Date post: | 04-Apr-2018 |
Category: |
Documents |
Upload: | aura-colan |
View: | 233 times |
Download: | 3 times |
of 30
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
1/30
GRAFOLOGIA
SI
PERSONALITATEA
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
2/30
INTRODUCERE
Unul dintre aspectele care pot "trda" multe
despre un om este scrisul
Prob "de foc n ocuparea unui loc de
munc
Starea de spirit atunci cand scriem
Falsificarea scrisului pentru ascundereacaracteristicilor este insuficient
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
3/30
UTILITATEA ANALIZEI
GRAFOLOGICE
Companii
Recrutare i selecie
Evaluarea potenialului
Promovarea Eficiena i stilul de
management
Dezvoltare n carier
Restructurri
Conturarea unui profil alpartenerilor de afaceri
Persoane fizice
Autocunoatere idezvoltare
Relaionare eficient
Orientare n carier
Compatibilitate imbuntirea relaiei decuplu
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
4/30
Notiuni generale despre grafologie
Este o metoda de apreciere a personalitatii
Nu se poate substitui interviului, dar il completeaza.
Se observa daca personalitatea unui candidat este compatibila cudescrierea postului.
In demersul analizei sunt studiate trei aspecte:
1. Aspectul intelectual(natura inteligentei): concreta, abstracta sauconceptuala, ritmul intelectual, deschiderea spiritului.
2. Aspectul social
3. Caracterul:
- daca o persoana este calduroasa sau distanta;
- capacitatea de a conduce si de a-si coordona activitatile;
- potentialul de munca;
- ambitia sau placerea de a munci;
- ritmul de asctivitate.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
5/30
ETAPELE ANALIZEI
GRAFOLOGICE A UNUI TEXT
1. Marimea scrisului
2. Forma scrisului
3. Continuitatea, caligrafierea/ scrierea tipografica
4. Dimensiunea literelor5. Panta scrierii
6. Viteza scrierii
7. Presiunea scrierii
8. Inclintia literelor
9. Simbolistica marginilor
10. Semnatura
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
6/30
Marimea scrisului
Scrisul mare
Entuziast, are gustul grandorii. In actiunile
in care este chemat sa se implice, sesimte superior in toate. E necesar sa Ise atraga atentia ca trebuie sa laseoxigen si celorlalti. Ambitios siorgolios.
Scrisul mic
Se plaseaza mai mult in favoarea
observatiei decat a actiunii, ceea cedenota un efort indreptat spre gandire.
Aceasta se traduce fie printr-un sentimentde sin subevaluat, fie o dominanta aintereselor intelectuale, ca solicitapersoana la concentrare.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
7/30
Forma scrisului
Forma rotunjita
Masoara originalitatea si spiritul de
independenta al persoanei. Reflecta opersoana mai afectiva, feminina.
Este sinonima cu sarmul si generozitatea.
Forma de ghirlanda
Literele m si n sunt trasate ca u.
Se asociaza cu persoanele care seplaseaza mai mult spre adaptare,spre
ascultare.
Au mare putere de receptivitate.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
8/30
Forme particulare ale scrisului
Forma regulata a scrisului: echilibru,
directie buna.
Forma neregulata a scrisului: inconstanta,
confuzie de idei.
Forma unghiulara a scrisului: vehementa
in actiune.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
9/30
Continuitatea, caligrafierea/scrierea
tipografica
Continuitatea scrisului
Daca legarea literelor depaseste 7 litere,pot exista probleme de logica.
Caligrafierea/tipografierea literelor
Caligrafierea lipsa de personalitate, provenitadin docilitatea persoanei fata de reguli,
supunere la principii stabilite.Tipografierea corespunde unui gest de
simplificare a scrisului.
Daca cele doua forme alterneaza un modinteligent de a se adapta sau indeciziapersoanei.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
10/30
Tipuri de scris dupa continuitate
Scriere labartata- nonconformism
Scriere foarte apasata- forta, activitate
Literele simplificate inteligenta, activitate,
Facultati intelectuale, cultura apreciabila.
Litere legate intre ele gandire,ratiune,logica.
Litere separate inteligenta intuitiva,sensibilitate mare.
Litere legate si separate inteligentaintuitiva, rationala.
Litere inflorate romantism,sentimentalism
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
11/30
Dimensiunea literelor
In cadrul unei litere se disting trei zone.
Partea superioara si partea inferioara a literei
corespune unei motivatii de a cauta in afara
sinelui alte lucruri, de a iesi din zona de
confort.Mai precis, partea superioara
utilizata pentru literele t,d, h, l, daca este
accentuata, aceasta denota un anume
interes pentru lumea ideilor. Daca Parteainferioara a literei(j,p) este accentuata,
aceasta simbolizeaza aspectul material,
concret. Persoana respectiva este cu
picioarele pe pamant, mai mult realista,
decat idealista.
Partea mediana, a majoritatii literelor(ex. A sau r)
reprezinta sentimentul de sine sisensibilitatea. Daca ea domina, inseamna
ca persoana actioneaza in baza
sentimentelor sale si se arata receptiva la
ceilalti.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
12/30
Panta scrierii
Panta ascendenta a scrierii
Entuziasm, tendinta de exaltare, spreutopie.
Panta descendenta a scrierii
Descurajare, oboseala
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
13/30
Pante speciale de scriere
Sensibilitate excesiva, persoana
impresionabila, angoase.
Descurajare, neliniste.
Capacitate de reactie. Lupta contra
depresiei.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
14/30
Viteza scrierii
Viteza poate fi reprezentata de o
sema de indici:finalul cuvintelor,
spatiile dintre litere.
O scriere lenta va fi asimilata cu ocautare a esteticii. Denota
precizie, prudenta in actiune, in
anumite cazuri nonsalanta.
O scriere rapida va fi simbolul
spontaneitatii, a
dinamismului.Denota o persoana
dotata cu multa vivacitate de spirit,
cu o cultura deosebita.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
15/30
Presiunea scrierii
Presiunea puternica a scrierii
Daca traseul scrisului este apasat, se remarca oanumita energie, o mare personalitate, ovointa puternica. Daca este neregulat, atuncidenota slaba rezistenta la schimbare.
Presiunea slaba a scrierii
Presiunea slaba a scierii denota opersoana hipersensibila,avand o intuitie dezvoltata
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
16/30
Inclinatia literelor
In grafologie, stanga reprezintaadesea trecutul, iar dreaptaviitorul. Daca inclinatialieterelor este spre stanga, eaeste orientata spre trecutulsau. Daca scrierea este spre
dreapta inseamnao deschiderespre prezent si viitor, nevoia deamerge mai departe, dar sideschiderea spre ceilalti.
Neregularitatea in privintainclinarii literelor denota faptul
ca persoana este hartuita dinmai mjlte directii contradictorii,preferand solutii decompromis.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
17/30
Simbolistica marginilor
Marginea din stanga simbolizeaza
relatia cu trecutul, iar margineadin dreapta relatia cu viitorul.
Daca persoana nu lasa marginea
de jos, denota ca este
impulsiv, pasional
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
18/30
Simbolistica marginilor
Margini neregulateInstabilitate, insecuritate
Margini mai largi josSpirit vehement de
initiativa
Margini mai largi susRezerva, discretie Margine la dreaptaRespect
Margine la stangaEducatie, corectitudine Text bine centrat
Dorinta de autodepasire,
Gusturi bune
Fara marginiDorinta de autodepasire
Semn de atitudine
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
19/30
Spatierea
Dominanta negrului arata
nevoia de a lua inposesie spatiu, de a-si
impune marca.
Daca domina albul, domina
nevoia de solitudine, de
visare pana la izolare.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
20/30
Semnatura
Semnatura simpla
In desen: sus- semnatura inainte decasatorie;
jos semnatura dupa casatorie.
Semnatura cuprinsa
Figura in care se cuprindwe semnaturasemnifica tendinta de protectie
impotriva fortelor exterioare.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
21/30
Forme de semnaturi
Clara individualism,
Persoana bine definita
Ilizibila ingenuitate,
franchete
Fara parafe sinceritate,
simplitate
Parafa sus melancolie,Persoana taciturna
Parafa josmelancolie,
Persoana taciturna
Parafa inainte, cu presiune
Energie, decizie
Parafa inapoi tulburari
in timpul copilarieiSemnatura rapida si
Apasata capacitate
De munca, spirit antre-
prenorial
Lenta si aplicata
Spirit metodic
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
22/30
Pozitia semnaturii
Daca semnatura este foarte
apropiata de text, persoana se
implica in ceea ce a scris.Daca semnatura este departata
de text, persoana isi poate
rezerva dreptul de a reveni
asupra celor afirmate, de a
manifesta o oarece rezerva.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
23/30
Analiza grafologica Scriere mica, vibranta, rezervata,, intensa, combinata, sinuoasa,
inegala ca directie, ca dimensiune, lenta.
Frapeaza marginile foarte largi. Berlioz era un om torturat, care isi
vedea un viitor rau, pornind de la un trecut tulburat. Foarte emotiv sisentimental, care isi conserva emotiile, inainta in viata cu credinta inceilalti si in sine. Era extrem de vulnerabil. Foarte introvertit comunicarau cu anturajul sau, se ascundea in cochilia sa, din care nu apareadecat arareori.
Fidel in prietenie si in dragoste avea totusi putini amici si nu acunoscut decat foarte putin dragostea.
Rumega fara incetare ganduri cateodata negre, medita fara incetare,reflecta mai mult decat actiona, nu trecea decat rareori la actiune siesua de cele mai multe ori in realizarea acestora.
Melancolic, modest, nu participa decat arareori la viata, avea o maretendinta spre depresie.
Scrierea sa dansanta parea inerta, nu stia in care directie sa o ia, iarinegalitatile in toate domeniile erau numeroase.
In slaba legatura cu prezentul, se intorcea spre trecut, trecut care ilinfricosa. Lumea interioara era singura lui lume in care se simteaprotejat.
Foarte taciturn, ii lipsea increderea in sine, timorat, se tinea ladistanta de lumea vie.
Sentimentele sunt acelea ale unui artist pur, care nu traieste decatpentru a elabora o opera si aceasta singura opera ii procura fericirea.
Foarte retractat, berlioz nu traia decat in imaginar, in abstract, inumbra acestei creatii artistice.
Isi asigura numai strictul necesar pentru viata, era un ascet, , discretfata de diferitele placeri ale vietii. Foarte moral, se agata de un sensde valori, care ii era propriu.
Inactivitatea sa lasa camp liber invadarii sentimentelor.
Aceasta dilutie a EU-lui sau il facea sa fie violent prin geniul sauartistic si cum acesta era singurul domeniu in care se putea exprima,o facea cu un talent remarcabil. Era un geniu pur, care se dedicaunei complectamente unei opere colosale in care el isi putea exprimanefericirea, nevoia de ceilalti si de aceasta cautare a celorlalti.
Imaginatia ii compensa toate celelalte lipsuri ale vietii. Era oxigenullui, care ii permitea sa traiasca si sa se prinda de viata cu mare grija.Forta sa interioara era imensa, pe masura inexistentei vietii saleexterioare. Aproape ca se scuza ca traieste, dar cand compuneadevenea un om cu o putere grandioasa si fantastica, care construia oopera fina si densa, in care isi exprima eu-ul sau profund.
Linia de baza, extrem de fluctuanta, statea marturie a unui EU foartedevalorizat, foarte rau construit.
Studiind scrierea sentimentelor sale se remarca lipsa de viata si
vigoare in universul oamenilor, care cel mai adesea nu-l intelegeau. Sentimentul era functia sa principala, cu intuitia in functie inferioara,
intr-o inconstienta torturata, care il tortura in mod constant.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
24/30
Analiza grafologica
Ceea ce frapeaza in primul rand estedistorsiunea importanta dintre scriere sisemnatura. O scriere mica, fragila, regresivacu mai multe litere pe invers, rau formatesau imprecise, cu torsionari si o directiesovaielnica care inseamna anxietate siinhibitii.
Dimpotriva, o semnatura foarte diferita incele mai multe aspecte si in special indimensiunea sa pentru literele N,I, S arataca ar vrea sa para mai mare si mai puternicin ochii celorlalti.
Unii psihologi vorbesc de un complex deinferioritate supracomplex. Am cicatricipeste tot se confesa el recent unui jurnalist.Acest lucru este confirmat de scrierea sa.
Unii grafologi considera ca literele pe invers,urat formate, cu torsionari scot in evidentasemne de nesinceritate.
De asemenea, scrisul sau este inclinat sprestanga, ceea ce este un semn foarte negativce indica falsitate.
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
25/30
Analiza grafologica
Adolf Hitler
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
26/30
Sigmund Freud
Analiza grafologica
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
27/30
Analiza grafologica
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
28/30
Analiza grafologica
Napoleon
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
29/30
Analiza grafologica
7/29/2019 07.01 GRAFOLOGIA
30/30
Analiza grafologica