Post on 30-Mar-2021
transcript
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 1
PORTOFOLIU EVALUARE
INFORMATICA ŞI TIC PENTRU GIMNAZIU CLASA A V-A
curs avizat prin ordinul M.E.N. nr. 4586 din 09.08.2017
Grupa:HD_S1GR1
Formator: ILINA LAVINIA
Cursant: Ilea Angela
Şcoala: Liceul Tehnologic “Ovid Densusianu” Călan
CCD HUNEDOARA
14 octombrie 2017
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 2
Unitate școlară: Liceul Tehnologic ”Ovid Densusianu” Călan Avizat
Disciplina: Informatică și TIC
Număr de ore/săptămână: 1
Profesor: Ilea Angela
Clasa: a V-a
An școlar: 2017-2018
PLANIFICARE CALENDARISTICA
AN SCOLAR 2017-2018
Unitatea de
învățare
Competențe specifice Conținuturi Nr.
ore
Săptămâna Observații
1. Structura unui
sistem de calcul
1.1 Utilizarea eficientă și în condiții de
siguranță a dispozitivelor de calcul;
1.2 Utilizarea eficientă a unor
componente software.
Normele de securitate și protecție a muncii în
laboratorul de informatică. Elemente de
ergonomie.
8
S1-S8
Structura generală a unui sistem de calcul.
Istoric.
Hardware, software.
Placa bază, CPU, RAM, ROM.
Memorie externă: HDD, SSD, DVD, BR,
stick, capacitate, viteză
Dispozitive de intrare: exemple, rol, utilizare
Dispozitive de ieșire: exemple, rol, utilizare
Dispozitive de intrare-ieșire: exemple, rol,
utilizare
Software: aplicații de bază
Sistem de operare: rol, exemple
Elemente de interfață
Organizarea informației, noțiunea de folder,
fișier, operații cu fișiere și directoare
Recapitulare/Evaluare sumativă
2. Internet 1.2 Utilizarea eficientă a unor Ce este Internetul, Structură, Servicii 4 S9-S12
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 3
Unitatea de
învățare
Competențe specifice Conținuturi Nr.
ore
Săptămâna Observații
componente software;
1.3 Utilizarea eficientă și în siguranță a
Internetului ca sursă de documentare.
Elemente de securitate pe internet, drepturi de
autor
Navigarea pe internet, Căutare de informații,
salvarea acestora
Recapitulare/ Evaluare sumativă
3. Editoare
grafice
1.2 Utilizarea eficientă a unor
componente software;
1.3 Utilizarea eficientă și în siguranță a
Internetului ca sursă de documentare;
3.1 Aplicarea operațiilor specifice
editoarelor grafice în vederea realizării
unor produse informatice.
Rolul unui editor, exemple de editoare,
elemente de interfață 6 S13-S18
Creare, deschidere, salvare fișiere
Comenzi pentru selectare, copiere, ștergere,
mutare
Redimensionare imagini, trunchiere, rotație,
panoramare
Instrumente de desenare, culori, hașuri
Inserare și formatare text
Recapitulare/ Evaluare sumativă
Semestrul 2
4. Algoritmi 1.3 Utilizarea eficientă și în siguranță a
Internetului ca sursă de documentare;
2.1 Descrierea în limbaj natural a unor
algoritmi pentru rezolvarea unor situații
din viața cotidiană;
2.2 Identificarea datelor cu care lucrează
algoritmii în scopul utilizării acestora în
prelucrări;
2.3 Construirea algoritmilor cu ajutorul
structurii secvențiale pentru rezolvarea
unor probleme simple.
Noțiunea de algoritm. Proprietăți. 7 S19-S25
Clasificarea datelor cu care lucrează algoritmii.
Constante. Variabile.
Descompunerea unui algoritm in pași.
Expresii.
Recapitulare/Evaluare
5. Structura
secvențială și
alternativă
1.3 Utilizarea eficientă și în siguranță a
Internetului ca sursă de documentare;
2.1 Descrierea în limbaj natural a unor
algoritmi pentru rezolvarea unor situații
Prezentarea mediului grafic interactiv. 8 S26-S33
Structura liniară. Reprezentarea structurii
liniare într-un mediu grafic interactiv.
Noțiunea de structură alternativă.
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 4
Unitatea de
învățare
Competențe specifice Conținuturi Nr.
ore
Săptămâna Observații
din viața cotidiană;
2.2 Identificarea datelor cu care lucrează
algoritmii în scopul utilizării acestora în
prelucrări;
2.3 Construirea algoritmilor cu ajutorul
structurii secvențiale pentru rezolvarea
unor probleme simple;
3.2 Implementarea unui algoritm care
conține structura secvențială şi/sau
alternativă într-un mediu grafic interactiv;
3.3 Manifestarea creativă prin utilizarea
unor aplicații simple de construire a unor
jocuri digitale.
Reprezentarea structurii alternative într-un
mediu grafic.
Recapitulare.
Evaluare. Realizarea unor aplicații în mediul
grafic interactiv.
6. Recapitulare
finală și
evaluare finală
1.3 Utilizarea eficientă și în siguranță a
Internetului ca sursă de
documentare;
2.1 Descrierea în limbaj natural a unor
algoritmi pentru rezolvarea unor situații
din viața cotidiană;
2.2 Organizarea informațiilor științifice
după un plan dat;
2.3 Construirea algoritmilor cu ajutorul
structurii secvențiale pentru rezolvarea
unor probleme simple;
3.2 Implementarea unui algoritm care
conține structura secvențială şi/sau
alternativă într-un mediu grafic interactiv;
3.3 Manifestarea creativă prin utilizarea
unor aplicații simple de
construire a unor jocuri digitale.
Recapitulare. Evaluare. 2 S34-S35
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 5
Unitate școlară: Liceul Tehnologic ”Ovid Densusianu” Călan Avizat
Disciplina: Informatică și TIC
Număr de ore/săptămână: 1
Profesor:
Clasa: a V-a
An școlar: 2017-2018
Proiectul unităților de învățare
Semestrul I
Unitatea de învățare: Structura unui sistem de calcul
Număr ore alocate: 8
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Normele de securitate și
protecție a muncii în
laboratorul de
informatică. Elemente de
ergonomie
1.1, 1.2 exersarea utilizării corecte a unui calculator sau a unor
dispozitive mobile (tabletă, telefon, consolă, laptop), cu
evidențierea efectelor asupra stării de sănătate și a
pericolelor ce pot apărea în cazul unei utilizări incorecte,
inclusiv identificarea riscurilor asociate cu implicarea
excesivă a divertismentului digital sau utilizarea excesivă a
platformelor și resurselor de divertisment digital
Manual,
auxiliare, filme
didactice,
tutoriale
Aplicații practice
Observare
sistematică și
notare
Structura generală a unui
sistem de calcul. Istoric.
Hardware, software.
Placa bază, CPU, RAM,
ROM.
descrierea momentelor principale în evoluția sistemelor de
calcul și de comunicații (prin imagini/desene/grafice/filme
didactice etc.) cu identificarea caracteristicilor
dispozitivelor actuale
Manual,
auxiliare, filme
didactice,
tutoriale
Memorie externă: HDD,
SSD, DVD, BR, stick,
capacitate, viteză
Dispozitive de intrare:
exemple, rol, utilizare
Identificarea componentelor hardware, cu evidențierea
rolului componentelor hardware și a interacțiunilor dintre
acestea.
Manual,
auxiliare, filme
didactice,
componente ale
unor
calculatoare
dezasamblate, Dispozitive de ieșire:
exemple, rol, utilizare
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 6
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Dispozitive de intrare-
ieșire: exemple, rol,
utilizare
planșe etc.
Software: aplicații de
bază
Sistem de operare: rol,
exemple
Elemente de interfață
Exersarea utilizării elementelor de interfață, într-o aplicație
specifică sistemului de operare folosit (de exemplu, un
editor de texte simplu sau un editor grafic), cu evidențierea
rolului unui sistem de operare.
Manual,
auxiliare,
tutoriale, filme
didactice,
computer
Organizarea informației,
noțiunea de folder, fișier,
operații cu fișiere și
directoare
Descrierea modului de organizare a informațiilor pe suport
extern și exersarea modalităților de lucru cu fișiere și
directoare.
Realizarea într-o aplicație specifică sistemului de operare
sau într-un utilitar specializat a principalelor operații cu
fișiere și directoare (creare, ștergere, redenumire, copiere,
mutare, căutare) în vederea organizării resurselor digitale
personale.
Manual,
computer,
aplicații pentru
gestionarea
fișierelor
Unitatea de învățare: Internet
Număr ore alocate: 4
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Ce este Internetul,
Structură, Servicii
1.2, 1.3 Identificarea unor servicii ale rețelei Internet și descrierea
rolului acestora în satisfacerea unor nevoi din viața de zi cu
zi.
Manual,
auxiliare, filme
didactice.
Aplicații practice
Observare
sistematică și notare
Elemente de securitate
pe internet, drepturi de
autor
Căutarea unor informații pe Internet, salvarea informațiilor
căutate (text/imagini) cu evidențierea normelor referitoare
la drepturile de autor, licențe software și drepturi de
utilizare aferente conținuturilor digitale.
Analizarea unor situații în care Internetul poate genera
pericole și identificarea unor soluții posibile, a unor
metode de a evita astfel de situații.
Manual,
auxiliare, filme
didactice,
computer,
browsere. Navigarea pe internet,
Căutare de informații,
salvarea acestora
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 7
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Stabilirea unor reguli pentru o navigare sigură și eficientă
pe Internet și discutarea credibilității resurselor Web în
scopul identificării unor resurse relevante pentru teme
disciplinare/interdisciplinare.
Unitatea de învățare: Editoare grafice
Număr ore alocate: 6
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Rolul unui editor,
exemple de editoare,
elemente de interfață
1.2, 1.3, 3.1 Analiza unor editoare grafice accesibile gratuit (Paint,
LibreOffice Draw, Tinkercad, Toontastic 3D),
determinarea avantajelor și dezavantajelor, a
capabilităților, analiza interfeței grafice.
Manual,
auxiliare,
tutoriale, filme
didactice,
computer,
programe de
editare grafică/
creare
materiale
grafice (Paint,
Draw,
Toontastic 3D,
Tinkercad)
Aplicații practice
Observare
sistematică și notare.
Portofoliu, proiecte.
Creare, deschidere,
salvare fișiere
Comenzi pentru selectare,
copiere, ștergere, mutare
Realizarea unor imagini ce să ilustreze noțiuni învățate la
alte materii, a unor postere, afișe publicitare, logo etc.
Redimensionare imagini,
trunchiere, rotație,
panoramare
Instrumente de desenare,
culori, hașuri
Inserare și formatare text
Semestrul II
Unitatea de învățare: Algoritmi
Număr ore alocate: 7
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Noțiunea de algoritm. 1.3, 2.1, 2.2, Prezentarea unor algoritmi întâlniți în viața cotidiană bazați Manual, Aplicații practice
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 8
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Proprietăți. 2.3 pe o secvență de operații.
Analizarea unor formulări în scopul identificării
proprietăților algoritmilor și respectării acestora.
auxiliare,
tutoriale, filme
didactice.
Observare
sistematică și notare
Clasificarea datelor cu
care lucrează algoritmii.
Constante. Variabile.
Analizarea unor situații cunoscute în scopul identificării
datelor de intrare și a datelor de ieșire, cu diferențierea
variabilelor de constante.
Descompunerea unui
algoritm in pași. Expresii.
Analizarea unei probleme simple în scopul identificării
unei secvențe de pași și a deciziilor necesare pentru
rezolvarea acesteia (planificarea unei excursii, realizarea
temelor, deplasarea unui personaj grafic într-un labirint,
traversarea străzii etc.)
Urmărirea pas cu pas a algoritmilor descriși pentru diferite
seturi de date de intrare, selectate astfel încât fiecare caz
posibil să fie executat (secvențe de operații).
Unitatea de învățare: Structura secvențială și alternativă
Număr ore alocate: 8
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Prezentarea mediului
grafic interactiv.
1.3, 2.1, 2.2,
2.3, 3.2, 3.3
utilizarea unui mediu interactiv care permite
implementarea structurii secvențiale și alternative,
folosind elemente grafice (de exemplu, Scratch, Blockly,
aplicații existente pe platforma educațională de tip
code.org etc.)
Manual,
auxiliare,
tutoriale, filme
didactice,
computer,
browser
Aplicații practice
Observare
sistematică și notare.
Portofoliu, proiecte.
Structura liniară.
Reprezentarea structurii
liniare într-un mediu
grafic interactiv.
Realizarea de aplicații, individual sau în echipă, utilizând
un mediu grafic, analizarea exemplelor existente pe
Internet specifice mediului grafic selectat și modificarea
acestora pentru a îndeplini alte funcțiuni.
Noțiunea de structură
alternativă.
Identificarea necesității utilizării unei structuri de decizie
(alternative) și introducerea în aplicația creată a unor
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 9
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
astfel de structuri.
Reprezentarea structurii
alternative într-un mediu
grafic.
Realizarea de aplicații, individual sau în echipă, utilizând
un mediu grafic, analizarea exemplelor existente pe
Internet specifice mediului grafic selectat și modificarea
acestora pentru a îndeplini alte funcțiuni. Recapitulare.
Evaluare. Realizarea unor
aplicații în mediul grafic
interactiv.
Unitatea de învățare: Recapitulare finală și evaluare finală
Număr ore alocate: 2
Conținuturi Competențe
specifice
Activități Resurse Evaluare
Recapitulare. Evaluare Realizarea de aplicații, individual sau în
echipă, utilizând un mediu grafic.
Aplicațiile pot verifica cunoștințele
anterior dobândite, grafica pentru acestea
putând fi realizată cu ajutorul editorului
grafic preferat.
Manual,
auxiliare,
tutoriale,
computer,
aplicații
specifice.
Aplicații practice
Observare
sistematică și notare.
Proiect sau
portofoliu.
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 10
DATA:
ŞCOALA: Liceul Tehnologic „Ovid Densusianu”Calan
CLASA:a V a
UNITATEA DE ÎNVǍŢARE: Editoare grafice
SUBIECTUL: Aplicaţia Paint . Comenzi pentru selectare, copiere, ștergere, mutare, rotație
TIPUL LECŢIEI: Predare
DURATA: 50 minute
PROFESOR:Ilea Angela
COMPETENŢE SPECIFICE: 1.2 Utilizarea unor accesorii ale sistemului de operare Windows
1,3 Realizarea unor aplicaţii practice
OBIECTIVE OPERAŢIONALE: Elevii vor fi capabili să:
O1 - să folosească programul Paint pentru a crea şi modifica fişiere cu desene;
O2 - să utilizeze instrumentele aplicaţiei Paint pentru crearea şi printarea desenelor, stabilind caracteristicile
instrumentelor respective;
O3 - să folosească comenzile de copiere, decupare, mutare ,rotație;
O4 - să deschidă un document existent, să-l modifice şi să-
l salveze.
STRATEGIA DIDACTICǍ:
• RESUR.SE PROCEDURALE: metode şi procedee: conversaţia, exerciţiul, explicaţia
forme de organizare: frontal, individual
• RESURSE MATERIALE: manualul, calculatorul,
fişe de lucru
BIBLIOGRAFIE:
1. Ministerul Educatiei Nationale – Informatica si Tic – Editura Intuitext
2. Ministerul Educatiei Nationale – Informatica si Tic – Sigma S.R.L.
3. Ministerul Educatiei Nationale – Informatica si Tic – Editura Didactica si Pedagogica
4. Ministerul Educatiei Nationale – Informatica si Tic – Editura Corint
5. Ministerul Educatiei Nationale – Informatica si Tic – Editura Litera
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 11
NR.
CRT.
ETAPELE
LECŢIEI
OB.
OP.
CONŢINUTURI STRATEGIA DIDACTICǍ
ACTIVITATE PROFESOR ACTIVITATE
ELEVI
METODE ŞI
PROCEDEE
FORME DE
ORGANIZARE
RESURSE
MATERIALE
1.
Moment
organizatoric
(1 rninut)
• Se consemnează absenţele.
• Verifică existenţa resurselor materiale.
• Se pregătesc pentru
lecţie.
• Răspund la întrebări.
conversaţia
frontal
2.
Verificarea
temei
(10 minute)
• Se verifică tema:
- cantitativ
- calitativ - se confruntă rezultatele, dacă este cazul se
fac corectări
• Prezintă variante de
rezolvare, dau soluţii,
formulează întrebări la
cerinţele nerezolvate
conversaţia
frontal
individual
3.
Anunţarea
subiectului şi
a unor
obiective
operaţionale
(2 minute)
• Anunţă titlul, obiectivele operaţionale şi modul de
desfăşurare al lecţiei
• Scriu pe caiete titlul
lecţiei
conversaţia
frontal
4. Prezentarea
noului
conţinut
(20 minute)
O2
• Prezintă instrumentele programului Paint:
Fila Pornire - Opțiuni și caracteristici
Aici se gasesc cea mai mare parte a
opțiunilor și funcțiilor care sunt esențiale pentru
crearea și editarea imaginilor.
Prima secțiune a filei Pornire conține
instrumentele Clipboard:Lipire,Copiere și Decup
are.
• Elevii notează pe
caiete conţinutul noii
lecţii
• Urmăresc explicaţiile
propunătoarei
conversaţia
frontal
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 12
Secțiunea Imagine contine funcțiile
Trunchiere, Redimensionare, Rotire și
Selectare.
Funcția Selectare are câteva opțiuni. La
selectarea unei părți a unei imagini, poți alege
ca fundalul să fie inclus în selecție sau nu. Tot
ce trebuie să faci e să selectezi sau nu
opțiunea "Selecție transparentă". Dacă vrei ca
fundalul să fie inclus, debifează opțiunea"
Selecție transparentă" și viceversa.
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 13
5.
Fixarea
cunoştinţelor
(15 minute)
O1
O2
O3
O4
• Propune spre rezolvare aplicaţiile de pe fişa de lucru.
• Rezolvă cerinţele
propuse.
• Răspund la întrebări.
conversaţia
frontal
fişe de lucru
6.
Încheierea
lecţiei
(2 minute)
• Se fac aprecieri globale şi individuale cu privire la
participarea elevilor la lecţie.
• Îşi notează tema pe
caiete.
conversaţia
frontal
individual
fişe de lucru
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 14
Fișă de lucru nr.1
Deschideţi dosarul(folder) TIC CLASA A V A, selectați fișa Stea.bmp.
Creati un ornamement folosind imaginea din fișă
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 15
Rezolvare Fișă de lucru nr.1
Deschideţi dosarul(folder) TIC CLASA A V A, selectați fișa Stea.bmp. Copiaţi imaginea de trei
ori folosind Memoria clipboard. Plasaţi copiile alături, glisându-le. Rotiţi prima copie cu 900
(dreata),
a doua – cu 1800, a treia – cu 90
0 (stânga). Pentru rotirea copiilor folosiţi-vă de comanda Rotire/rotate
a meniului Desen/Image. Faceţi un ornament din patru copii după model. Salvaţi desenul în dosarul
vostru cu nume fisier Stea2.bmp.
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 16
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 17
Fisa nr 2
Felicitare
Creati folosind editorul grafic Paint o felicitare colegului de bancă .Ce instrumente folositi in acest caz?
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 18
Rezolvare fisa de lucru Felicitare
1. Selectați instrumentul Text, care este marcat cu litera "A", apoi faceți dublu clic pe suprafata de
lucru pentru a începe să tastați.
Va apărea o casetă de text punctată cu casete pătrate în fiecare colț. Asigurați-vă că textul din
caseta de text este exact așa cum doriți înainte de a trece la alt instrument (nu veți putea edita textul după
închiderea căsuței de text.
Selecteaxa textul, apasati tasta shift apoi glisati imaginea pe surafata de lucru.
2. Secțiunea Imagine contine funcțiile Trunchiere, Redimensionare, Rotire și Selectare. Funcția
Selectare are câteva opțiuni. La selectarea unei părți a unei imagini, poți alege ca fundalul să fie inclus în
selecție sau nu. Selectează opțiunea" Selecție transparentă".
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 19
Anexa 1
Aplicația Paint în Windows se deschide utilizând mai multe metode:
În Windows 7, caută pictograma
aplicației în Meniul Start din
folderul Accesorii sau utilizează câmpul de
căutare pentru a tasta "paint" și dă clic pe
rezultatul căutării.
În Windows 8.1, aplicația se
găsește învizualizarea aplicațiilor, în
secțiunea Accesorii Windows. Poți, de
asemenea, să începi să scrii "paint" în
ecranul de Start și să dai clic pe rezultatul
Paint.
În Windows 10, lucrurile sunt
puțin diferite. Mergi la Meniul Start și
apasă Toate aplicațiile.
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 20
Dupa lansarea aplicatiei Paint se obtine fereastra Paint
Acum, derulează până la
folderul Accesorii Windows și
deschide-l. Acolo vei găsi
aplicația Paint.
Totuși, cea mai rapidă metodă
de a deschide Paint în Windows 10
este să deschizi Cortana și să spui, în
limba engleză, " Open Paint ".
O altă metodă de a porni
aplicația este să tastezi " paint " în
câmpul de căutare de pe bara de
activități.
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 21
Interfața Paint
La deschiderea aplicației Paint, se observa că interfața este complet schimbată, în comparație cu
versiunile anterioare. Acum toate opțiunile se află în partea de sus a unei ferestre cu două file. Noul
design utilizează aceeași caracteristică ca și Microsoft Office, numit bară de instrumente de tip panglică.
Prin urmare, unii utilizatori s-ar putea să fie familiarizați cu această interfață și să o găsescă ușor de
utilizat. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu interfața, vom explica principalele elemente.
Versiunea aplicației Paint inclusă în Windows 8.1 și Windows 10 este aproape identică cu cea din
Windows 7. Diferențele sunt doar de ordin vizual, funcțiile si meniurile fiind însă aceleași.
O parte importanță a interfeței noii versiuni este bara de instrumente "Acces rapid". Ea este
localizată în partea de sus a ferestrei Paint și conține câteva butoane importante: Salvare, Anulare și
Refacere.
Se poate personaliza bara de instrumente "Acces rapid" prin adăugarea unor butoane
precum Nou, Deschidere, Imprimare sau prin ștergerea celor existente. Se apasa săgeata din partea
dreaptă și se deschide un meniu. Butoanele deja existente in bară vor apărea ca bifate.
O altă cale de a adăuga butoane în bara de instrumente "Acces rapid" este să apeși clic dreapta
sau să apeși continuu orice opțiune prezentă în panglică și apoi să selectezi "Adăugare la bara de
instrumente Acces rapid".
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 22
Sub bara de titlu se află bara de instrumente principală. Primul buton din stânga deschide meniul
principal al aplicației, numit Fișier.
Ca și în Microsoft Office, unele elemente ale meniului oferă opțiuni extinse. De exemplu, dacă
treci cu cursorul peste "Salvare ca", în panoul din dreapta al meniului vei vedea cele mai utilizate formate
pentru imagini: Bitmap, JPEG, GIF și PNG.
Fila Pornire conține instrumente pentru editarea și crearea imaginilor, cum ar pensule, forme,
culori și multe altele.
În acest meniu ai posibilitatea să
Deschizi o imagine nouă sau una deja
existentă, să Salvezi o imagine,
să o Imprimi ,
să obții o imagine "De la scaner sau cameră
digitală" ,
să "Trimiți prin e-mail o imagine" ,
să "Stabilești ca fundal pentru desktop"
imaginea curentă,
să vezi Proprietățile imaginii curente și să Ieși
din Paint .
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 23
Fila Vizualizare este localizată lângă fila Pornire. Aici poți utiliza opțiunile de Mărire sau
Micșorare sau să vizualizezi imaginea în "Ecran complet". De asemenea, poți selecta ca în aria de desenat
să apară Rigle sau "Linii de grilă" care te vor ajuta la alinierea elementelor din imaginea ta.
În cele din urmă, sub aceste meniuri găsim "Zona de desen" și mai jos de aceasta "Bara de stare"
unde poți vedea informații generale despre imaginea curentă .
Fila Pornire - Opțiuni și caracteristici
Aici se gasesc cea mai mare parte a opțiunilor și funcțiilor care sunt esențiale pentru crearea și
editarea imaginilor. Prima secțiune a filei Pornire conține instrumentele Clipboard: Lipire, Copiere și Decupare. Desigur, poți
utiliza tastatura pentru a realiza aceleași acțiuni.
Prof. Ilea Angela
HD_S1GR1 Page 24
Secțiunea Imagine contine funcțiile
Trunchiere, Redimensionare, Rotire și Selectare.
Funcția Selectare are câteva opțiuni. La selectarea
unei părți a unei imagini, poți alege ca fundalul să
fie inclus în selecție sau nu. Tot ce trebuie să faci e
să selectezi sau nu opțiunea" Selecție
transparentă". Dacă vrei ca fundalul să fie inclus,
debifează opțiunea "Selecție transparentă" și vice-
versa.
Secțiunea Imagine contine funcțiile Trunchiere,
Redimensionare, Rotire și Selectare.
Funcția Selectare are câteva opțiuni. La selectarea unei părți a unei
imagini, poți alege ca fundalul să fie inclus în selecție sau nu. Tot
ce trebuie să faci e să selectezi sau nu opțiunea "Selecție
transparentă". Dacă vrei ca fundalul să fie inclus, debifează
opțiunea" Selecție transparentă" și vice-versa.
Instrumentul de redimensionare a fost
și el îmbunătățit cu două opțiuni, putând să
redimensionezi imaginea cu un anumit
procent sau un anumit număr de pixeli.
În final avem instrumentele Pensule
și Forme care au căpătat de asemenea noi
opțiuni, îmbunătățind modul în care se face
editarea imaginilor.