transcript
- 1. Rolul familiei n vestirea soliei ngerului al treilea
- 2. ntr-un sens special, adventitii de ziua a aptea au fost pui
n lume ca strjeri i purttori de lumin. Lor le-a fost ncredinat
ultima avertizare pentru o lume ce piere. Asupra lor lumineaz
lumina minunat din Cuvntul lui Dumnezeu. Lor le-a fost dat o
lucrare de cea mai mare nsemntate proclamarea primei, a doua i a
treia solii ngereti. Nu e o alt lucrare de o aa mare importan. Ei
nu trebuie s ngduie ca altceva s le absoarb atenia. Mrturii, vol.
9, 19
- 3. Mi-au scris muli, ntrebndu-m dac mesajul ndreptirii prin
credin este mesajul celui de-al treilea nger, iar eu am rspuns: Cu
adevrat, este mesajul celui de-al treilea nger. Review and Herald,
1 aprilie 1890
- 4. Domnul, n marea Sa ndurare, a trimis o foarte preioas solie
prin fraii Waggoner i Jones. Aceast solie urmrete s aduc mai
proeminent n faa lumii pe Mntuitorul rstignit, jertfa pentru
pcatele ntregii lumi. Ea invit poporul s primeasc neprihnirea lui
Hristos. Ea a prezentat ndreptirea prin credina n Garantul divin, a
invitat oamenii s primeasc neprihnirea lui Hristos, care se
manifest prin ascultarea de toate poruncile lui Dumnezeu. Aceasta
este solia pe care Dumnezeu a ales-o s fie dat lumii. Este solia
ngerului al treilea, care trebuie proclamat cu voce tare i nsoit de
revrsarea Duhului Su n msur bogat. Mrturii pentru pastori, 91
- 5. Vrnd, nevrnd, pregtii sau nepregtii, cu toii suntem implicai
ntr-o tripl competiie hotrtoare i fr bariere. Totui, cei mai muli
dintre noi nu suntem concureni. Noi suntem miza. Competiia este cu
privire la cine va nfiina primul sistem de guvernmnt mondial care a
existat vreodat n societatea naiunilor. Cine va deine i va exercita
dubla putere a autoritii i controlului asupra fiecruia dintre noi
ca indivizi i asupra noastr a tuturor ca ntreg i ca societate; o
autoritate asupra tuturor celor ase miliarde de oameni la care
demografii se ateapt s populeze pmntul pn la nceputul mileniului al
treilea. Competiia este hotrtoare, deoarece odat ce a nceput, nu
exist nicio posibilitate de a fi oprit sau inversat. Nu exist nicio
barier care s o rein, deoarece odat ce a fost hotrt, lumea i tot ce
se afl n ea modul nostru de via ca indivizi i ceteni ai naiunilor;
familiile i locurile noastre de munc; afacerile, comerul i banii
notri; sistemele noastre de nvmnt, religiile i culturile noastre;
chiar i emblemele identitii noastre naionale, pe care cei mai muli
dintre noi le-am primit de la sine totul a fost modificat n mod
radical i puternic pentru totdeauna. Nimeni nu poate fi scutit de
efectele competiiei. Niciun sector al vieii noastre nu va rmne
neatins. Competiia a nceput i continu ntre trei concureni, deoarece
acesta este numrul de rivali care au suficiente resurse pentru a
nfiina i menine o nou ordine mondial. Niciun om care este
familiarizat cu planurile acestor trei rivali nu are nicio ndoial
cu privire la faptul c numai unul dintre ei poate s nving. Fiecare
se ateapt ca ceilali doi s fie copleii i nghiii n furtuna viitoare
a schimbrii. n situaia dat, pare inevitabil ca aceast competiie s
sfreasc printr-o confruntare ntre concureni. Din punct de vedere al
factorului timp, cei care suntem sub vrsta de aptezeci de ani vom
vedea instituite cel puin structurile de baz ale noii guvernri
mondiale. Cei care suntem sub vrsta de patruzeci de ani vom tri cu
siguran sub autoritatea i controlul legislativ, executiv i judiciar
al acesteia. ntr-adevr, cei trei rivali nii i muli alii care se
adaug pe msur ce trece timpul, vorbesc despre aceast nou ordine
mondial nu ca despre ceva ce ateapt ntr-un col ndeprtat al
timpului, ci ca despre ceva iminent; ca despre un sistem care va fi
introdus i instaurat n mijlocul nostru, pn la sfritul acestui ultim
deceniu al mileniului al doilea. Malachi Martin, The Keys of this
Blood, p. 15-16, Simon & Sschuster, 1991
- 6. Cnd lucrarea lui Isus din Sfnta a luat sfrit i El a trecut n
Locul Preasfnt i a stat naintea chivotului care coninea Legea lui
Dumnezeu, Domnul a trimis un alt nger puternic, cu un al treilea
mesaj pentru lume. Un sul de pergament a fost pus n mna ngerului i,
cnd acesta a cobort ctre pmnt n putere i mreie, a vestit o
nfricotoare avertizare mpreun cu cea mai ngrozitoare ameninare adus
vreodat omului. Scopul urmrit de aceast solie era de a-i pune n
gard pe copiii lui Dumnezeu, artndu-le ceasul ispitei i suferinei,
care se afla naintea lor. ngerul a spus: Ei vor fi adui n lupt
direct cu fiara i cu icoana ei. Singura lor speran de a dobndi viaa
venic este aceea de a rmne neclintii. Scrieri timpurii, 254
- 7. Este un Dumnezeu n cer, iar lumina i slava de la tronul Su
se revars asupra mamei credincioase, cnd aceasta ncearc s-i educe
copiii s se mpotriveasc influenei rului. Nici o alt lucrare nu o
poate egala pe a ei n importan. Ea nu trebuie, asemenea unui
artist, s picteze pe pnz o form a frumuseii i nici, asemenea
sculptorului, s o scoat din marmur cu dalta. Ea nu trebuie,
asemenea scriitorului, s materializeze un gnd nobil n cuvinte cu
greutate i nici, asemenea muzicianului, s exprime un sentiment
frumos printr-o melodie. Partea ei, cu ajutorul lui Dumnezeu, este
aceea de a forma n sufletul omenesc asemnarea cu divinul. Mama care
apreciaz acest lucru i va considera ocaziile ca fiind nepreuite. Ea
va cuta, prin propriul ei caracter i prin metodele de educaie, s le
nfieze copiilor si idealul cel mai nalt. Cu seriozitate, cu rbdare
i curaj, ea se va strdui s-i mbunteasc propriile aptitudini, pentru
a-i putea folosi cum se cuvine puterile superioare ale intelectului
n pregtirea copiilor ei. Ea va ntreba la fiecare pas: Ce a spus
Dumnezeu? Va studia cu srguin Cuvntul Su. i va ine ochii aintii la
Hristos, pentru ca experiena ei zilnic, dobndit n cercul umil al
grijilor i datoriilor ei, s poat fi o reflectare a singurei viei
adevrate. Divina vindecare, 378
- 8. n unitate i rugciune, tatl i mama trebuie s-i poarte marea
responsabilitate a cluzirii drepte a copiilor lor. Lucrarea de
formare a copilului revine mai cu seam mamei, dar tatl nu trebuie s
fie att de absorbit de problemele vieii sau de studiul crilor, nct
s nu-i poat lua timp pentru a cerceta caracterele i nevoile
copiilor si. El trebuie s ajute la gsirea de ci prin care copiii s
fie ocupai cu activiti folositoare i plcute, potrivit diferitelor
lor disponibiliti. Tatl trebuie s aib o legtur strns cu fiii si,
oferindu-le beneficiile experienei lui mai bogate i vorbindu-le att
de simplu i prietenos, nct s-i apropie mult de inima sa. El trebuie
s le arate c ntotdeauna are n vedere cele mai bune interese ale lor
i, totodat, fericirea lor. Ca preot al casei, el este responsabil n
faa lui Dumnezeu pentru influena pe care o exercit asupra oricrui
membru al familiei. Sfaturi pentru prini, educatori i elevi,
128.
- 9. Am cerut s cunosc nsemntatea zguduirii pe care am vzut-o i
mi-a fost artat c aceasta avea s fie provocat de mrturia dreapt
adus de sfatul Martorului Credincios ctre Laodicea. Aceasta va avea
efect asupra inimii primitorului i l va conduce s nale standardul i
s prezinte drept adevrul. Unii nu vor aduce aceast mrturie aa cum
trebuie. Ei se vor ridica mpotriva ei, i acest lucru va provoca o
cernere n cadrul poporului lui Dumnezeu. Mrturii, vol. 1, 181
- 10. Solia care ne-a fost dat prin A.T. Jones i E.J. Waggoner,
este solia lui Dumnezeu ctre biserica Laodicea, i va fi vai de
acela care pretinde a crede adevrul i totui nu reflect altora
razele date de Dumnezeu. Materialele 1888, 1052