+ All Categories
Home > Documents > 5 Carnaval

5 Carnaval

Date post: 14-Aug-2015
Category:
Upload: coren71
View: 88 times
Download: 5 times
Share this document with a friend
Description:
f
41
GRADINITA NR. 209 GRUPA: MARE “ B” URSULETI PROF. GHEORGHE CARMEN ELENA CATEGORII DE ACTIVITATI: ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PERSONALA: Intalnirea de dimineata ACTIVITATI LIBER-ALESE: Centre deschise: Arta, Stiinta, Constructii, Joc de masa ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE: Domeniul Stiinte : Activitate cu continut matematic Domeniul Limba si comunicare TEMA ANUALA: “Cine si cum planifica/ organizeaza o activitate?” TEMA SAPTAMANALA: “Ne pregatim de carnaval”
Transcript
Page 1: 5 Carnaval

GRADINITA NR. 209

GRUPA: MARE “ B” URSULETI

PROF. GHEORGHE CARMEN ELENA

CATEGORII DE ACTIVITATI:

☺ ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PERSONALA: Intalnirea de dimineata

☺ ACTIVITATI LIBER-ALESE: Centre deschise: Arta, Stiinta, Constructii, Joc de masa

☺ ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE:

♦ Domeniul Stiinte: Activitate cu continut matematic

♦ Domeniul Limba si comunicare

TEMA ANUALA: “Cine si cum planifica/ organizeaza o activitate?”

TEMA SAPTAMANALA: “Ne pregatim de carnaval”

TEMA ZILEI SI A ACTIVITATILOR: “Cu masca, fara masca”

MIJLOC DE REALIZARE: Activitate integrata

TIPUL ACTIVITATII: consolidare si verificare de cunostinte

Page 2: 5 Carnaval

SCOPUL ACTIVITATII:

- Sistematizarea si consolidarea cunostintelor despre personajele din povesti;

- Verificarea capacitatii de a desparti cuvintele in silabe;

- Verificarea capacitatii de a formula propozitii simple si dezvoltate, corecte din punct de vedere gramatical;

- Sistematizarea si consolidarea deprinderilor de lucru intelectual la activitatile cu continut matematic si de educare a

limbajului;

- Verificarea capacitatii de a lucra cu numerele si cifrele in concentrul 1-10;

- Verificarea pozitiilor spatiale

- Formarea deprinderii de a lucra in echipa;

- Exersarea operatiilor gandirii (analiza, sinteza, comparatia)

OBIECTIVE DE REFERINTA:

1. participarea la activitatile de grup, inclusiv la activitatile de joc, atat in calitate de vorbitor, cat si in calitate de auditor;

2. imbogatirea vocabularului activ si pasiv;

3. despartirea cuvintelor in silabe;

4. clasificarea personajelor din povestile studiate in pozitive si negative;

5. formarea multimilor in functie de un criteriu dat si pozitionarea acestora respectand pozitiile spatiale date;

6. identificarea pozitiei unui personaj intr-un sir utilizand numeralul ordinal;

7. efectuarea operatiilor de adunare si scadere cu 1-2 unitati in concentrul 1-10, prin manipulare de personaje si obiecte;

8. compunerea si rezolvarea problemelor simple, implicand adunarea si scaderea in limitele 1-10;

2

Page 3: 5 Carnaval

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parsursul si la sfarsitul activitatilor, copiii vor fi capabili:

O1: sa recunoasca povestea, utilizand materialul didactic prezentat (masti, planse didactice, mijloace audio-vizuale);

O2: sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora;

O3: sa identifice sunetul initial si final al unor cuvinte date, precum si literele corespunzatoare;

O4: sa desparta corect in silabe cuvintele date, identificand numarul de silabe al fiecarui cuvant;

O5: sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate avand tot atatea cuvinte cate silabe sunt in cuvintele date;

O6: sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti;

O7: sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

O8: sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

O9: sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal;

O10: sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10, utilizand materialul didactic;

O11: sa rezolve probleme simple implicand adunarea si scaderea cu 1-2 unitati in concentrul 1-10.

● REGULILE JOCULUI

♠ copiii raspund, pe rand, la solicitarea educatoarei;

♠ este desemnat cate un copil din fiecare echipa pentru realizarea fiecarei sarcini a fiecarei probe;

♠ copilul identifica pozitia probei si a materialului ce trebuie utilizat in functie de indicatiile de pe fiecare proba aflata pe panou;

♠ se va desemna cate un copil din fiecare echipa pentru realizarea multimilor dupa criteriile date; copilul care va realiza cel mai

repede si corect multimile date va aduce echipei sale un punct;

♠ la Proba nr. 1: se va recunoaste corect povestea de pe plansa didactica sau de pe DVD; copilul care va raspunde corect si

repede va aduce echipei sale un punct- o masca pe panoul de punctaj;

3

Page 4: 5 Carnaval

♠ la Proba nr. 2: copiii trebuie sa identifice personajul pozitiv sau negativ din povestea prezentata, avand la dispozitie materialul

didactic; copilul care va raspunde corect va primi un punct pe panou;

♠ la Proba nr. 3: copiii trebuie sa identifice sunetul initial si final al unor cuvinte date, al caror corespondent bidimensional se

afla in imaginea data; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu un punct; pentru departajare, se va solicita identificarea literei

corespunzatoare sunetului initial si final al cuvintelor date;

♠ la Proba nr. 4: copiii trebuie sa desparta in silabe cuvintele date; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu un punct;

♠ la Proba nr. 5: copiii trebuie sa alcatuiasca propozitii formate din tot atatea cuvinte cate silabe au cuvintele date; fiecare

raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct;

♠ la Proba nr. 6: copiii trebuie sa recite poezii despre diverse personaje din povesti; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu

un punct pe panoul de punctaj

♠ la Proba nr. 7: copiii trebuie sa plaseze corect: 3 pomi in stanga castelului si 4 cai in dreapta lui; de asemenea, ei trebuie sa

plaseze tot atatea pasarele in stanga sus a castelului de cate ori se bate din palme (5 ori) si tot atatea pasarele in dreapta jos a

castelului de cate ori se pocneste din degete (4); fiecare raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct;

♠ la Proba nr. 8: copiii trebuie sa plaseze o bulinuta sub a treia trăsură si una sub primul norisor; fiecare raspuns corect va fi

recompensat cu cate un punct;

♠ la Proba nr. 9: copiii trebuie sa plaseze 3 printi in dreapta printesei, astfel: 2 intre printesa si imparat si 1 intre imparat si

imparateasa; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct;

♠ la Proba nr. 10: copiii trebuie sa plaseze cu o masca mai mult in dreapta jos a imaginii decat cate trasuri sunt in total si cu 2

masti mai putine decat cate pasarele sunt in total; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct pe panoul de

punctaj;

♠ raspunsurile gresite din partea unei echipe dau sansa echipei adverse sa raspunda;

4

Page 5: 5 Carnaval

♠ raspunsurile corecte vor fi aplaudate;

♠ fiecare proba castigata valoreaza un punct (o masca pe panoul de punctaj- rosie pentru Echipa Printeselor si albastra pentru

Echipa Cavalerilor);

♠ echipa care va totaliza la finalul jocului cele mai multe puncte va fi castigatoarea concursului;

♠ echipa castigatoare va primi, in final, dreptul de a purta masca la Concursul de dans din Etapa a III-a- ALA 2

Sarcina didactica:

♦ concurentii fiecarei echipe vor trebui, pe rand, fie prin reprezentantii alesi pentru fiecare proba, fie toata echipa:

- sa recunoasca povestea prezentata;

- sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora;

- sa identifice sunetul initial si final al cuvintelor date;

- sa identifice litera corespunzatoare sunetului initial si final al unor cuvinte date;

- sa desparta in silabe cuvintele date;

- sa alcatuiasca propozitii cu tot atatea cuvinte cate silabe are un cuvant dat;

- sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti;

- sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

- sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

- sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10;

- sa rezolve probleme simple de adunare si scadere;

- sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal.

5

Page 6: 5 Carnaval

ELEMENTELE DE JOC: surpriza, aplauzele, manuirea materialelor, ecusoanele, inchiderea si deschiderea ochilor, bataile din

palme, pocnit din degete

MATERIAL DIDACTIC:

decor specific lumii povestilor si carnavalului, baloane cu heliu, costume, panou de concurs, panou de punctaj, macheta, jetoane cu

cifre si litere, jetoane cu imagini, planse didactice, fise, creioane colorate, carioca, cutii carton, acuarele, pensule, carton, foarfeci,

lipici, accesorii masti, perforator, sfori masti, foi, masti, CD, casetofon, melodia Les Valses de Vienne (François Feldman)

MATERIAL BIBLIOGRAFIC:

- “Programa activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii”, Editura V & I Integral, Bucuresti, 2005

- Antonovici, Stefania (2008), “Jocuri interdisciplinare (material auxiliar pentru educatoare)”, Editura Aramis, Bucuresti

- Buzdugan, Dorina (2008), “Frumoasa mea copilarie”, Didactica Publishing House, Bucuresti

- Ezachil, Liliana (2004), “Laborator prescolar (ghid metodologic)”, Editura V & I Integral, Bucuresti

- Florescu, Paraschiva (2002), “Proiecte didactice- invatamant prescolar”, Editura Excelsior, Bucuresti

ACTIVITATI DE INVATARE: “Cu masca, fara masca”

I. ADP: ACTIVITATE DE DEZVOLTARE PERSONALA

Intalnirea de dimineata: “Bine ati venit la carnaval!” (salutul, prezenta, calendarul naturii, activitatea de grup, noutatea zilei)

6

Page 7: 5 Carnaval

Rutine: “Suntem harnici” (exersarea unor deprinderi de ordine)

“Apa, prietena mea” (exersarea unor deprinderi igienico-sanitare)

“Pregatim materialele pentru activitati”

Tranzitii: primele miscari din Vals (ALA 2)

II. ALA 1: JOCURI SI ACTIVITATI DIDACTICE ALESE

ARTA: “Masca de carnaval” (pictura, decorare)

Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: cartoane, pensule, acuarele, lipici, accesorii masti, perforator, sfoara masti

Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa picteze mastile cu ajutorul materialul didactic;

O2: sa decoreze mastile cu accesoriile puse la dispozitie;

O3: sa realizeze mastile de carnaval cu ajutorul materialelor date.

STIINTA: “Adevarat sau fals?” (rezolvare de fise)

Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: fise, creioane colorate

Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa identifice raspunsul corect la fisele date;

O2: sa coloreze corespunzator bulinele care desemneaza raspunsul corect (verde pentru adevarat si rosu pentru fals)

7

Page 8: 5 Carnaval

CONSTRUCTII: “Construieste castelul”

Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: cutii carton, acuarele, pensule

Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa construiasca castelul din cutii de carton;

O2: sa picteze castelul, cu ajutorul materialelor puse la dispozitie;

JOC DE MASA: “Ajuta copilul sa-si gaseasca ochelarii pentru bal!”

Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: foi cu labirint, creioane colorate

Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa identifice drumul corect pe care trebuie sa-l parcurga copilul pana la ochelarii sai;

O2: sa traseze cu creionul drumul corect al copilului pana la ochelari

8

Page 9: 5 Carnaval

III. ADE: ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE

ACTIVITATE INTEGRATA: “Carnavalul surprizelor”

DLC: DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE

MIJLOC DE REALIZARE: jocul didactic

TIPUL ACTIVITATII: consolidare de priceperi si deprinderi

FORMA DE REALIZARE: activitate integrata

SCOPUL: Verificarea capacitatii de a formula propozitii simple si dezvoltate, corecte din punct de vedere gramatical

SARCINI DIDACTICE:

- verificarea cunostintelor despre personajele din povesti;

- despartirea cuvintelor in silabe;

- identificarea sunetului initial si final al cuvintelor;

- integrarea cuvintelor in structuri noi

REGULILE JOCULUI:

Grupa este impartita in doua echipe: Echipa Printeselor si Echipa Cavalerilor. Fiecare echipa are un semn distinctiv-

costum corespunzator si ecuson cu imaginea unei printese sau a unui cavaler. Fiecare raspuns corect din partea unei echipe

aduce acesteia un punct (masca rosie pentru printese si albastra pentru cavaleri) pe panoul de punctaj. La sfarsitul activitatii

se va desemna echipa castigatoare (cea care va avea cele mai multe puncte), aceasta avand dreptul sa danseze la bal cu

masca.

ELEMENTE DE JOC: surpriza; aplauze; cautarea materialului potrivit probei de concurs; miscarea; stimulente

9

Page 10: 5 Carnaval

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parsursul si la sfarsitul activitatilor, copiii vor fi capabili:

O1: sa recunoasca povestea, utilizand materialul didactic prezentat (masti, planse didactice, mijloace audio-vizuale);

O2: sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora in personaje pozitive si personaje negative;

O3: sa identifice sunetul initial si final al unor cuvinte date, precum si literele corespunzatoare;

O4: sa desparta corect in silabe cuvintele date, identificand numarul de silabe al fiecarui cuvant;

O5: sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate avand tot atatea cuvinte cate silabe sunt in cuvintele date;

O6: sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti.

STRATEGII DIDACTICE:

Metode si procedee: jocul, explicatia, demonstratia, conversatia, observatia, exercitiul, instructajul verbal, intrecerea,

problematizarea, dialogul dirijat, invatarea prin cooperare, munca in echipa

Mijloace de invatamant: planse, panou de punctaj, costume, imagini

DS: ACTIVITATE CU CONTINUT MATEMATIC

MIJLOC DE REALIZARE: jocul didactic

TIPUL ACTIVITATII: consolidare de priceperi si deprinderi

FORMA DE REALIZARE: activitate integrata

SCOPUL: Sistematizarea si verificarea cunostintelor matematice asimilate de-a lungul anului scolar

SARCINI DIDACTICE:

- plasarea corecta pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

10

Page 11: 5 Carnaval

- formarea multimilor in functie de un criteriu dat;

- efectuarea operatiilor de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10;

- rezolvarea problemelor simple de adunare si scadere;

- identificarea pozitiei unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal.

REGULILE JOCULUI:

Grupa este impartita in doua echipe: Echipa Printeselor si Echipa Cavalerilor. . Fiecare echipa are un semn distinctiv-

costum corespunzator si ecuson cu imaginea unei printese sau a unui cavaler. Fiecare raspuns corect din partea unei echipe

aduce acesteia un punct (masca rosie pentru printese si albastra pentru cavaleri) pe panoul de punctaj. La sfarsitul activitatii

se va desemna echipa castigatoare (cea care va avea mai multe puncte), aceasta avand dreptul sa danseze la bal cu masca.

Sarcinile didactice ce trebuiesc indeplinite sunt referitoare la completarea unei machete bidimensionale cu jeloane cu

diferite imagini. Completarea acesteia se va realiza respectand probele de joc, probe care vizeaza verificarea si

consolidarea cunostintelor matematice invatate pe parcursul anului scolar (numeratie in concentrul 1-10, pozitii spatiale,

numeral ordinal, adunari si scaderi cu 1-2 unitati in concentrul 1-10 etc.)

ELEMENTE DE JOC: surpriza; aplauze; cautarea materialului potrivit probei de concurs; miscarea; stimulente

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

O2: sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

O3: sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal;

O4: sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10, utilizand materialul didactic;

11

Page 12: 5 Carnaval

O5: sa rezolve probleme simple implicand adunarea si scaderea cu 1-2 unitati in concentrul 1-10.

IV. ALA 2

“Vals”- dans tematic

“Parada costumelor de carnaval”

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa realizeze miscari in functie de melodie;

O2: sa danseze in ritmul muzicii;

O3: sa participe cu interes la parada costumelor de carnaval;

O4: sa se creeze o atmosfera de veselie, de voie buna si de relaxare.

12

Page 13: 5 Carnaval

SCENARIUL ZILEI

♦ Intalnirea de dimineata: copiii intra in sala de clasa intr-un decor

de carnaval.

- salutul, completarea panoului de prezenta si a calendarului zilei.

Se poarta o scurta discutie despre povestile invatate si personajele din

acestea, cat si despre notiunea de carnaval.

Aceasta discutie va fi intrerupta de catre un personaj-surpriza (un

mim) care va sugera prin miscari adecvate ca astazi se vor juca de-a

carnavalul. Copiii sunt condusi catre principalele centre de interes

deschise, astfel:

- joc de masa: ”Ajuta copilul sa-si gaseasca ochelarii pentru bal!“

(labirint);

- constructii: “Construieste castelul!”

- arta: ”Masca de carnaval“ (decupare, pictura, decorare);

- stiinta: Rezolvare de fise: “Adevarat sau fals?” (povesti

cunoscute)

Copiii isi vor alege centrul de interes la care se vor juca, urmand ca

la sfarsit sa fie evaluate produsele muncii lor.

Dupa tranzitie, se va trece la activitatea integrata- domeniul limba

si comunicare si domeniul stiinte (activitate cu continut matematic).

Personajul- surpriza mimeaza faptul ca se va desfasura un concurs

intre Echipa Cavalerilor si Echipa Printeselor, iar probele de joc se vor

afla pe un panou. Jocul se va numi “Carnavalul surprizelor’’. Fiecare

proba va fi numerotata , numerele (1-10) fiind scrise fiecare pe cate un

cerc. In spatele fiecarui numar se va afla scrisa proba de joc. Probele

de joc vor fi descoperite pe rand cu ajutorul personajului-surpriza.

Fiecare raspuns corect va fi punctat pe panoul de punctaj cu cate o

masca- de culoare rosie pentru Printese si albastra pentru Cavaleri.

Educatoarea ‘’traduce’’ limbajul mimului si spune ca este foarte

Page 14: 5 Carnaval

important ca toti copiii sa aiba masti pentru a se costuma corect la

carnavalul care se va desfasura la sfarsitul jocului.

Vor raspunde, pe rand, doar copiii solicitati de catre doamna

educatoare.

Raspunsurile gresite din partea unei echipe dau sansa celeilalte

echipe de a raspunde.

Se vor aplauda si recompensa doar raspunsurile corecte. Echipa cu

cele mai multe puncte (masti) castiga.

Copiii sunt invitati sa se aseze pe scaunele pentru a descoperi

impreuna cu doamna educatoare probele jocului aflate pe panoul de

joc.

Sarcina didactica:

♦ concurentii fiecarei echipe vor trebui, pe rand, fie prin reprezentantii

alesi pentru fiecare proba, fie toata echipa:

- sa recunoasca povestea prezentata;

- sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora;

- sa identifice sunetul initial si final al cuvontelor date;

- sa identifice litera corespunzatoare sunetului initial si final al

unor cuvinte date;

- sa desparta in silabe cuvintele date;

- sa alcatuiasca propozitii cu tot atatea cuvinte cate silabe are un

cuvant dat;

- sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti;

- sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile

educatoarei;

- sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

- sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in

limitele 1-10;

- sa rezolve probleme simple de adunare si scadere;

14

Page 15: 5 Carnaval

- sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul

ordinal.

Dupa jocul de proba se trece la desfasurarea propriu-zisa a

acestuia:

Proba nr. 1 (domeniul limba si comunicare):

- recunoasterea povestii din imagine

Proba nr. 2 (domeniul limba si comunicare):

- denumirea personajului pozitiv si negativ din povestile date

Proba nr. 3 (domeniul limba si comunicare):

- identificarea sunetului initial si final al unui cuvant dat precum

si a literei corespunzatoare;

Proba nr. 4 (domeniul limba si comunicare):

- despartirea in silabe a unor cuvinte date;

Proba nr. 5 (domeniul limba si comunicare)

- alcatuirea unor propozitii cu numar de cuvinte dat;

Proba nr. 6 (domeniul limba si comunicare):

- recitarea poeziilor legate de personajele din povesti

Proba nr. 7 (activitate cu continut matematic)

- plasarea unor jetoane pe o macheta respectand pozitiile spatiale

date;

Proba nr. 8 (activitate cu continut matematic)

- plasarea unor jetoane pe o macheta utilizand numeralul ordinal

Proba nr. 9 (activitate cu continut matematic)

- plasarea unor jetoane pe o macheta respectand numarul de

elemente dat precum si intervalul de pozitionare;

Proba nr. 10 (activitate cu continut matematic)

- rezolvarea problemelor simple de adunare si scadere cu 1-2

unitati in

concentrul 1-10

15

Page 16: 5 Carnaval

Fiecare raspuns corect va fi recompensat cu un punct pe panoul de

concurs si cu aplauze. Echipa care va acumula cele mai multe puncte

castiga.

Tranzitii

Tranzitiile sunt constituite de miscarile de dans care vor constitui

dansul final de la ALA 2.

Se trece la etapa a III-a, in care copiii realizeaza pe perechi un concurs

de ”Vals“ si apoi face “Parada costumelor de carnaval”

Copiii parasesc sala de grupa, pregatindu-se pentru masa de pranz

(rutina).

Rutina: "Prosopelul umed"- deprinderi de igiena personala.

16

Page 17: 5 Carnaval

Etapele

activitatii

Obiective

operationale

Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

(instrumente,

indicatori)

Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

Moment

organizatoric

Asigurarea conditiilor pentru buna desfasurare a

activitatii:

- aranjarea materialului didactic;

- aranjarea mobilierului;

- pregatirea decorului adecvat lumii

povestilor si carnavalului

Introducerea copiilor in sala de grupa.

Intalnirea de dimineata

Copiii vin rand pe rand si se asaza pe pernute

pentru a putea stabili fiecare un contact vizual cat

mai bun cu toti membrii grupei.

Se poarta o scurta discutie despre povestile

invatate si personajele din acestea, cat si despre

notiunea de carnaval.

Salutul

Copiii se saluta dandu-si mana si substituindu-si

numele cu cel al unui personaj din poveste.

Mini-decor

adecvat

carnavalului

Observarea

comportamen-

tului verbal

Etapele Obiective Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

Page 18: 5 Carnaval

activitatii operationale (instrumente,

indicatori)Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

Prezenta

Copiii se vor numara si se vor trece la panou

absentii si prezentii.

Calendarul zilei

Se realizeaza o scurta discutie despre anotimp,

vreme, data, luna, an etc si se completeaza

Calendarul zilei.

Captarea

atentiei

Se desfasoara sub forma unei surprize. In sala isi

face aparitia un mim care va sugera prin miscari

adecvate ca astazi se vor juca de-a carnavalul.

Conversatia Panoul cu probele

de concurs

Frontala

Anuntarea

temei si a

sarcinilor de

lucru

O1

O2

O1, O2

O1, O2, O3,

O4

Copiii sunt condusi catre principalele centre de

interes deschise, astfel:

Joc de masa: "Ajuta copilul sa-si gaseasca

ochelarii pentru bal!" (labirint);

Constructii: “Construieste castelul!”

Arta: "Masca de carnaval" (decupare, pictura,

decorare)

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

Instructajul

verbal

Labirint, creioane

colorate,

cartoane,

acuarele, pensule,

accesorii masti,

cutii carton, fise

Individuala

Frontala

Etapele Obiective Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

18

Page 19: 5 Carnaval

activitatii operationale (instrumente,

indicatori)Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

O1, O2 Stiinta: Rezolvare de fise: “Adevarat sau fals?”

(povesti cunoscute)

Copiii isi vor alege centrul de interes la care se

vor juca, urmand ca la sfarsit sa fie evaluate

produsele muncii lor.

TRANZITIE: Se vor invata miscarile din prima

parte a valsului care se va desfasura in ALA 2

Exercitiul

Munca in

echipa

Individuala

Frontala

Dirijarea

invatarii

Personajul-surpriza mimeaza faptul ca se va

desfasura un concurs intre Echipa Cavalerilor si

Echipa Printeselor, iar probele de joc se vor afla

pe un panou. Jocul se va numi “Carnavalul

surprizelor’’. Fiecare proba va fi numerotata ,

numerele (1-10) fiind scrise fiecare pe cate un

cerc. In spatele fiecarui numar se va afla scrisa

proba de joc. Probele de joc vor fi descoperite pe

rand cu ajutorul personajului-surpriza. Fiecare

raspuns corect va fi punctat pe panoul de punctaj

Conversatia

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

Panoul cu probele

de joc

Orala

Frontala

Frontala

Etapele Obiective Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

19

Page 20: 5 Carnaval

activitatii operationale (instrumente,

indicatori)Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

cu cate o masca- de culoare rosie pentru Printese

si albastra pentru Cavaleri. Educatoarea "traduce"

limbajul mimului si spune ca este foarte

important ca toti copiii sa aiba masti pentru a se

costuma corect la carnavalul care se va desfasura

la sfarsitul jocului.

Vor raspunde, pe rand, doar copiii solicitati de

catre doamna educatoare.

Raspunsurile gresite din partea unei echipe dau

sansa celeilalte echipe de a raspunde.

Se vor aplauda si recompensa doar raspunsurile

corecte. Echipa cu cele mai multe puncte (masti)

castiga.

Copiii sunt invitati sa se aseze pe scaunele pentru

a descoperi impreuna cu doamna educatoare

probele jocului aflate pe panoul de joc.

Conversatia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

Exercitiul

Puncte- masti

rosii pentru

Printese si

albastre pentru

Cavaleri

Macheta

bidimensionala

Planse didactice

Orala

Individuala

Orala

Individuala

Frontala

20

Page 21: 5 Carnaval

Etapele

activitatii

Obiective

operationale

Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

(instrumente,

indicatori)

Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

Explicarea jocului

Concurentii fiecarei echipe vor trebui, pe rand, fie

prin reprezentantii alesi pentru fiecare proba, fie

toata echipa:

● sa respecte regulile jocului;

● sa recunoasca povestea prezentata;

● sa clasifice personajele in functie de caracterul

acestora;

● sa identifice sunetul initial si final al cuvontelor

date;

● sa identifice litera corespunzatoare sunetului

initial si final al unor cuvinte date;

● sa desparta in silabe cuvintele date;

● sa alcatuiasca propozitii cu tot atatea cuvinte

cate silabe are un cuvant dat;

● sa recite expresiv poezii despre personajele din

povesti;

Explicatia

Demonstra-

tia

Exercitiul

Exercitiul

Explicatia

Demonstra-

tia

Panoul cu probele

de concurs

Panoul cu

punctajul

Orala

Individuala

Orala

Individuala

21

Page 22: 5 Carnaval

Etapele

activitatii

Obiective

operationale

Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

(instrumente,

indicatori)Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

● sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie

de indicatiile educatoarei;

● sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

● sa efectueze operatii de adunare si scadere cu

1-2 unitati in limitele 1-10;

● sa rezolve probleme simple de adunare si

scadere;

● sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir,

utilizand numeralul ordinal.

Desfasurarea jocului de proba

Jocul de proba consta in identificarea povestii de

la DVD si a personajelor acesteia. Dupa

desfasurarea jocului de proba se trece la

desfasurarea jocului propriu-zis.

Desfasurarea propriu-zisa a jocului:

Jocul incepe cu citirea continutului probei

numarul 1 si se continua pana la ultima proba.

DVD

Panoul cu probele

de concurs

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

22

Page 23: 5 Carnaval

Etapele

activitatii

Obiective

operationale

Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

(instrumente,

indicatori)Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

O1

O2

O3

O4

Proba nr. 1: se va recunoaste corect povestea de

pe plansa didactica sau de pe DVD

Proba nr. 2: se va identifica personajul pozitiv

sau negativ din povestile prezentate. Prin metoda

Mainii oarbe, copiii vor extrage biletelul cu cifra

corespunzatoare numarului plansei cu povestea

Proba nr. 3: se va identifica sunetul initial si

final al unor cuvinte date, al caror corespondent

bidimensional se afla in imagine; pentru

departajare, se va solicita identificarea literei

corespunzatoare sunetului initial si final al

cuvintelor date;

Proba nr. 4: se vor desparti in silabe cuvintele

date: poveste, cavaler, printesa, balaur, catelusa,

imparat, rege.

Conversatia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

DVD

Televizor

Cifre

Planse

Imagini

Jetoane cu litere

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

23

Page 24: 5 Carnaval

Etapele

activitatii

Obiective

operationale

Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

(instrumente,

indicatori)

Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

O5

O6

O7

O8

O7

COMPLICAREA JOCULUI

Proba nr. 5: copiii trebuie sa alcatuiasca

propozitii formate din tot atatea cuvinte cate

silabe au cuvintele date (poveste, cavaler,

printesa, balaur, catelusa, imparat, rege)

Proba nr. 6: copiii trebuie sa recite poezii despre

diverse personaje din povesti

TRANZITIE: partea a II-a din Vals

Proba nr. 7: copiii trebuie sa plaseze corect: 3

pomi in stanga castelului si 4 cai in dreapta lui;

de asemenea, ei trebuie sa plaseze tot atatea

pasarele in stanga sus a castelului de cate ori se

bate din palme (5 ori) si tot atatea pasarele in

dreapta jos a castelului de cate ori se pocneste din

degete 4)

Proba nr. 8: copiii trebuie sa plaseze o bulinuta

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

Exercitiul

Macheta

bidimensionala

Jetoane cu: pomi,

cai, pasarele

Jetoane cu tresuri,

norisori

Macheta

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Etapele Obiective Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

24

Page 25: 5 Carnaval

activitatii operationale (instrumente,

indicatori)Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

O9

O7

O10

O11

sub a treia trasura si una sub primul norisor

Proba nr. 9: copiii trebuie sa plaseze 3 printi in

dreapta printesei, astfel: 2 intre printesa si

imparat si 1 intre imparat si imparateasa

COMPLICAREA JOCULUI

Proba nr. 10: copiii trebuie sa plaseze cu o

masca mai mult in dreapta jos a imaginii decat

cate trasuri sunt in total si cu 2 masti mai putin

decat cate pasarele sunt in total.

Se va desemna echipa invingatoare care va avea

dreptul sa danseze avand masca pe fata

TRANZITIE: partea a III-a din Vals

Conversatia

Explicatia

Demonstra-

tia

Exercitiul

bidimensionala

Jetoane cu printi

Jetoane cu masti

Masti

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Obtinerea

performantei

O1, O2, O3,

O4

Obtinerea performantei

Copiii vor dansa Vals si apo vor face Parada

costumelor de carnaval.

Valsul se va dansa pe perechi, melodia Les

Valses de Vienne (François Feldman) si se va

Etapele Obiective Continutul stiintific al invatarii Strategii didactice Evaluare

25

Page 26: 5 Carnaval

activitatii operationale (instrumente,

indicatori)Metode si

procedee

Mijloace de

invatamant

O1, O2, O3,

O4

tine cont de pasii invatati la TRANZITII de-a

lungul zilei.

Parada costumelor de carnaval se va desfasura

respectand ordinea intrarii in scena desemnata

prin metoda Mainii oarbe, copiii putand recita

poezii despre personajele pe care le interpreteaza.

Explicatia

Demonstra-

tia

Exercitiul

CD, casetofon

CD, casetofon

costume

Frontala

Individuala

Frontala

Individuala

Evaluarea

Se fac aprecieri globale si frontale asupra

activitatii copiilor.

Se ofera recompense tuturor copiilor.

Copiii parasesc sala de grupa pregatindu-se

pentru masa de pranz (rutina).

“Prosopelul umed” – deprinderi igienico-sanitare.

Explicatia

Exercitiul

Frontala

Individuala

26


Recommended