+ All Categories
Home > Documents > 5 Carnaval

5 Carnaval

Date post: 29-Oct-2015
Category:
Upload: emese-mesi
View: 59 times
Download: 0 times
Share this document with a friend

of 26

Transcript

GRADINITA NR. 209

GRUPA: MARE B URSULETIPROF. GHEORGHE CARMEN ELENA

CATEGORII DE ACTIVITATI: ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PERSONALA: Intalnirea de dimineata

ACTIVITATI LIBER-ALESE: Centre deschise: Arta, Stiinta, Constructii, Joc de masa ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE:

Domeniul Stiinte: Activitate cu continut matematic

Domeniul Limba si comunicareTEMA ANUALA: Cine si cum planifica/ organizeaza o activitate?TEMA SAPTAMANALA: Ne pregatim de carnavalTEMA ZILEI SI A ACTIVITATILOR: Cu masca, fara mascaMIJLOC DE REALIZARE: Activitate integrata

TIPUL ACTIVITATII: consolidare si verificare de cunostinteSCOPUL ACTIVITATII: Sistematizarea si consolidarea cunostintelor despre personajele din povesti;

Verificarea capacitatii de a desparti cuvintele in silabe;

Verificarea capacitatii de a formula propozitii simple si dezvoltate, corecte din punct de vedere gramatical;

Sistematizarea si consolidarea deprinderilor de lucru intelectual la activitatile cu continut matematic si de educare a limbajului; Verificarea capacitatii de a lucra cu numerele si cifrele in concentrul 1-10;

Verificarea pozitiilor spatiale Formarea deprinderii de a lucra in echipa;

Exersarea operatiilor gandirii (analiza, sinteza, comparatia)

OBIECTIVE DE REFERINTA:

1. participarea la activitatile de grup, inclusiv la activitatile de joc, atat in calitate de vorbitor, cat si in calitate de auditor;

2. imbogatirea vocabularului activ si pasiv;

3. despartirea cuvintelor in silabe;

4. clasificarea personajelor din povestile studiate in pozitive si negative;5. formarea multimilor in functie de un criteriu dat si pozitionarea acestora respectand pozitiile spatiale date;6. identificarea pozitiei unui personaj intr-un sir utilizand numeralul ordinal;

7. efectuarea operatiilor de adunare si scadere cu 1-2 unitati in concentrul 1-10, prin manipulare de personaje si obiecte;

8. compunerea si rezolvarea problemelor simple, implicand adunarea si scaderea in limitele 1-10;

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parsursul si la sfarsitul activitatilor, copiii vor fi capabili:

O1: sa recunoasca povestea, utilizand materialul didactic prezentat (masti, planse didactice, mijloace audio-vizuale);

O2: sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora;O3: sa identifice sunetul initial si final al unor cuvinte date, precum si literele corespunzatoare;O4: sa desparta corect in silabe cuvintele date, identificand numarul de silabe al fiecarui cuvant;O5: sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate avand tot atatea cuvinte cate silabe sunt in cuvintele date;

O6: sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti;

O7: sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

O8: sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

O9: sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal;

O10: sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10, utilizand materialul didactic;

O11: sa rezolve probleme simple implicand adunarea si scaderea cu 1-2 unitati in concentrul 1-10. REGULILE JOCULUI

copiii raspund, pe rand, la solicitarea educatoarei;

este desemnat cate un copil din fiecare echipa pentru realizarea fiecarei sarcini a fiecarei probe;

copilul identifica pozitia probei si a materialului ce trebuie utilizat in functie de indicatiile de pe fiecare proba aflata pe panou;

se va desemna cate un copil din fiecare echipa pentru realizarea multimilor dupa criteriile date; copilul care va realiza cel mai

repede si corect multimile date va aduce echipei sale un punct;

la Proba nr. 1: se va recunoaste corect povestea de pe plansa didactica sau de pe DVD; copilul care va raspunde corect si

repede va aduce echipei sale un punct- o masca pe panoul de punctaj; la Proba nr. 2: copiii trebuie sa identifice personajul pozitiv sau negativ din povestea prezentata, avand la dispozitie materialul

didactic; copilul care va raspunde corect va primi un punct pe panou; la Proba nr. 3: copiii trebuie sa identifice sunetul initial si final al unor cuvinte date, al caror corespondent bidimensional se

afla in imaginea data; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu un punct; pentru departajare, se va solicita identificarea literei

corespunzatoare sunetului initial si final al cuvintelor date; la Proba nr. 4: copiii trebuie sa desparta in silabe cuvintele date; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu un punct; la Proba nr. 5: copiii trebuie sa alcatuiasca propozitii formate din tot atatea cuvinte cate silabe au cuvintele date; fiecare

raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct; la Proba nr. 6: copiii trebuie sa recite poezii despre diverse personaje din povesti; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu

un punct pe panoul de punctaj

la Proba nr. 7: copiii trebuie sa plaseze corect: 3 pomi in stanga castelului si 4 cai in dreapta lui; de asemenea, ei trebuie sa

plaseze tot atatea pasarele in stanga sus a castelului de cate ori se bate din palme (5 ori) si tot atatea pasarele in dreapta jos a

castelului de cate ori se pocneste din degete (4); fiecare raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct; la Proba nr. 8: copiii trebuie sa plaseze o bulinuta sub a treia trsur si una sub primul norisor; fiecare raspuns corect va fi

recompensat cu cate un punct;

la Proba nr. 9: copiii trebuie sa plaseze 3 printi in dreapta printesei, astfel: 2 intre printesa si imparat si 1 intre imparat si

imparateasa; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct; la Proba nr. 10: copiii trebuie sa plaseze cu o masca mai mult in dreapta jos a imaginii decat cate trasuri sunt in total si cu 2

masti mai putine decat cate pasarele sunt in total; fiecare raspuns corect va fi recompensat cu cate un punct pe panoul de

punctaj;

raspunsurile gresite din partea unei echipe dau sansa echipei adverse sa raspunda; raspunsurile corecte vor fi aplaudate;

fiecare proba castigata valoreaza un punct (o masca pe panoul de punctaj- rosie pentru Echipa Printeselor si albastra pentru

Echipa Cavalerilor);

echipa care va totaliza la finalul jocului cele mai multe puncte va fi castigatoarea concursului;

echipa castigatoare va primi, in final, dreptul de a purta masca la Concursul de dans din Etapa a III-a- ALA 2Sarcina didactica:

concurentii fiecarei echipe vor trebui, pe rand, fie prin reprezentantii alesi pentru fiecare proba, fie toata echipa:

sa recunoasca povestea prezentata; sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora;

sa identifice sunetul initial si final al cuvintelor date;

sa identifice litera corespunzatoare sunetului initial si final al unor cuvinte date;

sa desparta in silabe cuvintele date;

sa alcatuiasca propozitii cu tot atatea cuvinte cate silabe are un cuvant dat;

sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti;

sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10;

sa rezolve probleme simple de adunare si scadere;

sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal.ELEMENTELE DE JOC: surpriza, aplauzele, manuirea materialelor, ecusoanele, inchiderea si deschiderea ochilor, bataile din palme, pocnit din degeteMATERIAL DIDACTIC:

decor specific lumii povestilor si carnavalului, baloane cu heliu, costume, panou de concurs, panou de punctaj, macheta, jetoane cu cifre si litere, jetoane cu imagini, planse didactice, fise, creioane colorate, carioca, cutii carton, acuarele, pensule, carton, foarfeci, lipici, accesorii masti, perforator, sfori masti, foi, masti, CD, casetofon, melodia Les Valses de Vienne (Franois Feldman)MATERIAL BIBLIOGRAFIC:

Programa activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii, Editura V & I Integral, Bucuresti, 2005 Antonovici, Stefania (2008), Jocuri interdisciplinare (material auxiliar pentru educatoare), Editura Aramis, Bucuresti Buzdugan, Dorina (2008), Frumoasa mea copilarie, Didactica Publishing House, Bucuresti Ezachil, Liliana (2004), Laborator prescolar (ghid metodologic), Editura V & I Integral, Bucuresti Florescu, Paraschiva (2002), Proiecte didactice- invatamant prescolar, Editura Excelsior, BucurestiACTIVITATI DE INVATARE: Cu masca, fara mascaI. ADP: ACTIVITATE DE DEZVOLTARE PERSONALA

Intalnirea de dimineata: Bine ati venit la carnaval! (salutul, prezenta, calendarul naturii, activitatea de grup, noutatea zilei)

Rutine: Suntem harnici (exersarea unor deprinderi de ordine)

Apa, prietena mea (exersarea unor deprinderi igienico-sanitare)

Pregatim materialele pentru activitati

Tranzitii: primele miscari din Vals (ALA 2)II. ALA 1: JOCURI SI ACTIVITATI DIDACTICE ALESE

ARTA: Masca de carnaval (pictura, decorare)

Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: cartoane, pensule, acuarele, lipici, accesorii masti, perforator, sfoara masti Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili: O1: sa picteze mastile cu ajutorul materialul didactic;

O2: sa decoreze mastile cu accesoriile puse la dispozitie; O3: sa realizeze mastile de carnaval cu ajutorul materialelor date. STIINTA: Adevarat sau fals? (rezolvare de fise) Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: fise, creioane colorate Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa identifice raspunsul corect la fisele date;

O2: sa coloreze corespunzator bulinele care desemneaza raspunsul corect (verde pentru adevarat si rosu pentru fals)

CONSTRUCTII: Construieste castelul Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: cutii carton, acuarele, pensule Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa construiasca castelul din cutii de carton;

O2: sa picteze castelul, cu ajutorul materialelor puse la dispozitie;

JOC DE MASA: Ajuta copilul sa-si gaseasca ochelarii pentru bal! Metode si procedee didactice: explicatia, demonstratia, conversatia, exercitiul

Mijloace si materiale didactice: foi cu labirint, creioane colorate

Obiective operationale: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa identifice drumul corect pe care trebuie sa-l parcurga copilul pana la ochelarii sai;

O2: sa traseze cu creionul drumul corect al copilului pana la ochelari

III. ADE: ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE

ACTIVITATE INTEGRATA: Carnavalul surprizelor

DLC: DOMENIUL LIMBA SI COMUNICAREMIJLOC DE REALIZARE: jocul didactic

TIPUL ACTIVITATII: consolidare de priceperi si deprinderi

FORMA DE REALIZARE: activitate integrata

SCOPUL: Verificarea capacitatii de a formula propozitii simple si dezvoltate, corecte din punct de vedere gramatical

SARCINI DIDACTICE:

verificarea cunostintelor despre personajele din povesti; despartirea cuvintelor in silabe; identificarea sunetului initial si final al cuvintelor;

integrarea cuvintelor in structuri noi

REGULILE JOCULUI:

Grupa este impartita in doua echipe: Echipa Printeselor si Echipa Cavalerilor. Fiecare echipa are un semn distinctiv- costum corespunzator si ecuson cu imaginea unei printese sau a unui cavaler. Fiecare raspuns corect din partea unei echipe aduce acesteia un punct (masca rosie pentru printese si albastra pentru cavaleri) pe panoul de punctaj. La sfarsitul activitatii se va desemna echipa castigatoare (cea care va avea cele mai multe puncte), aceasta avand dreptul sa danseze la bal cu masca.

ELEMENTE DE JOC: surpriza; aplauze; cautarea materialului potrivit probei de concurs; miscarea; stimulente

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parsursul si la sfarsitul activitatilor, copiii vor fi capabili:

O1: sa recunoasca povestea, utilizand materialul didactic prezentat (masti, planse didactice, mijloace audio-vizuale);

O2: sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora in personaje pozitive si personaje negative;

O3: sa identifice sunetul initial si final al unor cuvinte date, precum si literele corespunzatoare; O4: sa desparta corect in silabe cuvintele date, identificand numarul de silabe al fiecarui cuvant; O5: sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate avand tot atatea cuvinte cate silabe sunt in cuvintele date;

O6: sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti.

STRATEGII DIDACTICE:

Metode si procedee: jocul, explicatia, demonstratia, conversatia, observatia, exercitiul, instructajul verbal, intrecerea, problematizarea, dialogul dirijat, invatarea prin cooperare, munca in echipa

Mijloace de invatamant: planse, panou de punctaj, costume, imagini

DS: ACTIVITATE CU CONTINUT MATEMATICMIJLOC DE REALIZARE: jocul didactic

TIPUL ACTIVITATII: consolidare de priceperi si deprinderi

FORMA DE REALIZARE: activitate integrata

SCOPUL: Sistematizarea si verificarea cunostintelor matematice asimilate de-a lungul anului scolar

SARCINI DIDACTICE:

plasarea corecta pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei; formarea multimilor in functie de un criteriu dat; efectuarea operatiilor de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10; rezolvarea problemelor simple de adunare si scadere; identificarea pozitiei unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal. REGULILE JOCULUI:

Grupa este impartita in doua echipe: Echipa Printeselor si Echipa Cavalerilor. . Fiecare echipa are un semn distinctiv- costum corespunzator si ecuson cu imaginea unei printese sau a unui cavaler. Fiecare raspuns corect din partea unei echipe aduce acesteia un punct (masca rosie pentru printese si albastra pentru cavaleri) pe panoul de punctaj. La sfarsitul activitatii se va desemna echipa castigatoare (cea care va avea mai multe puncte), aceasta avand dreptul sa danseze la bal cu masca. Sarcinile didactice ce trebuiesc indeplinite sunt referitoare la completarea unei machete bidimensionale cu jeloane cu diferite imagini. Completarea acesteia se va realiza respectand probele de joc, probe care vizeaza verificarea si consolidarea cunostintelor matematice invatate pe parcursul anului scolar (numeratie in concentrul 1-10, pozitii spatiale, numeral ordinal, adunari si scaderi cu 1-2 unitati in concentrul 1-10 etc.)

ELEMENTE DE JOC: surpriza; aplauze; cautarea materialului potrivit probei de concurs; miscarea; stimulente

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili:

O1: sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

O2: sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

O3: sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal;

O4: sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10, utilizand materialul didactic; O5: sa rezolve probleme simple implicand adunarea si scaderea cu 1-2 unitati in concentrul 1-10.IV. ALA 2 Vals- dans tematic

Parada costumelor de carnaval

OBIECTIVE OPERATIONALE: Pe parcursul si la sfarsitul activitatii, copiii vor fi capabili: O1: sa realizeze miscari in functie de melodie;

O2: sa danseze in ritmul muzicii; O3: sa participe cu interes la parada costumelor de carnaval;

O4: sa se creeze o atmosfera de veselie, de voie buna si de relaxare.

SCENARIUL ZILEI

Intalnirea de dimineata: copiii intra in sala de clasa intr-un decor de carnaval.

- salutul, completarea panoului de prezenta si a calendarului zilei.

Se poarta o scurta discutie despre povestile invatate si personajele din acestea, cat si despre notiunea de carnaval. Aceasta discutie va fi intrerupta de catre un personaj-surpriza (un mim) care va sugera prin miscari adecvate ca astazi se vor juca de-a carnavalul. Copiii sunt condusi catre principalele centre de interes deschise, astfel:

joc de masa: Ajuta copilul sa-si gaseasca ochelarii pentru bal! (labirint);

constructii: Construieste castelul!

arta: Masca de carnaval (decupare, pictura, decorare);

stiinta: Rezolvare de fise: Adevarat sau fals? (povesti cunoscute) Copiii isi vor alege centrul de interes la care se vor juca, urmand ca la sfarsit sa fie evaluate produsele muncii lor.

Dupa tranzitie, se va trece la activitatea integrata- domeniul limba si comunicare si domeniul stiinte (activitate cu continut matematic). Personajul- surpriza mimeaza faptul ca se va desfasura un concurs intre Echipa Cavalerilor si Echipa Printeselor, iar probele de joc se vor afla pe un panou. Jocul se va numi Carnavalul surprizelor. Fiecare proba va fi numerotata , numerele (1-10) fiind scrise fiecare pe cate un cerc. In spatele fiecarui numar se va afla scrisa proba de joc. Probele de joc vor fi descoperite pe rand cu ajutorul personajului-surpriza. Fiecare raspuns corect va fi punctat pe panoul de punctaj cu cate o masca- de culoare rosie pentru Printese si albastra pentru Cavaleri. Educatoarea traduce limbajul mimului si spune ca este foarte important ca toti copiii sa aiba masti pentru a se costuma corect la carnavalul care se va desfasura la sfarsitul jocului. Vor raspunde, pe rand, doar copiii solicitati de catre doamna educatoare.

Raspunsurile gresite din partea unei echipe dau sansa celeilalte echipe de a raspunde.

Se vor aplauda si recompensa doar raspunsurile corecte. Echipa cu cele mai multe puncte (masti) castiga.

Copiii sunt invitati sa se aseze pe scaunele pentru a descoperi impreuna cu doamna educatoare probele jocului aflate pe panoul de joc.Sarcina didactica:

concurentii fiecarei echipe vor trebui, pe rand, fie prin reprezentantii alesi pentru fiecare proba, fie toata echipa: sa recunoasca povestea prezentata;

sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora;

sa identifice sunetul initial si final al cuvontelor date; sa identifice litera corespunzatoare sunetului initial si final al unor cuvinte date;

sa desparta in silabe cuvintele date;

sa alcatuiasca propozitii cu tot atatea cuvinte cate silabe are un cuvant dat; sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti;

sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10;

sa rezolve probleme simple de adunare si scadere;

sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal.

Dupa jocul de proba se trece la desfasurarea propriu-zisa a acestuia:

Proba nr. 1 (domeniul limba si comunicare):

- recunoasterea povestii din imagineProba nr. 2 (domeniul limba si comunicare):

- denumirea personajului pozitiv si negativ din povestile dateProba nr. 3 (domeniul limba si comunicare):

- identificarea sunetului initial si final al unui cuvant dat precum si a literei corespunzatoare;Proba nr. 4 (domeniul limba si comunicare):

despartirea in silabe a unor cuvinte date;Proba nr. 5 (domeniul limba si comunicare)- alcatuirea unor propozitii cu numar de cuvinte dat;Proba nr. 6 (domeniul limba si comunicare):

- recitarea poeziilor legate de personajele din povesti

Proba nr. 7 (activitate cu continut matematic) - plasarea unor jetoane pe o macheta respectand pozitiile spatiale date; Proba nr. 8 (activitate cu continut matematic) plasarea unor jetoane pe o macheta utilizand numeralul ordinal Proba nr. 9 (activitate cu continut matematic) - plasarea unor jetoane pe o macheta respectand numarul de elemente dat precum si intervalul de pozitionare; Proba nr. 10 (activitate cu continut matematic) rezolvarea problemelor simple de adunare si scadere cu 1-2 unitati in

concentrul 1-10Fiecare raspuns corect va fi recompensat cu un punct pe panoul de concurs si cu aplauze. Echipa care va acumula cele mai multe puncte castiga.TranzitiiTranzitiile sunt constituite de miscarile de dans care vor constitui dansul final de la ALA 2.

Se trece la etapa a III-a, in care copiii realizeaza pe perechi un concurs de Vals si apoi face Parada costumelor de carnaval

Copiii parasesc sala de grupa, pregatindu-se pentru masa de pranz (rutina).

Rutina: "Prosopelul umed"- deprinderi de igiena personala.

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatariiStrategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

Moment organizatoricAsigurarea conditiilor pentru buna desfasurare a activitatii:

aranjarea materialului didactic;

aranjarea mobilierului;

pregatirea decorului adecvat lumii povestilor si carnavaluluiIntroducerea copiilor in sala de grupa.

Intalnirea de dimineata

Copiii vin rand pe rand si se asaza pe pernute pentru a putea stabili fiecare un contact vizual cat mai bun cu toti membrii grupei.Se poarta o scurta discutie despre povestile invatate si personajele din acestea, cat si despre notiunea de carnaval.

Salutul

Copiii se saluta dandu-si mana si substituindu-si numele cu cel al unui personaj din poveste.Mini-decor adecvat carnavaluluiObservarea comportamen-

tului verbal

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatariiStrategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

Prezenta

Copiii se vor numara si se vor trece la panou absentii si prezentii.

Calendarul zilei

Se realizeaza o scurta discutie despre anotimp, vreme, data, luna, an etc si se completeaza Calendarul zilei.

Captarea atentieiSe desfasoara sub forma unei surprize. In sala isi face aparitia un mim care va sugera prin miscari adecvate ca astazi se vor juca de-a carnavalul. ConversatiaPanoul cu probele de concursFrontala

Anuntarea temei si a sarcinilor de lucruO1

O2

O1, O2

O1, O2, O3, O4Copiii sunt condusi catre principalele centre de interes deschise, astfel:

Joc de masa: "Ajuta copilul sa-si gaseasca ochelarii pentru bal!" (labirint);

Constructii: Construieste castelul!

Arta: "Masca de carnaval" (decupare, pictura, decorare)Conversatia

Explicatia

Demonstra-tiaInstructajul verbalLabirint, creioane colorate, cartoane, acuarele, pensule, accesorii masti, cutii carton, fiseIndividualaFrontala

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatariiStrategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

O1, O2Stiinta: Rezolvare de fise: Adevarat sau fals? (povesti cunoscute)

Copiii isi vor alege centrul de interes la care se vor juca, urmand ca la sfarsit sa fie evaluate produsele muncii lor.TRANZITIE: Se vor invata miscarile din prima parte a valsului care se va desfasura in ALA 2Exercitiul Munca in echipaIndividuala Frontala

Dirijarea invatariiPersonajul-surpriza mimeaza faptul ca se va desfasura un concurs intre Echipa Cavalerilor si Echipa Printeselor, iar probele de joc se vor afla pe un panou. Jocul se va numi Carnavalul surprizelor. Fiecare proba va fi numerotata , numerele (1-10) fiind scrise fiecare pe cate un cerc. In spatele fiecarui numar se va afla scrisa proba de joc. Probele de joc vor fi descoperite pe rand cu ajutorul personajului-surpriza. Fiecare raspuns corect va fi punctat pe panoul de punctajConversatia

Conversatia

Explicatia

Demonstra-tiaPanoul cu probele de joc

Orala

Frontala

Frontala

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatarii

Strategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

cu cate o masca- de culoare rosie pentru Printese si albastra pentru Cavaleri. Educatoarea "traduce" limbajul mimului si spune ca este foarte important ca toti copiii sa aiba masti pentru a se costuma corect la carnavalul care se va desfasura la sfarsitul jocului.

Vor raspunde, pe rand, doar copiii solicitati de catre doamna educatoare.

Raspunsurile gresite din partea unei echipe dau sansa celeilalte echipe de a raspunde.

Se vor aplauda si recompensa doar raspunsurile corecte. Echipa cu cele mai multe puncte (masti) castiga.

Copiii sunt invitati sa se aseze pe scaunele pentru a descoperi impreuna cu doamna educatoare probele jocului aflate pe panoul de joc.Conversatia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-tia

Exercitiul

Puncte- masti rosii pentru Printese si albastre pentru CavaleriMacheta bidimensionala

Planse didacticeOrala

Individuala

Orala

Individuala

Frontala

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatarii

Strategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

Explicarea jocului

Concurentii fiecarei echipe vor trebui, pe rand, fie prin reprezentantii alesi pentru fiecare proba, fie toata echipa:

sa respecte regulile jocului; sa recunoasca povestea prezentata;

sa clasifice personajele in functie de caracterul acestora;

sa identifice sunetul initial si final al cuvontelor date;

sa identifice litera corespunzatoare sunetului initial si final al unor cuvinte date;

sa desparta in silabe cuvintele date;

sa alcatuiasca propozitii cu tot atatea cuvinte cate silabe are un cuvant dat;

sa recite expresiv poezii despre personajele din povesti;Explicatia

Demonstra-tia

Exercitiul

Exercitiul

Explicatia

Demonstra-tia

Panoul cu probele de concurs

Panoul cu punctajul

Orala

Individuala

Orala

Individuala

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatarii

Strategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

sa plaseze corect pe macheta jetoane in functie de indicatiile educatoarei;

sa formeze multimi in functie de un criteriu dat;

sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10;

sa rezolve probleme simple de adunare si scadere;

sa identifice pozitia unui obiect intr-un sir, utilizand numeralul ordinal.Desfasurarea jocului de probaJocul de proba consta in identificarea povestii de la DVD si a personajelor acesteia. Dupa desfasurarea jocului de proba se trece la desfasurarea jocului propriu-zis.Desfasurarea propriu-zisa a jocului:

Jocul incepe cu citirea continutului probei numarul 1 si se continua pana la ultima proba.DVD

Panoul cu probele de concursOrala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatarii

Strategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

O1O2O3O4Proba nr. 1: se va recunoaste corect povestea de pe plansa didactica sau de pe DVD

Proba nr. 2: se va identifica personajul pozitiv sau negativ din povestile prezentate. Prin metoda Mainii oarbe, copiii vor extrage biletelul cu cifra corespunzatoare numarului plansei cu povestea Proba nr. 3: se va identifica sunetul initial si final al unor cuvinte date, al caror corespondent bidimensional se afla in imagine; pentru departajare, se va solicita identificarea literei corespunzatoare sunetului initial si final al cuvintelor date;

Proba nr. 4: se vor desparti in silabe cuvintele date: poveste, cavaler, printesa, balaur, catelusa, imparat, rege.

ConversatiaExercitiul

Conversatia

Explicatia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-tia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-tiaDVDTelevizor

Cifre

Planse

Imagini

Jetoane cu litere

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatarii

Strategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

O5O6O7O8O7COMPLICAREA JOCULUI

Proba nr. 5: copiii trebuie sa alcatuiasca propozitii formate din tot atatea cuvinte cate silabe au cuvintele date (poveste, cavaler, printesa, balaur, catelusa, imparat, rege)

Proba nr. 6: copiii trebuie sa recite poezii despre diverse personaje din povesti

TRANZITIE: partea a II-a din ValsProba nr. 7: copiii trebuie sa plaseze corect: 3 pomi in stanga castelului si 4 cai in dreapta lui; de asemenea, ei trebuie sa plaseze tot atatea pasarele in stanga sus a castelului de cate ori se bate din palme (5 ori) si tot atatea pasarele in dreapta jos a castelului de cate ori se pocneste din degete 4)

Proba nr. 8: copiii trebuie sa plaseze o bulinuta Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-tia

Exercitiul

Conversatia

Explicatia

Demonstra-tia

ExercitiulMacheta bidimensionala

Jetoane cu: pomi, cai, pasarele

Jetoane cu tresuri, norisori

Macheta Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatarii

Strategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

O9O7O10

O11sub a treia trasura si una sub primul norisorProba nr. 9: copiii trebuie sa plaseze 3 printi in dreapta printesei, astfel: 2 intre printesa si imparat si 1 intre imparat si imparateasaCOMPLICAREA JOCULUIProba nr. 10: copiii trebuie sa plaseze cu o masca mai mult in dreapta jos a imaginii decat cate trasuri sunt in total si cu 2 masti mai putin decat cate pasarele sunt in total.Se va desemna echipa invingatoare care va avea dreptul sa danseze avand masca pe fataTRANZITIE: partea a III-a din ValsConversatia

Explicatia

Demonstra-tia

Exercitiulbidimensionala

Jetoane cu printi

Jetoane cu mastiMasti

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Orala

Frontala

Obtinerea performanteiO1, O2, O3, O4Obtinerea performanteiCopiii vor dansa Vals si apo vor face Parada costumelor de carnaval.Valsul se va dansa pe perechi, melodia Les Valses de Vienne (Franois Feldman) si se va

Etapele activitatiiObiective operationaleContinutul stiintific al invatarii

Strategii didacticeEvaluare (instrumente, indicatori)

Metode si procedeeMijloace de invatamant

O1, O2, O3, O4tine cont de pasii invatati la TRANZITII de-a lungul zilei.Parada costumelor de carnaval se va desfasura respectand ordinea intrarii in scena desemnata prin metoda Mainii oarbe, copiii putand recita poezii despre personajele pe care le interpreteaza.ExplicatiaDemonstra-tia

Exercitiul

CD, casetofonCD, casetofon

costumeFrontalaIndividuala

Frontala

Individuala

Evaluarea

Se fac aprecieri globale si frontale asupra activitatii copiilor. Se ofera recompense tuturor copiilor.

Copiii parasesc sala de grupa pregatindu-se pentru masa de pranz (rutina).

Prosopelul umed deprinderi igienico-sanitare.

Explicatia

Exercitiul

Frontala

Individuala

PAGE 2


Recommended