Home >Documents >Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

Date post:01-Mar-2018
Category:
View:252 times
Download:1 times
Share this document with a friend
Transcript:
  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    1/28

    Arhitectura calculatoarelor

    Curs 8

    Dispozitive de afisare

    Interfete video

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    2/28

    Formularea problemei

    Conceptul de pixel

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    3/28

    Formularea problemei

    Se da o matrice de elemente optice (pixeli)adresabile individual care pot fi comandate!"#!FF

    Si o zona de memorie ($video%) avand ocapacitate e&ala cu numarul de pixeli dinmatricea de afisare

    Se pune problema realizarii unor circuite cat mai

    simple care sa transfere informatia din memoriavideo in matricea de pixeli folosind un numarminim de cabluri'

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    4/28

    xemplu de comanda matrice D*uri

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    5/28

    +ultiplexarea in timp

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    6/28

    ,n exemplu de simulare a unui

    circuit de multiplexare in timp

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    7/28

    Analiza solutiei bazata pe

    multiplexare in timp

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    8/28

    Solutia simplificata

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    9/28

    Afisarea in culori

    Fiecare culoare este o combinatie a

    culorilor fundamentale - (-ed) . (.reen)

    si / (/lue)

    Intensitatea fiecarei culori se poate

    codifica prin amplitudinea componentei

    respective

    Daca transmitem -./ ca semnale

    binare rezulta 01238 culori posibile

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    10/28

    Solutia &enerala

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    11/28

    +arirea numarului de culori

    Se aloca mai multi biti pentru fiecare culoare fundamentala

    Se foloseste cate un DAC pentru &enerarea unor semnale cu amplitudinevariabila pentru - . /

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    12/28

    .enerarea culorilor

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    13/28

    Fluxul de date pentru afisare

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    14/28

    Afisarea pe monitoare C-4

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    15/28

    Dia&rama de timp la afisarea pe un

    monitor C-4

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    16/28

    Semnalele la conectorul 5.A

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    17/28

    Conectorul 5.A

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    18/28

    volutia sistemelor de afisare

    Interfata +DA +DA* +onochrome Displa6 Adapter

    Dispunea de 7 de memorie -A+ on*board mapata inmemoria sistemului incepand cu adresa /9999:

    Functiona exclusiv in mod text

    ;entru a afisa un caracter pe ecran se scriau D!I octeticonsecutivi in memoria video < primul continea codul

    ASCII al caracterului de afisat al doilea un set de$atribute% (ex= underline reverse video blin>in&)

    Aspectul &rafic al caracterelor afisate pe ecran (fontul)era predefinit intr*o memorie -!+ aflata pe interfata+DA (denumita &enerator de caractere)

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    19/28

    :.A < :ercules .raphics Adapter

    ste primul adaptor video cu posibilitateade a functiona in mod &rafic

    ste compatibil cu +DA dar in re&im

    &rafic poate face uz de doua pa&ini decate 20 -A+ (total ?7) mapata de la/9999:*/FFFF:

    In mod text caracterele erau matrici depixeli de dimensiunea @x7 adica orezolutie rezonabil de buna'

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    20/28

    C.A* Color .raphics Adapter

    In mod text caracterele erau matrici depixeli 8x8 echivalent cu o rezolutie maiproasta decat la +DA sau :ercules

    Se puteau afisa in mod text 79 caracterepe rand

    Dispunea de ? -A+ dinamic' -efresh*

    ul acestuia era uneori vizibil pe ecranfenomen denumit $snoB% < foartesuparator

  • 7/25/2019 Arhitectura Calculatoarelor Curs 8

    21/28

    .A < nhanced .raphics Adapter

    Avea ?7 -A+ extensibil la 0?

    -ezolutie maxima ?79x29 pixeli

    -ezolva toate problemele deranante ale C.A

    Aveau un mare inconvenient < rezolutia (pixeli

    per inch) era ine&ala pe verticala fata de

    orizontala (7 ppi orizontal si E ppi vertical) comun denumite $lin>*uri%'

    Al doilea este folosit doar la rezolutii mari daca

    volumul de date de transferat depasestecapacitatile lin> (cand sunt necesari mai multde 07 biti per pixel)' in>0 transfera bitii maiputin semnificativi

    "u exista posibilitati de compresie a datelor

Embed Size (px)
Recommended