+ All Categories
Home > Documents > 55568538 Katalin Thuroczy Under Fucking Ground(1)

55568538 Katalin Thuroczy Under Fucking Ground(1)

Date post: 27-Sep-2015
Category:
Upload: nebuniciul-nebunici
View: 20 times
Download: 5 times
Share this document with a friend
Description:
gft
41
Katalin THURÓCZY * UNDERFUCKINGGROUND – piesă în două acte – (exclusiv pentru persoane peste 16 ani) ©Traducere de Anamaria POP * * . © Katalin THURÓCZY Atenţie! Conform legii, fără acordul autoarei se interzice orice adaptare, improvizare, reproducere sub orice formă şi/sau reprezentarea parţială sau integrală a textului. Traducătoarea exclusivă şi reprezentanta autoarei în spaţiul limbii române este Anamaria POP. ([email protected] )
Transcript
  • Katalin THURCZY

    UNDERFUCKINGGROUND pies n dou acte

    (exclusiv pentru persoane peste 16 ani)

    Traducere de Anamaria POP

    *. Katalin THURCZYAtenie! Conform legii, fr acordul autoarei se interzice orice adaptare, improvizare, reproducere sub orice form i/sau reprezentarea parial sau integral a textului. Traductoarea exclusiv i reprezentanta autoarei n spaiul limbii romne este Anamaria POP. ([email protected])

  • Personaje:PORUMBELUL (ntre 30-40 de ani) BABACU (fr vrst)MARY (ntre 20-30 de ani)MARYMAGDA (n jur de 30 de ani)IOJO (n jur de 30-40 de ani)BETY (n jur de 20 de ani)

    Locul aciunii:Un tunel vechi al unui metrou scos din uz. Patru unghere njghebate din folie de nailon,

    buci de carton, plci de metal i beton, buci de perdea, diverse gioarse. Mijlocul scenei

    nu se vede; spectatorii care stau de o parte i de cealalt a scenei vd numai jocul din

    partea respectiv, deci, ce se petrece pe jumtate respectiv din scen. n pauz,

    spectatorii fac schimb de locuri (cei dintr-o parte a scenei se aaz pe cealalt parte i

    invers), iar actorii interpreteaz din nou toat piesa. Deja spectatorii au posibilitatea s

    vad piesa n aa fel nct tiu ce se petrece n partea cealalt a scenei. Pe parcursul

    spectacolului, actorii trec de cteva ori dintr-o parte n cealalt a scenei, iar pentru c

    jocul are loc n paralel, replicile rostite se aud n ambele pri ale scenei.

    1. Pe una dintre pri ale scenei: primul spaiu de joc n care locuiesc Babacu i Mary. Mobilier: un pat supraetajat sus st culcat Mary, iar jos, Babacu n faa lui, o mas de scris njghebat din tot felul de resturi, sub mas, navete goale de bere acoperite cu

    scnduri de cofraj. Pe partea stng a patului, printr-o eav imens se prbuesc, din

    cnd n cnd, dosare i o mulime de bileele de hrtie. Babacu citete actele (dosarele

    i bileelele), apoi le sorteaz. Unele acte ajung n cutia unui lift pentru mrfurilor aflat

    n stnga patului i care funcioneaz cu o sfoar (cnd se umple cutia cineva trage liftul,

    apoi coboar cutia goal) , alte acte ajung ntr-un enorm co de gunoi (cnd se umple

    coul, Porumbelul golete coninutul acestuia ntr-o groap similar cu cele de la un

    service-auto. Pe mas sunt trei telefoane i un leptop aflat tot timpul n funciune. n faa

    lor, un spaiu liber care conduce la ieire i la canal. Printr-un furtun negru din cauciuc

    poate s curg i ap. Lui Babacu i este tot timpul frig, pe pat are mormane de haine

    vechi, cu astea i acoper mereu genunchii, spatele, uneori chiar i capul. Pe o srm

    2

  • atrn un bec lumin puternic, alb.

    n faa lor: al doilea spaiu de joc un fel de loc de trecere, de aici se poate ajunge la suprafa i spre sistemul de canale din care se aude destul de des clipocitul apei.

    2. Pe cealalt partea a scenei: al treilea spaiu de joc n care locuiesc Iojo i MaryMagda. Ungherul lor seamn cu o rulot de circ. Podeaua din beton este acoperit cu covoare

    colorate, iar pereii sunt tapetai cu perdele pestrie i cu costume de scen puse pe

    umerae. Un lampadar cu picior este acoperit cu un material roz-bombon eman o

    lumin misterioas. Mobilier: o saltea dintr-un burete gros (drept pat), acoperit cu

    covoare colorate i mtsuri; o oglind mare, n faa ei un scaun rotativ, i o mas de

    toalet plin cu farduri; n jur, stative cu mai multe peruci de dam. O perdea dintr-un

    covor este drept u spre cealalt parte a scenei i spre ungherul Porumbelului.

    Cel de-al patrulea spaiu de joc nu se vede, de acolo se aud doar voci. Acolo locuiete Porumbelul; ocazional i Bety.

    Aproximativ din opt n opt minute, deasupra ntregului spaiu scenic se aude cum trece un

    metrou semn c mai exist via pe Pmnt. Zgomotul metroului care trece n tromb

    reprezint n acelai timp i o cezur a timpului.

    3

  • 1.

    Fond muzica: Bolero de Ravel. Iojo: chircitpe saltea, n poziie de embrion; nu se tiedac doarme sau este treaz. MaryMagdadanseaz ntr-un body strlucitor, mulat pecorp; este acoperit cu un vl transparent.

    MARYMAGDAca niciodat pn acum cablurile se-ntind ncet de parc m-ar ridica o boare m nal va trebui un ventilator s-mi pluteasc rochia asta va trebui pentrufeerie de parc un puf aa s mridice la fel i prul iar eu tot mai sus cu braele ntinse-n fa asemenea celorcare noat plutind pe ape aproape c simt valurile

    Dansnd, MaryMagda aproape cplutete, c se nal n aer; Iojo se chircete i devine i mai mic.

    atunci vii tu te-ntinzi dup mine apoi aa i iei avnt te ridici i tu te nali ce-i dormi cel puin rspunde-mi i-e ru

    IOJOlas-m

    MARYMAGDAiar ncepi numai de data asta gata n rest niciodat

    Bety vine la MaryMagda.

    BETYtia unde au disprut

    MARYMAGDAnoaptea medic i splturi la stomac niciodat nelegi niciodat un pumn

    szre sem veszi, hogy res a helyisg, kIntr Bety, ncepe s vorbeasc, nu observ c ncperea e goal. ntre timp mnnc nu se tie ce din poet. Se comport firesc, se vede c vine zilnic pe aici, chiar i demai multe ori.

    BETYdar degeaba ca un porc i spunnu te mai ndopa att serios mi se-ntoarce stomacul i nu cu furculicuit d-i cu mna trage cu diniide carne animal serios i se prelingeuntura pe bra totu-i slinos o s crpi dracu i spun dar nimic rnjete eu mereu i ochii uneori mi-e team cnd m privete ai un cur mito pisicuo de cnd l ateptcere i mutar io toporic pentru tiat carne serios m trec fiori dar totui l iubesc chiar dac pute ca un porc mistre uneori miroase a transpiraie i seara nu-i spal picioarele dar eu i aa

    i d seama c-i singur, pe eav alunec ntromb o mare cantitate de acte i bileele de hrtie; Bety se ferete, dar chiar i aa aproape c-i cade n cap un dosar gros.

    n pizda m-sii vorbesc aici singur Babacu Mary aa ceva nu exist unde suntei

    Unul dintre telefoane sun, apoi linite. Sunprelung i cel de-al doilea telefon, apoi renun.

    Bety merge la MaryMagda.

    Apare Mary, i ine burta imens cu ambele mini, de parc i-ar fi team c-o scap. Estegravid n ultimele zile. Poart un capot albastru,sub el o cma de noapte care fusese cndvaalb. Se oprete la fiecare pas, caut ceva n care s se poat rezema.

    4

  • de calmante cum s nu ca eu s-i taifrnghia s bocesc acol toat ziua dac-irevii sau nu niciodat niciodat cu acul n ven s te vd cum te zgietila perete cu pupilele ct un punct niciodat s crp dac nc o dat

    BETYamndoi careva dintre ei ntotdeauna-i aici nu las fr supraveghere iar acu m uit nimeni m uit iar telefonul eu nu-l ridic pentru nimic n lume

    MARYMAGDAce tiu eu umbl hai-hui

    BETYdar nu-n acelai timp n acelai timpniciodat ntotdeauna trebuie cineva

    MARYMAGDAacum da

    Iojo se ridic, trntete ceva n magnetofon;acesta se oprete.

    IOJOn pizda m-sii de via c n-am parte delinite linite i ce dac oriceoricnd am dreptul

    BETYdin partea mea

    Bety merge napoi la Mary.

    MARYMAGDAde ce dracu nu te cari euncerc am vorbit cu directorul aspus acu ce-i dormi a spus c-i de acord dar pentru asta trebuie s-l finalizm

    IOJOniciodat

    Din eava imens se prbuesc dosare ibileele de hrtie. Mary le ignor.

    MARYunde eti nu m auzi de parc ar fi plumb de parc o piatr ntotdeauna n asemenea ocazii trebuie unde te-ai dus mereu atunci cndar fi nevoie nu se mic doar m doare ajutai-m cineva

    Se car cu greu pe al doilea nivel al patuluisupraetajat.

    ajutai-m numai durerea crud

    cineva s vin cineva singur n-am putere l-a scoate cu-n cuit cu care se-njunghie porcul cu un topor numai s nu mai fie-n mine

    ncearc s coboare, dar nu ndrznete.

    Bety vine la Mary.

    BETYjoac rolul maimuoilor de circ dar numai aici atunci de ce-l mai joac

    MARYBety

    BETYvai bagi spaima n mine amcrezut c eti afar adineaori nicieri

    5

  • MARYMAGDAe obligatoriu

    IOJOniciodat sub mine adncul iar atuncisimt cum slbete mai nti unul apoi m prbuesc i trosc niciodat niciodat noroc c mai pot umbla mi-a spus medicul imagineaz-i c puteai s-mi schimbiscutecele exista i riscul sta-n pachet dar sus niciodat niciodat

    MARYMAGDAam ghicit cabluri de sigurande trei ori mai tari in pn i un elefant sunt diafane al dracu de scumpe dar cumva te rog te rog te rog tiu c nu dormi ncearc doar o dat de dragul meu dac nu merge atunci e altceva atunci am s-neleg te rog te rog te rog ce tot url asta un pachet de nervi isterie merg ndat numai pe tine venic numai pe tine ce se ntmpl arde casa

    MaryMagda merge la Mary .

    Iojo se ridic, aude ce se vorbeten vecini, apoi repar magnetofonul,se aude din nou Bolero-ul.Muzica rsun cu putere.

    Babacu i Porumbelul intr prin spate;rd zgomotos.

    BABACUacu ce s mai inventez spune-mi cenaiba

    pe cnd colo btrnul unde-i

    MARYdin juma n juma de or

    BETYdoar nu

    MARYa nceput din nou

    BETYmai ateapt eu nu tiu mi-e ru cnd vd snge vomit pur i simplulein nu te pot ajuta MaryMagda repede asta iari nate MaryMagda ajutor

    MARYacu e mai bine acu e pauz

    BETYeti lac de ap s-a udat tot patul ateapt aduc MaryMagda aduc ap sau MaryMagdace tiu eu aduc MaryMagda mai ateapt nu acu mai ateapt

    MARYsub pat sunt nite crpe dintre alea sunt destul de curate

    MaryMagda vine la Mary.

    MARYMAGDAiari ce stai aa adu apn gleat

    BETYvomit ndat

    MARYMAGDAacum nu mai trziu afar

    MARYde parc ar vrea s se rup din mine

    6

  • PORUMBELULce tiu eu

    BABACUpotop a fost, a fost i foc, chiar c n-am ce

    PORUMBELULinvazie de lcuste dac halesctot ce-i verde

    BABACUtia supravieuiesc tia totul de altfeli asta a mai fost dar tia-s rezisteni s-au descurcat au ros scoara copacilor dar nu s-au prpdit

    PORUMBELULa pornit

    BABACUn pizda m-sii de via poate-i biat

    Babacu i Porumbelul alearg n cealaltparte a scenei.

    Iojo se ridic, potrivete magnetofonul la maximum, ncepe s danseze cu suplee, eteric.

    Dansul lui Iojo e absolut deosebit, dupun timp parc ntr-adevr s-ar ridica n aeri ar nota n neant.

    nu simt dect ur degeaba e din trupul meu nu simt dect ur

    BETYaduc acolo-i ligheanul unde sunt tia Porumbelul obinuiete eu

    MARYMAGDAgura mic-i curu ap repede ap deja i se vede capul foarfecsau cuit mpinge nc o dat

    Mary ip.

    BETYcuit nu i pierde tot sngele foarfec

    Intr Babacu i Porumbelul.

    BABACUbiat sau fat

    MARYMAGDAnu tiu doar capul

    PORUMBELULlas pe mine eu m pricep

    Porumbelul urc n pat, MaryMagda coboar.

    BETYasta ne-a mai lipsit s fie n sfrit biat m-am sturat deja pn peste cap

    PORUMBELULdeja i umrul

    BABACUbiat

    PORUMBELULpula mea tie nc n-a ieit complet ei acu

    7

  • Bety vine la Iojo. i ia deja avnt ca printr-otirad cumplit s-i povesteasc cum nscuse Mary, dar imaginea brbatului care danseaz o impresioneaz; rmne nmrmurit i ncep s-i curg lacrimile.

    Iojo i ntrerupe dansul; Bety i sare n braei-l cuprinde de gt.

    BETYnumai eu te iubesc fute-m acum pe loc ceilali sunt afar dar chiar dac intr nu m intereseaz n faa oricui i ce dac

    IOJOtu l-ai pe Porumbelul

    BETYla-i un animal n-are nici o delicatee i lipsete siropul dar de futut se tie asta-i adevrat ca un buldozer asta-itot dar eu am nevoie de mai mult finee nu doar o pul din alea sunt destule ce-mi lipsete mie e virilitatea sensibil

    IOJOde unde tii tu cum m fut

    fat feti nu respir e toat vnt

    MARYMAGDAarat-mi-o

    PORUMBELULn-ai ce s vezi e moart de mult

    MARYs fii blestemai niciodat niciodat de acu ncolo niciodat

    BETYmi vine s vomit

    Bety merge la Iojo.

    PORUMBELULd-mi crpele alea gleata

    Porumbelul coboar. Pornete spre ieire: ngleata este ceva nvelit n crpe pline de snge.

    BABACUarat-mi pe bune c-i fat biata lighioan

    Porumbelul iese cu gleata, afar clipocitul apei; cu un prosop ud MaryMagda o terge pe Mary care st culcat de parc ar fi moart.

    BABACUcu proxima ocazie pn la urm totui un bieel frumos irezistent sntos

    MARYvreau s-o vd

    BABACUinutil

    MARYnu-n canal ca pe un hoit dai-mi-o napoi

    BABACU

    8

  • BETYasta se vede arat-mi mna d-mi-o e superb puternic supl e attde inteligent

    IOJOs nu faci asta pe bune s nu faci dac te vede Porumbelul i jupoaie curu

    BETYn-am nici o treab cu el suntindependent d-mi-o i pe cealalt

    IOJOnu pe bune s nu faci asta

    BETYuneori dorm la el ne-o tragem una bun i att nici eu nu m amestec nici el crezic-mi pic bine cmereu o fute pecosteliva aia de Mary am i eu suflet amor propriu mi vine cu tmpeniile lui obligaii de serviciu mi spune pula mea l crede dar strng din dini inu fac mutre acu s ncep sfac circ nu din partea mea nu-i spun nu se topete dar totui m doare aici nuntru nu tencorda

    IOJOlas-m

    BETYce faci pe nebunu nu-i adevrat cnu i chiar dac intr nu te cca pe tine numa gura-i de el nici aa nu-mi poate impunecnd i cu cine totui mcar att am i eu dreptul nu tu dragule tu dragule tu dragule

    o s fie un profet celebru neleptulprintre nvai singurul

    Porumbelul revine cu gleata goal, splat;minile, braele i sunt ude.

    perfeciunea definitivul cunoaterea i atunci e sfritul lumii poate s nceap din nou pe cuvntul meuc nu greesc fiine eterice perfecte fr creier fr contiin

    PORUMBELULi credina cu ea ce va fi existm doarpn cnd exist cine s cread n noi dac nu s-a terminat nimicul ignorant pn la o nou explozie primar big-bang

    Sun unul dintre telefoane; nu-l ridic nimeni.

    PORUMBELULsus e rupere de nori s-au umplutcanalele abia am reuit canalul central mai rezist nc dar n curnd o s intre i la noi apa apoi ne putem cuta un alt adpost dei m obinuisem destul de bine aici dac sus n-ar circula dar acest zgomote suportabil

    BABACUnu m intereseaz

    PORUMBELULf i tu ceva

    BABACUmerit

    PORUMBELULpotopul bifat

    BABACUei bine de dragul tu l opresc i s-a rstignit pentru noi i a cobortn locuina morilor i a treia zia nviat din mori s-a nlat la cer s-a aezat

    9

  • la dreapta mea de unde va venipentru a judeca viiii morii

    Sus trece metroul, lumina plpie, apoi se stinge; pe msur ce zgomotul asurzitor al metroului se ndeprteaz se reaprinde i lumina.

    10

  • 2.

    Porumbelul e tolnit pe saltea, Iojo e ghemuit lng el, ntre ei, o sticl de votc aproape goal. Nu sunt bei, dar sunt destul de ameii. Nu este nici o femeie n jurul lor, prin urmare sunt destini, discut amical.

    PORUMBELULnumai un lucru un singur lucru a vrea s tiu chiar aa ce anume

    IOJOte cred i eu

    PORUMBELULniciodat n-am s neleg uneori suntca pisicuele apoi nici nu tiu mi-e fric de ele

    IOJOtiu ceva ce noi nu

    PORUMBELULprivesc subit vistoare n neant de parc ar fi ceva ce doar ele i atunci nelegi dei acolo nu-inimic dar parc ele totui ar vedea asta m nnebunete pur i simplu

    IOJOce

    i toarn n pahare, beau.

    PORUMBELULcum privesc timpul asta privesc

    IOJOce anume

    PORUMBELULvd cum trece timpul

    Babacu st pe pat, ncotomnit ntr-unpalton vechi i lucreaz. Minile i se micrapid, uneori arunc o privire printre acte,alteori decide la prima vedere unde le este locul.Bileelele le arunc direct n coul de gunoi,dosarele le deschide, se uit prin ele:unele ajung n co, altele n cutia liftului pentru mrfuri. Mary e pe patul de sus nu se tie dac doarme sau e treaz.

    BABACUnger ngeraul meu miluiete-m de ru prostie doar acu o dat, o singur datiart-mi pcatele nu le iert

    Arunc bileelele la coul de gunoi.

    mereu acelai lucru ia poftim ficatul plmnii aij de ani

    Mary se ridic, i atrn picioarele din pat.

    totul e-n regul iar el i aga frnghia de gt i-au tiat-o reanimare einu amicule nucrpm eprea simplu nu ne lum tlpia vei tri

    Arunc dosarul n cutia liftului.

    MARYmi-e foame

    BABACUs-o tergi numai aa din secie nici vorba douj opt de ani accident drogat ca un lemn lng el au murit patru acu se lupt pentru el s aib parte suntcurios ct suport ce-i trebuie n-avem nimic n cas

    MARYm mbrac

    BABACU

    11

  • IOJOo tmpenie

    PORUMBELULaa-i cum spun se vd pe ele nsele btrne pline de riduri tirbe ele o pung goal din piele ochii cndvastrlucitori privesc miopi nlumea larg mna fragilmbtrnit a ghear curul lor mito devineo buc gras sau o prjin de fasole legnatul seductor un bit nenorocit din cauza astase icnesc de-a binelea i vor s nascpe band rulant patru copii cinci o sut s-i cloneze frumuseea poate asta-i adevrata eternitate cealalt e doar un crlig ne agm credem c exist continuare i dup deinu exist eu tiu bine acolo sus chiar i dincolo de sus nimicul nimic gol ial dracu de frig

    i toarn n pahare, beau.

    IOJOe o prostie toat lumea mbtrnete i totui nu

    PORUMBELULiar dincolo de asta e haosul aparent totule manevrat de o anume voin comun o anume inteligen superioar dar asta-i posibil pentru c timpul e puin cteva milioane de ani e o nimica toat astfel c tot ce-i haotic pare ordonat de parc totul ar fi planificat dei nu-i aa totule o grab disperat

    IOJOdar ele de unde tiu

    PORUMBELULpresimt nu se las pclite simt cutoate celulele lor c totul e ofars c ordinea tot

    din partea mea mai primeti o ans

    Babacu arunc dosarul n cutia liftului.

    Mary se mbrac stnd pe pat; cnd coboar poart o rochie ic, pare tnr i vioaie.

    BABACUi eu a mnca nite crnai prjii cu varzclit chiftele nbuite-n untur rotunde cu mult ceap aa ceva ase ani s-a prbuit din copac traumatism cerebral acu s-l las s sufere vegeteaz doar

    Arunc dosarul n coul de gunoi; sun unul dintre telefoane, Babacu ridic receptorul.

    BABACUpi cine altcineva un avion nu-l scpai dinmn chiar i atunci 240 de cltori risip ce tiu eu dar aducei-l jos aterizare forat ei bine doipot s moar ceilali n via

    Babacu se ridic, i scutur de pe el resturilede hrtii, umbl de colo-colo, este furios.

    MARYtii ce a mnca s nu rzi de mine prjitur cu nuci i cu mult zahr serios

    BABACUo s-i fie frig aa de ce ntotdeauna eu fur kerosenul pi sigur c se prbuete i ipete Doamne Dumnezeule numai acum numai de data asta iar eu sunt mort deoboseal zi-noapte mi s-au umflat coaiele

    Se aaz napoi, ncepe din nou s citeasc.

    BABACUce-i asta s-i fui maina de tuns iarba mi-atiat degetul tmpitule ce legtur am eu cu asta un aa idiot

    MARY

    12

  • ce-i normal ce-i vizibil concret ce-i sigur trebuie cutate n ceva care-i mic nu n marele infinit

    Beau.

    IOJOcnd am cunoscut-o era i ea la circ acolo s-a nscut i eu a venit cu o alt trup am vzut-osub cupol paipe ani sus petrapez aproape imponderabil zbura de parc pentru ea n-ar fi fost valabil gravitaia tatl ei era atunci dejaclovn s-a prbuit fr plas n-a mai putut urca pe trapez s-arecalificat mama ei casieri de altfellucra cu animalele cu cai atunci deja nu i MaryMagda a nceputpe un cal avea ase ani apoi a devenitacrobat

    PORUMBELULe o meserie al dracu

    IOJOla noi e tradiie am nceput cu salturi la cinci ani dar ntotdeauna m-au interesat mai mult mecheriile firete c nu mi le-a artat un iluzionist fcea s disparfemeile obiectele tia s scoat flcridin nimic

    PORUMBELULnu-i mare scofal

    IOJOpentru tine dar pentru noi tria singur nainte de a muri cancer la prostat m-a nvat elementelede baz a fost mare scandal nu se obinuiete cadintr-o alt trup cnd MaryMagda a fugitcu mine

    Beau.

    apoi ampanie cu bicue e att de bun cum mi urc la cap m ameete mi gdil creierul

    BABACUunde mergi

    MARYnu pot s trndvesc tot timpul ceva trebuie mi amoresc picioarele de atta stat n pat m mbrac dau i eu o rait

    BABACUnicieri nu poi s mergi sus pn

    MARYnu

    BABACUobligatoriu

    MARYnu nu nu vreau acolo-iMaryMagda de ce nu ea ea ar putea biat

    BABACUaa scrie n text numai din tine se poate nate

    MARYnu mai vreau brbat niciodat pe nimeni

    BABACUel nu-i brbat

    MARYatunci ce-i uite aa o pul are ce-i dac nubrbat auzi colo neprihnita zmislire m-a futut de m-a secat de parc ar fi trecutpeste mine buldozerul ncepe ncet apoio ia razna m face zob devin o marionet fr voin i e cumplit nu vreau e cumplit darmi place toate celulele mele nervoasese opun totui vreau trupul meu cnd ncepe s amoreasc m chircesc de voluptate de parc ar

    13

  • era minor aptepe au dus-o acascu poliia dar din nou i din nou n final au lsat-o patru ani am pregtitnumrul nostru premier mondial o singur persoan l tie n afar de noi David Copperfield tot de la el de la btrn l-a ciordit i noi i atunci mai toarn

    PORUMBELULs-a terminat

    IOJOfr asta nu merge

    PORUMBELULstai ncerc s fac rost

    Porumbelul se ridic cu greu, merge n propriul su ungher; zgomot de sticle care se lovesc unele de altele se ntoarce cu o sticl plin. O desface, toarn, beau.

    IOJOam repetat patru ani ne susineaucabluri invizibile de parc ai notan aer zbori apoiuii de traverse i crezi chiar i tu c zbori la fel ca dumnezeu la fel ca psrile

    PORUMBELULe al dracu de bine i mie mi place

    IOJOsub tine un cer proiectat

    PORUMBELULsau cel adevrat

    IOJOi atunci trosc

    PORUMBELULce trosc

    IOJO

    fi un fulger simt plcerea mpreun cu el face tot ce vrea i asta ca o main i atunci deja vreau i eu vreau de patru de cinci ori s nu se mai termineniciodat apoi nici s m aez nu mai pot serios de parc a fi rupt pe dinuntru sta-i un animal te rog te rog nu m mai obliga niciodat

    BABACUnate biatul apoi eti liber pn atunci nu pn atunci

    MARYmai bine m arunc sub metrou

    Intr Bety i MaryMagda ncrcate cu pachete,ipnd de bucurie i rznd.

    BETYera ct pe aici s-i sar ochii i spun bitariinenicule pe cnd el c nu suntnenicu tu

    BABACUlinite lucrez

    MARYMAGDAnc-i tot acolo i joac ping-pong ochiitu ai fost marea lui revelaie aventura trei zile tot asta o s povesteascla crcium lng cinzeaca lui

    BABACUia poftim iari un rzboi nuse potolesc un teanc ntreg mort eroic i dreptul meude decizie ce s facdac a fost sfiat de o grenad s-l cos la loc i bat joc de mine vorbesc serios iat i sta atac cu rachete patru sute douj de mori abia pot s-l ridic

    Prin eav cad teancuri de acte, dosare,bileele de hrtie.

    14

  • a plesnit unul iar eu m-am prbuit doar ase metri dar atunci mi se prea infinit de parc ar fi ngheataerul nici nu mi-am dat seama doarbeia cderii libere jur c mi s-a sculatsula apoidurere i ntuneric mi-am revenit dupdou sptmni i nimic n-a mai rmas doar plutirea firete niciodat n-am mai ncercat am fost maestru de ceremonii n aren iar de atunci

    PORUMBELULnu-i pentru tine e clar celcare s-a prbuit astfel

    IOJOmi s-a paradit o vertebr sau ce naiba

    Bea.

    de atunci nu mai merge nelegi

    PORUMBELULce nu merge

    IOJOaia

    PORUMBELULcare aia

    IOJOnu mi se scoal s-a rupt ceva pe un traseunervos mi-au explicat n-am neles

    PORUMBELULi MaryMagda

    IOJOde atunci e pe strad fusese un numrn doi singur nici ea n-a ncercat au rs de ea n asemenea ocazii nu tiucum se face dar dispar vechii prieteni

    PORUMBELULnu aa doar nelegi

    atunci de ce le mai trimit la mine Dumnezeule numai s nu fie fiul meu te implorapr-l pi s fie de-adracu

    Babacu pune n cutie dosarele, trage de sfoara, dar cutia plin nu se mic. Se ridic, strig.

    BABACUce-i ai adormit

    MARYMAGDApauz de munc

    BETYa intervenit sindicatul egrev azi e suspendat eternitatea

    Rd; Babacu sare ca ars, iese n tromb.Mary i adun cu repezeala fulgeruluicteva haine.

    MARYMAGDAunde unde btrnu va fi furios

    MARYnumai s nu vin napoi numai cinci minute cinci minute avantaj

    MARYMAGDAi aa te prinde ntotdeauna te prinde (cnt) n zadar te refugiezi n zadar alergi

    MARYtu poate c te distrezi dar eu

    MARYMAGDAnu pune la suflet

    MARYabia dac am cteva lucruri numai pnatunci s nu ntr-o juma de or sunt sus dac m grbesc un sfert de or numai pn atunci s nu vin napoi

    Alearg spre ieire; i strnge bagajul la piept.

    15

  • IOJOm ntreine am ce asculta

    PORUMBELULdac tu nu mai poi nelegi atunci cine

    IOJOtocmai de asta urc la suprafa cu asta ctig ceva ct s ne-ajung acu n-am ce face fac pe veselu ce altceva

    Intr MaryMagda i Bety i arunc bagajele; Bety i le car n ungherul Porumbelului.

    PORUMBELULcare-i treaba a mers afacerea

    MARYMAGDAaa -aa ne-a hit ploaia cine are chef dac toarn cu gleata

    BETYnemaivorbind c unde boscheii sunt uzi iar portalurile sunt pline

    MARYMAGDAse adpostesc din faa ploii

    BETYncepe

    MARYMAGDAte cheam jupnu

    Porumbelul se ridic n sil.

    PORUMBELULvin ndat

    Porumbelul trece n cellalt spaiu de joc.

    BETYmi-e sil de el m nelegi e un protozoar n-are nici urmde caracter cel puin al tu

    MARYMAGDAasta se las cu ucr vino repede n-am vzut nimic e mai bine s nu ne amestecm

    MaryMagda i Bety trec dincolo; sfoara liftului se mic, apoi cutia pornete n sus. Babacu se-ntoarce, se aaz pe pat i lucreaz mai departe.

    BABACUeu trebuie s le fac pe toate stau la taclale i beau berea i mie mi-e foame adu-mi ceva eti surd Mary

    Se ridic, se uit spre patul de sus, se agit.

    n pizda m-sii de via Mary

    Iese alergnd; n tunel se aude ecoul ipetelor.

    i aa am s te gsesc din faa mea nu sepoate Porumbelule

    Revine n tromb, url spre spaiul cellalt al scenei.

    Porumbelule eti surd Porumbelule Porumbelule Porumbelule Porumbelule Porumbelule

    Vine Porumbelul.

    BABACUa tulit-o numai un minut iar ea a tulit-o

    PORUMBELUL

    16

  • MARYMAGDAlas-i n pace brbai dac noi femeileam conduce lumea noi am ti dar tia

    ar trebui s-o lai la urma urmei

    BABACUniciodat

    Sus trece metroul, lumina plpie, apoi se stinge; pe msur ce zgomotul asurzitor al metroului se ndeprteaz se reaprinde i lumina.

    17

  • 3.

    Se aude Bolero-ul; MaryMagda se dezbrac excitant, ca o stripteuz profesionist. Iojo st tolnit pe saltea i o privete.

    MARYMAGDAiar noaptea am fugit dei era interzis iar tatl meu de atunci se schimbaudes numai mama era un punctfix fcea salturi acrobatice numrul se schimba o dat la trei-patru ani tot atunci se schimbau itaii mei au fost pe care i-am iubit unii dintre eierau persoane dure dar mama nu i-apermis nici unuia s m loveasc pe eao bteau uneori pe mine niciodat tocmai tatl la de atunci sever stteam pe cmp n spate rulota de circ n pielea goal picura o ploaie cldu de parc fire de mtase pe tot trupul nu tiu ct timp la un moment dat n-amai plouat deasupra mea cerul curat casticla albastru intens aproape violet pe el stelele stteam linititntins sub clopotul infinit trupul uscat i fierbinte dar iarbanc umed se revrsa cevade jos ceva fierbineal de sub tlpi peste tot ntre picioare prin sni ca un curent electric s-a ntunecat pentru o clipscurt circuit apoi totul a devenit scntei de parc un foc de artificii ct a durat abia ctevasecunde sau cine tie atunci n-am tiut acum deja da atunci acolo am avutprimul orgasm dei n-aveam mai mult poate vreo aseani sau poate nici att n-am avut curaj s spun nimnui am ieiti a doua zi dar nimic aa niciodat cu nimeni cu un brbat n zadar am ieit n fiecare noapte doar

    Patul supraetajat se balanseaz puternic:pe cel de sus, Porumbelul i-o trage lui Mary.Mary geme, ip, nu se tie dac-i violat sau i face i ei plcere. Babacu st pe patul de jos, are ochii nchii, i astup urechile i colind.

    BABACUi au ngenuncheat i-n faa fiarei i astfeli s-au nchinat cine se poate asemna cufiara i cine se poate lupta cu ea i s-a dat o gur care rostea vorbe mari i hule i i s-a dat putere s lucreze patruzeci i doude luni i a nceput s rosteasc hule mpotrivalui Dumnezeu s-i huleasc numele cortul i pe cei ce locuiesc n cer i i s-a dat putere sfac rzboi cu sfinii is-i biruiasc

    Sus, Porumbelul i Mary i schimb poziia;Mary ajunge deasupra acum e clar c i eii face plcere actul sexual ba mai mult!

    BABACUi i s-a dat stpnire peste toat seminia i norodul i limba i neamul i toi locuitoriiPmntului i se vor nchina al cror nume n-a fost scris de la ntemeierea lumii n cartea vieii Mielului celui njunghiat cine are urechi s aud cine duce pe alii n robie va merge i el nrobie cine ucide cu sabia trebuie s fie uciscu sabia

    Mary ip Porumbelul geme, apoi amndoi cadmoleii. Balansul patului nceteaz, daracest lucru nu-l influeneaz pe Babacu;continu s-i colinde propriul text.

    Prin eav se prbuesc dosare pline cu acte i o mulime de bileele de hrtie; sun unul dintre telefoane.

    BABACUaici este rbdarea i credina sfinilor apoi am vzut ridicndu-sedin pmnt o alt fiar

    18

  • narii i niciodat iecum i-a fost

    IOJOprima dat

    MARYMAGDAnu cnd mai puteai ce fel desenzaie

    IOJOcum

    MARYMAGDAda cnd ai avut orgasm cnd ai izbutit cum s-i spun mai exact

    IOJOdespre asta nu obinuiesc

    MARYMAGDAvezi-i de treab n faa mea nu trebuie doar am fcut mpreun trebuie s-iaminteti restul nu m intereseaz nainte la dracu cnd cu mine atuncicum a fost ce ai simit

    IOJOpi ceva bun ce tiu eu

    MARYMAGDAnu ceva bun sau ru exact ce anume pur i simplu un brbat n cliparespectiv se gndete la femeiacare-i sub el sau i simte doar propriultrup omul rmne singur n moarte i-n timpul plcerii

    IOJOlas-m-n pace

    MARYMAGDAi voi brbaii la fel ca i noi

    MaryMagda, care e deja numai n sutien i chiloi, trage tricoul de peIojo i-l mngie.

    avea dou coarne ca ale Mielului dar urla ca un balaur i stpnireacelei dinti fiareo are toat n mn n faa ei i face pmntul i pe locuitorii de pe el ca s se nchine fiarei celei dinti a creiran de moarte fusese vindecat i face semne mari

    Toate telefoanele ncep s zbrnie n acelaitimp, dar Babacu nu rspunde la nici unul.

    Porumbelul iese cumva de sub Mary, searanjeaz puin i coboar din pat. Babacunc i tot spune textul.

    BABACUchiar i foc face s se pogoare din cer pepmnt naintea oamenilor i amgetepe cei ce locuiesc pe pmnt prin semnele cei s-a dat s fac naintea fiarei zicnd celor celocuiesc pe pmnt

    PORUMBELULhei Babacule

    BABACUs fac fiarei chip eicare a fost rnit cu sabiai a rmas n via

    PORUMBELULBabacule n-ai o igar n asemenea situaii mor dup una

    BABACUi s-a dat putere s insufle duhchipului fiarei

    Din eav se prvlesc peste el acte i hrtii,Porumbelul l scutur, Babacu iese dintrans, nu prea tie unde se afl.

    BABACUpoftim

    PORUMBELULdac ai avea o igar

    19

  • IOJOlas asta nu m chinui

    Trage de brbat, l aaz n faa oglinzii, i pune pe cap o peruc. Acesta sare ca ars, i scoate peruca, o trntete de pmnt, oprete magnetofonul. MaryMagda merge dup el; l mbrieaz.

    MARYMAGDAte rog tu nu eti curios

    IOJOe o tmpenie

    MARYMAGDAnu eti curios ce simte o femeie

    IOJOtii bine c nu

    MARYMAGDAasta-i altceva dedragul meu doar i tu pentru spectacol o masc fantastic

    l aaz napoi pe Iojo pe scaunul rotativ, i pune peruca pe cap i ncepe s-l fardeze: un chip elegant, deschis la culoare, de parc ar fi din porelan, cu ochii intens machiai.

    IOJOaia a fost altceva a fost munc dar n civil astfel n viaa civil

    MARYMAGDAconsider c i acum

    IOJOdoar tii bine c nu

    MARYMAGDAmarele numr senzaie mondial imagineaz-i c e nc numrul care-inainte de al nostru tii cel cu animalele caii fac cercuri mergnd la trap pe spatele lor Frani i face

    BABACUnu tiu ce

    PORUMBELULigar

    BABACUo asta n-am ct e ceasul

    PORUMBELULe totuna noapte sau zorii zilei ce tiu eu sunt terminat dac niciacum

    BABACUacu precis trebuie s punem punct i doarcu ajutorul tu

    PORUMBELULo dat deja doar tii n-a reuit l-au rstignit a murit a nviat apoi nimic a rmas totul cum a fost omul nu-ischimb nravul atunci ce rost are tot circul sta chiar n-ai o igar

    BABACUn-am

    PORUMBELULi ceva pileal

    BABACUnu beau niciodat

    PORUMBELULmor de sete cum de n-ai

    Porumbelul umbl de colo-colo, Babacu privetepierdut n faa sa. Din eav se prbuesc acte i bileele; Babacu sare furios i arunc totul la coul de gunoi.

    BABACUcrpai cu toii cu toii fr excepie nu este ndurare toat lumea

    20

  • numrul cu dibcie i Mia i cei nou cai albi ca zpada avnd pe cap un buchet de pene roii i merg nencetat la trap de jur mprejur i Mia i Frani pe spatele lorstnd n mini fac salturi cu picioareleagate-n scria de a vrtejul morii iar noi ne pregtim lng noi clovniii schimb fardul ntre dounumere doi boemi ramolii bombnind i trimit mesaje nu-ivorbesc de trei ani ne montm unul altuia cablurile caii se retrag zgomotosn spate ne leag nscripete auzi de-ndat

    Iojo se-ntoarce faa i este fardat impecabil ne privete un chip sensibil, fin de femeie care se nal pe umerii unui trup superb de brbat. Rsun Bolero-ul. MaryMagda i prinde mna i-l trage dup ea. La nceput Iojo se codete, apoi adopt poziia de start.

    IOJOe muzica noastr putem porni

    s fie alunecri de pmnt tsunami cutremure orice pierii unul dupaltul nimeni nimeni nimeni s nu supravieuiasc s fie o catastrof n mas s se scufunde s explodeze s se surpe s se drme s putrezeasc totul

    Coul de gunoi se umple, Babacu se prbuetemoleit pe pat, abia respir.

    du-l afar golete-l n canal acol le estelocul s se roteasc o venicie nmizerie obolanii obolanii obolanii obolanii

    PORUMBELULbea ap s nu cumva s i se facru ies s aduc palinca ar fi mai bun ceva tare sau rom e cel mai bun auzi cum eti

    BABACUeu niciodat asta-i groaznic n eternitate eu nu mor niciodat

    PORUMBELULtotui i aduc ap

    Sus trece metroul, lumina plpie, apoi se stinge; pe msur ce zgomotul asurzitor al metroului se ndeprteaz se reaprinde i lumina.

    21

  • 4.

    MaryMagda poart blugi i o cma brbteasc; st n faa oglinzii i se demachiaz. Pe msur ce-i terge fardul, faa i devine aspr, masculin. Porumbelul st tolnit pe saltea i o privete.

    PORUMBELULasta-i aa de parc ofurnic ar vrea s neleagHimalaia st la poalele muntelui i trncnete prostii fcnd-o pe sftoasa explic dei ce poate s neleag din toat mreia-i ce eternitate vezi-i de treab n-ajunge pentru nimic ntotdeauna rmne un gust pe care nu l-ai simit o culoare pe care n-ai vzut-o aceast comoar inestimabil aceast bogie e sortit pieirii nici urma nu-i rmne cum n-a rmas nici pentru ceide dinaintea noastr experien totul este doar experien pe deasupra plin de insuccese mostrfr valoare i a cta oar deja smna dinilor de balaur o mnuieteura lcomia s adunmtotul totul aici pentru mine numai pentru mine ceilali s crape de foame canibalii sunt mai cinstii ei cel puin i nfulec pe cei pe care i-au ucis dar tia teleghidat din adposturi nete sngele pe copaci intestine imembre apoi crap i ei doar pe biletul morii e semnalat cine fusese n groapa comun apoi nici asta totul va fi arid i ars

    MARYMAGDAatt de inteligent tii sprezini totul c omului i se scoal coada din pcate doar metaforic

    Mary e singur n ncpere. Are o burt imens, semn c sarcina e n ultimele zile. Din cnd n cnd, din eav se prbuete cte un dosar i un nor de bileele. Mary ncearc s fac ordine i d repede seama c nu este n stare. Renun, se aaz, ridic un bileel, l citete.

    MARYi fr voia mea te imploriart-m am pctuit epcatul meu e pcatul meu e pcatul meufoarte mare ce mai minciun umilin scrboenie

    Sun unul dintre telefoane, Mary rspunde.

    mai trziu ai auzit bine providena e-n pauz

    Ridic un alt bileel.

    mielul Domnului care iei asupra ta pcatelelumii ndur-te de noi bieii de ei dac l-ar cunoate la el nu exist nici ndurare niciiertare

    Se chircete.

    numai nu cumva taman acu nu vreau MaryMagda nu aici

    Criza nceteaz, respir adnc, se car cu greu pe pat, de sub pern scoate un ursule murdar, un pieptene, o oglind, coboar, se aaz.

    s m ajute cineva fata mea fat o s fie i de-al dracu MaryMagda Bety

    Se ridic, i caut hainele, dar nu le gsete.

    javra ordinar unde mi le-a ascuns

    22

  • MaryMagda d drumul la magnetofon,rsun Bolero-ul.

    PORUMBELULmi s-au acrit coaiele asta ascult mereu

    MARYMAGDAPorumbelule

    PORUMBELULce-i o nu nici vorba stai potolit

    MARYMAGDAte rog Porumbelule

    PORUMBELULnu sunt armsar de prsil nu

    MARYMAGDAPorumbelule Porumbelule Porumbelule tii de cnd nu

    PORUMBELULnu m intereseaz lsai-m serios nu mai am mduv-n oase nu am creier

    MARYMAGDAPorumbelule Porumbelule

    Subit, MaryMagda se arunc peste Porumbel, i-i sfie hainele.

    Porumbelul se retrage, ar fugi n ungherul su, dar MaryMagda merge dup el.

    nuntru continu atacul se aud zgomotele unui act sexual de intensitate cosmic.

    zdrngnit de sticle, gemete, scncetele lui MaryMagda, ipetele acesteia.

    Intr Iojo. Poart o rochie de dam, coafura,fardul i sunt perfecte. E de o elegan incredibil, nimeni n-ar presupune c-i brbat. i st bine modul de via n travesti.

    IOJOmi se rup picioarele de parc din beton

    i arunc pantofii cu toc; se simte mai bine.

    MARYd-mi mprumut o rochie

    IOJOce fel de rochie

    MARYpe care s-o mbrac plec

    IOJOeti att de mare cu burta asta c ntr-ale mele nu ncapi i MaryMagda e subiric unde i-s ale tale

    MARYle-a ascuns trebuie s plec n clipa asta pn nu se ntoarce

    IOJOse las cu ucr mare scumpete

    MARYrepede asta acum

    Se chircete de durere.

    IOJOIisuse nu nu acu eu nu eu lein cnd vd snge

    MARYmi-e mai bine nc nu mai amtimp trebuie s evadez mai bine oriundedect aici o s ucid copilul o rochie

    IOJOnimic nu te-ncape eti prea mare

    23

  • Intr Iojo, caut ceva printre haine; din ungherul Porumbelului aude zgomotele actului sexual.

    Nu-i vine s-i cread urechilor; realizeaz greu ce anume se ntmpl.

    Se aaz n faa oglinzii de la masa de toalet; i scoate peruca.

    Izbucnete n plns. Scncete, plnge urt.Fardul i se prelinge printre lacrimi.

    Se chircete pe podea.

    nuntru se potolesc zgomotele actului sexual.

    Apare tiptil MaryMagda. Este ntr-o stare de nuceal: are prul zbrlit, e nfurat ntr-un fel cma, dar faa i iradiaz de plcere.

    Se aaz ghemuit pe pat.

    IOJOde ce a trebuit

    MARYMAGDAdac odat simi n tinecum se mic trupul brbatului greutatea lui care te apas dac odat pielea mirosul dac odatte strnge n mn ca peo batist din hrtie

    nu pot fr brbat mai bine rabd de foame de sete mai bine orice numai asta nu-mi lua poftim d-mi o palm sau orice altceva lovete-m chiar i atunci i aminteti cu tine pn ai fost pn erai brbat

    ateapt aduc ceva

    Iojo trece n partea cealalt a scenei. Mary i revine, se ndreapt, continu s mpacheteze, i arunc ntr-o valiz ponosit lucrurile: obiecte vechi, jucrii uzate, o pern mic.

    MARYdac pn acol dac ajung acol dac i pe sta ursuleul meu ce mic amfost nici nu-i adevrat Iojo grbete-te atunci aa dac-i cazul n pielea goal

    Apare Babacu, se oprete la intrare io privete pe Mary cum se agit.

    BABACUncotro ncotro

    MARYlas-m las-m s plec te rog te implor

    BABACUs-o tergi din secie niciodat

    Mary sare la Babacu, l lovete, l zgriepe unde nimerete.

    MARYcriminal psihopat de-ai fi putrezitn uterul m-tii mi avortonule uitat nuntru la fel ca fetele mele aa ar fi trebuits crpi dracu mpreun cu amicul tu cumaina aia de futut las-m s plec mai bine direct ncanal apoi i eu numai s nu-i mai vd mutra

    I se face ru, Babacu o culc pe patul de jos.

    BABACUo s poi pleca de-ndat ce l nati pe Fiu i dau und verde dar numai dup

    MARY

    24

  • i-n zadar n zadar i iubesc trupul n zadar toateridurile mrunte de pe piele n zadar barba epoas cnd i-o mngidimineaa n zadar

    de cnd mi eti doar prieten degeaba mi-e dor de un brbat adevrat

    IOJOacu l-ai primit

    MARYMAGDAda iar maina asta de nscut serios la fel ca o iepuroaic

    MaryMagda i ia un capot i alearg n cellalt spaiu de joc.

    Iojo se aaz n faa oglinzii, i terge fardul ntins, apoi ncepe s se machiaz din nou, ncet i impecabil.

    i pune o peruc de alt culoare; se ncal cu ali pantofi cu tocul nalt.

    Iojo i aprinde o igar, merge la u i i-o ntinde Porumbelului; acesta o ia.

    Iojo se aaz iar n faa oglinzii i continu comod s se fardeze.

    niciodat mai bine iari ncepe o s mor

    BABACUPorumbelule cineva

    MARYniciodat mai bine s-mi scoatuterul mai bine o treab de mcelar dar niciodat

    BABACUPorumbelule MaryMagda oricine cineva

    Intr MaryMagda.

    MARYMAGDAaduc ap

    nfac o gleat, iese cu ea, se aude cum curge din furtun apa n gleat.

    Mary ip din cauza durerilor facerii, Babacu nu prea tie ce s fac n asemenea momente.

    Apare Porumbelul, ntre timp i-a mai aranjat inuta, dar nc este foarte rvit.

    PORUMBELULn-ai o igar

    BABACUnate ndat f ceva

    PORUMBELULmai e pn atunci pe bunen-ai o nenorocit de igar

    mulumesc scumpete

    MaryMagda intr cu gleata cu ap, caut nite crpe, merge lng Porumbel; amndoi o ajut pe Mary.

    Intr Bety, i arunc rapid pantofii cu toc nalt.

    25

  • i d jos tricoul, sub acesta un sutien sexy, cptuit de parc ar avea sni adevrai.Totui i mai aranjeaz puin, se privete din profil dac sunt la locul lor. Totul este perfect.

    Se mbrac cu un top elegant, de ocazie.

    i ia poeta e gata de plecare.

    BETYte pomeneti c iar vai picioarele mele

    MARYMAGDAmai bine ajut-ne

    BETYia mai potolete-te

    PORUMBELULdeja vine i vd capul e afar

    BABACUbiat

    PORUMBELULfat

    Sus trece metroul, lumina plpie, apoi se stinge; pe msur ce zgomotul asurzitor al metroului se ndeprteaz se reaprinde i lumina.

    26

  • 5.

    Porumbelul i MaryMagda joac ah. Betyse plictisete. MaryMagda poart sacou,cravat nodul e lsat lejer i pantaloni brbteti. Are prul strns legat la spate (codi), cum poart brbaii de azi.

    PORUMBELULuite aa i-a murit nebunul

    MARYMAGDAnu-i pierdut nimic ah

    PORUMBELULietetete

    BETYde ce nu i duminica

    PORUMBELULpentru c nu e srbtoare nu uitas cinsteti ziua Domnului

    BETYi Babacu de ce

    MARYMAGDAel are voie nu mui

    PORUMBELULm gndesc el totul el elegea

    BETYtocmai daia iar a aptea zi Domnuls-a odihnit sau cum se spune ntotdeauna uit corect

    PORUMBELULuite aa tu urmezi

    BETYi Iojo are voie la el nu serefer numai eu s putrezesc acas dei n asemenea zile sunt cele mai bune

    Mary st pe patul de sus, i blngne picioarele, citete o revist-magazin pentru femei i fredoneaz un cntec la mod. Babacu muncete furios; din eav se prbuesc mereu dosare, i bileele. Din cnd n cnd sun un telefon, Babacu ridic receptorul, apoi l pune la loc.

    BABACUnu sunt nu sunt pentru nimeni de ce nu m las n pace ia poftim ce de-mi trimit aa ceva coliziunefrontal ce rost mai are meciurile sunt dejajucate doar pentru c responsabilitatea asta nu pun totul pe seama mea ei nu s-i reasambleze ei minune medical infirmi idioi pejumtate n crucior cu rotile s triasc

    Pune dosarul n cutia liftului, care-i plin ochi; trage de sfoar, cutia este ridicat. Babacu deschide un alt dosar.

    MARYaa mi-a dori s fiu s merg cu o trenlung s port pe cap o chestia din asta i fulgerele blitzurilor tii c-inva cum s peasc

    Coboar din pat i-i arat.

    se trage o linie i numai pe eae voie un picior naintea celuilalt din cauza asta li se bie curul iarcu minile cam aa ceva aa de parcle-ar arunca capul sus n unghi drept nu vezi n faa picioarelor dar nici aanu-i nimic pe estrad aa mi-a doris fiu auzi

    Sun unul dintre telefoane, Babacu ridic receptorul, l pune la loc din eav se prbuete o mare cantitate de dosare.

    BABACUmai bine mtur prin cas la dracu

    27

  • capturi o mulime de brbai singuri toat sptmna la motru ca animalele apoi duminica i dau seama singure un ccat i nu-i mai intereseazpreul

    MARYMAGDAah

    BETYdeunzi un tip m-a dus la film serios stteam n ntuneric ultimulrnd n spate i-mi pipia genunchii i cnd se mpucau m-a mozolit aa-i nostalgia cred c avea vreocinj de ani sau cinj cinci i nimicaltceva dar totui mi-a pltit ntregulnumr i a flecrit c-i ziua lui denatere sau a numelui mereu le ncurc i pe cnd aveacinpe ani cu asta s-acadorisit a agat o matracuci a dus-o la film apoi acolo

    PORUMBELULine-i gura mersi pentru tur

    MARYMAGDAah

    BETYiar un altul a fost att de pervers m-am dus la camer s-a dezbrcat ia nceput s m mngie nimic altceva de parc m-sa bieelul meu aa bieelul meu pe dincolo ntre timp boceaca i curcubeul de asta ce mai zici

    Porumbelul arunc spre Bety un obiect aflat la ndemn; Bety se ferete cu pricepere.

    PORUMBELULine-i guraaa nu m potconcentra

    BETYconcentra mai degrab s joci ah aianu tii acu ce-i

    o imens catastrof dar ce poate s fie erupie vulcanic tiau c o s erup i totui au rmas acolo iar eu

    MARYnici mcar nu le citeti dei-s frumoase suntrugciuni de sear nger ngeraul meu miluiete-m de ru

    BABACUnu pot s le fac singur pe toate

    MARYPorumbelul

    BABACUnu lui i sunt adresate lui abia dac el terminn cinci minute Duh mngietor milostiva mngiere a celor ntristai pogoar-te cu puterea ta fr de marginin casa sufletului meu veselete-mi cu strlucirea luminii tale unghereleumbroase ale interiorului meu nengrijit dar dac-i vreo problem atunci la mine

    MARYi la mine de multe ori mai alesungurii n special ei

    Babacu arunc teancuri de dosare la coul de gunoi, Mary arunc tot acolo bileelele cu rugciuni acesta se umple repede.

    BABACUaij de mii de cadavre acu s leanalizez pe fiecare separat

    MARYdei-i nereglementar ce-i aia c erupenuma aa mai nti tu ar fi trebuit s facio selecie apoi pustiirea Satana-i prea zelos nu respect convenia pe care am fcut-o nclcarearegulilor oficiale chiar mai grav asta-ischimbare de roluri ce vom facela nviere dac ncepe i acol

    28

  • Bety se aaz n faa oglinzii i ncepes se fardeze.

    MARYMAGDAnimic am ameit mi se ntmpluneori

    PORUMBELULcalul tu i-a dat duhul

    MARYMAGDAm-a cuprins oboseala mat

    PORUMBELULn pizda m-sii de via ca femeie te-amiubit mai mult atunci m lsai s ctig cel puin din cnd n cnd dar acu

    MARYMAGDAnu suport mndria masculin atuncieram altfel m priveai ca un bieel aveaiemoii de parc ar avea miz pe viape moarte

    PORUMBELULnumai aa se poate

    MARYMAGDAmi se nmuiase inima dar acu niciodat numai cu capul recepot cntrind toateposibilitile s ctig n tot i-n toate asta-i regula s strivesc s btucesc n beton trecndpeste orice mpotriva oricui atunci mi se fcuse mil de tine

    PORUMBELULacu nu

    MARYMAGDAnu m impresioneaz ochii nlcrimai privirea pctoas nu exist drag-drag omul decide i-i asumrspunderea

    PORUMBELUL

    BABACUce fel de nviere

    MARYai promis n final din moritoat lumea

    BABACUeu niciodat eu doar tbliele din piatr

    MARYaa spune textul

    BABACUn-am promis niciodat au profeit aiurea imagineaz-i ce aglomeraie arfi pe Pmnt unde ar ncpea auzi colo nviere

    MARYaa cred toi cel puincretinii i ceilali promit cndvape lumea ailalt c-o fi aa c-o fi pe dincolo muzic potol ca lumea via venic rencarnare poi s renati ntr-o altform dac ai fost runtr-o form inferioar s spunemc ntr-o musc sau ntr-un crbu sau ntr-o rm dar nvierea trupului numai tu ai promis-o

    BABACUa fost vorba m-am gndit la aa ceva dar am renunat la idee ia mai d-o naibii

    MARYmai bine s nu se afle n asta spertoi nenorociii c odat atunci

    Sun telefoanele, Babacu ridic receptoarele,apoi le pune la loc.

    BABACUasta n-am neles niciodat are o via face tot ce vrea se bucur de o libertate total firete ntre nitelimite apoi inventeaz c nu acu

    29

  • am spus rmi acas

    BETYbine-bine doar din rutin de altfeli acas pot s fiu frumoas

    PORUMBELULpentru mine nu e inutil

    BETYnu pentru tine

    PORUMBELULatunci pe Babacu nu-l impresionezicu aa ceva

    BETYBabacu da de unde mi-e sil dacsunt leampt vezi acum am i eu fa

    PORUMBELULa fost pcat s te speteti pentru att

    Intr Iojo, i arunc bagajele, se aaz.

    IOJOpicioarele ajut-m s m descal mi s-au umflat de-nnebunesc

    BETYdescurc-te cum poi ce-i imaginezi

    IOJOeti o bestie

    MARYMAGDAei vino pisicuo

    Merge lng Iojo; i trage cizmele.

    IOJOam avut o zi pizdit nu tiu a nnebunit toat lumea o pula vrut s cheme poliia cnda descoperit dei i-am spus o gagic mai bun ca mine nu gseteprintre tipi a crezut c glumesc altfel a mers bine am cumprat de toate

    o s fie fericitci ntr-o alt existen serios omenirea merit s dispar fr urm la fel ca toi cei careau existat nainte

    Intr Iojo ntr-o fust mini, cu cizme pn peste genunchi, cu toc nalt una peste alta, este o tip trsnet car n ambele mininite sacose burduite; se oprete pentru o clip, apoi fr s scoat un cuvnt pornete spre cellalt spaiu de joc.

    MARYmuuu pn i vaca spune mcar attcnd intr

    IOJOnu m fora scumpete sunt obosit

    Iojo trece n cellalt spaiu al scenei.

    MARYiat-o i pe asta se maimurete cu toate cce biat simpatic a fost un trengarcurvar tiu dar chiar i aa

    BABACUia poftim are op nou de ani problemecu carul dar niciodat nu s-a plns acui-a fracturat piciorul zilnic m asediaz curugciunile c vrea s mai triasc s triasc s triasc dei ce rost are

    MARYiar tu

    BABACUl las pn vrea l las pentru cei ca el a meritatcreat lumea n asemenea ocazii simt c nicin-a ieit chiar att de ru n asemeneaocazii am chef

    30

  • somon conserve ampanie s facem un chiolhan meritm

    PORUMBELULn sfrit ceva

    BETYvezi am spus tmpitu sta num-a lsat s urc nu tiu ce l-aapucat acum i eu n loc s-mibelesc aici ochii

    IOJOs nu-i par ru e cald al dracu mi s-auprjit picioarele-n cizme

    MARYMAGDAvai

    IOJOce-i

    MARYMAGDAmi vine s vomit nu tiu imediat

    MaryMagda iese alergnd, trece pepartea cealalt a scenei, dispare n direcia canalului.

    PORUMBELULceva virus nici eu nu m simtbine dei sunt din fier

    Bety termin cu fardatul.

    BETYcum art

    PORUMBELULgras

    MARYasta-i pentru mine bucur-te Marie cea plinde har Domnul este cu tine i binecuvntateste rodul trupului tu

    BABACUnu-l aminti dac el nu renun dacnu d bir cu fugiii dac

    MARYn-are ce s fac din moment ce mizeriaajunge pn la gt cnd omenireas-a scufundat n pcat

    BABACUdin cauza asta trebuie s piar

    MARYel i-a dat sngele viaa inutil a fost rstignit a murit i a fost ngropat s-a cobort n locuina morilor a treia zi a nviat din mori

    BABACUi a ters-o iepurete de-i sfriauclciele ajunse la Kamir iacolo tri pn la aptezeci de ani s ias din secie aa-i simplu iar noi aici n-am s-i iert niciodat niciodat n locul vieii venice s aleagmoartea e de neiertat pentru aa ceva nu exist scuz

    MaryMagda traverseaz n fug scena, i ine mna la gur, de afar se aude cum vomit.

    asta ce mai are

    MARYazi deja a treia oar iari s-a ghiftuit i aduce Iojo sau poate c poate c aia nu se poate

    BABACUce nu

    31

  • BETYporcule

    PORUMBELULde ce te oboseti pentru mine eti buncum eti dac te vreau i-o trag-aa dac nu te vreau te poivopsi ct vrei

    BETYnu pentru tine

    PORUMBELULpentru cin pentru Iojo degeaba doar nu pentru MaryMagda dar ea ea nu are pentru ea degeaba poate s fac aicipe brbatul tot n-o s aib coad de ce boceti nu vreau s te supr eu chiar c tiu multe s dar c tu i ea pe asta pariez i tie deja sau doar platonic sau v cumprai o chestie artificial segsete care se poate ataa ca otoc de revolver doar c aici la mijloc colorat cu baterie este care i vorbetentre timp sau cnt ca iPavarotti de care ai ales manual sau mecanic i nc eu sunt pervers fa devoi clugr ia s-aud de care

    BETYde-ai crpa de ai crpa cu toii

    MARYc-i aa

    BABACUcum

    MARYpi aa gravid asta-i boroas

    BABACUde la cine

    MARYde o juma de an n-a mai urcat nu neleg pn atunci n-a fost zi ca s dei a spus c-i o profesiunea adevrat dar aa e o curvrie ordinar atunci de la cine atunci de la tine nu nici de la Iojo de la cine de la cineva trebuie s numai aa de la sine nu

    BABACUPorumbelul Porumbelul

    Sus trece metroul, lumina plpie, apoi se stinge; pe msur ce zgomotul asurzitor al metroului se ndeprteaz se reaprinde i lumina.

    32

  • 6.

    Bety o fardeaz pe Mary n faa oglinzii. Mary este timid, dar faa-i banal devine ncetul cu ncetul faa unei femei de-a dreptul fatale.

    BETYde-acu niciodat gagico mie pots-mi vorbeasc mult i bine i s tiic vorbesc uneori au nite texte serios i de-adevratele nu numai de form de rsu curului cnd spun cte ceva chiar cred n secunda respectiv dac es-o lum serios nici unul nu minte nu tu liru-liru-crocodilu ci ca niteputani cred n ce spun c-i adevrat am avut un tip mai de demult atuncicnd nc i eu n mod normal un tipmortal ca o vedet dintr-un film italian o piele creol prul crlionat crbunestrlucitor i dinii jur nutreij trei sau ci avea cincizecin gur cnd rnjea i mereu rnjea trupul fata mea fiecare muchi lucrat separat la n-avea nevoie s-i vin cu texte era suficient dac se uita la o femeie iaraia i i crcna pe loc picioarele i eu i oho fata mea cum mai tia s i-o trag

    MARYnu-i prea rou

    BETYde ce ar fi buzele-s importante s nu-i poat lua ochii de pe tine dac faci aa s li se scoalecoada asta esenial se poate i roz deschis dar atuncitrebuie s-o faci pe fecioara or pentruasta eti deja btrn nu de aia spun fa de condiiile date ari nc bine darrolul unei feticane ar fi deja o exagerare iar acu asta

    O ajut s se-mbrace cu o rochie mini i cu pantofii care sunt ale lui Iojo.

    Babacu lucreaz, Porumbelul se face c-l ajut. Sunt rmai n urm cu treburile, sub eav s-a adunat un morman imens de dosare i tot felul de bileele.

    PORUMBELULct energie irosit dacnumai jumtate ar folosi-o darnu sunt care se roag ceasuri ntregin loc s fac vreo fapt bun ceva cu rost

    BABACUe mai uor s facio ticloie nu ntmpltor tie c greete apoi crede c-isuficient s spun cteva rugciuni i totulva fi iertat ei bine nu

    PORUMBELULde ce nu le spui

    BABACUpi tocmai c le spun dar nu neleg adic nu vor s neleag acolo sunt cele zece porunci maiclar dect att nu se poate am intrat pn i-n nenorocitul la derug aprins ardea ca dracu dac-i nevoie de foc de artificii s fie foc deartificii i alte lucruri spectaculoase dar nimic de acu nainte nu mai facasemenea circ n zadar i aperi trebuie s piar cu toii

    PORUMBELULtotui e exagerat poate s exist ntre ei

    BABACUnimeni nici mcar sugarul a fost o experien nereuit recunosc poate c nu la timpulpotrivit i nu ntr-un loc potrivit vom analiza

    33

  • pantofii-s mari trage cizmele ndesm vat n vrfuri ceva pr

    i pune o peruc.

    gagico eti trsnet serios a fost o risip s-i impui atta pauz

    MARYva fi ceva neobinuit mi-am pierdutexerciiul

    Intr Iojo, i pune jos bagajele; o vede pe Mary.

    IOJOei nu

    BETYce prere ai

    IOJOcu asta am vrut mine

    BETYvezi-i de treab tu ai destule

    IOJOi btrnu tie

    MARYn-are nici un amestec

    IOJOateapt totui finalul

    BETYo s cread c eti tu pn atuncii distrag atenia

    IOJOasta se va lsa cu mare circ scumpete

    BETYcel puin se ntmpl ceva

    PORUMBELULpretinzi prea mult

    BABACUmult pentru tine asta-i mult zece mici porunci nenorocite nudoresc ceva extra numai s nuse ucid unii pe alii de-a valma s nufure s nu preacurveasc deci cam aa ceva

    Intr Iojo n brae are bagaje, pare o persoan istovit, trece n partea cealalt a scenei.

    IOJOce canicul cumplit mi curge apapn i pe coaie

    PORUMBELULnu-i mare scofal

    BABACUs nu mrturiseti strmb

    PORUMBELULnevasta aproapelui tu

    BABACUnici aia

    PORUMBELULam avut o femeie de altfel o trf nimfoman a consumat ase brbaifr pine aa cum i spun i-am vzut pe tipi toi nite epavenevrozate nite schelete piele i os am fost la nmormntarea fiecruia s-a futut n mod legal pn adevenit o crp de altfel profundreligioas mie mi-a venit rndul cndi-a pus pe toi n pmnt atunci lanmormntare am fcut lipitura

    Din eav se revars un nou maldr de dosare

    34

  • Mary i Bety pornesc spre spaiul cellalt al scenei, Iojo cade frnt de oboseal, se trntete pe saltea.

    IOJOsunt complet terminat

    Se descal de pantofii cu tocuri, se ridic, se privete-n oglind, ncepe s fredoneze un cntec, valseaz; i place cum aratca femeie.

    IOJOun vals mortal la Ritz la Ritz o vie nfocarece nu se mai ntoarce cum putem tri de atunci ncoace un vals mortal plin de ic numai focul numai voluptatea mini albe i reci ca i gheaa te rpete te mbrieaz moartea un vals mortal un irag de perlebroboane n jurul gtului iar tu cu buze tremurndei zmbeti discret tipului On y va monsieur Allons

    Bety intr n grab i dispare n ungherul Porumbelul.

    BETYmereu o uit pe foc

    Iojo se oprete din dans, se trntete pe saltea; intr Bety, se aaz lng Iojo.

    BETYtot timpul n panic mi-e sil debuctrie dar trebuie s fac i astacineva ce-i sus

    i bileele.

    BABACUajunge nu mai fac nimic tiam iau de prost

    Intr Mary i Bety; Mary iese de-ndat, Bety rmne s povesteasc.

    BETYn veci nu terminai

    PORUMBELULntotdeauna aa-i nainte de srbtori

    BABACUei nu nu iert nimnuinici o iertare

    BETYnu fi al dracu

    BABACUs pctuieti ct ncape apois te rogi cum s nu de acu naintencepe o alt lume nu se pot toateticloiile cu cteva penitene nu poiscpa teafr

    BETYIisuse mi se arde

    Bety alearg n partea cealalt a scenei.

    PORUMBELULo s fie plns i jale i scrnetde dini

    BABACUasta nu-i glum nu-i o afacere comercial ncepnd de azi nu mai transmit nici unfel de rugciune dosarele sunt altceva pe alea le primesc dar de acu naintenu mai exist iertare

    PORUMBELULi popii li se duce dracu afacerea

    35

  • IOJOacelai lucru motru am tras optnumere dar nu dintre cele obinuite iui ca argintul viu azi am avut chilipir

    BETYmine i eu dar azi oarecum mai bine am gtit

    IOJOce

    BETYce tiu eu m-am uitat n cartea debucate dar n-a ieitca-n fotografie

    IOJOla fel i mie dar dac se poate mnca

    BETYs se-ndoape asta este fr comentarii nu suntem la Hilton

    IOJOasta aa-i

    Intr MaryMagda; Bety o ntmpin, o ajut s-i dezbrace sacoul.

    BETYeti bine

    MARYMAGDAtoi nite funcionari mpuii

    BETYadic nu

    MaryMagda se aaz lng Iojo.

    MARYMAGDAnici n-am ajuns pn la producer uncccios de asistent m-a tot futut la cap c toat lumea i oferun numr care-i premier mondial

    IOJO

    BABACUce fel de afacere

    PORUMBELULpn acu au trit destul de bine din asta donaii locuine luate cu fora dacnu le lai bisericii te ateaptun blestem venic iar o mulime debiei btrni senili au fcut actele pentrupcate mai mici s zornie cutia milelor cecrezi din ce s-au construit attea biserici buctrese cu olduri unduitoare caregtesc pentru popi din ce i-au ngrat

    BABACUasta nu

    PORUMBELULce ai crezut din ce pcatul e o afacere bun dar i mai bun este iertarea cndprecupeii de suflet ofer-cumprmntuirea pentru c-n adncul sufletelortuturor plpie ndoiala ce se ntmpldac totui dac exist ceva dincolo

    Intr MaryMagda e gravid cam n luna a asea poart haine brbteti, sacou, cravat. Fr s scoat un cuvnt trece n cellalt spaiu al scenei.

    PORUMBELULasta ce are hei nici mcarun salut dac totui trebuie s dai socoteal i nudoar nimicul rece atunci ce se ntmpl

    BABACUct de mult m plictisete omenirea dei am creat-o cu bucurie proiectat exact frumoas nobil i ce a devenit n jurul ei totul flori copaci fluturi melci elefani cu grij iminuiozitate ai habar ct munceste n cazul unui arici epii unul cte unul sau la o frag o mulime de smburi mici ar fi putut tri

    36

  • i-am spus dinainte

    BETYam gtit mnnci

    MARYMAGDAmor de foame de dimineaa nimic

    BETYaduc

    Bety iese i revine cu o oal mareplin cu mncare; sub bra aduce farfurii din metal i linguri.

    BETYla troac

    MARYMAGDAnu ipa mi crap capul

    Intr Porumbelul.

    PORUMBELULva s zic nu s-a ars ce-i asta

    BETYsup

    IOJOnu prea mult fac cur de slbire

    Bety mparte supa, toat lumea nfuleczgomotos i cu poft.

    PORUMBELULnici nu-i att de ccat de ce ai fcut circ mnnc i eu am dreptul la pauz de mas

    BETYbtrnului

    MARYMAGDAi duc eu dei nu merit de-ar crpa de foame ne-ar fi mai uortuturor

    n fericirea edenic dar tia

    PORUMBELULtu ai programat nu m nvinovipe mine dac codifici greit ceva i rezultatul final e greit rebut ncepem din nou ce am reuit s distrugem

    BABACUeu nu mi-a fost de ajuns

    PORUMBELULeti depresiv

    BABACUs-l nece-n ap cineva

    PORUMBELULmerg s vd ce-i dincolo

    Trece n partea cealalt; sun un telefon, Babacu ridic receptorul i-l pune la loc.

    BABACUnu sunt

    Din eav se prbuete un nou teanc de dosare.

    ia poftim catastrof feroviar apa a dislocatinele un vapor furtun naufragiu destinul ar putea s fac puin pauz adic eu adic deja de mult nu

    La nceput citete cteva dosare, apoi le aruncla coul de gunoi, fr s le citeasc.

    Porumbelule s-a umplut Porumbelule dormi pe o ureche ce mai moral a muncii nu-i de mirare dac Porumbelule dac nu pi atunci nu s rmn-n via din partea mea

    Umple lada liftului cu dosare, trage de sfoar; liftul urc.

    acesta e esena fatalismului

    37

  • Duce o farfurie de sup n cellalt spaiu.

    IOJOodat am avut un contract la Hilton ne-au angajat pentru toat vara dans acrobatic n costume din argint ne plteau puin darputeam mnca pe sturate idin orice bgam la ghiozdan caviar somon atunci am mncatprima dat-n via trufe nu-i cine tie ce n final a trebuits ne oprim n-o mai puteam ridica peMaryMagda aia da mncare mam cnd mi amintesc mi se zbrlete pielea

    PORUMBELULunde-i Mary

    BETYa urcat trage i ea cteva numere nu-i corect ca Iojo i eu

    PORUMBELULbtrnul tie

    BETYnu-l intereseaz de cnd MaryMagdaa nghiit musca se tot uit la burta ei

    IOJOpi s nu se uite n-are nici un amestec

    PORUMBELULnici tu

    IOJOMaryMagda mi aparine astfel icopilul

    PORUMBELULi ce rol o s ai de tat sau mam

    IOJOi trag una

    BETYterminai

    MaryMagda aduce farfuria cu sup; o pune n faa Babacu, vrea s plece, dar acesta o reine.

    spune-mi pe bune c Porumbelul e tatl

    MARYMAGDAal cui cine ce

    BABACUal copilului tu Porumbelul e tatl

    MARYMAGDAare vreo importan de altfel da

    BABACUsut la sut

    MARYMAGDAchiar mai mult de ce vrei s tii

    BABACUdoar c urcai s-i scoi zambilica la mezat

    MARYMAGDAatunci nu atunci de mult numai fceam trotuarul nu mergeam la camer eram virgin de patru luni poate tocmaide asta m-a apucat mi s-a fcut poft atunci o dat i am nghiit musca

    BABACUi ce va fi cu el

    MARYMAGDAce s fie l cresc o s lucreze la circca i mine dac-i biat nu-l las petrapez mai degrab cu animalele aleasunt mai de ncredere poate dresa uri cini chiar i porumbei cu toate cam fobie de psri dac-i fat

    BABACUva fi biat d-mi-l mie

    MARYMAGDAce

    38

  • ghiftuii-v i mutrele-n poziie normal

    PORUMBELULm-am interesat doar

    IOJOmi-am dorit ntotdeauna dar n-am reuit apoi accidentul dar acum e al meu al nostru l cresc de parcar fi al meu pentru c-i al meu nuconteaz cine l-a fcut ci doar cine-liubete ca i pe propriul su

    BABACUnu conteaz cine-l nate e alPorumbelului asta-i important

    MARYMAGDAe al meu i rmne al meu nimnui nimic numai dac-l priveti numai cu un deget te mpuc i stlcesc mutra te fac carne tocat iar psrile cerului petii mrilor ntr-un cuvnt vei terminala canal

    Sus trece metroul, lumina plpie, apoi se stinge; pe msur ce zgomotul asurzitor al metroului se ndeprteaz se reaprinde i lumina.

    39

  • 7.

    MaryMagda e ntins pe pat, acoperit; i se vede burta imens. Porumbelul st n genunchi ntre picioarele ei i o ajut s nasc. Bety i Mary dau i ele o mn de ajutor; Iojo st n faa oglinzii i se demacheaz ncet. MaryMagda ip, Durerile facerii o chinuie deja de patru zile.

    PORUMBELULlas mai moale dac te ncordezi

    MARYMAGDAmor asta nu

    BETYvomit ndat

    PORUMBELULapas acu nc o dat nc imediat e afar nc o dat d-i s bea ap

    Mary i d ap lui MaryMagda.

    MARYeu tiu ce-nseamn dar dac-i afar e o mare uurare srcua de tine eu de cte ori dar decte ori

    MARYMAGDAm rup toat

    Iojo d drumul la magnetofon, se aude Bolero-ul.

    BETYoprete-l oprete-l dracu odat

    MARYMAGDAlas-l e bine asta m ajut urmeaz numrul nostru

    PORUMBELULe gata biat biat

    Babacu st pe locul lui, i bie n fa i-n spate trupul, i acoper ochii cu minile i mormie textul; face pauz doar cnd aude ipetele lui MaryMagda.

    BABACUam vzut apoi un tron mare alb iar dinaintea celui ce edea pe elpmntul i cerul fugir dar nuse mai gsea loc pentru ele am vzutnaintea tronului stnd morii pe cei mari i pe cei mici crilefur deschise i fu deschis oalt carte care este carteavieii i morii fur judecai din cele scrise n cri potrivit cu faptele lor imarea a dat pe morii cei din ea i moartea i iadul audat pe morii lor i judecaiau fost fiecare dupfaptele sale moartea iiadul fur aruncai n iezerul de foc iezerulde foc este moartea cea de-a doua iarcine n-a fost aflat scris n cartea vieii aruncat a fost n iezerul de foc i am vzut un cer i un pmnt nou cerulcel dinti i pmntul cel dinti au trecut iarmarea nu mai este i atunciam vzut cetatea sfntnoul Ierusalim pogorndu-se din cer de laDumnezeu gtit ca o mireasmpodobit pentru mirele ei i atunciam auzit rsunnd din tronun glas puternic iatcortul lui Dumnezeu este ntreoameni va sllui cu ei i eivor fi poporul lui i nsui Dumnezeuva fi cu ei i va terge orice lacrimdin ochii lor i moarte nu va mai fi nici plngere nici strigt nicidurere cci cele dinti au trecut

    40

  • Porumbelul ridic nou-nscutul nvelit ntr-un prosop, l ine deasupra capului i ncepe s danseze; ceilali li se altur danseaz o hor, cnt, iar irul dansatorilor trece erpuind n partea cealalt a scenei, li se altur i Babacu; la fel i Iojo, care-i din nou brbat.

    Babacu frnt de oboseal cade pe mas.Cnd dansatorii ajung la el, intr i eln hor i-l privete cu lcomie penou-nscutul. Cum se rotete irul i ajunge lng Porumbel, i smulge copiluldin mn, l strnge la piept i se refugiazcu el. Alearg cu toii dup el, Babacuse ascunde ntr-un col, din eav se prbuete peste el o mare cantitate de dosare dispare sub ele mpreun cu pruncul. Cnd l scot de sub hrtii, copilul deja nu mai este la el.

    41

    Katalin Thurczy*UNDERFUCKINGGROUNDTraducere de Anamaria PopBety vine la MaryMagda.

    Babacu i Porumbelul alearg n cealaltparte a scenei.Bety vine la Mary.MaryMagda vine la Mary.Intr Babacu i Porumbelul.Bety

    MaryMagdaMaryMaryMagdaIojoBabacuPorumbelulMaryMagdaPorumbelule Porumbelule Se chircete pe podea.Se aaz ghemuit pe pat.

    MaryIntr Iojo. Poart o rochie de dam, coafura,

    MaryPorumbelule MaryMagda oricine cineva Mary ip din cauza durerilor facerii, Babacu nu prea tie ce s fac n asemenea momente.

    PorumbelulIntr Bety, i arunc rapid pantofii cu toc nalt.

    BetyMaryMagdaIojoBetyBetyPorumbelul

    BabacuMaryIojoi a ters-o iepurete de-i sfriauasta ce mai are

    MaryPorumbelul Porumbelul

    BetyIojoIojoBetyBetyIntr Porumbelul.

    Porumbelul

    PorumbelulIojoBetyBety alearg n partea cealalt a scenei.

    PorumbelulPorumbelule s-a umplut Porumbelule las-l e bine asta m ajut


Recommended