez de toate lucrurilefrumoase de acolo, dar abia cnd am descoperit Breslo am neles ce nsemns faci parte dintr-o comunitate de oameni creativi.

    Am vrut mult ca spiritul acesta comunist:) s se reecte i n Atelierul i mbucur c am parte de o echip dedicat, entuziast i frumoas.

    Primul numr vi-l dedic vou, dragele mele, pentru c mpreun putem scolorm lumea !

    Editorial

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    8/88

    Cum de ai devenit artizant handmade ?

    Recent am absolvit cursurile facultatii deArhitectura si am simtit nevoia sa incep o

    noua etapa in viata mea. Una din prietenelemele face accesori handmade de ceva timpsi astfel am inceput sa ma joc cu diferite

    idei si sa le pun in practica. Mi-a fost foarteusor sa creez toate aceste lucruri intrucatin familia mea a existat aceasta pasiune pt

    design vestimentar de cateva generatii.

    Cu ce fel de materiale ai experimentatpana acum? Ai vreun preferat?

    Initial am inceput sa crosetez cu bumbacmercerizat strans de mama mea de-a lungultimpului de la goblene iar recent am inceput

    sa ma folosesc de masina de cusut si sarefolosesc obiecte care nu-si mai au loc inlumea moderna. Ce si cum veti aa curandin urmatoarea colectie pe care o pregatesc.

    Pentru tine handmade-ul este pasi-une, hobby sau a devenit si o sursa

    de venit suplimentar?

    Toate trei.Cum a fost senzatia primei comenzi ?

    Sincera sa u, inainte sa-si primeascaclienta comanda, am avut un vis in carese facea ca nu ii placea brosa si imi trim-itea mail-uri ca ar foarte dezamagita;in schimb s-a dovedit a invers. A fost

    foarte multumita si i-a placut foarte mult.

    Profil de artist:

    On Skin

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    9/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    10/88

    Care este impresia pe care o ai atuncicnd vezi un strin pe strad purtndu-

    ti creatiile?

    Fiecare lucrare pe care o fac este destinata

    unei anumite tipologii de persoana (sexy, in-drazneata, eleganta,etc) si cand vad pe cine-va purtand una dintre ele imi dau seama cume. Ma bucura ca exista persoane care imi ad-mira creeatiile realizate cu atentie de-a lungul

    a multor zile.

    Pe cine ai vrea s vezi purtndu-ti cre-atiile, m refer la un personaj cu notori-

    etate?

    Nu cred ca persoana careia i se adreseazacreatiile mele e una care ar dori sa ajunga

    un personaj cu notorietate.

    Crezi c munca pe care o depune unartizan n handmade este apreciat la

    reala valoare?

    Nu. Am obiecte la care lucrez zile in sir, iar o

    persoana din Romania nu are posibilitatea saaprecieze adevarata valoare a pieselor unicehandmade. Cred ca romanii ar trebui educati

    in acest sens.

    Se poate vorbi de kitsch in produselehandmade?

    Da. Nu cred ca toate produsele handmade artrebui puse sub aceeasi umbrela.

    Ce proiecte ai pt viitor in calitate de ar-tizan?

    Pregatesc o colectie de gentute. Momentanse aa in procesul de creatie si sper sa va

    placa la ce m-am gandit.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    11/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    12/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    13/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    14/88

    Blogul termen provenit de la expresia web

    log - este o publicaie web (un text scris) ceconine articole periodice sau/i cu actual-izare nentrerupt, ce au de obicei un car-acter personal. (sursa: wikipedia.org)

    n ceea ce privete promovarea online a pro-duselor handmade, cea mai rspndit i landemn unealt este blogul. Acesta estegratuit, uor de folosit, ofer vizibilitate ieste a la mode.

    Totul a nceput cu un

    click

    Cele mai utilizate platforme pentrugzduirea unui blog sunt Blogger, Word-press i Typepad, dar mai sunt i altele.Acestea au o serie de layout-uri i fun-daluri ce pot alese pentru a personalizablogul. Totui, pentru a avea un blog cares ias n eviden este recomandat s aiun background personalizat specialcreat pentru blogul tu, cu produsele tale,ceva reprezentativ sau poi cuta unul nmulimea de site-uri care ofer fundalurigratuite, cum ar : Shabbyblogs, TheCut-estBlogOnTheBlocksauSimplyBlogitBack-grounds(google e prietenul tu!).

    Am observat c muli artizani aleg unfundal ct mai simplu, care s nu n-carce foarte mult imaginea i s creeze oatmosfer ct mai plcut pentru cititor,nu s il oboseasc.

    Atunci cand alegi fundalul, gndete-te laimaginea pe care vrei s o promovezi, laculorile folosite, textura.Un alt aspect im-portant este numele blogului ideal estes aib acelai nume ca i magazinul saubrandul tu. Astfel blogul va mai uor degsit.

    Pimp your blogDac folosii blogger, atunci primul pas estes utilizati unealta Google Analytics estegratuit i putei aa informaii statisticefoarte utile, cum ar : ct timp petrece uncititor pe blogul tu, ce cuvinte (keywords)au folosit n cutarile lor pentru a ajungela tine, de unde au ajuns sau ce postur

    citesc.

    Promoveaz-i blogul punnd link-uacestuia n magazinul tu, ca semntur laemail-urile pe care le trimii sau pe foru-muri, pe cartea de vizit, pe etichetele sauambalajul produselor tale.

    Intr n comunitatea blogurilor i las co-mentarii pe alte bloguri, interacioneazcu ali bloggeri acestia cu siguran

    vor vizita blogul, poate doar din curiozitatela nceput, urmnd chiar s ajung cititordeli.

    Adaug pe blogul tu link-uri ctre maga-zinul tu online (dac este cazul), ctreconturile tale de pe reelele sociale (face-book, twitter, mypage, ickr i altele) foarte important adresa ta de email idatele tale de contact trebuie s e ctmai vizibile.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    15/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    16/88

    Cadourile frumos mpachetate ntotdeauna par i mai frumoase. Cel puin aa mi se pare mie. De cele mamulte ori am senzaia, atunci cnd druiesc un cadou, indiferent cum ar acesta, c bucuria celui care desface

    cu grij fundia i hrtia e incomparabil. E o bucurie sincer, ca cea a unui copil care descoper lumea de unulsingur i gsete n ea ceva minunat. i totui, drumul pn la aceast bucurie nu e ntotdeauna cel mai uor

    De data aceasta, atelierul micilor bucurii v propune o dubl bucurie, a voastr de a mpacheta potrivit un cadoudar i a celui care l primete. Dac i voi, ca i mine, ai avut de nfruntat o mulime de gnduri legate de hrtia

    cu care s mpachetai cadoul pentru prietenul vostru, sau cu ce fel de fund s-l legai, n rndurile urmtoares-ar putea ca toate aceste griji s dispar

    Dar s atacm problema cu pai mici. Cel mai uor de mpachetat un cadou, cu drag i fr prea mult btaiede cap e cel pentru o doamn sau domnioar cu care suntem n relaii de prietenie sau cel puin la fel de apro-piate. Dac tim c i plac uturii, culoarea roz sau fundele de tul, nu ntmpinm nicio problem. n general

    cadourile pentru doamne mpachetate ntr-o hrtie cu imprimeu elegant sau cu ori mici, cu o fund potrivit unde e cazul sunt un succes garantat

    Imprimeurile uni sunt cele mai potrivite, indiferent de culoare. Cnd apare ndoiala, cea mai bun soluie e osingur culoare. Recunosc c mie mi place s folosesc hrtia de mpachetat reciclat, cu o nuan maronie, ns

    aceasta nu e potrivit dect pentru prieteni ai mediului sau prietenii votri apropiai

    i acum s ajungem la problema cu adevrat spinoas. Cadourile pentru brbai. Fie c sunt taii sau pri-etenii notri, prieteni ndeprtai sau apropiai, lucrurile devin complicate. Dac achiziionarea unui cadou era

    problematic, mpachetarea lui adaug un plus de suspans. Dup ndelungi cutri am descoperit o hrtie carentr-adevr face diferena. Pe lng clasica, lipsita de risc variant a hrtiei ntr-o singur culoare brbteaschrtia cu imprimeu marinresc sau de explorator e un real succes. Sunt hrtii elegante, e c sunt n nuane de

    albastru sau de maro, cu diverse instrumente de pe vremea lui Columb. Cadourile cu un astfel de imprimeu numai au nevoie de nicio legtur, cu att mai mult cu ct brbaii nu sunt mari fani ai fundelor

    Spor la mpachetat

    Secretul cadourilor

    frumoase

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    17/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    18/88

    Hana

    Biba Bijoux

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    19/88

    Juli

    Elna

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    20/88

    Ai reuit s gseti ideea sau conceptul,

    le-ai tranformat n realitate, i-ai stabilitmodalitile de prezentare, ai denitivat pov-estea pe care vrei s o transmii i ai reuit

    s faci rost/s manufacturezi ambalajele ide-ale. E clar c cel mai la ndemn va pr-ezentarea/vnzarea lor online. S zicem c aideja un blog, un site sau un cont de magazinonline pe o platform de vnzare. Indiferent

    de faptul c alegi s creezi o poveste n ju-rul produselor tale sau s le prezini n cu-vinte ct mai puine i mai simple, descrier-ile tale ar trebui s rspund unui numr dentrebri.

    Aa c avem n continuare un mic ghid cuntrebri pe care un cumprtor i le-ar putea

    pune, privind produsele tale. Rspunsurile

    clare la aceste ntrebri te vor ajuta s re-alizezi descrieri corecte i complete ale pro-duselor tale, s creezi o relaie deschis,transparent cu clienii ti, prevenind ast-

    fel nenelegeri i nemulumiri ulterioare degenul: produsul nu e la fel de rou ca npoz, e prea mic, prea mare, prea greu,etc.

    1. Ce este?Probabil c pentru tine este absolut clar cereprezint produsul respectiv, dar exist risculs nu e la fel de clar i pentru potenialii ticumprtori.

    2. Ce culoare are?tiu c i se pare clar ce culoare e, din moment cete-ai strduit foarte tare s faci fotograi care sredea ct mai del caracteristicile, dar nu trebuieignorat faptul c setrile de culoare ale monitoare-lor pot diferi.

    3. Ct de mare e?n calitate de cumprtor, nu vrei s i dai cu pre-supusul referitor la dimensiunea cerceilor sau co-lierelor din fotograe. n plus, percepia ecruiapoate total diferit, aa c e cel mai sigur smsori contiincios dimensiunile respectivuluiprodus i s le prezini n aa fel nct s e usor

    de remarcat. De asemenea, poti folosi 1 sau 2sisteme metrice, n funcie de piaa pe care vrei svinzi - pentru piaa american sau cea britanic epreferabil s ai i dimensiuni n inci.

    4. Din ce e fcut? Ce materiale i teh-nici sunt folosite?

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    21/88

    5. Ce fel de senzaie creeaz atuncicnd este purtat? Cum e textura? E

    greu?

    6. La ce folosete? Are scop decorativ?ndeplinete o anumit funcie? Ambele?

    7. Cum funcioneaz? Cum poate purtat?S presupunem c e vorba de un mic joben care sepoart prins n pr. Clientul trebuie s tie c acestnu va aluneca de pe cap, ind prins cu un pieptn,un clete, o agraf.

    8. Cum se ntreine? Poate splat?Trebuie curat? Ferit de anumii factorchimici sau zici?

    Ghid practic

    pentrudescriereaproduselorvnduteonline

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    22/88

    9. Cumprtorul primete tot ce veden fotograe?Se prea poate s e clar c acea cecu sau piatrpe care ai fotograat o pereche de cercei reprezintdoar decorul, dar cu siguran trebuie specicat. Deasemenea, atunci cnd ai fotograat 5-6 inele pen-tru c ddeau o imagine de ansamblu foarte bun,

    trebuie specicat din nou c preul se refer la unsingur produs din cele 6.

    10. Va primi exact produsul pe carel vede n fotograe sau ceea ce vede e ofotograe de stoc?Pentru cei care lucreaz n serie mic, nu e o nou-tate faptul c produsele nu i ies identice, motivpentru care nu stric s se specice acest lucru, mai

    ales dac fotograa aat este a unui produs dejavndut.

    11. I se va potrivi?Cnd cumpr dintr-un magazin ofine, s-ar puteas probeze chiar i 10-12 produse nainte s l de-scopere pe cel care i se potrivete cu adevrat. Deaceea, avnd n vedere c cei care cumpr on-line i asum un risc, ar trebui recompensai cu

    informaii detaliate referitoare la msuri i dimensi-uni, pentru c informaii de genul mic sau marenu sunt suciente.

    12. Ce se ntmpl dac nu i se potrivete?Rmne cu el? Exist posibilitatea schimbrii cu unalt produs sau cu un produs similar de alte dimensiu-

    ni? Cine pltete costurile de expediie?Sunt ntrebri importante, iar informaiile referitoarela acestea nu trebuie ignorate. Chiar daca ai scris dejao politic a magazinului/site-ului n care ai specicat

    aceste lucruri, nu uita s atenionezi cu privire la citireaprealabil a acestor seciuni, nainte de lansarea uneicomenzi i contactarea prin mesageria platformei maga-

    zinului sau e-mail n caz de ntrebri suplimentare.

    13. Ce prezentare are? E mpachetat decadou? E gata de expediie sau e fcut lacomand?

    14. Are vreun miros specic? E produsntr-un loc unde se fumeaz?S-ar putea ca ie s i se par c brara ta fcut cuconectori antichizai din alam nu au un miros deranjant,dar pentru unele persoane acest miros poate insupor-tabil. De aceea e cel mai sigur s specici acest lucru,dac este cazul. De asemenea, dac i realizezi produselentr-un loc ferit de fum de igar, n care animalele decompanie nu au acces, e bine s o menionezi. Poate

    constitui un plus, n cazul n care cumprtorii ti sunt al-ergici la cele de mai sus. Oricum, nimnui nu i-ar plceas primeasc, spre exemplu, o geant lucrat manual caremiroase pregnant a fum de igar sau e plin de re depr de pisic.

    Adaug fotograi care s prezinte o imagine a produsu-lui ct mai del i vei reui cu siguran s le oferipotenialilor clieni imaginea aproape palpabil a ceea cevrei s vinzi.

    Surs bibiliograc online:http://www.etsy.com/storque/how-to/best-of-the-etsy-forums-20-questions-your-buyers-are-asking-7024/

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    23/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    24/88

    O cod

    povesPovestea ncepe cu un concurs i o revist careavea nevoie de o copert

    Concursul este primul organizat de Revista Ate-lierul, coperta este la rndul ei prima

    ncepem s nirm mrgritarele de 1 Maipornind din curtea Palatului uu. Loriana

    ctigtoarea concursului Atelierul|Republic oTutu, a vrut ca Daria, fetia ei, s e posesoarea

    tutu-ului. Am mbrcat-o pe micu n tutu-ul modi-cat special pentru ea i am pornit mpreun ctre

    micul parc de la Universitate

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    25/88

    Am vrut ca Daria s semene cu o zn, aa ci-am pregt aripioarele i bena pentru edina fot

    A stat cuminte i a pozat o perioad

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    26/88

    pn cnd aripile nu i-au mai plcut, pen-tru c n fond i la urma urmei cele createdin re de poveste i din praf de zne suntmult mai uor de purtat, iar bena con-nua s alunece

    Si totul s-a terminat cu o blceal cala carte n fntna parcului...

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    27/88

    Eu m bucur mult c le-am cunoscut pe cele dou i le mulumesc pentru ajutorul acordat.

    Foto: Veronica Danila

    Tutu i accesorii : Republic of Tutu

    Sunt convins c Daria va crete cu povele cu Fei Frumoi si Ilene Cosn-zene cu care am crescut i noi i se va bucura din plin de copilaria ei, pentruc Loriana, zna cea bun, este acolo s o in de mn i s o ajute s-icreeze propriile aripi s zboare.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    28/88

    Tutorial foto

    by Cinnamon&Cloves

    Cum pozm bijuterii iobiecte micue?

    Intrucat foarte multi creatori handmade se intreaba cumpot obtine poze de calitate pentru bijuteriile lor si, in plus,pozele reprezinta criteriul major in decizia de cumpararede pe Internet, am decis sa scriu acest mic tutorial care sa

    ajute pe ecare sa obtina poze mai bune si mai clare.

    Foarte multa lume are impresia ca pentru o poza reusita,ca la carte, este nevoie de un aparat foto profesionist sde multe accesorii costisitoare. Nu neg ca aparatul joacaun rol major si cu cat este mai performant, cu atat pozeledevin mai bune. Aparatul cu care fac eu pozele este unSony DSC P-100 si are deja in jur de 7 ani. Pentru a obtine

    insa poze interesante si convingatoare, este sucient sa aun aparat normal pentru amatori, o coala alba de hartiesi multa rabdare.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    29/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    30/88

    Setarea Macro

    Un alt aspect util al camerei foto este posibili-

    tatea setarii manuale. Toate aparatele profesi-oniste (SLR) permit setarea manuala, dar si multeaparate pentru amatori au posibilitatea reglarianumitori parametri. Setarile manuale sunt ca-racteizate de simbolurile M si P. Este importantde stiut ca nu toate camerele foto ofera acestesetari, iar ele pot diferi in functie de model, asaca daca aveti neclaritati trebuie sa consultatmanualul de folosire al aparatului vostru foto.

    Cel mai important aspect la ocamera foto este setarea Ma-cro. Vei recunoaste setareaMacro dupa simbolul de oa-re. Aceasta setare permitefotograerea obiectelor mici

    (aate la o distanta mica)fara ca acestea sa para nefo-calizate (blurry). Fara aceastasetare, detaliile mici ale biju-teriilor nu vor vizibile, saucamera nu va focaliza corectpe obiectul mic si rezultatulva incetosat. Mai jos pute- vedea cateva exemple cu/fara setarea Macro. Ambele

    poze au fost facute de la ace-easi distanta (aprox. 5 cm),atat pe modul automat cat sipe modul manual. Diferentamajora este data de acvarea

    funcei Macro.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    31/88

    Voi incepe cu modul P, deoarece este mai simplu si mai usor de folosit de catre ince-patori. Modul P permite reglarea parametrilor cum ar sharpness (claritate), contrastsaturatia culorilor, valoarea ISO, white balance (reglarea luminii albe), focusul sau EV(exposure value expunerea).

    In general , folosirea acestor setari se bazeaza mult pe incercari si pe situatia con-creta in care se face poza. Saturatia si contrastul pot reglate ulterior intr-un pro-gram de editare. Intrucat sharpness-ul lasa de dorit la multe poze Macro, eu preferca aceasta setare sa e la nivelul maxim (camera mea permite valorile +, 0 si - ).

    Fotograerea manual - Modul P

    EV Expunerea folograei

    EV desemneaza acele combinai intre apertura si mp de expunere (shuer speed) care rezulta in aceeasi ex-punere. Vom vorbi despre apertura si shuer mai pe larg la setarea complet manuala (M). Important de sutaici este ca o valoare mai mare a EV inseamna o poza mai luminoasa pana la supraexpusa, iar o valoare mai mica

    rezulta intr-o poza mai intunecata, chiar subexpusa. Asta inseamna ca in zilele in care este mai innorat si nu avemsucienta lumina putem folosi o valoare EV poziva (0 este punctul de plecare neutru), iar in zile foarte insoriteputem reduce riscul de supraexpunere folosind o valoare EV negava.

    Camera mea permite setari pentru EV intre + 2.0 si -2.0. Mai jos pute vedea cateva poze in care valoarea EV afost variata (peste tot a fost folosita funca Macro).

    In exemplul de mai sus, facut aproape de fereastra, valoarea 0 este cea mai potrivita. Valoarea +2.0 genereazao poza mult prea luminata (foarte supraexpusa), in mp ce poza -2.0 este pun prea intunecata. In urmatoruexemplu, lumina naturala nu este sucienta, asadar valoarea EV = 1.0 este cea opma.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    32/88

    White Balance

    White Balance este o setarecare regleaza temperatu-ra luminii albe. In funcede lumina din jur, pozele potcapata o tenta albastuie saugalbena, care falsica culo-rile. Lumina naturala esteindispensabila pentru pozereusite, dar chiar si aici potaparea nuante diferite dealb. Scopul white balance-

    ului este ca albul din poza sae alb, indiferent de calita-tea luminii din jur. Avand invedere ca fundalul cel maiusor de folosit este o foaiede hare alba, este usor devericat efectul acestei se-tari.

    In stanga sunt cateva exem-

    ple de setari diferite. Prefera-ta mea este Cloudy sim-bolizata de un nor. Deoarecezilele innorate dau o luminamai albastra, aceasta setareadauga o nota mai caldapozelor.

    ISOISO este un indicator al sensibilitatii senzorului (in cazul aparatelor digitale), unde unnumar mai mare inseamna o sensibilitate mai mare. Marind ISO-ul poti face poze lalumina scazuta fara a modica apertura sau timpul de expunere. In acelasi timp insacreste zgomotul de fond (noise) al pozei si se pierde din calitate. Din acest motiv eurecomand folosirea celui mai mic ISO posibil (in cazul camerei mele este ISO 100) scompensarea lipsei de lumina prin alti factori (modul M, setarea EV sau pur si simpluamanarea sedintei foto pentru maine).

    Exista setari pentru lumina articiala, pentru lumina uores-centa, pentru folosirea blitzului etc. Avand in vedere capozele reusite au nevoie de lumina naturala, dar nu de

    soare direct, setarile Cloudy sau Sunlight sunt cele maindicate. In orice caz, poza perfecta inseamna incercarcu diverse setari ale white balance-ului. Important de stiute ca la multe aparate setarea white balance inuentea-za apertura si timpul de expunere (si deci luminozitateapozei), drept pentru care intai ar trebui sa alegi setareade white balance dorita si abia apoi setarile individualede luminozitate (apertura, timp expunere sau EV).

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    33/88

    Fotograerea manual Modul M

    Modul M este cel care ofera cel mai multa li-bertate. Toate setarile disponibile in modul Psunt disponibile si aici. Modul M (complet ma-nual) ofera in plus posibilitatea de a seta ma-

    nual apertura si mpul de expunere (shuerspeed).

    Apertura reprezinta deschiderea diafragmeprin care patrunde lumina. Cu cat mai mareaceasta deschidere, cu atat mai multa luminapatrunde in senzorul aparatului, si cu atat maluminoasa este poza.

    Aparatele mai putin performante nu permit prea

    multa libertate aici: camera mea ma lasa sa alegdoar intre aperturile f/2.8 si f/5.6.

    Timpul de expunere arata cate secunde ramane diafragma deschisa. Cu cat mai mare mpul de expunere, cuatat mai luminoasa este poza. In cazul camerei mele, mpul de expunere variaza intre 1/1000 si 30 de secundeImportant de sut este ca deja de la un mp de expunere de 1/8 1/5 secunde, riscul ca pozele sa iasa miscatedevine tot mai mare, deoarece nimeni nu poate ne mana complet nemiscata.

    Asadar, modul M ne permite sa combinam un mp de expunere cu o anume deschidere a diafragmei. Asel sepot obne poze mai luminoase decat cu modul automat al aparatului. Din nou, regula de baza este: experimen-teaza!

    Exemplul de mai sus arata ca la la acelasi mp de expunere (1/25 secunde) o apertura mai mare inseamna mamulta lumina (apertura mai mare inseamna cifre dupa f mai mici!). Daca vrem sa folosim neaparat apertura mamica (f/5.6 in loc de f/2.8), atunci trebuie sa marim mpul de expunere de la 1/25 la 1/6 secunde (o sesime desecunda).

    Pentru fotograa de bijuterii se poate folosi in general apertura mai mare urmand ca mpul de expunere sa emicsorat corespunzator pentru a nu supraexpune poza. Combinaa de apertura mare + mp de expunere scurteste de preferat in fotograa de bijuterii indca un mp de expunere prea mare creste riscul de a misca pozadaca nu se foloseste un trepied.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    34/88

    Condiii optime

    Dupa cum am mai spus, cel mai bunmoment pentru a face poze estela lumina naturala! Pozele care nubeneciaza de lumina naturala nuvor iesi niciodata la fel de reusite. Maimult, lumina articiala falsica culorile.Asadar, pentru poze reusite folositilumina naturala!

    Cu toate acestea, nu se recomandafotograerea in plin soare! Lumina directa(neltrata) creeaza zone supraexpuse(mai ales pe bijuteriile din metal) si aruncaumbre foarte dure. Este de preferat ozi innorata sau ltrarea luminii printr-operdea sau cu ajutorul unei foi de hartiealba.

    De asemenea, trebuie evitata fotograerea cu blitz. Daca poza este prea intu-necata, o setare manuala a EV, sau cel mai bine a aperturii impreuna cu timpulde expunere vor da rezultate mult mai bune. Daca poza este in continuare preaintunecata, e mai bine sa astepti pana a doua zi, cand va mai multa lumina.Blitzul se reecta neplacut pe suprafete lucioase si arunca, la fel ca lumina direc-ta, umbre foarte dure si inestetice.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    35/88

    Un alt aspect important este fundalul ales. Cel mai simplu si mai necostisitor este ofoaie alba de hartie. Cu ajutorul fundalului alb e si cel mai simplu sa setezi white ba-lance-ul corect. In orice caz, trebuie aleasa o suprafata nereectorizanta (care saabsoarba si nu sa reecte lumina), care sa e in armonie cu produsul prezentat dasa nu atraga atentia. Nu uita! Fundalul trebuie sa completeze produsul, in niciun cazsa abata atentia de la el! Odata ce ai inteles aceste reguli de baza, poti sa devi

    creativa si sa experimentezi cu diverse fundaluri din hartie, lemn sau stofa. Important eca produsul sa e in centru atentiei, vizibil si in armonie cu fundalul ales. Mai jos potvedea doua exemple de fundaluri alese gresit.

    Iar alaturi ai un exem-

    plu de fundal creativcare nu este alb, darcare pune in valoare

    produsele si le comple-menteaza.

    Cam atat pentru acesttutorial. Sper sa te

    ajute sa faci poze maibune produselor tale. Si

    nu uita, dupa sedintafoto pozele mai pot optimizate in diverse

    programe de editare.Astfel vei avea poze

    si mai apetisante caresa iti puna in valoare

    creatiile handmade!

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    36/88

    Kitten

    driana

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    37/88

    Biba Bijoux

    Bohemiian Sin

    AlinaPanait

    untasticus

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    38/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    39/88

    Cum vedeti evolutia pietei handmade in Ro-

    mania? Incotro estimati ca se indreapta piata

    handmade?

    Piata de handmade se indreapta catre Iarmaroc! Nevedem acolo!

    Cum ati ajuns sa organizati astfel de eveni-mente? Care este motivatia voastra?

    In anii precedenti, echipa Iarmaroc a organizat eventein 4 zone/stiluri de muzica, iar evolutia a insemnat crear-ea proiectului Iarmaroc, facut din suet, cu daruire si pegustul nostru, deoarece ne doream sa facem altcevadecat ceea ce exista deja in piata romaneasca deevenimente. Motivatia e simpla, facem ceea ce ne place.

    Care a fost numarul de vizitatori la editia tre-

    cuta? Ce asteptari aveti din acest punct de

    vedere pentru aceasta editie?

    La Iarmaroc Fest 2009 au fost 5000 de oameni, careau inceput sa vina cu o zi inainte de deschidere si auplecat duminica tarziu, cu multe ore dupa terminarea

    festivalului, in conditiile in care au fost doar 2 headlineristraini: Bonobo si Kid locoLa Iarmaroc Fest 2010 avem peste 200 artisti si trupe,din care peste 60 nume straine, si suntem pregatiti saprimim 10000 oameni, cu parcare iluminata si pazita,mancare traditionala si eco, zona de camping ingra-dita, iluminata si pazita, dotata cu grupuri sanitare cudus, apa calda, spatii de depozitare. Oferim cazarepentru cei care vin cu propriul lor cort, iar pentru ceilaltioferim noi cortul si sacii de dormit (contra cost evident).Ne asteptam publicul si cu o zona de chill dotata cu

    hamace si leagane, dar si cu o zona de fun & games.

    Care sunt canalele si modalitatile de promovare

    a evenimentului?

    Am ales canalele clasice: radio, tv, outdoor (print, stick-ere, clipuri pe ecrane led si lcd), reviste clasice si online,romanesti si internationale. Ne promovam foarte puternicpe internet atat pe site-uri romanesti cat si pe interna-tionale, pe cele mai importante retele sociale etc. Avem

    ca partener media si o televiziune online StreamON.rocare va transmite in direct online cele mai bune momentede la festival.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    40/88

    Handmade is the new

    black!O parafraza ce pare cel putin potrivitapentru a descrie fenomenul handmade,asa cum s-a dezvoltat in Romania ul-

    timilor ani. De ce handmade?

    Pentru ca nu exista nici un motiv pen-tru care am evita termenul englezesc,in conditiile in care atat re-orientareacatre lucruri facute de mana, cat sifragila, dar atat de trendy, miscareeco isi trag seva din tari vorbitoarede limba engleza. Inainte de hand-made au fost eternele martisoare dinori presate, boabe de fasole si lut,uierele, papusile din coceni cu parde canepa, naiurile, porumbeii din lut,lingurile de lemn cu coada incrustata,oalele de lut smaltuite, tablorile cu

    pirogravuri, si multe altele care cusiguranta ar merita amintite.

    Poate iti amintesti si de covoarele te-sute la tara. De iile de in sau boran-gic, cusute in puncte mici si, de ce nu,de nemuritoarele goblenuri. In ecaredin ele era ceva din istoria si spiritullocului, al oamenilor si obiceiurilorlor. Obiceiuri care azi mai condi-menteaza sarbatorile petrecute tradi-

    tional in Maramures, cate o emisiuneratacita pe vreunul din posturile TVpublice sau transmisii fugare de pe ladiverse targuri traditionale. Se mai in-cearca folosirea lor ca sursa de inspi-ratie in diverse demersuri artistice petaramul vestimentar sau cel al acce-soriilor. Cu siguranta sunt importantesi nimeni nu le poate nega valoarea de

    simbol al culturii populare.

    Nu putem ignora nici perioada

    comunista a lucrului de mana.Banii putini, raritatea produselor,dublate de faptul ca aproape tot ceera bine realizat in fabrici pleca laexport, au incurajat aparitia uneimici industrii artizanale de pulo-vere, ciorapi grosi din lana, mile-uri, cuverturi crosetate, haine cro-ite dupa tipare nemtesti obtinutepe sub mana, bijuterii facute dinargintul industrial al intreprinderii,tablourile din seminte, din nougoblenuri inramate, ba chiar si mo-bila din rumegus presat furniruit sistatuete din BCA. Toate cazute indesuet, toate ingropate de invaziade produse de serie, marca a perio-adei postdecembriste. E discutabildaca ele se puteau incadra la capi-tolul arta artizanala sau mai degra-ba la categoria kitsch. Cu siguran-ta se inscriau la categoria practic.

    Dupa nebunii ani 90, insa, nevoiade individualizare se acutizeaza,iar etichetele diverselor brandurinu mai sunt de ajuns. Cei crescuti cuochii peste gardul tarilor occiden-tale stiu ca stilul personal trebuieconstruit cu grija si ca tot ceea ce

    spui, imbraci, incalti, citesti, atarnila urechi, agati pe perete, trebuie sa

    e foarte tu.

    In asemenea mediu prielnic apar

    primele bloguri cu rol de prezen-tare a diverselor produse facutemanual, de la rochii Lolita cu mod-el unicat, tricouri pictate manual,

    portofele si genti din panza sau

    fetru, panto cu atitudine facutisau decorati manual, pana la cer-cei, coliere, bratari din cele madiverse materiale: pasta de mod-elat pictata, sfoara, cupru, sticlapolimer, piele, voal sau fetru. De

    mentionat si incercarile din sferadecoratiunilor interioare.

    Dar cine sunt promotorii nou-lui curent? Tineri absolventi deArte sau Arhitectura, deopotrivacu studenti la aceleasi facultatidar si oricare alti norocosi pose-sori de gene cu simt estetic. Entu-ziasti, colorati, plini de amprentaindividuala, convinsi ca ceea ce

    porti trebuie sa e un manifest.In acelasi timp, apare si cadrulde de expunere ofine: targurtematice, atent concepute, ur-mate de petreceri mai mult sau

    mai putin exclusiviste, expozitisi chiar cateva magazine situatein zona centrala a marilor oraseColaborarile cu librarii, cafenelecluburi si cu organizatorii de con-

    certe importante, pentru oferireaunui cadru de expunere cat mane-conventional se inmultescSutele, uneori chiar miile departicipanti, si atentia mass-me-dia, impun fenomenul drept unuimportant, care trebuie scos din

    sfera underground.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    41/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    42/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    43/88

    Bucurestiul se detaseaza lejer in ceea ce

    priveste frecventa evenimentelor si a numar-ului de magazine ce comercializeaza produse

    handmade.

    Asadar, micul artizanat si lucrul de manasunt transgurate si fortate sa treaca laurmatorul nivel, unul proaspat, plin de ati-

    tudine si stil, conectat la restul tarilor care auceva de spus in domeniu. Stilul handmade.

    Titulatura de designer se raspandeste viral,incercand sa deneasca ocupatii cu mult maiextinse, care merg de la concept la naliza-re de produs, implicand tot felul de operatiicomplexe, cu rezultate de multe ori surpinza-

    toare.

    Gama produselor se diversica in progresie

    geometrica, ajungand la podoabe de par su-pradimensionate, tutu-uri, jurnale cu hartierealizata manual si bijuterii din portelan sauhartie si in curand apare si prima platforma

    online de vanzare a produselor handmade.

    Pentru sfarsit, abandonam privirea de ansam-blu, si coboram la rul ierbii, punand intrebar-ea care ne framanta fundamental, desi intuimmacar o parte din raspuns: De ce cumpara

    lumea handmade?

    Si pasam microfonul in ordine aleatoare catre:

    Madalina Timofte, detinatoarea brandului Artizartsi a fostului magazin zic cu acelasi nume, care ne ofera oexplicatie din perspectiva consumatorului de handmade, cu care se identica:

    La intrebarea asta ti-as raspunde din pozitia de cumparator, pentru ca, lasand la o parte faptul ca lucrez hand-made, sunt si o mare consumatoare si am adunat in ultimii 2 ani jumate o colectie consistenta.

    Aleg sa cumpar accesorii realizate manual din mai multe motive: in primul rand sunt cativa artizani pe care irespect foarte mult si care fac niste lucruri absolut superbe, pur si simplu, nu poti sa rezisti sa nu cumperi; inal doilea rand este foarte important sa constientizam ca primul lucru pe care il observam la o persoana este

    aspectul zic per ansamblu, astfel hainele si accesoriile capata o semnicatie extrem de importanta pentru caimaginea comunica mult mai bine personalitatea si felul nostru de a decat am putea sa o facem noi prin primelecuvinte pe care le spunem. Pentru mine este esential sa ma exprim vestimentar printr-un cod al designului caresa spuna cine sunt persoanelor care ma intereseaza. Aleg handmade pentru ca nu prea exista alte obiecte caresa-mi povesteasca interiorul atat de bine. Sunt convinsa ca oamenii care cumpara handmade sunt persoanecare au ceva de spus, au idei, sunt deschisi si visatori. Desigur acest public nu este unul fundamentalist, nucumpara numai handmade, dar, odata ce incep sa se plimbe la mai multe targuri sau intra in contact cu mai multeobiecte de acest tip, devin deli si isi reorienteaza majoritatea cumparaturilor spre handmade.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    44/88

    Elena Gheorghe, detinatoare a magazinului DOTs SHOP,spune ca:

    In ultima vreme clientii sunt atrasi din ce in ce mai multde piata de handmade. Cred ca acest lucru se datoreaza

    faptului ca oamenii cauta din ce in ce mai mult unici-tatea in accesoriile pe care le poarta, dar sunt atrasi side caldura pe care un obiect manufacturizat il transmite

    consumatorului.

    Si, nu in ultimul rand, punctul de vedere al celordin echipa Breslo:

    Oamenii aleg sa cumpere handmade pentru ca au

    nevoie de unicitate. Piata este invadata de chinez-

    isme si plasc lucrat in serie. Produsele handmade

    sunt produse unicat sau in serie mica, iar acest

    aspect face ca persoana care le alege sa se simta

    deosebita.

    Dar cine sunt clienii pentru aceasta pia n formare? Care este comportamentul lor de cumprare?

    Clienii, att pentru mediul online ct i pentru ofine suntn general femei, de toate vrstele.

    Mdlina ne spune, din experiena ei, c nu exist sezonalitate n ceea ce privete comportamentul de cumprareal clientului romn. Tot de la ea am aat c se simte efectul crizei economice i c acum clienii petrec mai multtimp n magazin, iau mai greu decizii, dar sunt dispui s cumpere obiecte mai scumpe i mai bine realizate.

    Magazinele ofine sunt promovate prin mailing list, oferte, participri la trguri i evenimente, yere,ase, recomandri.Totui nu este neglijat nici mediul online, care devine o unealt tot mai puternic n ceea ceprivete promovarea.

    Magazinele zice, cu prol handmade, aduc ceva nou pe pia, rsfa i rspltesc clienii, le ofer acestoraproduse unice, special create pentru ei, individualizate.Aici este locul unde clientul se ntlnete direct cuproductorul, iar acest aspect trebuie fructicat la maxim.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    45/88

    DOTs SHOP s-a nscut dindorina celor care au iniiat acestproiect de a le reprezenta i a un loc unde

    clienii s se simt ca npropria sufragerie DOTs

    SHOP poate caracterizat caind atelier, vesel, cozy.Magazinul a fost deschis nianuarie 2009, iar Elena nespune c investiia iniiala afost recuperat.

    n magazinul Elenei se gsescproduse handmade create deea, dar i de ctre ali artizani,

    i sunt ct mai diverse: bijuteriidin r de argint sau argintat,bijuterii din lut pictate, colaj chiar mo, bentie mai mult saumai puin preioase. n curnd,dup o scurt reamenajare,voi ncerca s aduc n magazini haine i gentue.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    46/88

    n mediul online, nu puteam ignora echipaBreslo, iniatoarea celei mai mari platforme

    de vnzare online de handmade.

    Astfel, am aat c Breslo a aprut din dorina de aajuta artizanii din Romnia i de a le oferi o comu -nitate,un loc unde s i vnd creaiile i s devinacunoscui. Pe scurt, Breslo = unic, lucrat manual

    captivant.

    Echipa Breslo a adus ceva nou n domeniul trgurilorhandmade, un concept i un format inedit. Fabricade Handmade Breslo a aezat artistul n centru i a dez-voltat activiti n jurul lui. Colul artistului zonaunde artitii susineau demonstraii live, Maratonul depictur - spaiul n care artitii i vizitatorii i ex-ersau talentul la pictur, Centrul eco unde inge-niozitatea a fost pus la ncercare i cine dorea putea sconstruiasc diverse obiecte din materiale reciclabilei nu n ultimul rnd Prima prezentare de mod dinRomnia cu vestimentaie handmade unde trei tineri

    designeri i-au prezentat ultimele colecii.

    ncotro se ndreapt curentul handmade?

    Designerii de azi vor cuceri noi trmuri, vor conti-nua s se dezvolte, s creeze obiecte inedite i inova-tive pentru consumatori tot mai exigeni i deprini

    cu atitudinea handmade.Am aat de la Mdlina Timoftedespre fostul mag-azin Artizart,c a fost un loc prietenos, boem iunic, care ncerca s i seduc clienii, un loc undeorice idee a clientului se putea materializa, undeclienii erau servii cu bomboane i ceai, unde erauntmpinai cu poveti, evenimente, serate, iar deli-tatea le era rspltit. Dar toate acestea au necesitatfoarte mult munc din partea Mdlinei, dedicare ibineneles eforturi materiale. Magazinul a fost de-schis din decembrie 2008 pn n martie 2010 i aavut o investiie iniial de aproximativ 5000 euro.

    Piaa handmade continu s se dezvolte, sevolueze spre urmtorul nivel. Produse icolecii atent gndite i calculate, piese ct

    mai personalizate, adresate unui public spe-cic, de ni, nisaje deosebite i idei ct maiinedite, toate acestea vor face parte din vii-torul curentului handmade. i nu se va opriaici. Se vor cuceri noi teritorii, se vor deco-peri noi tehnici i materiale i oamenii nuvor nceta s se foloseasc de mini pentrua-i materializa ideile i a aduce un plus de

    frumusee.

    Care sunt planurile Mdlinei de viitor? Participn continuare la trguri, explorez i mai mult zonacreativitii i ncerc s implic lumea handmade nproiecte culturale pentru a o apropria de cultura urbani de design i cred c am reuit asta prin fair 4 art.Handmade-ul este un stil de via i o atitudine pe care

    sper sa o vad mai des exprimat sincer.

    Planurile de viitor pentru comunitatea BresloBreslo va ncerca s se extind i n afara rii i sncerce s formeze o pia comun pentru artizanii din

    Europa i nu numai.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    47/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    48/88

    A venit n sfarit primvara nainte se cunotea venirea primverii prin apariia ghioceilor(naturali) i printr-un aer general de veselie. ns n condiiile unei crize de care se tnguie lumeantreag, criza estetic i a bunului gust trece aproape neobservat. i anul acesta, ca i in aliani, s-a ntors n for invazia sezonier de kitschuri. Cu toii ne plngem i deplngem situaiaactual, ns -ca prin farmec tarabele pline de mruniuri fr gust continu s se goleasc ntimp record.

    Ce nseamn pn la urm kitsch? Bunul sim ar trebui s reactioneze instinctiv n prezena lui, ns normalizareakitsch-ului poate s induc n eroare pe muli. Aadar, este kitsch dac poti bifa pe list urmtoarele:

    - Fcut de mntuial

    - Ieftin i ca pre i ca execuie

    - mpopoonat- abunden de detalii iptoare, menite s ia ochii

    - Imitaie de prost gust dup un obiect frumos

    - Lipsit de valoare artistic

    - Omiterea sau executarea grosolan a unor detalii, n graba de a produce la norm, de dragul protului

    Despre

    kitsch-ulde

    tarab

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    49/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    50/88

    Materiale necesare:

    - Fetru bleu

    - Nasturi colorai

    - Ac si a pentru cusut (bleu i neagr)

    - Foarfece

    - 2 mgelue pentru ochi

    - Fibr sintetic sau vat pentru a um-ple dinozaurul

    - Tipar

    Dinozaurul

    dinfetru

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    51/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    52/88

    Decupeaz parele de pehre i apoi prinde-le cu

    bolduri de fetru, decupndcu grij i urmnd contu-rul parului. Trebuie s a2 buci din corp i cte 4buci din ecare picior (4pentru picioarele din spatei 4 pentru picioarele din

    fa).

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    53/88

    Suprapune cele 2 pri alecorpului, coase de jur m-prejur (cu maina de cusutsau de mn), lsnd o

    deschiztur de 2-3 cmpentru a umple corpul cubr. Se procedeaz la fel

    i cu celelalte pri.

    Prin deschiztura lsat,umple corpul dinozauruluicu bra sintec sau vatpn ce este destul de

    ferm.

    Coase deschiztura i repet paii 2 i 3 pentrupicioarele din fa i din spate.

    Cu un ac i aaneagr coase gura

    dinozaurului.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    54/88

    Poziioneaz picioarele dinspate de o parte i de cealalt

    a corpului.

    Pune aa n dou i coa-se picioarele de corp,

    trecnd acul cu aa prinpicior corp celalat

    picior.

    Treci cu acul prin gurilenasturelui i apoi prin corp

    pn la cellalt picior inasture. Repet de ctevaori pn cnd nasturii sunt

    cusui ferm.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    55/88

    Repet acelai procedeupentru a xa i picioarele

    din fa.

    Pentru a coase mrgeluelece vor ochii dinozaurului,treci cu acul dintr-o parte nalta a capului, xnd bine

    margeluele.

    Si gata. Ai terminat!

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    56/88

    Materiale

    Fetru (roz deschis i roz nchis)1.

    Un CD2.

    A roz deschis, roz nchis 3.neagr

    Ac4.

    1 mrgelu5.

    Tipar6.

    Band ngust din satin7.

    1 nasture8.

    Ai CD-uri pe care vrei s le arunci?Astzi i art cum s le reciclezi fcndun semn de carte vesel. Astfel a prins

    contur porcuorul Leopold.

    Se vor tia materialele urmrind conturul parelor.Din fetrul roz deschis se va tia corpul purceluului(de 2 ori), buzunarul ( 1 dat) i urechea (1 dat).Din fetrul de culoare roz nchis se va tia inimioara

    (de 2 ori) i oarea (1 dat).

    Porcuorul LeopoldSemn de carte

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    57/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    58/88

    Se aplic ure-

    chea pe corpulporcuorului i secoase de mn.

    Cu aa neagr

    se va coasemrgelua, repr-ezentnd ochiul,iar cu aa roz n-chis se va coasebuzunarul de cor-pul porcuorului.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    59/88

    Pe marginea buzunarului se va aplica oarea ise va xa cosnd nasturele n mijloc.

    Se suprapun cele dou

    inimioare iar ntre elese va xa un capt albenei de san. Se coscele dou buci, lsnd1 cm necusut. Se umpleinima cu puin bri apoi se termin decusut.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    60/88

    Captul cellalt albenei de san sexeaza pe parteasuperioar a corpu-ui, se aeaz CD-ul

    peste i apoi cealaltparte a corpului. Secoase de jur mprejur.

    Gata, ai un semnde carte n formde porcuor.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    61/88

    Aitch

    EboVintag

    AlinaPanait

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    62/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    63/88

    1.Ce-ti trece prin minte atunci candspuiaccesorii handmade?Cand spun accesorii handmade spun:creativ , original, unicat

    2. La ce fel de eveniment crezi ca aiputea purta astfel de accesorii?

    Eu cred ca in totul tine de materialele dincare sunt facute aceesoriile. Ele pot pur-

    tate oricand si oriunde atata vreme cat ac-cesorizeaza corect o tinuta si ii aduce acea

    nota de original.

    3. Ti-ar placea sa-ti realizezi tu accesori-ile pe care sa le porti in concerte?

    Sigur ca da, am si facut asta uneori si edistractiv.

    4. Ai prietene in showbiz care poarta ac-cesorii realizate manual?

    Sincernu stiu daca vreuna din ele isi re-alizeaza accesoriile manual.

    5. In Bucuresti te duci la targuri de pro-l?Uneori, cand am timp si stare merg (mai fur

    idei :P )

    6. Crezi ca modul in care te imbracispune ceva despre tine?Cred ca modul in care ne imbracam spunemulte despre noi. Desigur ca imbracaminteavariaza si in functie de eveniment, darexista acele elemente distinctive care fac unstil usor de identicat.

    7. Cum iti alegi vestimantatia pe care o portiin concerte si mai ales accesoriile?

    Vestimentatia o aleg in functie de ceea ce vreausa transmit si reste in functie de ce ma avan-tajeaza. Iar accesoriile sunt in general simple.Prefer lemnul si ceramica indca imi dau o stareinterioara creativa si relaxanta. Metalele nu preasunt pe gustul meu, desi imi face placere sa levad purtate de alte persoane.

    8. Ai un stilist care se ocupa de vestimentatiata?

    Am avut colaborari cu designeri din noua gen-

    eratie de pe la noi, de care lumea inca nu a aat,dar care sunt foarte talentati.O mentionez aicipe Sandra Galan, care mi-a creat o tinuta foartefrumoasa si ingenioasa.

    9. Te-ai lasa pe mana unui artist artizan sa-tigandesca garderoba?Sigur ca da , de ce nu? La urma urmei stilul se

    poate imbunatati mereu.

    Andreea Crepcia

    Megastar-ul care poart

    handmade

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    64/88

    Skinner Blend este o tehnicinventat de Judith Skinner

    pentru a obine o foaie de lutpolimeric colorat n degrade.

    Pentru nceput, luai cantitiegale din dou culori (eu am

    folosit Sculpey Studio SpanishOlive i Avocado) i frmntai-

    le bine. Dai-le forma unortriunghiuri dreptunghice egale

    i aezai-le astfel nct sformeze un dreptunghi. Trecei

    dreptunghiul prin maina de

    paste la setarea cea mai mare:

    Skinner

    Blend

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    65/88

    ndoii pe lungime bandaobinut i trecei-o din nouprin maina de paste, n-cepnd cu ndoitura. Dacintroducei invers, riscai cala ndoitur s intre bule de

    aer n lut, care apoi vor viz-ibile la copt. Repetai acestpas pn cnd trecerea de lao culoare la alta se face lin,fr benzi de culoare binedenite.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    66/88

    Dac vrei s obinei un efectmai interesant, putei forma

    dreptunghiul iniial din maimulte culori:

    Degrade-ul obinut se poate folosi aacum este, sau se poate rula aa vei

    obine varianta cea mai simpl de bulls-eye cane n degrade.

    Eu m-am oprit prea repede la acestblend i se poate vedea trecerea destulde brusc de la o culoare la alta, ns n

    urmatorul tutorial vom vedea cum sepoate folosi acest cane i cum se poate

    repara greeala mea.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    67/88

    Pentru nceput, tiem din cilindrunostru capetele i punem bine re-

    sturile, pentru c le vom folosi mancolo. Apoi reducem o bucat dincane, rulnd cilindrul pe suprafaade lucru pn ajunge la o grosime

    de diametru 0.5 cm

    Cane-ul rezultat nu trebuie se perfect, pentru c micile

    imperfeciuni i diferene de gro-sime oricum nu se vor vedea.

    Tiem i punem deoparte o bucatdin acest cane (cam 10 cm) i apoi

    bucata rmas o tiem n patrupri egale. Punem cele patru

    buci una lng alta i le rulmpentru a le lipi. Putem repeta ace

    pai de oricte ori, dar de ecaredat discurile se vor micora, pier-

    zndu-se din detalii.

    Mrgele cuSkinner Blend

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    68/88

    Acest cane se numete lace canesau dantel i este foarte uor de

    folosit: cu o lam special pentrulut polimeric sau un cuer curat i

    ascuit tiem feliue ct mai subiridin acest cane i apoi le punempeste o baz fcut dintr-o bucatde lut (aici putem folosi resturi de

    lut rmase de la alte proiecte cumlutul va acoperit n ntregime, nu

    conteaz ce culoare are).

    Dup ce mrgeaua este acoperit cu lut, o nvrtim de cte-va ori ntre palme, pentru a nivela marginile dintre felii, i ogurim.

    La fel se poate acoperi orice form de mrgea. Dac vrem safacem mrgele tub, pregtim o bucat de lut pe setarea ceamai mare a mainii de paste (dac nu avei main de paste,

    pregtii un dreptunghi de grosime 3 mm, ct mai uniform),apoi o nfurm pe un b de frigrui (sau ceva asemntor ac de tricotat, scobitoare) i tiem lutul dup ce e nconjurat o

    dat bul:

    Putei coace aceast baz, pe

    care apoi s o acoperii cu felidin cane, sau putei direct s oacoperii. n cazul n care bazaeste crud este posibil s sedeformeze n mp ce o acopeaa c v recomand s o coace

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    69/88

    Folosind cane-ul original re-dus putem tia felii pe care

    s le punem din loc n loc peo mrgea, sau putem s aco-

    perim o mrgea n relief.

    Tiem felii de grosime 2-3 mm,cu care acoperim o baz demrgea. Pentru a ne asigura

    c nu se vede culoarea bazei,o acoperim cu o foaie foartesubire obinut din resturilede la tierea cane-ului iniial:

    Dup ce am pus toate bucile de cane,folosind o pereche de mnui chirurgi-cale, rulm uor mrgeaua ntre palmeDac apsai mai tare, spaiile liberedintre bucile de cane se vor umple mrgeaua va uniform. Mnuile chiru-rgicale se folosesc la nisarea mrgelelorpentru a nu rmne amprente, dar ave

    grij s nu rmn culoarea pe ele euam cte o pereche pentru culori de-schise, una pentru nchise i una pentrunegru. O alt problem la folosirea loreste c mi se nclzesc minile destul detare, dar cum nu trebuie inute foartemult, e ok.

    Dac v-a inspirat tutorialul i ai fcut mrgele urmrindu-l,trimitei-ne un email la [email protected] poze i os le artam n galeria arcolului.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    70/88

    Stiti cum puteti obtine hartie reciclata in casa? Este un pro-ces foarte simplu! Aveti nevoie de: blender, er de calcat(va recomand sa folositi electrocasnice uzate, de care numai aveti nevoie in viitor), un vas mare cu apa, o rama defotograe cu o panza xata, doua prosoape, hartie de bu-catarie, si maculatura!.

    Eu am folosit oagenda de carenu am fost preamultumita, siceva hartie verde

    pentru culoare.Bineinteles, pu-

    teti folosi reviste,oferte de la su-

    permarket, core-spondenta. ceva pica in mana.

    Sa incepem!

    Hrtie reciclatn Buctrie

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    71/88

    Rupeti hartia in buca-ti medii, si o mixati inblender impreuna cu

    un pahar apa.Pasta obtinuta o tur-nati intr-un lighean(cu apa, precum inimagine).

    Folositi rama cu pan-

    za pentru a pescuiceea ce va hartianoastra. Asteptatipana se scurge catmai multa apa dinrama.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    72/88

    Asezati rama pe un prosopuscat, si absorbiti apa cuo laveta. Eu am gasit unafoarte faina, care absoar-be super (si nu se lipeste

    pasta de ea).Dupa ce ati absorbit cat demulta apa puteti, folositiun betisor pentru a desfacemarginile, apoi incepeti saridicati hartia din rama. Fitiatenti, hartia este FOARTEfragila in acest moment,deci va trebui sa lucrati cudelicatete.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    73/88

    Asezati hartia fragila peun prosop uscat.

    Acoperiti cu doua bucatide hartie din aceea ab-sorbanta pt bucatarie.

    Incepeti sa treceti erulde calcat incins pes-te servet, pana candacesta ramane uscatla suprafata. Ridicatiservetul, intoarceti har-tia reciclata, acoperitidin nou, si calcati.

    Cand servetul nu maiabsoarbe umezeala dinhartie, puteti atinge

    minunea direct cuerul, pana cand estecomplet uscata.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    74/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    75/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    76/88

    Cu romanian papergirl,Bucuretiul intr pe liera de dis-tribuie a artei n strad alturi de Berlin, New York, Cape-Town.

    Ideea proiectului este aceea de a aduce arta ctre pu-blic ntr-un alt fel dect normal;s surprindem oameniii s i aducem n contact cu arta n viaa de zi cu zi.

    Papergirl este distribuit asemeni unui ziar dar nu este editati printat ca un ziar. Ziarul pe care l distribuim constn lucrri de art rulate mpreun.

    Dac desenezi, pictezi, faci colaje, fotograi sau altform de art vizual ce folosete c suport hrtia sauorice altceva ce i permite s l rulezi, trimite-ne lucarea tapn la 1 iulie e prin pot, e adu-o personal la adresa dedistribuie. Nu exist limitri n ceea ce privete formatul, su-

    biectul sau cantitatea lucrrilor trimise, prin urmare, rolele vor conine lucrroriginale, printuri i fotograi deopotriv.

    nainte ca rolele de art s e distribuite, toate lucrrile strnse pot vzu-te ntr-o expoziie ce dureaz dou sptmni, n august. Toate lucrrilestrnse vor distribuite n strad la nalul expoziiei.

    Vara asta ieim cu

    bicicletele i aducem

    arta n strad!

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    77/88

    Ne place s facem cadouri. Dac ne mprteti plcerea, te ateptm al-turi de noi!

    nscrie-te n proiect pe [email protected]

    Pentru mai multe informaii, intr pewww.romanianpapergirl.com

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    78/88

    Poate stiti c ofranul este unul dintre cele mai scumpe condimente din lume.Aceasta se datoreaz faptului c se produce din stigmatele (partea superioara pistilului) orii de Crocus sativus, o plant mediteranean, asemntoare

    ca aspect cu brndua de toamn de la noi din ar. Pentru producerea unuikilogram de ofran sunt necesare circa 110 000 170 000 de ori sau osuprafat echivalent cu dou terenuri de fotbal; mai sunt necesare nc 40 deore pentru a culege aceste ori, extragerea, uscarea i ambalarea stigmate-lor i iat cum se ajunge la preuri de 7 500 pentru kilogramul de ofran.Istoria ofranului merge cu mai bine de 3 000 de ani n urm i continu pnn zilele noastre, ind strns legat de cea a Indiei, Egiptului, Persiei, Chineisau Spaniei.

    Acest condiment a fost apreciat pentru

    gustul su deosebit pe care l conferpreparatelor culinare, cum ar celedin orez, paste, pete, pui, miel, supe,sosuri, pentru culoarea galben au-rie pe care o d acestora dar i pinii,produselor de patiserie, cozonacilor,prjiturilor. Este apreciat i pentru col-orarea natural a materialelor textile,dar are utilizri si n industria parfu-murilor.

    Nu n ultimul rnd i sunt recunoscutecalitile terapeutice, att de-a lungulistoriei, dar i de medicina modern carei-a demonstrat calitile imunomodula-toare, antioxidante i anti-cancerigene.ofranul este un condiment care, pelang calitile pe care le-am enu-merat deja, mai aduce un plus de ex-otic, ndeprtat, luxuriant felurilorde mancare la care este adugat, oarom i culoare care ne ncnt i

    adaug un ceva estetic acestora. Cel mai ba-

    nal orez ert capt alt aspect i alt aromdac i se adaug doar un vrf de ofran.

    i toate astea mi-au venit n minte cnd priveamnite bijuterii realizate din mrgele din sticli pietre semipreioase asezonate cu dejaprea cunoscutele accesorii din argint tibetanRecunosc! am fost mereu derutat de acesttermen, foarte folosit de ceva timp pe la noi am cautat s neleg ce se ascunde n spatelelui Aa c am ntrebat pe forumuri de speciali-tate, am citit cu atenie explicaiile date de unicomerciani ale acestor accesorii din argint ti-betan, dar, dup toate acestea, am continuat saam aceleai nedumeriri:

    De ce argint? i De ce tibetan?Muli suntem fascinai de Tibet, de spiritualitatea,cultura, istoria acestui trm misterios, iar bi-juteriile realizate de meteugarii autohtoni auun aspect deosebit de atractiv, orict de exigenam .

    Argn ibetara juilo

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    79/88

    Podoabele tibetane folosesc simboluritradiionale, religioase, sunt masive,supradimesionate chiar, cu designulsuprafeelor elaborat, detalii ne, car-acteristice i exuberan coloristic.Iar ceea ce le d aspectul particu-lar bijuteriilor tibetane originare estefaptul c accesoriile lor sunt turnate,

    lefuite, prelucrate si asamblate manual.Istoria prelucrrii aurului i argintuluide ctre meterii tibetani merge mult nurm, ind descoperite obiecte din met-ale preioase realizate n stilul clasic, ti-betan, din anul 600 AD.

    tiind toate acestea, n momentul ncare un accesoriu este catalogat ca ti-betan, capt parc automat i car-acteristicile menionate mai sus.

    Mai mult, se tie c artizanii tibetani fo-

    losesc chiar i azi metalele preioase n re-alizarea podoabelor, e aur sau argint 925,dar i un aliaj mai ieftin care conine circa63% argint pur n combinaie n special cucuprul, cunoscut drept argint tibetan.Pentru mine, alturarea celor dou cu-vinte: argint + tibetan, denota un obiectde calitate realizat din argint 925 sauargint tibetan (argint minim 63%) denimeni alii dect maetrii tibetani aipodoabelor, dar este clar c am o imag-ine deformat a semnicaiei cuvintelor,pentru c, n realitate ce se ascundesub aceast sintagm?

    n primul rnd nimic din ceea ce ne pro-mite: nici argint, nici atingerea miniimeterului din Tibet. Nimic din toate aces-tea, avnd n vedere c aceste accesoriise produc cu precdere n China, indproduse de serie prelucrate industrial.Multe din motivele caracteristice tibetane

    au fost preluate, adugndu-se mod-ele noi, numeroase de gust ndoielnic,chiar dac drglae, dar care nu mai aunimic n comun cu stilul tibetan (pisicue,rute, pantoori, ancore i s nu uitmcupidonii).

    Aceste motive au fost turnate n aliaje demetale diverse pe baz de zinc, staniu,cupru, nichel unele foarte duntoaresntii. Un exemplu este plumbul care,

    cum bine tii, provoac o boal numit saturn-ism caracterizat prin hipertensiune, durermusculare i articulare, pierderea memoriei,disfuncii neurologice sau de fertilitate sauchiar arsenic, dupa cum relev o investigaierealizat n Statele Unite.

    Sub aceeai denumire de argint tibetan

    se comercializeaz i accesorii nemetalice,poleite cu metal stlucitor, adic din plas-tic sau acril. Aici sunt ntr-o derut i maimare, i nu pot zice dectno commentEste adevrat, ca i n cazul ofranului, caretransform un banal orez ert ntr-o garniturgustoas i aspectuoas, c un mic accesoriucu iz antique exotic confer unei podoabe unplus de noutate, o face s ias din anonimat.

    Este adevarat c att condimentul culi-nar, ofranul, ct i cel estetic, argintul ti-betan, sunt plcute i cerute pe pia i deaceea au aprut variante mai ieftine ale lorn cazul argintului tibetan aliaje met-alice fr argint, iar n cazul ofranulu amestecuri cu sfecl, bre de mtaseroie, staminele de ofran galbene, caresunt lipsite de gust i culoare sau boiaEste adevrat c ne plac poate ambele, darsunt uneori greu de procurat sau prea costisi-toare n variantele lor originare.

    Dar tot la fel de adevrat este c trebuies ni se furnizeze informaii corecte, iardac acestea ntrzie, s ni le cutam sin-guri i s alegem n cunotin de cauz.Pentru a nu se mai crea confuzii nedorite, pen-tru a nu ne trezi n situaia neplacut de afare vopsit gardulnuntru leopardul, poate caaceste accesorii metalice pentru bijuterii artrebui denumite dup ceea ce i sunt: accesorimetalice. C sunt sau nu n stilul celor tibetane,va vedea ecare i va alege.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    80/88

    Spre deosebire de dilema prizonierului, dilema cumpratorului de produse bio e una cu o

    rezolvare cunoscut i posibil de aplicat, ns nu st n puterea acestuia. Poate doar ntr-oanumit msur.

    Piaa produselor bio e nc n plin dezvoltare, pe de o parte din perspectiva preului nufoarte accesibil, iar pe de alt parte pentru c piaa nu este nc destul de extins. Cepuin nu att de extins nct s satisfac marea parte a gusturilor.

    Dei e cunoscut riscul ca o legum sau un fruct bio s nu arate la fel de ncnttor cao legum sau un fruct crescut i pregtit cu diverse substane ca s se dezvolte ntr-unanumit mod, riscul merit n faa beneciului substanelor nutritive pe care acestea le potoferi, a aromei i a parfumului. Nu cred c exist cineva care n ultimii doi ani nu s-a auzitremarcnd cum roiile nu mai au niciun gust i, n anumite perioade, nici chiar culoareape care o tiam din copilrie. Din punct de vedere al legumelor i fructelor proaspete,care ar trebui s e principalele elemente ntr-o mas, nu copioas, ci sntoas (la carea aduga toate seminele din care se face fina i altele), cele maxim 20 de magazinede care am auzit eu i care comercializeaz produse bio au o ofert, dac nu inexistent,atunci presrat cu produse din import. Nu e o mare diferen ntre un mr ecologic dinAustria i unul din Romnia, dar n condiiile n care, cel puin anul trecut, merii au fostfoarte bogai, ce rost ar mai avea sa pltim preul (i aa mai mare dect pentru produseleobinuite) care se adaug din cauza transportului?

    Problema nu este doar a consumatorului, dar i a agricultorului. n condiiile n care ceicare practic agricultura ecologic primesc de la stat mai puine subvenii dect agriculto-rii obinuii (doar n acest an li s-a recunoscut, practic, cererea de subvenii pentru ramuraagriculturii ecologice) , susinerea n primul rnd a produselor romneti n magazine deprol ar un mare ajutor. n acest fel ctigul ar de ambele pri i, cum vorbim totude productori locali, s-ar putea crea o legtur ntre furnizori i cumprtori, n care am-bii pot siguri de seriozitatea i calitatea tranzaciei.

    Spuneam la nceput c puterea de rezolvare a acestei dileme nu st n mna cumprtorului,poate doar ntr-o anumit msur: n msura n care, nainte de a cumpra produse am-balate i preparate cu mult timp nainte de folosire i aduse din ri ndeprtate, se opretela produsele proaspete romneti i se bucur de calitatea lor.

    Dilema cumprtoruluin cutare de produse

    bio proaspete

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    81/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    82/88

    Astzi vom povesti puin despre ecare culoare n parte. Nu vom spune chiartot, pentru c sunt sigur c lumea culorilor e mult prea mare ca s putem

    noi aici s o povestim pe toat (plus c mereu ar ceva, nespus) dar am sv dau cteva detalii.

    Pentru unii sunt sigur c vor noiuni noi, pentru alii deja tiute, dar e bines le reamintim pentru ca atelierul nostru s aib ct mai multe noiuni deacest gen.

    Cele apte culori ale curcubeului (din care ochiul uman poate percepe peste 700de nuane) au drept corespondent cele apte note muzicale, cele apte ceruri,cele apte planete, cele apte zile ale sptmnii. Unele culori simbolizeaz

    elementele: roul i portocaliul simbolizeaza focul, azuriul, galbenul sau albusimbolizeaz aerul, verdele i albastrul apa, negrul sau cafeniul simbolizeazpmntul. De asemenea ele simbolizeaz spaiul: albastrul simbolizeazdimensiunea vertical, albastrul deschis simbolizeaz nlimea (cerul),albastrul nchis simbolizeaz baza (orizontul), roul simbolizeaz dimensiuneaorizontal, mai deschis la rsrit, mai nchis la apus. Culorile mai simbolizeaztimpul: negrul reprezint timpul propriu-zis i albul atemporalul, ansamblullor rezonnd n tot ceea ce nsoete timpul, alternana lumin ntuneric,fora i slbiciunea, somn i veghe.

    Simbolisctica

    culorilor

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    83/88

    Prima culoare pe care o discutm esteRou, o culoare foarte puternic. Deaceea roul capteaz foarte repedeatenia. n acest caz se recomandca persoanele care opteaz pentru ombrcminte sau accesorii de aceastculoare s e stpne pe sine i nu preatimide. Totodat, roul este i culoareapasiunii. Rou are un efect stimulatorgeneral, provoac, incit la aciune,ndeosebi n plan psihomotor, stimulatorintelectual. Simbolizeaz cldura, focul,pasiunea, entuziasmul i agresiunea.

    Oranjeste o culoare revitalizant carereprezint energiile solare i anun

    deschiderea ctre ceilali i sinceritate.Firea persoanelor care prefer aceastculoare este una sociabil care i vaface ntotdeauna muli prieteni i caredispune de caliti de comunicare deexcepie. Este culoarea care ndeamnla un puternic simmnt matern, lanevoia de a oferi protecie, ind culoareafericirii. Este o culoare sociabil, mai

    activ dect galbenul, care las impresiade optimism, veselie, ns pe suprafeentinse poate iritant.

    Galbenul stimuleaz vederea,simboliznd vpia soarelui,energie, bucurie, cldur, fructei cereale coapte. Galbenul este oculoare benec, iar n combinaie

    cu albul pur se obine galben pal.Este totodat i culoarea geloziei.Se tie c aceast culoarestimuleaz i ntreine starea devigilen, sporete capacitatea demobilizare i concentrare a ateniei,predispune la comunicativitate;d senzaia de cldur i deintimitate.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    84/88

    Verdele este o culoare excelentpentru realizri nanciare, inddeci culoarea ctigului nanciar.Se spune c persoana care-l poarte nclinat sa ia iniiativ, avndbun dispoziie, relaxare, meditaie,echilibru, siguran. El faciliteazdeconectarea nervoas.

    Albastrul este o culoare linititoare,ind culoarea intelectualului. Estedealtfel i simbolul unei iubiri ascunse.Aceast culoare favorizeaz dezvoltareaproceselor de inhibiie i de ncetinire a

    ritmului activitii; ndeamn la calm ireverie, concentrare i linite interioar,seriozitate, meditaie. Pentru a scapade stres i a mai calm, soluia estealbastrul. Albastrul reprezint culoareapcii, de asemenea, autoritatea increderea de aceea uniformele sunt,deseori, albastre. Este o culoare idealpentru a purtat la un interviu pentru

    angajare.

    Violetul este culoarea legat deparanormal, dar este i o culoare asuferinei. Are un efect stimulator,nelinititor i descurajator, dndsenzaia de gravitate. Semnicaia

    psihologic este de tristee,melancolie. Violetul este o culoareregal asociat, n general, culuxul, creativitatea, spiritualitatea tot ceea ce este sosticat.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    85/88

    Albulsemnic vindecare, puricare,nou, neatins, calm. Albul reprezintpuritate. Totodat, albul sugereazi sinceritatea. Are efecte deexpansivitate, uurin, suavitate,robustee, puritate, rceal; exprimpace, mpcare, linite, inocen,curenie, sobrietate.

    Negrul sugereaz confuzie, nehotarre,durere, desprire. Are efecte psihologicede nelinite, reinere, depresie, introversie;impresie de adncime, greutate; are osemnicaie psiho-afectiv de tristee,sfrit, singurtate, desprire, doliu.Poate utilizat ca element de delimitare,contrast sau fond pentru celelalte culori.

    Culorile contrarii, precum albul i negrul simbolizeaz dualismul intrinsec ainei umane. O mbrcminte n dou culori, asemenea a dou animale fa nfa, fa-n spate, spate-n spate sau doi dansatori, toate exprimnd conicteale unor fore care se manifest la toate nivelele existenei; de la universulcosmic la lumea intim, negrul reprezentnd forele nocturne, negative involutive, albul forele diurne, pozitive i evolutive. Echilibre de culorcontrarii pot considerate i unitile rou albastru care simbolizeazopoziia ntre cald i rece, ntre cer i pmnt, ntre benec i malec.

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    86/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    87/88

  • 8/12/2019 Atelierul nr.1

    88/88


Recommended