+ All Categories
Home > Documents > Alfabetul Corpului Uman

Alfabetul Corpului Uman

Date post: 14-Oct-2015
Category:
Upload: cristianthiery
View: 200 times
Download: 21 times
Share this document with a friend
Description:
Cifre, simboluri, energii un tot unitar ce se regaseste in structura corpului uman.

of 132

Transcript
  • Alfabetul

    Corpului Uman

  • 2

  • Coperta :

    Sefer Yeirah (1-10) : Suflare ieit din Suflare. Cu, EL tras i sculpt 22 de litere fundamentale, trei mame, apte duble i dousprezece simple, pe care o singur suflare le anim.

    (1-11) : Trei : Ape ieite din Suflare, EL tras i scuplt 22 de litere ieite dintr-un talme-balme de nori i argil. EL le tras ca un fel de grdin. EL le sculpt ca un fel de perete. EL le desfur ca un fel de acoperi. EL turn zpad i ele devenir praf, cci este scris : EL spune zpezii : Cazi pe pmnt !

    VIRYA, Sefer Yeirah, ed. G.LAHY.

    Autorul acestei opere conduce o societate de cercetare i nvmnt al crei scop este studiul tradiiei energetice chineze sau sinergetice i relaiile cu alte terapii n spirit de sinergie. Ea poart numele de SFER, Societate Francez de Studii i de cercetri de energetic.

    Este posibil s se obin informaii asupra tuturor activitilor SFEREI : Formaiuni, Seminarii, Conferine, Simpozioane, congrese, publicaii, sau de a contacta autorul scriind la :

    SFERE41, rue des Jardins

    84240 La tour d'AiguesFrance.

    3

  • Ediia a 2-aISBN 2-906588-21-0

    Editurile ARKHANA VOX

    1997, Jean-Pierre GUILIANIOrice reproducere exact sub orice form ar fi este extrem de dorit.

    Jean-Pierre GUILIANIOsteopat D.O.(M.R.O.F.)Sinergetician (M.R.E.F.S.)

    Ilustraiile Fabien GUILIANI

    Alfabetul Corpului Uman

    4

  • Arhitectul, Poetul i Muzicianul.Teorie despre Anatomia, Fiziologia i Armonia

    corpului i spiritului, bazat pe Tradiii

    Lui ANNICK pentru rbdarea sa.Lui Jacques Pialoux pentru dragostea pe

    care mi-a indus-o pentru studiul tradiiilor.Tuturor celor care m-au nvat.

    5

  • Cuprins.

    paginaPrefaCuvnt nainteIntroducere

    A. Cheile tradiiei.I. Tradiia ebraic .

    Principiul iniial. Yod-ul.Alfabetul ebraic. 3 mame, 7 duble i 12 simple.Codurile numerice, alfabetul. Numerele-litere.

    Rangul literelor. Numrul de ordine.Valoarea ezoteric.Valoarea secret.

    Procedee kabbalistice.Guematria.Temura.Notarikon.

    Numerele divinului. n a 6-a zi cerurile au fost terminate.YHVH. Forma sa, ADAM KADMON-ul.Valorile sale : exoterice, 26. ezoterice, 43. secrete, 288.

    Cele 10 aspecte ale divinului :- Fulgerul strlucitor.- Cele 10 sefiroturi.

    Cele 32 de ci ale ntelepciunii.Cele 4 lumi.

    6

  • II. Organizarea vieii conform tradiiei chineze.Principiul prim a tot ceea ce exist.Tao-Inn i Yang.Cele 4 energii :

    Yin-ul yang-ul i codul alfabetic.Organizarea vieii, codul genetic milenar :Yi King-ul. 2, 4, 8, 16, 32, 64. A asea zi.

    64 valoreaz 22.Fiziologia energetic uman i Yi King-ul

    - 3 cmine.- 8 vase.- 5 elemente ale pmntului.- 6 caliti ale cerului.- 12 meridiane.- Constelaiile.- Planetele.

    Alchimia energiilor. Schema general.Durata vieii umane.

    III. Alte tradiii.Grecia.

    Sfnta i divina Tetractys.Triunghiul lui Pitagora.Templul lui Delfi.360.

    Egiptul.Kha, Ba, Akh, Ka. (14 Ka).

    Elementele alchimice i elementele chineze.A 6-a zi.Tao i Kabbala.India i Tibetul. Chakrele i vehiculele contiinei.Cele 22 de arcane majore ale Tarotului.Ptratul magic prin excelen.Pecetea lui Solomon.Codurile fundamentale.Undele formei.

    B. Despre Arhitectura Uman.I. Forma sa.

    II. Numerele sale.Oasele.Organele.Muchii.

    7

  • III. Ceasurile noasre biologice.

    IV. Mecanismul cranio-sacral.Materie-energie. Energie-materie.Ritmurile corpului.Simbolistica corpului.Poezia celor 22 de litere ale creaiei.Trei vertebre craniene, trei litere mam.Sunetele regulatoare ale mobilitii craniene i vertebrale.Alfabetul mecanismului ocuso-mandibulo-cranio-sacral.Tablou general.Energia perturbat.

    V. Armonia fiziologiei energetice.Exerciii practice asupra celor 5 sunete.Exerciii practice asupra numerelor-literelor-sunetelor.Numerele-literele-sunetele i elementele.Notele muzicale chinezeti.Cele 5 modaliti de a fi.

    C. Evoluia spiritual.I. Chakrele tradiiei indo-tibetane.

    AUM-ul i Ecoul su.Chakrele i vehiculele contiinei.Yi King-ul, corpul fizic i corpurile subtile.Cele 10 lumi ale budismului.

    II. Arborele Kabbalei.Sefiroturile.Cele 22 de arcane majore ale Tarotului.Arborele alchimiei energiilor.Calitile sefiroturilor.Treapta urmtoare : reurcarea cotidian a arborelui vieii.

    III. Focul pu rificator.

    Epilog.Postfa.Bibliografie.

    8

  • PREFA

    Astzi, atunci cnd se pierde sensul ritualului, al sacrului i, cnd cuvntul Tradiie pare din ce n ce mai anacronic, ci sunt cei care, departe de a se lsa impresionai de atracia descoperirilor tiinifice ale acestor ultime secole, au tiut s-i pstreze mintea limpede, s-i conserve luciditatea i s-i aminteasc, c nu putem ignora trecutul fr s ipotecm viitorul ? Foarte puini, se pare. De asemenea trebuie s acordm omagiu celor care mai ndrznesc s scruteze misterul simbolurilor rmase de la strmoii notri, i s ncerce s sensibilizeze spiritul ca s-l transmit generaiilor viitoare.

    Jean-Pierre GUILIANI face parte dintre acetia i ne antreneaz n acest univers al Tradiiilor ancestrale, ale Marii Tradiii, n mod irezistibil, aplecndu-se asupra acestui trecut prestigios, pentru a nelege mai bine prezentul i pentru a nfrunta mai bine timpurile ce vor veni.

    Din prima clip, el ne arat cum n cadrul lumii ntre Cer i Pmnt, cei patru piloni ai Universului, cele patru Rsrituri vegheaz asupra devenirii Vieii, evoluiei Omului. Aa cum preciza Alice Bailey, relund informaia antic pstrat n analele Akashice1 :

    La Est, Stpnul i va trezi pe toi cei ce sunt adormii.La Vest, Ghidul va ncerca i va dovedi pe toi adevraii cercettori de lumini.La Sud, Ghidul va instrui i-l va ajuta pe orb.La Nord, Stpnul pe care nu-l vedem, ua rmnnd larg deschis, i va

    conduce pe pelerini ctre Est unde strlucete adevrata lumin.

    De la Egiptul lui Imhotep, la Evrei, la Pitagora i la Platon ; de la China lui Fou Hi i a lui Huang Ti, la Sumer, la Celi i pn la biologii i fizicienii moderni, simbolurile care au purtat i transmis cunoaterea au fost adesea diferite, dar spiritul rmne acelai : Numerele sunt expresia armonioas i unanim.

    De la Unu la Doisprezece sau la aizeci i patru ..., numerele cnt simfonia cosmic, care face din fiecare fiin, totodat unic prin principiu, tripl prin esen spiritual, nsufleit i fizic i neptit prin natur, cu ale sale apte niveluri de contiin, octava sau holograma universului, el nsui unic, triplu i septuplu.

    Distrus de Seth i reconstituit sub o form nou de Toth, primul dintre geneticieni i stpnul lor, Ochiul lui Horus i ale sale aizeci i patru de parcele se regsesc n cei 64 de

    1 Alice Bailey : Tratat despre cele apte Raze, Ed. Lucis Genve 1956

    9

  • codoni ai A.D.N. ului din codul genetic, aa cum ele se exprim n cele 64 de ptrate ale jocului de ah al vieii : 32 negre i 32 albe ! Yi King-ul chinezilor, vechi de 5.000 de ani i din care Leibnitz s-a inspirat pentru a inventa sistemul binar utilizat n informatic, este, cu ale sale 64 de hexagrame, modelul matematicii celei mai performante.

    Cele zece energii terestre i cele doisprezece energii celeste chinezeti vibreaz n rezonan cu cele 22 de arcane majore ale Tarotului ale Pictorilor din Evul Mediu, cum ele vibreaz la diapazonul celor 22 de aminoacizi specificai de A.D.N., i a celui provenind de la cele 22 de litere ale alfabetului sacru.

    Dar aceasta nu este dect o parte neesenial a alegerii, ca s ne strneasc apetitul, de fapt, cci asociind datele tradiionale ale Kabbalei cunotinelor sale n Osteopatie i n Energetic, Jean-Pierre GUILIANI a tiut s descopere urma de netgtuit, de acum ncolo evident, lsat de Spirit n creaiile sale.

    El ne arat, ntr-adevr, c Suflul Spiritului, Cuvntul Creator, se nscrie profund n materie ; n aa fel nct una din formele cele mai dense ale corpului, scheletul, exprim i conserv fiecare din vibraiile sale, fiecare din acordurile sale ...asemenea unei ntinderi de nisip a crui suprafa vibreaz i se onduleaz n valuri armonioase, ca rspuns la arcuul muzicianului.

    Cele douzeci i dou de litere ala alfabetului sacru al evreilor, constituie sunetele fundamentale, vibraiile primordiale ale Cuvntului ntrupat ; Sefer Yeirah, la cap.II, verset 2, nu afirm dect : Douzeci i dou de litere : EL (Jah) le tras, le fason, organiz combinarea i permutarea lor i cre prin ele tot ceea ce este creat i tot ceea ce trebuie creat.2

    Descoperim atunci cu stupefacie c fiecare os al craniului nostru este materializarea fiecrei din aceste litere, a vibraiei sale i a grafismului su, aceea care a fost scris i conservat de-a lungul erelor, de la origini. Litera Alef (A) i Sfenoidul, litera Mem (M) i Occipitalul, litera in (S) i Etmoidul ... Aceeai materializare este pentru fiecare dinte, pentru fiecare vertebr ...

    Dar atunci se impune spiritului o ntrebare esenial : dintre Liter i Os care este primul ? Este vibraia literei care s-a impus scribului desennd grafismul i care determin relieful osului ? Sau, de fapt, osul craniului a servit de model scriitorului, dnd astfel form literei ?

    ntrebarea rmne pus, n alegerea rspunsului, ntre un scrib dotat cu claraudiie i clarviziune i un scriitor ... osteopat nainte de toate ! Cel puin Osul s nu fie Litera ! Dar, ntr-adevr ni se ofer posibilitatea s experimentm sunetul fundamental al fiecrei litere i s notm efectul : osul rspunde ! Atunci ?

    Atunci ... Nu ne mai rmne dect s descoperim i s apreciem la justa sa valoare jocul energiilor vibratoare la care suntem invitai, i apoi s ncercm experiena pe noi nine, cci, nsuindu-ne propunerile Helenei Petrovna Blavatsky, dup regulile tiinei critice, (cercettorul) trebuie s nlture orice mrturie pe care nu poate s-o verifice n ntregime el nsui.3, vom proceda astfel.

    Orice ar fi legat de aceasta, nu rmne dect aceast descoperire capital, pentru c ea stabilete o legtur de absolut nrudire ntre craniul nostru i vibraiile Cuvntului creator pe care l emite, cele douzeci i dou de litere ale alfabetului sacru. Drept pentru care autorul su le mulumete aici.

    2 Sefer Yeirah, traducere Meyer-Lambert, in Enel : La Trilogie de la Rota Ed. Dervy Livres Paris 19733 H.P.Blavatsky : La Doctrine Secrte Ed. Adyar Paris 1965

    10

  • Jacque PIALOUXAcupunctor OMD MREFSSecretar GeneralAl Fundaiei Cornelius CelsiusPreedinte de onoareAl Asociaiei Naionale aSinergeticienilor din Frana.

    Cuvnt nainte.

    Pentru a citi aceast carte, instalai-v confortabil cu faa la est, este orientarea n care o primim cel mai bine i folosii-v toate simurile. Vizualizai-o ca transparent, fr substan material, vid, acest vid care conine totul, cu toate culorile reunite pentru a forma lumina pur, alb. Ascultai sunetul primordial, perfect, acela al cuvntului creator. Simii cum parfumurile cele mai subtile v nconjoar. Atingei dulceaa seminei acestor pagini pe care o vei Gusta cel mai bine, al acestei savori suave aa cum natura tie s o fabrice. Imaginai-v acum c v vei ntoarce la originile tradiiei, a textelor sacre, a numerelor-litere i a sunetelor i simbolurilor ancestrale pe care ni le-a scris divinul pentru a ne permite s nelegem ceea ce pentu noi este inefabil. Ieii din materia dens. Lsai-v impregnai de aceast Energie Universal pentru ca s fim puin contieni de aceasta. Fii n ascultare cu urechile voastre, dar i cu ochii votri, cu narinele voastre, cu pielea, cu Alchimia vieii, a perfeciunii, a organizrii cerului, a pmntului i a omului. Nu ncercai s nvai ci s nelegei, de ce, cum, cnd, unde ...

    Aceasta este ntrebarea :Pentru ce suntem fcui astfel ?Cum suntem organizai ?Cnd a aprut viaa ? Unde este originea ei ?Exist asemnri ntre toate particulele cele mai mici i galaxiile cele mai mari ?Pentru ce, conform Bibliei, Dumnezeu a spus c l-a creat pe om dup chipul su din

    Pmnt (argil) i i-a insuflat n narine via ?Ce simboluri numerice, alfabetice, sonore, geometrice ... ne sunt date pentru a ne

    permite s ntrevedem misterul creaiei ?Care este legea din care decurg toate legile vieii ?

    n a 6-a zi, cerurile au fost terminateO imens oper ar putea fi scris despre aceast singur fraz n aparen banal n

    care noi am descrie coninutul ei n attea pagini. Ea nchide n ea nsi codul codurilor, cheia cheilor simbolismului divin.

    Noi suntem mijlocul ntre cer i pmnt, ntre suflul i noroiul din care provenim.Umanul, intermediar ntre microcosmos i macrocosmos este supus influenelor

    cerului i pmntului i el este reprezentarea grafic, anatomic, numeric, fiecare din aceste particule fiind asamblat i meninut n coeziune prin aceast for universal care face s urce seva n arbori primvara i pe care niciun om de tiin nu poate s-o explice pn acum. Este aceast for universal pe care ezoteritii o numesc Puterea Vieii. Egiptenii considerau c universul se scald n permanen ntr-un curent de energie

    11

  • invizibil pe care ei o numeau Fluid de Via i care nu este altceva dect aceast for universal.

    Fora Energetic ce asigur coeziunea materiei, face s se deplaseze oceanele dup atraciile lunii ...

    Aceast For Original Indispensabil (F.O.I.) care impune admiraie i respect, a fost tradus, simbolizat n diferite moduri, astfel c ea este unic pentru diferitele civilizaii ale globului nostru. Aceasta s-a ntmplat de-a-lungul mileniilor, ntr-o epoc n care comunicaiile nu permiteau difuzarea unor cunotine de o asemenea cantitate i calitate. Aceast F.O.I. este suportul care explic n ce mod magia, arta i tiina esenial n Egiptul antic, puteau fi utilizabile.

    Cele mai vechi opere, exprimate n ideograme, hieroglife, scrieri cursive, cifre, grafisme sintetizeaz adesea n cteva date esena substanializat a legii organizrii, a creaiei.

    Unul din cele mai frumoase exemple a acestei sinteze se afl n China cu simbolica YinYang i : Yi King, cu ale sale 64 de hexagrame i cartea transformrilor ce decurge de aici. Vom vedea, n continuare, relaiile lor cu descoperirile tiinifice moderne i mai ales cu A.D.N.-ul i cei 64 de codoni.

    erpii Kem-Atef i Ir-Ta ai criptei lui Denderah sunt din aceeai categorie cu Yin-ul i Yang-ul pe care toate Hieroglifele i multitudinea aspectelor divinului reprezentate prin ceea ce noi numim zeii Egiptului atunci cnd era vorba de diversele aspecte ale aceluiai Dumnezeu.

    Shem Ha Meforash i cele 72 de nume ale ngerilor Chivotului Kabbalistic arat de asemenea diferitele aspecte ale divinului, ale unicului i manifestrile sale ; 72 fiind, codul central 8 i transformrile sale, fie 8 x 8 = 64 la care se adaug codul de plecare 64 + 8 = 72 de posibiliti. Aceste 72 de nume sunt scrise cu 22 de litere pe care Dumnezeu le-a trasat, dup Tradiia ebraic, tot ceea ce a fost, este i va fi, ntreaga creaie. Aceste numere-litere conin 3 litere mame, 7 litere duble, 12 litere simple la care se adaug, pentru valoarea lor numeric, 5 litere finale i Marele Alef Final.

    Alchimitii occidentali vorbesc de 4 elemente Aer, Ap, Foc, Pmnt i n centru A Cincia Esen, al cincilea termen, ca n tradiia chinez a celor 5 elemente ale sale.

    Indienii Navahos din America de nord traseaz n cadrul ceremoniilor, pe pmnt, simboluri care fac s ne gndim n mod straniu la cele folosite n China.

    Hinduii, Tibetanii, Africanii, Celii i Druizii fac acelai lucru, fiecare n felul su, dar nu ne spun ei toi acelai lucru, nu simbolizeaz toi creaia ?

    Crucea, simbol universal, nu arat ea planul orizontal, al manifestrii pe care omul triete i axa vertical, comunicarea cu cerul i divinul ?

    Pitagoricienii n timpul iniierii prestau jurmnt pe Sfnta i Divina Tetractys, cod numeric triangular :

    4 = 10 = 1.Kabbalitii explic cele 4 lumi de emanaie, de creaie, de formaie, de aciune prin

    ntretierea celor patru arbori ai Sefiroturilor coninnd fiecare zece aspecte ale divinului.Chinezii vorbesc de cinci elemente duble, adic zece funciuni organice i viscerale.Hinduii precizeaz c Aum-ul i Eco-ul su se exprim prin zece sunete.10 n reducie teozofic valoreaz 1 i reprezint deci unitatea i aspectele sale

    fundamentale. Unul realizat.

    12

  • N-avem noi 10 degete ? ... Nu este una din bazele de calcul cele mai utilizate din lume ? Dar toate acestea nu sunt dect faa vizibil prin comparaie cu faa ascuns care va urma.

    Ce ascunde de fapt un numr, un nume i valoarea sa numeric, sau grafismul su ? Sau nc, un sunet sau o culoare i toate energiile ce eman de aici ? Ar trebui s pendulm de la o tradiie la alta, niciuna neavnd prezentate aceleai faete ale cunoaterii.

    De ce omul are1 cap1 trunchi4 membre10 degete la mini10 degete la picioareun anumit numr :

    de oase,de articulaiide muchi

    i o form reproductibil nmiliarde de exemplare ?

    O form la imaginea numelui din patru litere.Va fi vorba bine neles de imaginea exterioar vizibil dar i de faa ascuns,

    invizibil, pn la infinit de micul nostru A.D.N., trecnd prin intermediari, organele noastre, hormonii notri, muschii notri, scheletul nostru ...

    Totul este codat dup legea care se exprim prin numr.E straniu de asemenea s observm c toate aceste cunotine au fost transcrise

    acum 4.000 5.000 de ani practic n acelai timp n diferite coluri ale lumii cu coduri diferite pentru a exprima acelai lucru.

    De la Unul la TOTUL.

    Atunci lsai-v toate simurile treze, lsai-v imaginaia s imagineze inimaginabilul. Realitatea depete totdeauna ficiunea. Privii, ascultai, simii, gustai, atingei i vei avea o idee a voinei divine, i mai ales, lsai-v ptruni de aceast For care v-a dat via i care v va permite s o transmitei. Fii disponibili, deschii, critici dar permeabili, fr prejudeci de orice fel, nici tiinifice, nici religioase, nici economice, nici politice.

    Nu preluai ceeea ce vine n stare brut, ca profanul care va citi un text sacru fr s posede cheile lecturii i care nu va citi dect o poveste frumoas. Citii printre rnduri, citii cu ochiul omenescului treaz care vrea s se iniieze n cunoatere, citii cu toate cheile tuturor tradiiilor. Yi King-ul v va permite s citii mai bine Biblia sau Thora.

    Thora, Kabbala, sau Taroturile iniiatice v vor permite s nelegei mai bine Yi King-ul sau pur i simplu anatomia sau fiziologia omului i aa mai departe pentru toate cheile n fiecare din textele sacre.

    Nu aruncai nimic nainte de a fi terminat. V vei multiplica ansele unei fine nelegeri a frazelor aparent banale sau a simbolurilor elementare constituind limbajul sau scrierea ce permit comunicarea. Un punct, un cerc, un triunghi, o orientare sunt date fundamentale de neneglijat. Tot ceea ce este trasat emite o for invizibil, dar eficient. Este fora simbolului.

    13

  • Cnd Dumnezeu i-a dat Numele lui Moise n episodul Crngului Arztor i cnd el a trasat fiecare din literele sale, el a dat oamenilor mijlocul de a nelege ceea ce el a zis, mijlocul de a nelege c Dumnezeu este n noi i c n noi trebuie s cutm centrul, n tabernaculul templului nostru interior, n aceast scnteie divin ce strlucete n inima inimii noastre simbolice. El a precizat astfel c Numele Su este gravat n noi, c numerele-litere Y.H.V.H. codific formele i numerele a ceea ce noi suntem de la ADAM KADMON.

    Vom vorbi despre anatomia i fiziologia divin pentru a ne descuia mintea fa de organizarea acestei fiziologii i toate acestea pe singurul principiu al Numelui divinului. Acest Nume, format din patru litere, este exprimat prin cele zece sepfiroturi ale Kabbalei, sau zece atribute ale divinului, n Sefer Yeirah, cartea Formrii. Ceea ce ne permite s nelegem Sfnta i Divina Tetractys a Pitagoricienilor 4 = 10 = 1. i vom studia detaliile n continuare, ct i acelea ale celor patru energii de baz ale tradiiei chineze.

    Conform acestei tradiii, Dumnezeu nu apare; ni se vorbete despre vacuitatea primitiv, despre necognoscibil, despre TAI YI, coninnd toate posibilitile. Cnd dou fore antagoniste dar complementare vor emana de aici, Yin i Yang, termenul intermediar utilizat va fi atunci TAO, calea. Dar n acest stadiu, nimic nu exist nc. Pentru ca materia s apar, ca formele s se structureze, trebuie ca aceste fore s nceap a se combina ntre ele i s dea patru energii poteniale de baz, cele patru prime energii de la care totul va porni. Totul ca n A.D.N., cei patru radicali bazici azotai : Tiamina, Guanina, Citozina i Adenina vor constitui toat devenirea vieii. Ca urmare a lui TAI YI i a lui TAO, a lui Yin i a lui Yang, apar cerul (Zenit), pmntul (Nadir), Estul (Orientul), Vestul (Occidentul), Sudul (Midi) i Nordul (Septentrionul). Acestea sunt 10 principii materiale care vor permite n continuare organizarea vieii.

    Zece principii i patru energii de baz constituie pornirea creaiei. Ca AUM-ul i ECO-ul su : s fie patru termeni ce se exprim prin zece sunete n tradiia Hindu.

    Acest Sunet primordial, acest cuvnt creator al Bibliei, al lui Y.H.V.H., al lui AUM i ecoul su se exprim ntr-un fel prin intermediul primelor patru energii pentru a constitui Materia-Energie sau Energia-Materie a Cosmosului sau prin cei patru radicali azotai de baz ai ADN-ului pentru a compune Materia-Energia biologic.

    Suntem deja n miezul problemei, toate tradiiile se exprim prin coduri numerice comune, incluznd aici Alchimitii cu ale lor patru elemente i cutarea pietrei filosofale pentru mplinirea Marii Opere.

    Numrul de Analogii, pe care Dominique Aubier o numete pe drept cuvnt cooptare n opera sa Faa Ascuns a Creierului, este considerabil oricare ar fi incidena sub care noi observm ceea ce textele ancestrale ne-au lsat motenire.

    A vrea s citez aici fraza filosofului occidental ANDERSON :Tradiia nu nseamn a privi ctre trecut ci a remonta ceea ce rmne.i ceea ce rmne este aceast For Original Indispensabil care produce fr

    ncetare viaa. Dac aceast For se oprete, totul se oprete. Noi nu vom mai fi aici pentru a observa, pentru a observa aceast minunat natur cu multiplele sale aspecte dei codul su central este UNU.

    14

  • Introducere.

    Orice tentativ de a explica organizarea vieii, a construciei universului, implic scrierea nu numai a unei cri ci a unei biblioteci.

    nelepii tradiiei, ale tuturor tradiiilor, au folosit simboluri pentru a comunica cunotinele lor i a fi nelei.

    Simbolul este singurul mijloc de a spune simplu puine lucruri pentru a exprima mult i pentru ca aceasta s rmn valabil milenii mai trziu.

    Avantajul simbolului este s poat fi citit la diferite grade de nelegere. Simbolul este deci o revelaie pe msur care nu-l agreseaz pe cel care l primete pentru c fiecare nu ia din simbol dect ceea ce a neles, deci ceea ce poate asimila.

    Toate textele sacre pot fi citite i nelese n primul rnd de ceea ce este comun muritorilor, profanul. Acesta povestete o istorie frumoas. Aceleai texte, datorit cheilor simbolice de lectur pot fi nelese la un nivel superior de grad II sau chiar gradul III, IV ...

    Cheile acestei nelegeri sunt uneori date de o alt tradiie provenind de la o alt civilizaie i chiar de Tradiia primordial. Cum cheile au fost rspndite pe glob de cteva mii de ani i noi trebuie s le mpreunm pentru a deschide uile cunoaterii universale.

    Aceste simboluri pot fi geometrice, numerice, alfabetice, sonore, ideografice ...Bibliografia de la sfritul lucrrii va permite celor ce doresc s aprofundeze fiecare

    parametru. Scopul acestei cri nu este de a rescrie ceea ce deja a fost fcut. Propunerea este de a pune n lumin codurile organizrii fiinei umane i a funciilor sale, plecnd de la relaiile existente ntre textele sacre. Aceast alt nelegere ne va da o posibilitate suplimentar de a armoniza corpul nostru pentru a-l menine sntos.

    Simbolurile geometrice pot fi de asemenea simple ca punctul, origine a tuturor lucrurilor ; sau nc cercul, triunghiul, ptratul, pentagonul sau pentagrama, steaua microcosmosului, hexagonul sau hexagrama, steaua macrocosmosului ...

    Simbolurile numerice sunt la originea a orice.

    Dup PLATON : Numerele reprezint cel mai nalt grad al cunoaterii.Dup PITAGORA : Totul este aranjat conform numerelor.Dup BOECE : Tot ceea ce, de la originea lucrurilor a fost reprodus de natur,

    pare format dup relaiile numerice izvorte din nelepciunea creatorului.Dup M.H.GOBERT : n francez cuvntul chiffre poate fi definit astfel : semn

    folosit la reprezentarea numrului (cifr). Dar el nseamn i scriere secret (cifru). Chiffrer nseamn deci a ascunde.

    Albert EINSTEIN minunndu-se de organizarea atomilor ar fi zis : Categoric Dumnezeu nu joac zaruri.

    Simbolurile pot fi alfabetice, grafismul literelor avnd o simbolic specific. Aceste litere sunt numere-litere pentru evrei care nu au cifre pentru a calcula i se folosesc

    15

  • de litere cu valoarea lor numeric (cf. tabelului). Puritii se gndesc c Thora este singurul text de origine divin. Recente cercetri pe calculator par s le dea dreptate. Aceste numere-litere sunt 22 de grafisme divine, care amestecate i combinate n diferite moduri, au fcut sufletul a tot ceea ce a fost i va fi.

    Chiar pe aceste litere, sfntul, fie binecuvntat, a fondat numele su sublim i inefabil. : Numele din 4 litere, tetragrama sacr : Y.H.V.H., codul codurilor, cheia cheilor organizrii vieii i a umanului n particular ! Numele de nepronunat care nu poate fi dect spus pe litere !

    Geneza 1,27 : Dumnezeu l-a creat pe om dup chipul su, dup chipul lui Dumnezeu ce l-a creat, brbat i femeie el i-a creat.

    Chipul nostru este cel transmis de ctre simbolica grafic i numeric a numerelor-litere a Numelui Su dat lui Moise pe Muntele Sinai : Y.H.V.H.

    Ceea ce numim om celest sau prima manifestare divin nu este altceva dect forma absolut a tot ceea ce este. A.D. FRANK.

    Din numerele-litere decurge un sunet, acela al literei pronunate cu voce tare sau un sunet pronunat fr emisie sonor.

    Aceste grafisme emit o energie ca i sunetele pronunate sau nu, ct i energia numrului corespunztor.

    Termenul Energie foarte occidental nseamn n realitate pentru tradiiile orientale suflul : suflul creator, suflul original, foarte ru tradus n occident prin termenul energie care are multe alte semnificaii i poate antrena confuzii, cnd de fapt cuvntul grecesc Logos are un sens mult mai exhaustiv.

    Nu este spus n Genez 2,7 : Dumnezeu l-a fcut pe om din praful de argil, i-a insuflat n nrile sale o suflare de via.

    Este problem de suflu divin sau energie original. Noi vom pstra acest termen energie pentru limbajul nostru occidental, termenul suflu, mult mai exact, fiind dificil de utilizat.

    Noi vom putea de-acum n colo s vorbim de numere-litere-sunete i de energia corespunztoare ; aceast energie care a creat prin combinaiile lor tot ceea ce a fost, este i va fi, care n consecin continu s acioneze i pe care eventual noi vom putea s-o utilizm.

    Puterea sunetului n-o mai demonstrm, nici cea a aciunii sale asupra umanului. Rugciunile, mantrele, muzica, cntecele, zgomotele au repercusiuni benefice sau distructive asupra celulelor noastre.

    Simbolurile sunt i ideografice i reflect un gnd prin intermediul unei imagini uneori dificil de descompus pentru a regsi gndul iniial.

    Evanghelia dup Sfntul Ioan : La nceput a fost cuvntul i cuvntul era de la Dumnezeu i cuvntul era Dumnezeu. Prin el totul a aprut i fr el nimic n-a aprut din ceea ce este aprut. n el era viaa i viaa era lumina oamenilor.

    Cuvntul exprimat prin aceste numere-litere-sunete emite lumin i deci culori cnd aceasta este descompus.

    Fiecare din cele 22 de litere corespunde deci unei energii cu multiple aspecte :- Form,- Numr,- Sunet,- Culoare,

    16

  • - Simbol,- Orientare ...

    Jocul const n a utiliza fiecare liter i tot ceea ce i corespunde, asemenea unei ppui ruseti care conine alte ppui, pentru a crete energia intrinsec a fiecreia dintre ele.

    Simbolul poate fi nc i mai simplu i combinrile sale s mearg la infinit. Calculatorul funcioneaz datorit informaiilor binare 0 i 1 regrupate n octei, ceea ce i permite s stocheze miliarde de informaii pe volume din ce n ce mai mici.

    Un alt calculator milenar, cel chinez, funcioneaz pe acelai principiu. Codul su binar este Yin-ul i Yang-ul codificai i , adic o linie ntrerupt pentru Yin i o linie continu pentru Yang. Aceste dou linii se vor combina ntre ele pentru a forma patru energii de baz care sunt la originea apariiei formelor, a structurii ntregii materii :

    Aceste 4 energii se combin la rndul lor cu Yin i Yang pentru a da 8 trigrame.

    Combinrile sunt astfel la infinit ncepnd de la 64 de hexagrame.:

    noi am obine un sistem Energetic complet capabil s se reproduc i coninnd toate legile organizrii vieii de la microcosmos la macrocosmos. Aceast organizare este cea a lui Yi King.

    Descoperirile tiinifice ale lui Watson i Crik (Premiul Nobel n 1962) au demonstrat c materia vie funcioneaz n acelai mod : Yi King-ul nu reproduce altceva dect organizarea A.D.N.-ului, adic foarte clar codul genetic cu cei 4 radicali azotai de baz i specificarea, prin 64 de triplei, a acizilor aminai.

    Cheile simbolicii universale, fie c originea lor este ebraic, chinez, egiptean sau greac, ne permit s decodm corpul uman, s-i nelegem mecanismele, funcionarea i ne d n consecin posibilitatea de a efectua separaia n caz de defeciune.

    17

  • A. Cheile tradiiei.

    I. Tradiia ebraic.

    Thora, constituit din primele 5 cri ale Biblliei, este de o asemenea complexitate, de o asemenea subtilitate c pare imposibil ca ea s fie conceput de un creier omenesc. Cercetri asupra procedeelor matematice de codaj duse de 8 savani israelieni par s demonstreze originea divin a acestor texte.

    Primele structuri matematice care apar sunt deja stupefiante. Dar studiul se continu, alte aspecte, alte structuri, alte legi matematice se reveleaz, ansamblul formnd atunci un tot de o perfeciune i de o complexitate pe care nici un creier omenesc n-ar fi putut s le conceap. Numai calculatoarele cele mai performante au permis s le cerceteze n profunzime, ceea ce, chiar de pe acum permite s se pun n eviden c niciun creier omenesc redus la dimensiunile proprii n-a putut s conceap o asemenea capodoper. Dac numai calculatoarele cele mai performate permit s le neleag, cu att mai mult ar fi fost imposibil acum cteva mii de ani s fie stabilite. Pare mai probabil ca oamenii pe care i-a inspirat Dumnezeu nu i-au dat seama de extraordinara i complexa munc a arhitecturii numerice pe care ei erau pe cale de a o transmite. 4

    Autorul ne spune mai departe : Problema codurilor este deci o intrig ceparcurge ntrega Biblie i care este un

    fenomen unic i supranatural. Pentru Israel, aceast descoperire va duce negreit la Iisus, Mesia.

    Studii similare au fost fcute n paralel pe alte scrieri evreieti i n-ua artat nimic asemntor.

    n aceeai revist doctorul Emile Loudin ne spune : Acum aproape un secol, un matematician pe nume Ivan Panin, descoperea n

    textul grecesc al Noului Testament, existena unei extraordinare structuri matematice. 5El adaug apoi n legtur cu Noul Testament scris n greac, c alfabetul sau

    literele au i o valoare numeric : O prob de control

    Ne-am putea totodat ntreba, dac studiul oricrui text grecesc vechi nu permite n mod egal s se ajung la concluzii identice ? Bine neles, Ivan Panin a vrut s se asigure cifrnd, n alte texte vechi fabule de Esop i Apologia lui Socrate fcut de Platon, de exemplu. Aceste scrieri clasice nu au relevat nicio structur numeric, orict de bine redactate ar fi putut fi, nu era posibil s se desprind nici cea mai mic lege matematic ntre cifrele corespunztoare literelor. Omul este ntr-adevr capabil s construiasc un edificiu de o asemenea armonie i de o asemenea complexitate. Cu ct mai mult poate s descopere n ea unele aspecte i s se minuneze.

    ntreaga Biblie este vizat, de la Genez la Apocalips, mai puin textele Apocrife.

    4 Pastor J-M.Thobois, revista Exprience Document nr.65, I er Trimestre 1987.5 Docteur Emile Loudin, revue Exprience Document nr.65, I er Trimestre 1987.

    18

  • Principiul iniial. Yod-ul.

    Yod-ul a 10-a liter printre cele 22 ale alfabetului, n form de virgul, este

    principiul iniial al ntregii numeraii i scrieri, existena manifestat n timp.Toate literele deriv din una singur, Iod, i nu sunt dect combinaii rezultnd

    din diferite asamblaje ale acestei litere. Astfel c Alef-ul este la origine format din 4 Iod opui 2 cte 2. Este la fel cu toate celelalte litere. 6

    Alfabetul Ebraic.

    Alef-Beit al Evreilor i alfa-beta grecilor, compuse din primele litere ale alfabetului, i dau numele su. Alfabetul ebraic de 22 de litere cuprinde:

    3 litere mame,7 litere duble,12 litere simple,crescute din raiuni de numeraie de5 litere finale printre precedentele ide marele Alef final. (cf. Tabelului)

    Codurile numerice, Alfabetul. Numerele-litere.

    Noi numrm deci fie 22, fie 27, fie 28 de litere organizate n 3, 7 i 12, plus 5 i 1.Fiecare liter avnd un numr de ordine de la 1 la 28 i o valoare uzual sau

    exoteric de 1 la 910 la 90100 la 400500 la 900 pentru cele 5 finale,1000 pentru Marele Alef final.

    Fiecare liter posed i o valoare ezoteric obinut ncepnd cu unghiurile diferitelor figuri geometrice ce mpart cele 360 0 ale Cercului.Alef corespunznd primei din aceste figuri geometrice : triunghiul echilateral cu

    unghiuri de 120 0 ; valoarea sa ezoteric este de 360 0 / 120 0 = 3.Ptratul cu unghiurile de 90 0 d 360 0 / 90 0 = 4 pentru Beith.Pentagonul cu unghiurile de 72 0 d 360 0 / 72 0 = 5 pentru Guimel.

    i aa mai departe pn la unghiul de cu unghiurile de 1 0 care mparte cercul 360 0 / 1 0 = 360 pentru Tav.

    6 Rahamin Ben Isaac, La Kabbale dchiffre, ed. Atlantic

    19

  • Nr. deordine Literele

    Valoareexoteric

    Divizori22 de

    poligoane

    Valoareezoteric

    Valoaresecret

    1 Alef 1 360 : 120 3 62 Beit 2 360 : 90 4 103 Ghimel 3 360 : 72 5 154 Dalet 4 360 : 60 6 215 Hei 5* 360 : 45 8* 366 Vav 6* 360 : 40 9* 457 Zain 7 360 : 36 10 558 Het 8 360 : 30 12 789 Tet 9 360 : 24 15 12010 Yod 10* 360 : 20 18* 17111 Haf 20 360 : 18 20 21012 Lamed 30 360 : 15 24 30013 Mem 40 360 : 12 30 46514 Nun 50 360 : 10 36 66615 Sameh 60 360 : 9 40 82016 Ain 70 360 : 8 45 103517 Pei 80 360 : 6 60 183018 adi 90 360 : 5 72 262819 Kof 100 360 : 4 90 409520 Rei 200 360 : 3 120 7.26021 in 300 360 : 2 180 16.29022 Tav 400 360 : 1 360 64.980

    Finale23 Kof sofit 50024 Mem sofit 60025 Nun sofit 70026 Pei sofit 80027 adi sofit 900

    Mari28 Marele

    AlefFinal

    1000

    Fiecare liter posed i o valoare secret obinut prin formula :

    2)1( +nn

    n care n este valoarea ezoteric a literei.

    20

  • De exemplu : Alef valoare ezoteric = 3

    valoare secret 62

    )13(3=

    +

    Hei valoare ezoteric = 8

    valoare secret 362

    )18(8=

    +

    Este remarcabil de notat c litera Beit, prima liter a cuvntului Bereschit, primul cuvnt al Bibliei are ca valoare exoteric 2, ezoteric 4 i secret 10. (2, 4, 10)

    Beith, prima liter a textului sfnt ne indic deja :dualitatea, tetragrama sacr, numele divinului,cele 10 aspecte ale divinului exprimate prin cele 10 sephiroturi ale

    Kabbalei.

    Procedeele Kabbalistice.

    Kabbala vine de la cuvntul Kabbala adesea tradus prin tradiie, lucru transmis, ceea ce a fost primit. 7

    Kabbala, tradiie i cercetare ebraic spiritual, este dup Kabbalist n legtur direct cu contiina divin i constituie n plus un studiu al tiinelor universului i a naturii.

    O lectur a unui text nu se oprete la prima vedere a aranjamentului literelor, a cuvintelor sau a frazelor. Diferite procedee permit s se citeasc acelai text la alte niveluri de nelegere :

    Guematria.tiina care studiaz valoarea numeric a unui cuvnt sau care nlocuiete un cuvnt

    prin altul avnd aceeai valoare numeric.

    Temoura.

    Este arta anagramelor. Ea const n a permuta i a combina literele aceluiai cuvnt sau a unui grup de cuvinte pentru a obine altele.

    Notarikon.

    Aceasta const n a lua prima sau ultima liter a fiecrui cuvnt al unei fraze pentru a face un cuvnt nou.

    Numele divinului.

    Ceea ce ne intereseaz n cuvntul nostru este, n mod sigur acest ultim procedeu, Notarikon-ul. Rugciunea de ncepere a Shabath-ului ncepe prin:

    7 Dictionnaire des Hbrasme, Michel SAIN-GALL, Ed. Demeter

    21

  • n a 6-a zi cerurile au fost terminate.

    Lund prima liter a fiecrui cuvnt, avem plcerea s descoperim numele inefabil V.H.V.H.

    Ni se spune c n a asea zi, sau n a asea unitate distinct, sistemul obinut este complet, terminat, ceea ce vom gsi n alte organizri, n alte tradiii.

    Pe scurt, litera poate fi considerat ca vie i chiar gnditoare. Ea este totodat o idee, o form, o poziie, o for, o orientare, un sunet, o sum, o culoare, o funcie.

    n funcie de aspectul simbolic al fiecrei litere, a punctului iniial, Yod-ul eman expirul divin, He-ul, suflul, care ajungnd, ndeplinindu-i misiunea revine n crlig, Vav-ul, pentru a relua inspirul su, al doilea He.

    i aa este n fiecare respiraie a omului, care se produce de 18 ori pe minut, sau de 25.920 de ori pe zi, ne d cu acest ansamblu durata marelui an sideral de 25.920 de ani.

    Aceasta ar vrea s zic, c omul n fiecare zi a vieii sale respir de un numr de ori corespunztor unui ciclu cosmic, adic de 12 ori o er de 2.160 de ani.

    Trebuie, ntr-adevr, s traversezi 12 ere n legtur fiecare cu o constelaie pentru ca soarele s revin pentru a ocupa acelai loc, la echinociul de primvar aproximativ 25.920 de ani numii Marele An sau Anul Sideral. n istorie, dup era taurului, apoi a berbecului i cea a petilor (era cretin), noi intrm actualmente n era vrstorului.

    Y.H.V.H.

    Numele dat lui Moise de ctre divinitatea nsai pe Muntele Sinai, nc numit tetragrama sacr, sau Numele din 4 litere este socotit el singur a conine toate legile creaiei

    omului, creat dup propriul su chip.El nu trebuie s fie niciodat pronunat, ci doar spus pe litere

    : Yod, Hei, Vav, Hei.Evreul scriind de la dreapta la stnga, grafismul tetragramei

    va fi :

    pe care noi l vom scrie Y.H.V.H pentru lectura noastr.

    Aceast reprezentare a Numelui divin poate fi scris n mod egal pe vertical, pe care l putem considera ca forma lui ADAM KADMON.

    El este prezent n cartea lui Ezechiel ca avnd aspectul unui om.

    22

  • Yod-ul capulHei-ul centura scapular i membrele superioareVav-ul coloana vertebralHei-ul centura pelvian i membrele inferioare

    Valorile sale

    Numele Yod Hei Vav HeiTetragrama Y H V H 4 litereValoarea exoteric 10 5 6 5 26Valoare ezoteric 18 8 9 8 43Valoare secret 171 36 45 36 288

    288, valoarea sa secret este un numr magic prin excelen, i referitor la acest subiect este interesant de vzut opera lui Lo-Georges Barry, Numerele Magice de Nucleu.8

    Pentru a nelege numerica anatomiei noastre vom avea nevoie ulterior de toate numerele.

    Cele 10 aspecte ale divinului.

    Se spune n tradiia Kabbalistic, bazndu-se pe Thora, c divinul se manifest sub 10 aspecte, 10 caliti, numite sephiroth (la singular sephira). Aceste 10 sephiroth aranjate ntr-o ordine particular constituie prin analogie ceea ce se va chema arborele vieii.

    Aceste 10 etape sunt valoarea secret a lui 4, expresie a numelui din 4 litere, ceea ce noi vom regsi mai departe cu Sfnta i Divina Tetractys a Pitagoricienilor :

    4 = 10. (4 + 3 + 2 + 1).Cele 10 Sephiroth se vor manifesta prin ceea ce textele numesc fulgerul strlucitor,

    de la lumina primit prin prima sephir Keter, coroana primului receptacul al emanaiei luminoase infinite (Ain Soph Aur) i pn la a 10-a sephira Malkuth, regatul, sinteza tuturor celorlalte Sephitoth, prezena real a lui Dumnezeu n creaie. n textele kabbalistice se face vorbire de a 11-a calitate numit Daath, calificat drept non-Sephira n legur cu cunoaterea i o dimensiune superioar, aceea a Gnozei lui Dumnezeu.

    8 Lo-Georges Barry, Les Nombres Magiques Nuclaires ditions Deroy

    23

  • Fulgerul strlucitor.

    Binah

    Iesod

    24

    Binah

    Keter

    Malkout

    Tipheret

    Gebourah Hesed

    Hokmah

    NetzachHod

    Iesod

  • Cele 32 de Ci ale nelepciunii.

    Binah

    Iesod

    25

    Keter

    Binah Hokmah

    Gebourah Hesed

    Tipheret

    Daath

    Hod Netzach

    Iesod

    Malkout

  • Keter

    AdamKadmon.Hokmah

    Binah

    Tipheret Geboura

    hHesed

    Iesod

    Netzach Hod

    26

    Malkout

  • Cele 32 de Ci ale nelepciunii.n Sefer Yeirah, Cartea Formrii, oper coninnd toate nvturile Kabbalei

    asupra cosmogeniei i cosmologiei, se gsete menionat c lumea a fost creat plecnd de la 32 treceri secrete ale nelepciunii. Cele 32 de treceri sunt definite ca fiind cele 10 Sefiroturi plus cele 22 de crri sau Cineroth, ci de comunicare ntre Sefiroturi, n legtur cu cele 22 de litere ale alfabetului ebraic.

    Literele sunt forme primordiale ale tuturor fiinelor metapsihice i psihice create.

    Ele sunt esene spirituale a cror aparen exterioar corespunde energiei interne. 9

    Cele patru lumi.Cele 10 Sefiroturi receptacule a celor 10 atribute ale divinului ascund lumina divin

    pentru a o reda perceptibil simurilor umane. Exist patru niveluri de manifestare a acestor 10 Sefiroturi, numite cele patru lumi, lumi care sunt urmtoarele dup Vedhyas VIRYA10 :

    prima lume Atsilouth : lumea emanaiei, cea mai elevat din cele patru, cea mai aproape de sursa creatoare. Ea se afl n infinitatea lui An-Soph11,

    a doua lume Briah : lumea creaiei, la acest nivel se constituie arhetipurile creaiei,

    a treia lume Ietsirah : lumea formrii n care toate formele se elaboreaz,a patra lume Assiah : lumea aciunii, care este construcia propriu-zis a

    universului, este lumea material.Din punct de vedere omenesc, sefiroturile sunt sursa celor 10 puteri ale sufletului.

    Cele 3 superioare (...) sunt contiina pur. Celelalte 7 (...) constituie cele 7 fore emoionale ale sufletului. (n relaie cu cele 7 zile ale creaiei).

    Vedhyas VIRYA adaug mai departe:Cele 4 lumi i cele 7 palate ale lor sunt n om, diferitele sale forme de existen,

    spunem diferitele sale corpuri, din care cel mai dens din lumea Assiah este corpul fizic.Cele 4 lumi se ntreptrund i se suprapun i nu formeaz astfel mai mult de 28 de

    Sefiroturi.n tradiia chinez, cele 28 Sieous sau 28 de constelaii sunt diviziuni ecliptice,

    proiecii ale nivelului sideral pe ecliptic (orbite ale micrii aparente a Soarelui pe bolt).

    9 Rabin Dr.P.S.Berg, Le Pouvoir de lAlph-Beith, Ed. Centre de recherche de la Kabbale.

    10 Vedhyas VIRYA, La Spiritualit de la Kabbale, Ed. Prsence.11 Vezi schema de la pag. 37

    27

  • Cele 4 lumi

    Atsilouth

    28

    Briah

    Ietsirah

    Assiah

  • Un text sacru chinez, Nei Ting Suwen zice :ntre Cerul care atrn peste ea i solul care o poart, creaia atinge

    perfeciunea sa n om.Tradiia chinez vorbete de 14 meridiane de acupunctur pe corpul uman la

    dreapta i 14 la stnga, adic 28 n total coninnd fiecare puncte de comand, n numr de 360 la deapta i la stnga. Aceste puncte sunt ntr-un anume fel proiecii stelare pe corpul nostru.

    360 este valoarea ezoteric a celei de a 22-a litere, Tav, perfeciunea creaiei, totalitatea lumilor unite care constituie universul.12

    Cele 64 de hexagrame ale lui Yi King, cartea transformrilor din tradiia chinez, fac s ne gndim la o coborre i la o urcare n cele 32 de ci ale nelepciunii, cele 32 de aspecte ale creaiei, care pot s ne trimit la imaginea Scrii lui Iacob.

    Cele 50 de ui ale lui Binah (scntei) (...), adic toate planurile existenei n univers, mergnd de la nonexistent la existent urmnd procesul legilor evoluiei13 care sunt 49 + 1 (Daath) fac s ne gndim la cele 50 de baghete de coada oricelului permind consultarea oracolului lui Yi King. Modul de consultare ncepe prin scoaterea uneia dintre ele reprezentnd sacrul cu care nu ne mai jucm. Consultarea acestei cri a nelepciunii se va face cu 7 x 7 = 49 de baghete permind a determina, datorit ritualului consacrat, una din cele 64 de hexagrame, ca rspuns la ntrebarea pus.

    Cerul

    Omul

    Pmntul

    Oglindcu faadubl

    Spiritul

    Sufletul

    Corpul

    Ideogram chinez : Omul situat ntre cer i pmnt

    12 Vedhyas VIRYA, La Spiritualit de la Kabbale, Ed. Prsence13 Vedhyas VIRYA, La Spiritualit de la Kabbale, Ed. Prsence

    29

  • De la UNU la TOT.

    Tao a produs Unul,Unul l-a produs pe Doi,Doi l-a produs pe Trei,

    Trei a produs cele Zece mii de fiine.

    Lao Tseu, Tao Te King.

    mpratul HUANG zicec Yin-ul i Yang-ul sunt cile

    transformrii i creaieicerului i a pmntului.

    Andr DURON, Su Wen, Guy Trdaniel Editeur.

    Energia reprezint vibraia i deci ritmulcare fac s se nasc toate formele pe planet.

    Ea este cuvntul n expansiune care permite creaia. Este deci un act divin, la originea materiei, adic a creatului.

    Patrick DARCHEVILLE, De la Pierre aux Etoiles, Guy Trdaniel Editeur.

    II. Organizarea vieii dup tradiia chinez.

    30

  • Principiul prim a tot ceea ce exist.

    El se numete Tai Yi, vacuitatea primitiv, vidul care conine totul, fr noiune de spaiu sau timp, Spiritul original.

    Tao Inn i Iang.

    Din acest Principiu original, Tai Yi-ul, se nate al doilea Principiu, suflul creator, Calea, Fluxul, numit Tao.

    Al treilea Principiu sau principiu ntuneric este numit Inn.Al patrulea Principiu sau principiu lumin este numit Iang.La aceste 4 Prime principii imateriale se adaug pentru a defini spaiul :-al cincilea Principiu, Tien, Cerul, nlimea ndreptat ctre nalt-al aselea, Ti, Pmntul, profunzimea ndreptat ctre jos-al aptelea, Tching, Esena nsi a Vieii, ndreptat spre Est (Orient)-al optulea, Hsing, Substana care va impregna materia, ndreptat ctre Vest

    ( Occident)-al noulea, Wou, Manifestarea luminii, ndreptat spre Sud-al zecelea, Tai Chi, Principiul Suprem al Existenei, ndreptat ctre Nord de

    unde se va nate viaa n forma :14

    Din aceste 10 principii imateriale vor decurge 10 principii funcionale care ne vor permite s nelegem ceea ce leag lumea simbolurilor i lumea oamenilor ; s nelegem infuxul care, provenind din lumea principiilor, anim materia organiznd-o i dndu-i form.15

    Dou fore radicale sunt emanaia direct a lumii principiilor, numite Yin i Yang, pentru a le diferenia de cele 2 principii imateriale numite Inn i Iang.

    Provenind din aceste 2 fore primare, 8 fore secundare, complementare vor aprea prin jocul polarizrilor :

    Cerul i Pmntul, Muntele i Lacul, Tunetul i Vntul, Apa i Focul.

    14 Daprs Jacques PIALOUX, Le 8me Jour de Ptah, d. Les Deux Ocans.15 Vezi pag. 42

    31

  • Cele dou fore Yin i Yang sunt simbolizate prin dou monograme ii reprezint energiile de expansiune i de contracie i toate perechile de opui

    complementari ai timpului, ai spaiului sau ai manifestrii n general. Noapte-zi, jos-sus, nainte-napoi, dreapta-stnga, adncime-suprafa, frig-cald, umiditate-uscciune, repaus-micare, lun-soare, feminin-masculin, etc. ... Aceste dou sufluri sunt opuse dar indisolubil complementare.

    i totui n acest stadiu, nimic nu exist nc pe planul materiei. Nu este dect virtualitatea ansamblului de posibil.

    Cele 4 energii.

    Pentru ca cineva s nceap a exista, pentru ca materia s apar, pentru ca formele sale s se structureze, trebuie ca aceste dou fore-suflurienergii s nceap a se combina ntre ele. Apare atunci a doua polarizare constituit din patru bigrame n relaie cu cele patru energii de baz pe care Jacques PIALOUX le numete16 :

    T Energie Transcendent, aceea a originii despre care textele nu vorbesc niciodat dei este omniprezent i fr ea nimic n-ar exista

    G Energie Genetic sau de reproducere

    C Energie Aerului sau de respiraie

    A Energie Alimentar sau de nutriie

    Cele patru Energii se vor combina la rndul cu Yin i cu Yang pentru a da a treia polarizare constituit din opt trigrame, zise ale mpratului Fou-Hi, care se combin apoi cu Yin i cu Yang pentru a da cele 16 tetragrame care fac la fel pentru a da 32 de pentagrame care, la rndul lor, la a asea polarizare produc 64 de hexagrame. Dac polarizrile se opresc la acest nivel, este foarte simplu pentru c ncepnd de la 64 de hexagrame, s-a obinut un sistem energetic complet, capabil s se reproduc i coninnd totalitatea legilor de organizare a vieii n univers, nelegndu-se aici i cele ale funcionrii umane.

    Este curios de notat c acidul dezoxiribonucleic, sau A.D.N.17, care constituie baza materiei vii funcioneaz cu dou benzi pe care se gsesc patru radicali azotai de baz : Tiamina, Guanina, Citozina i Adenina. (T.G.C.A.). Aceste elemente care funcioneaz prin triplei pentru a specifica acizii aminai i semnele de punctuaie ale mesajului genetic, n fabricarea de proteine, se prezint sub 64 de combinaii posibile. Yi King-ul, acest calculator milenar are aceleai coduri de organizare ca i codul nostru genetic.

    i dac este scris c n a asea zi cerurile au fost terminate, exact la a asea polarizare, codurile de organizare a vieii sunt definitivate ... Nu ne rmne dect s contemplm opera.

    16 Vezi pag. 4217 travaux de J.D. WATSON, F.H.C. CRIK, M.H.F. WILKINS, prix Nobel de mdicine et de physiologie en 1962.

    32

  • Cele 64 de hexagrame ale Yi-King-ului.

    Tai Yi2 Monograme

    4 Bigrame

    8 Trigrame

    64 Hexagrame

    32 Pentagrame

    16 Tetragrame

    1-a Polarizarea 2-a Polarizare

    a 3-a Polarizare

    a 6-a Polarizare

    a 5-a Polarizare

    a 4-a Polarizare

    IangInn

    33

  • Cele 64 de hexagrame sunt n relaie cu organizarea celor 12 Energii Celeste i a celor 10 Energii Terestre ale omului la fel ca cei 64 de codoni ai A.D.N.-ului sunt n relaie cu organizarea celor 22 de acizi aminai, 10 hidrofili i 12 hidrofobi.

    Omul ntre cer i pmnt suport influenele cerului i ale pmntului. n circuitele energetice ce permit umanului s se adapteze climelor i anotimpurilor, tradiia vorbete de 10 GAN, energii terestre i de 12 ZHI, energii celeste. Corpul posed efectiv 6 straturi energetice, cele 6 caliti ale cerului, compuse din 2 meridiane fiecare cu 12 traiecte purttoare de puncte de comand i 5 elemente ale pmntului dedublate n funcii organice i viscerale n numr de 10 care sunt funciunile noastre somatice, senzoriale i emoionale. Energia acestor diferite funciuni n numr de 12 + 10 = 22 permite omului adaptarea sa la mediu i la reglarea funcionrii lui cotidiene.

    Regsim de asemenea, aceste numere n dublul sistem zecimal i dodecimal de calcul de derulare a timpului la chinezi.

    64 valoreaz 22.64 i 22 sunt cele dou fee ale lui UNU n organizarea multiplicitii. Referitor la

    aceasta, Rene-Paule GUILLOT ne spune, n prefaa crii lui Jacques PIALOUX, a 8-a zi a lui Ptah, Tratatul celor 22 de Arcane ale tiinei lui Al Kemit18 :

    64 valoreaz 22, adic numrul unei realiti unice, considerat la niveluri diferite. Ceea ce ne duce cu gndul la cele 22 de nome ale Egiptului de Sus, ct i la cele 22 de rune nordice i la cele 22 de litere ale Sefer Yeirah. Acestea corespund obiectivrii gndirii divine plecnd de la 10 principii imateriale, cele 10 Sefiroturi ale arborelui kabalistic. La cealalt extremitate a pmntului, China reia acest 10, surs a ntregii creaii, exprimndu-se prin 10 principii funcionale.

    Scris clar, chiar dac de neneles pentru muli, tradiia att de bine conservat de ctre scribi, gnditori sau arhiteci din Egipt, China, Islanda sau Iudeea, se strecoar egal ntre liniile celor 22 de capitole din Apocalips : o Biblie de alchimie ale crei grile se deschid asupra istoriei lumii i a mutaiilor sale ; o istorie foarte frumoas ... care povestete n felul su Tarotul pictorilor din Evul Mediu, ale cror 22 de arcane majore sunt emblemele celor 22 de Energii de fondare a universului.

    n aceast excelent lucrare J. PIALOUX ne arat relaiile ntre cele dou numere universale :

    Reiese c numerele de la Unu la apte, luate n sensul particular de 7 msuri sunt n relaie analogic cu 7 vibraii din care a doua este dublul primei, a treia dublul celei de a doua ... i din care ultima o dubleaz pe a asea, este deci egal cu 64 de ori prima. Regula transpoziiilor, scump Tradiiei, este astfel demonstrat n acelai timp ca valoarea ochiului lui Horus-Soare. n acelai timp, totalul primelor 6 msuri va fi totdeauna cuprins n a aptea, care asigur coeziunea lor i valoreaz 64/64, ochiul sacru, Oudjat :

    18 Jacques PIALOUX, le 8me Jour de Ptah, Ed. Les Deux Ocans.

    34

  • Raportnd aceast msur fracional la baza ptratului piramidei, msura a universului, cele 7 zile ale Creaiei apar n eviden, cu spirala Timpului care marcheaz acceleraia progresiv : prima zi, este a 7-a msur care valoreaz de asemenea 1/64, ultima parte care lipsete, o parcel de Spirit, msura Timpului lui Dumnezeu n om. Astfel cele 64 de pri sunt complete.

    Yi King-ul este baza a tot ceea ce este creat i a tot ceea ce trebuie s fie creat ...

    Cnd tim c cele 22 de litere ale alfabetului sacru, ca de altfel cele 22 de Arcane Egiptene, constituie n acelai mod baza a tot ceea ce este creat i a tot ceea ce trebuie creat, putem s ne ntrebm ce relaii privilegiate pot ntr-adevr s existe ntre 22 i 64 !

    prima zi valoreaz 6 care valoreaz 1/2 = 32a doua zi valoreaz 5 care valoreaz 1/4 = 16a treia zi valoreaz 4 care valoreaz 1/8 = 8a patra zi valoreaz 3 care valoreaz 1/16 = 4a cincia zi valoreaz 2 care valoreaz 1/32 = 2a asea zi valoreaz 1 care valoreaz 1/64 = 1a aptea zi valoreaz 1 care valoreaz 1/64 = 1totalul valoreaz 22 deci egal 64

    35

  • Fiziologia energetic uman i Yi King.

    Organismul energetic al omului cuprinde 3 etaje de funcionare n teoria general a energeticii fondate pe Yi King i pe tradiia chinez19 :

    La primul etaj exist dou paliere20 :Primul primete i prenclzete energiile provenind din exterior : Aer, Alimente-

    Buturi i Gnduri i este numit : Trei Prenclzitori.Al doilea transform, fabric, specific energiile noastre plecnd de la precedentele

    sub impulsul energiilor ereditare i elimin deeurile.El nsui este divizat n trei niveluri :

    - Superior sau Cardio-Pulmonar- Mediu sau Digestiv- Inferior sau Uro-Genital

    n care se gsesc organele noastre :Plmni Inim Splin Stomac Ficat - Vezic biliar - Intestinul subire -

    Intestinul gros Rinichii - Vezica i organele genitale. Este numit Trei Focare. Acestea sunt cele patru bigrame-energie T,G,C,A, care funcioneaz trei cte trei i care constituie suportul acestui etaj.

    Al doilea etaj, constituit din opt vase, are drept rol s asigure reglarea distribuiei celor dou energii, Yin i Yang, nutritiv i defensiv, centrifug i centripet, provenind de la primul etaj, ctre al treilea etaj. Aceste opt Vase sunt n relaie cu cele opt trigrame n rezonan cu sistemul nostru hormonal.

    Citirea se face de la Yin la Yang adic de jos n sus.

    Trigrame Vase Analogiihormonale

    Puncte decomand

    Tao Mo Pancreasendocrin

    41 VB

    Yang Oe Mo TiroidPara-tiroid

    5 TR

    Yang Tsiao Mo Hipofiz 62 V

    Tou Mo Epifiz 3 IG

    Jenn Mo Timus 7 P

    Inn Mo Suprarenale 6 R

    Inn Oe Mo Gonade 6 G

    19 J. PIALOUX, Le Diamant Chauvre, ou la tradition des vidences, teoria general a energeticii fondate pe Yi King i tradiia chinez, Ed. Cornelius Celsus, Laussanne.20 Schema general de la pag. 61

    36

  • Tchong Mo Hipotalamus 4 SP

    Aceste opt Vase sunt, fiecare, n relaie cu o trigram i n consecin cu 1/8 din roata de 64 Hexagrame a Yi King-ului. n ansamblul lor, ele sunt n relaie cu fazele lunii i cu ciclul menstrual. Antenele lor periferice cu traiectele externe pot, fr ndoial, s fie considerate drept captori cosmo-telurici.

    Al treilea etaj, compus i el din dou paliere, este n relaie analogic cu cele 64 de Hexagrame.

    Primul palier este cel al funciilor noastre organice i viscerale, clasate dup cele 5 elemente ale pmntului din care unul central, Pmntul, i patru periferice Apa, Lemnul, Focul i Metalul.

    Aceste funcii sunt n relaie cu ciclul anual sezonier i primete caliti de energie proprie fiecrui dintre anotimpuri.

    La aceste cinci funcii duble :Ficat-Vezic biliar LemnInim-Intestin Subire FocSplin-Stomac PmntPlmni-Intestin Gros MetalRinichi-Vezic urinar Ap,

    se adaug al doilea Foc, sau Focul pmntului cu o a 11-a funcie, numit Tripla Vatr. Aceasta ultima are drept suport Pancreasul exocrin.

    Centrul, Pmntul, este proiectat la periferie dup Foc pentru a explica modul de funcionare a legilor reglrii ansamblului sistemului energetic.

    toamninteranotim

    puri

    prim var

    Lemn MetalP mnt

    Focvar

    iarnAp

    37

  • n rezumat iat legile reglrii celor 5 micri.Lemnul (F-VB) hrnete Focul (I-IS) care hrnete Pmntul (SP-S) care hrnete

    Metalul (P-IG) care hrnete Apa (R-V) care hrnete Lemnul i ciclul continu i aceasta cu calitile specifice anotimpurilor corespunztoare. Este ciclul circular, ciclul Tcheng.

    n ciclul Ko, n steaua cu cinci coluri, Lemnul se hrnete de la Pmnt care absoarbe Apa, care stinge Focul care topete Metalul care nchide ciclul tind Lemnul.

    Se spune n tradiie c dac, n fiecare anotimp :mpratul (elementul perioadei) este puternic,Mama sa (element precedent al ciclului Tcheng) este n repaus,Fiul su (element urmtor ciclului Tcheng) este energic,Consilierul (element precedent ciclului Ko) este temperant,Dumanul (element urmtor ciclului Ko) este nvins,atunci energiile sunt n Pace i boala nu poate s apar.

    Foc-var

    Lemn-prim var

    Metal-toamnAp -iarn

    38

    P mnt-interanotimpuri

  • Fiecare din aceste elemente conine o coresponden cu funciile noastre somatice, senzoriale i emoionale ele nsele sub dependena uneia din funciile noastre organice.

    mp rat

    Mam

    Duman

    Fiu

    Consilier

    39

  • LEMN FOC PMNT METAL APF-VB I-IS SP-S P-IG R-V

    Anotimpuri primvar var intersezoane toamn iarnOrientri est sud centru vest nordClim fong-vnt cldur umiditate secet frigesuturi muschi vase carne piele oase

    unghii ten buze pr diniochi limb gur nas urechi

    Simuri vz gust pipit miros auzlacrimi transpiraie saliv muci cear

    Entiti viscerale

    ROUN CHENN I PRO TCHRE

    imaginaie dragoste-nelepciune

    intuiie instinct voin

    Emoii mnie bucurie ndoial tristee team visceral

    Vise furtuni incednii inundaii stigmatizare grindinSunete aspru uor rsuntor uiertor catifelatNote Ka Na Ya Sha BaVoce armonioas linitit nalt uoar joasPuls ncordat rar moale oscilant profundPosturi mers observare aezat culcat n picioareCulori bleu/verde rou galben alb negruGusturi acru amar dulce picant sratMirosuri rnced ars parfumat fum putredAlimente:Cereale ovz gru/secar orz/porumb orez orez negruCrnuri oaie pasre vit cal porcFructe prune caise mere piersici castaneAnimale cu blan cu pene piele neted cu plato cu solziSpecifice umebosis hiziki cereale ghimbir tamari/miso

    oet cafea zahr ardei sare

    desfru/furie nelciune lcomie orgoliu poftnu judeca bucur-te d grijile nu te ntrista nu te teme

    Obs. ROUN CHENN I PRO TCHREdinamica de

    viaprincipiu

    spiritual supremsnge domnul suflului rdcina

    suflului

    40

  • Tabloul celor 5 Elemente sau mai degrabal celor 5 micri care vor da o idee mai bun

    a dinamicii acestui ansamblu.

    E de notat faptul c nu este vorba aici de organele noastre ele nsele care se situeaz la etajul celor trei Vetre, ci numai de corespondenele lor indicate n tabelul precedent.

    Al doilea palier al acestui al treilea etaj este compus din 12 trasee energetice numite Meridiane cutanate pe care se gsesc 360 de puncte de comand permitnd s se accead la coreciile energetice ale celor trei etaje ale sistemului. Trebuie s le mai adugm dou trasee, cele ale celor dou vase minunate Jenn Mo sau Vasul Concepiei, mare a energiei Yin, i Tou Mo sau Vasul Guvernor, mare a energiei Yang, care sunt singurele dintre cele opt vase care au puncte ce le sunt proprii. Sunt deci 14 meridiane la dreapta i 14 meridiane la stnga pe corpul nostru.

    Cele 12 meridiane principale primesc cantiti de energie variabil conform ciclului zilnic. Printre rolurile lor noi mai putem nota adaptarea corpului la toate variaiile de temperatur, de hidrometrie i de presiune atmosferic, dac ele au primit o cantitate de energie suficient provenind de la etajele precedente. Aceste 12 meridiane joac i rolul de antene periferice putnd s informeze funciile noastre profunde asupra a ceea ce se petrece la exterior.

    Vezica biliarFicatLemn

    StomacSplin

    P mnt

    Berbecc

    TaurT

    Gemenin

    RacR

    LeuL

    Fecioarar

    Balanaa

    Scorpiono

    S get t oro

    CapricornrV rs t

    oro

    PetiP

    PlutonPNeptu

    nn Uranuss

    SaturnS

    JupiterJ

    MarteM

    VenusVMercu

    rr

    41

    Intestin sub ire Inim

    Foc

    Vezic urinarRinichi

    Ap

    Intestin gros

    Pl mnMetal

  • Straturi Nume Adaptare la frigIS

    V Tae Yang frig

    TF

    VB Chao Yang scderea presiunii atmosfericeIG

    S Yang Ming secet

    P

    SP Tae Inn umiditateVS

    F Tsiue Inn presiune atmosferic

    I

    R Chao Inn cldur

    Cele 10 organe i viscerele, plus al 2-lea foc (T.F. trei focare) sunt n relaie analogic cu planetele sistemului solar incluznd soarele i luna aa cum cele 12 meridiane sunt n relaie cu cele 12 constelaii.

    Berbecc

    TaurT

    Gemenin

    RacR

    LeuL

    Fecioarar

    Balanaa

    Scorpiono

    S get t oro

    CapricornrV rs t

    oro

    PetiP

    PlutonPNeptu

    nn Uranuss

    SaturnS

    JupiterJ

    MarteM

    VenusVMercu

    rr

    42

  • Berbecc

    TaurT

    Gemenin

    RacR

    LeuL

    Fecioarar

    Balanaa

    Scorpiono

    S get t oro

    CapricornrV rs t

    oro

    PetiP

    IIS

    V

    R

    VS

    TFVB

    F

    P

    IG

    S

    SP

    PlutonPNeptu

    nn Uranuss

    SaturnS

    JupiterJ

    MarteM

    VenusVMercu

    rr

    P mnt

    IISVuSP

    SPIGTFVBFR

    Asteroizi

    43

    Constelaiile i meridianele.

  • Dac cele 5 elemente au corespondene somatice, senzoriale, emoionale i chiar spirituale, cele 8 vase minunate, reglatoare ale distribuiei energiilor, posed o simptomatologie specific permind nelegerea disfunciilor lor.

    Primul vas minunat, Tchong Mo, primete energiile provenind de la Focare. (A se vedea schema general : Alchimia general pag.61). El le va distribui, cu ajutorul celorlalte vase, spun textele, la 5 organe, 6 viscere i 12 meridiane altfel spus pn la periferie, la piele. Cnd energia nu ajunge normal la Tchong Mo vor exista mncrimi i negi. Acestea sunt semne exterioare care arat c dac energia stagneaz n centru, la focare, periferia nu mai este alimentat. Mncrimile provoac atunci scrpinatul care va aduce energie i, n acelai timp, va face s circule puina energie prezent acolo.

    Vom gsi atunci o restricie de mobilitate de la a 6-a vertebr dorsal pe care osteopaii americani o numesc Dominant 6 i pe care tradiia chinez o numete Asentimentul Guvernului Central. A corecta D6 nu este suficient, acesta nu este dect un semnal de perturbare n mecanismul cranio-sacrat pe care va trebui s-l elibereze.

    Dac din contr acest prim vas minunat, Tchong Mo a primit energiile Iong i Wei (nutritiv i de aprare) dar pe care nu le distribuie vor exista de-a lungul traseului intern :

    dureri abdominale de tip lovitur de pumnal,constipaie spasmodic,spasme ale diafragmei,opresiune toracic,noduri n gt,gur, buze i nri uscate.dureri la rinichi,membre inferioare foarte reci i crampe.

    Dac Tchong Mo funcioneaz corect, dar o pan atinge al 2-lea vas, Inn Oe Mo, vor fi dureri de inim, dureri precordiale, angoase, dureri surde de piept i de stomac. Spiritul este instabil. Acestea sunt adesea persoane n plin depresie urmat de un oc emoional ce va leza instantaneu a 4-a coast stng i a 4-a vertebr dorsal n alunecare stng, cu cortegiul tulburrilor circulatorii generale, faimoasele sindroame ale canalului carpian, ct i tulburri ale ciclului menstrual, nsoite de dureri de cap, tulburri de somn ...

    Al treilea vas, Inn Tsiao Mo, n disfuncie, d o necesitate nestpnit de a dormi, este hiperdomnie nsoit de furnicturi n gambe noaptea, dureri la baza burii i la organele genitale, cu iradieri n coccis, perineu i anus. Se ntlnete adesea i o oboseal anormal i chiar, uneori, crize epileptice. Leziunea vertebral e situat la prima vertebr dorsal. n insuficien de energie, acest vas va antrena avorturi spontane n luna a treia textele spun Femeia nu poate pstra fetusul sau nc insatisfacii sexuale cu toate c exist dorin.

    Al patrulea vas, Jenn Mo sau vasul concepiei, cu disfunciune, provoac dureri care iradiaz de la simfiza pubian ctre torace, dar mult mai adesea, sngerri ntre menstre, senzaii de strangulare i o foarte important simptomatologie a cilor respiratorii. Vertebra a doua dorsal este lezat i are aceste consecine.

    Aceste patru vase sunt Yin. Celelalte patru vor fi Yang.Al cincilea vas este Tou Mo sau vasul guvernor, marea Yangurilor. Cnd el este

    plin, spatele va fi contractat, dat napoi pn la distorsiuni ale curburilor coloanei vertebrale i n cazuri extreme pn la opistotonusul din criza tetanic. Vor fi i probleme de

    44

  • sterilitate i de incontinen urinar. Fecundarea i derularea sarcinii sunt asigurate de energia Yin n general i de energia vasului concepiei, Jenn Mo, mare de Yin, n particular, de unde problemele de sterilitate din cauza excesului de energie Yang, cnd Tou Mo este n cauz. Trebuie mers s se vad n astfel de cazuri, dac este o tensiune n Dura-Mater pornind de la Sacrum (jonciunea S1 sub L5) i al crui influx merge pn la craniu.

    De altfel, al asele vas Yang Tsiao Mo, cuplat cu Tou Mo, va provoca restricii de mobilitate la cealalt extremitate a Durei-Mater, jonciunea Occipital-Atlas.

    Aceasta arat clar c, cuplajele energetice acioneaz asupra mecanicii n mod similar. Ele pun n leziune structuri al cror cuplaj mecanic este evident.

    Disfuncia lui Yang Tsiao Mo provoac insomnii care se manifest printr-o dificultate n a adormi urmat de treziri frecvente care dau un somn punctat. El provoac i nervoziti cu predominan diurn, tulburri locomotorii i se poate, n cazul manifestrilor extreme, constata o rigiditate a corpului i convulsii.

    Al aselea vas este Yang Oe Mo. El are drept simptomatologie toate tulburrile de termoreglare. Vor fi stri febrile intermitente inexplicabile, ct i bufeuri de cldur ale menopauzei. n acest caz leziunea se va afla la a asea vertebr cervical.

    Yang Oe Mo este cuplat cu al optulea vas numit Tae Mo. Acest ultim vas va prezenta simptome foarte prezente la premenopauz : balonri abdominale, dureri lombare, n centur, iradiante n feele laterale ale membrelor inferioare adesea nsoite de migrene laterale cu greuri i vertij, dureri articulare variabile de tip reumatism cu crampe i tendinite, uneori crize de gut. Vor exista de asemenea, la femeie, scurgeri albe ntre menstre, constipri, chisturi, fibroame.

    Zona vertebral vizat este blocul D9-D10 n relaie cu funciile hepato-biliare. nainte de a se elibera leziunile sau restriciile de mobilitate ale unuia dintre

    segmentele vertebrale, dovad a unui prea plin energetic, este de dorit s se fac apel energetic ctre elementele n insuficien pentru ca armonizarea s se fac cu blndee.

    Decodajul vertebral pe care noi l descriem reiese din relaia existent ntre punctele de comand latero-vertebrale ale primului lan de vezic i aciunea lor asupra funciilor corpului, i se sprijin pe o experien clinic de 30 de ani.

    Relaiile vertebrale cu cele cinci elemente sunt date direct prin tradiia care privete primul lan de vezic (a se vedea schemele de la pag. 60 i pag. 102).

    20 FocTF

    3h 5h 7h 9h 11h 13h 15h 17h 19h 21h 23h 1h P IS S SP I IS V R VS TF VB F

    Lemn Ap Foc / 2 0 Foc Metal P mnt

    8 Regulatorihormonali

    VH M

    X

    Ciclu lunar i ciclu zilnic

    45

  • Ansamblul acestor structuri energetice nu este n realitate format dect din compui mai mult sau mai puin compleci ale celor dou energii de pornire :Yin-ul i Yang-ul. Dar este clar c funcionarea acestor mecanisme depinde nu numai de cantitatea i de calitatea energiilor noastre ancestrale, cromozomice, ereditare, ci i de cantitatea i calitatea energiilor pe care noi le consumm. Nu se vor fabrica niciodat energii bune cu materii prime rele.

    Cele 64 de hexagrame nu sunt dect aspectul organizrii genetice a ansamblului.Vom vedea mai departe cu studiul tradiiei indo-tibetane c acest corp fizic dens nu

    este dect suportul corpurilor noastre subtile, planuri de contiin i chakre.

    VB D10F D9

    IG L4P D3

    V S2R L2

    S D12SP D11

    20 FocTF

    3h 5h 7h 9h 11h 13h 15h 17h 19h 21h 23h 1h P IS S SP I IS V R VS TF VB F

    Lemn Ap Foc / 2 0 Foc Metal P mnt

    8 Regulatorihormonali

    VH M

    X

    Ciclu lunar i ciclu zilnic

    46

    IS S1TF L1 I D5

  • IG

    S

    RG

    V

    TFVBF

    P

    Informa ie

    Nutri ie

    8AnteneCosmo

    Telurice

    20 FocTF

    LemnF VB

    FocI IS P m

    ntSP S

    P IG

    Metal

    R VAp

    3h 5h 7h 9h 11h 13h 15h 17h 19h 21h 23h 1h P IS S SP I IS V R VS TF VB F

    Lemn Ap Foc / 2 0 Foc Metal P mnt

    Rezervor sigilat al energiilor ancestrale.

    Circul pretutindeni.

    3 Filtre (T.R.)

    Recep iePrenc lzire3 Transformatori

    (T.F.)Distibu ieFabricareEliminare

    (Ciclu permanent)

    Menstre

    S ruri

    Urine

    8 Regulatorihormonali

    VH M

    X

    Ciclu lunar i ciclu zilnic

    TchongMo

    Inn Oe

    Clarinetul Cantit ilorCiclu zilnic.

    YTM

    TM

    Clarinetul Calit ilor

    Ciclu zilnic.Gnduri

    Aer Alimente-B uturi

    YO

    Tae Mo

    JM

    ITM

    JM TM

    P H E A IS

    Epurare

    E.IONG

    E.WEI

    IP

    S SpVB F

    IS IGR V

    Alchimia energiilor

    Schema general.

    47

    Antene : 12 Meridiane 6 Straturi

    Adapare climaticSP I IS

    12 Mic ri (11 Componente)

    Coresponden e :SomaticeSenzorialeEmo ionale

  • Durata vieii umane.Unele date tradiionale fixeaz 144 de ani ca durat potenial a unei viei omeneti.

    Noi tim c organizarea materiei dup Yi King se face de la cel mai dens la cel mai subtil, de la Yin ctre Yang, de la energia de expansiune ctre energia de contracie.

    ntr-o reprezentare circular a hexagramelor, citirea ordinii liniilor se face de la centru ctre periferie. ntr-o reprezentare liniar, orizontal, citirea se face de jos n sus.

    S presupunem c hexagrama cea mai Yin21 reprezint perioada gestaiei, unde energia Yin de dilatare este la maximumul su. Naterea poate s aib loc cu apariia lui Yang22, a doua hexagram a tabloului general.

    21

    22

    48

    II

    I

  • Prin aceast presupunere, putem considera c durata primei hexagrame este de 9 luni. Analiza circuitului de la Yin la Yang n Yi King ne va permite cteva informaii interesante :

    Primele opt hexagrame vor reprezenta 8 x 9 = 72 de luni adic 6 ani din ziua conceperii.

    Urmtoarele ase de la 6 la 12 ani, apoi de la 12 la 18 ani i de la 18 la 24 de ani pentru prima jumtate a Yi King, aceea a zonei Yin la dreapta pe schem.

    Fiecare dintre aceste grupe de opt este n relaie cu unul din cele opt vase, regulator al energiilor i funciunilor hormonale dar i cu patologiile descrise anterior.

    n a doua jumtate a Yi King vom intra n zona Yang pn la ultima hexagrama* care va fi datat la 48 de ani.

    Tocmai am realizat primul tur al Yi King. Al doilea tur se va face de la 48 la 96 de ani i al treilea de la 96 la 144 de ani.

    Este remarcabil de notat c la fiecare vrst suntem ntr-o zon particular, aceea a unuia dintre cele opt vase cu simptomatologia sa.

    I-ul tur, zona Yinde la 0 la 6 ani Tchong Mo i expansiune maxim.de la 7 la 12 ani Inn Oe i impresiile emoionale.de la 13 la 18 ani Inn Tsiao Mo, nceputul fertilitii.de la 19 la 24 ani Jenn Mo, perioada ideal de procreare.

    I-ul tur, zona Yangde la 25 la 30 ani Tou Mo, creterea Yang-ului.de la 31 la 36 ani Yang Tsiao Mo, debutul diminurii timpului de somn.de la 37 la 42 ani Yang Oe, creterea sensibilitii termice.de la 43 la 48 ani Tae Mo, debutul menopauzei.

    al II-lea tur, zona Yinde la 49 la 54 ani ntoarcerea n Yin demonul miezului vieii de la 50 de

    ani.de la 55 la 60 ani

    }pensionarea, posibilitatea de a regsi patologii cunoscute la vrstele corespunztoare primului tur. Adic cu 49 ani mai tnr.

    de la 61 la 66 anide la 67 la 72 ani

    al II-lea tur, zona Yangde la 73 la 78 ani trecere la Yang, foarte dificil de negociat numeroase

    decese

    Aer

    Ap

    P mnt

    Materie.

    Unirea spiritului i a materiei.

    Form creat .

    49

  • de la 79 la 84 ani

    }somnul se diminueaz i mai mult, sensibilitatea termic crete, corpul se ofilete, se usucde la 85 la 90 ani

    de la 91 la 96 ani

    al III-lea tur, zona Yinde la 97 la 102 ani

    }o nou posibilitate de a rmne n form bun prin rentoarcere la Yinde la 103 la 108 ani

    de la 109 la 114 anide la 115 la 120 ani

    al III-lea tur, zona Yangde la 121 la 126 ani o nou rentoarcere la Yang, extrem de greu de depitde la 127 la 132 ani de la 133 la 138 anide la 139 la 144 ani n care am atepta Yang-ul extrem care nu nceteaz s

    creasc de-a lungul anilor, n timp ce rezerva de Yin care s-a epuizat progresiv nu mai permite viaa

    I II. Alte tradiii.

    Grecia . Sfnta i divina Tetractys a pitagoricienilor.Pe sfnta i divina Tetractys jurau pitagoricienii n ziua iniierii lor.Formula sa ermetic este :

    4 = 10

    Simbolul su :

    Nimic mai simplu n aparen !Ce ascunde sau ce semnific acest grafism, aceast decad ?

    Aer

    Ap

    P mnt

    Materie.

    Unirea spiritului i a materiei.

    Form creat .

    50

  • Este vorba de primele patru numere a cror sum este egal cu 10 (1 + 2 + 3 + 4), i totui pentru Pitagora aceast piramid tinuiete ansamblul cunotinelor (...) mbrac un caracter sacru i garanteaz jurmintele discipolilor.

    Pitagora o asimileaz pe Tetractys oracolului din Delfi. Este numrul perfect care d cunoaterea de sine i a lumii, att terestr ct i divin. 23

    Este de altfel un procedeu clasic la numeroi autori s aplice numele din patru litere, tetragrama, lui Tetractys dup grafismul urmtor :

    i s-i aplice corespondena sa numeric :

    23 Jean Chevalin i A Gheerbrant, Dicionarul Simbolurilor, Ed. Robert Laffont.

    Aer

    Ap

    P mnt

    Materie.

    Unirea spiritului i a materiei.

    Form creat .

    Foc Spirit creator.

    51

  • ale crui total face 72 care este numrul Numerelor divinului dup Shem Ha Mephorash : cei 72 de ngeri ai navei kabbalistice. Aceasta dezvluie puin mai mult tetragrama i ansamblul Numerelor divinului conform tradiiei ebraice.

    Triunghiul lui Pitagora.Dac Pitagora este fondatorul acestei Sfinte i Divine Tetractys, el este de

    asemenea cunoscut pentru faimosul su triunghi :

    ale crui laturi au valorile 3, 4 i 5 i dau formula 32 + 42 = 52.

    Dac aplicm Tetractys i tetragrama acestui triunghi, obinem :

    52

  • Dac divinul se definete prin 72 de aspecte, cele 72 de nume ale sale,omul se definete prin 216 energii fizice i psihice,

    288 de structuri i360 de puncte de comand situate pe ansamblul meridianelor de acupunctur, pe care le vom studia mai departe.

    Ceea ce ne arat c, codurile trebuie s fie citite pe mai multe grade (niveluri).

    Templul din Delfi.Pe frontonul templului este nscris cunoate-te pe tine nsui i vei cunoate

    universul i zeii.Este ceea ce Rahamin BEN ISAAC exprima de asemenea n alt mod n kabbala

    descifrat24, Omule ! Cunoate universul i numerele i-l vei cunoate pe Dumnezeu.

    Numrul 360, valoarea gradelor cercului, are particularitatea de a avea drept divizor 22 de numere ntregi i se spune n Kabbala c fiecare din cei 72 de ngeri domnesc peste 5 grade.

    Dac 72 este expresia aspectelor divinului i 5 numrul omului, 72 x 5 = 360, expresia cercului, este simbolul divinului.

    Egiptul . Omul este fcut dintr-un corp muritor KHA i din trei elemente subtile eseniale i

    nemuritoare AKH i BA i KA, iniial traduse prin spirit, suflet i dublu. Dar aceste cuvinte sunt mult prea limitate pentru a exprima conceptele vrute.

    KA-ul este ansamblul abstract simboliznd tendinele individului sau poftele sale fizice, morale i spirituale.

    KA-ul sau dublul este probabil o manifestare a energiei vitale. El este nedisociat de individul fizic i constituit din 14 KA, care merg perechi i simbolizeaz meninerea vieii. 25

    24 Rahamin BEN ISAAC, Kabbala descifrat, Ed. Atlantic25 Lucie Lamy, Misterele egiptene, Ed. Seuil

    53

  • Analogia cu cele 14 meridiane de acupunctur chineze care merg perechi i care vehiculeaz energiile corpului pentru meninerea sntii mi se parte evident, mai ales prin faptul c analiza acestor 14 KA pare a avea asemnri emoionante cu valorile celor 14 meridiane ale noastre, cei 14 vectori de energie.

    Cei 14 KA prin perechi Analogii energetice posibileKA subzisten stpnul inimiiKA nutriie cele trei focare

    KA KA-urilor (puterea creatoare a hranei) splinKA verdea (care dezvolt faptul de a prospera) stomacul

    KA ptrundere rinichiKA consideraie vezic

    KA venerabilitate plmnul (guvernatorul sufletului)KA supunere (onoarea de a servi un stpn repectat)

    intestinul gros

    KA for ficatKA valoare vezica biliar

    KA splendoare inimKA radiaie intestin subire

    KA magis Jenn Mo (vas concepie)KA iluminare Tou Mo (vas guvernor)

    AKHspiritul

    KHAcorpul fizicmuritor

    KADublul sau corpulEnergetic n 14 nsuiri

    BAsufletul

    54

  • Lucie Lamy concluzioneaz acest capitol notnd : tiind c, cuvintele nu pot dect s se apropie de sensul adevrat, putem spune c spiritul AKH, se ncarneaz n corp, KHA, animat de suflet, BA, n timpul vieii sale i iese n momentul morii. KA-ul rmne mai mult sau mai puin ataat vieii sale terestre i antreneaz fiina uman ntr-o renatere dac aceasta este necesar.

    N.B . Pentru unii autori, termenul Kabbal ar putea veni de la KA.BA.LACH ceea ce ar arta originea egiptean a acestei tradiii.

    Elementele alchimice i elementele chinezeti.nainte de a ajunge la studiul corpului uman propriu-zis strbtnd noiunile care l

    preced mai trebuie s nelegem c, dac alchimitii occidentali vorbesc de patru elemente : Aer, Foc, Ap i Pmnt, al cincilea fiind subneles, este vorba de A cincea Esen, chintesena ansamblului, centrul celorlalte patru, supranumit Eter.

    n ceea ce-i privete pe chinezi, ei vorbesc de cinci elemente care sunt n realitate 4 + 1, cele patru puncte cardinale i centrul, Pmntul, care permite transformarea calitilor de energie de la un anotimp la altul.

    Numele lor difer puin n aparen, dar este suficient s le dm corespondena lor pentru a observa c este vorba de aceleai coduri ale analizei elementelor.

    Elementele alchimice. Elementele chinezeti.

    Lemnul chinezilor corespunde Pmntului alchimitilor.Metalul chinezilor corespunde Aerului alchimitilor.Pmntul chinezilor corespunde Eterului alchimitilor.Ct despre Ap i Foc ele sunt identice.

    EterP m

    nt

    Ap

    P mnt Met

    al

    Ap

    Lemn

    55

    Foc

    Aer

    Foc

  • Sistemul Zi.n a asea zi creaia a fost n ntregime terminat.n acelai registru, Lao Tseu zice n capitolul XXXIX al crii virtuilor26 :

    1 Cerul a atins unitatea i a devenit limpede.2 Pmntul a atins unitatea i a devenit linitit.3 Spiritele au atins unitatea i au devenit animate.4 Vile au atins unitatea i au devenit pline.5 Cele zece mii de fiine au atins unitatea i s-au nscut.6 Regii-vasali au atins unitatea i au devenit rectificatori a tot ceea ce se afl sub cer.Dominique AUBIER27 ne arat ntr-un mod remarcabil c, creierul uman este

    organizat n ase straturi situate n izocortex n relaie cu cele ase semne revelate lui Solomon.

    Omul este purttorul unui creier care ofer o imagine a ordinii universale.

    Tao i Kabbala.n arborele celor 10 sefiroi considerat cu non-sefira Daath, cunoaterea apare cu 11

    atribute, tiind c a 11-a, Cunoaterea, n relaie cu Spiritul, arat c divinul rmne n structura de fond a acestei organizri. Al 11-lea este valoarea lui Tao. ntr-adevr n mreaa oper a lui Petrus Talemarianus28, Arhitectura Natural, el consider c Arborele sefirotic este legat de TAO, cale care unete cerul i pmntul, simbolul ritmului i al vieii universale. Emblema sa este 11 (5 elemente ale pmntului + 6 caliti ale cerului).

    Cu aceast ocazie este foarte curios de vzut schema de organizare a lumii a tradiiei taoiste i de a o compara cu schema tradiiei kabbalistice. Dup opera lui Rvrend Pre A.KIRCHER, Tai Chi Tu-ul taoist ar fi de pus n coresponden cu arborele sefirotic al kabbalei29.

    26 citat de Dominique AUBIER n Faa Ascuns a Creierului, ed. Seveyrat, tom I pag.18627 Dominique AUBIER, Faa Ascuns a Creierului, vol. I & II ed. Seveyrat.28 Petrus Talimarianus, Arhitectura Natural, ed. Vega.29 Extras din lucrarea Tradiia Iniiatic i Franc-Masoneria Cretin de Pierre Stables, ed. Guy Trdaniel

    56

  • T ai-chi-tu-ul canonului taoist : Naterea i transformarea celor 10.000 de fiine30.

    India i Tibetul. Chakrele i vehiculele contiinei.n tradiia indo-tibetan, dup J. PIALOUX exist 7 vehicule ale contiinei i 9

    chakre care constituie planurile subtile, n acelai timp nuntru i n afara corpului fizic31.Cele 7 vehicule ale contiinei sunt urmtoarele :1) vehiculul spiritual Atma2) vehiculul spiritual Bouddhi3) vehiculul mental abstract Manas superior4) vehiculul concret Manas inferior5) vehiculul astral Kama6) vehiculul fizic eteric Tamas superior7) vehiculul fizic dens Tamas inferior

    Dealtfel exist de asemenea 7 niveluri de contiin n arborele vieii al sefiroturilor.Cele 9 chakre sunt expresia lor fenomenal.

    30 Dicionarul nelepciunii orientale, ed. Robert Laffont31 J. Pialoux, Terapeutica Spiritual i Tradiia Universal, ed. Fundaia Cornelius Celsus.

    Inn n repaus

    Iang n micare

    Foc Ap

    LemnMetal

    Ua obscurit ii feminit iidup Lao Tze (Tseu)

    P mntul

    Cer

    b rbat

    P mnt

    femeie

    57

  • Centru Nume sanscrit Rdcina1 coronal Sahasrara epifiza2 frontal Aina hipofiza3 occipital Alta-Maior prima vertebr cervical4 laringeal Visouddha a 3-a vertebr cervical5 cardiac Anahata a 7-a vertebr cervical6 ombilical Manipura a 8-a vertebr dorsal7 splenic Svadhisthana vrful coastei 11 stnga8 sacru Svadhisthana bis a 2-a vertebr lombar9 bazal Mulhadhara a 5-a vertebr sacral

    Pn n prezent, a fost prezentat organizarea vieii dup tradiiile chinez i ebraic. Numerele utilizate pentru aceasta erau pare : n particular 2-4-8-16-32-64, 22 sau 26, valoarea tetragramei, sau 4 = 10, cele 4 lumi i cele 28 de sefiroturi. n tradiia indo-tibetan, care nu se ocup dect de corpurile subtile, se utilizeaz numere impare, 3, 7, 9 drept corpuri impalpabile suprapunndu-se ntocmai pe corpul fizic, palpabil. Se regsesc aceste numere pare i impare n mod asemntor n arhitectura egiptean, dup ce templele au fost dedicate faraonilor (corpuri fizice), sau zeilor (corpuri subtile).

    Cele 22 de Arcan e majore ale Tarotului. Alfabetul ebraic nu este singurul care are 22 de litere.La fel sunt alfabetul nordic sfnt al goilor i al vikingilor ct i cel al maiailor.

    Cele 22 de arcane majore ale Tarotului, fie c sunt de origine egiptean, poate chiar atlant dup unii autori, ale pictorilor Evului-Mediu, fie ale sutei de Tarot-uri existente, reprezint un alfabet simbolic de o extrem bogie n noiuni tradiionale.

    Cele 22 de lame majore, sau arcane, pot fi puse n relaie cu literele ebraice i cele 22 de ci ale arborelui sefirotic. Vom vedea corespondenele lor n al treilea capitol.

    Ptratul Magic prin excelen.N-a vrea deloc s ncep studiul corpului dens fr s prezint ptratul magic

    SATOR prezent pe numeroase edificii de cult i gsit sculptat pe o piatr n ruinele de la Pompei, acoperit de cenu din anul 79.

    Ptratul a crui citire se poate face n toate sensurile, verticale, orizontale, de la dreapta la stnga, de la stnga la dreapta nu este dect faa vizibil, faa profan a unei realiti omniprezente i indispensabile crerii vieii.

    58

  • N-a zbovi asupra semnificaiei profane a acestui ptrat a crui traducere dup Jacques BOURLANGES32 : Sator, creatorul, semntorul, lucrtorul, conduce pogonul, ine unealta, roile i fac treaba. Realitatea sa este cu totul alta. Asemenea unui boboc de floare care se va deschide pentru a permite frumuseii sale s izbucneasc n plin zi pentru cea mai mare plcere a ochilor, acest ptrat se transform, ncepnd cu litera sa central, n cruce :

    Pentru a arta c pe axa orizontal de manifestare ct i pe axa vertical a trecerii la spiritual, de la prima la ultima liter, de la Alfa la Omega, de la nceputul la sfritul timpurilor l gsim pe Tatl-Nostru, tatl nostru peste tot i totdeauna. Att ct APATERNOSTERO numr 13 litere, n fiecare direcie. Adic, dac lectura se face de dou ori, 26 de litere, valoarea numeric a tetragramei Y.H.V.H.

    Pecetea lui Solomon.n acelai mod Pecetea lui Solomon numit i hexagrama Stelei macrocosmosului,

    simbol al divinului va prezenta, cnd i se aplic seria primelor doisprezece numere, (12, simbolul cerului) pe fiecare fa a celor dou triunghiuri care o compun, un total de 26.

    32 Jacques BOURLANGES, Cerul este pe Pmnt, Ed. La Pense Universitaire

    59

  • A. WARUSFEL, Numerele i Misterele lor, ed. Du Seuil, Point Seuil.

    Codurile fundamentale.Codurile pe care le vom utiliza pentru a nelege maina uman, forma sa, numerele

    sale, funciile sale i datoria sa de evoluie, ..., sunt exprimate strbtnd planeta de milenii.Y.H.V.H.4 = 10cele 10 sefiroturi i cele 22 de cicele 22 de litere (3 mame, 7 duble, 12 simple, 5 finale i Marele Alef final)valorile lor numericecele 4 + 1 elementecele 6 caliticele 64 de hexagramecele 8 trigramecei 12 vectori de energiecele 9 chakre i cele 7 vehicule de contiin26-le i 288-uletc. ...

    Undele de form.Orice figur, form, simbol, numr ... trasat emite ceea ce se numete o und de

    form.

    60

  • Egiptenii erau specialiti n aa ceva. Ei au gravat, sculptat kilometri de hieroglife. Toate tradiiile au fcut la fel cu simbolurile lor, cu ideogramele lor sau cu alfabetele lor. Maiaii, hinduii, alchimitii i lista ar fi lung dac ar fi s nu uitm pe vreo unii, tiau c tot ceea ce este trasat emite energie. Feng-Shui-ul n China este echivalentul pentru noi al medicinii habitatului. Chinezii plaseaz n unele locuri ale casei scrieri, simboluri pentru a canaliza energiile i a se proteja de energii perturbate.

    Din totdeauna, toate civilizaiile au procedat la fel, nelegndu-se i la noi n Occident.

    Evreii nu se sustrag regulii cu forma i cu simbolismul propriu fiecrei litere sau valorii fiecrui cuvnt... Este vorba bine neles, de energii subtile, dar totodat operaionale. Forma piramidal care usuc i conserv obiectele puse n centrul su sunt confirmarea acestui lucru.

    Radionica instrumental, magneto-geometrica i numerica utilizeaz, n zilele noastre, n terapeutic acest principiu al undelor de form. Aceast tehnic extrem de rspndit n Anglia, a aprut n Frana de civa an


Recommended