Home >Automotive >13602565 paulo-coelho-jurnalul-unui-mag

13602565 paulo-coelho-jurnalul-unui-mag

Date post:25-Dec-2014
Category:
View:192 times
Download:0 times
Share this document with a friend
Description:
 
Transcript:
  • 1. Jurnalul unui mag de Paulo Coelho Iar ei au zis: Doamne, iat aici dou sbii. Zis-a lor: Sunt de ajuns. (Luca XXII, 38) 2
  • 2. Jurnalul unui mag (Pelerin spre Compostella) Paulo Coelho s-a nscut la Rio de Janeiro, n Brazilia, n august 1947. A nceput studii de drept, dar le-abandonat n 1970 pentru a cltori prin lume. La revenirea n Brazilia, a devenit compozitor de muzici populare, mai ales pentru celebrul cntre Raul Seixas. Paulo Coelho a lucrat i ca ziarist specializat n muzica brazilian. A lucrat la Polygram i CBS pn n 1980, cnd s-a decis s-i reia cltoriile. Prima lui carte, Pelerinul spre Compostella, publicat n Brazilia n 1987, povestete experiena cltoriei sale de 830 km pe jos pe faimosul drum spre Santiago, itinerar strvechi urmat de pelerini pe drumul Sfntului Iacob de la Compostella. Alchimistul a fost publicata n 1988 n Brazilia, i a devenit, puin cte puin, una dintre cele mai bine vndute cri ale tuturor timpurilor n America de Sud. Publicat n 45 de ri i n 34 de limbi, Alchimistul s-a vndut n peste 10 milioane de exemplare n lume. Pe malul rului Piedra ezum i plnsem, publicat n 1994, este tradus n 23 de limbi. Paulo Coelho a mai publicat Brida, Valkiriile, Maktub i Al cincilea munte. 3
  • 3. Acum zece ani, intram ntr-o csu mic la Saint-Jean-Pied-de-Port, convins c-mi pierdeam timpul degeaba. Pe vremea aceea, cutarea mea spiritual era legat de ideea c existau secrete, drumuri misterioase, oameni capabili s neleag i s controleze lucruri interzise majoritii muritorilor. De aceea, a strbate drumul oamenilor obinuii mi se prea un proiect lipsit de interes. O parte din generaia mea inclusiv eu - se lsase fascinat de secte, societi secrete i de prerea c ceea ce este dificil i complicat ne duce totdeauna la nelegerea misterului vieii. n 1974, a trebuit s pltesc asta foarte scump. Totui, dup ce frica a trecut, o fascinaie a ocultului s-a instalat n viaa mea. De aceea, cnd maestrul meu mi-a vorbit de drumul Sfntului Iacob, am gsit ideea acestui pelerinaj obositoare i inutil. Am ajuns chiar s iau n considerare posibilitatea de a prsi RAM-ul, o confrerie mic i fr importan, bazat pe transmiterea pe cale oral a limbajului simbolic (iniieri transmise de la maestru la discipol).1 Cnd, n final, mprejurrile m-au fcut s neleg ce-mi cerea maestrul meu, am hotrt c o voi face n felul meu. La nceputul pelerinajului, ncercam s fac din Petrus vrjitorul Don Juan, personaj la care recurge Carlos Castaeda pentru a explica contactul su cu extraordinarul. Credeam c, cu puin imaginaie, a putea face experiena parcurgerii drumului Sfntului Iacob una agreabil i c a putea nlocui revelatul prin ocult, simplul prin complex, i luminosul prin misterios. Dar Petrus a rezistat de fiecare dat cnd am ncercat s-l transform n erou. Acest fapt a fcut relaia dintre noi foarte dificil, i, n final, ne-am desprit, simind i unul i altul c aceast intimitate nu ne-a dus nicieri. La mult vreme dup aceast desprire, am neles ce-mi adusese de fapt experiena aceasta. Astzi, aceast nelegere este tot ce am mai de pre: extraordinarul se gsete pe calea oamenilor obinuii. Ea mi permite s nfrunt toate riscurile pentru a merge pn la captul lucrurilor n care cred . Ea mi-a dat curajul s scriu prima mea carte, Pelerin spre Compostella (Jurnalul unui mag). Ea mi-a dat fora s lupt pentru carte, chiar dac mi se spunea c este imposibil pentru un brazilian s triasc din literatur. Ea m-a ajutat s gsesc demnitate i perseveren n Lupta cea Bun n care trebuie s m nfrunt n fiecare zi pe mine nsumi, dac vreau s continui s parcurg drumul oamenilor obinuii. Nu l-am mai vzut niciodat pe ghidul meu. Cnd cartea a fost publicat n Brazilia, am ncercat s-l contactez, dar nu mi-a rspuns. Cnd a aprut traducerea n englez, eram mulumit la gndul c va putea n sfrit s citeasc versiunea mea referitoare la ceea ce trisem mpreun. Am ncercat din nou s-l gsesc, dar i schimbase numrul de telefon. Zece ani mai trziu, Pelerin spre Compostella (Jurnalul unui mag) este tiprit n ara unde am ntreprins cltoria. Pe pmnt francez l-am ntlnit pe Petrus pentru prima oar. Sper s-l ntlnesc ntr-o bun zi, pentru a-i putea spune: Mulumesc, i dedic aceast carte. PAULO COELHO 1 RAM(Regnus Agnus Mundi) este un ordin strvechi de origine catolic, fondat n 1492, care studiaz limbajul simbolic printr-un sistem oral de nvturi. De fapt, maestru i discipol sunt de fapt mai mult denumiri folosite pentru a organiza ucenicia, care se face prin ducerea la ndeplinire de nsrcinri, n care fiecare persoan i caut propriul rspuns. Ordinul nu are sediu, nu posed vreo nvtur ocult, i principiul su de baz este c poi nva doar dac peti nainte. 4
  • 4. PROLOG i fie ca, naintea Feei secrete a lui RAM, s atingi cu minile tale Cuvntul vieii, i s primeti o asemenea for, nct s devii mrturisitorul lui pn la sfritul Pmntului. Maestrul a ridicat noua mea sabie, fr s-o scoat din teac. Flcrile au tremurat n foc, semn favorabil care arta c ritualul trebuie s continue. Atunci, m-am aplecat, i cu minile goale am nceput s sap pmntul din faa mea. Era noaptea de 2 ianuarie 1986, i ne aflam pe vrful unui munte din Serra do Mar, aproape de formaiunea numit Acele Negre. n afar de Maestrul meu i de mine, se mai aflau acolo soia mea, unul dintre discipolii mei, un ghid local i un reprezentant al marii confrerii care reunete toate ordinele ezoterice din lumea ntreag, cunoscut sub numele de Tradiie. Toi cinci inclusiv ghidul, care fusese prevenit n legtur cu ce avea s se ntmple, participau la consacrarea mea ca Maestru al ordinului RAM, o veche confrerie cretin fondat n 1492. Spasem n pmnt o groap nu prea adnc, dar mare. Cu mult solemnitate, am lovit pmntul pronunnd cuvintele rituale. Atunci, soia mea s-a apropiat. Mi-a dat sabia de care m servisem timp de mai bine de 10 ani i care fusese sprijinul meu n tot acest timp. Am depus sabia n groap, am acoperit-o apoi cu pmnt i am nivelat solul. n timp ce eu realizam aceste gesturi, retriam amintirea ncercrilor pe care le trecusem, lucrurilor pe care le nvasem, i fenomenelor pe care eram n stare s le provoc, prin simplul fapt c purtam cu mine aceast sabie att de veche, marea mea prieten. Acum, pmntul avea s o devoreze, metalul lamei sale i lemnul mnerului aveau s hrneasc din nou locul din care-i trsese atta putere. Maestrul se apropie i puse noua mea sabie n faa mea, chiar pe locul unde o ngropasem pe cea veche. Apoi, toi i-au deprtat braele i Maestrul a fcut ca n jurul nostru s se formeze o lumin ciudat, care nu lumina, dar care era vizibil i ddea siluetelor o culoare diferit de galbenul pe care-l proiecta focul. Trgndu-i din teac propria sa sabie, el mi-a atins umerii i capul, spunnd: Prin puterea i dragostea ordinului RAM, te numesc Maestru i cavaler al Ordinului, astzi i pentru toate zilele care-i rmn de trit. R de la Rigoare, A de la drAgoste, M de la coMpasiune; R de la Regnum, A de la Agnus, M de la Mundi. Cnd vei avea sabia ta, f n aa fel ca ea s nu rmn prea mult vreme n teac, pentru c ar putea rugini. Dar cnd va iei din teac, f ca ea s nu se ntoarc niciodat n ea fr s fi mplinit ceva bun, sau s fi deschis o cale. Cu vrful sabiei sale, m-a nepat uor pe cap. Nu mai trebuia s tac. Nu mai era necesar s ascund lucrurile de care eram capabil, nici s ascund miracolele pe care nvasem s le realizez pe calea Tradiiei. ncepnd din acel moment, eram unul dintre frai. Am ntins mna s-mi apuc noua sabie, fcut din oel nealterabil i dintr-un lemn care nu putrezete, cu mnerul negru i rou i cu teaca neagr. Dar n momentul n care minile mele au atins teaca i m pregteam s trag sabia spre mine, Maestrul a fcut un pas nainte i m-a clcat pe degete cu o asemenea violen nct am urlat de durere i am lsat din mini sabia. L-am privit fr s neleg. Lumina stranie dispruse i flcrile ddeau feei sale un aspect fantasmagoric. 5
  • 5. M-a privit cu rceal, a chemat-o pe soia mea i i-a dat sabia cea nou. Apoi s-a ntors spre mine, pronunnd aceste cuvinte: ndeprteaz-i mna care-i bate joc de tine! Pentru c aceast cale a tradiiei nu este drumul ctorva alei, ci drumul tuturor oamenilor! i puterea pe care crezi c o ai nu are nici o valoare, pentru c nu este o putere care s se mpart cu ceilali oameni! Ar fi trebuit s refuzi sabia. Atunci, ea i-ar fi fost dat pentru c inima ta era curat. Dar, aa cum m temeam, n momentul sublim, ai alunecat i ai czut. Din cauza aviditii tale, trebuie s porneti din nou n cutarea sabiei tale. Din cauza semeiei tale, va trebui s o caui printre oamenii simpli. i din cauza fascinaiei pe care o simi pentru miracole, va trebui s lupi mult pentru a regsi ceea ce era pe cale s-i fie acordat cu atta generozitate." A fost ca i cum lumea s-ar fi evaporat de sub picioarele mele. Rmsei n genunchi, fr voce, cu mintea golit. Acum c-mi ngropasem vechea sabie, n-o mai puteam lua napoi. i fiindc cea nou nu-mi fusese ncredinat, m aflam din nou n situaia unui nceptor, fr putere i fr aprare. n ziua supremei mele consacrri celeste, violena Maestrului meu, strivindu-mi degetele, m arunca napoi n lumea Urii i a Pmntului. Cluza a stins focul i soia mea, venind spre mine, m-a ajutat s m ridic. Ea era acum pstrtoarea sabiei mele; eu, potrivit regulilor Tradiiei, nu o puteam atinge niciodat fr permisiunea Maestrului meu. Am cobort prin pdure n tcere, urmnd lanterna cluzei, i am ajuns n cele din urm la un mic drum de ar unde erau parcate mainile. Nimeni nu i-a luat rmas bun de la mine. Soia mea a pus sabia n portb

of 109

Embed Size (px)
Recommended