+ All Categories
Home > Documents > 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

Date post: 19-Feb-2018
Category:
Upload: anushkdruga
View: 223 times
Download: 2 times
Share this document with a friend
42
7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 1/42 Comunicarea prin Comunicarea prin imagine imagine Coordonator ştiinṭifc, Con. Univ. Dr. Rădulescu Corina Studenţi Drugă Ana-Maria Milea rina Mi!ai Adrian Universitatea din Bucureşti Facultatea de Administraţie şi Afaceri Master: Administrarea Afacerilor Mici şi Mijlocii
Transcript
Page 1: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 1/42

Comunicarea prinComunicarea prinimagineimagine

Coordonator ştiinṭifc,Con. Univ. Dr. Rădulescu Corina

Studenţi Drugă Ana-Maria

Milea rinaMi!ai Adrian

Universitatea din BucureştiFacultatea de Administraţie şi Afaceri

Master: Administrarea Afacerilor Mici şi Mijlocii

Page 2: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 2/42

IntroducereIntroducere  În secolul nostru, mărcile au ajunsomniprezente. Suntem asaltaţi de reclamele lorpeste tot: când deschidem televizorul, cândascultăm radioul sau când mergem pe stradă. Amajuns să nu mai cumpărăm un suc , ci o Cola, numai mâncăm o ciocolată, ci o Poiana, nu maiconducem o maină ci un !"#.

%umea nu mai este &ăcută din produse ci din

mărci. Avem o lume plină de culori, nume, logo'urii sloganuri. Cu ajutorul mărcilor reuim mult maiuor să ne (nţelegem oriunde am ) (n lume, pentrucă o Cola, un !ig "ac, un !"# i o *o+ota sunt

aproape la &el oriunde te'ai aa pe glo-.

Page 3: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 3/42

..

%im-a nu este singurul sistem de semne cee/primă idei pentru a comunica.0 Saussure Într'un secol al permanen1elor schim-ări, imaginea

&ace di&eren1a, (n special (n mediul de a&aceri.De ce?

2 imagine puternică e unei organizatii ne permitesă legitimăm organizatia (n domeniul său de

activitate, să o distingem &a1ă de concuren1a sa,să'i ameliorăm rezultatele economice 3iper&orman1ele sale )nanciare

Page 4: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 4/42

Distincţia dintre identitatea vizualăDistincţia dintre identitatea vizuală

şi imaginea de marcăşi imaginea de marcă

 

Identitatea vizualã este un sistem de reguli irecomandări de aplicare i dezvoltare a elementelor vizuale

&undamentale ale m4rcii: semnătură vizual4 5logo 6 logotip6 slogan7, culori, &onturi, atitudine vizuală i ton.

Scopul acestui sistem este de a asigura coerenţă,sta-ilitatea i dezvoltarea armonioas4 (n timp a imaginiimărcii.

8dentitatea vizuală, aplicată corect, este cea carepoziţionează pe piaţă o organizaţie sau un -rand i (ldi&erenţiază de altele, cătigă credi-ilitatea pu-licului,e/primă seriozitate i reuete să rămână (n minteaconsumatorului.

Page 5: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 5/42

Distincţia dintre identitatea vizualăDistincţia dintre identitatea vizuală

şi imaginea de marcăşi imaginea de marcă

Imaginea de marcă  cuprinde totalitateapercepţiilor legate de marcă su- &orma asocierilor pecare le &ac consumatorii când se gândesc la aceasta.Aceasta (nseamnă că, spre deose-ire de identitateade marcă, care are un caracter aspiraţional 5ceea cese dorete marca a )7, prin imagine de marcă se (nţelege ceea ce percepe consumatorul e&ectiv.9acă imaginea de marcă (3i a)rmă legitimitateaprintr'un mesaj de tipul "ti#i de ce sunt unic,identitatea vizuală insistă asupra di&eren1ei prinacest mesaj e/plicit $u sunt singur%ă&, dar iatăce 'ă distinge.Imaginea de marcă este creată pentru a dura,

 în timp ce identitatea vizuală trebuie să seadapteze la conjuncturi schim-ătoare.

Page 6: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 6/42

Caracterizarea principalelor instrumente deCaracterizarea principalelor instrumente de

identitate vizuală care ajută la pozi ionarea,țidentitate vizuală care ajută la pozi ionarea,ț

legitimarea unei organiza iițlegitimarea unei organiza iiț

Elementele cheie ale identităţii vizuale sunt:•numele (ntreprinderiiorganizaţiei•semnătura (ntreprinderii•logo-ul•identitatea caracterelor, talia lor, in&ormaţiile de-ază redate de acestea 5adresă, a)liereinstituţională, etc.7•

sistemul de culori, &ormatul i concepţia gra)că atuturor acestor elemente 5amplasarea icom-inarea lor conţinute (n carta grafcă ainstituţiei7.

Page 7: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 7/42

Numele întreprinderiiNumele întreprinderii / /organitaţieiorganitaţieiumele de marcă!sigla este cel su- semnul

căruia (ntreprinderea (i dezvoltă activitatea sauprin care activitatea, produsele sau serviciile salesunt identi)cate.

;umele de marcă "spune# pu-licului care

sunt caracteristicile de calitate aleprodusuluiorganizaţiei, cine sunt clien$iisocietă$ii, care este nivelul satis%ac$iei la careclientul se poate atepta, transmite in&ormaţii

despre preţ.<l tre-uie să &acă o primă impresie pozitivăasupra consumatorilor. =n nume de marcă tre-uiesă )e scurt. </per1ii recomandă limitarea la &&litere 'i ( silabe ma)imum. ;umele de marcătre-uie să )e u'or de pronun*at 'i memorat.

Page 8: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 8/42

Semnătura întreprinderii

+emnătura este o %rază cheie sau ungrup de cuvinte alese pentru a defni o întreprindere. <a (ncarnează strategia de marcă 3ie/primă, (n câteva cuvinte, valorile 3i scopurilemărcii. În mod deose-it se dovede3te e)cientă

atunci când comunicăm cu privire la o schim-are&undamentală de strategie.

Acest instrument de identitate vizuală ajută lapozi1ionarea (ntreprinderii, ceea ce determină o

apropiere a (ntreprinderea de pu-licul său 3ipermite crearea unei complicită1i cu marca.

Page 9: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 9/42

Logo-ulLogo-ul

ogo-ul este cu siguranţă centrul identităţiivizuale. >olul pe care (l (ndeplinete este derecunoatere a organizaţiei sau a mărcii.

?ontul, culorile sau sim-olurile utilizate (n gra)ca

logo'ului sunt toate &oarte importante deoarecereprezintă e/presia gra)ca a ceea ce )rma sau marcarespectivă dorete să transmită. <ste practic imaginealor reprezentată printr'un sim-ol.

,,n logo este un element grafc, un simbol

sau un icon, conceput pentru a reprezenta oorganiza$ie sau o marcă într-o manieră fdelă,potrivită personalită$ii sale, care poate frecunoscută imediat de către public.#

Page 10: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 10/42

Sistemul de culoriSistemul de culori

<ste unanim acceptat &aptul că unul dintre celemai importante roluri ale culorilor este acela de agenera recunoa3tere. ulorile ne e)primă.Culorile au un anume e&ect asupra psihicului

nostru 3i ne inuenţează comportamentul.Personalitatea unei organizaţiiinstituţii poate )recunoscută după culorile utilizate de aceasta (nlogo. ?iecare culoare degaja propria saam-ianţă 5pozitivă 3isau negativă7. ulorilev/nd. =nele evocă irezisti-il lu/ul, altele viteză.</per1ii (n cromatică le cunosc din ce (n ce mai-ine e&ectele 3i nu se s)esc (n a le utiliza.

Page 11: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 11/42

Verde – natură, tinereţe,prosperitate, stabilitate,

speranţă – declin,gelozie, dezordine,nebunie

Albastru – spirituali-

tate, feminitate, linişte,satisfacţie – melancolie,

 îndoială, descurajare

Page 12: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 12/42

Roşu– bucurie,impulsivitate, pasiune,

optimist, mobilitate –moarte, război, pericol,agresivitate

Portocaliu –comunicare, ambiţie, bucurie, bogăţie,receptivitate, - rea-

voinţă, abundenţă

Page 13: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 13/42

Influenţa culorilor asupraInfluenţa culorilor asupra

comportamentului de cumpărarecomportamentului de cumpărare

Page 14: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 14/42

Carta graficăCarta grafică

arta grafcă este un document de re&erinţă cede)nete regulile pentru utilizarea corectă a logo'ului,culorilor, &ormatului literelor, cu scopul de a prezenta

imaginea organizaţiei. <a asigură perenitatea mărcii irecunoaterea sa, trecând prin toate reprezentărilemateriale.Carta gra)că reectă strategia organizaţiei.>edactând, (ntocmind regulile de &olosire a semnelor

mărcii @ carta gra)că vizează să se respecte imagineaacelei instituţii de către toţi actorii i prestatarii ei,toate segmentele de pu-lic. <a servete la menţinereacoerenţei acestei imagini, indi&erent de suporturileutilizate

Page 15: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 15/42

Funcţiile şi caracteristicile unui logoFuncţiile şi caracteristicile unui logo

ogo'ul se na3te prin puterea de a realiza oanalogie em-lematică cu elemente ce apar1inrealului.%ogo'ul, semn al medierii dintre diverse entită1i

sociale are 0ase %unc*ii:. 1unc*ia %atică. 9upă Bao-son, &unc1ia &aticăse re&eră la permea-ilitatea canalului ce &aceposi-il contactul0 comunica1ional. 8n

comunicarea prin intermediul logo'ului seinten1ionează men1inerea vie a interesuluireceptorului, suscitand vizi-ilitate, reperare,recunoa3tere 3i interes din partea acestuia.

Page 16: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 16/42

Funcţiile şi caracteristicile unui logoFuncţiile şi caracteristicile unui logo

D. 1unc*ia e)presivă. Bao-son nume3tee/presiva0 &unc1ia lim-ajului care se re&eră laemi1ător. 8n cazul logo'ului, &unc1ia e/presivătrimite la identitatea destinatorului, la pro)lulacestuia, la speci)cul activită1ii sale. Cercetărilede psihologie cognitivă au remarcat &aptul căreceptorii interpretează logo'ul ca indicand o

caracteristică a organiza1iei reprezentate. 9ecealalta parte, logo'ul reectă modul in careorganiza1ia se percepe pe sine insăsi.

Page 17: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 17/42

Funcţiile şi caracteristicile unui logoFuncţiile şi caracteristicile unui logo

E. 1unc*ia re%eren*ială. ?unc1ia re&eren1ialăa logo'ului constă in capacitatea de a o&eriin&orma1ie despre produsul sau serviciul pe care ilmarchează. %a Bao-son, &unc1ia re&eren1ială

acoperea elementul conte/t, una dintre o-iec1iileulterioare aduse modelului jao-sonian )ind chiarcon)zia dntre conte/t 3i re&erent. 8n cazul logo-urilor, &unc1ia re&eren1ială se re&eră 3i la conte/tul

comunicării, proprietă1ile gra)ce ale logo'ului 3iconte/tul in care acesta este perceput sunt douăsurse de in&orma1ie utilizate de destinatar pentru a'ldecodi)ca adecvat.

Page 18: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 18/42

Funcţiile şi caracteristicile unui logoFuncţiile şi caracteristicile unui logo

(. 1unc*ia impresivă. ;umită de Bao-son&unc1ie conativă sau retorică, această &unc1ie dere&eră la implicarea destinatarului mesajului in

comunicarea realizată ver-al sau iconic. %a nivelver-al, &unc1ia impresivă se realizează prin utilizareaimperativelor, a vocativelor, a persoanei a două aver-elor sau a pronumelor. ?unc1ia impresivă este

legată de dimensiunea pragmatic a logo'ului. 9acă nere&erim la modelul utilizat de )rmă 9anone, o-servămcă această indică &ără echivoc destinatarul mesajuluisau prin )gurarea unui copil in cadrul logo'ului.

Page 19: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 19/42

Funcţiile şi caracteristicile unui logoFuncţiile şi caracteristicile unui logo

F. 1unc*ia poetică. Această &unc1ie este, in

descrierea lui Bao-son, centrată pe mesaj 3i peposi-ilită1ile e/presive ale acestuia. ?unc1ia poeticăadaugă un plus de emotivitate mesajului ver-al sauiconic. "ulte )rme apelează la arti3ti plastici pentrurealizarea logo'ului. %ogo'ul caracterizat de &unc1ia

poetică orientează aten1ia receptorului asupra luiinsu3i, intr'un demers de ordin auto're&eren1ial

Page 20: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 20/42

Funcţiile şi caracteristicile unui logoFuncţiile şi caracteristicile unui logo

G. 1unc*ia metalingvistică. ?unc1iametalingvistică trimite la codul in care estee/primat mesajul. 2 ilustrare a acestei &unc1ii este

trans&ormarea logo'ului 8!" intr'un re-us constituitdin imaginea unui ochi, a unei al-ine 3i a literei "care reconstituie &onetic 5e+e, -ee, "7 3i vizualcuvantul 8!".

Page 21: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 21/42

• 2rincipalele caracteristici ale unui logo de succes sunt:•

Si'(litatea. Principala trăsătură comună a celor mai reu3itelogouri este simplitatea. Cu cât un logo este mai simplu, cuatât el va ) mai u3or de memorat 3i de e/plicat.

• Re)ectarea (roflului *i valorilor co'(aniei . 9e e/emplu,reprezentarea unui 3arpe pe logoul unei companii &armaceutice

pare ceva normal, (n timp ce pentru o -ancă comercială estetotal neadecvat.

•  Alegerea corectă a culorilor . Culorile logoului tre-uiespeci)cate &oarte clar 5codul culorilor con&orm unei anumitepalete7. =nii speciali3ti &ac anumite recomandări cu privire la

utilizarea culorilor (n &unc1ie de domeniu. %ogoul tre-uie săarate -ine atât (n versiunea al-'negru, cât 3i (n cea negru'al-.Se recomandă speci)carea culorilor de &undal pentru acestedouă cazuri, dar 3i pentru varianta o-i3nuită.

Page 22: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 22/42

• +osiilită#i de scalare *i de a(licare (e su(rae#enon(lane. =n logo reu3it permite mărirea saumic3orarea acestuia, iar aplicarea lui pe o-iecte s&erice,cilindrice sau alungite 5pi/uri, mingi de gol& etc.7 nu se vasolda cu de&ormări serioase ale designului.

• Utiliarea unor caractere si'(le (entru denu'ire *enta1ia de a utiliza caractere cât mai artistice 3i cu undesign so)sticat poate crea pro-leme pentru lizi-ilitatea

te/tului. În a&ară de aceasta, pot apărea di)cultă1i 3i lautilizarea logoului la realizarea de reclame, aplicarea peam-alaje 3i produse. 9in aceste considerente cele mai&recvent utilizate caractere sunt Herdana, Arial,Iaramond sau *imes ;eJ >oman.

Page 23: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 23/42

n bun logo este cel care întrune0te maimulte caracteristici3

•evocator poartă un mesaj, (ncarnează valorile, culturainstituţieiK•unic: se di&erenţiază &aţă de concurenţăK•ederativ grupează, adună la un loc di&erite segmente

de pu-licK•declinail, ada(tail  5gradul (n care se poate aplicape di&erite suporturi de comunicare7K•ate'(oral creează o identitate puternică i dura-ilăK• (roiectiv (nso1e3te organizaţia (n timpul schim-ărilor

sale.=n -un logo trebuie să fe inspirat. <l tre-uie

concomitent să placă, rela/e/e, să )e accesi-il, simplu,recognosci-il, modern 3i să emită o emo1ie. Pe scurt,tre-uie să )e de calitate, clar 3i cu impact puternic.

Page 24: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 24/42

Când trebuie schimbat un logoCând trebuie schimbat un logo??

Când o (ntreprindere decide să modi)cesistemul său vizual, sau să'l a-andoneze pentru unaltul, ea se lansează (ntr'o manevră grea,costisitoare 'i destabilizantă. <ste o decizie

gravă pentru că, (n primul rând, o identitate vizualăeste destinată să dureze: nu se pune pro-lema s'oretu3ăm (n permanen1ă.

Schim-area logo'ului se impune doar în

patru situa*ii.

Page 25: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 25/42

Când trebuie schimbat un logoCând trebuie schimbat un logo??

• . +emnătură banală. Într'un universconcuren1ial (ncurcat, plin de semne, o

 (ntreprindere pentru a e/ista tre-uie să iasă dinmasăK logoul său este, printre altele, un semnprin care se distinge.

• D. 4 reprezentare demodată. ?ie că logouleste vechi @ precum un costum demodat, )e că

 (ntreprinderea a su&erit trans&ormări importante,iar logo'ul nu'i mai reectă identitatea.

Page 26: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 26/42

Când trebuie schimbat un logoCând trebuie schimbat un logo??

• E. 4 conota*ie inoportună. =n logo, cât de a-stract, nueste niciodată neutru. ?orma sa, )gurile, culorile,gra)smul său livrează un mesaj, ce se proiectează directasupra imaginii (ntreprinderii. 2 conota1ie sim-olică prost (n1eleasă, negativă, chiar deranjantă poate să ai-ă e&ecte

inoportune

• L. Declinări anarhice 5în loc de rigoare vizuală6.A creaun sim-ol de identi)care este o primă etapăK dar pentru ao-1ine o imagine pro&undă, pertinentă, dura-ilă aceasta nu

ajunge. 2 marcă e/istă gra1ie coeren1ei sistemului său deaplicare: impactul unui logo depinde (n mod special destructura 3i de ra1ionalitatea sistemului de identitate care'l (nso1e3te. Alt&el, o declinare vizuală anarhică estedăunătoare. <a riscă să semene con&uzia (n pu-lic.

Page 27: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 27/42

Studiu de cazStudiu de caz %ogo @ul turistic al >omâniei

5 7om/nia - e)plore thearpathian garden 7 a &ost lansat (nanul DMM la Shanghai #orld

;oul logo al >omâniei a &ostcreat pentru promovarea turismului>omâniei 3i avea ca 3i scop du-lareanumărului de străini din cele opt pie1emajore5S=A , "area !ritanie,Iermania, ?ran1a,8srael , 8talia, >usia,Austria, =ngaria7, să clarifce 3i să

 îmbunătă*ească imaginea >omâniei (n străinătate .

Page 28: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 28/42

Page 29: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 29/42

Page 30: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 30/42

Page 31: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 31/42

Page 32: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 32/42

..

Page 33: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 33/42

../ulgaria 3i'a modi)cat logo'ulcu semnul distinctiv 3i

caracteristic , trandafrul  3i aadaugat mai multe elementecaracteristice pe lângă acesta

precum :soarele, marea, mun1ii

3i elemente ale patrimoniuluicultural din jurul ei.

0/ulgaria - 1 desco(erire de

i'(artasit0 (“Bulgaria. ADiscovery to share”.) este

sloganul su- care autorită1ile-ulgare au (ncercat să atragă

mai multi turi3ti.

Page 34: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 34/42

..În a&ară de logo'ul na1ional 3isloganul, zece su-'logo'uri au &ost

dezvoltate pentru di&erite tipuri de turismdar 3i un logo al regiunii *raia .

!ulgaria a &ost de părere că noilesim-oluri vor &ace 1ara competitivă 3i

recunoscută (n rândul turi3tilor străini. Prinintermediul acestei strategii de promovare

s'a preconizat că numărul de turi3ti care

vizitează 1ara să crească cu DFN (n F ani .Con&orm statisticilor , principalii

rivali ai !ulgariei sunt >omania, Austria

si 8talia , dar si Ciprul.

Această nouă imagine a !ulgariei

prin noul logo (ncearcă să sugerezevarietatea sa de peisaje 3i atrac1ii turistice

5 mun1i , plajă , mare , litoral 3i tranda)ri 73i &ace re&erire la elemente primordiale :

pământ , apă , păduri săl-atice , aventura ,soare ,dinamism .

4849I23 caracterele imitând scrisul de

Page 35: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 35/42

..4849I23 caracterele imitând scrisul de

tipar 3i o&eră termenului o etichetă vizuală

ratională si o-iectivă asupra tării . %inia

personalizată 3i prietenoasă este dată de

 (mpodo-irea primei si ultimei litere cu uncerc

I:49I23 prezintă elementele

caracteristice ale tării : tranda)rul , marea ,

plajele, mun1ii 3i pârtiile de si , natura .

47IE: o gamă de culori care descrie

)ecare element in parte . rosu @

tranda)rul , al-astru apele , marea , gal-en

@plaza , portocaliu @ soarele , al-astru

inchis @ muntii acoperiti de zapata .+crisul de tipar nu este un &ont ci un

desen creat in mod special pentru

!ulgaria , ce e/primă o poersonalitate

unică -azată pe autenticitate 3i originalitate

.

Page 36: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 36/42

„„A Discovery to Share”A Discovery to Share”

;Discover2  < invită pu-licul să

recunoască &rumusetiile !ulgariei 3i

transmite mesajul că e/istă ceva nou ,

nee/plorat , necotropit de mase 3icare merită descoperit .

3S!are < este un cuvânt care arată

&aptul că !ulgaria este un loc care

merită vizitat 3i recomandat 3i altor

persoane iar pe de alta parte aratăgradul de deschidere al tării &a1ă de

turi3ti.

Page 37: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 37/42

Logo – identitate vizuală – marcăLogo – identitate vizuală – marcă

=n sectorul public, utilizarea ideii de marcă se concretizează (nimaginea pozitivă, notorietatea, reputa$ia do-ândite prin o&erta calitativ

superioară a serviciilor sau produselor , o&ertă care permite delimitarea deconcurenţă0 5>aine0 7osemarie6

"arca este cea care con&eră o garan$ie de calitate.

Această nouă imagine a >omâniei 3i !ulgariei prin noul logo 3i slogan

 (ncearcă să sugereze varietatea sa de peisaje 5 mun1i , dealuri , litoral 7 3i areca principale scopuri atragerea turi3tilor din cele O pie1e majore S=A , "area!ritanie, Iermania ,?ran1a , 8srael , 8talia , >usia , Austria , =ngaria , să clari)ce3i să (m-unătă1ească imaginea >omâniei 3i !ulgariei (n străinătate

Page 38: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 38/42

Logo – identitate vizuală – marcăLogo – identitate vizuală – marcă

dentitatea viuala este un concept modern care vizeaza

ansam-lul semnelor gra)ce care ilustreaza si sim-olizeaza numele,

valorile, idealul, scopul 3i cultura .

8dentitatea vizuala regizeaza un comple/ armonios de

semni)canti sincretici: logo'ul, gama de culori alese, tipul de caractere,

modul de aranjare, care'si propune sa seduca si sa provoace pozitivpu-licul tinta . Asadar , logo'ul reprezintă cel mai important element al

identitatii vizuale 3i scopul acestui sistem este de a asigura coerenţă,

sta-ilitatea i dezvoltarea armonioasã în timp a imaginii mărcii.

8n consecinta, imaginea de marcă reprezinta imaginea de

ansam-lu a unei organizatii, produs, serviciu, persoană sau eveniment,

perceputa din punct de vedere emotional, intelectual si senzorial, la care

contri-uie identitatea vizuala, al carui prim element este logo'ul.

• .

Page 39: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 39/42

Logo – identitate vizuală – marcăLogo – identitate vizuală – marcă

"arca se construie3te prin instrumenteleidentită1ii vizuale 53i celelalte elemente cemodelează imaginea 7.

Imaginea de marcă este creată pentru adura, în timp ce identitatea vizuală trebuie săse adapteze la conjuncturi schim-ătoare.

8nterac1iunea permanentă dintre logo,

identitatea vizuală 3i imaginea de marcă asigurăcoeren1a imaginilor care au rolul de a transmitepozi*ionarea, rela*ia 'i o%erta.

Page 40: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 40/42

ConcluziiConcluziiCa si concluzii, putem spune ca pentru a'si crea o

identitate unică 0i competitivă , o intreprindere tre-uie saisi creeze o puternica identitate vizuala, care sa trezeascasenzaţii, emoţii, in&ormaţii i rezonanţe, sa isi creeze un logocare sa ii reprezinte si sa ii deose-easca prin caracteristicilesale de alte logo'uri, sa isi creeze propriul brand, care sa )erecunoscut si apreciat in toata lumea.

acoste a &ost capa-il să trans&orme crocodilul (n&ricosător (ntr'un logo care astăzi reprezintă calităţiletenismanului &rancez iar -randul hanel a ales o monogramăcare presupune doi C0 (mpletiţi spate (n spate .

Sunt doar câteva e/emple care atestă &aptul că oimagine puternică a unei organiza1ii ne permite nouă,consumatorilor, să legitimăm (ntreprinderea (n domeniul său deactivitate, să o distingem &a1ă de concuren1a sa, să'i ameliorămrezultatele economice 3i per&orman1ele sale )nanciare.

C lC l ii

Page 41: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 41/42

ConcluziiConcluzii

Pre1ul, calitatea, garan1ia, valoarea 3i alte aspecte

sunt (mpăr1ite punct cu punct de cei mai importan1iconcuren1i 5Coca-Cola *i +e(si, Sa'sung *i A((le,Mc4Donalds *i 56C etc.7 dar (n cele din urmă,imaginea produsului, a -randului sau a companiei estecea care devine vizi-ilă pentru consumator.

rand-ul nu este un logo, un semn grafc sauizotip.=n brand este senza$ia despre un

produsserviciu care trece peste proprietăţile saletangi-ile, de)nindu'se cu ajutorul simţurilor.

Prin urmare, un produs sau un serviciu poatedeveni un -rand doar după ce a &ost e/perimentat decătre o masă largă de consumatori i care a generat oatitudine pozitivă, ataament, o reputaţie i consumrepetat.

ogo-ul unei organizatii nu reprezintă neaparatbrandul. .

Page 42: 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

7/23/2019 111.Comunicarea Prin Imagine Ppt

http://slidepdf.com/reader/full/111comunicarea-prin-imagine-ppt 42/42

. Alain Boannes' Comunicarea prin imagini,<ditura Polirom, !ucureti, pag. F'FK

D. !eno(t Qeil-runn' %ogo'ul, <ditura

Comunicare.ro, !ucureti, DMMDK

E. Corina >ădulescu' Suport de curs

L. "cRuail, 9. #indahl' "odele ale

comunicării, <ditura Comunicare.ro, !ucureti,DMMDK

F. Cristian Cărămidă' !rand !randing.Holumul 8'8dentitatea vizuală., <ditura Polirom,!ucureti, DMMT.

!i-liogra)e


Recommended