+ All Categories
Home > Documents > A.Comte.pptx

A.Comte.pptx

Date post: 08-Mar-2016
Category:
Upload: natalia-lisnic-istrati
View: 216 times
Download: 0 times
Share this document with a friend
Description:
filosofie

of 23

Transcript

1

Auguste Comte19.01.1798 05.09.1857

Cupris:

Date biografice:Auguste Comte s-a nascut in 1789 la Montpellir si a murit la Paris in 1857 , a fost nmormntat laCimitirul Pre-Lachaise.A urmat cursurile universitii din oraul natal, apoi a fost admis n 1814 lacole polytechniquedinParis.Comte i continu studiile la o coal medical din Montpellier. Cndcole Polytechniques-a redeschis, Comte nu a mai solicitat renscrierea la cursurile acesteia.

Date biografice:n perioada 1817 - 1824 a fost secretar al luiHenri de Saint-Simon el a fost adinc influentat de acest premergator, ce a intrebuintat pentru prima oara termenul de filozofie pozitiva.Dup ntoarcerea n oraul natal, remarc diferenele dintre ideile proprii i convingerilecatoliceimonarhisteale familei sale, astfel c se rentoarce laParispentru a-i ctiga existena din diverse slujbe mrunte.

A. Comte a urmarit infiintarea unei filosofii pozitive, corespunzatoare ultimului stadiu la care omenirea trebuia sa tinda, dupa ce a trecut prin starea teologica si acea metafizica, ce reprezentau trepte necesare ale omenirei, in mersul ei de la copilarie spre maturitate pe care o reprezinta cea de a treia treapta , a spiritului pozitiv.

Comte intreprinde o clasificare noua a stiintelor si o prezentare enciclopedica a lor in faptele, legile si metodele principale precum si o intemeiere a stiintelor morale in spirit pozitiv.

Auguste Comte face o clasificare a diferitelor tiine i consider c exist nc o baz de tiin pozitiv, cel mai important care se refer la afacerile umane i ar trebui s permit progresul societii.El a numit-o "sociologie."

Auguste Comte i determin i prioritizeaz ase tiine de baz:

Ele sunt sistemul general de cunotine, care "fiind filosofie pozitiv" ncearc de a coordona.

Viitorul omenirii este condiia de pozitivitate, el simte nevoia de a garanta o religie de organizare social de a se ralia voine individuale i nlocui domnia omenirii dect Dumnezeu.

Provocnd confuzie n rndul adepilor si i pauza cu Emile Littr, apoi se creeaz religia umanitii, o nou religie fr Dumnezeu, la care se nchin oamenii mari i el nsui.

n urma Saint-Simon, Comte a dezvoltat ideea de cele trei etape ale evoluiei intelectuale a omenirii. Comte a concluzionat c exist o lege mare, n funcie de care fiecare din cunotinele noastre principale trece succesiv prin trei etape teoretice diferite:

1)Teologic [din antichitate pn n 1300] (un manechin, starea de ficiune)-necesare, punctul de plecare al minii umane i toate fenomenele sunt explicate pe baza convingerilor religioase, exist o poziie dominant a supranatural, pentru c explic tot ceea ce este anormal i imposibil, nu exist nici o ideologie independent altele dect religioase n Outlook fuzionat laic i religios, viaa este ptruns de spiritul de violen i cucerire.2)Metafizice [1300-1800] (stare abstract, abstract) -idei teologice nlocuit noiuni filosofice i speculativ abstracte "fiine imaginare" i a inventat "cauza rdcin" - "Idei"de Platon, "forma"lui Aristoteli ascolasticii, "contractul social", " drepturile omului "," substan "a lui Spinoza," lucrul n sine "a lui Kant," spirit absolut, "Hegel," materie "materialiti i aa mai departe.De asemenea, n aceast etap, i au existat ideea pe scar larg de altruism, sociabilitate, filosofie pozitiv a individualismului, liberalismului i democraiei, care, mpreun cu dezvoltarea industriei i a tiinei duce la degradarea i distrugerea credintele traditionale, iar vechea ordine.Aceast faz include Reforma, iluminismul i Revoluia. 3) tiinifice [secolul al XIX-lea] (stare pozitiv, pozitiv)- n aceast etap a fost dominat de cunotine tiinifice, nu ncepe s fie studiat sociologia i legile de funcionare a sistemelor sociale bazate pe filosofia pozitiv ntr-o nou societate reorganizat, n acest stadiu, mintea refuz s explice toate procesele care utilizeaz abstractizare i principii abstracte, i ncearc s stabileasc o conexiune ntre fenomenele de observare i raionamente, gsirea "relaia imuabil a coerenei i similitudine", a societatii de agresiv, n loc de aristocrai i anarhitii vin sociocratii.El mparte sociologiea la:statistica sociala- o seciune de tiin pozitiv a societii - examineaz condiiile pentru existena sa stabil, compoziia specific i relaia dintre pri, precum i instituiile sociale de baz - familie, religie, de stat, are de a face cu persistente ("naturale"), pentru existena oricrui sistem social, instituii i Condiii - familia, diviziunea muncii, cooperare ... care sunt comune i sunt aceleai pentru companii de orice epoca, legea de baz a staticii sociale este faptul c exploreaz relaia dintre diferitele aspecte ale vieii (economic, politic, cultural) studiaz legile de ordine.dinamica sociala- teoria dezvoltrii sociale istorice, bazate pe credina n curs de dezvoltare mintal a omenirii i recunoaterea drept trecerea stadiilor de dezvoltare, studii ale legilor de dezvoltare a societii - legile de progres, schimbare de etape evolutive.

Citate Auguste Comte:

"Noi nu tim complet tiina aa cum nu tim povestea."(Auguste Comte / 1798-1857 / Curs de filosofie pozitiv, 1830-1842)

Citate Auguste Comte:Filozoful este specialistul general."(Auguste Comte / 1798-1857)

Concluzie:Comte considerat unul dintre primii mari filozofi occidentali moderni, Comte a acordat o importan deosebit interconexiunii elementelor sociale, reprezentnd premisa crerii funcionalismului modern. Cu toate acestea, anumite elemente ale lucrrilor sale au fost adesea considerate excentrice sau n afaratiinei, iar concepia sa, conform creiasociologiareprezint baza tuturor tiinelor, nu s-a bucurat de efectul scontat. Totui, accentul acordat componentei cantitative,matematice, n luarea deciziilor este i astzi acceptat, reprezentnd fundamentul noiunii moderne depozitivism.

Mulumesc pentru atenie