+ All Categories
Home > Documents > 228. Omraam Mikhaël Aïvanhov - Incursiune in Invizibil (A5)

228. Omraam Mikhaël Aïvanhov - Incursiune in Invizibil (A5)

Date post: 12-Sep-2015
Category:
Upload: tibi1980
View: 235 times
Download: 57 times
Share this document with a friend
Description:
„Nu trebuie să vă închipuiţi că, dacă o persoană posedă calităţi mediumnice, poate avea acces la toate regiunile lumii invizibile; nu, ea nu va vedea decât ceea ce corespunde stării sale de conştiinţă, gândurilor, sentimentelor sale. Clarvederea este dată fiecăruia în funcţie de gradul său de evoluţie; acela care se împotmoleşte încă în regiunile inferioare ale planului astral, va întâlni numai entităţi care populează aceste regiuni şi va suferi. Dacă doriţi să intraţi în comunicare cu entităţile celeste, să vedeţi splendoarea divină, trebuie să vă purificaţi, să vă lărgiţi conştiinţa şi să lucraţi pentru cel mai înalt ideal: fraternitatea între oameni, Împărăţia lui Dumnezeu. În acel moment, emanaţiile voastre vor deveni pure, vibraţiile voastre mai subtile, şi nu numai că spiritele luminoase vă vor lăsa să ajungeţi până la ele, dar vor veni să vă viziteze, fiindcă vor găsi în voi hrana lor".
154
Omraam Mikhaël Aïvanhov INCURSIUNE ÎN INVIZIBIL Cap. 1 - Vizibilul şi invizibilul Dacă este atât de greu să îi faci pe oameni să admită realitatea unei lumi pe care nu o văd, înseamnă că ei nu posedă încă organe suficient de dezvoltate pentru a o observa sau a o sesiza, ca acelea care le permit să intre în contact cu lumea fizică: pipăitul, văzul, auzul, mirosul, gustul. Ideea existenţei unei alte lumi locuită de nenumărate fiinţe invizibile, dar la fel de reale ca şi cele întâlnite zilnic, dintre care unele sunt mai evoluate decât omul, pare ceva neverosimil sau chiar absurd pentru majoritatea oamenilor. Tot ceea ce ei nu văd şi ceea ce instrumentele cele mai perfecţionate folosite de ştiinţă (microscoape, telescoape etc.) nu pot să detecteze, nu există. Ei bine, este un raţionament toarte rău. Oare ei observă ceea ce este esenţial pentru ei, propria lor viaţă?... Un om este întins pe pământ; el este vizibil, este palpabil, dar iată că a murit:
Transcript

Incursiune n invizibil

Omraam Mikhal Avanhov

INCURSIUNE N INVIZIBIL

Cap. 1 - Vizibilul i invizibilul

Dac este att de greu s i faci pe oameni s admit realitatea unei lumi pe care nu o vd, nseamn c ei nu posed nc organe suficient de dezvoltate pentru a o observa sau a o sesiza, ca acelea care le permit s intre n contact cu lumea fizic: pipitul, vzul, auzul, mirosul, gustul.Ideea existenei unei alte lumi locuit de nenumrate fiine invizibile, dar la fel de reale ca i cele ntlnite zilnic, dintre care unele sunt mai evoluate dect omul, pare ceva neverosimil sau chiar absurd pentru majoritatea oamenilor. Tot ceea ce ei nu vd i ceea ce instrumentele cele mai perfecionate folosite de tiin (microscoape, telescoape etc.) nu pot s detecteze, nu exist. Ei bine, este un raionament toarte ru. Oare ei observ ceea ce este esenial pentru ei, propria lor via?... Un om este ntins pe pmnt; el este vizibil, este palpabil, dar iat c a murit: ceva invizibil l-a prsit, acel ceva care l fcea s mearg, s iubeasc, s vorbeasc, s gndeasc. Putei s i punei alturi mncare pe sturate i toate comorile lumii, spunndu-i: Pentru tine sunt toate acestea, prietene, bucur-te! dar nu este nimic de fcut, el nu mai mic. Cum putem s ne ndoim apoi de existena unei lumi invizibile?Lumea vizibil nu ar reprezenta nimic dac nu ar fi susinut de lumea invizibil. La originea vizibilului trebuie cutat ntotdeauna invizibilul. Dac lumea exist pentru voi, dac putei vedea cerul, soarele, pmntul, totul se datoreaz acestui principiu invizibil din voi niv ce v permite s le descoperii cu ajutorul instrumentelor vizibile, care sunt ochii. Dac acest principiu invizibil nu ar fi fost prezent, ochii votri nu v-ar folosi la nimic, nu ai vedea. Lumea vizibil nu este dect nveliul lumii invizibile fr de care nu am putea cunoate nimic din ceea ce exist n jurul nostru.Aceia care refuz categoric existena lumii invizibile dovedesc pur i simplu c nu judec. Oare cu ce se ocup ei zi i noapte? i vd gndurile, sentimentele? Nu. Atunci, cum se face c aceste gnduri i sentimente reprezint pentru ei nite certitudini absolute? Acela care este ndrgostit, se ndoiete oare de iubirea sa? El nu i vede iubirea, el nu o atinge, dar datorit ei, este n stare s mute cerul i pmntul. Dar sufletul, contiina, cine le-a vzut? Cnd spunem: n sufletul i n contiina mea, eu l condamn pe acest om, hotrm soarta unei persoane n numele a ceva ce nu am vzut niciodat i de a crui realitate chiar ne ndoim: oare o fi nelept?Oamenii nu cred dect n lucruri invizibile, impalpabile, dar nu doresc s recunoasc acest lucru. Ei gndesc, simt, iubesc, sufer, plng, mereu din motive invizibile, dar n acelai timp se ncpneaz s pretind c nu cred n lumea invizibil. Ct contradicie! i cte crime nu sunt comise pur i simplu pentru c oamenii consider ca adevrat tot ceea ce le trece prin cap. Un brbat gelos bnuiete c nevasta l neal i, chiar fr a verifica, o omoar. Un altul bnuiete c un concurent vrea s-l ruineze i iat nc un mort.Oamenii nu pun niciodat la ndoial ceea ce gndesc i ce simt, ei sunt absolut convini c acesta este adevrul. Cnd le expunei punctul vostru de vedere, ei spun: Vom vedea... vom studia problema... vom face o anchet, dar pentru ceea ce gndesc i simt ei, nu au nimic de studiat, aceasta este singura realitate. ntr-un fel, ei au dreptate; din moment ce strig de bucurie sau durere, oare cum se pot ndoi de realitatea a ceea ce simt? Realitile interioare sunt realiti indiscutabile. Sunt chiar entiti nsufleite i de aceea Iniiaii ne vorbesc despre existena unei lumi invizibile, impalpabile, care reprezint singura realitate. De altfel, aceast lume, denumit invizibil, nu este chiar att de invizibil pentru ei: ea este vizibil, tangibil, palpabil, strbtut de creaturi, de cureni, de lumini, de culori, de forme, de parfumuri mult mai reale dect cele din planul fizic, iar ei le cunosc, le studiaz.Da, este o greeal s se cread c emoiile, sentimentele, gndurile, tot ceea ce aparine lumii psihice, spirituale, nu poate fi studiat cu precizie. Toi oamenii de tiin care au lsat de-o parte aceast lume gndindu-se c nu exist aparate pentru a o studia, se neal: aceste aparate exist i ele sunt mult mai exacte i mai reale dect cele care msoar fenomenele din planul fizic. n chimie, n fizic, admitem mereu n msurtori i calcule o marj de eroare posibil i aproape inevitabil. Nu se poate msura o substan cu precizia unui electron. n timp ce, n tiina lumii invizibile, chiar i un electron este numrat, cntrit, calculat: aici domnete o precizie absolut.Da, viaa, viaa interioar, spiritual, poate fi studiat i chiar cu mai mult exactitate dect n planul fizic, dar cu condiia de a dezvolta aceste instrumente de precizie absolut care sunt organele spirituale. Att timp ct acestea nu au fost dezvoltate, nu avem dreptul s negm realitatea lumii invizibile. De altfel, omul nu i-a dezvoltat prea bine nici cele cinci simuri. Unele animale vd, aud, adulmec, capteaz manifestri pe care noi nu suntem capabili s le percepem: mirosuri, ultrasunete, anumite radiaii luminoase sau chiar anumite semne ce anun furtunile, cutremurele de pmnt, epidemiile etc.Singura atitudine neleapt pe care o pot adopta oamenii de tiin este aceea de a spune: Stadiul cunotinelor noastre nu ne permite s ne pronunm, mai trebuie s studiem problema. Dar n loc de aceasta, ei se pronun i induc n eroare umanitatea. Ei sunt deci responsabili i ntr-o bun zi vor plti foarte scump, fiindc responsabilitatea lor este nregistrat i Cerul este implacabil cu aceia care i neal pe oameni. Toi acei oameni de tiin care se consider ca etaloane i criterii universale nu-i dau seama c i blocheaz drumul cu limitrile lor, blocndu-l deopotriv i pe acela al ntregii omeniri. Cum se face c, atunci cnd un explorator care a cltorit la cellalt capt al lumii i povestete c a vzut o anumit ar strbtut de un anumit fluviu, populat de anumii locuitori, este crezut, n timp ce aceia care au vizitat alte regiuni, regiuni spirituale, i care revin povestindu-i cltoriile, nu sunt crezui? Acei cltori puteau mini, dar totui au fost crezui, n timp ce cuvintele exploratorilor lumii invizibile sunt puse sistematic la ndoial.Toate Crile Sfinte ale tuturor religiilor menioneaz existena unor creaturi invizibile a cror prezen nu rmne fr consecine pentru viaa i destinul oamenilor. Religia cretin le-a mprit n dou mari categorii: spiritele luminii i spiritele ntunericului, ngeri i demoni. Alte tradiii au insistat mai mult asupra spiritelor naturii care populeaz cele patru elemente. Eu v-am vorbit deseori despre toate aceste entiti i n special de ierarhiile ngereti menionate de Cabal, preluat de tradiia cretin; nu voi mai reveni deci asupra acestor aspecte.Eu cred n lumea invizibil, cred chiar numai n ea: ntreaga noastr existen este guvernat, impregnat de lumea invizibil. Chiar senzaiile noastre de bunstare i bucurie, ca i cele de suferin i necaz, sunt legate de prezena creaturilor invizibile pe care le atragem prin modul nostru de via. Vei spune: Noi nu le vedem, deci ele nu exist. Oare putem cere unui orb s se pronune despre ceea ce nu vede? Dac ai fi clarvztori, cnd simii o bucurie mare, ai vedea o multitudine de fiine naripate nvrtindu-se n jurul vostru, pline cu cadouri de lumin, cntnd, dansnd, lsnd la trecerea lor urme de culori strlucitoare i parfumurile cele mai plcute. Iar atunci cnd suntei nelinitii sau ngrijorai, dac ai fi fost deopotriv clarvztori, ai fi vzut entiti strmbndu-se i venind s v trag de pr, s v zgrie, s v nepe. Tradiia ezoteric a numit aceste entiti indezirabili: ele se apropie de oameni spunnd: Iat-o pe aceast femeie, iat-l pe acest brbat, ei ne intereseaz! Hai s le facem mizerii, va fi amuzant s i vedem cum strig i gesticuleaz. Iat ceea ce se ntmpl cnd suntei nefericii, tulburai.Desigur, somitile intelectuale i medicale nu pot admite n secolul nostru ideea c entiti binefctoare sau rufctoare i viziteaz pe oameni pentru a-i ajuta, a-i alina, sau dimpotriv, a-i tulbura i a-i distruge. Dup prerea lor, este vorba despre elemente chimice ce perturb sau restabilesc buna funcionare a psihismului. Ei da, este adevrat c sunt elemente chimice, dar de unde vin ele? Aceste elemente chimice sunt concretizarea prezenei spiritelor binefctoare sau rufctoare atrase de omul nsui. Dac oamenii, prin slbiciunile lor, prin nclcrile legilor, deschid ua entitilor ntunecate, acestea ptrund n ei i produc daune pe care psihologii, psihanalitii le denumesc n tot felul, dar care n realitate au o singur i unic origine: prezena indezirabililor atrai de felul nostru greit de a tri.Aceste fapte sunt foarte bine explicate n Crile Sfinte iar clarvztorii le-au constatat. Dar att timp ct oamenii nu-i vor dezvolta acele capaciti spirituale ce permit cunoaterea lumii invizibile, ct vreme se vor ndoi de cunotinele tiinei Iniiatice, ei i vor cldi o filosofie bazat numai pe observaiile celor cinci simuri iar concluziile acestei filosofii vor fi obligatoriu greite.Pentru a clarifica aceast problem a indezirabililor, este suficient s se observe ce se ntmpl cu toate aceste organisme microscopice care nu nceteaz s i amenine i s i distrug pe oameni. Fie c sunt denumii microbi, virui, bacili, bacterii, oare de ct timp biologii au reuit s i repereze cu ajutorul microscoapelor lor? De abia de un secol, nu mai mult. naintea descoperii lor se atribuiau bolilor cele mai neverosimile cauze. Acum, se tie c bolile au drept cauz toate aceste gngnii a cror natur nu a fost nc bine identificat. Dar rezultatele apar: bolile, moartea. Ei bine, ceea ce se petrece n planul fizic se petrece deopotriv i n planurile astral i mental i rezultatele exist la fel: nelinitea, frmntrile, obsesiile, nebunia. Numai c nu exist nc microscoape att de perfecionate ca s poat detecta aceti virui din planul astral i mental.n domeniul psihic, spiritual, oamenii se afl ca n epoca dinainte de Pasteur: din moment ce microbii nu puteau fi vzui, nu se luau msuri de precauie mpotriva lor. La fel, aa cum nu vedem aceti microbi din planul psihic care sunt indezirabilii, nu ne lum nici o msur de precauie mpotriva lor. Poate c va aprea n curnd un alt Pasteur cu noi instrumente datorit crora vom putea observa entitile lumii astrale care i distrug pe oamenii imprudeni. Dar, n ateptare, este de preferat s admitem existena lor, i mai ales s nvm s ne ocrotim de ei ducnd o via echilibrat i cumptat.Unii cabaliti, care erau clarvztori, au vzut aceste entiti i le-au dat chiar i nume. Aceste nume pe care ei le-au dat n funcie de valoarea numeric a fiecrei litere, exprim exact caracteristicile acestor spirite. Eu le cunosc, dar nu doresc s vi le comunic pentru ca s nu avei nici un contact cu ele. Trebuie s fii foarte puternic, s posezi o aur puternic i s tii s lucrezi cu lumina, cu culorile, pentru a studia aceste entiti fr a fi n pericol. n orice caz, chiar dac credei sau nu, dac nu suntei prea vigileni, nu i vei putea mpiedica pe indezirabili s v fac ru. De ce a spus Iisus n Evanghelii: Privegheai i v rugai sau: Fii treji, diavolul umbl, rcnind ca un leu, cutnd pe cine s nghit? Oare Iisus putea rosti orice? i de ce oamenii, dac cunosc att de bine realitatea lucrurilor, cad victime attor agitaii? Trebuie deci s ne ntoarcem din nou ctre aceast tiin prsit, dispreuit, pentru a ne transforma n sfrit existena.Spaiul este populat de miliarde de entiti rufctoare care au jurat pieirea omenirii. Desigur, el este populat deopotriv cu miliarde de entiti luminoase care se afl aici pentru a o ajuta i a o proteja. Da, dar ajutorul i protecia lor nu vor fi niciodat absolut eficace dac omul nsui nu face nimic ca s peasc pe drumul cel bun. i nici un Maestru nu este n stare s v protejeze dac v ncpnai s ducei o via necumptat. Un Maestru v instruiete, v lumineaz, ncearc chiar s v influeneze prin gndurile i sentimentele sale, dar dac prin nepsarea, nesocotina voastr, sau chiar reaua voin, distrugei ntreaga sa lucrare benefic i deschidei ua entitilor ntunecoase, oare ce mai poate face el?...Acela care dorete cu adevrat s nainteze pe calea evoluiei trebuie deci s nceap prin a-i dezvolta sensibilitatea spre lumea invizibil. Dar acesta nu este dect un nceput. Fiindc nu este de ajuns s admitem existena entitilor i a curenilor care populeaz spaiul sau care locuiesc n noi, trebuie s ne strduim s efectum o lucrare constructiv cu aceste entiti i cureni. Ei da, este ceva nou pentru voi, nu-i aa? Suntei ateni s facei peste tot ordine n planul fizic, n cas, la locul de munc sau chiar n nfiarea voastr exterioar i este foarte bine, dar n interior, n gndurile, sentimentele voastre, lsai totul vraite, deoarece nu credei c aceste gnduri i sentimente aparin unei lumi ce exist cu adevrat i asupra creia trebuie s lucrai pentru a o ordona, a o armoniza i a o nfrumusea.Ce nu facem pentru tot ceea ce este vizibil? Iar n tot acest timp invizibilul rmne complet prsit. Ei bine, de acum nainte, trebuie s v schimbai atitudinea: lumea invizibil este o realitate i o realitate mai important dect lumea vizibil, deci de ea trebuie s ne ocupm mai nti.Iar atunci cnd v concentrai asupra acestei lucrri interioare, simii c tot ceea ce este pe cale s trii pur, luminos, v leag de alte existene, de ali cureni pn la infinit. Att timp ct v concentrai atenia numai pe lumea vizibil, material, v limitai, v sectuii i deopotriv v materializai. n vreme ce, dac lucrai cu lumea invizibil care nseamn bogia, imensitatea, v legai de toate aceste fore creatoare, de toate aceste entiti luminoase care circul printre stele, printre constelaii, prin toate lumile care populeaz universul, i gustai viaa divin.

Cap. 2 - Viziunea limitat a intelectului, viziunea infinit a intuiiei

I.Cei mai muli oamenii resping, ca anormale sau periculoase, toate strile care i-ar apropia de lumea divin; ei au ncredere numai n intelect. Cel puin n acest caz ei au dreptate, vor s rmn cu capul pe umeri.Cnd un profesor v explic, el folosete scheme, grafice, datorit crora i urmrii i nelegei expunerea. Toate aceste grafice, scheme, aceste argumente att de ordonate i clare, nu l vor mpiedica ns pe profesor s i piard capul n alte circumstane! Dac intelectualii dau dovad de mult pruden, de disciplin, de obiectivitate cnd este vorba despre lucrrile lor, de ndat ce s-au ndeprtat de aceste lucrri, ei consider normal s triasc n subiectivitate i chiar s se lase prad dezordinii i pasiunilor agitate. Ei da, poate ar fi mai bine ca n acel moment s fie mai ncreztori i s i lase intelectul s intervin. Dar nu, ei prefer s se team de senzaiile celeste, divine, armonioase, senzaii care nu tulbur, care nu introduc nici un element nociv n interiorul fiinei. Ce mentalitate ciudat!Dac studiem statisticile, vom vedea c cei mai muli dezechilibrai i bolnavi mintali i gsim printre intelectuali. Fiindc intelectul nu protejeaz fiinele de tulburri psihice, dimpotriv. Viaa nu const numai n a observa, a msura i a calcula, oamenii nu sunt maini i, pentru a nfrunta greutile i ocurile existenei, pentru a nu se lsa purtai i distrui de pasiuni, pentru a descoperi adevrata realitate a lucrurilor, intelectul nu este de ajuns.Bineneles, deoarece unii care se pretind spiritualiti, mistici, sunt n realitate persoane ciudate, dezaxate, fanatice, intelectualii au tras concluzii asupra tuturor spiritualitilor i misticilor. Dar nu este corect. Adevraii mistici sunt fiine chibzuite: manierele, gesturile, privirile, cuvintele, gndurile lor, totul este ordonat, totul este armonios. De ce trebuie s ne imaginm c lumea spiritului, lumea divin, mpinge fiinele numai s i piard minile, s i imagineze c l vd pe Dumnezeu n fa i i vorbesc, sau c ei sunt Hristos, Sfnta Fecioar, Ioana d'Arc etc? Muli, pentru a scpa de aceste ciudenii, ar preferat s devin intelectuali lipsii de sensibilitate. Evident, dac ne lansm n viaa spiritual fr ghid, fr orientare, putemnnebuni; este ceea ce li se ntmpl multora i putem nelege c n faa unor asemenea exemple, unii pun la ndoial misticismul. Numai c, nici acordarea unei preponderene intelectului nu constituie o soluie.Intelectul este o aptitudine care s-a dezvoltat n om mai trziu dect inima, dect sentimentul. Permindu-i s observe, s judece, s neleag, i se d o mare posibilitate pentru a lucra i a se dezvolta. ntr-un anume fel, putem spune c intelectul este o nzestrare legat de ochi: a vedea lucrurile, nseamn deja a le nelege puin. De cte ori nu ni se ntmpl ca n loc s spunem: neleg, spunem: Vd. Natura a lucrat milioane de ani la dezvoltarea intelectului, dar nu el are ultimul cuvnt: natura a prevzut dezvoltarea n continuare n om a unor caliti mult superioare. Intelectul este limitat; pentru a judeca, a trage concluzii, el se bazeaz pe aparena lucrurilor i pe viziunea parial pe care o are despre ele.Cunoaterea sintetic lipsete intelectului i el nu poate avea nici o cunoatere a ceea ce este n interior. De aceea nu i permite omului s se pronune corect asupra fiinelor i a situaiilor, i aici se afl originea nenumratelor greeli i nenelegeri. Bineneles, acumulnd mult timp un mare numr de elemente, putem ajunge s avem o viziune a ntregului, dar ct timp ne trebuie pentru a reui acest lucru? Vor exista ntotdeauna elemente subtile, impalpabile, pe care intelectul nu le va putea sesiza. Cnd ntlnii pe cineva, nu i putei cunoate din prima clip toate defectele, calitile sau virtuile. Trebuie s l frecventai mult timp pentru a le afla. Singura modalitate de a cunoate instantaneu o fiin pe de-a ntregul, este aceea de a dezvolta intuiia care este o manifestare a spiritului. Intuiia nu are nevoie de nici un element pentru a judeca: ea ptrunde instantaneu n inima fiinelor i a lucrurilor i se pronun imediat fr a se nela niciodat. Nimic nu i este ascuns, numai ea poate cunoate realitatea n totalitatea ei.Dac Inteligena Cosmic a druit oamenilor intelectul, a fcut-o desigur pentru ca acetia s l foloseasc; din nefericire, ei o fac privndu-se de alte posibiliti de explorare i de cunoatere mai subtile. Cum ei sunt incapabili s i foloseasc capacitile psihice pentru a ptrunde n anatomia i fiziologia corpului fizic, ei sunt obligai s l disece. Vei spune: Cum? Putem cunoate anatomia i fiziologia unui om sau a unui animal fr disecie? Da. S-au construit tot felul de aparate perfecionate pentru a vedea n interiorul corpului fizic... De cte ori nu v-am mai spus: tot ceea ce omul a construit ca aparat nu este dect corespondena n planul fizic a aparatelor psihice sau spirituale care exist deja n sinea sa, iar dac el este obligat s le construiasc nexteriorul lui, nseamn c nu tie cum s le descopere i s le fac s funcioneze n el. Este clar acum? Pentru c nu i-au dezvoltat capacitatea de cunoatere a materiei prin capacitile lor intuitive, oamenii de tiin sunt obligai s o rup. Exact precum copiii care rup o jucrie n buci pentru a vedea ce este nuntru. Iat cum tiina, care este att de mndr de descoperirile ei, a rmas n realitate la o mentalitate infantil.Oamenii se limiteaz enorm folosind numai cele cinci simuri, al cror reprezentant privilegiat este intelectul. Pentru a cunoate universul, soarele, planetele sau chiar centrul pmntului i profunzimile oceanelor, ei trebuie s construiasc tot felul de maini i att timp ct acestea nu sunt puse la punct, nenumrate cunotine le scap... i chiar dac reuesc s le pun la punct, pentru a atinge locuri ndeprtate din spaiu, este nevoie de muli ani, uneori mai muli dect are o via de om, i iat o alt imposibilitate! n timp ce cu simurile lumii spirituale, ptrundem instantaneu oriunde n spaiu i putem cunoate totul.Omul trebuie s devin din ce n ce mai contient c are la dispoziia sa instrumente superioare intelectului i s nvee n viitor s lase puin la o parte intelectul, s l priveasc numai ca pe un instrument de lucru pentru studiul i explorarea materiei. Nici n viaa zilnic intelectul nu este acela care ne poate ghida: el ne va induce ntotdeauna n eroare, nu numai pentru c are o percepie parial a realitii, ci mai ales pentru c n strfundul a tot ceea ce ntreprinde exist un mobil ascuns, un interes, un calcul egoist care va sfri ntotdeauna prin a produce tulburri. Intelectul nu este fcut pentru generozitate, abnegaie, renunare, nu a fost creat pentru acest lucru, el nu tie dect s rstoarne situaii n interesul su. Dac ntr-o zi se ndur s fac un sacrificiu, un gest generos, a doua zi el regret deja, consider c este pcat, c a fost un prost ascultnd sfaturile inimii sau ale sufletului.Intelectul nu este capabil s conceap i s realizeze nici faptul c fraternitatea se va realiza ntre toi oamenii, c pmntul va forma o singur familie, c ntreaga lume va tri n fericire. El nu se poate ridica att de sus pentru a descoperi adevratele mijloace, adevratele remedii, adevratele soluii. Ceea ce i imagineaz, ceea ce i propune plecnd de la viziunea sa incomplet i egocentric a lucrurilor este mereu defectuos i nu poate provoca dect nenelegeri. De aceea nimic nu este niciodat rezolvat, mereu apar probleme noi. Intelectul nu va fi niciodat un instrument perfect pentru c regiunile n care lucreaz, acelea ale gndurilor i sentimentelor obinuite, sunt acoperite de praf i de brum. Viziunea clar a lucrurilor nu i-a fost dat, iar dac ne raportm numai la el, fr a cuta mai sus alte instrumente, alte faculti pe care Dumnezeu deopotriv ni le-a dat, nu vom gsi niciodat cele mai bune soluii.A sosit momentul ca s nu v mai lsai orbii de explorrile intelectului, i s admitei existena n voi a corpurilor spirituale, s studiai diferitele lor posibiliti i s lucrai pentru a dezvolta n sfrit intuiia, adic inteligena superioar a planului cauzal care nu are nici un mobil egocentric, ci ntotdeauna un mobil heliocentric, teocentric. n acel moment, n loc s facei totul pentru profitul vostru, ncepei s v punei n slujba Domnului. Nu pentru c Dumnezeu ar avea nevoie de ceva: El este att de bogat i de puternic nct nu are nevoie s lucrm pentru EL Aceast lucrare ne este cerut nou, pentru c ne face s ne schimbm punctul de vedere, de orientare, i noi suntem beneficiarii, n noi se produc ameliorrile. Cnd toate energiile converg spre un alt centru dect n noi nine, toate procesele, toate funciile, toate vibraiile se schimb, i n loc s rmnem terni, devenim luminoi, sclipitori.Evident, v repet, nu se pune problema suprimrii activitii intelectului. Dumnezeu a dorit ca fiina uman s i dezvolte toate posibilitile creierului, de aceea El a fcut-o s coboare n materie pentru a o explora. i n aceast involuie, cele cinci simuri au luat o att de mult importan nct oamenii au pierdut noiunea Cerului, nu mai comunic cu entitile luminoase, nu se mai gndesc la ele, nu le mai simt nici chiar prezena. Dar aceast coborre n materie va rmne totui o achiziie extraordinar pentru umanitate, cci proiectele Domnului sunt de a perfeciona creatura uman i, oblignd-o s strbat materia, prpstiile, bolile i moartea, s o fac s revin spre via, spre nviere, spre lumin, spre libertatea absolut, pentru a-i cunoate Creatorul. Deja aceast ascensiune a nceput, curenii Cerului devin din ce n ce mai puternici, i din ce n ce mai multe suflete luminoase se vor rencarna: filosofi, artiti, oameni de tiin care vor poseda un nou limbaj, care vor crea noi opere, care vor proclama noi valori, care vor aduce o nou viziune a lumii, pentru ca pe pmnt s vin s se instaleze o nou cultur, o cultur care va stabili mpria lui Dumnezeu i Dreptatea Sa. Dar pentru ca s se ntmple acest lucru, trebuie s nvm s lucrm cu aceste aparate foarte perfecionate care sunt organele corpurilor cauzal, budic i atmic, ntr-un cuvnt s lucrm cu spiritul, fiindc numai el poate ajunge s contemple i s sesizeze realitile lumii divine.

II.Cei mai muli oameni admit existena unei faculti mentale care se afl dincolo de reflecie, de judecat: intuiia. Dar nu este foarte clar pentru ei ce reprezint cu adevrat aceast facultate i felul cum ea funcioneaz. Pentru a nelege natura intuiiei, trebuie s ne referim la schema dat de hindui diferitelor corpuri ale omului.

Pentru hindui, corpul nostru fizic este populat i nsufleit de mai multe corpuri subtile care sunt corpul astral, purttorul emoiilor, al sentimentelor; corpul mental, suport al ideilor concrete, cele care au un raport cu materia; corpul cauzal sau corpul mental superior ce permite omului s ajung la nelegerea adevrurilor sublime, a misterelor universului; corpul budic, purttor, ca i corpul astral, al emoiilor i sentimentelor, dar emoii i sentimente divine: iubirea universal, abnegaia, sacrificiul; n sfrit, corpul atmic, purttor al acestei scntei nemuritoare care reprezint atotputernicia Domnului.Primele trei corpuri, fizic, astral, mental, sunt dezvoltate aproape n mod egal Ia toi oamenii. Dar nu este la fel i n cazul celor trei corpuri superioare, aici existnd o mare diferen. Numai anumii filosofi, anumii spiritualiti ajung s se nale pn Ia planul mental superior unde ncep s triasc n regiunea sublim a luminii. Creierul lor se afineaz ntr-att nct centri noi se trezesc n ei. datorit crora ei pot sesiza realitatea lucrurilor. Aceasta este lumea intuiiei. Intuiia este o viziune, o recepie instantanee, o sesizare imediat i complet a acelei lumi reale, adevrate, care este situat dincolo de planul mental nsui, deoarece n planul mental mai apar nc erori i iluzii.Nu se poate ajunge la aceast lume a intuiiei dect prin practici de cea mai nalt spiritualitate. Trebuie s avei un nalt ideal i mai ales un Maestru, pentru a fl orientai pe aceast cale grea, i n sfrit o voina stabil pentru a practica fr ncetare exerciii pn cnd vei fi destul de dezvoltai ca s sesizai i s captai realitile regiunilor sublime.Intuiia este o form de inteligen foarte diferit de inteligena obinuit. Desigur, aceia care lucreaz mult cu intelectul ajung la o anumit nelegere a lucrurilor, dar abia ajung s ating aceast lume a intuiiei n care cunoaterea este imediat i total; ei au nevoie de ani i ani de munc, de reflecii, de calcule pentru a face o descoperire. n vreme ce, aceia care au ales calea spiritului pot intra n contact direct cu aceste regiuni sublime. Numai c, pentru aceasta ei trebuie s nceteze s mai triasc n vacarmul emoiilor i a^ pasiunilor care i mpiedic s vad mai clar, i s pun ordine n ntreaga lor fiin. n aceast pace i armonie ei pot atinge regiunea intuiiei, i atunci se aseamn cu suprafaa unui lac limpede n care se reflect ntreg cerul.Vei spune: Dar la ce mai folosete atunci intelectul? Intelectul este foarte folositor, fiindc v permite s parcurgei deja o mare parte din drum. Da, dar atingnd o anumit limit, el v prsete, nu v poate duce mai departe, v spune: Aceasta este o regiune n care nu te mai pot orienta, mi este imposibil s merg mai departe. Te-am condus pn aici, acum alte fore, alte capaciti, alte entiti te vor lua cu ele pentru a-i arta calea. Este exact ca n cazul anumitor cltorii: de exemplu, ncepei prin a v conduce maina pn la gar unde v urcai n tren. Ajungnd ntr-un anumit loc, nu mai putei merge mai departe i trebuie s luai vaporul. Dup cteva ore sau zile trebuie s prsii i vaporul. n acel moment v ateapt un avion i zburai cu el n vzduh. Acum ai neles, intelectul nu v servete dect pentru a parcurge o parte a drumului interior pe care l avei de strbtut.Intelectul este instrumentul extraordinar de util pentru a pregti condiiile, a netezi drumul, a pune lucrurile la locul lor, ateptnd ca intuiia s se poat manifesta. El v ajut s supravegheai, s controlai ceea ce se petrece n mintea i n inima voastr, s eliminai gndurile i sentimentele negative, s pstrai n schimb gndurile i sentimentele constructive, binefctoare, i s le amplificai. Atunci cnd ai reuit s introducei astfel n voi pacea i puritatea care sunt condiii indispensabile pentru a intra n legtur cu Cerul, ali cureni vor veni s v preia pentru a v conduce pn la regiunea divin a luminii infinite i a cunoaterii absolute i, dintr-odat, vei avea revelaii. Fiindc aceasta este intuiia: o scnteie, o lumin proiectat, o cunoatere captat din interior fr a v da seama de unde i cum a venit; dar simind o certitudine absolut c aa stau lucrurile i nu altfel. Adevrurile, cunotinele primite prin intuiie sunt fr cusur, fr eroare.Intuiia este astfel superioar intelectului; dac vrei, ea are precizia rapid i infailibil a unui ordinator fa de creier. Desigur, creierul este superior: el a construit ordinatorul, i-a conferit datele necesare, el declaneaz i controleaz funcionarea sa, dar rspunsul mainii va fi mereu la nivelul inteligenei umane care i-a furnizat aceste date; i cum aceast inteligen este limitat, rspunsul va fi la fel de limitat. Dac este cazul s facei ns un calcul sau o operaie foarte complex, ordinatorul v d rspunsul exact n cteva secunde, n timp ce unui creier i-ar fi trebuit mai multe ore sau zile ca s gseasc rspunsul.Am ales acest exemplu al calculatorului numai ca pe o imagine pentru a v arta c i intuiia v d rspunsul ntr-o secund, fr mcar s tii de ce, cum i prin ce mijloc entitile celeste care v-au rspuns chiar au dorit s o fac. Este ca i cum ar exista n voi o fiin a crei privire este capabil s ptrund n realitatea lucrurilor i s va comunice ceea ce percepe lund n considerare nu numai elementele din planul fizic, ci toate elementele invizibile i subtile ce scap nelegerii umane. Astfel intuiia este o revelaie de un ordin superior intelectului; nu ne putem ridica pn la aceast regiune dect prin meditaie, printr-o lucrare asidu i rugciune. Cnd vei reui s introducei n voi ordinea i pacea, ntreg Cerul va veni s se reflecte pe suprafaa limpede a contiinei voastre.Oamenii primesc n coli o instrucie care i mpinge s se bazeze pe intelect mai mult dect pe intuiie. Este bine, numai c intelectului i sunt necesari mii de ani pentru a reui s vad, s ating, s neleag realitatea lumii divine sau existena entitilor invizibile. n timp ce spiritele intuitive, fiinele care lucreaz dup metodele Iniiailor, nu au nevoie s reflecteze i s tatoneze timp de secole pentru a percepe i a atinge realitatea.Este bine s avem o practic zilnic a acestei lumi a intuiiei. De aceea, cnd avei o problem important de rezolvat, gsii un loc calm i concentrai-v... ncercai s urcai foarte sus cu ajutorul gndului i cnd vei simi c ai reuit s atingei un anumit punct, punei-v ntrebarea care v preocup i ateptai n tihn: va exista ntotdeauna un rspuns. n funcie de gradul vostru de dezvoltare, n funcie de lucrarea voastr, acest rspuns v va veni mai mult sau mai puin clar: nu va fi poate dect o senzaie vag, greu de interpretat, dar va fi un indiciu. Atunci, nu renunai, rencepei s v legai cu lumea luminii, reluai problema: dup un timp, vei simi n voi o limpezime, o certitudine, i n acel moment, fr nici o ndoial, vei ti cum s acionai. Cu ct omul este mai evoluat, cu att rspunsul pe care l primete este mai clar i precis.Anumite persoane au darul clarvederii, ele vd forme, culori, entiti, dar acesta nu este nc gradul de investigare cel mai nalt. Cel mai nalt grad este acela de a simi, de a nelege lucrurile prin intuiie fr a vedea nici o form, nici o lumin, nimic. tim cu o certitudine imediat i absolut. Ci oameni nu vd forme i culori pe care nu le pot interpreta corect! Atunci la ce le servete aceast clarvedere? Intuiia este fuziunea dintre inteligen i sensibilitate, ea ne d cunoaterea complet, i n acest sens este superioar clarvederii, deoarece clarvederea nu este altceva dect a vedea latura obiectiv a planului astral sau mental: vedei, suntei ngrozii sau fermecai, resimii sentimente, dar fr a avea cunoaterea sau nelegerea.Un adevrat spiritualist nu se ocup cu ceea ce vede n planul astral, nu lucreaz pentru aceasta, el merge mai departe, dorete un rspuns superior. Cnd a primit acest rspuns al intuiiei, atunci da, el se poate ntoarce n regiunile clarvederii sau ale claraudiiei. Dar nainte de toate, el trebuie s vizeze scopul cel mai nalt, altfel aceste viziuni, aceste imagini trectoare se vor aga de el, l vor opri i mpiedica s mearg mai departe, fiindc este o lume extrem de confuz i amestecat, ntlnim imagini att de ngrozitoare nct nu putem trece linitii pe lng ele pentru a merge mai sus, suntem nevoii s ne oprim din drum, suntem pur i simplu mpiedicai n evoluia noastr. De aceea, att timp ct nu avem puterea de a ne pune la adpost de aceste pericole, este preferabil s strbatem rapid aceste regiuni cu ochii nchii i s ncepem s lucrm asupra intuiiei.Exist numeroase metode pentru dezvoltarea intuiiei: putei practica exerciii de concentrare, de vizualizare, de contemplare. Putei de asemenea s v concentrai asupra Eului vostru Superior i s v imaginai c v comunic tot ceea ce vede, tot ceea ce tie. Dar nc o dat, mijlocul cel mai eficient, mai puin periculos, este de a lucra asupra dezinteresului i puritii. ncercai s nu avei niciodat idei preconcepute, s nu acionai din interes, numai cu aceast condiie tot ceea ce v mpiedic s vedei clar va disprea i vei putea cunoate lucrurile i fiinele n realitatea lor.

Cap. 3 - Accesul la lumea invizibil: de la Iesod la Tiferet

I.Exist diferite ci pentru a ptrunde n lumea invizibil. Printre cele mai accesibile sunt meditaia i rugciunea. Dar meditaia presupune o pregtire. Acela care dorete s mediteze fr a avea o disciplin interioar ncepe prin a rtci n regiunile inferioare ale planului astral unde rscolete n trecere tot felul de straturi ntunecate populate de entiti care sunt deseori ostile oamenilor, i astfel devine prad unor viziuni ciudate n raport cu obiectul meditaiei sale.nainte de a medita, trebuie s ncepei prin a pune ordine n fiina noastr psihic, altfel acest exerciiu att de util i de salutar poate deveni periculos. Iar persoanele care posed capaciti mediumnice sunt n mod special expuse. Nu trebuie s v avntai pe calea spiritualitii fr precauii prealabile. Spiritualistul trebuie s supun, s calmeze i s orienteze toate tendinele din sinea sa, s aib ca singur scop perfecionarea, dobndirea nelepciunii, a puritii, cunoaterea adevrului. Acest scop superior este ca un diapazon, i n momentul n care toate particulele fiinei sale se acordeaz cu acest diapazon, ele vibreaz n armonie iar experienele pe care le face n lumea invizibil sunt cu adevrat binefctoare. Altminteri, spiritualitatea devine o aventur riscant. S nu v imaginai c intrai n lumea invizibil ca ntr-o moar; aceast lume este teritoriul nenumratelor creaturi care nu v vor lsa s v plimbai acolo aa cum v place. Este exact ca i cum v-ai hotrt s v plimbai n jungl: v expunei atacurilor animalelor slbatice care triesc acolo, erpilor, insectelor veninoase... iar dac nu tii s v protejai, vei fi la cheremul lor.Vei spune: Cum aa? Din moment ce dorim s intrm n contact cu Cerul, experienele noastre nu pot fi dect binefctoare! Nu, toi aceia care doresc s ptrund n lumea divin, fr a fi n prealabili pregtii, i asum anumite riscuri: entitile luminoase nu pot s suporte ptrunderea unor indivizi care ncearc s ajung la ele aducnd toate resturile i miasmele pmntului, i atunci i resping i le declar rzboi. n lumea spiritual nu exist violen. Dac dorii s v apropiai entitile celeste, trebuie s v pregtii adoptnd o atitudine sacr: cerei acestor entiti sublime autorizaia de a ptrunde n regiunile lor pentru a le admira frumuseea, puritatea i a-L slvi pe Domnul; n acel moment, da, le ctigai prietenia i nu vei fi nici respini, nici combtui.Din pcate, oamenii care sunt nvai s nu respecte nimic, s fie grosolani, violeni cu aceia pe care i frecventeaz - s-ar prea c astfel se reuete n via!- pstreaz aceeai atitudine n privina spiritelor luminoase. n loc s neleag c este mai bine s ncerce s le ctige prietenia i ncrederea prin umilin, prin respect, prin practicarea virtuilor, ei caut s se impun cu orice pre. Ei se prezint aa cum sunt iar Cerul trebuie s i accepte. Ei bine, nu, nu aa stau lucrurile, Cerul nu i accept. Fii deci ateni, dac suntei respini din teritoriul spiritelor luminoase, v vei gsi atunci n cel al spiritelor ntunecate care vor fi foarte mulumite s gseasc przi de devorat i le vei cdea victime.Studiul Arborelui Sefirotic care este o reprezentare a diferitelor regiuni ale universului, dar i o reprezentare a diferitelor regiuni psihice ale omului, v va ajuta s nelegei mai bine itinerarul pe care trebuie s l urmeze acela care dorete s aib acces n lumea invizibil. Primul sefirot, pornind de la baz, este Malkut, iar el reprezint planul fizic, material, pmntul. Dincolo de Malkut se afl Iesod, regiunea lunii, iar mai departe este Tiferet, regiunea soarelui. Prsind pe Malkut, prsim planul fizic pentru a intra n planul psihic: Iesod. Da, Iesod este nceputul vieii psihice i el reprezint un progres n raport cu Malkut, planul fizic. Dar viaa psihic este fcut mai nti din regiuni neguroase, din forme vagi i neclare: aa este partea inferioar a lui Iesod care nu a fost nc vizitat de lumina lui Tiferet, soarele, raiunea, spiritul.Iesod este deja o regiune mult mai subtil dect Malkut, dar partea care este cel mai apropiat de Malkut, este nc foarte umed, foarte neguroas, foarte prfuit, este regiunea iluziilor, a rtcirilor. Trebuie deci s o parcurgem repede pentru a trece dincolo de ea pn la descoperirea lumii luminii, Tiferet, regiunea soarelui: aici ncepe adevrata lucrare spiritual. Muli pretini spiritualiti, clarvztori sau mistici, s-au mpotmolit n zonele inferioare ale lui Iesod: le-au lipsit cunotinele ce le-ar fi permis s depeasc aceste regiuni i s gseasc lumina, de aceea muli au sfrit ru.Toi aceia care au dorit s ptrund n lumea spiritual fr s fie pregtii au ntlnit n faa lor aceast fiin teribil pe care tiina Iniiatic o numete Pzitorul Pragului. n realitate, aceast fiin ngrozitoare se afl n ei nii. Ea este format din acumularea tuturor tendinelor lor inferioare: lcomie, senzualitate, agresivitate etc. ce le bareaz drumul, nu i las s ptrund n aceste regiuni att timp ct nu i-au ctigat dreptul s ajung la ele.n romanul su Zanoni, Bulwer Lytton povestete despre ncercrile unui discipol, Glyndon, care, nerbdtor s aib acces la mistere fr s fie nc perfect pregtit, ncalc ordinele Maestrului su, Meinur, i inhaleaz elixirul ce trebuie s i dea cunoaterea i nemurirea. Dup cteva secunde de extaz, el vede aprndu-i n fa un monstru hidos, Pzitorul Pragului, i i pierde cunotina. Aceast viziune ngrozitoare l-a urmrit ani de zile, el i abandoneaz lucrarea i rtcete nefericit prin lume pn cnd Zanoni l elibereaz n sfrit de chinurile sale.n realitate, fiecare dintre noi trebuie s l ntlneasc ntr-o zi pe Pzitorul Pragului i s l nfrunte, el se afl n al noulea sefirot, Iesod, gata s amenine cu chipul su nspimnttor pe adeptul nfumurat care caut s se aventureze n regiunile spirituale fr s fi lucrat ndeajuns asupra puritii, a stpnirii de sine, a curajului. Numai discipolul narmat cu cunotine, care a reuit s i domine toate instinctele inferioare, reuete s l nving pe Pzitorul Pragului. Este suficient numai o privire: Pleac de aici i el dispare eliberndu-i calea.

II.Ziua, atunci cnd soarele strlucete, observm precis obiectele din jurul nostru: forma, culoarea, dimensiunile lor, distana la care se afl... Soarele domnete asupra a ceea ce este distinct, limpede, i din aceast eviden provine cunoaterea exact a lucrurilor.Dimpotriv, noaptea, chiar dac luna strlucete, obiectele sunt cufundate ntr-un fel de penumbr n care apar diferit de ceea ce sunt: ceea ce este urt poate prea frumos, iar ceea ce este plcut poate prea deformat. Este imposibil s-i faci o viziune clar asupra realitii datorit acestui aspect vag, imprecis. n schimb, exist toate posibilitile pentru imaginaie, care este deopotriv o form de viziune ce se situeaz dincolo de planul fizic.Soarele este deci domeniul cunoaterii clare, al raiunii; luna este domeniul imaginaiei, al mediumnitii. n realitate, luna are mai multe aspecte, dar pentru a simplifica lucrurile, nu vom meniona dect dou: o regiune neguroas unde se gsesc iluziile, fantasmele, aberaiile, nebunia, i o regiune limpede care este imaginaia poetic, adevrata inspiraie. Muli artiti se complac n regiunile crepusculare ale lunii; ei sunt mndri s aduc, prin creaiile lor, un element de irealitate: visul, straniul, fantasticul. Dar acest univers vag i imprecis n care se refugiaz este foarte periculos i muli dintre ei au sfrit ca alcoolici, nebuni, sau chiar s-au sinucis.Se poate spune c artitii sunt nite clarvztori n msura n care triesc i lucreaz ntr-un plan superior celui fizic, planul astral, i bineneles este un progres, dar cu condiia ca ei s nu stagneze n prile sale inferioare; aceste regiuni nu trebuie s fie dect locuri de trecere, trebuie strbtute pentru a merge mai sus i a primi influenele soarelui. Din pcate, muli artiti nu sunt capabili de a face acest lucru sau, dac sunt, nu fac nici un efort n acest sens: scrierile, tablourile, muzica lor sunt o expresie a planului astral inferior, partea ntunecat a lunii. n ciuda acestui lucru, ei i nchipuie c druiesc oamenilor comori. Deloc, ei i influeneaz foarte ru, fiindc nu sunt cu adevrat luminai. Desigur, ei au caliti, talente, dar n sinea lor nu posed elementele soarelui, singurele susceptibile s orienteze fiinele spre regiunile n care vor gsi sigurana, pacea, lumina.Bineneles, nu putem, ntr-un anume fel, s scpm de aceste regiuni ale planului astral: pentru c ele se afl deopotriv i n noi. Ele se gsesc n afara noastr, dar se afl n egal msur i n noi. Exist zi i noapte, exist soarele i luna. Nu putem suprima nici noaptea, nici luna, dar este preferabil s nu ne expunem prea mult influenei lor. Luna trebuie studiat, dar este de dorit s nu ne ncredem n ceea ce reprezint ea n sinea noastr ca filosofie, concepie i percepie a lucrurilor.ncercai s nu v ataai deci de forme ale artei ce v menin ntr-o lume crepuscular, fiindc ele nu v vor ajuta s vedei clar, nu v vor face mai buni i v vor mpiedica s evoluai. Bineneles, nu putem nega c aceast lume este plin de seducie; dar aceia care se las reinui nu pot ajunge mai departe, ei sunt oprii din evoluie. Este sensul simbolic al pasajului din Odiseea'1 n care Homer povestete cum Ulise, navignd n largul Insulei Sirenelor, a astupat urechile nsoitorilor si cu cear, pentru ca ei s nu se lase sedui de acele femei cu voci melodioase, care ntorceau marinarii din drumul lor pentru a-i distruge. Sirenele constituie unul dintre nenumratele simboluri ale entitilor din planul astral. Ci artiti nu au czut prad sirenelor!Asemenea lui Ulise, un adevrat instructor care cunoate realitatea lucrurilor, ncearc s i pun discipolii n gard mpotriva capcanelor din planul astral i s i antreneze mai departe, mai sus, pentru a descoperi singurele realiti ce merit efortul de a fi descoperite: splendorile lumii divine, Tiferet, regiunea soarelui, unde totul devine limpede i luminos.

Cap. 4 - Clarvederea: activitate i receptivitate

Din ce n ce mai mult oamenii se intereseaz de fenomenele mediumnitii, ale clarvederii, ale telepatiei i doresc s-i dezvolte aceste capaciti ce le par avantajoase: cunoaterea, ptrunderea a ceea ce este ascuns. Da, bineneles, este avantajos, dar este n acelai timp i riscant. De ce? Pentru c, pentru a deveni medium, clarvztor, este nevoie s adopi o atitudine de mare pasivitate i receptivitate. Clarvztorii pot fi mesageri ai invizibilului tocmai fiindc posed aceast atitudine de receptivitate. Dar cnd devii prea receptiv, eti ca un burete, absorbi totul, ceea ce este bun ca i ceea ce este ru.Lumea invizibil nu este un spaiu vid, i este periculos s te aventurezi fr a fi pregtit n aceste regiuni, locuri care nu sunt populate numai cu spirite luminoase, ci i cu entiti rufctoare deseori ostile oamenilor i crora le face plcere s i induc n eroare sau s i persecute pe acetia. n invizibil plutesc deopotriv i creaturi monstruoase produse de gndurile i sentimentele unor criminali i magicieni negri, care ncearc s se fofileze peste tot unde gsesc o u deschis, adic n toate fiinele slabe i incapabile s se apere. ntlnim n spitalele de psihiatrie tot felul de persoane care, n dorina lor de a intra n contact cu lumea invizibil prin clarviziune i mediumnitate, au fost invadate de aceste entiti ntunecate.Atunci cnd posezi anumite capaciti mediumnice, care sunt calitile principiului feminin, este bine s dezvoli deopotriv caliti masculine pentru a avea arme cu care s te aperi. Istoria antichitii ne-a pstrat numeroase figuri de clarvztoare, de femei profet, de sibile, de prezictoare care au jucat un rol important. Dar aceste clarvztoare triau mereu lng mari preoi i Iniiai care Ie protejau. Fiindc un Iniiat este o fiin care a dezvoltat nainte de toate calitile voinei, ale stpnirii, care sunt calitile principiului masculin. Un adevrat Iniiat este mai degrab un mag dect un clarvztor, el a ales s acioneze asupra fiinelor, elementelor, forelor naturii. EI are poate haruri de receptivitate, dar are mai ales posibilitatea de a aciona, de aceea este mai protejat dect un clarvztor. Cum el este activ, dinamic, forele pe care le proiecteaz se opun pericolelor ce l amenin. Perfeciunea const evident n a putea dezvolta cele dou posibiliti: s fii n acelai timp emisiv i receptiv.Fiecare atrage numai curenii i entitile care sunt n afinitate cu starea n care se afl. Este o lege: omul intr n legtur cu ceea ce corespunde vibraiilor sale, aurei sale, iar dac nu este pur, luminos, puternic, este obligat s suporte tot ceea circul negativ, nesntos, violent n atmosfera psihic care l nconjoar. Persoanele receptive, pasive, asemenea mediumilor sunt astfel mai expuse; de aceea eu v sftuiesc s nu v lsai ghidai de tendinele voastre mediumnice, dac le posedai, att timp ct nu ai ndeplinit o lucrare de purificare i de nlare interioar ce v va permite s rezistai asalturilor forelor obscure. Strduii-v mai nti s urcai, s v legai de lumin, s proiectai aceast lumin n jurul vostru: n momentul n care simii c reuii, i numai in acel moment, putei s v lsai n voie, s devenii receptivi, vei fi ocrotii din cauza lucrrii voastre preliminare, din cauza acelei lumini pe care ai proiectat-o i care i alung pe nepoftii.Fiinele foarte sensibile sunt adesea foarte vulnerabile, fiindc alturi de sensibilitatea lor, ele nu au tiut s dezvolte arme spirituale: ele nu tiu s lupte, nu pot s lupte. Cte nu au crezut c era suficient s se lase prad unui impuls mistic foarte vag pentru a primi Divinitatea. Ei bine, deloc, atunci cnd te mulumeti s fii pasiv, nu este sigur c primeti Divinitatea, ci mai degrab civa diavoli care, vznd un om att de moale, de apatic, lipsit de ocrotire, se bucur s-i gseasc un loc de adpost.Orice ai dori s facei, trebuie s ncepei prin a pregti condiiile. Atunci cnd vrsai un lichid ntr-un vas, nu o facei ntr-unul murdar; dac este murdar, l splai. Dac voi suntei un vas murdar, credei c Cerul va veni s-i reverse binecuvntrile sale, credei c Duhul Sfnt i va face slaul n voi? Cum putei spera c Duhul Sfnt va accepta s se instaleze ntr-o mlatin? Entitile tenebroase, impure, vor fi acelea care vor veni, fiindc sunt atrase de hrana ce se afl n voi sub form de pasiuni, de instincte prost stpnite. Desigur, Duhul Sfnt poate veni, dar numai n ziua n care i-ai pregtit, prin lucrarea voastr, un altar demn de el.Din nefericire, cunoatem ce se ntmpl cu toi acei oameni care doresc s primeasc Duhul Sfnt fr s fie pregtii, ce dezordini pun stpnire pe ei. Ei sunt vizitai, chipurile, de Duhul Sfnt i se tvlesc pe jos, se zvrcolesc, scot strigte nearticulate - ceea ce ei numesc a vorbi limbi strine. Ce imagine ofer ei despre Duhul Sfnt! El nu este nici mcar pedagog fiindc nu cunoate limbile pe care alii le neleg. Poate c acest Duh Sfnt este un mare poliglot, dar pedagogia i lipsete, fiindc un pedagog caut nainte de toate s se fac neles. Cum ne putem nchipui c Duhul Sfnt, care este un principiu cosmic de cea mai nalt nelepciune i putere, se poate manifesta ntr-un fel att de ridicol, trntindu-i pe oameni la pmnt pentru a vorbi prin intermediul lor? Atunci cnd vorbii cu un prieten, cu soul, cu soia voastr, oare v tvlii pe jos vocifernd pentru a-i convinge? Nu? Ei bine, suntei mult mai inspirai dect toi aceti oameni aa zis vizitai de Duhul Sfnt.Dac dorii cu adevrat s intrai n contact cu Cerul, strduii-v mai nti s escaladai piscurile fiinei voastre interioare. Rmnei acolo ct mai mult timp posibil ca s gustai aceast via intens i, cum este greu s meninei foarte mult timp aceast intensitate, dup o vreme v putei lsa n voie, purtai de lumin ca i cum ai pluti pe o mare linitit...nu mai gndii deloc, aproape nici nu mai simii ceva...n acest caz nu riscai nimic, fiindc sufletul vostru se afl acolo, viu, vibrant, pentru a se impregna de elementele cele mai pure, cele mai luminoase. Iar atunci cnd vei dori s v reluai treburile zilnice, simii c aceste elemente spirituale restabilesc i armonizeaz totul n voi. Dorina voastr de a lucra, de a-i ajuta pe alii, de a-i iubi, crete, i aceasta nu este o senzaie neltoare. Iat ct este de simplu, ct este de clar.

Cap. 5 - Trebuie s i consultm pe clarvztori?

Muli oameni i nchipuie c spiritualitatea const de cele mai multe ori n a citi cteva cri de ocultism, a asista la cteva edine de spiritism i a consulta clarvztori pentru ca acetia s le arate viitorul sau vieile anterioare! Ah, pe clarvztori i vor gsi desigur, lumea este plin de ei! Exist mii i mii care i spun mediumi, clarvztori foarte lucizi i care i fac publicitate n ziare pentru horoscopurile, talismanele i bijuteriile lor ce v vor aduce totul, fericirea, bogia, iubirea, norocul. Eu cred c exist ntr-adevr civa mari clarvztori n lume, dar s nu-mi vorbii de majoritate!Nimeni nu crede mai mult ca mine n clarvedere i sunt fericit c tiina oficial ncepe s admit c pe pmnt exist creaturi care posed capaciti de percepie extrasenzorial i s le studieze. n realitate, pentru mine problema nu const n a m ndoi sau a crede, ci de a gsi cele mai bune metode de lucru pentru a avansa n viaa spiritual...Cele mai bune, adic cele mai puin periculoase, cele mai eficace, poate cele mai lungi ca durat, dar cele mai trainice. Din nefericire, oamenii sunt grbii, ei nu au rbdarea, nici ncrederea de a se angaja pe o cale luminoas, mai lent, dar mai sigur. Ei sunt grbii, doresc s devin clarvztori, aa cum devii manichiurist sau pedichiurist, i imediat ce obin un mic rezultat, fac un zgomot att de mare pentru a atrage clienii i induc astfel muli oameni n eroare, profitnd de faptul c mulimea nu are discernmnt i nghite orice.Muli brbai i femei s-au hotrt s exerseze profesiunea de clarvztor, de medium, fiindc nu sunt n stare s fac altceva! Am cunoscut muli dintre acetia. Ani de zile i-am vzut ncercnd o disciplin, apoi alta, dar nimic nu mergea; i ntr-o zi am auzit c au devenit clarvztori, ghicitori n cri, radiesteziti... Am rmas stupefiat. Ei triesc la ntmplare, nu au nici o meserie i sunt clarvztori! Se declar clarvztori sub pretextul c au dat uneori unul sau dou rspunsuri corecte sau au avut cteva vise premonitorii. Exist muli dintre acetia! Eu nu spun c nu posed cteva faculti i unele caliti psihice, puin intuiie, puin sensibilitate fa de lumea invizibil, dar au mai ales mult abilitate i tupeu. Ei au neles c oamenii au nevoie s fie linitii, flatai, i atunci le spun ceea ce ei doresc s aud.Uneori, ei nu vd chiar nimic, dar pentru a nu i dezamgi pe aceia care vin s i consulte, pentru a nu i pierde prestigiul, sau pur i simplu pentru a nu pierde bani, dau rspunsuri vagi, ncercnd s nu se compromit. Nu exist prea muli clarvztori cinstii care s v spun direct: Scuzai-m, dar astzi nu v pot spune nimic, nu vd nimic, revenii alt dat. Nu, nu, ei se prefac. Bineneles, oamenii se ndoiesc puin la nceput de ceea ce li se spune. Dar le face att de mult plcere s aud spunndu-li-se c n sfrit vor gsi brbatul sau femeia vieii lor, c vor primi o motenire sau c i vor satisface toate ambiiile! Iar dac aceste lucruri nu se ntmpl, nu-i nimic, ei continu mereu s spere... n timp ce, pe acela care i previne c vor avea de nfruntat greuti, ncercri, nu mai doresc s l consulte, chiar dac acele lucruri se mplinesc: au impresia c acel clarvztor nu este benefic pentru ei i se ntorc la cel care le prevestete numai succese. Dac minunatele prevestiri nu se mplinesc, ei revin pentru a ntreba ce s-a ntmplat. Pur i simplu ntrzie din cauza unei anumite poziii a astrelor, spune clarvztorul, i pentru a-i liniti adaug dar se va mplini, avei rbdare... i iat c apare din nou sperana, din nou bucuria.Ei da, aa se ntmpl... Atunci, cine este vinovat? Desigur, mai nti aceia care se duc s i consulte pe clarvztori. Din moment ce simt nevoia s asculte poveti, vor gsi ntotdeauna persoane foarte bune, foarte caritabile, care i vor face o plcere din a face acest lucru. Ct despre aa ziii clarvztori care pretind c i sftuiesc pe ceilali, c le rspund la ntrebri despre trecut, prezent i viitor i c le rezolv problemele, cum de nu simt c risc s i fac pe oameni s se rtceasc?... Ce responsabilitate! i de ce fac aceste lucruri? Pentru bani? Pentru prestigiu?... Ei bine, ei trebuie s tie c lumea invizibil nu este mulumit s fie folosit astfel i c ea i va pedepsi.Eu v repet, nu neg c anumite persoane au un har, bineneles, dar acest har nu le pune la adpost de slbiciuni, i nu le protejeaz mpotriva entitilor ntunecate care vin s i viziteze tocmai pe toi aceia care nu tiu s reziste tentaiilor, poftelor nemsurate. Poi fi clarvztor i s te compori ca o persoan de moral ndoielnic. Aa cum poi fi poet, muzician sau filosof, i s trieti aproape ca un animal. Unii posed acest har al clarvederii pentru c ntr-o via anterioar au fcut eforturile necesare pentru a-l obine; iar acum se las condui de tendinele lor inferioare, totul merge atunci mpreun: slbiciunile lor, viciile lor i clarvederea. Pn n momentul n care vor pierde acest har, aa cum l vor pierde i pe acela de poet, muzician sau filosof, toi aceia care nu au tiut s lucreze pentru a le conserva n sinea lor. De altfel, acest har al clarvztorilor nu poate fi remarcabil dac ei nu posed i alte caliti. Deci, fii ateni dac totui dorii s consultai un clarvztor, cel puin s nu fie oricine.Doresc acum s v atrag atenia asupra unui aspect: muli oameni i consult pe clarvztori i le pun ntrebri la care ar putea gsi rspunsul ei nii, dac ar face apel la inteligena lor, la raiune i la bunul sim. Cte indicii nu au n faa lor, sub ochii lor, dar nu le vd, nu le aud, i pentru a fi luminai consult clarvztori, radiesteziti, ghicitori n cri. Dar la ce folosete faptul c Dumnezeu le-a dat ochi, urechi, un creier, dac totui ei merg s i consulte pe alii?De altfel, de ce merg s i consulte pe alii? Pentru a cunoate adevrul? Deloc: adesea este exact contrariul: i ntreab pentru a fi ncurajai s fac ru. De exemplu, ci brbai i femei cstorii care au chef s divoreze pentru a tri cu altcineva care le place mai mult, vor consulta o clarvztoare cu sperana c aceasta le va spune: Da, facei foarte bine, acolo v ateapt fericirea. De altfel, este ceea ce le spune adesea aa zisa clarvztoare, n timp ce, dac ar consulta o alt clarvztoare, de aceast dat adevrat, singura care vede ntr- adevr clar natura lor superioar, ar putea s o aud spunnd: Dragul meu, fii atent, este grav s prseti o familie, ai datorii fa de ea. Gndete-te bine, ntr-o zi poate vei regreta. Dar ei nu au nici o dorin de a asculta aceast voce interioar, o prefer pe cea a oricrei persoane strine cu condiia ca aceasta s i ncurajeze pentru a-i satisface dorinele.Unii vor spune: Dar avem nevoie s consultm clarvztori pentru a ne cunoate viitorul, pentru c nu tim niciodat ce ne poate rezerva viitorul i suntem ngrijorai, aceasta ne preocup. De acord, dar pentru a v cunoate viitorul nu avei nevoie de clarvztori. Este att de uor s i cunoti viitorul! Evident, nu n ceea ce privete profesia, cstoria, ctigurile i pierderile de bani care nu sunt de altfel lucrurile cele mai importante. Esenialul este s aflai dac naintai pe drumul evoluiei, dac vei fi liberi, fericii, n lumin i pace sau nu, da, acest lucru este foarte uor de aflat i v voi arta cum.Dac avei o iubire irezistibil pentru tot ceea ce este mare, nobil, drept, frumos, dac lucrai din toat inima, cu toate gndurile, cu ntreaga voin pentru a l atinge i realiza, viitorul v este trasat: vei tri ntr-o zi n condiii ce corespund aspiraiilor voastre, idealului vostru. Iat ceea ce este esenial de tiut despre viitorul vostru. Tot restul: posesiile, gloria, legtura cu un anume brbat sau femeie, i chiar sntatea, sunt secundare pentru c sunt trectoare, acestea v pot fi date i luate. ntr-o zi nu vei rmne dect cu ceea ce corespunde cu adevrat aspiraiilor sufletului i spiritului vostru.Dac majoritatea oamenilor nu au dect un destin mediocru, nseamn c nu tiu s menin n ei o orientare corect: ei oscileaz ntre lumin i ntuneric i viitorul lor este mereu incert. ncercai de acum nainte s v canalizai toate energiile i s le orientai spre aceast lume luminoas i plin de armonie, de iubire: lumea divin. Chiar dac din cnd n cnd mai apare cte o umbr, ea nu este de durat; n msura n care v meninei n spirit orientarea corect, va veni o zi n care nu vei mai devia, lat esenialul, iar eu nu m ocup dect de esenial: pentru a afla restul, mergei s consultai pe cine vrei, dar spunei-v c nu vei gsi niciodat esenialul.n orice caz trebuie s tii c nu vei obine nimic din ceea ce nu ai pregtit n prealabil. Da, este matematic. Dac avei, de exemplu, literele a, b, c, combinaiile pe care le putei face cu ele sunt limitate: ab, ac, ba, bc, ca, cb. Deci, ase combinaii, nu mai multe. Dac avei o anumit calitate sau un anumit defect, un anumit talent sau o anumit lacun, situaiile care v vor aprea vor reflecta exact combinaiile acestor elemente, este inutil s cutai sau s sperai altceva.De altfel aa se explic i problema graiei divine. Aa cum ea este prezentat n religia cretin, aceast problem nu este deloc clar. Trim cu impresia c, printr-un capriciu al Cerului, unii primesc graia i ceilali nu, ceea ce face s nu tim niciodat de ce i cum graia i poate atinge pe unii i refuza pe alii, iar aceasta a creat mari confuzii sau chiar sentimente de revolt la cretini. n realitate, graia l atinge numai pe acela care o merit. Numai c aceast problem nu poate fi cu adevrat neleas dect n lumina rencarnrii, adic dac admitem c fiecare fiin uman primete n aceast existen ceea ce merit dup comportarea avut n existenele anterioare. Aceluia care a fcut dovada n existenele anterioare de rezisten, de noblee, de iubire, de simul sacrificiului, Cerul i va acorda evident favoarea sa i i va conferi misiuni importante.Deci, iat c destinul uman este guvernat de legi precise, matematice. Acest lucru trebuie neles: viitorul vostru depinde de orientarea pe care o dai acum vieii voastre. La fel, ceea ce suntei voi n prezent este rezultatul a ceea ai fcut n trecut. De aceea nu este nici att de folositor s consultai clarvztori pentru a v cunoate existenele voastre anterioare, fiindc ce ai spera s aflai?... Unele persoane au venit s mi spun ce le-au spus unii clarvztori despre trecutul lor i am rmas stupefiat! Despre un brbat, sensibil, amabil, milos, care niciodat nu ar face ru nici unei mute, am aflat c ar fi fost Napoleon. Oh, la, la, ce transformare rapid! Iar un altul, foarte limitat intelectual, a fost Shakespeare... Sunt de acord, dar mi se pare puin neverosimil. De altfel, dac ai cunoate toate persoanele care s-au prezentat la mine drept rencarnri ale sfinilor, sfintelor, geniilor, regilor, reginelor, faraonilor, Iniiailor! i mie clarvztorii mi-au fcut revelaii. Nu v voi spune ceea ce au descoperit despre mine, dar unii au ajuns pn la a afla cine mi-a fost soie, mam sau fiice ntr-o alt via. Ceea ce este extraordinar, este c astzi nu am nici o afinitate fa de acele persoane, am uitat totul! Deseori mi pun ntrebarea: de ce nu reuesc s i recunosc pe ai mei? Am afiniti cu persoane despre care nu mi s-a spus niciodat c mi-ar fi fost prini sau copii, i iat c dintr-odat, mi se prezint alii spunndu-mi-se c mi-au fost fii i fiice, soia mea, mama mea...Nici n acest caz nu spun c ar fi bine s nu credei nimic, nu, deseori exist un smbure de adevr. Cnd o fiin este sensibil i dezvoltat psihic, ea capteaz anumite mesaje din invizibil, dar adesea se strecoar greeli fa de ceea ce crede c a captat i atunci v povestete un amestec foarte ncurcat de adevr i de fals. Pentru a afla ce s reinei, ar trebui s putei verifica. Dar oare toate acestea sunt cu adevrat folositoare? La ce v poate servi revelarea trecutului vostru? Dac ar fi fost cu adevrat de dorit, eu a fi fost primul s o fac. Or, tocmai c nu o fac. Evident, v putei gndi c nu sunt capabil, c mi lipsesc aceste caliti pe care alii le posed la perfecie. Ei bine, credei ce vrei...n orice caz, nu este nici psihologic, nici pedagogic s le vorbeti oamenilor despre rencarnrile lor. Bineneles, n evoluia voastr va veni momentul n care v vei putea ocupa de aceasta, dar va trebui s fii mai evoluai i mai stpni pe voi niv. Imaginai-v c vi se reveleaz c cineva v-a fost cel mai mare duman n trecut, c v-a asasinat. Dac suntei slab, dac nu v stpnii, ce se va ntmpla?... Deci sunt revelaii periculoase, ele risc s v tulbure i s trezeasc n voi anumite sentimente care v mpiedic evoluia. De ce Divinitatea le-ar ascunde oamenilor cunoaterea ncarnrilor lor, dac acest lucru este att de important? Dac i-a fcut s uite acest lucru, trebuie s exist un motiv, nu?... Pur i simplu pentru a evita noi rtciri.Att timp ct nu v ndoii de rul pe care vi l-a fcut o persoan sau alta, o suportai, o ajutai. Dac ai ti, cum v-ai purta? Imaginai-v un tat i o mam care ar afla c odraslele lor le-au fost cei mai mari dumani ntr-o alt via, ce complicaie! Este mai bine s nu tie i astfel ei i iubesc, i cresc i, achitndu-se fa de ei, i pltesc karma. Divinitatea a dorit s lase oamenii n necunoaterea anumitor situaii pentru ca ei s se poat achita mai bine de datoriile ce le au unii fa de ceilali. Bineneles, unei fiine foarte evoluate, foarte stpn pe ea nsi, i poi revela totul fr vreun pericol, dar asemenea fiine sunt rare.Atunci, eu v sftuiesc s v lsai rencarnrile n pace, revelaiile lor nu v vor aduce nimic. Mai ales dac trebuie s vi se spun c ai fost un anume sfnt, un anumit prin sau Iniiat, aa cum procedeaz unii care dorind s v aib la cheremul lor, obinnd astfel ajutorul sau banii votri, v inventeaz ncarnri att de mree nct v orbesc... i v mbrobodesc! Da, aa se mbrobodesc oamenii! Cnd le povestim asemenea istorii, o facem nu pentru binele lor, ci pentru a-i subjuga. Dac dorii cu adevrat s le facei bine fiinelor, ar f mai bine s le revelai lacunele, slbiciunile, dect s le ameii cu trecutul lor glorios... mai ales dac nu este adevrat! i chiar dac este adevrat, esenial este ceea ce sunt acum, i nu ceea ce au fost n trecut. De ce s ne delectm mereu cu trecutul? Prezentul este important, i n prezent exist ntotdeauna nite lacune de ndreptat, cteva slbiciuni de corectat.Bineneles, oamenilor nu le place s li se vorbeasc despre slbiciunile lor, eu tiu acest lucru, dar este un motiv n plus pentru a avea curajul s o facem: acest lucru arat c suntem dezinteresai. Este ceea ce face un adevrat Iniiat, un adevrat Maestru. Cu riscul de a v pierde prietenia, v scutur i v spune lucruri neplcute pentru a v ajuta s nu v pierdei, el dovedete c v este prieten, adevratul vostru prieten. i dac n acel moment nu nelegei, v suprai i l prsii... este foarte bine! Ce poate face un Maestru cu un prost care nu cere dect complimente i laude? Pentru a vedea cu cine are de-a face, un Maestru va ncepe prin a v vorbi despre slbiciunile voastre, i apoi, cnd va vedea cum reacionai, cum nelegei, va hotr dac trebuie s v reveleze minuni despre trecutul sau despre viitorul vostru.

Cap. 6 - Iubii i ochii vi se vor deschide

Deseori am ntrebat unele persoane de ce doresc att de mult s i dezvolte clarvederea. Ele mi-au rspuns: Pentru a-i ajuta pe toi aceia care au probleme, care sufer... Datorit clarvederii, i putem avertiza, le putem da sfaturi... Ei bine, nu, nu i ajutm pe oameni vznd ce probleme au sau avertizndu-i de pericolele care i amenin.Cum bine tii, nu putem mpiedica mereu mplinirea unor evenimente numai fiindc le vedem c se apropie. Apoi, eu v-am mai spus, n viaa zilnic este mai bine adesea s nu vedem ce se ntmpl n mintea sau inima oamenilor. Da, nu i putem ajuta dac avem ochii prea deschii, i deseori este preferabil s nu vedem nimic. Ignorana ne face s i mai iubim nc, s fim amabili cu ei i s dorim s le facem bine.S nu credei nici c, asemenea multor mediumi, dac simii durerile sau necazurile oamenilor, vei putea s le venii mai mult n ajutor. Pentru a-i nelege i a-i ajuta pe alii, nu este necesar s resimii i s trii exact ceea ce ei triesc. Este chiar preferabil s nu le trii, fiindc aceasta este o form de simpatie ce v menine adesea n planul astral. Este mai bine s ncercai s v ridicai pn la planul mental pentru a judeca, a raiona. Dac suntei suficient de ateni, dac tii s ascultai, s observai persoanele plecnd de la cteva trsturi ale lor, este posibil ca, exersndu-v, s ghicii ceea ce ele sunt, ce simt, ce gndesc, de ce au nevoie, fr s fii voi niv afectai. Anumite fiine posed o acuitate psihologic care este o form de clarvedere. Atunci cnd te mulumeti s simi fr s nelegi i s cunoti, nu numai c devii vulnerabil, dar nu poi fi cu adevrat folositor celorlali.Eu v-a spune c adevrata clarvedere asupra fiinelor provine de la capacitatea de a uita puin de sine. Cel mai sigur mijloc de a deveni sau a rmne orb este acela de a te considera buricul pmntului fcnd ca totul s convearg spre tine, spre interesele, satisfaciile personale ca i cnd nimic altceva nu ar mai exista.Multe probleme i chiar tragedii ar putea fi evitate n familii, dac ar fi existat aici mai puin egoism. De exemplu, un so complet acaparat de satisfacerea ambiiilor profesionale sau politice, i petrece timpul departe de cas, n cltorii, n ntlniri. Atunci cnd ajunge acas, obosit, preocupat, i mbrieaz distrat soia i nu o ntreab nici mcar ce mai face, ce griji are sau ce dorete. Att de preocupat de propriile afaceri, el nu vede c ea este pe cale s se schimbe fiind deopotriv de obosit, de plictisit, dorindu-i un alt mod de via. i atunci cnd ajunge acas ntr-o sear, descoper cu stupefacie c soia sa a plecat i nu nelege de ce. Ce va face atunci acest so orb? Va merge s consulte o clarvztoare ca s vad dac soia va reveni! El putea vedea tot ce risca s se ntmple, dar nu a vzut nimic, iar acum o clarvztoare trebuie s vad n locul lui!n alte cazuri, tatl i mama, ocupai cu problemele lor, nu observ deloc ceea ce se petrece cu copiii lor, pn n ziua cnd descoper nspimntai c, n loc s mearg la coal, acetia colind pe strzi sau la filme, fur sau se drogheaz...Dac ar 11 fost mai puin egoiti, ar h simit pericolele ce le ameninau copiii.Desigur, ascultndu-m spunnd c, pentru a deveni clarvztor, trebuie s te ocupi de alii, suntei dezamgii, spernd altceva. Ei bine nu, metoda pe care v-o dau aici este cea mai bun, cea care v poate fi cu adevrat folositoare: aceea de a-i asculta pe ceilali, de a-i nelege, de a-i respecta i chiar de a-i iubi, dac putei. n acest fel devenii cu adevrat ageri, intuitivi.Atunci cnd un copil este foarte mic, el nu are alte preocupri dect s se hrneasc, s ating i s-i nsueasc obiectele nconjurtoare, s atrag atenia asupra sa i, de ndat ce nu obine ceea ce dorete, el strig, plnge, bate din picioare. Copilul este un mic monstru de egoism. Da, dar la aceast vrst este normal, este natural. Adulii, tatl, mama neleg c nu i pot cere altceva. Dar dac se comport la fel atunci cnd este mai mare, va fi certat, primete chiar cteva palme, fiindc trebuie s se schimbe i s nceteze s se mai gndeasc numai la sine. Mai trziu va simi nevoia de a forma un cuplu, de a avea copii...De ce Inteligena Cosmic a aranjat astfel lucrurile? Pentru a-i face pe oameni s se ocupe de alte fiine dect ei nii, ncepnd cu soul, cu soia, i mai nti cu copiii. Dar oare ci au neles lecia pe care vrea s le-o dea Inteligena Cosmic? Ci sunt capabili s uite cu adevrat de ei nii pentru a se gndi mcar numai la familia lor?Ct despre aceia care au reuit, trebuie s tie c acest cerc al familiei nu este un scop de atins. Scopul const n a te gndi la colectivitate. Desigur, cercul familial este nceputul colectivitii: familia l ajut pe individ s ias din sine; dar, la rndul ei, nu trebuie s-l limiteze, s-l acapareze n ntregime. Fiecare individ trebuie s mearg mai departe, s aib o viziunea mai larg i s ncerce s se gndeasc la marea familie a omenirii. La fel cum i iubete propria familie, discipolul trebuie s se strduiasc s iubeasc toate celelalte fiine ca i cum ar face parte din acea familie. Atunci el simte cum se trezete o alt contiin, o alt viziune, el devine clarvztor, un adevrat clarvztor.Omul obine adevrata clarvedere numai atunci cnd inima sa ncepe s iubeasc. Da, adevrata clarvedere, adevraii ochi se afl n inim; i n intelect, dar mai mult n inim. Ce vedei la persoana iubit? Lucruri pe care de obicei nimeni nu le vede. Se spune c iubirea te face orb. Nu, iubirea deschide ochii. Brbatul care iubete o femeie o consider asemntoare cu o divinitate...i s nu i spunei cumva c se neal! De altfel, oare ele se neal ntr-adevr? n aparen, da. Dar n realitate dac cineva pare c exagereaz n privina frumuseii fiinei iubite, nseamn c el o vede aa cum Dumnezeu a creat-o la origine, sau aa cum v a fi la sfritul evoluiei sale, cnd va reveni n snul Divinitii.Nu s-a neles nc bine puterea mrea a iubirii: iubirea este aceea care deschide ochii. Daca cineva dorete s devin clarvztor, trebuie s nceap cu iubirea. Trebuie s strige asemenea orbilor din Evanghelii: Fie-i mil de noi, Doamne! Iar ntr-o bun zi lumina cosmic va veni i va ntreba: Ce vrei s fac pentru tine? - S-mi deschizi ochii! - Bine. Iar ochii vi se vor deschide.

Cap. 7 - Mesajele cerului

Muli oameni se plng: Eu m rog, cer ajutorul Cerului, dar nu primesc nici un rspuns, Cerul nu m aude, nu m ascult. Nu, deloc, ei nii nu tiu s asculte rspunsurile.Trebuie s tim c n organismul nostru psihic se produc aceleai fenomene ca n organismul nostru fizic. Acela care respir un aer viciat, care se hrnete cu o mncare stricat, introduce n organismul su impuriti pe care acesta nu ajunge s le elimine, iar schimburile nu se mai fac corect ntre corpul su fizic i forele naturii. n acelai fel, acela care nu-i controleaz niciodat gndurile, sentimentele i faptele, introduce impuriti n organismul su psihic iar aceste impuriti formeaz un ecran opac ntre el i lumea divin; evident, n acel moment, comunicaiile sunt ntrerupte.Lumea divin rspunde la ntrebrile noastre, ne trimite mereu mesaje, dar trebuie s ne pregtim s le primim, iar a ne pregti nseamn s ne ameliorm modul de via lucrnd asupra gndurilor, sentimentelor i faptelor noastre pentru a le purifica. Cte persoane care-i nchipuiau c au auzit vocea Cerului au czut prad celor mai mari rtciri! Fiindc vocea Cerului a trecut prin prisma deformat a naturii lor inferioare. Am ntlnit attea cazuri n viaa mea! Cazuri cu adevrat ngrozitoare: persoane care au venit s mi spun sau s mi cear din partea Cerului lucruri complet lipsite de sens. i mi-a fost imposibil s le scot aceste idei din cap: Cerul le trimitea, iar eu trebuia s ascult ordinele Cerului pe care ele mi le transmiteau. Desigur, cum eu nu ascultam deloc, ele se ncpnau pn aproape chiar s-i piard minile. Eram trist s le vd astfel, dar ce era de fcut? Pentru alii era mai puin grav, vocile Cerului nu cereau nimic extravagant iar eu surdeam lsndu-le impresia c i credeam.Eu v-am spus deja, regiunea inferioar a lunii este o regiune fumurie, cea a iluziilor, a rtcirilor. Or, tocmai cu aceast regiune inferioar a lui Iesod sunt n legtur un mare numr de aa zii mediumi, vindectori, radiesteziti, clarvztori etc. Eu nu spun c acetia nu posed nici o capacitate, dar ceea ce critic la majoritatea lor, este pretenia lor. Imediat ce-i descoper cel mai mic har n acest domeniu, n loc s-i spun c trebuie s lucreze pentru a dezvolta aceast nzestrare, ei alearg n stnga i n dreapta pentru a face previziuni i a transmite mesajele Cerului. Unii dau chiar data sfritului lumii i i avertizeaz pe conductorii statelor!mi vei spune: Dar de ce nu credei c unele fiine primesc cu adevrat mesaje de la Domnul? Ba da, eu cred, numai c atunci cnd compar toate aceste mesaje adresate, se pare, de Dumnezeu nsui, sunt obligat s constat ct sunt de contradictorii. Sunt de acord c ele vin de la Dumnezeu nsui, numai c exist mai degrab impresia c ele vin de la mai multe diviniti i, dup cum tii, exist attea entiti n planul astral care doresc s joace acest rol! Fiina care nu are discernmnt este pierdut, ea cade n capcana lor. Dac ar ti fost Dumnezeu nsui care vorbea prin gura acestor mesageri, mesajele ar fi avut mcar acelai coninut, acelai stil, aceeai nelepciune, ar fi dat acelai gen de sfaturi. Dar iat c unora Domnul le adreseaz cuvinte mree, sublime, iar altora El le povestete nite istorioare puerile, ridicole sau chiar lipsite de sens...i ne este ruine pentru El!Toi aceti profei, mediumi, vindectori i mesageri ai Cerului ar fi mai bine inspirai dac ar ncepe s se instruiasc puin pentru a primi mai bine mesajele i a avea un mai mare discernmnt, nainte de a vorbi sau aciona n numele Domnului, ar trebui s verifice de unde vine vocea care le vorbete. nainte de a dori s i instruiasc sau s i vindece pe alii, este de preferat s te instruieti pe tine nsui, fiindc dac nu ai studiat cum trebuie, este foarte uor s cazi n plasa iluziilor i s faci greeli. Chiar i cursurile tiinei oficiale sunt absolut necesare n anumite cazuri. De exemplu, cursurile de medicin. Fiindc este foarte periculos s ncepi s vindeci oamenii, creznd c ai primit dintr-odat un har de vindector. Desigur, exist fiine care, datorit practicrii unor anumite virtui i a unei iubiri imense pentru oameni, au dobndit un magnetism ce le permite s acioneze benefic asupra strii lor fizice, dar acestea sunt rare. Acela care dorete cu adevrat s i vindece pe oameni trebuie s nceap prin a urma studii de medicin, altminteri risc s i mbolnveasc i mai mult pe acetia. Eu nu vreau s spun desigur c medicina oficial este ideal, deoarece n cercetrile sale, ea nu depete adesea corpul fizic, dar cunotinele pe care le ofer sunt indispensabile. Dac dorii apoi s mergei mai departe i s v orientai cercetrile n alte domenii mai subtile, mai spirituale, este foarte bine, dar s nu ncepei s vindecai oamenii fr vreun studiu sau o cercetare prealabile. Iar vocile care i mping pe unii n acest sens nu vin deloc de la Cer.Diferitele discipline prescrise de religiile ntregii lumi (izolare, post, abluiuni, rugciune) au ca rol pregtirea fiinelor pentru a primi n bune condiii curenii i mesajele Cerului. Desigur, n realitate nu actul de a posti sau a te izola este esenial n sine. Esenial este de a efectua o lucrare interioar de curare, de purificare: a-i ameliora gndurile, sentimentele i faptele. Acela care nu s-a decis s ndeplineasc aceast lucrare ar face mai bine s nu se ocupe de spiritualitate, altfel va deveni un pericol pentru sine nsui i pentru alii. Att timp ct nu te-ai eliberat de toate prejudecile, de toate ideile preconcepute, de toate tendinele inferioare, nu exist nimic mai ru dect s te consideri un mesager al Cerului, un instrument al Cerului. S-au vzut oameni care au devenit astfel clii familiei lor sau chiar ai poporului lor. Numai acela care este cu adevrat pur i dezinteresat poate pretinde c este un mesager al Cerului.Totul n natur scoate n relief aceast lege: calea trebuie eliberat pentru ca viaa s circule, pentru ca lumina s ptrund, pentru ca aceti cureni celeti s circule. De ce pietrele preioase au atta valoare? Fiindc ele sunt transparente, fiindc las lumina s treac...Iar dac natura a reuit s lucreze att de formidabil asupra unor materiale, afinndu-le, purificndu-le, colorndu-le pentru a face din ele aceste minuni pe care le admirm astzi: cristalul, diamantul, safirul, smaraldul, topazul, rubinul, de ce fiina uman nu ar reui s fac aceeai lucrare n sinea sa? Ce sunt rugciunea i meditaia? Activiti datorit crora omul ajunge s purifice i s ilumineze totul n sine pn n ziua n care va deveni ca o piatr preioas. Iar Dumnezeu, care apreciaz pietrele preioase, le va aeza n coroana sa. Desigur, este simbolic, dar absolut adevrat. Ci dintre voi se gndesc c au de ndeplinit aceast lucrare: s devin o piatr preioas? Nu foarte muli.S nu mai vorbim despre majoritatea oamenilor: pentru ei esenialul const n reuita material, n a tri toate plcerile, n a-i satisface ambiiile, iar purificarea este pe ultimul loc. Ei i petrec vremea nnegurndu-se, murdrindu-se, iar apoi sunt uimii c se afl n stri jalnice. Foarte simplu, fiindc triesc o via impur, i nu tiu s fac vreo diferen ntre ceea ce este pur i impur. i totui, este primul lucru ce trebuie cunoscut nainte de a face o selecie. Toat lumea face zilnic o selecie, nlturnd n cazul hranei oasele, pielea, smburii sau o alt parte necomestibil din alimente. Ei bine, trebuie nvm s o facem deopotriv pentru aceast alt hran care sunt gndurile i sentimentele, astfel ca s eliminm toate elementele de egoism, de agresivitate, de nedreptate. Iat sarcina cea mai important pentru discipol, i din moment ce constituie sarcina cea mai importat, trebuie s i consacrm zilnic mult timp. Restul nu are nici o importan comparativ cu problema seleciei propriilor gnduri i sentimente. Fiindc toate activitile v vor fi pervertite att timp ct aceast problem nu a fost corect rezolvat.Toi aceia care nu lucreaz cu adevrat s transforme modul lor de via, care continu s se lase atrai de dorinele lor inferioare, fr s fac nimic ca s le stpneasc, chiar dac solicit Cerului s i lumineze, rspunsul care l vor primi va fi mincinos. Vei replica c anumii clarvztori care au un har real duc totui o via dezordonat. Da, este adevrat, n alte ncarnri au fcut cu siguran eforturile necesare pentru a dezvolta aceast calitate, i chiar dac acum s-au destins, ei o posed nc, fiindc nu poi pierde de azi pe mine o capacitate pe care ai dobndit-o dup mult munc; dar dac nu se vor ndrepta, ei o vor pierde. Acest lucru este adevrat i pentru celelalte nzestrri sau caliti. Dac dorii s le pstrai, nu trebuie s trii oricum.Cerul ne vorbete zilnic, ne trimite mesaje, dar aceste mesaje, care sosesc dintr-un spaiu n care materia este extrem de subtil, trebuie s strbat toate straturile impure pe care le-am acumulat n jurul nostru, i ele sufer deformri. Luai un b, introducei-l ntr-un vas cu ap cu perei transpareni i observai: exact n locul n care ptrunde n ap, bul pare frnt. Diferena de densitate dintre aer i ap este cea care produce acest efect de deformare. La fel se ntmpl i n planul psihic: cu ct lucrurile trebuie s coboare ntr-o materie dens, cu att mai mult ele vor fi deformate. Pentru a le cunoate aa cum sunt n realitate, trebuie s te poi ridica cu ajutorul gndului pn la lumea subtil din care ele au provenit. O minte greoaie nu poate primi adevrurile sublime ale Cerului.Strduii-v deci s v purificai, s v curai, s v nnobilai: n acel moment, i numai n acel moment, vei primi rspunsuri clare, limpezi, adevrate din partea Cerului. Altminteri, exist attea riscuri de erori nct este mai bine s nu ascultai ceea ce primii. Chiar dac lumea contemporan a aezat intelectul, planul fizic, materia pe primul loc, multe fiine posed n realitate o anumit nzestrare mediumnic, o anumit clarvedere, i este adevrat c ele capteaz elemente din lumea invizibil; dar acestea sunt elemente foarte amestecate n care este mai bine s nu te ncrezi. Numai puritatea, nobleea, armonia pe care un medium le eman i pot confirma acestuia autenticitatea.

Cap. 8 - Lumina vizibil i lumina invizibil: svetlina i videlina

Atunci cnd citim cartea Facerea, descoperim c primul eveniment al creaiei a fost apariia luminii. n prima zi Dumnezeu a spus: S fie lumin! Lumina a fost deci ntia suflare pe care Domnul a scos-o din haos. n a doua zi Dumnezeu a separat apele din nalt de apele de jos. n a treia zi, El a adunat apele ntr-un singur loc pentru a face loc pmntului, astfel ca acesta s dea semine. Iar n a patra zi a creat soarele, luna i stelele...Dar care este atunci lumina creat n prima zi, dac soarele nu exista nc? Era lumina primordial care nu este cea a soarelui pe care l vedem i datorit creia avem i noi posibilitatea de a vedea.Exist deci n realitate dou feluri de lumin: lumina vizibil i lumina invizibil care este chintesena creaiei. Unele limbi dau de altfel acestor dou feluri de lumin o denumire diferit. De exemplu, n limba bulgar, exist dou cuvinte: svetlina i videlina. Cuvntul svetlina definete lumina fizic i este format pe rdcina verbului care nseamn a strluci. Cuvntul videlina denumete lumina spiritual i este format pe rdcina verbului care nseamn a vedea. Fiindc numai lumina spiritual ne poate oferi adevrata viziune. i fiindc lumea a fost creat prin ea, ea este aceea care ne descoper secretele creaiei.n a patra zi, n momentul n care Dumnezeu a creat soarele, luna i stelele, a aprut deci svetlina care nu este dect o manifestare mai material a lui videlina. Iar soarele, care nu este n realitate o minge de foc aa cum ne nchipuim, ci o entitate vie, o creatur dotat cu contiin, primete aceast lumin subtil, invizibil, videlina, i o transform n lumin vizibil, svetlina, datorit creia el lumineaz universul. Videlina este aceea care, materializndu-se, produce svetlina, lumina fizic.Cum aceast lumin, videlina, este chiar materia creaiei, ea este difuzat peste tot de-a lungul spaiului i ptrunde n orice lucru. Omul nu o vede nc, nu o simte fiindc nu este nc destul de dezvoltat spiritual pentru a percepe o realitate att de subtil, dar concentrndu-se adesea asupra acestei lumini, meditnd asupra ei, el i poate afina ntr-att percepiile nct nu numai c ncepe s o simt, dar o atrage la el i ncet-ncet ea i impregneaz ntreaga fiin.Hristos a spus: Eu sunt lumina lumii.' Lumina lumii este soarele. Dar Hristos este mai mult dect soarele, i n acest caz trebuie s nelegem c, dincolo de lumina vizibil a soarelui fizic, exist o alt lumin care este adevrata lumin a soarelui, spiritul soarelui: videlina. Despre aceast lumin vorbea Iisus i cu ea se identifica. La tel cum lumina material, svetlina, ne permite s vedem obiectele din planul fizic cu ochii notri fizici, lumina interioar, lumina lui Hristos, videlina, ne d acces la lumea divin. Trebuie s nvm ce reprezint aceast lumin, cum s trim cu ea, n ea, s lucrm zilnic ca s i simim infimele particule i s le condensm n noi, pn n momentul n care vom fi capabili s le proiectm ca pe nite raze asupra obiectelor i fiinelor lumii invizibile, care ne vor aprea atunci n realitatea lor sublim.La originea, la nceputului oricrui lucru, se gsete lumina. Iar lumina este Hristos, Spiritul solar. Spiritul lui Hristos se manifest mai nti n sefirotul Hohmah, prima slav. El este Cuvntul despre care Ioan spune n Evanghelia sa c nimic nu a fost fcut fr el. El se manifest sub un alt aspect n sefirotul Tiferet, soarele. Tiferet i are deci rdcinile n Hohmah unde strlucete videlina, lumina divin.Dimineaa, atunci cnd mergei la rsritul soarelui, gndii-v c legndu-v de el, v legai de spiritul su. Da, de spiritul soarelui care este spiritul lui Hristos, o emanaie a lui Dumnezeu nsui. Nu este ndeajuns s v expunei la soare, s-l privii: pentru a intra cu adevrat n legtur cu chintesena luminii sale, trebuie ca spiritul vostru s se poat expune, s se lege de el, s fuzioneze cu el. n momentul n care v cufundai n lumea luminii, cteva particule din aceast lumin ptrund n voi i primii revelaia splendorii divine.

Cap. 9 - Gradele superioare ale clarvederii

V-ai gndit oare c, pentru a putea vedea tot ceea exist n jurul nostru, trebuie ca razele luminoase s ating obiectele sau fiinele pentru a ni le face vizibile? Unii au numit soarele lampa universului pentru a exprima ideea c datorit lui lumea este luminat i vedem tot ceea ce ne nconjoar. Iar atunci cnd nu putem fi luminai de soare, avem nevoie de o alt surs de lumin: becuri electrice, lumnri, lanterne, faruri...Obiectele nu sunt deci vizibile dect n msura n care lumina cade asupra lor i le lumineaz, aceasta constituind att o lege a lumii fizice ct i a lumii spirituale. Dar n lumea spiritual nu exist lmpi pe care s le putem aprinde aa cum facem cu lampa de pe scar sau cu cea din camera noastr. Dac dorim s vedem ceva aici, trebuie s proiectm o lumin din noi nine. Iat de ce foarte puine fiine sunt capabile s vad n planul spiritual: fiindc ele ateapt ca obiectele s fie luminate. Ele nsele nu tiu s proiecteze acele raze care le vor permite s vad. n realitate, toate obiectele din planurile astral, mental, cauzal etc emit lumin, dar radiaia lor nu poate fi captat de ochii notri fizici. Depinde deci de noi ca s ne dezvoltm organele noastre subtile, s aprindem lmpile noastre interioare pentru a proiecta raze care, atingnd suprafaa obiectelor sau creaturilor, le vor face vizibile.Exist mai multe forme de viziune ce poart diferite denumiri n funcie de planurile la care se refer. La nivelul cel mai nalt se manifest viziunea spiritului denumit intuiie. Desigur, aceast viziune nu este material, iar adesea omul nu contientizeaz faptul c vede. Dar n realitate, el vede. Atunci cnd primete deodat revelaia unui adevr superior, divin, nseamn c a reuit s proiecteze foarte departe, foarte sus, din el nsui raze care l fac s vad n univers legi, corespondene, o structur. Lumina spiritului este aceea care face s strluceasc realitatea divin i permite s fie neleas.La un alt nivel, viziunea se numete senzaie, deoarece senzaia vine deopotriv de la un fel de radiaie pe care o proiectai asupra obiectelor sau a creaturilor. Din moment ce le simii, vibrai la unison cu ele, contientizai existena, prezena lor, i este ca i cum le-ai vedea.n sfrit, exist o a treia form de viziune care const n a sesiza, n planul eteric, n planul astral, existena licririlor, a culorilor, a obiectelor, a entitilor care se deplaseaz. Dar, aceia care au aceste viziuni nu neleg n general ceea ce vd, nu tiu s interpreteze, ei trebuie ajutai, sau dac interpreteaz, adesea fac greeli. Deci, acest talent de prezictor nu folosete prea mult, deseori el oprind fiinele din evoluia lor.Exist deci grade i grade ale viziunii. Gradul cel mai nalt este intuiia, care este totodat o nelegere i o senzaie a lumii divine. De aici trebuie nceput i apoi, narmai cu aceast nelegere i cu aceast senzaie superioare, s coborm pn la viziunea planurilor eteric i astral pentru a le strbate i a le studia.n realitate, putem spune c exist dou coli: una care nva dezvoltarea clarvederii ncepnd cu planurile inferioare pentru a ajunge progresiv pn ia viziunea celest, i o alta care nva s te ndrepi mai nti ctre Cauza Primordial, Sursa vieii, Dumnezeu nsui, pentru a cobor apoi spre materie. Dup prerea mea, este de preferat aceast metod: ea comport mai puine pericole deoarece, atunci cnd gndul i inima voastr sunt concentrate asupra Domnului, El este acela care v permite s cunoatei toate regiunile universului i s lucrai acolo fr riscuri. i chiar dac dorii s cunoatei Infernul i spiritele care locuiesc aici, Dumnezeu nsui vi le va arta sub protecia sa.Vei spune. Dar de ce ne vorbii despre cunoaterea Infernului? Pentru a ajunge n vrful evoluiei, marii Iniiai sunt obligai s coboare pn n Infern. Dac evit Infernul de frica a ceea ce i amenin, ei au lacune, nu posed cunoaterea total a creaiei. Desigur, nainte de a cobor, ei trebuie s fi dezvoltat anumite caliti indispensabile: cunoaterea, fora, stpnirea de sine...i mai ales s posede o aur puternic care s i ocroteasc. Spiritele inferioare i chiar demonii tremur n faa Iniiatului fiindc simt c el posed focul, fulgerul. De aceea stau la distan n timp ce el strbate aceste regiuni n care i sunt revelate natura i manifestrile rului, legile kharmei i pedepsele aplicate creaturilor care au nclcat regulile divine, Iisus nsui a cobort n Infern unde a eliberat unele suflete.Aceia care doresc s dezvolte clarvederea ncepnd cu planurile inferioare folosesc adesea droguri pentru a excita anumii centri psihici i este foarte periculos. Mai nti, aceste droguri atac sistemul nervos, i apoi, creaturile care locuiesc n regiunile planurilor eteric i astral nu doresc s fie vzute i observate, fiind deseori foarte ostile acelora care i deranjeaz. De aceea ele fac totul pentru a-i rtci i tulbura, pentru a-i obliga s se ntoarc napoi. Mii de persoane cad victime astfel ctorva crmpeie de cunotine pe care le-au extras din cri. Aceia care caut s ptrund n aceste regiuni fr s fi dezvoltat mijloace de aprare eficace precum lumina i stpnirea de sine, sunt expui nu numai unor puteri dumnoase, dar sunt ncetinii i n evoluia lor.Un adevrat Iniiat tie c lucrnd neobosit ca s se purifice, s dezvolte nelepciunea, iubirea, stpnirea de sine, va atinge ntr-o bun zi culmea. Iar de ndat ce a ajuns n vrf, materia fiinei sale este att de purificat nct ea se impregneaz chiar din chintesena Sufletului Universal. Aceast chintesen unde totul se nregistreaz i ofer posibilitatea de a vedea i simi ceea ce dorete s cunoasc. Astfel, prin lucrarea sa, el a obinut puterea dar deopotriv i clarvederea.De altfel, se observ bine, clarvederea mediumilor se limiteaz mereu mai mult sau mai puin la planul astral, ea fiind incapabil de a ptrunde misterele universului. Atunci cnd se cere unui medium s ating regiuni foarte ndeprtate pentru a rspunde unor ntrebri de ordin spiritual, cosmic, de multe ori el nu este capabil. Ei bine, o clarvedere ce nu poate servi la nlarea fiinei umane nu are nici o valoare pentru un adevrat spiritualist. De aceea el nu se oprete deloc, i parcurge aceste regiuni ale planului astral chiar cu ochii nchii.nelegei-m bine, fiindc acestea sunt lucruri foarte serioase: nainte de a v lansa n tot felul de experiene psihice ce pot s fie foarte periculoase pentru voi, exersai-v mai nti stpnirea de sine, supravegheai-v dorinele, aspiraiile. n acel moment, suntei siguri c, chiar expui pericolelor, vei ti s v aprai. Dar dac nu v-ai exersat, vei fi vulnerabili, nu v va mai rmne dect s strigai, s v plngei peste tot de ceea ce vi s-a ntmplat. Primesc attea scrisori de la oameni care mi povestesc c sunt urmrii de montri, c triesc n Infern i, evident, se ntreab cum li s-au ntmplat toate acestea. i totui este simplu: cutnd s ptrund n lumea astral pentru motive nu prea catolice, curiozitatea, poftele nemsurate, ei au atras entiti care i fac s triasc cu adevrat n Infern. Fiindc acesta este Infernul: lumea astral inferioar.Discipolul este nvat la coala Divin c trebuie s se preocupe mai nti s posede rdcini solide, fr de care va fi expus cutremurelor de pmnt, tornadelor, cicloanelor. Or, adevratele rdcini ale omului se afl n Cer, de aceea discipolul trebuie mai nti s se lege de Creator, de lumina pur celest, pentru a-i fixa n profunzime rdcinile sale n lumea divin. Astfel, atunci cnd va cobor pentru a explora alte regiuni, va avea un punct de sprijin att de solid, va fi legat att de bine de Cer nct nic


Recommended