+ All Categories
Home > Documents > 03-1 Nu Te Bizui Pe Intelepciunea Ta

03-1 Nu Te Bizui Pe Intelepciunea Ta

Date post: 05-Sep-2015
Category:
Upload: simedavid22
View: 243 times
Download: 2 times
Share this document with a friend
Description:
religie
64
Nu te bizui pe înţelepciunea ta (Verlass dich nicht auf eigene Klugheit) 20. 01. 1965 Phoenix, Arizona - S.U.A W. M. Branham Să rămânem un moment în picioare pentru rugăciune! Câţi dintre cei de aici au o cerere în inima lor şi doresc ca Dumnezeu să facă ceva deosebit în această adunare? Să ne aplecăm capetele înaintea Lui. Tată ceresc, noi suntem un popor privilegiat care se poate aduna aici în Numele DOMNULUI Isus, într-o ţară liberă în care noi Îţi mai putem sluji încă aşa cum ne dictează conştiinţa noastră. Noi ne rugăm, Tată, să mai rămână aşa încă mult timp. Fie ca noi să profităm de acest mare privilegiu pe care-l avem. Fie ca noi să fim aici cu toată inima în acest serviciu slujindu-Ţi, ca să se poată spune: „Dumnezeu a fost în mijlocul nostru în seara aceasta şi a binecuvântat poporul Său.“ Mântuieşte fiecare suflet pierdut care este în seara aceasta aici, DOAMNE. Fie ca toţi pierduţii să se întoarcă la casa lui Dumnezeu. Mă rog ca toţi bolnavii să fie 1
Transcript

Nu te bizui pe nelepciunea ta

(Verlass dich nicht auf eigene Klugheit)

20. 01. 1965

Phoenix, Arizona - S.U.A

W. M. Branham S rmnem un moment n picioare pentru rugciune! Ci dintre cei de aici au o cerere n inima lor i doresc ca Dumnezeu s fac ceva deosebit n aceast adunare? S ne aplecm capetele naintea Lui.

Tat ceresc, noi suntem un popor privilegiat care se poate aduna aici n Numele DOMNULUI Isus, ntr-o ar liber n care noi i mai putem sluji nc aa cum ne dicteaz contiina noastr. Noi ne rugm, Tat, s mai rmn aa nc mult timp. Fie ca noi s profitm de acest mare privilegiu pe care-l avem. Fie ca noi s fim aici cu toat inima n acest serviciu slujindu-i, ca s se poat spune: Dumnezeu a fost n mijlocul nostru n seara aceasta i a binecuvntat poporul Su. Mntuiete fiecare suflet pierdut care este n seara aceasta aici, DOAMNE. Fie ca toi pierduii s se ntoarc la casa lui Dumnezeu. M rog ca toi bolnavii s fie vindecai, ca chiopii s mearg, cei orbi s vad i surzii s aud, pentru ca slava i onoarea s-I fie adus lui Isus Hristos de poporul Lui. Fie ca aceast sear s rmn n amintirea noastr mult timp, Doamne, cci ne-am adunat mpreun i cerem aceste binecuvntri n Numele lui Isus. Amin.

Putei s v aezai!De fiecare dat cnd vin n Ramada Inn, am impresia c m ntorc acas. Eu am fost de multe ori aici i cred c ei au nceput s m cunoasc. Eu sunt bucuros pentru aceasta. n Ramada Inn am cunoscut civa oameni cumsecade. n Tucson i aici au fost foarte amabili, gzduind serviciile noastre. Nu cu mult timp n urm am avut adunri n Ramada Inn i directorul nu m-a lsat s pltesc nici mcar pentru nchirierea cldirii. A fost cu adevrat ceva frumos. n timp ce traversez ara, i amintesc i pe cei ce fac bine casei lui Dumnezeu.

Noi, cel puin eu, ncepnd cu duminic dup-amiaz, am avut un timp deosebit n DOMNUL. Am avut un timp deosebit bucurndu-m de binecuvntrile Lui i avnd prtie cu Duhul Sfnt i cu poporul Lui.

A vrea s reamintesc c noi slujim mpreun DOMNULUI. Voi suntei un atribut, o parte a lui Dumnezeu, atunci cnd devenii un fiu sau o fiic a lui Dumnezeu. Dumnezeu este n voi, mplinindu-i voia Sa, dac voi i permitei.

Sperm c n seara aceasta fiecare va uita lucrurile zilnice i va pune toate lucrurile deoparte i va fi cu toat inima n acest serviciu, i nu numai n seara aceasta, ci n tot timpul conferinei. Fr ndoial s-au adunat muli delegai. Unii dintre ei care vor lua parte la conferina care va ncepe mine, i-am vzut deja n seara aceasta pe platform. Eu i rog pe oamenii care sunt aici pentru trezirea care a nceput, s rmn n tot timpul conferinei, dac se poate. Vom auzi vorbitori buni. Un frate nu a putut veni, dar sunt muli aici care-l pot nlocui. Eu doresc s rmn aici pentru ntreaga conferin i s m bucur de aceast prtie.

Voi tii c noi, predicatorii, dac ne ridicm s le vorbim oamenilor dm ntotdeauna tot ce este n noi. Odat am predicat despre textul unde spune Isus: Privii crinii; ei nu torc, nici nu es. Totui v spun c nici chiar Solomon, n toat slava lui, nu s-a mbrcat ca unul dintre ei (Mat. 6, 28-29). Eu am observat c crinul trebuie s creasc zi i noapte i se strduiete s arate splendid. Dar el nsui nu are nici o binecuvntare din aceasta. El se deschide i trectorul i miroase parfumul. Albinele i extrag mierea chiar din mijlocul florii. El d tot ce are, tot ceea ce a trudit. i eu mi-am intitulat mesajul Predicatorul-crin. Acesta este un titlu ciudat.

Aa este. Ca predicator te devotezi oamenilor. Atunci este bine s te aezi i s i asculi pe alii. Este ca i atunci cnd te nclzeti la foc. Noi stm cu plcere la focul altuia ca s ne nclzim inimile cu Evanghelia pe care o predic fraii notri oamenilor. Eu sunt mulumitor c am aceast ocazie.

Billy mi-a spus n seara aceasta c toate biletele de ordine au fost mprite. Dar noi nu putem avea un rnd de rugciune. Vedei, ar trebui s ocolii pe acolo i s venii prin culoarul acela ntunecos i abia apoi s v urcai aici sus. V-ai mpiedica tot timpul de ceva pn s ajungei aici. Pentru cei bolnavi i chiopi ar fi foarte greu.

Dar noi nu tim ce poate face DOMNUL nostru. El poate cobor drept n mijlocul nostru n seara aceasta i s-i vindece pe toi cei bolnavi, orice boal ar avea ei. O, eu a vrea s vd mai mult acest mod de lucru al Lui, dect toate irurile de rugciune pe care le-am avut vreodat n viaa mea - s vd atotputernicia lui Dumnezeu pogorndu-Se printre copiii Si asculttori. ntotdeauna mi place aa ceva.

De obicei, cnd ai un contact personal cu oamenii, ca atunci cnd se pun minile peste cineva, dei nu muli fac aceasta, oamenii spun: Cutare slujitor a pus minile peste mine i slava lui Dumnezeu m-a atins. Asta-i face atunci pe oameni s se uite la acel slujitor. Dar dac tu poi s stai aici predicnd Cuvntul i s lai Duhul Sfnt s-l vindece pe fiecare, atunci este absolut numai harul lui Dumnezeu. i atunci Dumnezeu are toat lauda, slava i nimic nu mai rmne pentru altcineva. Acesta este motivul c nu iau prea muli n slujba mea pentru rugciune. Asear am ncercat s ne rugm pentru ci am putut de muli. Dar punerea minilor

Dar se poate ntmpla ca Duhul Sfnt s vin direct n mijlocul nostru i s se manifeste, descoperindu-Se nou. Prin aceasta, cred eu, este El real, adevrat, cnd El poate lucra n suveranitatea Lui. Eu nu pot spune de pe acum: Acest brbat sau aceast femeie, sau acel copil va fi vindecat. Duhul Sfnt se mic prin cldire i vorbete cui vrea. Aceasta este suveranitatea Lui. Aceasta aduce atunci cunotina, pentru c este o fgduin a lui Dumnezeu, i aceasta aduce cunotina suveranitii lui Dumnezeu, i de asemenea aduce prezena Lui n mijlocul nostru. Noi ar trebui s-o recunoatem i s ne bucurm.

Tu spui: Mda, eu aveam ns mna paralizat. Am fost acolo asear i nu m simt mai bine. Asta nu are nimic de-a face cu vindecarea ta. Pentru tine lucrarea este deja ncheiat. Tu nu te mai uii atunci la mn, tu te uii la fgduin. i de aceea tu nu mai poi spune: Da, fratele cutare nu s-a rugat cu credin, sau altceva de felul acesta. Este prezena DOMNULUI care i-a dat credina i atunci El a trimis Cuvntul Lui i i-a vindecat.

Asear nu mi-am inut promisiunea. Voi ncerca s o in n seara aceasta, dac voi putea. Cineva mi-a spus: Nu ai rmas la textul tu asear. Nu, nu am rmas. Voiam s predic tema Dumnezeu, care este bogat n ndurare, i am vrut s explic ce a vrut s spun Pavel atunci cnd a scris: Noi eram mori n greelile noastre - odat n trecut, nu acum, Dumnezeu ne-a adus la via mpreun cu Hristos. Acum, nainte ca ceva s poat fi adus la via trebuie s existe acel ceva care poate fi adus la via. Dac voi ai fost n cunotina mai dinainte a lui Dumnezeu, atunci devenii o parte din Dumnezeu. Singura cale ca tu s fii o parte din Dumnezeu - Dumnezeu nu este complet fr tine. i El trebuie s fie ntreg. Aa este, pentru c este un singur izvor al vieii venice i acesta este Dumnezeu - numai El are viaa venic. i voi ai fost o parte din El, un atribut al Lui sau n gndul Lui de la nceput. i faptul c El s-a gndit atunci la nceput la tine, i d acel ndemn spre El. Aceasta este ceea ce trebuie adus la via. Unii oameni nu vor fi niciodat adui la via; ei pur i simplu nu o au, asta-i tot. Exact ca atunci cnd pui un bob de porumb n pmnt; orict de drgu ar fi, dac nu are germenul de via n el, nu poate fi adus la via. Mai nti trebuie s fie acolo germenul de via.

Voi tii povestioara mea despre puiul de vultur care sttea printre pui i gini, pentru c fusese clocit i nscut acolo dar el nu simise niciodat ca acele gini. i cnd mama lui a trecut pe deasupra i a strigat, el a auzit o voce care suna grozav de bine pentru el, pentru c - inei minte el era nc de la nceput un vultur. El trebuia doar s se regseasc pe sine, s-i gseasc locul su. Aa este pentru fiecare credincios. Tu nu ai fost nscut pentru aceast lume. Tu ai fost fcut dup chipul lui Dumnezeu, ca s fii un fiu al lui Dumnezeu. i tu nu aparii de curtea ginilor. Tu eti un vultur. i voi ai vzut c asear am pornit de la acest vultur i nu am mai ajuns cu picioarele pe pmnt. M-am ndeprtat prea mult i am uitat care fusese textul, mi-am pierdut notiele i toate celelalte. M-am simit groaznic. Dar asta a fost, i totul a pornit de la acel vultur.

i acum despre acel Vultur, Dumnezeu! Voi tii c Dumnezeu i aseamn pe proorocii Si cu vulturii. EL se numete pe Sine un Vultur. EL este Vulturul-Iehova, Vulturul cel Mare. Motivul pentru care i numete astfel, este c un vultur poate zbura mai sus dect orice alt pasre. El nu-i face cuibul pe pmnt ca ginile sau alte psri, ci el se nal ct mai sus pentru a-i face cuibul. Un alt motiv este c aceast pasre are o constituie deosebit. Dac un oim, o cioar sau un uliu ar ncerca s-l urmeze n nlimi, s-ar dezintegra - ele nu sunt fcute pentru aa ceva. Trebuie s fie o natur deosebit pentru a zbura pn acolo sus. Penele lui sunt mai strnse (fixe) dect la orice alt pasre. i privirea lui este mai dezvoltat dect la orice pasre. Cu ct se ridic mai sus, cu att poate vedea mai departe. Unele psri care ajung ct pot ele de sus, sunt acolo oarbe ca un liliac. La fel este cu unii oameni. Cnd sunt scoi n afara crezurilor, ei nu mai tiu nimic despre El. Zilele minunilor au trecut, zic ei. De ce? Ei nu-L pot vedea. Dar vulturii se ridic pn la cer i pn la cerurile cerurilor. La ce i-ar folosi s urci acolo, dac nu ai putea vedea? O, eu sunt bucuros s fiu unul dintre ei i s stau acum mpreun cu un cuib plin cu astfel de oameni.

S ne ntoarcem acum la Vechiul Testament, la Proverbele scrise de Solomon, unul dintre cei mai nelepi oameni, n afar de DOMNUL nostru Isus. Dar El nu a fost exact ca Solomon, cci Solomon a fost nscut de o mam i de un tat pmntesc, David. Isus ns a fost un Fiu nscut din fecioar i nu a fost numai un om; ci El era Dumnezeu, Omul-Dumnezeu, El era mai mult dect un om. EL era un om i nc ceva, nelegei? Dar Solomon era doar un om ca mine i ca tine i el I-a cerut lui Dumnezeu nelepciune ca s-i conduc mpria. i el a avut un dar de nelepciune, fiind cel mai nelept om pe care l-am cunoscut noi vreodat, n afar de DOMNUL nostru. El a scris Proverbele i eu cred c sunt foarte bune.

S ne ntoarcem la Proverbe ncepnd cu cap. 3, 1: Fiule, nu uita nvturile mele i pstreaz n inima ta sfaturile mele! Cci ele i vor lungi zilele i anii vieii tale, i-i vor aduce mult pace. S nu te prseasc buntatea i credincioia: leag-i-le de gt, scrie-le pe tblia inimii tale. i astfel vei cpta trecere i minte sntoas naintea lui Dumnezeu i naintea oamenilor. ncrede-te n DOMNUL din toat inima ta i nu te bizui pe nelepciunea ta! Recunoate-L n toate cile tale i El i va netezi crrile!

O, eu cred c sunt nite versete minunate! A vrea s iau ca text versetul 5: Nu te bizui pe nelepciunea ta. Acesta este un text cam ciudat pentru ziua de azi cnd se pune accentul pe educaie i nelegerea personal a lucrurilor, pentru un timp al nvturii. Dar noi gsim aici aceast afirmaie ciudat, care ca i alte versete din Scriptur i au locul lor, i noi credem c Dumnezeu ne va lsa s vedem unde este locul lui. Noi ne trimitem azi copiii la coal ca s primeasc cunotin. Dup ce fac coala general, i trimitem la liceu pentru a primi o cunotin mai bun. Apoi dup ce termin liceul, unii copii sunt mai norocoi i merg la facultate ca s i desvreasc acolo educaia i cunotina. De multe ori trebuie s ai anumite studii pentru a primi un loc de munc. i totui, neleptul Solomon ne spune aici s nu ne bizuim pe propria noastr nelepciune; s nu ne bizuim pe astfel de lucruri. Noi ne mirm de ceea ce ne spune el, pentru c de obicei nelegerea noastr modern este nelepciune omeneasc, care este contrar Cuvntului lui Dumnezeu. i eu cred c Solomon nu a ncercat s-i sftuiasc fiii s fie nite analfabei, ci s nu se bizuie pe propria lor nelepciune.

i eu cred c ar fi un sfat bun astzi dac le spunem fiilor notri i fiilor lui Dumnezeu c a avea o educaie, este bine. Nu este nimic mpotriv. Dar dac aceast educaie este mpotriva Cuvntului, atunci bizuie-te pe Cuvntul lui Dumnezeu i las educaia ta de-o parte pentru c Cuvntul are dreptate. Educaia i are locul ei i v va ajuta la obinerea unei poziii bune printre cei intelectuali, vei obine o slujb bun. Aceasta este n ordine i v va ajuta la partea financiar, ceea ce privete traiul pe care l va face mai uor.

Dar ine minte un lucru, fiul meu: tu trebuie s mori. Indiferent ct educaie ai, ct cultur ai acumulat, tu trebuie s dai ochii cu moartea, cci este scris: Oamenilor le este rnduit s moar o singur dat, dup care vine judecata. Moartea nu este att de rea, dar a veni la judecat, este partea cea mai rea. Tu mori, dar apoi vine judecata. i Dumnezeu nu se va interesa ct coal ai fcut aici pe pmnt, ct cunotin ai acumulat, dac ai titlul de liceniat sau ce alt grad ai obinut, chiar ca slujitor. Nu asta se cere de la tine. Dar i se cere ce ai fcut cu nelepciunea Cuvntului lui Dumnezeu. Aici vine cerina din cauza Bibliei. Educaia ta este bun, dar Cuvntul lui Dumnezeu este viaa. Cuvntul Meu este viaa. EL este Cuvntul. Aa c tu l poi cunoate numai prin Cuvnt, cci El este Cuvntul. i aceasta este singura cale prin care-L vei cunoate, prin Cuvntul Lui.

Cineva ar putea veni aici i s spun: Acesta este Dumnezeu sau acela-I Dumnezeu sau acesta este corect sau cealalt este corect, dar noi ne ntoarcem la Cuvnt, care este adevrul. i Cuvntul este ca Steaua Nordului, este o stea exact. Indiferent n ce direcie plutete lumea, Steaua Nordului este centrat fa de pmnt. Tu i fixezi compasul dup Steaua Nordului - care este ntotdeauna centrat fa de pmnt. Alte stele i schimb poziia n jurul globului, dar Steaua Nordului rmne stabil.

Dac compasul este Duhul Sfnt i punctul tu fix este Steaua Nordului, atunci Duhul Sfnt va direciona ntotdeauna spre Cuvnt. Duhul Sfnt nu te va conduce spre nimic altceva dect spre Cuvntul lui Dumnezeu. Cum poate un om s accepte un crez care este contrar Cuvntului i apoi s mai susin c are Duhul Sfnt? Duhul Sfnt te va ndeprta de aa ceva. Este necesar Duhul Sfnt ca s te ndrepte spre Cuvnt, cci el este Cuvntul. Magnetul din compas este ndreptat numai spre Polul Nord, acesta fiind unicul punct care poate atrage. Duhul Sfnt este Autorul i Scriitorul i Cel ce face viu Cuvntul, cum ar putea El ndrepta o persoan spre altceva dect spre Cuvnt? Aa c atunci cnd o persoan spune c are Duhul Sfnt i accept ceva contrar Cuvntului, asta arat c nu este adevratul Duh Sfnt ceea ce are el. Ar putea fi un duh, eu nu contest, dar nu este Duhul Sfnt al lui Hristos.

Ct de des i iau oamenii duhurile unul de la altul; i acesta i-ar putea ndrepta spre un anumit lucru, ca de exemplu spre o grupare, dar nu-i va ndrepta spre Hristos. Dar Duhul Sfnt ndreapt ntotdeauna nspre Hristos - i Hristos este Cuvntul. Noi vedem aceasta foarte clar n Biblie, sau poate o vd eu aa. Poate greesc, dar n gndirea mea eu nu cred c greesc; din aceast cauz i acest titlu Nu te bizui pe propria ta nelepciune. Dac tu te bizui pe propria ta nelepciune, atunci tu eti nevoit s te abai de la drumul cel drept. Tu nu te poi bizui pe nelepciunea altcuiva atunci cnd este vorba de via. Ca s gseti viaa, tu trebuie s te bizui pe Cuvnt. Aceasta este viaa. Putem vedea aceasta de la nceput. Ne este artat cu claritate de la nceput, c Dumnezeu a dat primei Sale familii de pe pmnt Cuvntul Su prin care s triasc. Numai prin Cuvntul Su puteau tri ei. Nu este suficient s mnnci mncare i altele. Ci prin Cuvntul Lui ei trebuiau s triasc venic. Dar acea mic fraz a Cuvntului de la nceput a fost greit aezat, ntregul lan s-a rupt i rasa uman a fost aruncat n moarte.

Eva a fost fr ndoial o persoan inteligent; ea sttea la dreapta lui Adam, care era fiul lui Dumnezeu. i Eva fiind n acel loc unde nu era pcat - nu era loc pentru pcat - a avut desigur o concepie minunat despre ceea ce era Dumnezeu. Pentru c n fiecare sear, ea i brbatul ei se plimbau n rcoarea grdinii i vorbeau fa-n fa cu Dumnezeu. Ce lucru iraional pentru o persoan care se ntlnea zi de zi fa-n fa cu Dumnezeu, i apoi s se ntoarc spre nite raionamente care au ndeprtat-o de Cuvntul lui Dumnezeu!

Noi mai avem nc astfel de oameni! Prin nite raionamente, ei sunt ndeprtai de Cuvntul lui Dumnezeu, dup ce au stat n prezena Lui. Auzind Cuvntul lui Dumnezeu predicat i vzndu-L manifestat, pctoii i beivii vin la altar i sunt convertii i fcui fiine noi n Hristos, iar persoane cu faim rea devin domni i doamne; i apoi s se ntoarc de la acest lucru binecuvntat care i-a condus la via i s fie pervertii dup vreun crez, pentru ca s devin populari sau s intre n ceea ce numesc ei o clas mai nalt de oameni.

Voi aparinei de cea mai bun clas care poate exista: fiii i fiicele lui Dumnezeu! Mie mi place mai mult aceast clas, dect s fiu mpreun cu mpraii i cei puternici. Dai-mi acei oameni smerii, chiar dac ei nu tiu s deosebeasc stnga de dreapta. Atta timp ct ei l cunosc, l iubesc i-L slujesc pe Dumnezeu, aceasta este slava cerurilor pentru mine. Desigur! Noi am aflat c Eva a fost convins relativ uor de Satana i ndeprtat de Cuvntul lui Dumnezeu. Ea s-a bizuit pe propria ei nelepciune pentru c Satana i-a prezentat ceva ce nu era nelepciunea lui Dumnezeu. Dumanul, Satana, i-a spus altceva i ea a crezut. Acum noi vedem rezultatele acestui lucru. ntreaga omenire a fost cufundat n moarte, pentru c prima mam de pe pmnt s-a bizuit pe propria ei nelepciune, contrar Cuvntului lui Dumnezeu. Credei aceasta? Amin. Acesta este Cuvntul.

Biserica n Biblie este simbolizat printr-o femeie. i biserica de azi accept o grmad de dogme sau crezuri adncind ntreaga adunare n separare de Dumnezeu. Aceti oameni care adopt astfel de lucruri n locul Cuvntului lui Dumnezeu, sunt exact ca Eva. i aceasta s-a repetat mereu i mereu, pn cnd ntreaga generaie a fost ndeprtat de Cuvntul lui Dumnezeu.

Cnd se manifest Cuvntul, cnd se descoper Cuvntul, ei nu-l accept pentru c nu vor s-o fac, pentru c ei se bizuie pe nelepciunea lor. Aceast biseric s-a construit aici i este un loc minunat. Este o organizaie mare din care fac parte muli oameni. De ce s nu aparinem i noi de ea? Eu m ncred n aceast biseric. Nu te ncrede n nelepciunea ta, ci ncrede-te n Cuvntul lui Dumnezeu!

Aa cum ceea ce a fcut Eva a dus ntreaga ras uman la moarte, la fel este acum cu muli oameni care se bizuie pe propria lor nelepciune, pe dogmele i crezurile lor i care declar: Nu tot Cuvntul lui Dumnezeu este adevrat; o parte din el este inspirat i o alt parte nu este. Cum mai putei avea credin n Biblie, dac o parte a ei este inspirat i alt parte nu este? Dac un citat este greit, atunci ntreg coninutul ar putea fi greit. Trebuie ca totul s fie corect.

i unii dintre aceti aa-numii nvtori ai Bibliei, pervertii de nvtura omeneasc pe care au acumulat-o, se adun n concilii i spun: Zilele minunilor au trecut, ele s-au ncheiat n timpul apostolilor. i muli din cei care sunt acolo pe poziia imediat inferioar celei de episcop sau altei funcii nalte, i spun: Da, dac voi fi de acord cu el, fr ndoial c l voi urma n funcie. Atunci tu te bizui pe propria ta nelepciune, n loc s stai cu ambele tale picioare pe Cuvntul lui Dumnezeu. Aceasta a cauzat toate aceste lucruri.

Cu puin timp n urm eram ntr-o disput cu cineva despre impozitul de venit. i el mi-a spus: Casierii nu sunt altceva dect nite ppui. Am rspuns: Dac a avea un casier n comitetul meu care are o alt idee i nu se ridic s i-o exprime, l-a da afar din comitet. Desigur. Chiar dac opinia lui este contrar convingerilor mele, vreau ca el s exprime ceea ce crede el c este corect. De aceea este ales n comitet. Aa este la noi.

Observai, Isus a spus n Ioan 10: Oile Mele cunosc glasul Meu: O voce este, desigur, Cuvntul Lui cnd El vorbete. Oile Mele cunosc glasul Meu. Glasul Meu a fost dovedit c este adevrat. Vedei, oile Lui nu se supun i nu urmeaz alt glas. Oile Mele cunosc glasul Meu i nu vor urma un strin. Cu alte cuvinte, ele nu vor nelege o voce teologic care nva ceva contrar Cuvntului. Oaia Lui nu o va nelege, la fel cum nici vulturul despre care am vorbit asear, nu nelegea cotcodcitul ginii. El nu-l nelegea pentru c era un vultur. La fel este cu un copil adevrat al lui Dumnezeu, nscut din nou: el nu va nelege dect lucrurile care sunt de la Dumnezeu.

Acum, cineva spune: Bine, uite, eu cred c tu ai putea face asta. Dar nu aa se face. Eu cred c zilele minunilor au trecut. Eu nu cred n vindecarea divin. Eu nu cred n aa ceva. Un cretin adevrat nscut din nou va fi surd la aa ceva, el nu nelege deloc asemenea lucruri. Eu nu pot nelege cum poate s accepte un asemenea lucru un om care crede n Dumnezeu i care poate citi Biblia i vede c El este acelai ieri, azi i n veci. Credincioii adevrai nu se bizuie pe propria lor nelepciune.

La fel ca un prunc. Luai un nou nscut i punei-l la snul mamei i lsai-l s se hrneasc cu laptele ei cldu, s-i rezeme capul pe pieptul ei. Dup o zi sau dou, luai-l de la mama lui i punei-l la pieptul unei alte femei - el va da din piciorue i va plnge. Nu este mama lui. Vedei, el are deja ceva n el - el este o parte din mama lui - cci natura l-a nzestrat cu un mod de a-i recunoate propria mam.

i dac natura a pregtit o cale pentru prunc de a-i recunoate propria lui mam din care s-a nscut, cu ct mai mult este pregtit o cale pentru un copil al lui Dumnezeu care este nscut din Duhul lui Dumnezeu. El i cunoate mama. El o recunoate pentru c este nscut din Cuvnt i el nelege Cuvntul. Aaz-l ntr-un loc strin, nepotrivit pentru el i el va fugi ct va putea de repede.

Cineva ar putea s-i spun copilaului: Stai puin, drguule, aceasta este acum mama ta. Nu este mama lui, pentru c el are un mod de a recunoate c este o parte din mama lui. Aceasta este mama lui i nimeni altcineva nu-i poate lua vreodat locul. El i cunoate propria lui mam. Observai c aa este, deoarece Dumnezeu a fcut totul dup soiul su. La fel i vitele dup soiul lor. De multe ori cnd strngeam ntreaga ciread pentru o marcare, vitele i vieii, m ntrebam cum i vor recunoate vitele vieii lor. Cnd coboram de la munte, vitele erau amestecate. O vac ar fi putut hrni un viel nfometat care aparinea unei alte vaci. Dar cnd cireada se oprea n preerie, mama pornea prin mulimea de vaci i viei ca s-l caute pe micuul ei pn-l gsea, iar vielul alerga dup mama lui. Ea recunotea cu precizie scncetul lui, iar el recunoatea strigtul ei. i ea tot striga dup vielul ei, la fel i celelalte vaci, de nu mai puteai s te nelegi om cu om; dar micuul viel va auzi acel strigt anumit al mamei lui, pentru c el este o parte din mama lui.

i un cretin nscut de sus este o parte a acestui Cuvnt. Aa este. El nu va urma o alt mam. El este o parte a Cuvntului. El st cu Cuvntul. Dac trmbia d un sunet ncurcat, cine se va pregti de lupt? (1 Cor. 14, 8), a spus Pavel. Cretinul cunoate sunetul Cuvntului. Observai cum mna lui Dumnezeu hotrt mai dinainte, l-a urmrit n totul i n toate. El tie c a fost hotrt mai dinainte, el a fost n adevrul Evangheliei. El tie c a fost nscut prin Duhul lui Dumnezeu. El tie c Duhul lui Dumnezeu nu poate nega Cuvntul lui Dumnezeu i de aceea nu va urma pe un strin.

Am vzut aici o noti pe care mi-am fcut-o. Trecusem peste ea, dar din ntmplare am vzut pasajul din Scriptur i m-am gndit s m ntorc la ea. Observai cum oile Lui hotrte mai dinainte, L-au urmat pe El chiar i n zilele n care triau cei mai mari teologi pe care i-am avut vreodat. Ele au ieit pentru c L-au recunoscut pe El. Ei tiau ce fgduise Cuvntul pentru acel timp. Ei tiau ce va fi Mesia cnd va veni.

i Simon Petru a venit la El - atunci el era numai Simon. Andrei ncercase s i spun ceva despre El: Acest om este Mesia. Mda, desigur, Simon era poate un tip mai practic i n-a vrut s se duc. Dar el a pit n prezena lui Isus atunci cnd El i-a spus: Tu eti Simon, fiul lui Iona. Noi tim c Isus le-a spus apostolilor, c El i-a cunoscut nainte de ntemeierea lumii. Ei erau nsuirile gndurilor Lui. Astfel smna aceea care zcea n el, a fcut ca el s recunoasc Cuvntul care fusese fgduit i care spunea c Mesia urma s fie un prooroc. i cnd el a vzut aceasta, atunci a terminat-o cu pescuitul. El a tiut atunci c trebuia s-i pun de-o parte mreaja, cci urma s mearg i s devin un pescar de oameni.

Erau i alii acolo care au vzut ntmplndu-se aceleai lucruri i ei L-au clasificat drept duh ru. Acetia erau teologii, pentru c nu era pe gustul nvturii lor teologice. i ei I-au ntors spatele, pentru c s-au bizuit pe propria lor nelepciune, prin doctrina lor. Asta s-a ntmplat cnd Isus Hristos a venit mplinind Cuvntul fgduit, dar ei erau prea orbi ca s-o vad. Ei s-au bizuit pe ceea ce spuneau preoii, i pe ceea ce spunea biserica, n loc s se bizuie pe ceea ce a spus Dumnezeu.

Isus i-a mustrat pentru aceasta. El le-a spus: Voi cercetai Scripturile cci socotii c n ele avei viaa venic, dar tocmai ele mrturisesc despre Mine. Aceste Scripturi pe care v spun s le cercetai, tocmai ele v spun cine sunt Eu. Dar ei nu s-au bizuit pe ceea ce spunea Cuvntul, ci pe nelepciunea lor. Ei s-au bizuit pe propria lor nelepciune. i Scriptura ne spune c ei au o mhram pe ochi. Mhrama propriei lor teologii i-a orbit.

Voi spunei: Frate Branham, unde vrei s ajungi?" Lucrul la care vreau s ajung este urmtorul: se ntmpl din nou acelai lucru, pn cnd brbaii i femeile se vor bizui pe o anumit biseric la care s-au alturat i de care in, indiferent de ceea ce spune Cuvntul lui Dumnezeu despre aceasta. Ei merg nainte n aceast lucrare, bizuindu-se pe propria lor nelepciune i ignornd Cuvntul lui Dumnezeu ca i cum acesta nu ar fi fost scris niciodat. Este o smn de via uman nefecundat. Are n ea viaa fizic, dar nu este n ea nici un pic de via duhovniceasc spre a fi nviat (adus la via).

ntorcndu-ne la cei din vremea lui Isus, noi vedem c un vl era pe feele lor. Observai, ei aveau propriile lor gnduri despre Dumnezeu, aveau propriile lor idei despre cum va fi Mesia. Dar Cuvntul era acela care spunea cum va fi Mesia! Ei aveau propria lor nelegere asupra acestui lucru. Fr ndoial marele preot spunea: Voi, toi preoii care m ascultai, cnd va veni Mesia Noi am zidit un templu mare aici. Noi am fcut toat aceast lucrare mare. i Biblia spune: i deodat va intra n templul Su. i cnd se va petrece aceasta, Mesia va veni direct aici i se va arta nou spunnd: Eu sunt Mesia, iat c am venit. Eu sunt acel Mesia pe care voi l cutai. Ei bine, cnd a venit, el a fost att de diferit de modul n care au gndit ei, nct ei nu L-au recunoscut. Ei nu tiau cine este El. Ce s-ar fi ntmplat dac vreun farnic s-ar fi ridicat acolo i ar fi zis: Eu sunt Mesia. Eu sunt doctorul cutare.? Ei l-ar fi primit. Dar iat c au dat de un Om care avea o natere dubioas, care nu avea o educaie colar, nu fusese la seminar, nu avea un carnet de membru; dar El era tlmcirea Cuvntului lui Dumnezeu manifestat. Lucrrile pe care le fac, v spun cine sunt Eu. Dac nu fac lucrrile care au fost fgduite c le voi face, atunci s nu M credei.

Nu putem noi aplica aceasta pentru ziua de azi? Cnd Duhul Sfnt vine i arat puterea vieii Lui venice, ei ncearc s-L aplice unei alte epoci i numesc aceasta fanatism slbatic. De ce? Ei se bizuie pe propria lor nelepciune i nu pe Cuvntul DOMNULUI. Voi tii bine c este aa. Recunoaterea c Dumnezeu este propriul Su interpret, se face atunci cnd este manifestat o fgdui. A vrea s fac acest lucru mai clar. Cnd Dumnezeu vorbete Cuvntul, el nu are nevoie de un brbat sau de o femeie care s spun ce nseamn aceasta. Voi zicei: Dumnezeu a vrut s zic cutare lucru. nelesul este acela pe care l-a spus Dumnezeu.

Cum i tlcuiete Dumnezeu propriul Su Cuvnt? mplinindu-L. Biblia spunea: Fecioara va rmnea nsrcinat; i aa a fost. Nu era nevoie de nici o tlcuire. Dumnezeu a spus: S fie lumin!; i aa a fost. Nu este nevoie de nici o tlcuire. De asemenea, Dumnezeu a spus c n zilele din urm va turna Duhul Su peste orice fptur, i El a fcut-o. Aceasta nu are nevoie de nici o tlcuire. Aceasta are nevoie doar de o acceptare, cineva s primeasc ceea ce a fcut Dumnezeu. Nu este nevoie de nici o tlcuire. Dumnezeu i tlcuiete propriul Su Cuvnt. Lucrurile pe care Dumnezeu le-a fgduit c le va face n zilele din urm, noi le vedem n fiecare zi.

Oamenii de azi, ca i atunci, se bizuie pe nelepciunea lor i zic: Pastorul meu spune c asta este fanatism. Dar Biblia spune c se vor ntmpla. Pe a cui nelepciune v vei bizui? Biblia spune despre zilele din urm c: Epoca bisericii Laodicea va ajunge att de bogat i att de mulumit de sine, nct va zice despre sine: ,Sunt bogat, nu am nevoie de nimic i stau ca o regin.'" i ea este bogat. Iar DOMNUL spune: i nu tii c eti nenorocit. Aceasta este ntreaga epoc a bisericii, biserica nsi! Biseric din Laodicea, eti goal, oarb, srac i nenorocit - i nu o tii! Stnd n mijlocul bogiilor ei, cu zeci de mii de membri, cu bogiile acestei lumi n mna ei. i depun banii pe termen mpreun cu biserica catolic, cci biserica protestant merge mpreun cu cea catolic i dein bogiile lumii.

Naiunea aceasta este aproape de faliment. Noi lum cu mprumut pe taxe care vor fi pltite n 40 de ani de acum ncolo, aa scrie revista Life Line. Taxele la ceea ce cheltuim noi acum vor fi pltite peste 40 de ani. Nepoelul meu dac Isus ntrzie - va plti cnd va avea 40 de ani taxele la banii pe care-i cheltuim noi acum. Trimitem ajutoare n strintate, iar indienii notri i alii de aici mor de foame; ncercm s cumprm prietenia. Nu poi cumpra prietenia, nu poi cumpra un prieten. Nu, dar asta este ceea ce facem noi. Pe asta suntem pui: s-i taxm pe oameni pentru orice lucru. i nu vom scpa de datoriile de rzboi, rzboi n care am fost aruncai de politicieni - timp de sute de ani, cred eu. i noi nu ar trebui s fim aa. Nu este nici un motiv ca s ne purtm astfel.

Dar bisericile au devenit bogate. Bogiile lumii se gsesc n biserica catolic, spune Biblia. Din cauza aceasta Rusia a dat-o afar. Chiar acest fapt a fost rdcina comunismului, pentru c nva c ea este ceva deosebit de restul lumii.

Cnd am fost n Finlanda, a fost nviat din mori acel bieel. Acei soldai rui stteau i priveau cu atenie. Ei au spus: Noi vom primi un Dumnezeu care poate nvia morii!

Am construit denominaiuni, coli i cldiri, dar am dat gre n a face ceea ce a spus Isus: Predicai Evanghelia! Noi am ncercat s educm lumea. Isus nu a spus niciodat: Educai lumea; cel ce este educat va fi mntuit. Voi trebuie s fii nscui din nou, umplui cu Duhul Sfnt. Acesta este motivul c am euat n toate att de urt. Vedei, avem bogie, avem toate lucrurile.

Ce se ntmpl acum? i cnd aceast biseric, conciliul mondial al bisericilor, se va uni, tii voi cine l va conduce? Putei voi metoditi i presbiterieni, chiar i voi penticostalilor, s nelegei aceasta? Voi spunei c nu vei intra. Voi, ori vei intra, ori vei dispare ca denominaiune. Precis. Ori una, ori alta. St chiar naintea voastr! Voi va trebui s-o facei. Este o forare, semnul fiarei. O pot dovedi cu Biblia c denominaionalismul este absolut semnul fiarei. Ea este o curv i mama curvelor - i noi tim c acesta este adevrul. Religia organizat este contrar Cuvntului i este anticretin prin principiile ei. Nu tot ce este acolo este anticretin; dar n principiile i sistemul ei, este anticretin, pentru c este mpotriva Cuvntului lui Dumnezeu. Fiecare sistem organizat este aa.

Astfel ei i voi v bizuii pe nelepciunea altora, n loc s v bizuii pe nelepciunea lui Dumnezeu, pe ceea ce v spune Dumnezeu despre organizaii. Acesta este motivul pentru care sunt ele greite. Bieii merg la seminarii, aa-numite coli biblice pentru a primi o educaie bun. i poate ei au o chemare din partea lui Dumnezeu n inima lor. i merg n aceste coli i devin aa de ndoctrinai cu un anumit fel de a vedea lucrurile, pentru c cutare episcop a spus aa. Cutare a spus una, altcineva a spus altceva. Conciliul a fost de acord i atunci aa trebuie s fie! Mie nu mi pas ce a spus cineva. Isus a spus: Dumnezeu s fie gsit adevrat i toi oamenii mincinoi.

Cum cunoatem care este adevrul? Cnd Biblia spune c ceva se va ntmpla, atunci acel ceva se petrece n felul cum a fost spus. Biblia spune: n ea a fost gsit bogia acestei lumi: aur, argint. Dac sistemul de susinere al monedei care este aurul d faliment, ce se va ntmpla? Atunci oamenii bogai ai acestei naiuni, fabricanii de igri i wiskey nu vor putea schimba valuta, aa c nu vom avea o alt soluie dect s lum cu mprumut. i nu este dect un singur loc de unde putem mprumuta. i cnd o facem, ne vindem dreptul de nti nscut. i atunci ce vom face? Voi suntei prizonierii sistemului. Nu putei face nimic.

O, poate v gndii c sunt nebun! Dar cnd vocea mea va tcea datorit morii, aceste benzi vor mai vorbi nc i vei recunoate c ceea ce am spus se ntmpl ntr-adevr. A fi cel mai nebun om s iau poziia pe care am luat-o, de a m mpotrivi acestui lucru - a fi mpotriva lui Dumnezeu i a tot ce reprezint El, dac a fi greit n ceea ce gndesc i n chemarea pe care o am. Ceea ce fac ar fi mpotriva lui Dumnezeu. Dar eu am luat poziie pentru c o vd aici n Cuvnt. Este Cuvntul lui Dumnezeu. Apoi l-am vzut legitimat, dovedit c este adevrul. Aceasta este tlmcirea pe care Dumnezeu o d Cuvntului Lui. Propria tlmcire pe care Dumnezeu o d Cuvntului Su este atunci cnd El l legitimeaz i l face real.

De ce erau acei farisei orbi? Ce i-a fcut aa de orbi? Ei nu au primit descoperirea sau legitimarea Cuvntului. Motivul pentru care bisericile de azi sunt oarbe, este c ele nu accept descoperirea care a fost legitimat. Chiar dac Cuvntul spune aa i este descoperit i apoi este dovedit, ei tot nu-l accept. Acesta este motivul c pn n ziua de azi evreii nu-L primesc. Nu poi vorbi cu ei despre Hristos, pentru c o mhram este nc pe feele lor, orbindu-i.

Cu cei din biserici nu poi discuta despre Evanghelia deplin i puterea lui Dumnezeu, pentru c Dumnezeul acestei lumi i-a orbit s nu vad adevrurile lui Dumnezeu, i ei se bizuie pe nelepciunea lor! Cnd vin femeile la biseric cu prul tiat scurt, pastorul le spune: O, este n regul! Acel brbat este nebun., dar Biblia spune c ea greete cnd i taie prul. Dumnezeu refuz s rspund rugciunii ei. Iar alte femei mai fac ceva ruinos ncercnd s fie predicatoare, fiind de dou ori greite. Biblia spune c femeia nu ar trebui s fac aa ceva. Dar organizaia, biserica o primete, o ordineaz ca predicatoare i o trimite, bizuindu-se pe propria lor nelepciune.

Un Cuvnt al lui Dumnezeu aezat greit sau greit interpretat sau necrezut, rupe ntregul lan al Cuvntului Omul nu triete numai cu pine, ci cu orice Cuvnt care iese din gura lui Dumnezeu.

Femeilor, voi m auzii predicnd mpotriva acestor lucruri, ca purtatul pantalonilor scuri, tiatul prului i alte asemenea lor, i totui n fiecare an cnd revin v gsesc n aceeai situaie? De ce este aa? Este pentru c voi v bizuii pe nelepciunea voastr proprie n loc s luai ca sprijin Cuvntul lui Dumnezeu.

i voi, pstorilor, de ce nu v curii bisericile voastre? Pentru c v conducei dup crezul vostru denominaional, n loc de Cuvntul DOMNULUI. Nu v bizuii pe nelepciunea voastr, ci pe Cuvntul lui Dumnezeu. Ei nu accept Cuvntul pentru c nu accept legitimarea. Isus a venit cu Evanghelia exact n felul n care El a spus c va veni.

Ioan a fost puin ncurcat atunci cnd a fost aruncat n nchisoare. El predicase c Mesia vine! Acela are lopata n mn, i va curi aria cu desvrire i i va strnge grul n grnare; dar pleava o va arde ntr-un cuptor care nu se va stinge. Duhul lui Dumnezeu aducea la suprafa aceste lucruri, nind din el ca dintr-o fntn. i apoi cnd L-a vzut pe Isus aprnd - El era un tip mic, smerit, mpins ncolo i ncoace datorit vieii care era n El.

Ioan nu a putut s neleag aa ceva, i a trimis civa ucenici s afle de la Isus dac El este Acela care trebuia s vin. Ce necinstire pentru Isus! Dup ce acest prooroc sttuse n apa Iordanului, avnd Cuvntul lui Dumnezeu i spusese: l cunosc pentru c am vzut Duhul Sfnt ca un porumbel, Dumnezeu cobornd din cer ca un porumbel i intrnd n El, i am auzit o voce din cer spunnd: Acesta este Fiul Meu preaiubit - acum Ioan spune: Ducei-v i ntrebai-L dac este El Acela care trebuia s vin sau s ateptm pe altul? Isus nu i-a trimis o carte sau cum s se comporte n nchisoare sau la ce biseric s se nscrie. Ci i-a spus: Fii ateni i urmrii ce se ntmpl i apoi mergei i spunei-i lui Ioan lucrurile pe care le-ai vzut ntmplndu-se. Pentru c lucrrile pe care le fcea l legitimau pe El ca fiind Mesia, Fiul lui Dumnezeu. Binecuvntat este cel pentru care Eu nu sunt o piatr de poticnire.

Muli ns s-au poticnit de El. Aa de muli oameni se poticnesc att de uor n Cuvntul lui Dumnezeu. Este contrar gndirii lor, ei vor s se bizuie pe propria lor nelepciune. Ei nu vor s ia Cuvntul DOMNULUI. i ei trebuie s mearg aa cum au fost nvai s mearg, cci ei i bisericile lor se bizuie pe propria lor nelepciune. Nu conteaz dac Dumnezeu a fgduit c va ploua, c vor avea ploaie dimineaa, iar dac biserica spune: Asta-i o prostie, ei cred ce spune biserica n loc s l cread pe Dumnezeu. De ce? Ei sunt nscui n biseric.

Dar un om care este nscut din Dumnezeu, este o smn a lui Dumnezeu. i smna lui Dumnezeu este Cuvntul lui Dumnezeu, i cel nscut din Cuvntul lui Dumnezeu triete numai prin El. Cuvntul este viaa lui. Ei se bizuiau pe propria lor nelepciune i nu voiau s se sprijine pe Cuvntul lui Dumnezeu. Ei tiau mai bine. Era scris n Scriptur. Ei l numeau un duh ru. De ce? Preotul lor spuse: Oricine se duce s-L asculte pe acel Om predicnd, va fi dat afar din sinagog.

Odat, un om orb a fost vindecat de Isus. Chiar i prinii lui, att de fericii de aceast vindecare, s-au temut s mrturiseasc c Isus a fost Cel ce a fcut-o. Preotul i-a ntrebat: Este acesta fiul vostru? Ei au rspuns: Da. Apoi au fost ntrebai: Cine l-a vindecat? Ei au zis: Nu tim. El este destul de mare, ntrebai-l pe el. El poate s vorbeasc i singur. Pentru c se spusese c oricine se bizuie pe nelepciunea lui Isus, n loc de a lor, va fi dat afar din biseric! Nu este acum la fel? Aa este. Oamenii fac acelai lucru. Orice ar face Dumnezeu, trebuie s se ntmple dup nelepciunea lor, nu dup ceea ce Dumnezeu legitimeaz a fi adevrul. i acel orb vindecat a avut atunci totui rspunsul. Ei l-au ntrebat: Cine te-a vindecat? i el a rspuns: Un om numit Isus din Nazaret. Ei i-au spus: Este un pctos. Noi nu tim de unde vine.

El a spus: Acesta-i un lucru tare ciudat. Se zice c voi suntei conductorii din acest timp. Aici este un om care mi-a deschis ochii - lucru ce nu s-a mai ntmplat vreodat - i voi totui nu tii de unde vine El. De ce? Ei se bizuiau pe propria lor nelepciune n loc s se sprijine pe Cuvntul lui Dumnezeu. Cci Isaia a spus: Atunci se vor deschide ochii orbilor, chiopul va sri ca un cerb, n pustie vor ni ape! Dar vedei, ei se bizuiau pe propriul lor sistem pe care-l edificaser.

Observai c bisericile de azi fac acelai lucru. Ei au format o mare superclas de nelepciune n cadrul sistemului lor denominaional. Ei au aceast superclas de nelepciune i vor ca nimeni s nu se amestece, nimeni s nu ptrund nuntru, doar dac aparine de acel grup.

S nu-mi spunei c nu este aa, locuiesc n Tucson, Arizona. M-am mutat acolo acum trei ani i am fost la o ntlnire a conciliului bisericilor. Le-am spus: Nu am venit s nfiinez o biseric, ci am venit s am prtie cu voi. Am venit s v ajut. Eu sunt misionar, evanghelist, n tot ce fac.

Ei m-au ntrebat: Ai venit aici ca s nfiinezi o biseric? Am rspuns: Nu. Dac a vrea o biseric, am una n Indiana." Eu am spus: "Am venit aici pentru c DOMNUL m-a cluzit astfel printr-o viziune. Dac El nu m conduce n alt parte, atunci rmn aici un timp. Dar eu nu am venit ca s nfiinez o biseric. Am venit s v ajut, frailor.

Asta a fost acum trei ani. Nu am primit nici o invitaie n vreun loc. De ce? Pentru c ei s-au strns dup aceea i au spus: dac vreun predicator m invit la amvonul lui, acel predicator va fi excomunicat. Ce au fcut ei? S-au bizuit pe propria lor nelepciune. Desigur, aceasta este acea superclas de nelepciune.

Dac nu-i scrii numele n registrele lor, ei i spun c eti pierdut. Un predicator mi-a spus asta. Acum voi v gndii: O, trebuie s fi fost un arlatan. A fost un penticostal. Jack Moore i cu mine am fost n Dallas, Texas, i l-am auzit. i el spunea c trebuie s tearg din registre pe un anumit om. Am ntrebat: De ce? Pentru c a avut prtie cu tine. Am spus: Bine, atunci scoatei-l din registru. Apoi el a rspuns: Atunci el este pierdut. L-am ntrebat: Pierdut? Mda, a spus el pentru c numele lui nu mai este scris acolo. Eu am ntrebat: Tu ca pastor peste un district i crezi n aa ceva? El a rspuns: Acesta este adevrul: Eu i-am rspuns: Hei, las-te de meserie, predicatorule. Nu acesta este harul lui Dumnezeu!

Cci printr-un singur Duh, noi toi suntem botezai ntr-un singur Trup i devenim mdulare ale acestui Trup. Mie nu-mi pas ce denumire pori, asta nu are de-a face cu Trupul. Numai prin naterea din nou eti un cretin. Numai prin natere poi fi un cretin; nu prin alipire, nu prin crezuri, nu prin emoii, nu prin recitarea unui anumit lucru, nici prin educaie sau teologie. Tu eti un cretin cnd eti nscut din nou i poi fi nscut din nou doar dac ai fost ales s fii nscut din nou. Nimeni nu poate veni la Mine dect dac este atras de Tatl Meu; i toi cei pe care Mi i-a dat Tatl vor veni la Mine. Amin. i Eu i voi nvia n ziua de apoi.

Marile coli biblice pe care le avem spun s ne bizuim pe nelepciunea lor. Orice ar spune Cuvntul, ei l pot explica att de bine, pentru ei, nct ajung s cread ei nii i cei ce-i ascult, c Zilele minunilor au trecut. Nu exist aa ceva ca apostoli, prooroci. Nu exist aa ceva ca darul vindecrii i celelalte daruri. Toate s-au sfrit atunci, n zilele biblice. Ei se pot face pe ei nii s cread asta.

Voi tii c Biblia spune: Poi crede o minciun i s fii blestemat prin ea. Este exact aa. Indiferent ce spune Cuvntul, ei se bizuie pe propria lor nelepciune. Ei se bizuie pe ea, ei o cred, ei gndesc c este adevrul. Tu poi crede mult timp o minciun, pn cnd devine adevr pentru tine.

Dar cum tim care este adevrul sau nu? Dumnezeu a dovedit c este adevrul, pentru c este n Cuvntul Lui i El l-a legitimat. EL are propria Lui tlmcire a Cuvntului. Cum o fac ei? Cum au ajuns oamenii aici? Prin cultur, prin educaie, grade universitare; ei au venit din anumite seminarii unde au nvat aceste lucruri.

Dar privii, prieteni, i ascultai. Niciunde n Biblie nu ni se cere s nelegem. Nou nu ni se cere s nelegem Cuvntul. Nou ni se cere s-L credem. Cum s-l credem? Prin credin. Dac tu l nelegi, atunci credina este anulat. Tu nu-l nelegi, dar oricum ar fi, tu l crezi. Dac L-a putea nelege pe Dumnezeu, nu ar mai trebui s-L cred pe Dumnezeu. Eu nu-L neleg pe Dumnezeu. Eu nu pot nelege Cuvntul lui Dumnezeu, dar eu l accept. Eu l cred. Mie nu mi se cere s-l neleg.

Eu nu m duc la nici un seminar i nici la toat aceast nelepciune omeneasc asupra Bibliei. Eu tiu doar c Biblia spune aa: Isus Hristos este acelai ieri, azi i n veci. Eu l caut n acest fel. Eu tiu ce a fgduit El c va face n aceste zile, atept s fac ce a spus, i El o va face. Aa este. EL a fgduit har, atunci eu l caut i primesc har. EL a fgduit vindecare, eu o cred, o accept i o primesc.

A vrea s vedem acum cteva caractere biblice care nu s-au bizuit pe propria lor nelepciune, indiferent care a fost nelepciunea epocii lor. S-l lum de exemplu pe Noe. Noe a trit ntr-o vreme de mari cercetri tiinifice. n vremea lui Noe s-au construit probabil piramidele pe care oamenii de azi nu le pot reface. Astzi nu au cu ce s ridice bolovanii acolo sus. n acele zile ei aveau un fel de chimicale pe care le puneau n vopsele i care fceau ca hainele s arate naturale pn n zilele noastre. Ei aveau lichide de mblsmare care pstrau mumiile; noi nu putem avea aa ceva. S-au pierdut o sumedenie de meteuguri. Timpul n care a trit Noe a fost un timp al nelepciunii tiinifice.

Isus s-a referit la acele timpuri, spunnd c asemenea vremuri se vor repeta naintea venirii Lui. Cum era n zilele lui Noe. Voi credei aceasta, nu? Credei ceea ce a spus Isus? Credei c ne-am ntors la timpuri asemntoare cu cele ale lui Noe? Amin. n Luca 17, 30 El a spus: Cum s-a ntmplat n zilele lui Lot, cnd ngerul DOMNULUI El citea aceeai Biblie ca i noi. Mergei napoi s aflai ce fel de vremuri erau nainte de potopul lui Noe. Mergei napoi ca s aflai cum era nainte ca lumea s fie distrus pe timpul lui Lot. Aflai ce era i vei nelege la ce se referea Isus.

n zilele lui Noe mncau, beau, se nsurau i se mritau, pn n ziua cnd a intrat Noe n corabie; i a venit potopul i i-a prpdit pe toi. n zilele lui Lot, nainte ca Sodoma s fie ars de foc, erau acolo homosexuali, perversiuni sexuale, tot ce-i mai ru n lume. Era un Los Angeles modern; nu numai un Los Angeles modern, ci Statele Unite ntregi. Nu numai Statele Unite, ci o lume ntreag! Totul era pervertit. Oamenii i-au pierdut sursa natural a vieii i bunul sim elementar, au devenii pervertii de un duh ru care a schimbat cursul vieii lor fireti i au fost posedai de duhuri demonice. Dac nu era acesta tabloul timpului lui Lot, atunci eu nu tiu un altul. i n zilele lui Noe, de asemenea, mncau, beau, se nsurau i se mritau, divorau i tot felul de astfel de lucruri.

Dar aducei-v aminte, nainte ca lumea s fie distrus, Avraam a fost trimis pe pmnt i lui i s-a fgduit un fiu. i Avraam L-a ntlnit pe Dumnezeu n etape diferite, ca un tip pentru biseric, care ntlnete pe Dumnezeu n diferite etape. Dar chiar nainte de distrugere i de venirea fiului fgduit, Dumnezeu a venit jos i s-a descoperit n trup omenesc, ntr-un brbat, atunci cnd trei brbai au venit la Avraam. Apoi ei au mers la Lot. Dar mai nti au venit la Avraam i s-au aezat. i Avraam avea deja numele schimbat din Avram n Avraam, iar Sarai n Sara.

i acel Om care a vorbit, Elohim, cnd S-a pogort s vorbeasc cu el, i-a zis: Unde este soia ta, Sara? Avraam i-a rspuns: Este n cort, n spatele Tu. i El i-a spus: M voi ntoarce la tine i Sara va primi un fiu. Sara a rs n spatele Lui, n cort. Dar El a spus: De ce a rs Sara? EL ar fi putut lua viaa Sarei chiar atunci, pentru c ea a rs la Cuvntul Lui; dar El nu a putut-o face pentru c Sara era o parte din Avraam. Iar pentru vremurile acestea, Isus a spus n Luca 17, 30. Cum a fost n zilele lui Lot, tot aa va fi n vremea sfritului cnd se va arta Fiul Omului.

inei minte, Fiul omului este un prooroc. Iehovah l-a numit pe Ezechiel un fiu al omului. Isus vine n trei Nume: Fiul omului, Fiul lui David, Fiul lui Dumnezeu. EL s-a numit pe Sine Fiul omului pentru ca oamenii s neleag c El este Proorocul pe care urma s-L ridice DOMNUL Dumnezeu.

Apoi El a fgduit c Fiul omului Se va descoperi pe Sine din nou chiar nainte de distrugerea prin foc. i acesta a fost ultimul semn pe care l-a vzut Avraam nainte de venirea fiului fgduit; el a fost transformat ntr-un brbat tnr, iar Sara ntr-o femeie tnr. Dac Scriptura se refer n mod special la aceste lucruri, noi ar trebui s le urmrim cu atenie.

i dac vedem perversiunea n care este lumea i modul cum se comport ea, cum mai putei spune c aa este corect i c nu ce spune Biblia este corect? Pentru c voi v bizuii pe nelepciunea lumii i nu pe nelepciunea DOMNULUI vieii, care era acea Persoan care sttea cu cei ce erau n afara Sodomei. Acum fii ateni, noi nu ne bizuim pe propria noastr nelepciune.

Noe nu s-a bizuit pe propria lui nelepciune. Atunci era un timp tiinific, dar el nu s-a bizuit pe nelepciunea timpului su. El s-a bizuit pe fgduina lui Dumnezeu i mnat de puterea lui Dumnezeu a construit o arc pentru salvarea familiei lui, a fcut ceva ce era absolut mpotriva bunului sim al vremii de atunci. Pentru c nu plouase niciodat pn atunci. Dar el tia c dac Dumnezeu i-a spus c va ploua, aa va fi.El nu s-a bizuit pe propria lui nelepciune, ci el a acionat prin credina n fgduina Cuvntului lui Dumnezeu. Duhul l-a mnat i el a acionat.

Avraam nu s-a bizuit pe nelepciunea lui asupra vieii umane. El s-a cstorit cu soia lui pe cnd avea poate 17 ani. i iat-l pe el la 75 de ani i pe Sara la 65 de ani, cu 10 ani mai tnr ca el. Dar Avraam nu s-a bizuit pe nelepciunea lui atunci cnd Dumnezeu i-a spus c-i va da un fiu prin Sara. El a numit totul, orice dovad tiinific care era mpotriva Cuvntului lui Dumnezeu, orice nvtur care era pe lng Cuvntul lui Dumnezeu, ca i cum n-ar exista. El a dat slava lui Dumnezeu, ntrit prin credina lui. El nu s-a uitat la trupul su mbtrnit, nici la trupul mbtrnit al Sarei. El nu a luat nimic n consideraie, ci s-a bizuit pe fgduina lui Dumnezeu. Nu s-a bizuit pe nelepciunea lui, nici pe raionamente sau motive omeneti.

Voi spunei: Frate Branham, motivul c Dumnezeu nu-i vindec pe bolnavi este c avem muli doctori buni. Biblia spune: Noi rsturnm izvodirile minii. Noi nu argumentm. Credina nu caut argumente. inei minte asta. n loc s fie necredincios, el a crezut i a chemat lucrurile care nu erau, ca i cum ar fi ceea ce era mpotriva oricrui raionament. Dar el nu a cutat raionamente. El a crezut doar. Nu era nici un argument care s poat dovedi c se va nate acel copil. Femeia aceea trecuse cu 20 de ani de nceputul menopauzei i trupul ei era ca i mort. i cnd Avraam avea 100 de ani, 25 de ani dup darea fgduinei, el tot mai ddea slava lui Dumnezeu. mpotriva oricrui fel de nelepciune. Dar prin credin el tia c Dumnezeu i va ine Cuvntul Lui. El nu s-a bizuit pe propria Lui nelepciune.

Ce s-ar fi ntmplat dac Moise s-ar fi bizuit pe propria lui nelepciune, atunci cnd Dumnezeu i-a spus s scoat poporul Israel afar de sub mna lui faraon? Ce s-ar fi ntmplat dac El s-ar fi bizuit pe propria lui nelepciune atunci cnd a stat lng stlpul de foc i cnd Dumnezeu i-a spus: Du-te i Eu voi fi cu tine.? Ce s-ar fi ntmplat dac el s-ar fi bizuit pe propria lui nelepciune atunci cnd a adus poporul lng Marea Roie i Dumnezeu le fgduise o ar a fgduinei Ce s-ar fi ntmplat dac s-ar fi bizuit pe propria lui nelepciune i ar fi zis atunci: Cum voi trece dincolo? Nu avem timp s construim un pod. Iat c vine o armat n spatele nostru. Pe partea cealalt este un munte. Iat n faa noastr este apa Mrii Roii?

Dac s-ar fi bizuit pe propria lui nelepciune, i-ar fi ridicat minile n sus, s-ar fi aruncat la picioarele lui faraon i i-ar fi spus: Faraon, iart-m pentru c am greit. El nu s-a bizuit pe propria lui nelepciune, ci s-a rugat lui Dumnezeu i DOMNUL i-a spus s peasc nainte; iar Marea s-a despicat ceea ce era mpotriva oricrei raiuni. Da, el nu s-a bizuit pe propria lui nelepciune.

Ce s-ar fi ntmplat dac Iosua, atunci cnd s-a dus s cerceteze ara fgduit de Dumnezeu, mpreun cu cele 10 denominaiuni, s-ar fi ntors i ar fi spus: Stai aa. Este adevrat. Noi pream ca nite lcuste. Ei sunt uriai. Cum i-am putea nvinge vreodat? Cum am putea vreodat s intrm n ar. Este total imposibil. Ei sunt mult mai numeroi dect noi, cam 50 la 1. Ei au soldai antrenai, iar noi nu suntem dect o grmad de pstori i fctori de crmizi din noroi, ieii din Egipt. Nu avem nici mcar scuturi i arme; cum am putea vreodat s-i nvingem?

Da, nelepciunea ar fi putut cu siguran s dovedeasc faptul c ei nu o puteau face. Orice militar ca Iosua sau Moise, nu puteau s nu se bizuie pe propria lor nelepciune. Dar ei nu au fcut-o! Cci au tiut c Dumnezeu a spus: Eu v-am dat ara. Mergei i luai-o.

Nu te bizui pe nelepciunea ta. Dac te bizui pe nelepciunea ta astzi, cnd eti bolnav, poate stai ntr-un crucior cu rotile, fiind pe moarte datorit cancerului sau problemelor cu inima i medicul i-a spus c vei muri. Dar nu te bizui pe aceast nelepciune. Sigur c nu.

Ce spunei de zidurile Ierihonului, despre care se zice c pe ele putea merge un car de lupt? Dumnezeu a spus: Ducei-v i mrluii n jurul lor de attea ori, sunai din trmbie i strigai i zidurile se vor prbui. Da, aceasta ar fi fost pentru o minte fireasc ceva absolut nebunesc. Dar Iosua tia ct de groase sunt acele ziduri, pentru c zidise asemenea ziduri pe cnd era n Egipt. Cunotea liantul care le inea aa de tari nct s susin acele care de lupt i chiar casele care se construiau pe ele. Dar el nu s-a bizuit pe nelepciunea lui. El a crezut c ceea ce a spus Dumnezeu este adevrat, s-a supus Cuvntului Lui i zidurile au czut. Nebizuindu-se pe propria lui nelepciune.

Ce s-ar fi ntmplat dac atunci cnd lupta n btlie aa cum am predicat duminic soarele apunea i inamicul scpa? Noaptea, ei puteau s se regrupeze i s vin cu fore proaspete ca s ucid o mulime de oameni din armata lui Iosua. Ce s-ar fi ntmplat dac el i-ar fi zis: Am nevoie de mai mult lumin. Am nevoie de lumina soarelui. Dar, ia stai aa. Dumnezeu a aezat aceast rnduial i soarele se nvrte, i pmntul se nvrte. Acum, s vedem, dac eu a spune soarelui s se opreasc poate c pmntul s-ar opri, i-ar pierde gravitaia i eu a cdea.

El nu a ascultat de propria lui nelepciune, singurul lucru pe care l-a spus a fost: Soare, oprete-te; i tu, lun, rmi unde eti! i soarele i luna i s-au supus. El nu s-a bizuit pe propria lui nelepciune, ci s-a bizuit pe fgduina lui Dumnezeu: Eu v-am dat aceast ar; mergei i luai-o!

El v-a dat fgduina Duhului Sfnt. Voi l putei primi chiar n aceast conversaie. Voi l putei primi acum. Nu te sprijini pe: tii, eu sunt obosit. i spun, eu mnnc prea mult seara. Nu vreau ca John s m vad fcnd asta. O, DOAMNE, Tu te bizui pe propria Ta nelepciune! Fgduina este pentru voi, pentru copiii copiilor votri i pentru toi cei ce sunt departe acum, n orict de mare numr i va chema DOMNUL, Dumnezeul nostru.

Doctorul mi-a spus c voi muri. M-a examinat i mi-a spus c am cancer, sau altceva, i c o s mor. Nu te bizui pe aceast nelepciune. Dumnezeu este DOMNUL Dumnezeul tu care i vindec toate bolile tale. Aa c nu te bizui pe nelepciunea aceasta, pe nelepciunea unui om. Bizuie-te pe nelepciunea lui Dumnezeu.

Ce s-ar fi ntmplat cu Samson cnd o mie de filisteni au pus mna pe el? i el nu era dect un tip micu, cu prul cre, cam att de mare. El nu era un spadasin, nu avea pregtire militar; i iat c i apar n fa o mie de filisteni. Nu avea nimic n mn. S-a uitat n jos i a gsit o falc de mgar, pe care a ridicat-o. Acum, dac el i-ar fi zis: S vedem, eu nu prea a putea face multe cu falca asta pentru c ei au pe cap coifuri. Aceti filisteni, toi soldai, au sulie i zale. i coifurile lor cntresc cam 7 kg fiecare i ei toi sunt brbai nali i solizi. Chiar dac a ajunge s lovesc cu falca asta de mgar unul din coifuri, falca s-ar rupe n buci. Da, desigur, aa este. El ns nu s-a bizuit pe nelepciunea lui. El a luat doar ceea ce avea n mn i a pornit s-i bat pe filisteni. i dup ce a omort o mie din ei, falca tot mai era n mna lui. Amin.

Mie nu mi pas ce spune teologia oamenilor, eu nu m bizui pe ea. Eu m bizui pe Cuvntul lui Dumnezeu care spune c Isus Hristos este acelai ieri, azi i n veci. Desigur, Samson a crezut.

Ce s-ar fi ntmplat dac David ar fi ascultat de teologia lui Saul? Iat-l pe Goliat, stnd acolo, flos, i toi erau speriai de el. Saul era cu un cap mai nalt dect toi din armat. Goliat a spus: S vin unul din voi s se bat cu mine. Nu este nevoie s murim cu toii. Dac el m ucide, noi vom fi robii votri, pentru c el era n avantaj. Acesta este felul n care-i place diavolului s acioneze, cnd este prezent tot seminarul lui i el vine n fa. Micul David se apropie cu o piele de oaie pe el, rocat, cu umerii puin lsai, un biat de 45-50 de kg. i spune: Vrei s-mi spunei c oastea Dumnezeului Celui viu, care este tiat mprejur ca semn al unui legmnt, va sta acolo i va lsa pe acest netiat mprejur s batjocoreasc otirea Dumnezeului Celui viu?

Saul i-a spus: Vino aici, biete. Eu admir curajul tu, dar zilele minunilor au trecut. Noi nu avem aici aa ceva. i s te mai ntreb ceva: poi s-mi ari carnetul de membru? Tu nu ai nici mcar o armur. Tu nu ai nimic n afar de pratia din mn. Tu nu ai diploma de doctor n filozofie sau de doctor n drept. Cum vei reui? Brbatul acesta din faa ta este un lupttor. El este doctor n teologie, doctor n filozofie. Are attea diplome, nct ar putea tapeta un perete cu ele. i tu, cine eti? Un pstor.

David a zis: Dar eu vreau s-i spun ceva. Cnd pteam turma tatlui meu, un leu a venit i a apucat o oaie. i atunci am luat aceast pratie mic, l-am lovit i l-am dobort. Cnd i-am luat mielul din gur, el s-a ridicat mpotriva mea. Atunci am apucat cuitul i l-am omort. i David a continuat: Cnd m-am ntors, un urs a venit, a nfcat o oaie i a fugit. L-am omort i pe el. i vreau s spun c Dumnezeu a fost Acela care m-a ajutat, nu doctoratul meu sau nelepciunea mea. Nu a putea s-i spun cum am fcut-o. Nu tiu cum a fost. Dar Dumnezeu, Amin Dumnezeu care m-a scpat din laba ursului i a leului, cu ct mai mult m va scpa din mna acestui filistean netiat mprejur.

Saul, episcopul, i-a spus: tii ceva, eu cred c tu biete, ai o chemare. Ascult ce-i spun: dac ai veni la noi, te-a nva s te duelezi. Eu sunt doctor, aa c punei armura mea. Vreau s te ajut s i-o pui. David a stat acolo i ei i-au dat doctoratele n filozofie i teologie, pn cnd bietul biat nici nu se mai putea mica.

i David a spus: Niciodat nu am pus aa ceva pe mine. Haina aceasta ecleziastic nu mi se potrivete. Luai-le de pe mine. Lsai-m s merg cu ceea ce Dumnezeu m-a ajutat. Aceasta era credina n puterea lui Dumnezeu. i el nu s-a bizuit pe nelepciunea lui. El nu s-a bizuit pe ceea ce a spus altcineva. El s-a bizuit pe credin. Cci el tia c dac Dumnezeu l-a scpat din laba ursului, cu ct mai mult l va scpa de acest filistean!

Bine, dac Dumnezeu v-a iubit destul ca s v scoat din pcat i s v umple cu Duhul Sfnt ce se ntmpl cu voi, biei oameni molateci i plini de slbiciuni din toat ara? Cu ct mai mult v va elibera El de toate suferinele voastre, cnd El a promis c o va face. Cuvntul lui Dumnezeu a spus aa. EL o va face. EL l-a scpat pe David din mna uriaului.

O, ce s-ar fi ntmplat dac fiecare prooroc s-ar fi bizuit pe nelepciunea lui n generaia n care au trit? Niciodat nu s-ar fi artat n faa acelor mari preoi, s-i numeasc "perei vruii sau cum i-au mai numit. Ei nu ar fi proorocit niciodat mpotriva lor. Ei ar fi fost la fel ca acei prooroci moderni, acceptai de toi, purtnd haine scumpe i trind n casa mprailor.

Ce s-ar fi ntmplat dac Ioan ar fi ncercat s se bizuie pe propria lui nelepciune? Dar el a pit drept naintea mpratului. Oamenii i-au spus: Stai puin, Ioane, s nu predici despre Cstorie i divor. Ioan a mers naintea lui Irod i i-a spus: Este mpotriva Legii s te cstoreti cu ea. Oamenii spuneau: Bine, tii tu cine este acesta? Acesta este mpratul. Nu-mi pas cine este. Ioan nu s-a bizuit pe ceea ce i spuneau alii. I se mai spunea: Tu tii c tu nu ai prea multe. Tu vii din pustie. Asociaia nu te va primi dac te pori n felul acesta. Lui nu-i ps de nici o asociaie. El nu s-a bizuit pe nelepciunea lui, ci pe nelepciunea lui Dumnezeu. Desigur.

A fost i un om care s-a bizuit pe nelepciunea lui, i anume Iuda Iscarioteanul. Eu nu neleg cum de a putut s-o fac. El a pit alturi de Isus exact ca Eva atunci la nceput. Iuda a vzut legitimarea, el L-a privit pe Dumnezeu n fa, aa cum a fcut Eva n rcoarea serii. Eva L-a vzut pe Hristos n rcoarea serii, n grdin. i Iuda a stat n rcoarea serii n grdina Ghetsimani i n alte locuri i L-a privit pe acelai Hristos; i L-a auzit predicnd, dovedindu-Se pe Sine prin Cuvnt, legitimat ca fiind proorocul despre care a spus Moise c se va ridica. i El le-a artat din Scriptur cine era El i totul despre El. Ei au vzut - fiind dovedit de Dumnezeu - c El era Acela despre care era scris i apoi Iuda s-a bizuit pe propria lui nelepciune.

Cum de a putut s-o fac? A fcut-o pentru c el nu a avut-o aici n inim mai nti. El nu a fost o smn germinat. El era fiul pierzrii, nscut pentru asta i ntorcndu-se n pierzare. Cnd el a ieit din odaia cinei, el poate a avut o idee nscut din propria lui nelepciune. Poate s-a gndit c Isus el avea destul respect pentru Isus i i-a spus: Acum L-a putea vinde pentru 30 de argini. i dac a face-o, a avea nite bani i a putea face ceva cu ei. Iar El este n stare s se elibereze singur. Vedei, el nu tia din Scriptur, c el s-a ridicat pentru a lua n primire acel loc.

i nici oamenii de azi nu-i dau seama n ce stare se afl. Biserica Laodicea a fost hotrt dinainte s fie n aceast stare, dndu-L afar pe Hristos. Iar El bate la u, ncercnd s intre napoi i nimeni, nicieri nu vrea s coopereze. EL i legitimeaz Cuvntul Su acum n fiecare zi, aa cum a fcut-o El atunci n fiecare zi, dar ei se ndeprteaz de El. Ei se bizuie pe nelepciunea lor - asta este tot ce fac ei.

Sau poate, s zicem c Iuda s-a gndit c vnzndu-L pe Hristos pentru 30 de argini, el ar fi putut avea o prtie cu vreo mare denominaiune din acel timp, cu fariseii sau saducheii. El ar fi putut zice: Stai aa, El se poate ngriji de Sine nsui. Eu L-am vzut n lupte mari. Eu tiu c El poate s aib grij de Sine nsui. Aa c a putea face rost de ceva bani pentru pensie. i apoi, aa a avea o poziie bun n aceste biserici de azi, dac L-a vinde pe Isus lor. Dar el nu fcea altceva dect s se bizuie pe nelepciunea lui, n loc pe nelepciunea care arta c El este Cuvntul legitimat al lui Dumnezeu; el i-a fcut lui Isus exact ceea ce spusese Scriptura c va face.

i astzi, biserica lumeasc L-a scos pe Hristos afar n aceste zile din urm, exact cum a spus cartea Apocalipsei c o vor face ei. Este din nou duhul lui Iuda, n forma bisericii lumeti avnd doar o form de evlavie, dar tgduind Cuvntul.

Atunci, ce iese din aceasta? Moartea, exact cum i s-a ntmplat Evei. i la fel se ntmpl oricui ncearc s perverteasc Cuvntul lui Dumnezeu. Ei se bizuie pe nelepciunea lor. Chiar acum ei vnd nu pentru 30 de argini, dar ca s devin mari oficialiti ceva experien seminaristic. Nici nu merit 30 de argini, dar oricum ei o vnd; ei vnd nelepciunea lor despre Dumnezeu pentru aceast sum.

Ct diferen fa de marele nvat Pavel, care avea atta cunotin cu care se putea fli. Dar el a spus: Eu am aruncat toate gndurile mele. Eu am ntlnit stlpul de foc ntr-o zi pe drumul Damascului. De aceea a putut spune: N-am venit la voi cu o vorbire strlucit, cci dac a fi fcut-o, voi v-ai fi ncrezut n nelepciunea unui om. Ci am venit la voi n puterea i dovada dat de Duhul Sfnt pentru ca voi s v bizuii pe Cuvntul lui Dumnezeu. Amin. i a mai spus: Dac un nger din cer ar veni i ar predica orice altceva, s fie blestemat (Gal. 1, 8). Aa este corect.

Femeia aceea micu de la fntn era o femeie imoral. Ea tia c bisericile o excomunicaser. Dar ea nu s-a bizuit niciodat pe nelepciunea ei. Cnd ea L-a ntlnit la fntn pe Acela care i-a spus toate pcatele pe care le-a fcut, ea a i fugit n ora. Acum, nu era corect pentru o femeie s fac lucrul acesta, s mearg i s spun ceva, pentru c era o prostituat. Dar cnd ea L-a ntlnit pe Isus, ea nu s-a bizuit pe nelepciunea oamenilor din acel timp. Ea a venit i a spus: Venii i vedei pe un Om care mi-a spus tot ce am fcut. Nu este El chiar Mesia? Ea nu s-a bizuit niciodat pe nelepciunea ei. Nu, desigur.

ngerul Gavril a venit la fecioara Maria i i-a spus c va avea un copil fr ca ea s cunoasc un brbat. Oh! Aa ceva nu se ntmplase niciodat. Ea nu s-a bizuit niciodat pe propria ei nelepciune c o femeie nu ar putea avea un copil fr brbat. Ea nu s-a bizuit pe aceasta, ci ea a spus: Iat, roaba DOMNULUI; fac-mi-se dup cuvintele tale. Ea nu a spus: Cum o vei face? Cum se va ntmpla? ngerul i-a spus: Duhul Sfnt te va umbri i Cel ce se va nate din tine va fi chemat Fiul lui Dumnezeu. Ea a rspuns: Iat roaba DOMNULUI. Ea nu a nceput s se gndeasc, spunnd c nu este posibil. A spus doar: Iat roaba DOMNULUI. Aa este corect.

Femeii care a avut o scurgere de snge, medicul i spusese: Nu este nici o speran. Ea i petrecuse viaa pe la doctori, dar nici unul nu a putut s o mai ajute. Dar ea nu s-a bizuit pe aceasta. Cnd Isus a trecut pe acolo, ea a pit prin mulime i i-a zis: Cred c dac m voi atinge de vemintele acestui om, m voi vindeca. i s-a dus.

Doctorul i-ar fi spus: Stai puin, tu nu poi s te vindeci. Ea avea aceast scurgere de snge de ani de zile. Ea slbea din ce n ce mai mult i ei i era din ce n ce mai ru. Doctorii renunaser s mai ncerce. Asta era toat nelepciunea lor.

Dar ea a spus acele cuvinte prin credin. Nu era nici un verset n Scriptur care s-i spun s fac asta. Dar ea a spus: Dac m-a putea atinge de marginea vemintelor Lui, m-a vindeca, i s-a furiat n apropierea Lui i L-a atins. A pit napoi i s-a aezat. Isus s-a ntors i a spus: Cine M-a atins? EL s-a uitat mprejur pn cnd a gsit-o. EL i-a spus despre scurgerea de snge i ea a simit chiar n acel moment vindecarea n trupul ei. Ea nu o putea dovedi atunci, dar a simit-o n trupul ei c scurgerea a ncetat. Ea nu s-a gndit nici o clip: Dac doctorii m-au prsit, cum m-ar putea ajuta cineva? Ea nu a apelat la raiune, ci la credin.

Biblia spune: EL este astzi Marele Preot care poate fi atins de sentimentul neputinelor noastre. Aa este? Amin! Nu apela la raiune. Aa spune Biblia: Astzi El este Marele Preot, chiar acum, care poate fi atins de simmntul neputinelor noastre. Acelai ieri, azi i n veci.

Ce credei, cnd eram un predicator baptist i acel nger al DOMNULUI mi-a aprut i m-a trimis s fac ceea ce fac? Chiar pastorul meu mi-a spus: Tu ai nnebunit. Tu ai avut un comar. Eu am spus: Putei s-mi luai carnetul de membru chiar acum. i el mi-a replicat: Cum ai putea tu, care n-ai terminat nici coala primar, s predici n toat lumea? Cum vei putea vreodat s te rogi pentru oameni cu rang nalt i mprai, cnd nu poi folosi corect gramatica?

Eu nu m-am ncrezut n gramatica mea. Nu m-am ncrezut n nici una din calitile pe care le-a fi avut. Eu am fost trimis. Aleluia! i nu am apelat la raionamente. Dac a fi apelat la raiune n anii din urm, mii de oameni ar fi fost probabil mori acum. Dar eu am dus mesajul n toat lumea, exact cum a spus El.

i o voi face din nou, prin harul lui Dumnezeu; nu prin puterea minii, ci prin trimitere. Aleluia! Voi spunei: Ai 55 de ani! Dac a avea 95 de ani, asta n-ar nsemna nimic pentru mine. EL este nc acelai Dumnezeu care era pe timpul lui Avraam. Nu v bizuii pe propria voastr nelepciune.

Dup ce a fost artat semnul i a fost urmat de glas, bisericile mi-au ntors spatele i mi-au nchis uile datorit nvturii, nici una nu a ndrznit s-mi stea nainte i s arate c este greit sau corect. Le-am provocat pe toate. Nu c sunt detept, dar tiu unde sunt. Dar ce au fcut ei? Au nchis toate uile. i gndul spune: Ce-ai s faci acum?

Acum cteva zile stteam acolo sus pe munte i am spus: DOAMNE, att ct cunosc, mi-a rmas o singur u deschis n toat ara, i anume n Phoenix-Arizona. Este singura u deschis pe care o am. Apoi am nceput s cobor. i am auzit att de clar, cum a auzi pe cineva vorbind, o voce care mi-a spus: Ce sunt gndurile acestea? Tu urmeaz-M pe Mine. Gata, nici un pic de nelepciune proprie. M voi bizui pe fgduina Lui.

O, prieteni, nu v bizuii pe raionamente, ci strigai ca Eddie Peronet: Aducei aici bijuteriile mprteti!

Aici este Biruitorul.

Venii i omagiai-L pe Isus, Lui s-I fie adus slava!

ncununai-L, ncununai-L,

ncununai-L ca Stpn al pmntului!

Nu v bizuii pe ceea ce gndii voi sau pe ceea ce gndesc alii. Acceptai prin credin fgduina lui Dumnezeu. Tu o vei face? Acum nu este vorba c cineva a fcut-o i altul nu a fcut-o, ci este vorba de tine. Ce vei face cu Isus care se numete Hristos, ce se descoper pe Sine n aceste zile ca acelai ieri, azi i n veci? l crezi pe El? Amin.

S ne rugm. DOAMNE Isuse, mpratul mprailor, DOMNUL domnilor, Dumnezeul dumnezeilor, Dumnezeul tuturor celor puternici; Cel dinti i Cel de pe urm; Alfa i Omega, nceputul i Sfritul, Luceafrul strlucitor de diminea, Trandafirul din Saron, Rdcina i Odrasla lui David; vino, DOAMNE, Dumnezeule, acelai ieri, azi i n veci! Binecuvnteaz aceast mulime, DOAMNE. Noi am avut o mic ntlnire aici i Tu ne-ai binecuvntat n ea. TU Te-ai descoperit nou. Binecuvnteaz-ne acum. Noi suntem oameni cu nevoi.

i DOAMNE, Tu tii c mie nu-mi place s-i mustru pe oameni, dar cum a putea s linitesc aceast ardere Sfnt din interior? Mie nu-mi place s fac asta, DOAMNE. Tu cunoti viaa i inima mea. Eu trebuie s-o fac. i m rog Dumnezeule, ca Tu s m ajui s-o fac. D-mi doar har i nu m lsa niciodat s m bizui pe nelepciunea mea, ci s m bizui pe fgduina Ta. n Numele lui Isus. Amin.

Vreau ca voi, fiecare, s fie cu adevrat respectuos pentru cteva minute. n aceast mulime sunt muli oameni bolnavi. Cei care sunt bolnavi i nenorocii, ridicai mna i spunei: Eu am nevoie de Dumnezeu. Ridicai doar mna dreapt acum. Eu am nevoie de Dumnezeu. Eu nu cunosc prea muli oameni de aici. l cunosc pe fratele Dauch i pe soia lui care stau aici. Mai este sora Moore, fratele Mike i cei de pe platform. Doar pe acetia i cunosc. Dar Tatl ceresc a fgduit c n aceast epoc Se va legitima pe Sine exact cum a fcut-o la Sodoma. A fgduit El? Amin. EL s-a artat pe Sine! Credei aceasta? Amin.

Acum, rugai-v cu credin i prin credin! Nu ncercai s raionai: Cum pot eu s-L ating pe El ca Mare Preot? Biblia spune n Noul Testament c El este acum Mare Preot. EL este Mare Preot dup rnduiala lui Melhisedec. EL rmne n veac. Nu exist alt Mare Preot dect El. Nici un alt Mijlocitor ntre Dumnezeu i oameni dect Omul Isus Hristos. Aa este. EL este singurul i El este acelai ieri, azi i n veci.

Acum, dac El rmne acelai Mare Preot i Biblia spune c noi l putem atinge prin sentimentul neputinelor noastre cum I-a atins mbrcmintea femeia aceea atunci credina ta l poate atinge n seara aceasta i El va aciona n acelai fel asupra trupului uman, cum a fcut-o El cnd era pe pmnt n trupul uman, la stejarul lui Avraam. Credei aceasta? Amin. EL a fgduit c o va face. Rugai-v acum, toi cei ce avei nevoie de ceva.

Aa cum am mai spus, un dar duhovnicesc nu este ceva ca un cuit pe care-l iei i poi tia unde vrei i cum vrei. Acesta nu este un dar de la Dumnezeu. Nu. Un dar de la Dumnezeu este o cale pe care o ai de a te da pe tine nsui la o parte din cale. Darurile i chemrile sunt hotrte dinainte de Dumnezeu. Lui Dumnezeu nu-I pare ru de chemarea i darurile fcute. Tu eti ncut cu el. O roti mic prin care tu eti pus n micare, dar tu nu poi apsa pe aceast pedal. Dumnezeu trebuie s acioneze acel dar. Tu trebuie s te dai pe tine nsui la o parte. Credina voastr poate face s lucreze darul, nu credina mea. A mea las doar calea liber. Voi credei din toat inima c Isus Hristos triete azi.

Nu v bizuii pe nelepciunea voastr i s zicei: "Mda, uite frate, sunt ntr-o stare grav. Tu nu m cunoti. Eu stau n acest crucior de atta timp " Nu-mi pas unde ai stat; vezi numai dac Dumnezeu nu vine jos i nu face exact ceea ce a fcut El atunci cnd era pe pmnt n trup fizic. EL o face n trupul tu, n trupul meu, mpreun, ca un tot unitar care crede n El. EL o va face pentru c El a fgduit c o va face.

Nu v bizuii pe ceea ce spune cineva: O, aceast telepatie mintal, aa cum o numesc ei. Despre Isus s-a spus la fel. l numeau ghicitor, un drac. Dar El era Fiul lui Dumnezeu pentru c El era n concordan cu Cuvntul fgduit al lui Dumnezeu.

Aa cum am spus, noi nu ar trebui s avem acest mod de a aciona, s venim i s punem minile peste oameni. Noi am fcut aceasta asear. Dar singurul lucru pe care voi trebuie s-l avei, este credin i apoi s recunoatei ce a fcut El. Prin credin voi o acceptai, prin credin.

Nu spunei: Bine, dar cum se va face? Dac a putea s v spun cum se va face, atunci nu ar mai fi credin. Eu nu tiu cum se face. Eu nu tiu, dar o cred. Eu nu tiu cum mntuie Dumnezeu un pctos, dar El o face. Eu nu tiu cum face Dumnezeu toate aceste lucruri, dar eu le accept. EL este Cel care le face i aceasta este calea. Cci eu nu pot explica. Niciodat nu va fi explicat. Nimeni nu o poate explica, cci dac ai putea s-o faci, atunci nu ar mai fi credin.

Eu nu neleg cum Dumnezeu i Hristos ar putea fi aceeai persoan, dar aa este. Scriptura o spune. Da, voi nu o putei explica, dar aa este. Tatl Meu este n Mine. Nu Eu fac aceste lucrri, ci Tatl Meu care este n Mine. Dac nu fac lucrrile Lui, atunci aceasta ar arta c Eu nu sunt de la El. Dar dac fac lucrrile Lui, atunci El depune mrturie c Eu vin de la El.

Acum este exact acelai lucru. EL este acelai ieri, azi i n veci dac voi o credei. n faa mea st un brbat cu pr de culoare nchis. El are un ceas de mn, un costum de culoare nchis i ochelari. Dac ai putea privi ncoace, atunci l-ai vedea. El este cu ochii nchii i se roag. Eu nu-l cunosc pe brbatul acesta. Tatl ceresc tie, c eu nu-l cunosc. Eu m voi ocupa un pic de el. El este foarte sincer. Acolo st el. Deja cnd am nceput s vorbesc, i-a nchis ochii i a nceput s se roage. Brbatul acesta este un strin pentru mine. Aici este mna mea. Eu nu-l cunosc. Dumnezeu l cunoate pe acest brbat, i El mi poate descoperi ceva. Dac fgduina din Biblie este adevrat, atunci El poate s-mi descopere de ce a nchis ochii acest brbat i pentru ce se roag. Credei asta?

Crezi tu? Poi s deschizi, te rog, ochii i s te uii ncoace? Bine. Tu tii c eu nu te cunosc. Noi ne suntem strini. Dar Dumnezeu te cunoate. El a nceput acum s plng. Acum pot s-i spun c Dumnezeu i va ndeplini dorina, pentru c lumina a cobort acum asupra lui. ntunericul a fost alungat de lumin.

Brbatul se roag pentru altcineva, i anume pentru un biat mic care ade lng el. El este fiul lui. Aa este. Biatul sufer cu stomacul i cu intestinele. Aa este. Este corect. Voi nu suntei de aici.

Voi nu suntei din Arizona. Voi venii din California. Este adevrat. Tu eti predicator i aparii de biserica Assemblies of God. Este adevrat. Predicatorul Keig, aa este. Reverend Keig, este adevrat? Atunci f un semn cu mna. Fiul tu cel mic va fi sntos prin credina ta.

Ce este? Acolo este un brbat cu minile ridicate. El nu m cunoate, eu nu l cunosc. Ce a fost? El L-a atins pe Marele Preot. El nu s-a putut bizui pe propria lui nelepciune. Ce trebuie s fac el? Ce trebuie s fac acum? El trebuie s cread c ceea ce i-a fost spus este adevrul, pentru c el tie c nu m cunoate. Aa este.

n faa mea st o femeie. i ea are capul aplecat. Ea are cancer. Ea vine din California. Eu sper c ea nu pierde ocazia. Doamna Adams, acesta este numele ei. Eu nu am vzut-o niciodat n viaa mea. Da, este adevrat.

Acolo n spate st o femeie. Eu nu pot s-mi aez mna peste ea, dar eu vd lumina asupra ei. Ea are un necaz mare. Ea are greuti cu spatele. Pe deasupra mai are i probleme duhovniceti care o chinuie. Ea are necazuri acas; fiica ei a plecat de acas. Aa este. Este adevrat, nu? Ea a ridicat mna. Doamna Miller, aa este. Crezi tu? Dumnezeu o va aduce napoi i tu vei fi vindecat. Eu nu am vzut-o niciodat n viaa mea. Ea mi este strin.

Acolo st o femeie n adunare. Ea nu este de aici. i ea vine din California. Ea are cancer, cancer la piept. Ea a fost operat la un sn, iar acum este i cellalt cuprins de cancer. Aa este. Doamna Kalin, este corect. Crezi tu c Dumnezeu te poate vindeca? Bine, tu crezi. Eu i sunt strin i nu te cunosc. Este adevrat. Vedei, ea mi este strin.

S tii c Dumnezeu este prezent! Chiar lng ea st o femeie. Numele ei este doamna Harris. Ea mi este strin. Cnd Duhul Sfnt a atins-o pe aceast femeie, ea a simit mpreun cu ea. i ea vine din California. Aa este. Ea are probleme cu umerii. Este corect. Crezi tu c Dumnezeu te poate vindeca? Dac da, atunci ridic mna pentru ca oamenii s vad. Tu mi eti strin.

Nu v bazai pe propria voastr nelegere. Ce pot produce aceste descoperiri? Nu se poate explica. Este un paradox. Este peste orice explicaie. ntrebai-i pe aceti oameni. Eu nu i-am vzut n viaa mea i nu am tiut nimic despre ei. Se poate continua n toat adunarea.

Dar vedei, nu v bizuii pe nelegerea voastr. Bazai-v pe ceea ce v-a fgduit El. Nu este acelai Duh care a locuit n trup omenesc i a tiut c Sara, care era dup cort, rde? Este aa? EL a fgduit c Fiul omului se va descoperi nc o dat n acelai fel, nainte de a fi distrus pmntul cu foc. EL se va descoperi ca Fiul omului, ca profet n trup omenesc, cum a fcut-o i atunci. Aa este El n seara aceasta printre noi. n care ceas trim noi? Scurt timp nainte de distrugere.

Prieteni, nu mai stai aici ca pctoi. Acceptai-L pe Isus Hristos ct timp suntei n prezena Lui. Acum, eu tiu c se obinuiete ca predicatorii s fac apeluri i s spun poveti despre o mam care a murit i s-a dus. Este n ordine. Dar noi nu venim la Hristos pe baza faptului c mama noastr a murit. i mama mea a murit; la fel i tatl meu. Dar noi venim n deplina capacitate a facultilor mintale, acceptnd pe baza faptului c Dumnezeu s-a manifestat n Isus Hristos pentru a lua pcatele ntregii lumi. Noi venim i credem n ispirea pe care a fcut-o El.

Mie nu-mi pas la ce biseric mergei: metodist, baptist, catolic sau la nici una. Dac tu vei admite c pn acum ai neles altfel i tii c n-ai fost niciodat nscut din nou cu adevrat dar vrei s fii vrei s accepi acum fgduina Duhului Sfnt? Poate nu vei fi umplut n timpul adunrii. Vrei s-o primeti pe aceast baz i s te ridici n picioare, ca s m rog pentru tine?

Nu te bizui pe O, eu am vorbit n limbi. Aceasta nu are nimic a face cu primirea fgduinei. Eu cred n vorbirea n limbi. Dar am vzut vrjitoare, draci i tot felul vorbind n limbi i tlmcindu-le. ntrebai-i pe misionari, pe fratele Creech, i vei vedea c este aa. I-am vzut vorbind n limbi, bnd snge din craniu de om i chemnd pe diavoli. I-am vzut punnd creionul jos i acesta se ridic i scrie n limbi necunoscute; iar vrjitorul care sttea acolo le tlmcea. Aa c vorbirea n limbi nu este un semn c ai Duhul Sfnt. i dac tu vorbeti n limbi dar negi Cuvntul, ceva este greit acolo. Aa este. Nu te bizui pe nelepciunea ta.

Cineva, acum i spune: Da, eu am strigat de bucurie. i eu am fcut-o. Dar nu te bizui pe aceasta. Am vzut tot felul de oameni sub puteri demonice strignd i ipnd. Am vzut mahomedani strignd i urlnd pn cnd s-au adus pe ei nii ntr-o astfel de stare c i puteau bate cuie n mini. I-am vzut urlnd i srind n sus i n jos, trecndu-i ace prin piele i mergnd pe crbuni ncini dar negndu-L pe Isus Hristos.

Vedei, nu v bizuii pe nelepciunea voastr, ci pe Cuvntul lui Dumnezeu. Dac viaa ta nu rezist la proba acestei Biblii, ca s cread fiecare Cuvnt din ea i tu vrei ca Dumnezeu s-i lucreze voia Sa prin tine, cci tu poi fi o parte din Dumnezeu vrei atunci s te ridici i s spui: Eu accept aceasta imediat, frate! Mulumesc, mulumesc. Dumnezeu s te binecuvnteze. Minunat. Fie ca Dumnezeu s o ngduie pentru voi toi care suntei sinceri.

Tu spui: Dar eu sunt membru n biseric, frate Branham, sunt un penticostal; dar cnd vine cu adevrat momentul s spun c tot acest Cuvnt este Adevrul, eu pur i simplu nu pot s-o fac dar eu vreau s m ridic i s-o spun. Prin aceasta nu neleg c vom sta aici pn se va ntmpla sau pn voi mrturisi n aceast biseric c am fost umplut cu Duhul. Dar tu tii n adncul inimii tale c nu eti. O tie i Dumnezeu, aa c de ce nu vrei s te ridici? Nu te bizui pe nelepciunea ta, ci pe Cuvntul lui Dumnezeu.

Mai vrea s se ridice cineva? Dumnezeu s v binecuvnteze; spunei doar: Dumnezeule, ajut-m. Aa este bine. Tu spui: mi va fi de ajutor cu ceva? Ridic-te numai o dat i ai s vezi dac are efect. Tu trebuie s-o vrei cu adevrat. Eu vreau, frate Branham, eu vreau s fiu drept. Eu vreau s fiu n ordine.

Acum, eu nu vreau s v prsii biserica voastr. Nu. Rmnei acolo unde suntei i fii doar o persoan umplut cu adevrat cu Duhul Sfnt n acea biseric. Tu spui: Bine, eu nu tiu ce va spune pastorul meu. El te va aprecia, dac el este un om al lui Dumnezeu. Lsai ca lumina voastr s strluceasc naintea ochilor, ca ei vznd faptele voastre bune, s laude pe Tatl lor.

Dumnezeu s v binecuvnteze. Acum, voi cei ce v-ai ridicat n picioare, dac v simii mai bine dup ce v-ai ridicat, ridicai doar mna voastr ca s spunei i altora c v simii mai bine dup ce v-ai ridicat. Uitai-v la fiecare mn. Vedei, voi suntei sinceri. Voi v-ai ridicat i spunei: Eu voi fi un martor. Asta pentru c Cel ce va mrturisi pentru mine aici, Eu voi mrturisi pentru el acolo. Cel ce se ruineaz de Mine naintea oamenilor, M voi ruina i Eu de el naintea Tatlui Meu i naintea sfinilor ngeri. Nu v ruinai de El. Nu v bizuii pe raionamentele voastre. Bizuii-v pe Cuvntul lui Dumnezeu. Cel ce M va mrturisi naintea oamenilor, l voi mrturisi i Eu naintea Tatlui Meu i a sfinilor ngeri.

Mai sunt unii care vor s se ridice nainte de a ne ruga? S ne aplecm capetele. Dumnezeu s te binecuvnteze sor, frate. Tu spui: nseamn ceva cnd spui: ,Dumnezeu s te binecuvnteze.'? Aceasta este pronunarea binecuvntrii din partea mea pentru tine. Dumnezeu s te binecuvnteze. O, Duhul Sfnt se mic att de blnd peste adunare. l putei simi? Dumnezeu s v binecuvnteze.

O, Duhule Sfnt, vino iari n inimile noastre. Arat-ne greelile noastre, DOAMNE. Noi nu vrem s ne bizuim pe propria noastr nelepciune, pe propriile noastre raionamente. Ci noi ne bizuim pe Tine, pentru c noi tim c stm n fgduina Ta divin, legitimat, pentru aceast zi. TU te-ai fcut cunoscut pe Tine nsui dincolo de orice raionament. Noi nici nu o putem raiona, nici explica. Dar Tu ai venit chiar aici jos, n mijlocul nostru i ne-ai fcut cunoscut c Tu eti aici, iar aceti brbai i aceste femei o cred i o primesc.

Dumnezeule, ia-l pe fiecare din ei la pieptul Tu i ascunde-i n Stnca veacurilor pn cnd trec flcrile. Lumea este pe cale s piar prin foc. O tiu, DOAMNE. Noi suntem ntr-o stare ca cea din Sodoma. Dar cel neprihnit nu va pieri mpreun cu cel pctos. TU i vei chema copiii Ti, DOAMNE. TU i-ai spus lui Lot: Iei de acolo. Pleac. Eu m rog, Dumnezeule, ca fiecare dintre cei ce se afl n aceast stare ast-sear, care sunt afar, netiind pe unde sunt, s vin nuntru, n Hristos.

DOAMNE, ei nu ar ncerca s treac strada pe culoarea roie a semaforului, dac ei ar fi n toate minile, cci ar putea fi omori. Atunci cum ar putea o persoan s ncerce s se ndrepte spre destinaia venic doar ghicind, presupunnd, aventurndu-se fr adevrata putere, de a se ncumeta doar pentru c aparine de o biseric sau denominaiune? i ntr-adevr, ei nu pot nelege cum Cuvntul lui Dumnezeu poate fi astzi la fel cum a fost atunci, cum aceste fgduine se pot manifesta. Ei zic: Zilele apostolilor au trecut. Ajut-i, Tat. Eu i-i predau ie, n Numele lui Isus Hristos. Amin.

Toi cei ce cred c Isus Hristos este Vindectorul vostru i vrei s-L primii ca Vindector pe aceast baz ridicai-v n picioare i spunei: Eu l accept acum pe Isus ca Vindectorul meu, la fel cum L-am primit pe Mntuitorul meu. Minunat! Slav DOMNULUI! S ne ridicm minile i s cntm.

S ne strngem minile i s spunem: Dumnezeu s te binecuvnteze, frate pelerin. Dumnezeu s v binecuvnteze! V-ai bucurat n prezena Lui? Amin!

PAGE 32


Recommended